Jump to content
Shipfriends

Θεσσαλονίκη Δωδεκάνησα & Ενδιάμεσες προσεγγίσεις


Recommended Posts

Ήταν κι η ταχύτητα ένας λόγος αλλά ο βασικότερος είναι ότι το βύθισμα , το μήκος και κυρίως οι ελικτικές του δυνατότητες δεν του επιτρέπουν να δέσει σε αυτό το λιμάνι με οποιοδήποτε καιρό. Κυρίως με νοτιάδες και σοροκάδα οποιαδήποτε προσπάθεια να δέσει αυτό το πλοίο στο λιμάνι της Πάτμου θα ήταν ηρωική.

Όσο για το τι θα κάνει το βαπόρι δεν ξέρουμε ακόμη. Υπάρχει μια συνεργασία που μόλις τώρα ανακοινώθηκε με την ΑΝΕΚ , το βαπόρι έχει τεθεί προς πώληση εδώ και πολύ καιρό, Ιούνιος μπαίνει και κάθεται άπραγο στον νέο μόλο, η εταιρε΄'ια δεν έχει ανακοινώσει τίποτα για το μέλλον σε κάποια γραμμή, οπότε αν είχα λεφτά θα τα έβαζα στο να μείνει δεμένο τουλάχιστον μέχρι τον Οκτώβρη που ξεκινάν οι επισκευές παρά να μπει από Θεσσαλονίκη.

Link to comment
Share on other sites

Με προβληματίζει κι εμένα το γεγονός πως φτάσαμε 30/5 και ακόμα τίποτα στο θέμα σύνδεσης Θεσσαλονίκης με Κυκλάδες ή Δωδεκάνησα. Πέρσυ 4 Ιουνίου ξεκίναγε ο ΔΙΑΓΟΡΑΣ. Ίσως οι Θεσσαλονικείς πρέπει να συνηθίζουν στην ιδέα πως για να βλέπουν τα νησιά πρέπει να έρχονται Αθήνα.

Link to comment
Share on other sites

εάν δε ετοιμασθεί η εξωτερική προβλητα και ξαναμπεί το μεγάλο BS στη Κάλυμνο...εύκολα μπορεί να ελευθερωθεί το τρίτο δρομολόγιο από Πειραιά για να κάνει την Θεσσαλονίκη.

Όσο για τα λιμάνια, Καρλόβασι επ ουδενί δεν μπαίνει, στο Βαθύ καλοκαίρι στην εξωτερική προβλήτα μπορεί να δουλέψει αλλά χειμώνα με τους νοτιάδες ή με τους ισχυρούς βοριάδες δεν θα κάνει δουλειά. Για Πάτμο είναι πολύ μεγάλο και πάντα όταν έκανε τις επισκευές των Ροδίτικών η εταιρεία ποτέ δεν το έστελνε από αυτό το λιμάνι.

Στα παραπάνω να προσθέσω ότι σύμφωνα με τα νεώτερα, η εξωτερική προβλήτα της Καλύμνου προβλέπεται να είναι έτοιμη τέλος Ιουλίου. Οπότε για το επόμενο δίμηνο ούτε το Horizon μπορεί να πιάσει Κάλυμνο, ούτε και να κόψει το τρίτο δρομολόγιο ο Διαγόρας. Και πλέον μέσα σε αυτή την κατάσταση, δεν βλέπω κανένα λόγο η Blue Star να προσθέσει άλλη μια ανακατωσούρα στα δρομολόγιά της, όταν ήδη έχει ένα σοβαρό παράγοντα αβεβαιότητας, τον χρόνο έλευσης του Δήλος. Και χωρίς να μπορώ να αποκλείσω κανένα ενδεχόμενο δεν θα με εξέπλητε να έβλεπα στη γραμμή κανένα Θεόφιλο...και να γελάσει και το παρδαλό Σαμιώτικο κατσίκι...

Έπειτα αυτή η εταιρεία δεν μας έχει συνηθίσει σε ευκαιριακές δρομολογήσεις πλοίων αλλά σε δρομολογήσεις με προοπτική 12μηνης απασχόλησης του πλοίου.

Έπειτα το ΟΡΑΙΖΟΝ είναι ένα πολύ μεγάλο βαπόρι κι εξαιρετικό αλλά πολυδάπανο για να γίνει αγονόπλοιο και να αποβλέπει σε μια επιδότηση και σε 1 μήνα σεζόν.

Χώρια που το πλοίο δεν είναι φτιαγμένο για τέτοια δρομολόγια και στα Χανιά έδειξε ότι μόλις ζορίστηκε , άρχισε να βγάζει βλάβες. Πόσο μάλλον όταν θα αρχίσει τα προσανάποδα στις στρούγκες. :P Και όπως και να το δει κανείς είναι κρίμα από το Θεό το Οράιζον να γίνει αγονόπλοιο του ΒΑ Αιγαίου και να δουλεύουν (και μάλιστα κερδοφόρα) στις κύριες γραμμές του ΒΑ Αιγαίου πλοία κλάσεις υποδεέστερα του Οράιζον. Και μάλιστα αναρωτιέμαι πως είναι δυνατόν (εάν είναι δυνατόν) να σκεφθεί κανείς να βάλει τέτοιο πλοίο στο Σίγρι και να μην το βάλει (αυτό ή άλλο) στην κύρια γραμμή Χίου-Μυτιλήνης. Λιγότερη καταπόνηση θα είχε το πλοίο και περισσότερα έσοδα...και μάλιστα όλο τον χρόνο και με μακροχρόνια προοπτική.

Link to comment
Share on other sites

Μπα, αυτό θα το στείλουν στην Κύπρο σύμφωνα με το Ελληνική Ακτοπλοία... ειδάλλως κι εμένα δεν θα μου φαινόταν περίεργο αν το βλέπαμε έτσι...

Link to comment
Share on other sites

Φτανουμε :D στο Καρλοβασι που εχω την εντυπωση οτι λογω των βυθισματων μπορει να μην ειναι καταλληλο για το πλοιο.Θα μπορουσε λοιπον το πλοιο να πιανει Βαθυ οπως εχει ειπωθει κ παραπανω.

) )

παιδια στο Καρλοβασι εχει τελειώσει το νεο λιμανι αλλα αν και εχουν γίνει εγκαίνια εδω και δυο χρονια δεν το εχουν παραδώσει απ οτι λένε θελει ακόμα λιγο εκβάθυνση ( μάλλον φράγκα θελουν ) και οι μπιγες ειναι εδω και ίσως ήρθε η ωρα να το παραδώσουν.

Link to comment
Share on other sites

ήθελα να κάνω μια επισήμανση σχετικά με την ίδια την είδηση. Υπάρχουν άπειρες αναπαραγωγές και παραλλαγές...ανάλογα το μεράκι του καθενός στην αντιγραφή. :rolleyes: Η αρχική όμως εκδοχή της είδησης είναι η παρακάτω, χωρίς όμως να υπάρχει καμιά αναφορά στην πηγή πληροφόρησης, πχ ΥΘΥΝΑΛ, κάποιος Δήμος, η Blue Star...κάποιος σχετικός τέλος πάντων. Η ιδιαίτερη βέβαια αναφορά στη Σάμο υποψιάζει για σαμιώτικη πηγή...χωρίς όμως να μαθαίνουμε ποιά είναι αυτή.

Νομιζω οτι το ρεπορταζ της Σαμιακης(απο το 16:28) στις 27/5 ξεκινησε την ειδηση και ολο το υπολοιπο net ακολουθησε B)Το περιεργο ειναι οτι δεν λεει πουθενα για Blue Star :huh:

Link to comment
Share on other sites

Ναι λογικό φαίνεται να είναι αυτή η αρχική πηγή. Για Blue Star μπορεί να μην είπε, είχε όμως χορταστικά πλάνα από...Θεόφιλο. :rolleyes: Τώρα από που προκύπτουν αυτές οι 13 ώρες που λέγονται από Θεσ/νίκη για Σάμο...δεν γνωρίζω. Ο Διαγόρας πέρυσι έκανε νομίζω πάνω από 15 ώρες.

Και χωρίς να μπορώ να αποκλείσω κανένα ενδεχόμενο δεν θα με εξέπλητε να έβλεπα στη γραμμή κανένα Θεόφιλο...
Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

Ας δούμε και την απάντηση του ΥΘΥΝΑΛ, στο προηγούμενο δημοσίευμα του Αγγελιοφόρου, σχετικά για την γραμμή που συζητάμε, αλλά και για όλες τις γραμμές από Θεσσαλονίκη. Όσα ήδη ξέρουμε και για τα υπόλοιπα...από Ιούλιο με αναθέσεις. Εν ολίγοις, καλά κρασά...

ΥΓ Λέτε την ανταπόκριση της γραμμής με Φούρνους και Ικαρία να την κάνει το Οράιζον? :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Συμφωνα με το ΕΜΠΡΟΣ η Blue Star δεν ενδιαφερεται πια για την γραμμη(τα εχουμε πει κ παραπανω)

Δεν έχει αίσιο τέλος, έως τώρα, η προσπάθεια εξεύρεσης πλοίου που θα καλύπτει τη θερινή άγονη γραμμή που συνδέει τη βόρεια Ελλάδα με το λιμάνι του Σιγρίου. Το δρομολόγιο αυτό έχει επιδότηση 90.000 ευρώ και προεκτείνεται ως τα Δωδεκάνησα. Κατά πληροφορίες, η Blue Star ήδη απάντησε ότι δεν ενδιαφέρεται για τη δρομολόγηση του πλοίου «Διαγόρας» στη γραμμή.

Οι τουριστικές επιχειρήσεις της δυτικής Λέσβου είχαν στηρίξει πολλές ελπίδες στη δρομολόγηση πλοίου στη συγκεκριμένη γραμμή, καθώς έχουν δει ουσιαστική αύξηση του τζίρου τα καλοκαίρια που υπάρχει πλοίο. Οι προσπάθειες συνεχίζονται, όμως από τη στιγμή που ήδη διανύουμε την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου, είναι δύσκολο να βρεθεί πλοίο που θα αναλάβει άμεσα την εκτέλεση δρομολογίων στη γραμμή.

Εν τω μεταξύ, λύεται εντός των ημερών η σύμβαση του Ελληνικού Δημοσίου με την ΑΝΕΚ για την άγονη γραμμή Θεσσαλονίκη - Λήμνος - Μυτιλήνη. Η κίνηση αυτή ήταν απαραίτητη προκειμένου να γίνει νέα ανάθεση της γραμμής μετά από διαγωνισμό.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Και η απάντηση Χαλκιώτη στις καταγγελίες της ΝΕΛ, μαζί με το οριστικό τέλος (για φέτος) για τη γραμμή Θεσ/νίκη-Δωδεκάνησα.

Νομιζω οτι το ποσο επιδοτησης που εδινε το υπουργειο για αυτη την γραμμη μαλλον δεν 'εκανε' σε καμια εταιρια,διαφορετικα οχι μονο ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ αλλα και HORIZON θα βλεπαμε αν τα ευρωπουλα ηταν πολλα. :rolleyes:

ΥΓ.Μπορει βεβαια οι εταιριες να σκεφτηκαν και καπως ετσι ΄για ενα μηνα,μεσα στην κριση,ας περναει ολη η Ελλαδα απο Πειραια να γεμιζει τα πλοια μας κι ας αφησουμε τις αγονες που αργουν κιολας να μας τις πληρωσουν'. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...

Καλησπέρα
Τον Μάιο που μας πέρασε είχε δημοσιευθεί σε διάφορα sites ότι μετά από σχεδόν μία δεκαετία θα ξεκινούσαν (κάποια στιγμη) δρομολόγια στη γραμμή Θεσσαλονίκη (ή Καβάλα)- Βόρειο Αιγαίο - Δωδεκάνησα, καθώς ήταν μέσα στις γραμμές που είχαν προκηρυχθεί. Ωστόσο από τοτε μεχρι σήμερα δεν έχω δει καποια εξέλιξη για το συγκεκριμένο θέμα, παρα μόνο τη γραμμή του BS Myconos από Καβάλα μέχρι Σάμο και Πειραιά. Γνωρίζει κάποιος αν όντως θα ξεκινήσουν δρομολόγια ;

Link to comment
Share on other sites

Για να ξεκινήσουν αυτά τα δρομολόγια πρέπει να υπάρχει ενδιαφέρον από κάποια εταιρεία, που να δηλώσει συμμετοχή στην άγονη γραμμή για την επιδότηση της. Αλλά δεν υπήρξε ενδιαφέρον, οπότε δεν υπάρχει περίπτωση να ξεκινήσει κάποιο δρομολόγιο.

Link to comment
Share on other sites

Το ερχόμενο καλοκαίρι (βέβαια αν συνεχιστεί η πανδημία) δεν θα είναι έκπληξη κάποια εταιρεία να δηλώσει ενδιαφέρον για την γραμμή. Για εμένα δεν θα αποτελούσε έκπληξη να μπει το Ολύμπους στην γραμμή,αν το έχουμε μέχρι το καλοκαίρι(και ας είναι δύσκολο το εγχείρημα).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
15 hours ago, proud_ionian said:

εχει ξαναγραφτει.

με τοσα που εχουμε δει, τπτ δεν αποκλειεται

Θα ήταν βιώσιμο το δρομολόγιο Ρόδου Θεσσαλονίκης με το συγκεκριμένο πλοίο ;

Μιας και απο όσο θυμάμαι το δρομολόγιο πρέπει να είναι επιδωτουμενο 

Edited by proud_ionian
μεταφορά
Link to comment
Share on other sites

αυτό το δρομολόγιο υπήρχε τότε που ακόμη οι δρόμοι από Αθήνα για Θεσσαλονίκη δεν ήταν καλοί , κι επίσης οι πτήσεις από Ηράκλειο και Θεσσαλονίκη ήταν ανύπαρκτες. 

Από εκείνη την εποχή πολλά έχουν αλλάξει και δεν ευνοούν κάτι τέτοιο και οποιαδήποτε επιδότηση θα μπορούσε κάλλιστα να θεωρηθεί ως μία ακόμη διασπάθιση δημόσιου χρήματος.

Τώρα με τον αυτοκινητόδρομο Αθήνας - Θεσσαλονίκης , με πτήσεις από την συμπρωτεύουσα προς Ηράκλειο και στα περισσότερα νησιά, με τα ταχύπλοα να καλύπτουν εξ ολοκλήρου το κομμάτι Ηράκλειο - Σαντορίνη - Ίος - Πάρος - Νάξος - Μύκονος , με ταχύπλοα που καλύπτουν το κομμάτι Θεσσαλονίκη - Σκιάθος... θα ήταν σκάνδαλο αν έβγαινε καμία επιδότηση για να πάει κάποιο βαπόρι σε αυτή την γραμμή.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Annivas said:

Από εκείνη την εποχή πολλά έχουν αλλάξει και δεν ευνοούν κάτι τέτοιο και οποιαδήποτε επιδότηση θα μπορούσε κάλλιστα να θεωρηθεί ως μία ακόμη διασπάθιση δημόσιου χρήματος.

Για την μετακίνηση από νησί των Δωδεκανήσων σε νησί του Βορείου Αιγαίου δεν έχει αλλάξει τίποτα απολύτως προς το καλύτερο. Γιατί απλά δεν υπάρχει πλεόν η δυνατότητα ακτοπλοϊκής μετακίνησης μεταξύ τους. Ακόμα δεν έχω καταλάβει γιατί ο Διαγόρας από τα Δωδεκάνησα πιάνει Λέρο, και όχι Ρόδο ή και Κω (1 φορά την εβδομάδα), νησιά από τα οποία θα είχε σαφώς μεγαλύτερη κίνηση. Σημειωτέον ότι στη Λέρο δεν υπάρχει ανταπόκριση με άλλο πλοίο της γραμμής.
Όσον αφορά την επιδότηση, καλύτερα να έδιναν σε μία τέτοια γραμμή που θα έδινε πνοή στα νησιά και δυνατότητα διαπεριφερειακής μετακίνησης, πάρα σε κάτι ανεκδιήγητες, τύπου Θεσσαλονική - Σποράδες, Θεσσαλονική - Μυτιλήνη (με ταχύπλοο και με το Σμύρνα...) και αλλες...

Link to comment
Share on other sites

Για έναν επιβάτη από τη Βόρειο Ελλάδα είναι καλύτερα να επιδοτηθεί ένα ταχύπλοο π.χ. από Θεσσαλονίκη παρά να υποστεί τη ταλαιπωρία της Καβάλας ή του Πειραιά ή ακόμα και του Βόλου για Σποράδες. Τα 12νησα εξυπηρετούνται από επιδοτούμενα δρομολόγια και δε νομίζω να χρειάζεται να επιδοτηθεί εκ νέου. Ποιος θα το φανταζόταν ότι σε 7 ώρες με το Champion Jet 1 θα πήγαινε από Μυτιλήνη στη Θεσσαλονίκη ή σε 10 ώρες με το Blue Star Myconos. Θα μπορούσε να επιδοτηθεί το καλοκαίρι και για 12νησα από Βόρειο Ελλάδα αλλά χρειάζεται ταχύπλοο και με καμπίνες ή θα πρέπει να μπει ένα πλοίο τύπου Blue Star Chios/Myconos.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...