Jump to content
Shipfriends

Αθηνά (IMO 5397604)


Recommended Posts

Ο Φαιαξ, ήταν πρώην του Π.Ν, καρφωτό, και μετά την εξυπηρέτηση της γραμμής, έβαλε γερανό εντός, και έκανε αμμοληψία. Στην συνέχεια πουλήθηκε στον Πειραιά, όπου συνέχισε σαν φ/γ, για κάποιο διάστημα. Μετά , ξανά παροπλισμό δίπλα στα Παλούκια, όπου το αγόρασε ο Σαρρής , πήρε τις μηχανές και το υπόλοιπο δεν θυμάμαι, ίσως και ντεκ μπαρτζ, αν όχι χαλυβουργική.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Τι λενε τα databases:

Με το ΝΠ 1512 οδηγούμαστε στο πλοίο με ΙΜΟ Νο 5397604 με τα ονόματα (διαδοχικά): ΖΑΚΥΝΘΟΣ, ΖΑΚΥΝΘΟΣ ΙΙ, ΦΑΙΑΞ, ΑΘΗΝΑ.

ΦΑΙΑΞ: ΝΠ 1512, ΔΔΣ SV 3804, κατασκευή 1943 στα ναυπηγεία redpath brown & co ltd, χωρητικότητες grt 502/net 393,

μήκος 58,68μ / πλάτος 9,8μ / βύθισμα 2,68μ / κοίλο 3,40μ, μηχανές GM 928bhp. Διαχείριση Spanos Maritime & Trading.

Σαν ΑΘΗΝΑ υπό την ίδια διαχείριση έχει νηολόγιο Θεσ/νίκης 202, με μηχανές MWM 1400 hp και αναφέρεται laid up.

Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι υπό την ίδια πλοιοκτησία εμφανίζεται το πλοίο Passenger/Ro-Ro Cargo Ship με το όνομα LIANA (IMO 7111793) του 1971. Τα φώτα σας.

Link to comment
Share on other sites

Τα δικά μου κιτάπια συμφωνούν εν πολλοίς με τον enas chiotis. Εμένα σα ναυπηγείο μου εμφανίζει το Redpath Dorman Long Ltd που βρίσκεται κοντά στο Middlesbrough της Αγγλίας με έτος ναυπήγησης όντως το 1943. Φέρεται να είχε το όνομα Zakynthos II από το 1943 μέχρι το 1969 αλλά προφανώς κάτι τέτοιο δεν ισχύει, σίγουρα είχε κάποιο άλλο όνομα μέχρι να έρθει στην Ελλάδα. Από κει και πέρα το 1969 φέρεται να μετονομάζεται σε Ζάκυνθος σκέτο και το 1975 σε Φαίαξ, Αθηνά γίνεται το 1990 και γύρω στο 1993 εμφανίζεται στον Πειραιά.

Το εντυπωσιακό της υπόθεσης είναι πως οι δικές μου πηγές ενώ σιωπούν με τη μετονομασία του πλοίου σε Αθηνά, ξαφνικά δείχνουν το πλοίο στις 9 Δεκεμβρίου του 2009 να φτάνει στο λιμάνι Charco Azul στην δυτική ακτή του Panama, απ' όπου φέρεται να αποπλέει στις 13 Δεκεμβρίου με προορισμό την Κίνα:eek::eek:. Λογικά όμως μάλλον θα πρόκειται για λάθος, δεν μπορώ να φανταστώ πως θα έχει γίνει κάτι τέτοιο..

Link to comment
Share on other sites

Συνεπώς, πρόκειται για άλλο ένα βετεράνο του πολέμου, κάποιο LCT made in UK. Και κακώς υπέθεσα ότι η φωτογραφία ήταν από την καθέλκυση, καθώς αυτή είχε προηγηθεί της φωτογραφίας κατά 20 έτη.:rolleyes: Όμως τι άραγε να εορτάζουν στην φωτογραφία, γύρω στο 1963 ή λίγο παλαιότερα? Καμιά μετασκευή, αλλαγή ιδιοκτησίας, ...?:confused:

Link to comment
Share on other sites

Υποπτεύομαι πως κάπου εκείνη την εποχή πρέπει να ήλθε το πλοίο στην Ελλάδα, προφανώς αυτό μετασκευάστηκε/επισκευάστηκε κατά κάποιον τρόπο και πιθανολογώ πως πρόκειται επί της ουσίας για την έναρξη της εκμετάλλευσής του από τους Έλληνες πλοιοκτήτες του.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Ας κάνουμε ένα μικρό ταξίδι στο χρόνο και ας γυρίσουμε στην Ζακυνθο περασμένων δεκαετιών.

Μια όμορφη φωτογραφία του "Ζάκυνθος" στο λιμάνι του ομώνυμου νησιού.

Πρέπει να βροσκόμαστε στα τέλη της δεκαετίας του '60 με αρχές της δεκαετίας του '70.

Η φωτογραφία σε μεγαλύτερη ανάλυση έχει ανέβει εδώ

Η φωτογραφία προέρχεται από τουριστικό οδηγό του νησού που μου παραχώρισε η καλή φίλη, κυρία Κατερίνα Παλαιολόγου.

Την ευχαριστούμε πολύ.

Ένα μικρό κουΐζ, μάλλον εύκολο, είναι ποιο είναι το πλοίο που είναι δεμένο δίπλα στο "Ζάκυνθος".

Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον kostasdm για την μικρή αναδρομή στα ακτοπλοΐκά δρώμενα της Ζακύνθου.

Σε μια παλιά ελληνική ταινία υπάρχουν πλάνα του 'Άγιος Διονύσιος" από τη Ζάκυνθο.

Θα ανεβούν προσεχώς.

post-1961-0-45734500-1301432603_thumb.jp

Edited by cortomaltese
Link to comment
Share on other sites

Πανεμορφη η φωτογραφια της παντοφλας.Για την χρονολογια εχεις δικιο μιας και το 1975 μετονομαστηκε σε ΦΑΙΑΞ και ανεβηκε στη Κερκυρα

Υ.Γ. Το πλοιο διπλα πρεπει να ειναι το ΜΑΡΘΑ

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Η επισυναπτόμενη παντόφλα εικονίζεται σε φυλλάδια των ΣΠΑΠ (πρεγενέστερη του ΟΣΕ σιδηροδρομική εταιρεία) ως συνδέουσα την Πάτρα με το Κρυονέρι. Γνωστή μέχρι τώρα γιαυτόν τον ρόλο ήταν η παντόφλα Ρόδος.

Η φωτογραφία είναι κακής ποιότητας αφού αποτελεί μικρό τμήμα μπροσούρας της δεκαετίας του 1950.

Καμμιά ιδέα για το ποιο θα μπορούσε να είναι:

post-2126-0-59503100-1329333007_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

μιλ μερσι φίλε Σείριε. Άρα ήταν όντως στην Ελλάδα από το τέλος του ΒΠΠ. Η απορία είναι από τη μια το άγνωστο ιστορικό της και από την άλλη ότι ουδείς από τους ασχολούμενους με τα σιδηροδρομικά ιστορικά γνωρίζει γιαυτή.

Link to comment
Share on other sites

Μάλλον χρειάζεται προσθήκη η ιστορία του Αθηνά αφού φαίνεται ότι το πλοίο ήταν όντως στην Ελλάδα πολύ νωρίτερα από τη δεκαετία του 60. Εκτός όμως από τη γραμμή Πάτρα-Κρυονέρι δεν γνωρίζουμε που αλλού ήταν δρομολογημένη.

Η επισυναπτόμενη παντόφλα εικονίζεται σε φυλλάδια των ΣΠΑΠ (πρεγενέστερη του ΟΣΕ σιδηροδρομική εταιρεία) ως συνδέουσα την Πάτρα με το Κρυονέρι. Γνωστή μέχρι τώρα γιαυτόν τον ρόλο ήταν η παντόφλα Ρόδος.

Η φωτογραφία είναι κακής ποιότητας αφού αποτελεί μικρό τμήμα μπροσούρας της δεκαετίας του 1950.

Καμμιά ιδέα για το ποιο θα μπορούσε να είναι:

Είναι το ΖΑΚΥΝΘΟΣ ΙΙ φίλε gtogias. Περισσότερα στοιχεία στο topic του, εδώ, και πιό κάτω μία φωτό προς "σύγκριση και επιβεβαίωση" του καλού κοινού μας φίλου cortomaltese από την gallery του φόρουμ.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Μάλλον χρειάζεται προσθήκη η ιστορία του Αθηνά αφού φαίνεται ότι το πλοίο ήταν όντως στην Ελλάδα πολύ νωρίτερα από τη δεκαετία του 60.

Πολύ νωρίτερα, δεν πιστεύω φίλε Γιώργο. Ο αριθμός νηολογίου του που μας έχει παραθέσει πολύ καιρό πριν στο παρόν θέμα ο enas chiotis, Ν.Π. 1512, παραπέμπει σε χρονολογία στα τέλη των 50s, πιθανότατα στο 1958.

Με την ευκαιρία, να παραθέσουμε και ένα σχετικό με το πλοίο ποστ, που είχε ανεβεί παλαιότερα σε άλλο topic.

Ο Φαιαξ, ήταν πρώην του Π.Ν, καρφωτό, και μετά την εξυπηρέτηση της γραμμής, έβαλε γερανό εντός, και έκανε αμμοληψία. Στην συνέχεια πουλήθηκε στον Πειραιά, όπου συνέχισε σαν φ/γ, για κάποιο διάστημα. Μετά , ξανά παροπλισμό δίπλα στα Παλούκια, όπου το αγόρασε ο Σαρρής , πήρε τις μηχανές και το υπόλοιπο δεν θυμάμαι, ίσως και ντεκ μπαρτζ, αν όχι χαλυβουργική.

Link to comment
Share on other sites

Μήπως χρειάζεται να ξαναδούμε λίγο την ιστορία του πλοίου αφού όπως αναφέρεται στο παρακάτω δημοσίευμα καθελκύστηκε το 1960:

post-2126-0-51665500-1331218774_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Γιώργο, δεν νομίζω ότι το πραγματικά πολύ ενδιαφέρον δημοσίευμα, μας αλλάζει, τουλάχιστον δραματικά, τα όσα ήδη γνωρίζαμε για το πλοίο. Δύο ποστ πιό πάνω, είχα πιθανολογήσει, με βάση τον αριθμό νηολογίου του πλοίου, και άρα την εγγραφή του στα ελληνικά νηολόγια ότι :

Ο αριθμός νηολογίου του που μας έχει παραθέσει πολύ καιρό πριν στο παρόν θέμα ο enas chiotis, Ν.Π. 1512, παραπέμπει σε χρονολογία στα τέλη των 50s, πιθανότατα στο 1958.

Σήμερα (κατά μεγάλη σύμπτωση) είμαι σε θέση να γνωρίζω τα επίσημα καταγεγραμμένα στοιχεία του πλοίου στα ελληνικά νηολόγια, τα οποία και παραθέτω.

1943, ΙΜΟ 5397604

Εγγραφή : Αύγουστος 1959 ως ΖΑΚΥΝΘΟΣ ΙΙ (Ν.Π. 1512)

μετονομασία σε ΖΑΚΥΝΘΟΣ - Μάρτιος 1963

μετονομασία σε ΦΑΙΑΞ - Ιούνιος 1973

μετονομασία σε ΑΘΗΝΑ - Μάιος 1990

μετεγγραφή σε Θεσσαλονίκη με Ν.Θ. 202 - Μάιος 1991 και με ίδιο όνομα.

Σύμφωνα λοιπόν με αυτά τα νέα στοιχεία, με το δημοσίευμα που μας παρέθεσες, και με τις παρακάτω παλαιότερες αναφορές :

Τι λενε τα databases:

.....κατασκευή 1943 στα ναυπηγεία redpath brown & co ltd, χωρητικότητες grt 502/net 393.....

Τα δικά μου κιτάπια συμφωνούν εν πολλοίς με τον enas chiotis. Εμένα σα ναυπηγείο μου εμφανίζει το Redpath Dorman Long Ltd που βρίσκεται κοντά στο Middlesbrough της Αγγλίας με έτος ναυπήγησης όντως το 1943.

καταλήγουμε στο ότι το πλοίο είναι κατασκευής του 1943, ήρθε στην χώρα μας το 1959, μετασκευάστηκε (όπως βέβαια είχαν μετασκευαστεί όλα τα πρώην πολεμικά αποβατικά που είχαν έρθει εκείνα τα χρόνια στην Ελλάδα) στο ναυπηγείο Κορωναίου στο Πέραμα, από όπου και καθελκύστηκε το 1960 μετά της αναλόγου βεβαίως επισήμου τελετής. Να επισημάνουμε βέβαια ότι το δημοσίευμα από το 1960, αναφέρεται στην "καθέλκυση νέου πορθμείου" και δεν υπάρχει καμμία αναφορά σε "κατασκευή νέου πορθμείου".

Τέλος, να πούμε ότι πιθανότατα, με την παράθεση του δημοσιεύματος για την καθέλκυση του πλοίου, μπορούμε να τοποθετήσουμε χρονικά με μεγάλη ασφάλεια, την φωτογραφία που μας είχε παραθέσει παλαιότερα ο ΝΗΡΕΑΣ.

Όμως τι άραγε να εορτάζουν στην φωτογραφία, γύρω στο 1963 ή λίγο παλαιότερα? Καμιά μετασκευή, αλλαγή ιδιοκτησίας, ...? :confused:

Edited by ΣΕΙΡΙΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ με όλα τα παραπάνω. Σε αυτή την περίπτωση όμως ποιο είναι το Ζάκυνθος ΙΙ που εμφανίζεται στη μπροσούρα των ΣΠΑΠ (Σιδηρόδρομοι Πελοποννήσου) που εκδόθηκε μέσα του 1953, αφού το όνομα αυτό το πήρε το 1960?

Link to comment
Share on other sites

Εδώ η επιστήμη σηκώνει ψηλά τα χέρια !!! :D

Είναι απόλυτα βέβαιο ότι η φωτογραφία είναι από το 1953 ??? Αν ναι, η μόνη λογική υπόθεση που μπορώ να κάνω, είναι ότι το πλοίο βρισκόταν πολλά χρόνια νωρίτερα στην χώρα μας, αλλά επίσημα, με καταγραφές στα ελληνικά νηολόγια, παρουσιάζεται από το 1959..........

Link to comment
Share on other sites

Έχουμε πουθενά τον αρχικό αριθμό του πλοίου (ως αποβατικό)? Αν ναι μπορούμε να βρούμε πότε πουλήθηκε από όποιο πολεμικό ναυτικό το χρησιμοποιούσε.

Link to comment
Share on other sites

Δεν τον γνωρίζω αυτόν τον αριθμό. Αλλά ακόμα και να τον γνωρίζαμε, υπάρχει η πολύ μεγάλη πιθανότητα να πουλήθηκε αρχικά κάπου αλλού και αργότερα ή και πολύ αργότερα να ήρθε στην χώρα μας.

Κάτι άλλο ωστόσο που πιθανόν συνηγορεί στο ότι το πλοίο ήρθε το 1959 στα "μέρη μας", είναι το ότι στο δημοσίευμα από το 1960, αναφέρεται η καθέλκυση του νέου πορθμείου ΖΑΚΥΝΘΟΣ ΙΙ. Είναι ποτέ δυνατόν το πλοίο να ταξίδευε τουλάχιστον τα επτά προηγούμενα από το 1960 χρόνια με το ίδιο όνομα, στην ίδια περίπου θαλάσσια περιοχή, και να γίνεται αναφορά για νέο πορθμείο ???

Edited by ΣΕΙΡΙΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Το δημοσίευμα ενδεχομένως θα μπορούσε να διαβασθεί και ως: «καθέλκυσις του νέου πορθμείου "Ζάκυνθος ΙΙ" του Δ. Ζαμπάζα». Το "νέο" δηλαδή να μην αναφέρεται στο πλοίο, αλλά στον στόλο του πλοιοκτήτη. Πιθανώς να είχε ήδη και άλλο πορθμείο, και ο οποίος αργότερα αναφέρεται και ως πλοιοκτήτης του "Θαλάσσιος Λέων".

Link to comment
Share on other sites

Δεν μπορω να ξερω τι απο ολα ισχυει αλλα η προσωπικη μου εκτιμηση ειναι οτι περισσοτερες πιθανοτητες υπαρχουν η φωτογραφια του ΣΠΑΠ να μην ειναι του 1953 αλλα μεταγενεστερη.Σε αυτο συνηγορει και το γεγονος οτι το πλοιο εσφαλμενα αναφερεται οτι ειναι το ΡΟΔΟΣ και στο site του ΣΦΟ(φανταζομαι οτι η φωτο που υπαρχει απο την ιδια μπροσουρα πρεπει να ειναι).Και αυτο βεβαια ειναι μια απλη ενδειξη και οχι αποδειξη.

Φυσικα υπαρχει η πιθανοτητα τα επισημα στοιχεια που λενε οτι το πλοιο ηρθε στη χωρα μας το 1959 να ειναι λαθος αλλα για μενα δεν συγκετρωνει και πολλες πιθανοτητες κατι τετοιο και αυτο γιατι δεν μιλαμε για 1-2 χρονια διαφορα, αλλα τουλαχιστον για 7-8 μην πω και παραπανω.

Δυστυως οσο και να εχω ψαξει στις εφημεριδες της εποχης δεν εχω βρει καποιο δημιοσιευμα για το πλοιο πριν απο το 1960 που αναφερεται η καθελκυση του.

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...