Jump to content
Shipfriends

VDR


Recommended Posts

Απο τα λιγα που ξερω στα περισσοτερα τετοια μηχανηματα, υπαρχει ενα δευτερο συστημα ωστε σε περιπτωση που γινει ενα ατυχημα χωρις να βυθιστει το πλοιο να καταγραφονται και να παραμενουν τα δεδομενα σε ενα δευτερο αποθηκευτικο μεσο πλην της καψουλας. Ας πουμε μια προσκρουση του πλοιου στο ντοκο την ωρα της μανουβρας. Σ αυτη την περιπτωση γινεται αποθηκευση στο δευτερο αφαιρουμενο απο το μαυρο κουτι μεσο αποθηκευσης και δινεται στους αρμοδιους για εξεταση. Το ποιος χειριζεται το μαυρο κουτι στα πλοια το οριζει συνηθως η εταιρια. Τις ποιο πολλες φορες ειναι ο πλοιαρχος αλλα εδω στην περιπτωση απ οτι ακουω το πλοιο ειχε ασυρματιστη οποτε πιθανον να ηταν αυτος ορισμενος υπευθυνος απο την εταιρια καθως εχει και ηλεκτρονικες γνωσεις θεωρητικα.

Οταν λεμε αφαιρουμενο δευτερο μεσο αποθηκευσης ενοουμε η ενα σκληρο δισκο η ενα απλο CD η DVD η αλλα μαγνητικα μεσα (κασετες)

Γνωριζοντας απο τις τηλεορασεις το μηχανημα που ειχε το πλοιο διαβασα οτι για να γινει η αποθηκευση στο αφαιρουμενο μεσο ηθελε περιπου 3-4 ωρες. Δηλαδη το μηχανημα επρεπε να ειναι σε λειτουργια τοσες ωρες και καποιος να ειναι απο πανω του ετσι ωστε οταν τελειωσει να το παρει και να φυγει. Δε νομιζω λοιπον να εγινε αυτη η διαδικασια δεδομενου του μικρου χρονου αλλα και της ελλειψης γνωσεων πανω σ αυτο το θεμα οχι μονο απο το πληρωμα αλλα και απο τους αρμοδιους οι οποιοι δεν γνωριζαν αν το πλοιο εχει κιολας μαυρο κουτι... Αρα ισχυει το οτι καποιος το πεταξε στον αερα καποιος το επιασε και το εφερε στα μετρα του για να γραψει αυτα που διαβασες :(

Link to comment
Share on other sites

thanx. san na ekraza bebaia thn erwthsh pros Neptune htan to parapanw post kai me dikaiwses.

Egw epimenw bebaia, oti me thn logikh, access se auta ta dedomena den prepei na exei kaneis apo to ploio. giati pes tyxon sthn proskroush , h etaireia psa3ei ta dedomena gia xrhsh pros asfalistikh, kai ta dedomena den yparxoun, tote kapoios pou eftaige ebale to xeraki tou....

den ti8ete 8ema sthn periptwsh mas alla mallon polu pshla ston aera petaxthke auto kai autos pou to epiase apo thn efhmerida, molis exase thn a3iokratia ths pennas tou.

Link to comment
Share on other sites

Το οτι σωζονται καπου δε σημαινει οτι αλλαζουν κιολας. Για την αποκρυπτογραφηση τους ισχυει η ιδια χρονοβορα διαδικασια που ισχυει και με τα δεδομενα της καψουλας. Ακριβως τα ιδια πραματα με την ιδια μορφη ειναι. Οχι ακριβως 01010001001 οπως ειπανε καποιοι αλλα καπως ετσι.

Σε μια συγκρουση ας πουμε μια και ειχαμε τρεις μεσα στο 2007 μια στο Κνωσσος μια στο Horizon και μια στο Λατω πρεπει να το ζητησει πρωτα το λιμεναρχειο. Μετα πρεπει να το ζητησει η εταιρια και μετα η ασφαλεια. Αυτο ομως απ οτι εχω καταλαβει γινεται στην απολιτιστη Ευρωπη. Εδω το μαυρο κουτι αντιμετωπιζεται σαν ενα περιττο εξοδο προκειμενου να παρει χαρτια το πλοιο και να ξεκινησει δρομολογια. Γι αυτο και στις 3 περιπτωσεις που ανεφερα ειναι ζητημα αν εγινε στη μια διερευνηση του ατυχηματος μεσω μαυρου κουτιου. Γνωμη μου ειναι οτι και στις 3 το ξεχασανε και οταν το θυμηθηκανε ητανε αργα. Εχουμε ξεφυγει σ αυτα που μας ενδιαφερουνε για το ναυαγιο αλλα καλο ειναι να γνωριζουμε 2 πραματα παραπανω με αφορμη αυτο.

Link to comment
Share on other sites

Να προσθέσω σε αυτά που αναλυτικά γράφει ο φίλος Neptune, ότι ανάλογα με τον τύπο του VDR έχουμε και περαιτέρω δυνατότητες, π.χ. μπορεί να κάνει κανείς download τα δεδομένα είτε μέσω τοπικής σύνδεσης (ethernet, firewire, USB κ.λπ.) και να τα μεταφέρει σε φορητό Η/Υ, ή ακόμα και να τα στείλει μέσω δορυφόρου κάπου απομακρυσμένα (στη πράξη στα γραφεία της εταιρείας).

Επίσης, στην περίπτωση αποσπώμενης μνήμης (συνήθως ειδικού τύπου ενισχυμένος σκληρός δίσκος), η μνήμη αυτή μπορεί να αποθηκεύει αρκετές εβδομάδες δεδομένων, πολύ πέρα από τις τελευταίες 12 ώρες. Άλλα μάλλον ο φίλος Neptune γνωρίζει περίπου τι VDR υπήρχε, οπότε όσα αναφέρει είναι πιο ουσιαστικά ενώ τα υπόλοιπα είναι περισσότερο εγκυκλοπαιδικά.

Έχω όμως και εγώ μια απορία:

(Neptune: ) Γνωριζοντας απο τις τηλεορασεις το μηχανημα που ειχε το πλοιο διαβασα οτι για να γινει η αποθηκευση στο αφαιρουμενο μεσο ηθελε περιπου 3-4 ωρες.

Έχω την εντύπωση ότι οι 3-4 ώρες αναφέρονται στη μεταφορά από το αφαιρούμενο μέσο προς άλλο μέσο για αποκωδικοποίηση. Τα δεδομένα περιέχονται ήδη σε αυτό, οπότε η αφαίρεσή του (με όλα τα δεδομένα) είναι θέμα ελάχιστων λεπτών και πολύ απλών χειρισμών. Ή κατάλαβα λάθος για κάτι από τα γραφόμενα;

Επίσης, ο φίλος John Fox αναφέρει σε προηγούμενο post με σαφήνεια:

(John Fox: ) Αν και το μέσα κουτί περιλαμβάνει , UPS , GSM modem , καθώς και ένα συστηματάκι που παρέχει πρόσβαση σε raw format απο τα καταγραφώμενα ....

Συμπέρασμα: υπάρχουν πολλοί πιθανοί εναλλακτικοί τρόποι πρόσβασης και μεταφοράς των δεδομένων.

ΥΓ. Μην ξεχνάμε και τις μνήμες των GPS, από κάποια συστήματα μπορούν να αποσπαστούν χωριστά, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις συγκεκριμένα τμήματα των συσκευών αυτών είναι αδιάβροχα (και άρα μπορούν να αξιοποιηθούν και μετά τη βύθιση). Γνωρίζει κανείς κάτι πιο συγκεκριμένο;

Link to comment
Share on other sites

Λοιπον για να μην εχουμε συγχισεις ας δουμε πως δουλευει ενα VDR απο την αρχη ως το τελος και τι δυνατοτητες εχει αναλογα με τον τυπο του. Μιλαμε για VDR και οχι για SVDR που χρησιμοποιειται σε ποντοπορα.

Παραπανω εχω εξηγησει τι δεδομενα υπαρχουν και καταγραφονται οποτε ας μην κουρασω με τα ιδια και να προχωρησω στο ψητο.

Το μαυρο κουτι ειναι ενας υπολογιστης ο οποιος επεξεργαζεται ολα τα εισερχομενα δεδομενα τα κωδικοποιει τα αποθηκευει σε ενα σκληρο που εχει μεσα και μετα τα στελνει στην καψουλα. Αυτο γινεται για να πετυχει ταχυτερο ρυθμο μεταδοσης γιατι αν τα επεξεργαζοταν και τα εστελνε απευθειας στην καψουλα τοτε θα ειχε και περισσοτερες απωλειες στη διαδρομη και θα ηθελε μεγαλυτερη ταχυτητα επικοινωνιας μεταξυ υπολογιστη και καψουλας. Μεχρι εδω νομιζω ειναι πολυ καθαρα ολα οποτε δε μπαινω ποιο βαθεια μη σας μπερδεψω.

Τωρα για το θεμα του αφαιρουμενου δισκου η αλλου μεσου.

Αυτο ειναι μια μνημη αφαιρουμενης μορφης. Δηλαδη η αφαιρουμενος σκληρος η CD/DVD η ειδικη μαγνητικη κασετα η ακομα πλεον και καρτα μνημης οπως εχει και μια φωτογραφικη μηχανη. Δεν εχει καμια σχεση με το σκληρο δισκο που λεω παραπανω οτι καταγραφονται τα δεδομενα για να μεταφερθουν μετα στην καψουλα. Ειναι ξεχωριστος.

Οταν λοιπον γινει η στραβη και το βαπορι δεν παει στον πατο πχ ενα ατυχημα στο λιμανι μια φωτια μια διασωση κτλ τοτε πολυ απλα καποιος πρεπει να πατησει ενα κουμπι η να κανει μια διαδικασια αναλογα με τον τυπο του μαυρου κουτιου και να σωσει τα δεδομενα του τελευταιου 12ωρου που υπαρχουν εκεινη τη στιγμη στην καψουλα στο αφαιρουμενο μεσο. Οτι σωθει μενει μεσα στο μεσο και δε σβηνεται ακομα και μετα το περας του 12ωρου του 24ωρου ακομα και χρονου ολοκληρου. Μενει μεσα στο αφαιρουμενο μεσο οποτε πανε οι αρχες μετα και παιρνουνε το δισκο/cd/κασετα κτλ και το εξεταζουνε

Ο χρονος τωρα που απαιτειται για να γινει αντιγραφη δεδομενων απο την καψουλα στο αφαιρουμενο μεσο ειναι απο 15 λεπτα μεχρι 4 ωρες αναλογα με τον τυπο του VDR. Η διαφορα εχει να κανει με το τι μεσο μεταδοσης χρησιμοποιει το καθε συστημα.

Βασικη προυποθεση ειναι να δουλευει το μηχανημα δηλαδη να εχει ταση το πλοιο απο τις ηλεκτρομηχανες η την Emergency η ακομα και απο το UPS του μαυρου κουτιου που διαρκει βαση κανονισμου 2 ωρες το λιγοτερο. Γι αυτο και σε μια περιπτωση οπως στη Σαντορινη ηταν δυσκολο να γινει αυτο. Δεν υπηρχε ο χρονος να ασχοληθει καποιος να κανει αυτο το σωσιμο των δεδομενων. Και δε βρισκω το λογο δηλαδη αφου ολα θα τα δουν απο την καψουλα πια.

Αν εχει κανενας καμια αλλη απορια εδω ειμαι :(:D

Link to comment
Share on other sites

Αν εχει κανενας καμια αλλη απορια εδω ειμαι :(:D
Και δε μας λες φωστήρα μας:D ..είναι δυνατόν να ισχύει αυτό που έγραψαν τα χθεσινά ΝΕΑ?
Το μεγάλο ερωτηματικό που αναμένεται να απαντηθεί είναι εάν ο καπετάνιος ή άλλο μέλος του πληρώματος διέκοψε τη λειτουργία του κουτιού αμέσως μετά τη σύγκρουση. Τεχνικά υπάρχει η δυνατότητα με ένα πάτημα κουμπιού από τη γέφυρα του πλοίου να σταματήσει η καταγραφή, ωστόσο, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, οι αξιωματικοί του πλοίου στις καταθέσεις που έχουν δώσει έχουν αποκλείσει μια τέτοια πιθανότητα, όπως επίσης και η πλοιοκτήτρια εταιρεία

http://ta-nea.dolnet.gr/print_article.php?e=A&f=18813&m=N15&aa=1

Είναι δυνατόν ο ελεγχόμενος (δηλ.το πλήρωμα) να έχει την δυνατότητα να απενεργοποιήσει το μηχάνημα που τον ελέγχει?
Link to comment
Share on other sites

to S-VDR einai simplified VDR

me alla logia gia ta cargo ploia o kanonismos zhta to pio fthno S VDR.

oi diafores tou oi opoies kai kanoun auto logiko einai sto synolo twn plhroforiwn pou xreiazete na apo8hkeuonte:

en syntomia:

kai sta 2 prepei na katagrafonte:

Hmerominia kai wra

Ships' position (apo to GPS)

Taxythta apo to speed log

Heading apo thn py3ida tou ploiou

Hxos apo ta mikrofwna pou briskotnee se strathgikes 8eseis ths gefyras

VHF communication

AIS data (Automatic Identification System)

Sta VDR o IMO zhtaei epishs:

– Echo sounder

– Main alarms

– Rudder order and response

– Engine order and response

– Hull openings status

– Watertight and fire door status

– Accelerations and hull stresses

– Wind speed and direction

Link to comment
Share on other sites

Και δε μας λες φωστήρα μας:P ..είναι δυνατόν να ισχύει αυτό που έγραψαν τα χθεσινά ΝΕΑ?

Είναι δυνατόν ο ελεγχόμενος (δηλ.το πλήρωμα) να έχει την δυνατότητα να απενεργοποιήσει το μηχάνημα που τον ελέγχει?

Το μηχανημα ειναι κλειδωμενο μεσα στο κουτι του. Τα κλειδια τα εχει μονο ο πλοιαρχος. Για να το απενεργοποιησει πρεπει να συμβουν 2 πραγματα.

1) να κλεισει την ασφαλεια του απο τον πινακα και να περιμενει 2 ωρες να εξαντληθουν και οι μπαταριες του UPS ή

2) να ανοιξει την πορτα του μηχανηματος και να κλεισει τον υπολογιστη.

Αλλα και στις 2 περιπτωσεις αυτο καταγραφεται. Αρα επειδη ολοι ξερουνε οτι το κλειδι το εχει ο πλοιαρχος και μονο αυτος τοτε τα πραγματα γινονται ακομα χειροτερα γι αυτον. Δε νομιζω ομως οτι πρωτη ενοια του καθενος απο το πληρωμα εκεινη την ωρα με το βαπορι να παιρνει ολο και μεγαλυτερη κλιση με εκκενωση πλοιου σε εξελιξη ειναι η απενεργοποιηση του VDR που φοβουνται σαν το διαολο. Κανενας δεν το πειραζει για να μη βρει το μπελα του.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...