Jump to content
Shipfriends

Οικονομικές καταστάσεις εταιριών


Recommended Posts

Η HSW δεν έχει δημοσιεύσει ακόμα τα αποτελέσματα της, οι πληροφορίες που αναφέρονται στο δημοσίευμα, προέρχονται προφανώς από τις αναφορές που υπάρχουν στα αποτελέσματα των Μινωικών Γραμμών.

Τα αποτελέσματα σε επίπεδο EBITDA δεν περιλαμβάνουν πάντως κάτι έκτακτο και είναι πραγματικά εντυπωσιακή η αύξηση τους. Ξεκάθαρη εικόνα όμως θα έχουμε όταν δημοσιευτεί ο Ετήσιος Απολογισμός.

Όπως ήταν αναμενόμενο, και φέτος η Blue Star παραμένει μακράν η πιο κερδοφόρος εταιρία στην ακτοπλοΐα.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 604
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...

Με το δεξί ξεκίνησε η χρονιά για τις Μινωικές Γραμμές που δημοσίευσαν σήμερα τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου. Σημείωσαν αύξηση στη μεταφορική τους κίνησης και βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων.

Δελτίο Τύπου

Αναλυτικά αποτελέσματα α' Τριμήνου

Link to comment
Share on other sites

Πολύ θετικά τα αποτελέσματα του α’ τριμήνου, που δημοσίευσε σήμερα η Blue Star. Σημαντικότεροι λόγοι της βελτίωσης των αποτελεσμάτων (σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2006) ήταν:

1. Η δρομολόγηση του Διαγόρα.

2. Η αύξηση των τιμών των εισιτηρίων

3. Οι μειωμένες τιμές των καυσίμων

4. Τα αποτελέσματα της μεταδρομολόγησης του Blue Star 1

Βελτίωση στα αποτελέσματα παρουσιάζει και η Attika, τόσο λόγω της Blue Star όσο και λόγω της βελτίωσης των αποτελεσμάτων στην Αδριατική. Η μείωση του capacity της γραμμής (τα αποτελέσματα της οποίας θα φανούν εντονότερα την καλοκαιρινή περίοδο), λόγω της αποδρομολόγησης του Blue Star 1 και του Αριάδνη, σε συνδυασμό με μια αύξηση της κίνησης, φαίνεται πως έχει ευνοήσει όλες τις εταιρίες της Αδριατικής.

Link to comment
Share on other sites

8a mou epitrepseis na diafwnhsw me thn apopsh "polu 8etika ta apotelesmata"

ousiastika h beltiwsh meta apo ena xrono einai ths ta3hs "xrwstame 200.000 eurw ligotera". To meion paramenei sta 2,5m $ kai to rate of improvement, paroles tis eunoikes katastaseis pou periegrapses den einai toso aggresive oso 8a eprepe toulaxiston gia tous shareholders.

Analogo sxolio kai gia thn Attica h opoia ta 8etika kerdh hr8an apo thn pwlhsh ploiwn kai oxi apo thn kerdoforia twn grammwn. bebaia auto 8a beltiwsh ta xrwstoumena stous trapezikous oikous kai fysika yposxete kalytero mellon apo edw kai pera.

Link to comment
Share on other sites

Φυσικά και σου "επιτρέπω" να διαφωνήσεις, αλλά ρίξε μια προσεκτικότερη ματιά στα αναλυτικά αποτελέσματα που κυκλοφόρησαν σήμερα (Blue Star & Attica).

Blue Star

1. Τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου κάθε ακτοπλοϊκής είναι πάντα ζημιογόνα καθώς η εποχικότητα στην αγορά αυτή είναι ιδιαίτερα έντονη.

2. Η βελτίωση των αποτελεσμάτων που προέρχεται από την λειτουργία των πλοίων δεν είναι 200.000 ευρώ αλλά 1,3 εκ. ευρώ καθώς πέρσι τα αποτελέσματα περιελάμβαναν και έκτακτα κέρδη από την πώληση του Seajet 2 (1,1 εκ. ευρώ)

3. Τα αποτελέσματα του τριμήνου, δεν κρίνουν την επίδραση του τελευταίου χρόνου, αλλά μόνο των τριών μηνών σε σχέση με τους 3 αντίστοιχους περσινούς μήνες. Έτσι για παράδειγμα η επίδραση του Διαγόρα σε αυτά τα αποτελέσματα, περιορίζεται στα αποτελέσματα του πλοίου για το διάστημα Ιαν.-Μαρ. Τα κέρδη των μετόχων και η πρόοδος του τελευταίου χρόνου απεικονίζεται στα αποτελέσματα του 2006 όπου τα καθαρά κέρδη ήταν αυξημένα κατά 22% (22 εκατ. ευρώ vs 18 εκατ. ευρώ).

Attica

Εδώ τα πράγματα είναι ακόμα καλύτερα και όχι μόνο λόγω των κερδών από την πώληση του Superfast X (12,5 εκατ ευρώ). Τα αποτελέσματα EBITDA (που όπως έχουμε αναφέρει είναι βασικός δείκτης για μία εταιρία και δείχνουν τα αποτελέσματα από την λειτουργία των πλοίων) αυξήθηκαν από 1,8 εκατ. σε 7,8 εκατ. Το γεγονός αυτό και σε συνδυασμό με τα αποτελέσματα των Μινωικών Γραμμών δείχνει πως η αγορά της Αδριατικής δείχνει σημάδια ανάκαμψης (σε συνδυασμό με τους υπόλοιπους παράγοντες που έχουμε αναφέρει).

Link to comment
Share on other sites

Φυσικά και σου "επιτρέπω" να διαφωνήσεις, αλλά ρίξε μια προσεκτικότερη ματιά στα αναλυτικά αποτελέσματα που κυκλοφόρησαν σήμερα (Blue Star & Attica).

Prosoxh sta logia mou. Diafwnw me ta polu 8etika sxolia. Den einai zhmiogwna alla den einai kai toooso 8etika. ka8aro paradeigma dhladh to oti h aktoploia paroles tis au3hseis kai ta nea grhgora karabia den fernoun leuta!

Blue Star

1. Τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου κάθε ακτοπλοϊκής είναι πάντα ζημιογόνα καθώς η εποχικότητα στην αγορά αυτή είναι ιδιαίτερα έντονη.

me operations pou sthrizete se forthga den 8a onomaza thn blue star "ka8e aktoploikh"

2. Η βελτίωση των αποτελεσμάτων που προέρχεται από την λειτουργία των πλοίων δεν είναι 200.000 ευρώ αλλά 1,3 εκ. ευρώ καθώς πέρσι τα αποτελέσματα περιελάμβαναν και έκτακτα κέρδη από την πώληση του Seajet 2 (1,1 εκ. ευρώ)

ta 200.000 einai sygkritika me to antistoixo tou prohgoumenou trimhnou opws les kai sto 3.

3. Τα αποτελέσματα του τριμήνου, δεν κρίνουν την επίδραση του τελευταίου χρόνου, αλλά μόνο των τριών μηνών σε σχέση με τους 3 αντίστοιχους περσινούς μήνες. Έτσι για παράδειγμα η επίδραση του Διαγόρα σε αυτά τα αποτελέσματα, περιορίζεται στα αποτελέσματα του πλοίου για το διάστημα Ιαν.-Μαρ. Τα κέρδη των μετόχων και η πρόοδος του τελευταίου χρόνου απεικονίζεται στα αποτελέσματα του 2006 όπου τα καθαρά κέρδη ήταν αυξημένα κατά 22% (22 εκατ. ευρώ vs 18 εκατ. ευρώ).

kalyptomai apo to 2.

Apotelesma trimhnou einai ka8aro loss konta sta 2m Euros.

Attica

Εδώ τα πράγματα είναι ακόμα καλύτερα και όχι μόνο λόγω των κερδών από την πώληση του Superfast X (12,5 εκατ ευρώ). Τα αποτελέσματα EBITDA (που όπως έχουμε αναφέρει είναι βασικός δείκτης για μία εταιρία και δείχνουν τα αποτελέσματα από την λειτουργία των πλοίων) αυξήθηκαν από 1,8 εκατ. σε 7,8 εκατ. Το γεγονός αυτό και σε συνδυασμό με τα αποτελέσματα των Μινωικών Γραμμών δείχνει πως η αγορά της Αδριατικής δείχνει σημάδια ανάκαμψης (σε συνδυασμό με τους υπόλοιπους παράγοντες που έχουμε αναφέρει).

To EBITDA einai kalos deikths gia mia etaireia otan ta loans einai "se seira". Oi aktoploikes me thn syxnh allagh tou stolou me pwlhseis kai agores ta interests allazoun syxna, opote kai to EBITDA den prepei na to koitame sketo.H attica perysi tetoia epoxh eixe loss kai fetos katagrafei kerdh gyrw sta 12m Eu. Alla mesa se auta einai kai h pwlhsh tou X. Opote ti menei? Mhpws pali meion?

Link to comment
Share on other sites

ka8aro paradeigma dhladh to oti h aktoploia paroles tis au3hseis kai ta nea grhgora karabia den fernoun leuta!

Δεν γίνεται να κρίνεις βάσει των αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου αν μια ακτοπλοϊκή εταιρία "φέρνει" ή όχι κέρδη. Σίγουρα δεν είναι η πιο κερδοφόρος επένδυση, αλλά τουλάχιστον τα τελευταία 2 χρόνια υπάρχει μια σημαντική βελτίωση.

me operations pou sthrizete se forthga den 8a onomaza thn blue star "ka8e aktoploikh"

Από πού προκύπτει πως η Blue Star βασίζει τα αποτελέσματα της στα φορτηγά? Βάσει των στοιχείων του 2005 (δεν έχει κυκλοφορήσει το ετήσιο δελτίο του 2006), ποσοστό μικρότερο του 25% του κύκλου εργασιών προέρχεται από τα φορτηγά και συγκεκριμένα μόλις το 17% του κύκλου των εργασιών της στην ακτοπλοΐα και το 43% στην Αδριατική. Τα πλοία και οι γραμμές που εξυπηρετεί η Blue είναι εντελώς αντιπροσωπευτικές μιας ακτοπλοϊκής εταιρίας.

To EBITDA einai kalos deikths gia mia etaireia otan ta loans einai "se seira". Oi aktoploikes me thn syxnh allagh tou stolou me pwlhseis kai agores ta interests allazoun syxna, opote kai to EBITDA den prepei na to koitame sketo

Τα αποτελέσματα κάτω από το επίπεδο EBITDA είναι ακόμα ευνοϊκότερα για την εταιρία καθώς οι χρεωστικοί τόκοι έχουν μειωθεί σημαντικά (κατά 2,2 εκατ, αφού έχει μειωθεί ο δανεισμός), το ίδιο και οι αποσβέσεις (κατά 2,6 εκατ. αφού έχουν μειωθεί τα πλοία). Συνεπώς εξετάζοντας τα αποτελέσματα της εταιρίας και λαμβάνοντας υπόψη και τους παράγοντες που θέτεις (χρηματοοικονομικά και αποσβέσεις), που επιδρούν πέραν του EBITDA, η βελτίωση είναι μεγαλύτερη. Τα αποτελέσματα είναι θετικότερα κατά 10,1 εκατ. και συγκεκριμένα από -14,2 εκ το 2006 σε -4,1 εκατ.

Άσχετα από τα απόλυτα νούμερα ή τις ποσοστιαίες μεταβολές τους, τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου για οποιαδήποτε ακτοπλοϊκή, έχουν πολύ μικρή σημασία. Τα συγκεκριμένα πάντως έχουν μια ιδιαίτερα θετική χροιά.

Link to comment
Share on other sites

Δεν γίνεται να κρίνεις βάσει των αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου αν μια ακτοπλοϊκή εταιρία "φέρνει" ή όχι κέρδη.

opote dhladh to polu 8etika apotelesmata pou diabasa pio panw kai xrhsimopoihsan kai oi etaireies einai ws pros to mikro mege8os ths zhmias. Oxi oti einai sta 10 dolaria h metoxh....!

Den basizei ta apotelesmata ths sta forthga alla kai sta forthga. Kai me auto ennow oti den mporw na dextw mia tetoia etaireia na dikaiologei to meion tou prwtou trimhnou sto oti den einai h sezon tou kalokairiou!

Opote kai den mporw na thn onomasw ka8e aktoploikh....

Den perimenw to kalokairi kai to to ka8e trihmero na mou anebasei ta apotelesmata.

Den antilegw oti genika h kinhsh exei megalwsei kai auth epedwse ta apotelesmata parolauta to turnover deixnei arnhtiko.

Auto gia ta 8etikotera apotelesmata katw apo to EBITDA, pisteuw anaferese sto net. Akribws gia auto to ogo anafer8hka e3arxhs sto net gia na doume to ka8aro kerdos (an yparxei). 8etikotera apotelesmata alla e3akolou8oun meion me pwlhsh karabiou mesa se auta. Dhladh to epomeno xrono,h trimhno an den poulh8ei karabi ti 8a doume? Meion fysika kai pali, ligotero omws logw tou oti den 8a yparxoun oi tokoi daneiou gia ena ploio ligotero.

Me alla logia milame gia mia apo tis megalyteres etaireies paraktiou efoplismou pou parousiazei meion (auth thn epoxh) kai to megalytero kommati tis beltiwshs erxete apo pwlhsh.

Den diafwnw oti auth mporei na einai h strathgikh ths etaireias - kai kata thn gnwmh mou swsth me ta factors ths aktoploias- parolauta den fainete na arkei.

Link to comment
Share on other sites

Άγγελε συγνώμη αλλά πρώτον δεν νομίζω πως έχεις διαβάσει τα αποτελέσματα (τα οποία αναλύονται διεξοδικά σε 100 σελίδες) και δεύτερον μπερδεύεις μερικές έννοιες.

1. Είναι ιστορικά καταγεγραμμένο και αποδεκτό γεγονός πως οι ακτοπλοϊκές εταιρίες παρουσιάζουν ζημιές στο πρώτο τρίμηνο του έτους. Συνεπώς αυτό που εξετάζουμε είναι οι μεταβολές με την αντίστοιχη περίοδο.

2. Τα αποτελέσματα του τριμήνου δεν έχουν καμία σχέση με τα κέρδη που έχουν αποκομίσει οι μέτοχοι (αναφέρομαι στα 10$ την μετοχή που έγραψες). Οι μέτοχοι έχουν πάρει ικανοποιητικό μέρισμα τα δύο τελευταία χρόνια και απολαμβάνουν υπεραξία της μετοχής κατά 112% (υπερτριπλάσια της αύξησης του του γενικού δείκτη για το ίδιο διάστημα που είναι 33%) από την 1η Ιανουαρίου 2006 (τότε η μετοχή είχε 1,88 και τώρα σήμερα έχει 4,00).

3. Στα αποτελέσματα κάτω από το EBITDA της Attica, που έγραψα πιο πάνω, συμπεριέλαβα όπως αναφέρω, αυτά που ζήτησες: τα χρηματοοικονομικά αποτελέσματα και τις αποσβέσεις. Δεν συμπεριλαμβάνω κανένα έκτακτο έσοδο ούτε για τη φετινή χρονιά ούτε για την περασμένη. Γιατί έκτακτα έσοδα της τάξεως των 8,1 εκατ ευρώ υπήρχαν και το 2006 από την πώληση της συμμετοχής της εταιρίας στην HSW και την πώληση του Seajet 2.

4. Τα καθαρά αποτελέσματα της χρήσης, μαζί με τα έκτακτα δεν είναι μείον όπως γράφεις αλλά +8,5 εκατ .

5. Σε τελικό πάντα αποτέλεσμα και σε σύγκριση πάντα με το περσινό αντίστοιχο διάστημα, η εταιρία βελτίωσε το αποτέλεσμα της κατά 14,5 εκατ. (από -6,0 εκατ. σε +8,5 εκατ). Από αυτά τα 10,1 εκατ. οφείλονται στα αποτελέσματα της λειτουργίας της σε σχέση με το 2006 και τα 4,4 εκ. στην βελτίωση από των εκτάκτων εσόδων σε σχέση με το 2006. Συνεπώς η εταιρία βελτίωσε την κερδοφορία της, το χειρότερο τρίμηνο του έτους, κατά 14,5 εκατ. και το μεγαλύτερο μέρος από αυτή τη βελτίωση προήλθε από την λειτουργία της και όχι από τις πωλήσεις πλοίων.

Link to comment
Share on other sites

Άγγελε συγνώμη αλλά πρώτον δεν νομίζω πως έχεις διαβάσει τα αποτελέσματα και δεύτερον μπερδεύεις μερικές έννοιες.

ta diabasa kai epimenw stis parapanw e3hghseis stis opoies omws den blepw sygkekrimenh apanthsh gia na katalabw pou mperdeuthka.

1. Είναι ιστορικά καταγεγραμμένο και αποδεκτό γεγονός πως οι ακτοπλοϊκές εταιρίες παρουσιάζουν ζημιές στο πρώτο τρίμηνο του έτους. Συνεπώς αυτό που εξετάζουμε είναι οι μεταβολές με την αντίστοιχη περίοδο.

Genikothta. Oi metaboles pou pragmatika koitas opws les, exoun na kanoun me to cargo (income changes) kai me ta xrwstoumena. An sta xrwstoumena afairoume leitourgika e3oda enos ploiou alla kai tis epibarunseis logw daneiou, tote nai pragmati einai pio 8etika apo perysi alla poios einai o logos? Einai ta bunkers kai h au3hsh tou kosmou h oti xrwstame ligotera se daneia? Epeidh auto den einai 3eka8aro tote epimenw den mporei kapoios ape3w apo thn etaireia na ta xarakthrisei polu 8etika. Nai isws gia thn katastash ths etaireias, to oti xrwstaei ligotera einai polu 8etika.

2. Τα αποτελέσματα του τριμήνου δεν έχουν καμία σχέση με τα κέρδη που έχουν αποκομίσει οι μέτοχοι (αναφέρομαι στα 10$ την μετοχή που έγραψες). Οι μέτοχοι έχουν πάρει ικανοποιητικό μέρισμα τα δύο τελευταία χρόνια και απολαμβάνουν υπεραξία της μετοχής κατά 112% (υπερτριπλάσια της αύξησης του του γενικού δείκτη για το ίδιο διάστημα που είναι 33%) από την 1η Ιανουαρίου 2006 (τότε η μετοχή είχε 1,88 και τώρα σήμερα έχει 4,00).

ta 10 dolaria anafer8hsan gia efoplistikh etaireia sto NASDAQ pou xtyphse prosfata top record. Safws kai den exoun sxesh alla enas neos ependyths koitazei ta apotelesmata prin ependysei.

3. Στα αποτελέσματα κάτω από το EBITDA της Attica, που έγραψα πιο πάνω, συμπεριέλαβα όπως αναφέρω, αυτά που ζήτησες: τα χρηματοοικονομικά αποτελέσματα και τις αποσβέσεις.

tote den milame gia EBITDA alla toulaxiston gia EBIT.

Δεν συμπεριλαμβάνω κανένα έκτακτο έσοδο ούτε για τη φετινή χρονιά ούτε για την περασμένη. Γιατί έκτακτα έσοδα της τάξεως των 8,1 εκατ ευρώ υπήρχαν και το 2006 από την πώληση της συμμετοχής της εταιρίας στην HSW και την πώληση του Seajet 2.

4. Τα καθαρά αποτελέσματα της χρήσης, μαζί με τα έκτακτα δεν είναι μείον όπως γράφεις αλλά +8,5 εκατ .

milaw gia net profit kai oxi mono xrhshs.

5. Σε τελικό πάντα αποτέλεσμα και σε σύγκριση πάντα με το περσινό αντίστοιχο διάστημα, η εταιρία βελτίωσε το αποτέλεσμα της κατά 14,5 εκατ. (από -6,0 εκατ. σε +8,5 εκατ). Από αυτά τα 10,1 εκατ. οφείλονται στα αποτελέσματα της λειτουργίας της σε σχέση με το 2006 και τα 4,4 εκ. στην βελτίωση από των εκτάκτων εσόδων σε σχέση με το 2006. Συνεπώς η εταιρία βελτίωσε την κερδοφορία της, το χειρότερο τρίμηνο του έτους, κατά 14,5 εκατ. και το μεγαλύτερο μέρος από αυτή τη βελτίωση προήλθε από την λειτουργία της και όχι από τις πωλήσεις πλοίων.

telika gia na katalabw, otan blepw h attica na grafei net profit 9.34m EU kai to Superfast X pwlh8hke gia 12.5m EU poso einai ta leitourgika esoda/e3oda alla k daneia pou kalyf8hsan apo auth thn pwlhsh. Giati nai men 14+ m einai beltiwsh alla beltiwsh sto meion.

Ti allo prepei na ginei gia na arxisei na exei 8etika apotelesmata. To allo trimhno 8a ginei nested h arxh tou kalokairiou kai den 8a yparxei pwlhsh.

Autes oi diafores den fenonte kai pisteuw kryboun pisw apo mia polu 8etikh aura to oti den einai toso 8etika ta pragmata. nai men beltiwmena alla me ti alles thysies 8a feroun ka8ara kerdh pia oi ependyseis toswn neoteuktwn?

Giati nai milame gia kyklous 15etias kai den perimenw kerdh amesa se trimhno h trixrono (san etaireia milaw oxi ependyths), alla kapou prepei na yaprxei h isoropia pou 8a dwsh trofh gia ton epomeno kyklo ependysewn alla kai kapoia 8etika apotelesmata gia tous primary metoxous ths etaireias.

Ola auta pisteuw pisw apo thn frash "polu 8etika" apotelesmata twn deltiwn typou alla kai autou pou egrapses me kanoun na diafwnw oti sthn aktoploia den bgainoun etsi ta ekatommyria kai den einai toooso 8etika ta pragmata osa deixnei enas isologismos trimhnou.

To telos ths xronia 8as mas epanaferei sto zhthma.

kalo makro sk

Link to comment
Share on other sites

ta diabasa kai epimenw stis parapanw e3hghseis stis opoies omws den blepw sygkekrimenh apanthsh gia na katalabw pou mperdeuthka.

Μπερδεύτηκες στα παρακάτω σημεία:

8etikotera apotelesmata alla e3akolou8oun meion me pwlhsh karabiou mesa se auta.

Λάθος: Τα αποτελέσματα της εταιρίας συμπεριλαμβανομένων και των έκτακτων κερδών από την πώληση του Superfast X είναι θετικά.

Me alla logia milame gia mia apo tis megalyteres etaireies paraktiou efoplismou pou parousiazei meion (auth thn epoxh) kai to megalytero kommati tis beltiwshs erxete apo pwlhsh.

Λάθος: Παρουσιάζει κέρδος ακόμα και αυτή την εποχή και το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης οφείλεται στη λειτουργία της εταιρίας (έσοδα μείον κόστος πωλήσεων, μείον έξοδα διάθεσης και διοίκησης, μείον χρηματοοικονομικό κόστος και αποσβέσεις) και όχι στα έκτακτα κέρδη.

Den basizei ta apotelesmata ths sta forthga alla kai sta forthga.

Με την ίδια έννοια βασίζεται και στα εστιατόρια: η εξάρτηση στα φορτηγά είναι πολύ μικρή. Στην ακτοπλοΐα για παράδειγμα τα έσοδα από φορτηγά αφορούν το 17% του κύκλου εργασιών και στην Αδριατική τα έσοδα από τα εστιατόρια και τα καταστήματα αφορούν το 15% των εσόδων. Τι σημαίνει λοιπόν αυτό? Πως τα πλοία της Αδριατικής θα αξιολογηθούν με κριτήρια καταστημάτων εστίασης?

telika gia na katalabw, otan blepw h attica na grafei net profit 9.34m EU kai to Superfast X pwlh8hke gia 12.5m EU poso einai ta leitourgika esoda/e3oda alla k daneia pou kalyf8hsan apo auth thn pwlhsh

Εδω μπερδεύτηκες εντελώς: το πλοίο δεν πουλήθηκε για 12 εκατ. ευρώ αλλά για 112 εκ. €. 12,5 εκατ. ήταν τα κέρδη από την πώληση, δηλαδή τα έσοδα μείον τη λογιστική αξία του πλοίου. Με τα 112 εκατ. € μετρητά, φαντάζομαι πως καταλαβαίνεις τώρα γιατί μειώθηκαν τα δάνεια της εταιρίας.

milaw gia net profit kai oxi mono xrhshs.

Το ίδιο ακριβώς είναι, τι εννοείς?

ta 10 dolaria anafer8hsan gia efoplistikh etaireia sto NASDAQ pou xtyphse prosfata top record. Safws kai den exoun sxesh alla enas neos ependyths koitazei ta apotelesmata prin ependysei.

Κατά τη γνώμη μου, η σύγκριση της ακτοπλοΐας με την ποντοπόρο είναι τουλάχιστον άστοχη από πάρα πολλές απόψεις. Είναι δύο εντελώς διαφορετικοί κλάδοι.

Από εκεί και πέρα, ακόμα και αν θέλεις να συγκρίνεις δύο άσχετους κλάδους, η τιμή και μόνο της μετοχής, δεν σημαίνει τίποτα. Τι θα πει 10$? Πόσο είχε η μετοχή που αναφέρεις πριν από ένα χρόνο? Και πόσο είχε το δολάριο τότε? Και τι μέρισμα έχει δώσει στο ενδιάμεσο?

Αλλά και πάλι, θεωρώ πως η σύγκριση είναι άτοπη.

Link to comment
Share on other sites

kalh ebdomada kai as 3ekinhsoume anapoda loipon mia kai se ena apo ta sxolia blepw anafores me ta ektakta kerdh kai se alla xwris.

Opote gia thn BS as poume menontas mono sta leitourgika esoda kai e3oda, ti apoteelesmata eixe?

To idio kai gia thn Attica, afairontas ta ektakta kerdh alla kai tis ypoxrewseis pou eixe, ti apotelesmata eixe?

Oso gia to NASDAQ htan ka8ara sxhma logou kai mhn stekese toso se auto.

Kai nai ta estiatoria kai ta duty free kapote htan auta pou metragan sthn Adriatikh kapote. Efoson to hotel anoikei sthn etaireia kai den to yponoikiazei-opws kanoun kapoies mikroteres, tote nai einai e3isou shmantiko, oso kai ta forthga kai paramenei esodo ths etaireias. Den katalabainw giati ta esoda auta proteineis na agnooounte?

Nai katalabainw giati meiw8hkan ta daneia kai auto akribws lew. Oti epeidh meiw8hkan logw pwlhshs ta genikotera apotelesmata tous einai kalytera epeidh akribws meiw8hkan ta daneia. gia na kalyterepsoun akoma perissotera ta apotelesmata tote pali pwlhsh prepei na ginei?

Ekei pou les oti telika parousaizei kerdos se pia anaferese sthn BS h sthn Attica? se prohgoumeno post aneferes oti paradosiaka oi aktoploikes parousiazoun zhmies.

Telika zhmies h kerdh exoun autes oi 2 gia to prwto trimhno

(panta gia ka8ara xwris ta ektakta)....

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω πως το έχουμε εξαντλήσει το θέμα. Τα αποτελέσματα είναι δημοσιευμένα και αναλύονται με μεγάλη ακρίβεια. Άλλωστε η Blue Star και η Attica αποτελούν παράδειγμα εταιριών ως προς το βαθμό ανάλυσης και ξεκάθαρης απεικόνισης των αποτελεσμάτων τους.

Όποιος θέλει να ενημερωθεί παραπάνω για τα αποτελέσματα (για τα οποία έχουμε γράψει πολλά στα παραπάνω σχόλια μας) μπορεί να τα μελετήσει.

Link to comment
Share on other sites

Οικονομικά Αποτέλεσμα της ΑΝΕΚ για A’ Τρίμηνο του 2007

ΣΥΝΕΧΗΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΜΕΓΕΘΩΝ

+ 22,4% ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

+ 2.136,1% ΚΑΤΑΚΟΡΥΦΗ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΚΕΡΔΩΝ ΠΡΟ ΦΟΡΩΝ, ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΩΝ, ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΣΒΕΣΕΩΝ (EBITDA)

Link to comment
Share on other sites

Όχι και τόσο θετικά τα πράγματα για το πρώτο τρίμηνο της ΝΕΛ. Παρά την αύξηση του κύκλου εργασιών, τα λειτουργικά της αποτελέσματα είναι μειωμένα, ενώ σε συνδυασμό με την μεγάλη αύξηση των χρεωστικών τόκων (2,5 εκ. vs 0,5 τo 2006) τα αποτελέσματα (πλην των εκτάκτων) εμφανίζουν αύξηση ζημιών κατά 4,5 εκατ.

Έκτακτα έσοδα από “Αντιστροφή πρόβλεψης απομείωσης αξίας πλοίων", ύψους 5 εκατ. βελτιώνουν την κατάσταση και έτσι οι ζημιές του πρώτου τριμήνου περιορίζονται σε 2,6 εκατ. vs 3,2 το 2006.

Φυσικά για τη ΝΕΛ που όλες τις σημαντικές κινήσεις για τη νέα χρονιά τις έκανε το δεύτερο τρίμηνο (πώληση δύο πλοίων, ναύλωση Ταξιάρχη και δρομολόγηση των 2 ταχυπλόων της), τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου έχουν μικρή σημασία.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
ειναι αναλογη και η αυξηση στα λειτουργικα κερδη; περιλαμβανονται εκτακτα εσοδα;

Εδώ μπορείς να λύσεις όλες τις απορίες σου. Είναι η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που τα μεγέθη της εταιρίας παρουσιάζουν σημαντική βελτίωση. Τα έσοδα έφτασαν τα 166 εκ. αυξημένα κατά 17,4%, τα αποτελέσματα σε επίπεδο EBITDA τα 26,1 εκ. αυξημένα κατά 55% και τα καθαρά κέρδη στα 11,3 εκ, από 2 εκ. το 2005.

Μπορεί οι ρυθμοί να είναι εντυπωσιακοί, αλλά χρειάζεται περαιτέρω βελτίωση ώστε να φτάσει η εταιρεία (σε επίπεδο αποτελεσμάτων), τις υπόλοιπες εταιρίες του κλάδου.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Στα υψηλότερα επίπεδα του έτους έφτασε αυτές τις ημέρες το πετρέλαιο, στοιχείο που θα επηρεάσει τα οικονομικά αποτελέσματα όλου του κλάδου, καθώς το τρίτο τρίμηνο του έτους, σημειώνονται οι μεγαλύτερες καταναλώσεις καυσίμων.

Link to comment
Share on other sites

Μερικές διευκρινήσεις σχετικά με τις απορίες που διατυπώθηκαν για το πώς λειτουργούν τα προθεσμιακά συμβόλαια αντιστάθμισης κινδύνου (hedging) και τις δυνατότητες χρήσης τους από τις ακτοπλοϊκές εταιρίες.

1. Το hedging μπορεί να αφορά τιμές καυσίμων, τιμές συναλλάγματος ή το ύψος του επιτοκίου (αυτά είναι οι συνηθέστερα συμβόλαια που αφορούν ακτοπλοϊκές εταιρίες).

2. Για να διασφαλισθούν από τις μεταβολές των τιμών των καυσίμων, των ισοτιμιών ή των επιτοκίων, οι εταιρίες μπορούν να "κλειδώσουν" με συμβόλαια αντιστάθμισης κινδύνου, κάποιες συγκεκριμένες τιμές, για ένα συγκεκριμένο διάστημα.

3. Κάνοντας hedging δεν σημαίνει πως η εταιρία κερδίζει ή χάνει. Αυτό θα εξαρτηθεί από την πορεία που θα ακολουθήσουν οι τιμές το διάστημα για το οποίο η εταιρία έχει κάνει συμβόλαιο. Παράδειγμα: Μια εταιρία έχει κλειδώσει τιμές πετρελαίου για διάστημα ενός έτους, με τιμή 70$ το βαρέλι. Αν η τιμή του βαρελιού γι αυτό το διάστημα βρεθεί στα 65$, η εταιρία χάνει 5$ ανά βαρέλι, αν η τιμή είναι 80$, η εταιρία κερδίζει 10$ ανά βαρέλι.

4. Αυτό που πραγματικά κερδίζει η εταιρία είναι πως εξασφαλίζοντας σταθερές τιμές καυσίμων, σταθερά επιτόκια ή σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες, είναι σίγουρη για τα έξοδα της. Χάσει ή κερδίσει (σε σχέση με τις τρέχουσες τιμές), έχει εξασφαλίσει σταθερά έξοδα, ανεπηρέαστα από τις μεταβολές των μακροοικονομικών μεγεθών.

5. Επειδή η σύναψη συμβολαίων hedging δημιουργεί συγκεκριμένες υποχρεώσεις για κάθε εταιρία, οι εισηγμένες οφείλουν να δηλώνουν αυτές τις κινήσεις τους. Τη φετινή χρονιά δύο μόνο εταιρίες έχουν συνάψει τέτοια συμβόλαια: Οι Μινωικές Γραμμές (σελ. 16) έχουν κάνει hedging επιτοκίου για το 55% του υπολοίπου των δανείων τους και hedging καυσίμων για το 50% των εκτιμώμενων ποσοτήτων για το 2007 και η Hellenic Seaways (σελ. 16) έχει κάνει hedging καυσίμων για το 75% των εκτιμώμενων ποσοτήτων για το 2007.

Γενικά αν και το hedging είναι ένα πολύ διαδεδομένα χρηματοοικονομικό εργαλείο για πολλές εταιρίες, η χρήση του στην ακτοπλοΐα είναι πολύ πρόσφατη και περιορισμένη.

Link to comment
Share on other sites

Πολύ κατατοπιστική η εξήγησή σου...

Να προσθέσω οτι νομίζω πως και η ΑΝΕΚ έχει κανει το αυτό σύστημα, αλλά μπορεί να θυμάμαι και λάθος.

Και παράλληλα εχω την εντυπωση οτι όχι μόνο είναι καινούργιο φρούτο αλλα πιστεύω πως μπορεί να είναι και η πρώτη φορά που το εφαρμόζουν

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...