Jump to content
Shipfriends
proud_ionian

ΠΜΠs Α419 Πανδώρα &ι Α420 Πάνδροσος

Recommended Posts

οσοι εχουν κανει θητεια στο ΠΝ, δεν μπορει παρα να ξερουν και την ευκαιρια:P

1_proud_a419___piraeus_030804.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συνήθως το εν λόγω παπόρον (και τό ομόσταυλόν του A420) κατοικοεδρεύει στην προβλήτα που είναι αμέσως μετά τά πλοία τού Σαρωνικού.Πώς έτυχε και έδεσε εκεί;

Επίσης δέ το πλοίον τούτο μία μόνο φορά το έχω δεί να κινήται,ερχόμενο γιά να δέση και κομίζον διάφορα εξωναυτικά άτομα.Αναρωτιέμαι ποιά η σκοπιμότητα τού να βρίσκεται στο Great Harbour,άν και βεβαίως διά τους υπηρετούντες σ'αυτό τά πράγματα πρέπει να είναι πολύ χαλαράαααααααα (που λέγαμε και σ'ένα τραγούδι μας)......

ΥΓ.Διά τούς δέ μή παρατηρητικούς,τά "ευκαιριακά" τούτα πλοία λέγονται ΠΑΝΔΡΟΣΟΣ και ΠΑΝΔΩΡΑ.Τώρα ποιό είναι το εικονιζόμενο στην φωτό,θά σάς γελάσω....

Share this post


Link to post
Share on other sites

οπως με ενημερωσαν οι αρμοδιοι:rolleyes::P, προκειται περι του ΠΑΝΔΩΡΑ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Έτσι, (Πλοία Μεταφορας Προσωπικού) Α419 Πανδώρα και Α420 Πάνδροσος. Πραγματοποιούν δρομολόγια καθημερινά (πλήν ΣΚ) απο τον Πειραιά προς το ΝΣ. Αναχώρηση απο το μεγάλο λιμάνι στις 06.20 και επιστροφή απο το ΝΣ στις 14.20 (εαν δε με απατά η μνήμη μου). Διαρκεια ταξιδιού περίπου 40'-45'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και ποιός ο λόγος να υπάρχουν αυτά τά δύο πλοία γιά να κάνουν δύο δρομολόγια την ημέρα;

Ετσι όπως τά βλέπω,δέν πρέπει να παίρνη το καθένα πάνω από 100 άτομα.Αν τό ΠΝ διέθετε δυό 50θέσια πούλμαντα λιγώτερα θα πλήρωνε (σέ πετρέλαια) και επίσης δέν θα δέσμευε δύο πληρώματα γιά να κάθωνται με τά πλοία στόν Πειραιά και στό ΝΣ τόσες ώρες κάθε μέρα.Ακόμα κι'άν δέν είχε όμως να διαθέση δικά του οχήματα,πάλι πιό οικονομικά θά έβγαινε να μισθώνη δύο τουριστικά με τούς οδηγούς τους.

Εκτός βέβαια άν τά παπόρια κάνουν κι'άλλες διαδρομές ενδιάμεσα.....

ΥΓ.Δέν ξέρω γιατί,αλλά ώς σουλούπι μού θυμίζουν το ΑΥΡΑ,που έκανε την γραμμή τού Σαρωνικού την δεκαετία τού '60 (πρός τό τέλος της)-είχα πάει μιά φορά μ'αυτό στόν Πόρο στά πλαίσια σχολικής εκδρομής (τότε που επισκέφτηκα πρώτη φορά τό ΑΒΕΡΩΦ) και άλλες δυό-τρείς φορές στην Αίγινα οικογενειακώς.Μήπως μετέπειτα "μεταμφιέστηκε" σε κάποιο από τά δύο "ευκαιριακά";

Edited by Hastaroth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τα εν λόγω πλοιάρια, πάνε και αρκετά συχνά στον Πόρο! Τουλάχιστον 4 φορές...το χρόνο :P :p

Καλύπτουν την απόσταση Πειραιάς - Πόρος στον απίστευτο χρόνο των μόλις 5 ωρών :eek:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σκέτα ταχύπλοα δηλαδή.Φανταστήτε να πηγαίναν και μέσω Αίγινας-Μεθάνων,όπως τά πλοία τής γραμμής.

Ξέρει κανείς τί ταχύτητες πιάνουν;

Share this post


Link to post
Share on other sites

11 κόμβους στα καλά τους. Τώρα άμα έχουν και ανάποδα ρεύμα πάνε με ταχύτητες φορτωμένου motor ship.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ας δούμε την "opportunity" :PΠανδώρα σε μια αναχώρηση για το ΝΣ με φόντο τη Βασιλισσα των θαλασσων και το βασιλιά του ανατολίκου Αιγαίου :D . Ισως να είναι η πρώτη φορά που είδα καποια από τις ευκαιρίες σε δράση αφού πάντα τις εβλεπα δεμένες στην γνωστη τους θέση

Και ποιός ο λόγος να υπάρχουν αυτά τά δύο πλοία γιά να κάνουν δύο δρομολόγια την ημέρα;

Ετσι όπως τά βλέπω,δέν πρέπει να παίρνη το καθένα πάνω από 100 άτομα.Αν τό ΠΝ διέθετε δυό 50θέσια πούλμαντα λιγώτερα θα πλήρωνε (σέ πετρέλαια) και επίσης δέν θα δέσμευε δύο πληρώματα γιά να κάθωνται με τά πλοία στόν Πειραιά και στό ΝΣ τόσες ώρες κάθε μέρα.Ακόμα κι'άν δέν είχε όμως να διαθέση δικά του οχήματα,πάλι πιό οικονομικά θά έβγαινε να μισθώνη δύο τουριστικά με τούς οδηγούς τους.

Εκτός βέβαια άν τά παπόρια κάνουν κι'άλλες διαδρομές ενδιάμεσα.....

Καλά, μην περιμένεις να βρεις λογική στο ΠΝ και γενικότερα στις ένοπλες δυνάμεις...

Ωστόσο τα βαποράκια εξυπηρετουν αρκετό κόσμο και προσφέρουν μια εναλλακτικη για το "κροσαρισμα" στη Σαλαμύκονο ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ωστόσο τα βαποράκια εξυπηρετουν αρκετό κόσμο και προσφέρουν μια εναλλακτικη για το "κροσαρισμα" στη Σαλαμύκονο ;)

Είναι γεγονός οτι το δρομολόγιο είναι πολύ βολικό για το προσωπικό του Ν.Σ. καθώς δένει στην καρδία του ναυστάθμου και δεν χρειαζεται να ούτε περπατήσει κανείς μέχρι τα Παλούκια αλλά ούτε και να πάει μέχρι το Πέραμα. Ουσιαστικά είναι ένα θαλάσσιο λεωφορείο και χρησιμοποιείται όπως άκριβώς και τα δεκάδες λεωφορεία του ΠΝ που μεταφέρουν τον κόσμο στις μονάδες.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ναί μέν,αλλά κοστίζει πολύ παραπάνω από ένα στεριανό λεωφορείο και όσο κι'άν η λογική στίς ΕΔ θεωρείται σπάνιο πράγμα,η τσέπη είναι τσέπη (ειδικά όταν την γεμίζουμε όλοι μας,αφαιρώντας από τίς δικές μας...).

Πάντως δέν είναι άσκημα βαποράκια και πιστεύω ότι υπάρχει τρόπος να αξιοποιηθούν περισσότερο (π.χ. θα μπορούσαν να εκτελούν κρουαζιέρες για τό προσωπικό τού ΠΝ και τούς συγγενείς τους).Μήν ξεχνάμε ότι ακόμα και καθήμενα στόν Πειραιά πληρώνουν λιμανιάτικα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Λεωφορεία του ΠΝ μεχρι το Πέραμα υπάρχουν, κι απο'κει ο κόσμος περνάει απέναντι με τα ΒΒ, λάβε υποψιν σου όμως και την κίνηση στη διαδρομη Πειραιας-Περαμα που κάνει αυτη την επιλογή πιο χρονοβόρα από την ευκαιρία.

Σίγουρα κι εμένα μου είχε φανεί παράλογο να υπάρχουν δυο βαπορακια για ένα :eek: δρομολόγιο την ημέρα (τον ένα μηνα Πανδωρα τον αλλο Πανδροσος) και θα είναι ακομα πιο παράλογο αν ναυπηγηθηκαν γι'αυτο το σκοπό. Η πιο σωστή λυση θα ήταν κατα τη γνώμη μου η ναυλωση π.χ ενος Μπρούφα μόνο για τα συγκεκριμένα δρομολογια.

Πάντως δέν είναι άσκημα βαποράκια

Κι εγώ τα βρισκω πολυ συμπαθητικα (εξωτερικα γιατι μέσα αστα...) ειδικα σε σχεση με τα ρώσικα που έχει γεμίσει ο τόπος

Share this post


Link to post
Share on other sites
Η πιο σωστή λυση θα ήταν κατα τη γνώμη μου η ναυλωση π.χ ενος Μπρούφα μόνο για τα συγκεκριμένα δρομολογια.

Δεν θυμάμαι αν το έχουμε ξαναπεί, αλλά με αφορμή αυτό που λέει ο stathis, κάποια στιγμή όλα τα ΒΒ του ΠΝ βγήκαν off. Και φυσικά δεν εννοώ ότι πήραν αργία :P Απλά ένα ένα όλα παρουσίασαν βλάβη και αντί να επιστρατευτεί η λογική και να τα φτιάξουν, θεώρησαν σωστό για μεγάλο χρονικό διάστημα να ναυλώσουν έναν από τους δύο Μπρούφες ο οποίος έκανε δρομολόγια από το στρατιωτικό Πέραμα προς τον ναύσταθμο. Την ίδια στιγμή είχαν βρεθεί και κάποια μεταχειρισμένα πλοιάρια με αεροπορικά καθίσματα που έπαιρναν πολύ περισσότερους επιβάτες σε πολύ πιο ανθρώπινες συνθήκες. Το κόστος αγοράς δύο τέτοιων πλοιαρίων ήταν όσο ο ναύλος του Μπρούφα για 2 μήνες. Και παρ' όλα αυτά θεωρήθηκε σωστό να μείνει ο Μπρούφας. Με τον οποίο φυσικά το προσωπικό του ναυστάθμου τα είδε όλα μιας κι έκανε 2 δρομολόγια τη μέρα και φυσικά τα 3/4 των ανθρώπων που περίμεναν έμεναν απέξω. Να σημειώσω εδώ ότι στον Μπρούφα απαγόρευσαν στους στρατεύσιμους ναύτες και ναυτοδιόπους να ταξιδεύουν για να μη γίνεται ακόμα μεγαλύτερος χαμός. Για να μη σχολιάσω το πως όταν είχε καιρό το καραβάκι αν έφευγε, έφευγε μόνο από μία συγκεκριμένη προβλήτα του ναυστάθμου με αποτέλεσμα να τρέχουν οι άνθρωποι ακόμα και χιλιόμετρα πολλές φορές μέσα στη βροχή. Ακόμα και τώρα που 1-2 ΒΒ φτιάχτηκαν, ο Μπρούφας εξακολουθεί και κάνει κάποια δρομολόγια προφανώς με κάποιον καλό ναύλο. Όλα αυτά τα ανέφερα με αφορμή αυτό που είπε ο Hastaroth περί λογικής στις ΕΔ και περί τσέπης...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kαι ενώ έχουμε στη gallery του φόρουμ πέντε "ολάκερες" φωτό του Α419 ΠΑΝΔΩΡΑ, δεν είχαμε μέχρι σήμερα ούτε μία του αδελφού πλοίου.

Πάμε να δούμε λοιπόν και δύο φωτό του Α420 ΠΑΝΔΡΟΣΟΣ, στην γνωστή θέση των δύο πλοίων στον Πειραιά, στην ακτή Τζελέπη.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Την ίδια στιγμή είχαν βρεθεί και κάποια μεταχειρισμένα πλοιάρια με αεροπορικά καθίσματα που έπαιρναν πολύ περισσότερους επιβάτες σε πολύ πιο ανθρώπινες συνθήκες. Το κόστος αγοράς δύο τέτοιων πλοιαρίων ήταν όσο ο ναύλος του Μπρούφα για 2 μήνες. Και παρ' όλα αυτά θεωρήθηκε σωστό να μείνει ο Μπρούφας.

Και φυσικά,κανείς "αρμόδιος" δέν παραπέμφθηκε κάπου με το αιτιολογικό ότι με την απόφασήτου ζημίωνε το ΠΝ...

Όλα αυτά τα ανέφερα με αφορμή αυτό που είπε ο Hastaroth περί λογικής στις ΕΔ και περί τσέπης...

Αραγε μέσα στο γενικώτερο κλίμα τής λιτότητας που μάς μαστίζει ελέω μνημονίου και "τρώεικας" :lol: θα αποφασιστή μιά πιό οικονομικά συμφέρουσα/αποδοτική εκμετάλλευση αυτών τών ΠΜΠ;

Off-topic να πώ ότι το ΠΝ έχει ένα σχολείο εκπαίδευσης πληρωμάτων ελικοπτέρων και αεροπλάνων σε διαδικασίες διαφυγής από ελικόπτερα και αεροπλάνα που βυθίζονται (μετά από αναγκαστική προσθαλάσσωση).Στο σχολείο αυτό -που λέγεται Helo Dunker και βρίσκεται στο Κοτρώνι- εκπαιδεύονται όχι μόνο στρατιωτικοί αλλά και πολίτες πιλότοι,οι οποίοι πληρώνουν ένα αξιόλογο ποσόν που πάει υπέρ καλύψεως αναγκών τού ΠΝ.Μάλιστα ο διοικητής τού σχολείου έχει καταθέσει φάκελο στην ΥΠΑ για να περάση πιστοποίηση από την JAA-την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας-έτσι ώστε να μπορούν να έρχωνται και ξένα πληρώματα να εκπαιδεύωνται (και βεβαίως να αφήνουν τον οβολό τους υπέρ τού Ελληνικού ΠΝ).Αυτό το λέω γιά να δείξω πως και το ΠΝ αμα θέλει μπορεί να λειτουργήση με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και να ξαλαφρώση το κράτος από κάποια έξοδα.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
στην θέση που δένει το ΠΜΠ τού ΠΝ,το γνωστόν και ώς "ευκαιρία" (που πάντως την Κυριακή δέν το είδα στην θέση του)

Δεν τα έχω δει πάνω από 2 εβδομάδες τα δυο Πλοία Μεταφοράς Προσωπικού του Πολεμικού Ναυτικού. Άραγε να είναι δεμένα για τίποτα εργασίες συντήρησης??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×