Jump to content
Shipfriends

Οικονομικές καταστάσεις εταιριών


Recommended Posts

Έχει σπαράξει η καρδιά μου με τις καιμένες τις ναυτιλιακές που χρόνια τώρα μόνο ζημιές έχουν. Ιδιαίτερα πια αυτή η ΝΕΛ έχει να βγάλει ένα μεροκάματο πριν αγοράσει το Σαπφώς. Και αυτό δηλαδή ένας θεός ξέρει πως το άγορασε.

Απλά πρέπει να σταματήσω να βλέπω και κάτι όνειρα που περιλαμβάνουν νοθευμένα καύσιμα, λαθραία φορτηγά, δεύτερα βιβλία κλπ. Γιατί σε καμία περίπτωση δεν συμβαίνουν αυτά βέβαια και είναι όλα καθαρά. Όπως κάνουν και όλοι οι Έλληνες δηλαδή που δηλώνουν τα πάντα.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 604
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ναι οντως μια απο τα ιδια και εγω φιλε μου.Δεν πανε καλα οι κακομοιρες,μπαινουν συνεχως μεσα,δεν φερνουν καινουργια πλοια(βλεπε Βlue Star,Minoan κλπ),δεν βγαινουν τα ταχυπλοα απο τον Μαιο κλπ.Ας κανουμε ενα ερανο για αυτες τις εταιριες γιατι πραγματικα ειναι κριμα.Εδω και μια 5ετια συνεχεια ζημιες ατελειωτες εχουν.

Link to comment
Share on other sites

Απλά πρέπει να σταματήσω να βλέπω και κάτι όνειρα που περιλαμβάνουν νοθευμένα καύσιμα, λαθραία φορτηγά, δεύτερα βιβλία κλπ. Γιατί σε καμία περίπτωση δεν συμβαίνουν αυτά βέβαια και είναι όλα καθαρά.

Εδω και μια 5ετια συνεχεια ζημιες ατελειωτες εχουν.

1. Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν έχουν ζημιές εδώ και 5 χρόνια (εκτός από τη ΝΕΛ), αντιμετωπίζουν προβλήματα τα 2 τελευταία για λόγους που έχουμε αναπτύξει εκτενώς.

2. Ακόμα και αν μια εταιρεία έχει ζημιές, μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί αν καλύπτει τα λειτουργικά της κόστη και τα τοκοχρεολύσια της (και ας έχει ζημιές μετά από τις αποσβέσεις της).

3. Αν δεν το καταφέρει ούτε αυτό (όπως συνέβη με όλες της εταιρείες φέτος), μπορεί είτε να “φάει από τα έτοιμα” (αν έχει διαθέσιμα από παλαιότερες κερδοφόρες χρήσεις), είτε να δανειστεί, είτε να πουλήσει κάποια πάγια της, είτε να κάνει αύξηση κεφαλαίου (πρακτικές που είδαμε να χρησιμοποιούν όλες οι εταιρείες την τελευταία διετία, πριν δηλαδή ακόμα φτάσουν σε αυτό το σημείο. Αυτή η κατάσταση μπορεί να διατηρηθεί βραχυχρόνια (ανάλογα με το μέγεθος των ζημιών και με την κατάσταση της κάθε εταιρείας), αλλά σε καμία περίπτωση μακροχρόνια.

4. Το να χρησιμοποιούν εταιρείες όπως Attica, Minoan, ANEK και HSW πρακτικές που αναφέρονται πιο πάνω, το θεωρώ αστειότητα. Αυτά ανήκουν σε άλλες δεκαετίες, σε άλλες καταστάσεις και οι συγκεκριμένες εταιρείες ούτε χρησιμοποιούν τέτοιες πρακτικές ούτε έχουν κανένα κίνητρο να χρησιμοποιήσουν.

Αν δούμε τι γίνεται γύρω μας θα παρατηρήσουμε πως εταιρείες κολοσσοί (όχι πριν από δεκαετίες, αλλά πριν από λίγους μήνες), έβαλαν λουκέτο ή φυτοζωούν. Τα πάντα αλλάζουν πολύ γρήγορα. Οι ακτοπλοϊκές δεν υπήρξαν ποτέ χρυσορυχεία, τα τελευταία χρόνια όμως είχαν νοικοκυρεμένα οικονομικά και δεν αντιμετώπιζαν προβλήματα. Αυτό όμως δεν αποτελεί εγγύηση και για το μέλλον.

Link to comment
Share on other sites

Προσυπογράφω τα λεγόμενα του Ορέστη. Έτσι για να δώσουμε και μια γενικότερη άποψη των προβλημάτων που μπορεί να αντιμετωπίσει μια ναυτιλιακή -ανεξαρτήτως αν είναι ακτοπλοική ή άλλου είδους- αρκεί να σας πώ πως υπάρχει ένα τουλάχιστον ολοκαίνουριο επενδυτικό σχήμα με συμμετέχοντες 2 διάσημα ονόματα του χώρου με έτοιμα κεφάλαια ώστε να αγοράσουν πλοία σε τιμή ευκαιρίας είτε από πλοιοκτήτριες εταιρείες που έχουν μεγάλη ανάγκη από ρευστό, είτε από τράπεζες στα χέρια των οποίων έχουν περιέλθει πλοία από εταιρείες που χρεοκόπησαν. Όλα αυτά στον τομέα της ποντοπόρου και όχι της ακτοπλοίας. Η βασική αρχή όμως είναι η ίδια. Όταν έχεις εκτεθεί σε μεγάλες υποχρεώσεις είτε λόγω αγοράς, είτε λόγω ναυπηγήσεως πολυέξοδων πλοίων, μπορεί να βρεθείς πολύ σύντομα να κοιτάς τα ραδίκια ανάποδα. Και είναι πολλοί, περισσότεροι απ' όσοι νομίζετε οι υποψήφιοι στη σημερινή ναυτιλιακή αγορά.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ενα ενδιαφερον πινακακι ειχε το ΒΗΜΑ χτες για την οικονομικη κατασταση των διαφορων ομιλων.Τωρα το πως εφτασαν να λενε οτι θα φτασουμε σε εποχες ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑΣ ας μην το σχολιασω καλυτερα :rolleyes: Ετσι κι αλλιως τα μονα υπερηλικα πλοια που εχουν μεινει ειναι εκεινα της ΝΕΛ και δεν νομιζω να πανε για φουντο ολες οι εταιριες και να φτασουμε να πηγαινουμε με το ΑΚΟΥΑ ΜΑΡΙΑ Ηρακλειο :D

post-2049-0-19500100-1310412197_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που δημοσίευσε σήμερα η ΝΕΛ, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 36,1 εκ. (vs 20,9), οι ζημιές σε επίπεδο EBITDA σε -20,9 εκ (vs -6,1 εκ.) και τα καθαρά αποτελέσματα σε -27,1 εκ. (vs -13,2 εκ).

Φυσικά και οι καιροί είναι δύσκολοι, φυσικά και ο ακτοπλοϊκός κλάδος διέρχεται από συμπληγάδες, αλλά οι επιλογές της διοίκησης (που τώρα σκέφτεται να αναδιοργανώσει το ναυλωμένο στόλο της…), είναι αδύνατο να εξηγηθούν με καθαρά επιχειρηματικά κριτήρια (δεν είπα κάτι καινούριο, ε??? :ph34r: )

Link to comment
Share on other sites

Η Ελλάδα έχει χιλιάδες νησιά, οι ακτοπλοϊκές εταιρίες δεν θα σταματήσουν να ανανεώνουν τους στόλους τους παραγγέλνοντας καινούρια πλοία.

Μεχρι τα bold καλα το πηγαινες. Μετα μου το χαλασες. Μαλλον η ανανεωση στολου θα γινεται με μεταχειρισμενα second hand η δε θα γινεται καθολου...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Στα 203 εκ. διαμορφώθηκε ο κύκλος εργασιών για την Attica (-8,2%) με τα αποτελέσματα EBITDA να είναι οριακά θετικά (0,5 εκ. vs 10,7 εκ. το 2010) και τα καθαρά αποτελέσματα να διαμορφώνονται σε -26,5 (vs -23,6 εκ. το 2010).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα 9μήνου της ΑΝΕΚ που ανακοινώθηκαν σήμερα, φαίνεται ότι τα καθαρά αποτελέσματα του Ομίλου βελτιώθηκαν σημαντικά και διαμορφώθηκαν σε ζημίες 1,0 εκατ. ευρώ, έναντι ζημίων 15,6 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2010. Αντίστοιχα της Μητρικής διαμορφώθηκαν σε ζημίες 1,9 εκατ. ευρώ έναντι 20,5 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2010!

Σημαντικό ρόλο στα ανωτέρω, συνέβαλλε η πώληση του ΛΙΣΣΟΣ και η κοινοπραξία με την SUPERFAST!

Link to comment
Share on other sites

Αναφέρομαι Orestis στην επίσημη ανακοίνωση της ΑΝΕΚ! Όλοι γνωρίζουμε ότι η Λιβύη έπαιξε τον καθοριστικό ρόλο στα οικονομικά αποτελέσματα όσων εταιρειών συμμετείχαν, αλλά τα ανωτέρω αναφέροντε ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Για ποιους χτυπάει άραγε η καμπάνα?

«Kανόνια» από ακτοπλοϊκές εταιρείες φοβάται το υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και παίρνει ήδη τα πρώτα μέτρα προκειμένου να εξασφαλίσει ότι τα νησιά δεν θα μείνουν χωρίς πλοίο.

Το ΥΠΑΑΝ προωθεί νομοθετική διάταξη σύμφωνα με την οποία σε περίπτωση που πλοιοκτήτης αδυνατεί να πραγματοποιήσει δρομολόγιο ο υπουργός μπορεί να συνάψει σύμβαση απευθείας ανάθεσης με άλλη εταιρεία να εκτελέσει δρομολόγια έναντι μισθώματος μέχρις ότου αντιμετωπισθεί το πρόβλημα είτε με διαγωνισμό είτε με κάλυψη του κενού με ελεύθερη δρομολόγηση.

Επίσης με άλλη διάταξη παρέχει τη δυνατότητα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες που εξυπηρετούν άγονες γραμμές να αξιοποιήσουν το Προεδρικό Διάταγμα 118/2007 και να λαμβάνουν μία προκαταβολή μέχρι και 50% του συνολικού μισθώματος εάν έχουν εκτελέσει, για ένα χρονικό διάστημα (πχ. Ένα μήνα) τη σύμβαση. Με τον τρόπο αυτό ενισχύεται η ρευστότητα των εταιρειών οι οποίες αδυνατούν πλέον-ορισμένες εξ αυτών- να προμηθευτούν καύσιμα.

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Ας συνοψίσουμε την εικόνα του εννιαμήνου για όλες της εταιρείες του κλάδου:

ANEK: H μεγάλη "κερδισμένη" κυρίως λόγω Λιβύης, αλλά όχι μόνο, καθώς από τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου, προκύπτει βελτίωση και στα αποτελέσματα των δρομολογημένων πλοίων της.

Κύκλος εργασιών: 205,4 vs 214,6

ΕBITDA: 20,1 vs 7,3

Καθαρά αποτελέσματα: -0,6 vs -14,4

Attica: Η μεγάλη χαμένη από τις “σοβαρές” εταιρείες καθώς σημείωσε σημαντική μείωση της λειτουργικής κερδοφορίας της, τόσο στην Αδριατική όσο και στην ακτοπλοΐα.

Κύκλος εργασιών: 203 vs 221,2

ΕBITDA: 0,5 vs 10,7

Καθαρά αποτελέσματα: -26,5 vs -23,6

Minoan: Ενδιάμεση κατάσταση, καθώς παρά τη σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών της (κυρίως λόγω Αδριατικής και ναυλώσεων), κατάφερε να βελτιώσει οριακά τα λειτουργικά της αποτελέσματα, τα οποία όμως παραμένουν αρνητικά.

Κύκλος εργασιών: 157,5 vs 136,3

ΕBITDA: -2,6 vs -4,7

Καθαρά αποτελέσματα: -22,2 vs -21,1

NEL: Κατάφερε να αυξήσει τον κύκλο εργασιών της κατά 25 εκ και το κόστος λειτουργίας των πλοίων της κατά 47εκ. Ακόμα και στο καλοκαιρινό τρίμηνο, κατάφερε να διπλασιάσει τις ζημιές της.

Κύκλος εργασιών: 65,8 vs 41,0

ΕBITDA: -28,2 vs -9,2

Καθαρά αποτελέσματα: -37,3 vs -20,2

Με αυτά τα αποτελέσματα είναι φανερό πως οι εταιρείες δεν μπορούν να πληρώσουν ούτε τους τόκους των δανείων τους, πόσο μάλλον τα χρεολύσια, συνεπώς το ζητούμενο αυτή τη στιγμή είναι η αναζήτηση ρευστότητας με κάθε μέσο.

Link to comment
Share on other sites

η ισοτιμια αναφερεται σημερα στις προκλητικες αμοιβες μεγαλοστελεχων ζημιογονων εισηγμενων εταιρειων. στη 19η και 20η θεση φιγουραρουν Attica και Μινωικες. 10% των ζημιων στην attica και 5% στις μινωικες

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Η καλή μέρα απο το πρωί φαίνεται , απλήρωτοι για δεύτερο μήνα και χωρίς δώρο Η hellenic seaways για να δούμε πόσο θα το τεντώσει το σχοινί ο γ.Β.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...