Jump to content
Shipfriends

Totozafy (Ν. Πειραιώς 2588)


Recommended Posts

Γεια σας,

ελπίζω να μην ενοχλώ, αλλά έχω μερικές μικρές απορίες σχετικά με τις παντόφλες[...]

4. Τι απέγινε το Αφροδίτη, που ταξίδευε Φισκάρδο-Βασιλική;

_________________________________________________________

(1965, ex-Δίρκη, Κωστής Καβάφης, Αφροδίτη Λ, Saint Nicolas, Sarah)

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

το Αφροδίτη δεν είχε ξωκείλει μια φορά σε κάτι βράχια έξω από το Φισκάρδο, ερχόμενο από τη Βασιλική;

το αφροδιτη λ. ταξιδεψε το 1984 και το 1985 (πριν μετασκευαστει), ως κωστης καββαφης, κανοντας ταξιδια βασιλικη (λευκαδα) - φρικες (ιθακη) - φισκαρδο (μυκονος :P:P:D).

μεχρι τοτε ανηκε στη ΔΕΗ και μετεφερε προσωπικο και οχηματα στη λιμνη κρεμαστων. ειχε 2 αδυναμα ελικοπηδαλια και μηδενικο βυθισμα. αποτελεσμα ηταν να το παιρνει ο αερας ευκολα και να εχει προκαλεσει πολλες ζημιες και στις φρικες (οπου εδενε "μεσα", αναμεσα σε βαρκες και καικια) και στο φισκαρδο. το 1986, μετα απο καποιες μετασκευες (αλλαγη μηχανων και επιμηκυνση πρυμα) εμφανιστηκε ως Αδροδιτη Λ. το Λ απο το Λευκαδιτης. οικογενεια πρακτορων του αργοστολιου, που τη 2ετια 1989-1990 ειχε ναυλωσει Ιονις και Αργοστολι απο την ΕΤΒΑ και τα ταξιδευε ως seven islands lines.

ειχε ενα ατυχημα στις αρχες της 10ετιας 90 (νομιζω το 1991) στο φισκαρδο (οπως μας ειπε ο Ariadne) και ενα παλιοτερα ως Καββαφης. συνολικα ταξιδεψε σε ολες σχεδον τις τοπικες γραμμες. φισκαρδο - βασιλικη - φρικες, σαμη - πισαετος - πολη (η civitavecchia του σταυρου ιθακης :P) - φισκαρδο - βασιλικη και σαμη - πισαετο - αστακο

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

Εχω την εντύπωση ότι το ferry η τα ferries ( ίσως ήταν 2) που έκαναν δρομολόγια στην τεχνιτή λίμνη των Κρεμαστων, οταν πιά δεν εξυπηρετούσαν το λόγο της κατασκευης τους, διαλύθηκανκαι πουλήθηκαν για παλιοσίδερα επί τόπου. Μπορώ να το διευκρινήσω, όμως θα ήθελα να δώ αν υπάρχει φωτογραφια του Αφροδίτη Λ. και να συγκρίνω με αυτη του πλοίου της λίμνης, την οποία είδα σε λευκωμα για τα μεγάλα έργα της Δ.Ε.Η.

Link to comment
Share on other sites

δυστυχως φωτο δεν το εχω ουτε σαν καββαφη, ουτε σαν αφροδιτη (οποτε διεφερε αρκετα, ειδικα η πρυμη).

παντως θυμαμαι πολυ καλα οτι οταν πρωτοηρθε το 1984, στο Θιακι ελεγαν (ο πρακτορας, το πληρωμα και αλλοι του λιμανιου) οτι το ειχε η ΔΕΗ στα κρεμμαστα.

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με νεώτερες (σημερινές) πληροφορίες το ένα τουλάχιστον απο τα δύο φέρυ της λίμνης κατέβηκε φορτωμένο σε νταλίκα το βουνό και έπεσε στη θάλασσα. Το δε λευκωμα όπου αυτά εμφανίζονται είναι του φωτογράφου και συνταξιούχου πλέον της ΔΕΗ Κώστα Μπαλάφα με τίτλο "Τα αντίρροπα ρευματα του Αχελώου" εκδοση του φωτογραφικού μουσείου Θεσσαλονίκης το 2003. Δυστυχώς δεν το έχω και έμαθα ότι έχει εξαντληθεί.

Link to comment
Share on other sites

Συνεχίζοντας να πώ ότι τα δύο πορθμεία ήταν τα Δίρκη και Πειρήνη, μυθικά ονόματα των δύο θυγατέρων του Αχελώου. Αναζητούνται φωτό των δύο αυτών πορθμείων.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Έχω φωτος του Αφροδίτη Λ., θα τις ανεβάσω μόλις ξαναεγκαταστήσω τους drivers του σκάνερ που μου δημιουργούν πρόβλημα. Ως Κωστής Καβάφης το ψάχνω κι εγώ απεγνωσμένα-το είχα πετύχει 2 φορές στο Φισκάρδο και μου είχε κάνει τρομερή εντύπωση το σουλούπι του. Αποδεικνύεται όμως τελικά εξαιρετικά δύσκολο να εντοπιστούν φωτογραφίες του, ίσως γιατί ταξίδεψε μόνο μία-δύο σαιζόν πριν τη μετασκευή του.

Καλώς σας βρήκα.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Συνεχίζοντας να πώ ότι τα δύο πορθμεία ήταν τα Δίρκη και Πειρήνη, μυθικά ονόματα των δύο θυγατέρων του Αχελώου. Αναζητούνται φωτό των δύο αυτών πορθμείων.

Μέ το ένα από αυτά (μάλλον το Δίρκη) θυμάμαι οτι είχα ταξιδέψει κι'εγώ (στά Γιάννενα πηγαίναμε,πώς βρεθήκαμε στη λίμνη τών Κρεμαστών δέν το θυμάμαι...).Δυστυχώς εκείνη την εποχή δέν είχα φωτογραφική μηχανή (καθότι μικρός ών-14-15 χρονών-δέν ασχολιόμουν μέ τέτοια σύνεργα),οπότε δέν έχω καί φωτογραφίες τού πλοίου.Θυμάμαι όμως οτι ο καπετάνιος είχε καλέσει εμένα καί τον αδελφό μου νά απολαύσουμε τη διαδρομή μέσα απ'την γέφυρα-διότι τότε ο ISPS δέν υπήρχε ούτε στά μυαλά αυτών που τόν επινόησαν.Επίσης,άν δέν κάνω λάθος,αμφότερα τά πορθμεία ήταν αμφίπρωρα,πράγμα που μού έκανε μεγάλη εντύπωση αφού μέχρι τότε ήξερα μόνο τίς παντόφλες τού Σαρωνικού και τού Ρίου...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Πλοίο με όνομα ...βαπτιστικό :D (Κωστής Καβάφης) από τα ομορφότερα και πλέον ευρηματικά ονόματα που έχουμε δει σε Ελληνικές παντόφλες. Ταυτόχρονα, πλοίο για το οποίο έχουμε λίγα στοιχεία για την σταδιοδρομία του στην χώρα μας, και καθόλου φωτογραφίες του.

Το περιλαμβάνουμε βέβαια στην λίστα μας με τις παντόφλες του εξωτερικού,

061. Κωστής Καβάφης – Αφροδίτη Λ. ___1965___Saint Nikolas___Μαδαγασκάρη

με σημερινό του όνομα το Saint Nikolas. Ψάχνοντας το στο equasis με αυτό το όνομα, αλλά και με πιθανές παραλλαγές του, έπεσα πάνω στο πλοίο Saint Nicolas (με C) με τα παρακάτω στοιχεία.

IMO number : 5373701

Name of ship : SAINT NICOLAS (during 2001)

Call Sign : A3CF8

Gross tonnage : 494 (since 01-04-1995)

DWT : 690

Type of ship : General Cargo Ship (during 1957)

Year of build : 1957

Flag : Tonga (during 2001)

Status of ship : In Service/Commission (during 1965)

Last update : 11-12-2009

Υπάρχει περίπτωση να είναι το πρώην Κωστής Καβάφης - Αφροδίτη Λ. ??? Τα στοιχεία που συνηγορούν σε αυτό είναι η ημερομηνία που μετονομάστηκε και άλλαξε σημαία (2001), η ίδια η σημαία (Tonga - Μαδαγασκάρη) και το Gross tonnage το οποίο ευθέως παραπέμπει σε παντόφλα. Αυτό που διαφέρει βέβαια με τα δικά μας στοιχεία είναι το έτος κατασκευής (1957), προσέξτε όμως ότι στο "Status of ship" το πλοίο δίνεται "In Service" άπό το έτος 1965, έτος που έχουμε και εμείς ως ναυπήγησης του.

Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα! Παρακαλώ, συγχωρέστε μου τη μακρόχρονη απουσία μου από το φόρουμ. Για να επανορθώσω, ορίστε δύο φωτογραφίες του Αφροδίτη Λ στο Φισκάρδο :)

Έτος δε θυμάμαι, αλλά ήταν το δεύτερο μισό της δεκαετίας του 80.

post-1902-128327001774_thumb.jpg

post-1902-12832700178_thumb.jpg

Να στε όλοι καλά

Μάρκος

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Φίλε μου Ariadne σε ευχαριστούμε θερμώς για τις φωτογραφίες ενός πλοίου ελάχιστα φωτογραφημένου που μοιράστηκες μαζί μας. Προσωπικά είναι η πρώτη φορά που το βλέπω.

Βέβαια, είναι πασιφανής η μετασκευή που έχει γίνει στο πλοίο, και για την οποία μας μίλησε μερικά ποστ πιό πάνω ο proud. Oυδόλως θυμίζει παντόφλα που φτιάχτηκε το 1957 ή έστω το 1965.

Link to comment
Share on other sites

Φίλε Σείριε, σε ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια!

Όντως, η μετασκευή είναι εμφανής. Μια φωτογραφία του, επί ιδιοκτησίας ΔΕΗ, θα ήταν άκρως ευπρόσδεκτη.

Ως Κ. Καβάφης στο Φισκάρδο, από ότι καταλαβαίνω από τα λεγόμενα του φίλου Proud, δεν ταξίδευε για το Λευκαδίτη. Μήπως γνωρίζει κανείς σε ποιον ανήκε;

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

ΔΙΡΚΗ-ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΒΑΦΗΣ-ΑΦΡΟΔΙΤΗ Λ.

Ως νεοναυπήγητο παίρνει αριθμό νηολογίου Πειραιά 2588

με αρχικό όνομα ΔΙΡΚΗ τον Αύγουστο 1965.

Μετονομάζεται ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΒΑΦΗΣ τον Φεβρουάριο 1984.

Μετονομάζεται ΑΦΡΟΔΙΤΗ Λ. τον Ιούνιο 1986

Διαγραφή Αύγουστος 2001.

ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

Link to comment
Share on other sites

Βρήκα σε τοπική εφημερίδα του Αγρινίου πρίν λίγους μήνες, μία φωτογραφία απο το αρχείο της ΔΕη(ανεβηκε στην gallery) στην οποία φαίνονται τα τρία ferries της λίμνης Κρεμαστών, ετοιμα να δεχθούν τα νερά που θα τα ανυψώσουν, προκειμένου να αρχίσουν τις πλόες.Πιθανόν το μεγαλύτερο (πρώτο πλάνο δεξιά) είναι το μετέπειτα Καβάφης, στην αρχική του μορφή.

Link to comment
Share on other sites

Μανώλη,

σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τις πολύτιμες πληροφορίες σου!

Αντώνη,

εάν είναι όντως αυτό (και δεν υπάρχει λόγος να μην είναι), μιλάμε για πολύ μεγάλη μετασκευή προτού κατηφορίσει στο Ιόνιο!

Link to comment
Share on other sites

Αν ταξιδευει ακομα δεν ξερω αλλα μπορω να σε διαβεβαιωσω οτι δεν εχει διαλυθει(τουλαχιστον μεχρι περυσι).

Το ονομα του ειναι SARAH και βρισκεται καπου στη Μαδαγασκαρη σε οχι καλη κατασταση ειναι η αληθεια.

post-1819-0-41267400-1291617330_thumb.jp

post-1819-0-63074800-1291617335_thumb.jp

Οπως φαινενται και στις φωτογραφιες εχει κλειστει το πλαινο μερος στην πρυμη στο υψος του γκαραζ ενω υπαρχουν και μερικες ακομα διαφορες

post-1819-0-24322800-1291617341_thumb.jp

Η προσωπικη μου αποψη ειναι οτι το πλοιο ακομα ταξιδευει

Βλεποντας παντως τις φωτογραφιες καταλαβαινουμε γιατι ειναι τοσο δυσκολο να βρουμε ασφαλης πληροφοριες για την τυχη των βαποριων.

Link to comment
Share on other sites

Καταπληκτικές φωτογραφίες φίλε Polmyt :)

Ευχαριστούμε πολύ για τον κόπο που έκανες να τις βρεις!

Επίσης, φαίνεται να άλλαξε όνομα και να ονομάζεται πλέον SARAH.

Edited by Ariadne
Link to comment
Share on other sites

Ακριβως.Βεβαια δεν μπορουμε να ξερουμε ποσο καιρο εχει αυτο το ονομα.Να διευκρινησω οτι οι φωτο δεν ειναι ολες τις ιδιας ακριβως χρονικης περιοδου αλλα σιγουρα δεν εχουν μεγαλη χρονικη διαφορα μεταξυ τους.

Ξεχασα να αναφερω οτι τις βρηκα στο picasa απο τον ben

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Το ονομα του ειναι SARAH και βρισκεται καπου στη Μαδαγασκαρη σε οχι καλη κατασταση ειναι η αληθεια.

Eγώ θα έλεγα πως είναι σε πολύ καλή κατάσταση, σε σύγκριση βέβαια με φωτογραφίες άλλων μας πλοίων που έχουμε δει ανά καιρούς από την Μαύρη Ηπειρο, και έχοντας υπ' όψιν το πως τους συμπεριφέρονται οι φίλοι μας Αφρικανοί.

Εξαιρετική η δουλειά του φίλου polmyt (γνωρίζω πολύ καλά πόσο χρονοβόρα είναι η αναζήτηση φωτογραφιών στο διαδίκτυο). Σε μία μόλις ημέρα, είδαμε τρεις φωτογραφίες από την ιστορική παντοφλίτσα της λίμνης Κρεμαστών και του Ιονίου, όταν επί τόσα χρόνια ζήτημα ήταν αν είχαμε δει μία - δύο.

Να σημειώσουμε εδώ ότι στην πρώτη από τις φωτό που μας παρέθεσε ο polmyt, διακρίνονται καθαρά τα ανάγλυφα γράμματα με το τελευταίο Ελληνικό όνομα του πλοίου, APHRODITE L.

Τέλος ας μου επιτραπεί να παραθέσω και εγώ μία ακόμα φωτογραφία, εκπληκτική θα έλεγα. Κι αυτό γιατί απεικονίζει το Δίρκη - Κωστής Καβάφης - Αφροδίτη Λ. του Ιονίου μαζί με το Ιάσων του Ευβοικού, σε ακτή της Μαδαγασκάρης τον Αύγουστο του 2006.

post-2102-0-03537600-1291659210_thumb.jp

Πηγή φωτό : flickr, από τον χρήστη toxico97438

Link to comment
Share on other sites

Αλλη μια φωτογραφια της παντοφλας εβρεθει αλλα αυτη τη φορα με το παλιο του ονομα.

Στην πλωρη διακρινεται ξεκαθαρα το SAINT NIC. Τα υπολοιπα γραμματα δεν φαινονται αλλα λογικα το ονομα ειναι αυτο που εχουμε πει και στο παρελθον και μαλλον αλλαζει ο τροπος γραφης

post-1819-0-30046600-1291886448_thumb.jp

Η φωτογραφια ειναι απο το flickr.

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

24 Μαρτιου 1966 ξεκινησαν τα δρομολογια στη λιμνη των Κρεμαστων το ΔΙΚΡΗ και το ΠΕΙΡΗΝΗ οπως φαινεται και απο την παρακατω καταχωρηση της ΔΕΗ στην εφημεριδα Ελευθερια στις 27 Μαρτιου 1966.Συμφωνα με την καταχωρηση τα δυο πορθμεια κατασκευαστηκαν απο τη ΔΕΗ στη λιμνη των Κρεμαστων και χρησιμοποιηθηκαν αρχικα για να περνανε τα αυτοκινητα και επιβατες στη λιμνη.Πρωτοκολο 40 επιβατες το χειμωνα και 90 το καλοκαιρι

post-1819-0-16733100-1293476350_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστούμε πολύ, Polmyt!

Δηλαδή, τα δύο πορθμεία δουλέψανε για 18 σχεδόν χρόνια στη λίμνη (1966-1984).

Ενδιαφέρον έχουν δύο πράγματα, κατά την άποψή μου:

1. Ότι ναυπηγήθηκαν στη λίμνη!!!

2. Τι απόγινε το αδερφάκι;

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ένα τόσο δα μικρό καραβάκι, που φτιάχτηκε σε μια λίμνη, αλλά πάντα ονειρευότανε να ταξιδέψει στους μεγάλους ωκεανούς.

Και στο τέλος, τα κατάφερε....... :)

Ενδιαφέρον έχουν δύο πράγματα, κατά την άποψή μου:

1. Ότι ναυπηγήθηκαν στη λίμνη!!!

2. Τι απόγινε το αδερφάκι;

Πραγματικά είναι πολύ ενδιαφέρον το γεγονός ότι ναυπηγήθηκαν στην λίμνη των Κρεμαστών. Τώρα για το τι απέγινε το ΠΕΙΡΗΝΗ, φαντάζομαι πως θα απέμεινε να σκουριάζει σε κάποια ακτή της λίμνης, ή θα πουλήθηκε για παλιοσίδερα.

Εχω την εντύπωση ότι το ferry η τα ferries ( ίσως ήταν 2) που έκαναν δρομολόγια στην τεχνιτή λίμνη των Κρεμαστων, οταν πιά δεν εξυπηρετούσαν το λόγο της κατασκευης τους, διαλύθηκανκαι πουλήθηκαν για παλιοσίδερα επί τόπου.

Αν πάντως κάποια στιγμή μου ζητάγανε, μετά την όποια ενασχόληση μου με τις Ελληνικές παντόφλες, να πω μία μόνο που μου κίνησε περισσότερο το ενδιαφέρον, την παντόφλα με το πιό συναρπαστικό ιστορικό, θα επέλεγα χωρίς δεύτερη σκέψη το ΔΙΡΚΗ - ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΒΑΦΗΣ - ΑΦΡΟΔΙΤΗ Λ.

Η όλη του ιστορία μοιάζει με θαλασσινό παραμύθι. Ένα τόσο δα πλωτό κατασκεύασμα αρχικά (ούτε καν συζήτηση για "πλοίο"), που φτιάχτηκε και δούλεψε μέσα σε μία λίμνη "στα όρη, στ' άγρια βουνά" για πολλά χρόνια (18). Που κατόπιν, κατέβηκε τα βουνά πιθανόν πάνω σε νταλίκα,

Σύμφωνα με νεώτερες (σημερινές) πληροφορίες το ένα τουλάχιστον απο τα δύο φέρυ της λίμνης κατέβηκε φορτωμένο σε νταλίκα το βουνό και έπεσε στη θάλασσα.

του έγινε κάποια μετασκευή, και συνέχισε να ταξιδεύει στο Ιόνιο, στην Πρέβεζα, στην Κεφαλονιά, στην Λευκάδα, για άλλα 17 χρόνια, με μία ακόμη ενδιάμεση μετασκευή.

στο ιονιο εφαγε δυο μετασκευες. μια οταν το πηραν απο τη ΔΕΗ και αλλη μια οταν απο καβαφης εγινε αφροδιτη.

Και μετά, το 2001, όταν είχε πιά συμπληρώσει 36 ολόκληρα χρόνια υπηρεσίας στην χώρα μας, κόντρα σε κάθε λογική και αντί να πάει για παλιοσίδερα, πουλήθηκε στην μακρινή Μαδαγασκάρη, στην "άλλη άκρη της γης", πέρασε αυτή η τόση δα παντοφλίτσα "θάλασσες κι ωκεανούς" και συνέχισε να δουλεύει εκεί μέχρι ακόμα και τις μέρες μας.

Μέχρι ακόμα και τα ονόματα που είχε σε όλη την διάρκεια της "καριέρας" της, συνηγορούν σε αυτό το φτιάξιμο του "μύθου". ΔΙΡΚΗ - ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΒΑΦΗΣ - ΑΦΡΟΔΙΤΗ Λ. Τα ονόματα δηλαδή μίας μυθολογικής κόρης του Αχελώου, ενός μεγάλου μας ποιητή, της αρχαίας θεάς της ομορφιάς (έστω και έμμεσα). Αλλά και τα ονόματα που πήρε κατόπιν στο εξωτερικό, SAINT NICOLAS - SARAH.

Ένα τόσο δα μικρό καραβάκι, που φτιάχτηκε σε μια λίμνη πάνω στα βουνά, αλλά πάντα ονειρευότανε να ταξιδέψει στους μεγάλους ωκεανούς. Και στο τέλος, τα κατάφερε....... :)

Edited by ΣΕΙΡΙΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Σείριε,

έχεις απόλυτο δίκιο σχετικά με την ιστορικότητα του καραβιού και μάλιστα εκφράζεις αυτό την άποψη με πολύ ποιητικά και όμορφα λόγια:

Ένα τόσο δα μικρό καραβάκι, που φτιάχτηκε σε μια λίμνη πάνω στα βουνά, αλλά πάντα ονειρευότανε να ταξιδέψει στους μεγάλους ωκεανούς. Και στο τέλος, τα κατάφερε.......

Ένα καραβάκι, που όσο ταξίδευε στο Φισκάρδο δεν ήξερε κανείς εάν θα έπρεπε να το αγαπήσει ή να το μισήσει ;)

Από τη μια μεριά, ταξίδευε αρκετά άσχημα με άνεμο, από την άλλη όμως, ήταν για κάμποσα χρόνια το μόνο πλοίο που ταξίδευε σχεδόν με κάθε καιρό για Λευκάδα, Καλοκαίρι-Χειμώνα!!!

Πιστεύω, ότι τώρα σιγά σιγά μόλις και αρχίζουμε να κατανοούμε και να εκτιμάμε τις υπηρεσίες που πρόσφερε στο νησί μας αυτή η μικρή παντόφλα ...!!!

Ελπίζω, κάποτε, να βρεθεί μια φωτογραφία καθαρή και γυαλιστερή του πλοίου στα νιάτα του, στη λίμνη :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...