Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Πλοιοκτήτες και προσφέροντες τακτικές γραμμές από και πρός την Αφρική από το 1921, η Linea Ignazio Messina είναι από τις πλέον μη προβεβλημένες εταιρείες του χώρου. Προσφέρει γραμμές και πρόσβαση σε διάφορους εξωτικούς προορισμούς με βάση πάντα την bella Italia αλλά και προσεγγίσεις σε Γαλλία και Ισπανία. Αυτήν τη στιγμή τα πλοία της εταιρείας παίζουν μπάλα στη Μέση Ανατολή από Aqaba σε Mundra και Dubai, στην Ανατολική και Νότια Αφρική με Dar es Salam, Mombasa, Maputo και Durban, στην Δυτική Αφρική με όλα τα εξωτικά λιμάνια της περιοχής που έχει βγάλει έναν Ρασίντ Γιεκινί κι έναν Αμαέκι Ότιτζι :D, όπως φυσικά και εντός Μεσογείου με έμφαση στην Αλγερία.

Ο λόγος που με έκανε να ασχοληθώ με την εταιρεία δεν είναι άλλος από τον εντυπωσιακό σε ποικιλία, μέγεθος και χρωματισμό στόλο της. Όλα τα πλοία έχουν σαν πρώτο συνθετικό το όνομα Jolly και η εταιρεία τα έχει μαζέψει από όλες τις γωνιές του κόσμου ώστε να είναι σε θέση να προσφέρει ένα roll-on/roll-off service σε όλους τους παραπάνω προορισμούς όπου δεν υπάρχουν απαραίτητα τα πλεόν σύγχρονα μέσα φόρτωσης και εκφόρτωσης.

Ας ρίξουμε μια πιο κοντινή ματιά στο στόλο όπως τον είδα στη Γένοβα πριν μια εβδομάδα περίπου, ξεκινώντας από το Jolly Blu που το πετύχαμε στην αναχώρηση του για Μάλτα και Λιβύη. Το πλοίο είναι χαρακτηριστικό μιάς σειράς αδελφών πλοίων που χτίστηκαν στα τέλη της δεκαετίας του 80 στα Ναυπηγεία της Gdynia για την τότε κρατική Πολωνική εταιρεία και υπηρετεί τη Linea Messina εδώ και 17 χρόνια, εδώ το βλέπουμε να αναχωρεί από τους ντόκους της εταιρείας και να προχωρεί πρός τα έξω. Παραδίπλα το εντυπωσιακό, Ιαπωνέζικο του 1979 Jolly Corallo το οποίο και ανήκει στην εταιρεία από το 1999 μετά από πολύχρονη καριέρα σε Σουδούς πλοιοκτήτες. Το Jolly Corallo απασχολείται αυτήν την εποχή σε ταξίδια στη Δυτική Αφρική.

Μεγάλη αγάπη είναι το Jolly Oro, εντυπωσιακής κατασκευής St Nazaire το 1981 για την Πολωνική κρατική εταιρεία όπου και δούλεψε μέχρι το 1993. Μετα Oldendorff για 2 χρόνια και από κει NSCSA(εταιρεία container της Σαουδικής Αραβίας) απ' όπου και το αγόρασε η Linea Messina το 2001. Προσέξτε το μεγάλο κρένι στην πλώρη και την απίστευτη υπερκατασκευή πρύμα, εντυπωσιακή και η πλώρη, εδώ σε μια φωτό μαζί με το Jolly Corallo προτού αναχωρήσει για Μέση Ανατολή και Ινδία.

Τέλος σε μακρινό πλάνο το Jolly Arancione, καθαρό πλοίο κοντεινερ από κατασκευής του στα ναυπηγεία Blohm und Voss του Αμβούργου το 1975. Μετά και από ναύλωση στον βοηθητικό στόλο του Αμερικανικού Ναυτικού και πρόσθεση της τεράστιας υπερκατασκευής που βλέπουμε πρύμα, αποκτήθηκε από τη Linea Messina το 2006 και τώρα δουλεύει στη γραμμή της Μέσης Ανατολής/Ινδίας. Επίσης το Jolly Amaranto κατασκεύης του 1977 στην Ιαπωνία που υπηρετεί τη Linea Messina εδώ και 26 χρόνια(!) και αυτήν την εποχή ταξιδεύει μεταξύ Ιταλίας, Λιβάνου και Αιγύπτου. Το Jolly Verde το έχουμε ξαναδεί παλιότερα.

Αυτά από το μίνι-αφιέρωμα στη Linea Messina, ελπίζω στο μέλλον να έχουμε την ευκαιρία να δούμε κι άλλα πλοία του στόλου.

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Να συνεχίσουμε με τη Linea Messina λίγο, ας δούμε σε συνέχεια των παραπάνω δυο πιο κοντινές πόζες του Jolly Arancione από πλώρα και από πρύμα. Επίσης μια επιπλέον πόζα του Jolly Verde και τελειώνουμε με το Jolly Bianco το οποίο δεν το έχουμε ξαναδεί. Χτισμένο στο Cadiz το 1979 για λογαριασμό της Πολωνέζικης κρατικής εταιρείας με το όνομα Poznan, πέρασε στα χέρια της Linea Messina το 1989 και από τότε συνεχίζει με το ίδιο όνομα.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Στα DSME,εκτος απο το ΔΗΛΟΣ και διαφορα αλλα,κατασκευαζεται και το JOLLY DIAMANTE με παραδοση τα τελη του 2011.Ενδιαφερον εχει η παρουσιαση με φωτογραφιες και βιντεο,απο την κοπη της πρωτης λαμαρινας μεχρι και τα πιο προσφατα σταδια κατασκευης - κι ολα αυτα για ενα μη επιβατηγο πλοιο :blink: Να τα βλεπει η Blue Star που εβγαλε μονο 4 φωτο στην καθελκυση του ΔΗΛΟΣ και τις εβαλε στο site της σε αναλυση 100x200 B)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ακούω συχνά-πυκνά το χαρακτηρισμό βάπορας και άλλα παρεμφερή για κάποια ακτοπλοικά επειδή έχουν ωραία πλώρη, την τριήρη στο φουγάρο ή πάνε με 26 μίλια. Ας δούμε μια ματιά σε αυτό που θεωρώ εγώ βάπορα, το Thebeland το οποίο ναυλωμένο από τη Linea Messina και με άσπρο στο χρώμα σε αντίθεση με τα ομόσταυλά του, συνεχίζει να διασχίζει τις θάλασσες συνδέοντας τη Δυτική Αφρική, τη Λιβύη και τη Μάλτα με τη Γένοβα. Για πάρτε λίγο ορισμένα από τα χαρακτηριστικά που το καθιστούν βάπορα κατά τη γνώμη μου, σημειώνω πως είναι χτισμένο μεν στην Ιαπωνία αλλά με βάση Σουηδικό σχέδιο και προδιαγραφές, οι Ιάπωνες απλώς ηλεκτροσυγκόλλησαν τις λαμαρίνες:

- 3 κυρίως ντέκ για φορτίο

- χωρητικότητα πάνω από 800 TEU

- πάνω από 100 παροχές ρεύματος για reefer containers

- το κατάμπαρο έχει σύστημα ελεγχόμενης παροχής υγρασίας για ευαίσθητα φορτία, μάλιστα υπάρχει δυνατότητα διαβάθμισης του επιπέδου υγρασίας(άλλη τιμή στο κάτω, άλλη τιμή στο πάνω κι άλλη τιμή στο μέσο του αμπαριού)

- πλευρικοί διάδρομοι στα γκαράζ ώστε το πλήρωμα να πηγαίνει πρύμα-πλώρα χωρίς να περνάει ανάμεσα στις νταλίκες και τα container.

- αποσπώμενο κομμάτι στο ίδιο σημείο/άξονα στα 2 πάνω γκαράζ ώστε να μπορεί να φορτώσει με γερανό της στεριάς σε όλα τα ντέκ χωρίς να μετακινείται ο γερανός

- εννοείται πως ο καταπέλτης και τα πανιόλα του έχουν τη δυνατότητα να φορτώσουν ακόμα και βαρέα άρματα μάχης και στρατιωτικό υλικό

- για να αυξηθεί η χωρητικότητα, τα τάνκια του πετρελαίου βρίσκονται από πλώρα και μπροστά

- χωρητικότητα καυσίμου περίπου 1600 μετρικούς τόνους

- εσωτερική πισίνα και γυμναστήριο, μιλάμε για σχέδιο φορτηγού πλοίου που έγινε το 1975, άσχετα αν το συγκεκριμένο ναυπηγήθηκε το 1978

Πως ειπατέεεεεεε?

Link to comment
Share on other sites

Ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά με τo Hellenic Master και Sailor. Μάλιστα τα πλοία της HSW διαθέτουν και σάουνα! Πραγματικά υπερβάποροι, αν αναλογιστούμε και πότε κατασκευάστηκαν!

Link to comment
Share on other sites

Ακριβώς φίλε Cruise Europa, είναι αδέρφια άλλωστε. Αυτό που θέλω να καταδείξω είναι πως πέρα από την εξωτερική εμφάνιση, αυτό που έχει σημασία είναι οι δυνατότητες και οι ευκολίες που έχει ένα βαπόρι αλλά και το πόσο έξυπνο είναι όταν επενδύεις σε ένα πλοίο και δεν κάνεις γυφτιές όπως το να μετασκευάσεις ένα γιαπωνέζικο φέρρυ και να μην βάλεις fenders στην πρύμη για παράδειγμα για να γλιτώσεις κάτι φραγκοδίφραγκα. Όταν αυτές τις δυνατότητες και τεχνικα χαρακτηριστικά ο πλοιοκτήτης τις εκμεταλλεύτεί, μπορεί να βγάζει χρήματα μέχρι τα βαθειά γεράματα του πλοίου.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
Επίσης το Jolly Amaranto κατασκεύης του 1977 στην Ιαπωνία που υπηρετεί τη Linea Messina εδώ και 26 χρόνια(!) και αυτήν την εποχή ταξιδεύει μεταξύ Ιταλίας, Λιβάνου και Αιγύπτου.

Tο JOLLY AMARANTO (IMO 7616365) είχε πριν δύο χρόνια περίπου (Απρίλιος 2011) κάποιο ατύχημα στα ανοιχτά της Αλεξάνδρειας όπως βλέπουμε και στην παρακάτω φωτό που ανέβηκε σήμερα στο shipspotting. Το πλοίο δεν πρέπει να υπάρχει πιά (βούλιαξε ή πήγε για scrap ???) μιας και αναφέρεται ως "Dead".

ShipSpotting.com

1700610.jpg

© Gena Anfimov

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Έχει ξεκινήσει εδώ και 2 μέρες το τελευταίο του ταξίδι το Jolly Verde.

Επίσης πουλήθηκε και το αδερφό του το Jolly Rosso για σκραπ

Μάλλον σιγά σιγά η Linea Messina στέλνει όλα τα παλιά της πλοία στους τάφους....

Και τα 2 πάνε Ινδία!

Edited by papannos
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Επίσης το Jolly Bianco άραξε στις 16/5!

Τα Jolly Nero & Jolly Arancione βρίσκονται στο Jeddah και στο Τζιμπουτί αντίστοιχα!

Το Jolly Verde ξεκίνησε από το Jeddah μάλλον για Αλανγκ!

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Tο JOLLY AMARANTO (IMO 7616365) είχε πριν δύο χρόνια περίπου (Απρίλιος 2011) κάποιο ατύχημα στα ανοιχτά της Αλεξάνδρειας όπως βλέπουμε και στην παρακάτω φωτό που ανέβηκε σήμερα στο shipspotting. Το πλοίο δεν πρέπει να υπάρχει πιά (βούλιαξε ή πήγε για scrap ???) μιας και αναφέρεται ως "Dead".

ShipSpotting.com

1700610.jpg

© Gena Anfimov

http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=1728256

Από ότι βλέπεις και στην φωτογραφία το πλοίο μπάταρε και το διάλυσαν μετά από λίγες μέρες εκεί!Πρόσεξε τον γερανό καθώς και μερικά μέρη που λείπουν(γέφυρα)!

Edited by papannos
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Το Jolly Verde άλλαξε όνομα και σημαία!

Νέο όνομα:Verd και σημαία St Kitts Nevis!

Το τελευταίο στίγμα μέχρι στιγμής είναι πριν 45 λεπτά λίγο πιο κάτω από τα ινδικά διαλυτήρια!

Link to comment
Share on other sites

Το Jolly Verde ή αλλιώς Verd άραξε στην Ινδία!

Το Jolly Rosso βρίσκεται στο Jeddah!Το Jolly Nero έχει προορισμό το Jeddah αλλά δεν έχει 'δώσει' στίγμα εδώ και 2 μέρες και το Jolly Arancione μετά από ένα δρομολόγιο στην Ιταλία άφησε το Salerno με προορισμό το Port Said!

Το Jolly Marrone ταξιδεύει με προορισμό το Setubal(Πορτογαλία)!

Edited by papannos
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Το..περιβοητο Jolly Nero πουληθηκε στο Ντουμπαι για 8,5mil $ 

 

Παραλληλα τον περασμενο μηνα παρεληφθη απο τα Daewoo της Κορεας το νεοτευκτο Jolly Titanio ενω μεχρι την ανοιξη θα εχουν παραληφθει και τα 3 αδελφα του.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Σημερινά δημοσιεύματα από οικονομικά sites της bella Italia, αναφέρουν ότι η Linea Messina και η Mediterranean Shipping Company, οδεύουν πρός γάμου κοινωνίαν, με προξενήτρα μια ιταλική τράπεζα εν ονόματι Banca Carige, στην οποία κάτι μου λέει πως χρωστάει λεφτά η Linea Messina. Οι συναντήσεις συνεχίζονται, αλλά μάλλον πρός εκεί καταλήγουμε. Η MSC σε αυτή την περίπτωση, αποκτά πρόσβαση σε αρκετά μεγάλη πελατειακή βάση σε Δυτική και Βόρεια Αφρική, όπως και στο ιδιόκτητο terminal της Linea Messina στη Γένοβα. Φαίνεται πως η σχεδόν 100ετής ύπαρξη της Linea Messina σαν ανεξάρτητη εταιρεία, φτάνει στο τέλος της.

Link to comment
Share on other sites

Πολύ σωστή παρατήρηση, η Linea ανταγωνίζεται τα car carriers του Grimaldi. Βέβαια, επειδή και ανάμεσα σε Aponte και Grimaldi υπάρχει παιχνίδι με την GNV, ίδωμεν πως θα πάει το πράγμα. Μπορεί οι σαθρές ελληνικές εταιρείες να τρώγονται εύκολα, αλλά η MSC είναι πολύ πάνω από τα κυβικά του.

Link to comment
Share on other sites

On 11/2/2017 at 9:27 PM, Nick the Greek said:

Σημερινά δημοσιεύματα από οικονομικά sites της bella Italia, αναφέρουν ότι η Linea Messina και η Mediterranean Shipping Company, οδεύουν πρός γάμου κοινωνίαν, με προξενήτρα μια ιταλική τράπεζα εν ονόματι Banca Carige, στην οποία κάτι μου λέει πως χρωστάει λεφτά η Linea Messina.

Τα δημοσιεύματα μιλάνε ότι MSC θα πάρει το 49% της εταιρείας Linea Ignazio Messina, λόγω οφειλών προς τη τράπεζα ύψους 400 εκ. Ευρώ!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 3 weeks later...
  • 7 months later...
On 2/13/2017 at 2:45 PM, Panagia Ekatontapiliani said:

Τα δημοσιεύματα μιλάνε ότι MSC θα πάρει το 49% της εταιρείας Linea Ignazio Messina, λόγω οφειλών προς τη τράπεζα ύψους 400 εκ. Ευρώ!!!

Άρχισε η "MSCοποίηση" του στόλου με τα Jolly Cobalto & Jolly Titanio να γινονται MSC Cobalto & MSC Titanio αντίστοιχα

Και θα μπούν στη Γραμμη Τεργέστη-Σμύρνη ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Το MSC Cobalto δείχνει άφιξη στο AIS την Τριτη το πρωί στον Πειραιά,Δε το βλέπω ομως σε κάποιο πρόγραμμα ακομα. Για να δούμε μπαίνει και ο Πειραιάς στο πρόγραμμα η μηπως απλα θα περιμενει καποιες ωρες λογω Πρωτομαγιάς?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...