Jump to content
Shipfriends

Totozafy (Ν. Πειραιώς 2588)


Recommended Posts

Σε αυτο το βιντεο απο το αρχειο της ΕΡΤ ο φωτογραφος Κωστας Μπαλαφας μιλαει μεταξυ των αλλων και για την κατασκευη του φραγματος του Αχελωου και της λιμνης των Κρεμαστων

Στο 22.24 υπαρχει η παρακατω φωτογραφια στην οποια φαινεται μια μικρη παντοφλιτσα

post-1819-0-76717900-1294410914_thumb.jp

Η παντοφλα μοιαζει αρκετα με τις δυο μικρα πλοιαρια που διακρινονται αριστερα στη φωτογραφια που μας ειχε βαλει ο φιλος Antonis Molos.Ξερω οτι ακουγεται αρκετα τραβηγμενο σεναριο αλλα επειδη δεν υπαρχουν αναφορες για αλλα πορθμεια στα Κρεμαστα αναρωτιεμαι αν θα μπορουσε αυτη η μικρη παντοφλα να ηταν το ΔΙΚΡΗ και στη συνεχεια με τις μετασκευες να πηρε τη μορφη που ολοι ξερουμε.

Αν δεν ειναι η ΔΙΡΚΗ θα ειχε ενδιαφερον να μαθαιναμε ποια ειναι η παντοφλιτσα.Ειναι κριμα που η ποιοτητα της ταινιας ειναι τοσο χαμηλη γιατι αν παρατηρησει κανεις μπορει να διακρινει κατι που ειναι γραμμενο κατω απο τη γεφυρα

Η αναφορα για τον Αχελωο ξεκιναει περιπου απο το 19ο λεπτο.

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Κατά την ταπεινή μου γνώμη, αποκλείεται να είναι το Δίρκη.

Παραείναι μικρό, ούτε ένα δέκατο του Αφροδίτη ;)

Αλλά, στη φωτογραφία που παραθέτει ο φίλος Antonis Molos, φαίνονται και άλλες μικρότερες παντόφλες :)

Υ.Γ.: Ωραίο το βίντεο!

Link to comment
Share on other sites

To συγκεκριμένο φερρυ είναι το ΚΑΣΤΑΛΙΑ, το ένα απο τα δύο μικρά. Θα ανεβάσω φωτογραφίες απο το καταπληκτικό λευκωμα του Κώστα Μπαλάφα ΤΑ ΑΝΤΙΡΟΠΑ ΡΕΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΧΕΛΩΟΥ, όπου υπάρχουν και άλλες φωτό απο τα φερρυ των Κρεμαστών. Προς το παρόν το έχω δανείσει και το περιμένω.

Link to comment
Share on other sites

Είναι αξιοσημείωτο, ότι αναφέρεται καθαρά πως η συγκοινωνία υα πραγματοποιείται μόνο με δύο πλοία. Υποθέτω, εννοεί τα μεγάλα. Άρα τα μικρά ήταν κατά πάσα πιθανότητα μόνο για τις εργασίες.

Link to comment
Share on other sites

αποτελεσμα ηταν να το παιρνει ο αερας ευκολα και να εχει προκαλεσει πολλες ζημιες και στις φρικες (οπου εδενε "μεσα", αναμεσα σε βαρκες και καικια) και στο φισκαρδο. το 1986,
Ένα καραβάκι, που όσο ταξίδευε στο Φισκάρδο δεν ήξερε κανείς εάν θα έπρεπε να το αγαπήσει ή να το μισήσει

οι παλιοτεροι παντως τον καββαφη, τον θυμουνται ακομη και τωρα ως... Κανταφι. ετσι το ελεγαν οι ψαραδες και οι βαρκαρηδες σε φισκαρδο και φρικες, που ειχε σπασει τις βαρκες και τα καϊκια αρκετες φορες.

Link to comment
Share on other sites

Σε αυτο το φιλμακι του ΕΟΑ στο 4.11 φαινονται ολοκληρα το ΔΙΡΚΗ και το ΠΕΙΡΙΝΗ καθως και τα δυο μικρα.

Nα δούμε σε ένα screenshot λοιπόν από το φιλμάκι του ΕΟΑ, αυτό που μας λέει ο polmyt. Tα ΔΙΡΚΗ και ΠΕΙΡΗΝΗ στην αρχική τους μορφή, σε όσον το δυνατόν καλύτερη απεικόνιση μπόρεσα να καταφέρω.

post-2102-0-95182800-1295289660_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Τρομερα ενδιαφερουσα η ιστορια του Αφροδιτη Λ, μιας γλυκιτατης παντοφλας που τη θυμαμαι να τη βλεπω απο το χωριο στην Κεφαλονια να πηγαινει ακουραστα Πισαετο-Σαμη τοτε που το πλοιο της γραμμης δεν πηγαινε Πισαετο. Αυτο που μου εκανε μεγαλη εντυπωση οταν την εβλεπα ηταν το τελειως τετραγωνισμενο σχημα της πρυμα και οτι "χαμηλωνε" πολυ παλι πρυμα. Πρεπει να εχω κανει δυο ταξιδια μαζι της το καλοκαιρι του 1996 απο Φισκαρδο για Βασιλικη και επιστροφη μετα απο καποιες μερες. Στην επιστροφη πρεπει να ειχε ενα 5αρι-6αρι απο δυτικες διευθυνσεις και γινοταν χαμος μεσα... Ημουν πολυ μικρος τοτε και δεν μπορω να θυμηθω πολλα. Για δες που μεχρι και το 2010 ταξιδευε σε ηλικια 44 ετων...

Παντως θεωρω πως το IMO που αναγραφεται παραπανω δεν πρεπει να ειναι το σωστο, διοτι απ' οσο εχω δει το IMO βαποριων με κοντινη ηλικια ειναι κοντινο σαν νουμερο και το να ξεκινα απο 53 για ενα καραβι του 1966 μου φαινεται απιθανο μιας και τα Κεφαλληνια και Επτανησος που ηταν του 1965 ξεκινουσαν με 65... Παντως ειναι δυσκολο να ναυπηγηθηκε το 1957 με βαση και αυτα που βρηκε ο Polmyt. Μαλλον το IMO αυτο παραπεμπει σε αυτο το σκαρι... http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=454464&sort_comments=2

Link to comment
Share on other sites

Μιας και τη θυμηθηκαμε να πουμε οτι η τελευταια αναφορα που εχω βρει για την παντοφλα ειναι απο τον Απριλιο του 2011.Στην παρακατω φωτο που την αλιευσα απο το flickr και ανηκει στον χρηστη jerome.madagascar φαινεται η πρυμη της παντοφλας.στην οποια πρεπει να εχει πεσει λιγη μπογια μιας και ειναι βαμενη γκρι.

post-1819-0-46493400-1352891805_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Σήμερα απέκτησα από ένα καλό φίλο, ένα λευκωμα αφιερωμένο στην εκκλησία της Παναγίας Επισκοπής Ευρυτανίας, οπου μεταξύ των άλλων πολύ εξαιρετικών φωτογραφιών, υπάρχουν και δύοφωτογραφίες  απο τα πλοιάρια- ferry boats- που ναυπηγήθηκαν επιτόπου προκειμένου να εξυπηρετήσουν τους κατοίκους της περιοχής. Στην πρώτη φωτογραφία φαίνονται και τα τέσσερα ΔΙΡΚΗ & ΠΕΙΡΗΝΗ τα μεγάλα, ΚΑΣΤΑΛΙΑ  & ...δυστυχώς μου διαφευγει το όνομα του 2ου μικρου πλοιαρίου.

Ειναι πολύ ευκρινές το πλάτωμα που δημιουργήθηκε - κάτι σαν "γυαρδα"- για την κατασκευή των πλοίων.

Στη 2η βλέπουμε ότι τα νερά έχουν αρχίσει και ανεβαίνουν και διάφοροι ανευθυνουπέυθυνοι επιβλέπουν την κατάσταση.

 Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι τα δύο μεγάλα ferries είναι κατασκευασμένα σε σχέδια άγνωστα (για πορθμεία) στην Ελλάδα και θυμίζουν περισσότερο σκωτζέζικα ή νορβηγικά, με τη γέφυρα στο πλάι. Τα δύο μικρότερα είναι κλασσικά αποβατικά, σαν αυτά που χρησιμοποιούσε κάποτε και το ελληνικό Π.Ν . 

 



.

post-1854-0-31149700-1358177644_thumb.jp

post-1854-0-27757600-1358180231_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Η παντοφλιτσα ζει ακομα και σε αυτη την φωτο ισα που διακρινεται ενα τμημα της.Δεν μπορουμε να βγαλουμε βεβαια συμπερασμα για το αν ταξιδευει παντως το κομματι που διακρινεται φαινεται να ειναι σε καλη κατασταση

Η φωτο ειναι εξαιρετικα προσφατη μιας και ειναι τραβηγμενη αρχες Μαιου

 

post-1819-0-74732400-1369217345_thumb.jp

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ίσως οι καλύτερες φωτογραφίες των δυο φέρρυ από τα χρόνια που δούλευαν στη λίμνη:

 

Σε χορταστική ανάλυση:

 

http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/kh-dia/0000000/df_kh-dia_0000391_09.jpg

 

http://fotothek.slub-dresden.de/fotos/df/kh-dia/0000000/df_kh-dia_0000391_08.jpg

post-2126-0-64102000-1424981077_thumb.jp

post-2126-0-82798700-1424981089_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Eξαιρετικες οι φωτογραφιες.Βλεπουμε επιτελους και σε καλη αναλυση πως ηταν αυτές οι παντοφλες.Για να πω την αληθεια τοσα χρονια νομιζα ότι η γεφυρα ηταν στο πλαι του πλοιου

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Αυτα τα καθισματα στις περατζαδες επιβιβασης ηταν πολυ συμπαθητικα.

 

Θυμαμαι ταξιδι απο Βασιλικη για Φισκαρδο με τουλαχιστον 6αρι γεματο απο δυτικες διευθυνσεις καπου εκει στα 1995 ή 1996 και το μποτζαρισμα ηταν απιστευτο...

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Eξαιρετικες οι φωτογραφιες.Βλεπουμε επιτελους και σε καλη αναλυση πως ηταν αυτές οι παντοφλες.Για να πω την αληθεια τοσα χρονια νομιζα ότι η γεφυρα ηταν στο πλαι του πλοιου

 

 

οχι κεντρο ηταν παντα. και στο ιονιο οταν ειχε πρωτοερθει, στο κεντρο την ειχε, σαν πυργισκο, ακριβως οπως στις φωτο

 

 

Ειχα να μπω πολυ καιρο στο θεμα και τωρα ειδα τα εξαιρετικα ευρηματα του Αντωνη το 2013 και του Γιωργου το 2015.

 

Πιστευω οτι και ο polmyt εχει δικιο αλλα και ο proud, γιατι απ' οτι φαινεται απο τις φωτογραφιες στο ποστ 35 του Αντωνη η γεφυρα ειναι ξεκαθαρα στο πλαι και μαλλον στο μεσο του μηκους του σκαφους, ενω στο ποστ 37 του Γιωργου η γεφυρα ειναι στο κεντρο και πρυμα.

 

Οποτε υποθετω οτι εχουμε δυο εκδοχες.

 

Η πρωτη ειναι οτι ισως στις πρωτες φωτογραφιες του Αντωνη ηταν ακομα σε προσωρινη μορφη και μετεφεραν τη γεφυρα στο κεντρο πριν καν πιασουν υπηρεσια οποτε οσο ταξιδευαν στη λιμνη ηταν παντα με τη γεφυρα στο κεντρο.

 

Η δευτερη ειναι οτι ξεκινησαν με τη γεφυρα στο πλαι και καποια στιγμη αποφασισαν οτι ειναι βολικοτερο να πανε τη γεφυρα στο κεντρο και πρυμα.

 

Παντως στις φωτογραφιες του Αντωνη με τη γεφυρα ξεκαθαρα στο πλαι, πριν το σκαφος μπει σε υπηρεσια, και ενω βλεπουμε την πλωρη (ειναι οντως η πλωρη οπως φαινεται και στο ποστ του Γιωργου που δειχνει το Διρκη), το παραξενο ειναι οτι βλεπουμε φατσα την ξυλινη πορτα της γεφυρας, αναμεσα στα δυο παραθυρα, να κοιτα προς την πλωρη. Μαλλον δεν εχει λογικη αυτη η διαταξη, η λογικη λεει οτι το σωστο θα ηταν να βλεπαμε μονο τα τρια παραθυρα της να κοιτουν προς την πλωρη οπως αυτα φαινονται στο ποστ του Γιωργου με τη γεφυρα στο κεντρο και πρυμα.

 

Λογω του τελευταιου κλεινω προς την πρωτη υποθεση, οτι ισως η γεφυρα τοποθετηθηκε στο κεντρο και πρυμα πριν μπουν στην υπηρεσια, οποτε οι φωτογραφιες του Αντωνη αλλα και το βιντεο του polmyt δειχνουν μια ενδιαμεση μορφη των δυο μεγαλων παντοφλων...

 

Θα ηθελα τη γνωμη σας επ' αυτου.

 

Proud στο Ιονιο ως Κωστης Καβαφης το σκαφος ηταν ακριβως στη μορφη που το βλεπουμε στη φωτογραφια που ανεβασε ο Γιωργος ως Διρκη ή ειχε κρατησει τη γεφυρα-πυργισκο αλλα ειχε πεσει ηδη μια πρωτη μετασκευη; Αν εχω καταλαβει καλα ειχες γραψει οτι υπηρξε αρχικη μετασκευη, αλλα λεω μηπως μετα το ποστ του Γιωργου κρινεις οτι παρεμεινε στην ιδια μορφη με αυτη της λιμνης.

 

Παντως ειναι πραγματικα απιστευτο το οτι αυτο το σκαρι παρεμεινε εν ζωη τουλαχιστον μεχρι το 2013 στη μακρινη Μαδαγασκαρη.

 

Τελος μου φαινεται επισης απιστευτο το οτι το κατεβασαν απο τη λιμνη μεχρι τη θαλασσα σε ενα κομματι πανω σε νταλικα. Μηπως το εκοψαν και το ξανασυναρμολογησαν;

Link to comment
Share on other sites

πρεπει να ειχε κοπει. δεν ειμαι σιγουρος, αλλα κατι τετοιο κυκλοφορουσε τοτε.

 

σαν ξαβαφης ηταν σαν το αφροδιτη χωρις την υπερκατασκευη, με μια γεφυρα πυργισκο στο κεντρο, εκει που τελειωνε ο χωρος των ΙΧ (ο θεος να το κανει γκαραζ), ο οποιος πυργισκος περισσευε λιγο πρυμα

Link to comment
Share on other sites

...Παντως στις φωτογραφιες του Αντωνη με τη γεφυρα ξεκαθαρα στο πλαι, πριν το σκαφος μπει σε υπηρεσια, και ενω βλεπουμε την πλωρη (ειναι οντως η πλωρη οπως φαινεται και στο ποστ του Γιωργου που δειχνει το Διρκη), το παραξενο ειναι οτι βλεπουμε φατσα την ξυλινη πορτα της γεφυρας, αναμεσα στα δυο παραθυρα, να κοιτα προς την πλωρη. Μαλλον δεν εχει λογικη αυτη η διαταξη, η λογικη λεει οτι το σωστο θα ηταν να βλεπαμε μονο τα τρια παραθυρα της να κοιτουν προς την πλωρη οπως αυτα φαινονται στο ποστ του Γιωργου με τη γεφυρα στο κεντρο και πρυμα.

 

Λογω του τελευταιου κλεινω προς την πρωτη υποθεση, οτι ισως η γεφυρα τοποθετηθηκε στο κεντρο και πρυμα πριν μπουν στην υπηρεσια, οποτε οι φωτογραφιες του Αντωνη αλλα και το βιντεο του polmyt δειχνουν μια ενδιαμεση μορφη των δυο μεγαλων παντοφλων...

 

 

Βεβαια παρατηρωντας πιο καλα, αν η γεφυρα ηταν οντως τοποθετημενη στο πλαι αρχικα, τοτε δεν υπηρχε χωρος εκατερωθεν αυτης ωστε να περνα ανθρωπος, οποτε αναγκαστικα η πορτα επρεπε να ειναι τοποθετημενη σε αυτη τη θεση.

 

Επισης βλεποντας πιο καλα τα ντοκουμεντα του polmyt και του Αντωνη βλεπουμε τις παντοφλες απο την αντιθετη πλευρα και νομιζω οτι και στις δυο περιπτωσεις υπαρχει καταπελτης προς το μερος του εικονοληπτη. Ισως αρχικα ηταν αμφιπλωρες οποτε δικαιολογειται και η αρχικη τοποθετηση της γεφυρας στο πλαι και στο μεσο του μηκους του σκαφους. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...