Jump to content
Shipfriends

Οία (IMO 5288059)


Recommended Posts

Ἂς θυμηθοῦμε αὐτὸ τὸ βαπόρι ποὺ τίμησε τὸ Αἰγαῖο καὶ ἰδιαίτερα τὶς Δυτικὲς Κυκλάδες καὶ τὴν Σαντορίνη.

Ὁ Σουηδὸς ἀπὸ τὸν ὁποῖο προέρχεται ἡ παρακάτω φωτογραφία ἔχει κάποια πράγματα νὰ μᾶς πεῖ σχετικὰ μὲ τὰ τεχνικὰ χαρακτηριστικά τοῦ ὡραίου σκωτσέζικου σκαριοῦ. Τὴν ἱστορία του θὰ τὴν ξαναζήσουμε ὅλοι ἐμεῖς ἐδῶ.

http://www.faktaomfartyg.se/queen_of_the_channel_1949.htm

© Foto Trevor Jones

post-1941-128326999661_thumb.jpg

Ὡστόσο, τὸ πρόσφατο εὕρημα ἀπὸ τὸ ἀρχεῖο τῆς ΕΡΤ πιστεύω ὅτι εἶναι πιὸ χορταστικὸ γιὰ ὅσους ἀγάπησαν αὐτὸ τὸ πλοῖο. Στὴν ἀρχὴ τοῦ φίλμ φαίνονται μερικοὶ παληόφιλοι, τὸ ἴδιο τὸ πλοῖo φυσικὰ καὶ τὰ κουβερτωμένα του καταστρώματα ποὺ εἶναι ὅλα τὰ λεφτά. Παραμονὴ Δεκαπενταύγουστου 1984.

http://www.ert-archives.gr/V3/public/pop-view.aspx?tid=64592&tsz=0&act=mMainView

Τὸ ἀνάποδο «Κ» στὸ φουγάρο καὶ τὸ πλωριὸ κατάστρωμα πάνω ἀπὸ τὴν γέφυρα χτυπᾶνε ὡραῖα στὸ μάτι!

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Οία / Λητώ (IMO 5288059)

(1949, ex- Queen Of The Channel)

 

Ὁ Σουηδὸς ἀπὸ τὸν ὁποῖο προέρχεται ἡ παρακάτω φωτογραφία ἔχει κάποια πράγματα νὰ μᾶς πεῖ σχετικὰ μὲ τὰ τεχνικὰ χαρακτηριστικά τοῦ ὡραίου σκωτσέζικου σκαριοῦ. Τὴν ἱστορία του θὰ τὴν ξαναζήσουμε ὅλοι ἐμεῖς ἐδῶ.

 

Μιας και ο "Σουηδός" (Fakta) δεν υφίσταται πλέον, να δούμε μία όμορφη φωτογραφία του πλοίου με το όνομα ΟΙΑ στο λιμάνι του Πειραιά από το shipspotting.

 

Κατασκευασμένο στο Ηνωμένο Βασίλειο το 1949 (Builder : Denny & Brothers, Dumbarton) ως QUEEN OF THE CHANNEL, έφερε ΙΜΟ 5288059.

 

Σύμφωνα με το shipspotting ήρθε στην χώρα μας το 1968 και μετονομάστηκε σε ΟΙΑ (Ν.Π. 3138), ενώ το 1976 μετονομάστηκε σε ΛΗΤΩ. Γνωρίζουμε για πόσα χρόνια δούλεψε ως ΛΗΤΩ και πότε - που διαλύθηκε ??? Ως τελευταία του σημαία πάντως βρίσκουμε την Ελληνική.

 

Σημ. Γνωρίζουμε τι μπορεί να σημαίνει το "BU Eleusis 29.3.84 [Leodios Kladias Ltd]" που αναφέρεται στα σχόλια της πιό πάνω φωτό, από την στιγμή που το πλοίο δεν ονομαζόταν ΛΗΤΩ το 1984 και το λιμάνι δεν είναι οπωσδήποτε η Ελευσίνα αλλά ο Πειραιάς ??? Λάθος στοιχεία ??? 

Link to comment
Share on other sites

Για να καταλάβουμε για μία ακόμα φορά (όχι πως δεν το γνωρίζαμε) το πόσο θα μας λείψει ο Σουηδός, να πω ότι μόλις μου υπενθύμισαν το "αντίγραφο του site" και μπόρεσα να ξαναμπώ πριν από λίγο στο FAKTA, βρέθηκε και η απάντηση στην απορία που είχα εκφράσει στο αμέσως προηγούμενο ποστ :

 

Σημ. Γνωρίζουμε τι μπορεί να σημαίνει το "BU Eleusis 29.3.84 [Leodios Kladias Ltd]" που αναφέρεται στα σχόλια της πιό πάνω φωτό, από την στιγμή που το πλοίο ονομαζόταν ΛΗΤΩ το 1984 και το λιμάνι δεν είναι οπωσδήποτε η Ελευσίνα αλλά ο Πειραιάς ??? Λάθος στοιχεία ??? 

 

O Σουηδός λοιπόν αναφέρει, ότι τον Αύγουστο 1983 το πλοίο "έφτασε" στην εταιρία Leodios Kladias στην Ελευσίνα για διάλυση, και στις 29 Μαρτίου 1984 ξεκίνησε η διάλυση του.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Ας αναβιωσουμε το θεμα με μια φωτο του πλοιου να μπαινει στο λιμανι του Πειραια

Αρκετος κοσμος στα πλαινα καταστρωματα ,προδιαθετει μαλλον για καλοκαιρι.Δυστυχως δεν υπαρχει ημερομηνια στη φωτογραφια

Link to comment
Share on other sites

  • polmyt changed the title to Οια (IMO 5288059)
  • proud_ionian changed the title to Οία (IMO 5288059)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...