Jump to content
Shipfriends

Πλοία με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.


Recommended Posts

Η σημερινή ηλεκτρονική έκδοση της Tradewinds μας ενημερώνει πως η MItsui OSK Lines προχώρησε στην παραγγελία από το Oshima Shipbuilding ενός post panamax bulk carrier των 99 χιλιάδων τόνων dwt με επισυναπτόμενη μακροχρόνια χρονοναύλωση στην Tohoku Electric Power Co. Γιατί είναι σημαντικό αυτό? Γιατί κατάπλωρα το πλοίο θα φέρει ιστό με σκληρό πανί, κίνηση που αναμένεται να μειώσει τις εκπομπές των αερίων θερμοκηπίου κατά 5 με 8%. Το πλοίο αναμένεται να βγεί στην κυκλοφορία κάποια στιγμή το 2022 με τις μελέτες για ένα design τέτοιου τύπου να πηγαίνουν πίσω στο 2009 και το Πανεπιστήμιο του Τόκυο.

 

Κι αυτό φυσικά δεν είναι παρά μόνο η αρχή. Ήδη η Cargill και η BAR Technologies δουλεύουν επάνω σε αντίστοιχο design που θα μειώσει τις εκπομπές κατά 30%, όπως τουλάχιστον θέλουν εκείνοι να ελπίζουν. Το ρεζουμέ είναι πως πρός αυτήν την κατεύθυνση κινούνται τα πράγματα. Κι αν το όνομα BAR Technologies δεν σας λέει και πολλά, πρόκειται για εταιρεία που ασχολείται με καινούριες τεχνολογίες και λύσεις σε αυτό τον τομέα, είς εκ της ηγετικής ομάδας είναι και ο Martin Whitmarsh τον οποίο όσοι ασχολείστε με την F1 θα θυμάστε σαν τον αφεντικό της McLaren μετά το Ron Dennis. 

 

Εγώ ξαναλέω. Πανεπιστήμια έχουμε, από ναυπηγούς και μηχανικούς να φάνε κι οι κότες, ναυτιλιακές εταιρείες έχουμε, ναυπηγεία που διψάνε για δουλειά έχουμε, κυβερνητικό όραμα δε βλέπω να έχουμε, διαχρονικά. Τα λεφτά που πάνε για να επιδοτούμε μέσα στο Δεκέμβριο τα ταχύπλοα του Ηλιόπουλου θα έβρισκαν πολύ καλύτερη ανταποδοτικότητα κάπου αλλού. Αλλά ποιός να τα σκεφτεί και να ασχοληθεί με αυτά? Οι κομματικοί, υπαλληλικοί στρατοί του εκάστοτε ΥΕΝ? Ή οι υψηλόβαθμοι του ΛΣ που κοροδεύουν τον κοσμο -και τους εαυτούς τους- πως ασχολούνται με την πολιτική στον τομέα της ναυτιλίας? Είναι πραγματικά εντυπωσιακό πως εν Ελλάδι ασχολούνται με έναν εκ των πλέον ανταγωνιστικών τομέων της οικονομικής δραστηριότητας παγκοσμίως, μια ομάδα ανθρώπων που δεν έχουν ποτέ δουλέψει σε ανταγωνιστικό περιβάλλον.  

Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, Nick the Greek said:

 

Εγώ ξαναλέω. Πανεπιστήμια έχουμε, από ναυπηγούς και μηχανικούς να φάνε κι οι κότες, ναυτιλιακές εταιρείες έχουμε, ναυπηγεία που διψάνε για δουλειά έχουμε, κυβερνητικό όραμα δε βλέπω να έχουμε, διαχρονικά. Τα λεφτά που πάνε για να επιδοτούμε μέσα στο Δεκέμβριο τα ταχύπλοα του Ηλιόπουλου θα έβρισκαν πολύ καλύτερη ανταποδοτικότητα κάπου αλλού. Αλλά ποιός να τα σκεφτεί και να ασχοληθεί με αυτά? 

Αυτό ακριβώς σκεφτόμουν και εγώ. Δυστυχώς η Ελλάδα εκτός από τα παιδιά της, τρώει και τα λεφτά της. Αυτό είναι διαχρονικό και δυστυχώς δεν φαίνεται φως στον ορίζοντα (τουλάχιστον για το κοντινό μέλλον).

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

η Wallenius Wilhelmsen παρουσιασε το Orcelle Wind

Αυτοκινηταδικο, με δυνατοτητα μεταφορας βαρεων οχηματων και θα κινειται μονο με τη δυναμη του ανεμου, αγγιζοντας ταχυτητα 10-12 κομβων.

υπολογιζουν να εχουν συμφωνησει με ναυπηγειο το καλοκαιρι του 2022 και το πλοιο να ταξιδεψει το 2025.

Orcelle Wind

Link to post
Share on other sites

Και έχουμε και το Medstraum, το πρώτο μικρό φέρρυ με μηδεν ενεργειακό αποτύπωμα. Θα κάνει ακτοπλοία στη Νορβηγία φυσικά και θα χτιστεί με χρηματοδότηση από την ΕΕ. Στην Ελλάδα γυρνάμε γύρω από την ουρά μας για το Σκαραμαγκά.

940420p516EDNmainimg-Medstarum_credit-Tr

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...