Jump to content
Shipfriends

Πλοία με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.


Recommended Posts

.

E/S “ORCELLE” .Η καθαρή βασίλισσα της θάλασσας!

nboat13big.jpg

E/S “ORCELLE” .Η καθαρή βασίλισσα της θάλασσας!

Η ναυτιλιακή εταιρεία «Wallenius Wilhelmsen» παρουσιάζει στην Παγκόσμια έκθεση EXPO 2005, στο Aichi της Ιαπωνίας, ένα πρότυπο-μακέτα του πρώτου πλοίου Ro Ro, το οποίο θα κινείται αποκλειστικά με ήπιες και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και μάλιστα δεν θα έχει και θαλασσινό νερό για έρμα.

Το πλοίο θα χρησιμοποιεί για την κίνηση του την ηλιακή ενέργεια, η οποία θα συλλέγεται μέσω των τεραστίων ιστίων-panels και τα οποία θα εκμεταλλεύονται και την αιολική ενέργεια λειτουργώντας ταυτοχρόνως και σαν πανιά. Επίσης θα εκμεταλλεύεται την ενέργεια των κυμάτων. Η μισή ενέργεια του πλοίου θα παράγεται από «fuel cells», η οποία είναι η πλέον ραγδαία αναπτυσσόμενη «καθαρή» τεχνολογία.

Το πλοίο έχει μήκος 820 ft (270 m) και θα έχει επιφάνεια γκαράζ 85.000 m2 ( ίση με 16 γήπεδα ποδοσφαίρου) σε 8 decks για 10.000 αυτοκίνητα. Η υπηρεσιακή ταχύτητα θα είναι περίπου 15 knots.

Πρόκειται για το πρώτο απολύτως καθαρό πλοίο, με μόνα παράγωγα: θερμότητα και υδρατμούς. Και μάλιστα χωρίς θαλάσσιο έρμα, το οποίο κατηγορείται για βλαβερές επιπτώσεις στο θαλάσσιο περιβάλλον.

orcelleside.jpgorcellecross.gif

orcellebow.gifORCELLEstern.gif

Το κόστος του πλοίου έιναι άγνωστο, αλλά θα είναι σίγουρα ακριβότερο από το κόστος ενός αντίστοιχου συμβατικού (46 εκ. £).

Δεν προβλέπεται να κατασκευασθεί πλήρως το πλοίο με όλες τις καινοτομίες πριν περάσουν 20 χρόνια (2025), αλλά μέσα στην επόμενη 5ετία θα είναι δυνατόν να ενσωματωθούν ορισμένες από αυτές στις νέες ναυπηγήσεις.

Η «Wallenius Wilhelmsen» αποτελείται από την Σουηδική « Wallenius Lines» και την Νορβηγική «Wilh. Wilhelmsen» και είναι από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως στις μεταφορές οχημάτων. Έχει περίπου 60 πλοία και διακινεί (διά θαλάσσης) 1,7 εκ. οχήματα ετησίως. Μόνο από την Αγγλία (Σαουθάμπτον) προς Αυστραλία και Ν. Ζηλανδία μεταφέρει 160.000 οχήματα ετησίως (Jaguar, Land Rover, BMW).

Το όνομα του πλοίου «ORCELLE» είναι και συμβολικό. ”Orcelle” είναι η Γαλλική ονομασία του δελφινιού “Irrawaddy”, το οποίο απειλείται με εξαφάνιση.

Οι πληροφορίες αντλήθηκαν από τις παρακάτω διευθύνσεις, όπου μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά για το “ORCELLE”.

http://www.2wglobal.com/www/newsFeatures/showNews.jsp?oid=3071

http://www.2wglobal.com/www/newsFeatures/showNews.jsp?oid=3105

http://www.marinelog.com/DOCS/NEWSMMV/MMVmar10d.html

http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2005/03/13/nboat13.xml&sSheet=/news/2005/03/13/ixhome.html

http://www.solarnavigator.net/solar_transporter_orcelle.htm

Η τελευταία διεύθυνση έχει και άλλα links σχετικά με εταιρείες και ερευνητικά προγράμματα πάνω στην χρήση της ηλιακής ενέργειας στα πλοία, καθώς και σε, ήδη, λειτουργούντα ηλιακά πλοία.

Ενδεικτικά παραθέτω:

aquaC60cab_2.jpgaquaC60cab_1.jpg

http://www.mwline.ch/

Zholar1.jpgsonnenschein.gif

http://www.solarboats.net/pages/constr/Sonnenschein.html

Βεβαίως, όποιος από τους τεχνικούς μας συμβούλους :D έχει τον χρόνο, ας μας πεί κάτι παραπάνω για την διεθνή εμπειρία, τα οικονομοτεχνικά και τις προοπτικές σχετικά με τις τεχνολογίες που προτείνει το “ORCELLE”.

.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Η εποχή των ιστίων επιστρέφει στους ωκεανούς χάρη σε μια ευφάνταστη προσπάθεια για να μειωθούν στις ανοιχτές θάλασσες οι εκπομπές καυσαερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Πηγη: ΤΑ ΝΕΑ

Γερμανοί μηχανικοί επινόησαν έναν τρόπο ρυμούλκησης εμπορικών πλοίων από τεράστιους, καθοδηγούμενους από κομπιούτερ αετούς, που είναι γνωστοί με την ονομασία Skysails (ουράνια ιστία) και εκμεταλλεύονται τους ανέμους του ωκεανού. Το Σάββατο καθελκύστηκε στο Αμβούργο το πρώτο, εδώ και περισσότερο από έναν αιώνα, καινούργιο φορτηγό πλοίο που κινείται με αιολική ενέργεια. Στο παρθενικό ταξίδι του, τον Ιανουάριο, το ΜS Βeluga Skysails, 10.000 τόνων, θα διασχίσει τον Ατλαντικό ώς τη Βενεζουέλα, θα ανέβει στην Βοστώνη και θα επιστρέψει στην Ευρώπη.

Οι πρώτες παραγγελίες

«Σηματοδοτεί την αρχή μιας επανάστασης στον τρόπο με τον οποίο κινούνται τα πλοία», λέει ο Στέφαν Βράγκε, ο άνθρωπος που επινόησε τα Skysails. «Υπολογίζουμε ότι τα ιστία μπορούν να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου κατά 30% ώς 50%, ανάλογα με τους ανέμους που πνέουν. Το σύστημα μπορεί να εφαρμοστεί σε περίπου 60.000 από τα 100.000 σκάφη που είναι καταγραμμένα στον κατάλογο των Λόιντς. Φορτηγά, δεξαμενόπλοια- όλα μπορούν να επωφεληθούν από τα ιπτάμενα ιστία».

Παραγγελίες ήδη καταφθάνουν για σκάφη που κυμαίνονται από αλιευτικά μέχρι σούπερ γιοτ. Αν πραγματοποιήσει το όνειρό του να εξοπλίσει τον παγκόσμιο στόλο, ο κ. Βράγκε υπολογίζει ότι τα ιστία του θα μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 142 εκατομμύρια τόνους ετησίως, ποσότητα αντίστοιχη του 15% των συνολικών εκπομπών της Γερμανίας.

Ο 35χρονος μηχανικός, ο οποίος είχε την ιδέα για τα ουράνια ιστία όταν ήταν ακόμη έφηβος και παρασύρθηκε από έναν αετό σε παραλία της Βόρειας Θάλασσας, θέλησε με την ιδέα του να αντιμετωπίσει ένα τεράστιο πρόβλημα. Τα εμπορικά πλοία, τα οποία μεταφέρουν το 90% των εμπορευμάτων στον κόσμο, παράγουν περισσότερο διοξείδιο του θείου απ΄ όσο όλα μαζί τα αυτοκίνητα και οι νταλίκες στον πλανήτη. Σ΄ αυτά οφείλεται επίσης περίπου το 27% των παγκόσμιων εκπομπών οξειδίου του αζώτου. Εξάλλου, η Wallenius Wilhelmsen Logistics, η εταιρεία που διαχειρίζεται τον νορβηγικό στόλο, έχει σχεδιάσει μια πράσινη ναυαρχίδα, την Οrcelle, η οποία θα χρησιμοποιεί άκαμπτα, στρεφόμενα ιστία για να επωφελείται από τους ισχυρότερους ανέμους. Όταν δεν πνέει άνεμος, τα ιστία θα χρησιμοποιούνται ως ηλιακοί συλλέκτες. Όμως η εταιρεία παραδέχεται ότι η ναυπήγηση του πλοίου αυτού δεν είναι δυνατή πριν από 15 χρόνια.

post-54-128326971087_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Εγω διαφωνω για την κατασκευη του ORCELLE.Εαν υποθεσουμε πως ο τελικος σχεδιασμος του σκαριου ειναι ο ιδιος με αυτον που εχουμε εδω στη μακετα,τοτε προκειπτουν παρα πολλα προβληματα στην πλευση του.Η αντιστασεις που θα δεχεται απο τον αερα κατα την αναπτυξη τησ ταχυτητας του θα ειναι πολυ μεγαλες και σε συνδιασμο με πιθανο κυματισμο,τοτε μιλαμε για ενα ασταθες καρυδοτσουφλο.

Επισης η υπηρεσια του θα ειναι αδιαφορη,εαν υπαρχει καιρος.

Συμπεριελαμβανομενου και του κοστους,θεωρω πως τα μοιονεκτματα ειναι αρκετα.

Link to comment
Share on other sites

Πιθανόν, νομίζω όμως ότι το Orcelle έχει τουλάχιστον τις βάσεις για λειτουργία. Με μετατροπές στον σχεδιασμό του, μπορεί κάλλιστα να γίνει SWATH ή πενταμαράν, κάτι το οποίο θα βελτιώσει σημαντικά την ευστάθεια. Από εκεί και πέρα, απομένει να δούμε πως ένα τέτοιο σχέδιο θα "παίρνει" τα κύματα, δεδομένου ότι τα αναλόγου σχεδιασμού πλοία είναι λιγότερο άνετα από ένα κλασικό μονόγαστρο εκτοπίσματος.

Επιπλέον, οι ανεμογεννήτριές του και τα dolphins στα πλευρά, αντικαθιστούν πιστεύω σε μεγάλο βαθμό (αν όχι εξ'ολοκλήρου) την μειωμένη ηλιακή ενέργεια σε περίπτωση συννεφιάς, νύχτας και πιο άγριων καιρικών συνθηκών. ;)

Link to comment
Share on other sites

Δεν προβλέπεται να κατασκευασθεί πλήρως το πλοίο με όλες τις καινοτομίες πριν περάσουν 20 χρόνια (2025), αλλά μέσα στην επόμενη 5ετία θα είναι δυνατόν να ενσωματωθούν ορισμένες από αυτές στις νέες ναυπηγήσεις.

Βρε παιδιά, απλώς πρόκειται για ένα εντελώς πρωτοποριακό πλεούμενο...και το οποίο δεν θα βγει αύριο σε μαζική παραγωγή. Εδώ οι ίδιοι θα πάνε βήμα-βήμα τις επιμέρους καινοτομίες. Ας περιμένουμε λοιπόν και ας μην κρίνουμε (και μάλιστα αυστηρά) από τώρα και μάλιστα από τις μακέτες. Έχει πολύ δρόμο μέχρι να ναυπηγηθεί (και αν) το πλοίο όπως φαίνεται παραπάνω.
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Τη χρήση φωτοβολταϊκών στοιχείων εξετάζει η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών (liner) της Ιαπωνίας η NYK Line σε συνεργασία με την Nippon Oil Corporation.

Οι δυο εταιρείες σχεδίασαν ένα πλοίο το οποίο εν μέρει θα κινείται με ηλιακή ενέργεια. Τα φωτοβολταϊκά στοιχεία θα παράγουν 40 kilowatts και θα τοποθετηθούν σε ένα πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων (car carrier) το οποίο απασχολεί η Toyota Motor Corp.

Τα φωτοβολταϊκά στοιχεία εκτιμάται ότι μειώνουν κατά 6,5% την κατανάλωση καυσίμων και κατά 1-2% ή 20 τόνους ανά ημέρα τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακος.

Η NYK Line θα επενδύσεις περίπου 1,4 εκατ. δολ στην ανάπτυξη της εφαρμογής των φωτοβολταϊκών στο πλοίο. Τα φωτοβολταϊκά στο παρελθόν είχαν χρησιμοποιηθεί σε μεγάλα πλοία κυρίως για την κάλυψη των αναγκών των πληρωμάτων σε ηλεκτρική ενέργεια. Το συγκεκριμένο σύστημα θα τεθεί σε πλήρη εμπορική εφαρμογή σε τρία περίπου χρόνια.

www.theseanation.gr

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Τον περασμενο μηνα στο Αμβουργο πραγματοποιηθηκε επισημη παρουσιαση του project Beluga Skysails απο την εταιρεια που το δημιουργησε. Παροντες ηταν διαφοροι μεγαλο-παραγοντες της ναυτιλιας οπως και διαφορες εταιρειες, πλοιοκτητες τε και ναυλωτες. Μαλιστα διεθνους φημης ναυλωτης εξεφρασε την επιθυμια να δοκιμασει το project με τη συνεργασια πλοιοκτητη του οποιου τα πλοια ναυλωνει μακροπροθεσμα, το αν ομως γινει αυτο θα το δουμε στην πορεια. Το ρεζουμε ειναι πως εχει κανει αισθηση αυτη η ιστορια αν και εχω μια χαρακτηριστικη εντυπωση πως δεν ειναι η πρωτη φορα που επιχειρειται κατι παρομοιο, νομιζω πως στη 10ετια του 80 ειχε ξαναδοκιμαστει χωρις επιτυχια.

Link to comment
Share on other sites

ενα ενδιαφέρον blog σχετικά με τα skysails και τη συγχρονη ιστιοφορία όπως αναφέρεται ύπο κάποιες προυποθέσεις to skysail και τα πανιά απο fiberglass θα μπορούσαν να δώσουν τη προωθητική ισχύ που χρειάζεται ένα σύγχρονο φορτηγό για να κινειθεί ακόμα και στους 13 κόμβους

http://dchem.pblogs.gr/2007/12/ta-istiofora-epistrefoyn.html

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Τη χρήση φωτοβολταϊκών στοιχείων εξετάζει η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών (liner) της Ιαπωνίας η NYK Line σε συνεργασία με την Nippon Oil Corporation.

Οι δυο εταιρείες σχεδίασαν ένα πλοίο το οποίο εν μέρει θα κινείται με ηλιακή ενέργεια. Τα φωτοβολταϊκά στοιχεία θα παράγουν 40 kilowatts και θα τοποθετηθούν σε ένα πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων (car carrier) το οποίο απασχολεί η Toyota Motor Corp.

Τα φωτοβολταϊκά στοιχεία εκτιμάται ότι μειώνουν κατά 6,5% την κατανάλωση καυσίμων και κατά 1-2% ή 20 τόνους ανά ημέρα τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακος.

Η NYK Line θα επενδύσεις περίπου 1,4 εκατ. δολ στην ανάπτυξη της εφαρμογής των φωτοβολταϊκών στο πλοίο. Τα φωτοβολταϊκά στο παρελθόν είχαν χρησιμοποιηθεί σε μεγάλα πλοία κυρίως για την κάλυψη των αναγκών των πληρωμάτων σε ηλεκτρική ενέργεια. Το συγκεκριμένο σύστημα θα τεθεί σε πλήρη εμπορική εφαρμογή σε τρία περίπου χρόνια.

www.theseanation.gr

img_1513502_45819817_0?1228485917

Το πρώτο μεγάλο πλοίο που αντλεί από ηλιακούς συλλέκτες μέρος της ενέργειας που χρειάζεται για την κίνησή του απέπλευσε την Παρασκευή από την Ιαπωνία με στόχο την εξοικονόμηση καυσίμων και τη μείωση της εκπομπής αερίων του θερμοκηπίου.

Το Auriga Leader («Αρχηγός Ηνίοχος»), κατασκευασμένα στο ναυπηγείο της Nippon Yusen KK στο Κόμπε, είναι ένα φορτηγό πλοίο σχεδιασμένο για τη μεταφορά έως και 6.400 αυτοκινήτων.

Στο πάνω τμήμα του έχουν εγκατασταθεί 328 φωτοβολταϊκά στοιχεία που μπορούν να παράγουν συνολικά 40 Kilowatt ηλεκτρικού ρεύματος, ισχύς που αρχικά θα καλύπτει μόλις το 0,2% της κατανάλωσης του συστήματος προώθησης του πλοίου. Τα ναυπηγεία ελπίζουν πάντως ότι το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί στο μέλλον.

Το τεράστιο φορτηγό, μήκους 200 μέτρων, θα χρησιμοποιhθεί αρχικά για εξαγόμενα οχήματα της Toyota, αναφέρει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Η Nippon Υusen, τα μεγαλύτερα ναυπηγεία της Ιαπωνίας, έχει θέσει στόχο να περιορίσει στο μισό την κατανάλωση καυσίμων και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2010.

Η ναυτιλία εκτιμάται ότι ευθύνεται για το 1,4%-4,5% της παγκόσμιας εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα.

http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=969408&lngDtrID=252

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ρυμουλκούμενο από έναν τεράστιο χαρταετό, με τη βοήθεια των ανέμων από τη Νότια Αμερική, το μεγαλύτερο αλιευτικό σκάφος της Γερμανίας θα μπαρκάρει αυτήν την εβδομάδα από την Ολλανδία, με στόχο να μειώσει την κατανάλωσή του σε καύσιμα σχεδόν κατά 1/3.

Το 15.000 τόνων «Maartje Theadora» είναι το πρώτο αλιευτικό που θα χρησιμοποιήσει αυτό το σύστημα, το οποίο αποτελείται από έναν μπλε και άσπρο χαρταετό μεγέθους 160 τετραγωνικών μέτρων που θα τραβάει το πλοίο με ένα σκοινί μήκους 300 μέτρων.

«Η πρόκληση για εμάς είναι να δούμε πώς θα λειτουργήσει αυτό το σύστημα κατά τη διάρκεια της αλιείας, διότι τότε το πλοίο δεν κινείται από ένα σημείο προς ένα άλλο, αλλά στρίβει και κινείται κυκλικά», δήλωσε ο Ντίτερικ Παρλεβλίτ, διευθυντής της αλιευτικής εταιρείας Parlevliet &Van στην οποία ανήκει το πλοίο.

Η εταιρεία εκτιμά ότι θα μειώσει την κατανάλωση καυσίμων στο Maartje Theadora κατά 10% στην πρώτη φάση του πιλοτικού αυτού συστήματος, που χρηματοδοτείται με 780.000 ευρώ από την Ευρωπαϊκή Ένωση και τη Γερμανία.

Το σύστημα με τον χαρταετό, που δημιουργήθηκε το 2005, αναμένεται ότι θα είναι ιδιαίτερα συμβατό με τα αλιευτικά πλοία, που ταξιδεύουν αργά. Τα επόμενα δύο χρόνια η εταιρεία Parlevliet αναμένει χάρη σε αυτό το σύστημα να μειώσει την κατανάλωση καυσίμων ως και 30%.

Ναυτεμπορική

post-210-12832699237_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Η Stena και τα ανεμιστηρακια της :P Μια χαρα ιδεα ειναι παντως ειδικα με τις τιμες που εχει το πετρελαιο.Αν μαλιστα συνδυασουν αυτες τις μικρες ανεμογεννητριες με τιποτα ηλιοκυψελες στα sundeck,δεν θα αργησουμε να δουμε το πρωτο οικολογικο ferry(λεμε τωρα).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

ενα μικροτερο ηλιακο catamaran, το solarwave, ηταν στις φρικες το μεσημερι της κυριακης 17/7.

ανηκει σε αυστριακη εταιρεια και μεταφερει στα ελληνικα νησια τη συντακτικη ομαδα γερμανικου site για καθε ειδους πλεουμενο.

εφυγε απο το θιακι και ειναι ηδη στη χιο.

gallery_1817_34_42891.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 2 years later...
  • 3 weeks later...

Εδεσε στη Μαρίνα Ζέας το μεγαλύτερο ηλιακό σκάφος του κόσμου! Το Turanor PlanetSolar, που κινείται αποκλειστικά με ηλιακή ενέργεια.

Το MS Turanor PlanetSolar έφτασε στην Ελλάδα στο πλαίσιο της αρχαιολογικής αποστολής «Terrassubmersa», που θα πραγματοποιηθεί από το Πανεπιστήμιο της Γενεύης σε συνεργασία με την Ελβετική Αρχαιολογική Σχολή στην Ελλάδα, την Ελληνική Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων και το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών.

Το καταμαράν των 31 μέτρων ανήκει στην ελβετική PlanetSolar SA και χρησιμοποιείται σήμερα από το Πανεπιστήμιο της Γενεύης ως πλωτό εργαστήριο των φωτοβολταϊκών πάνελ που καλύπτουν επιφάνεια 500 τετραγωνικών μέτρων και μπορούν να παράξουν συνολική ισχύ 93 kilowatt τροφοδοτώντας τέσσερις ηλεκτρικούς κινητήρες. 

Κατά τις νυχτερινές ώρες, το πλοίο αντλεί ενέργεια από μπαταρίες λιθίου συνολικού βάρους 8,5 τόνων. Το όνομα Turanor, το "δανείστηκαν" από τον υπερπετυχημένο « Άρχοντα των Δαχτυλιδιών», και ερμηνεύεται «Η Δύναμη του Ήλιου». 

Το σκάφος έπλευσε για πρώτη φορά το 2010 και το Σεπτέμβριο του ίδιου έτους ξεκίνησε από το Μονακό για να κάνει περίπλου της Γης. Υστερα από 584 ημέρες επέστρεψε στη βάση του και έγινε το πρώτο ηλιακό σκάφος που ολοκληρώνει το γύρο του κόσμου.

 

 

πηγή pireaspiraeus.com

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

η ναυτεμπορικη σημερα αναφερεται σε νορβηγικο project ναυπηγησης υβριδικου φορτηγου πλοιου που θα κινειται με αιολικη ενεργεια.
 
 



Φορτηγά πλοία κινούμενα με αιολική ενέργεια ενδέχεται να αντικαταστήσουν στο μέλλον τα συμβατικά πλοία που κινούνται με αργό πετρέλαιο και τα παράγωγά του, μειώνοντας την παραγόμενη ρύπανση έως και κατά 80%, σύμφωνα με πρόσφατη ανακοίνωση ομάδας Νορβηγών μηχανικών.
Το «αιολικό πλοίο» ονομάζεται Vindskip και σχεδιάστηκε από το Νορβηγό μηχανικό Τέργε Λάντε με σκοπό να μειώσει το υψηλό κόστος των καυσίμων και να βοηθήσει τις ναυτιλιακές εταιρείες να συμμορφωθούν με τις νέες οδηγίες για τις επιβλαβείς εκπομπές αερίων.
Σχεδόν το 90% όλων των αγαθών μεταφέρεται διεθνώς με πλοία, και για αυτό το λόγο ο Διεθνής Οργανισμός Ναυτιλίας (ΙΜΟ) σκοπεύει να μειώσει τον αρνητικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο των φορτηγών πλοίων.
Από το 2020 τα πλοία θα επιτρέπεται να χρησιμοποιούν, στις περισσότερες περιοχές, καύσιμα με μέγιστη περιεκτικότητα θείου 0,1%. Ωστόσο, τα καύσιμα αυτού του τύπου είναι υψηλότερου κόστους από αυτά που χρησιμοποιούνται κατά κανόνα σήμερα.
Ο Λάντε βρήκε λύση σε αυτό το πρόβλημα σχεδιάζοντας ένα πλοίο το οποίο χρησιμοποιεί αιολική ενέργεια, με τον σκελετό του να χρησιμοποιείται ως συμμετρική αεροτομή. Στην ανοικτή θάλασσα, το Vindskip θα επωφελείται από τους δυνατούς ανέμους, καθιστώντας το ενεργειακά αποδοτικό, ενώ στα περάσματα με ανέμους χαμηλών εντάσεων, το πλοίο θα χρησιμοποιεί ένα σύστημα με υγροποιημένο φυσικό αέριο.
Η κατανάλωση καυσίμων του πρότυπου πλοίου εκτιμάται πως θα είναι 40% μικρότερη σε σύγκριση με ένα συμβατικό φορτηγό πλοίο, ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μπορούν να μειωθούν έως και κατά 80%, σύμφωνα με τον Λάντε.
Το πλοίο θα χρησιμοποιεί επίσης ένα νέο λογισμικό που υπολογίζει τη βέλτιστη πορεία για την εκμετάλλευση της μέγιστης διαθέσιμης αιολικής ενέργειας, χρησιμοποιώντας μετεωρολογικά δεδομένα και μεγιστοποιώντας την ενεργειακή απόδοση.
Το υβριδικό πλοίο αναμένεται να πλεύσει επίσημα για πρώτη φορά το 2019, εάν όλες οι δοκιμές στεφθούν με επιτυχία.



εδω και το site του vindskip

Link to comment
Share on other sites

Εμένα μάλλον μου φέρνει σε υποβοήθηση τής κίνησης τού πλοίου χάρις στην εφαρμογή τής αεροδυναμικής.Δηλαδή το πλοίο θα κινήται μέν από τίς μηχανές που θα καίνε υγροποιημένο φυσικό αέριο,αλλά επειδή η μορφή του θα μοιάζη χονδρικά με μιά αεροτομή,ο αέρας που θα φυσά γύρω του θα έχη πάντα μιά συνιστώσα πρός τα εμπρός (όπως γίνεται και με τα πανιά τών ιστιοπλοϊκών),έτσι ώστε η κατανάλωση καυσίμων να είναι αρκετά μικρότερη απ'ότι θα ήταν άν το πλοίο δέν είχε αυτήν την μορφή.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Ένα απολύτως αυτόνομο ενεργειακά σκάφος στο λιμάνι της Ρόδου

Quote

Ένα σκάφος μοναδικό στον κόσμο αυτή τη στιγμή, απολύτως αυτόνομο ενεργειακά, το «energy observer», που πέρυσι ξεκίνησε για το γύρο του κόσμου από το Παρίσι, μεταφέροντας το μήνυμα της ελπίδας της «καθαρής ενέργειας» για τον πλανήτη και καταγράφοντας ανθρώπους σε κάθε γωνιά του κόσμου που προσπαθούν γι’ αυτό, το οποίο τελεί υπό την αιγίδα του Γάλλου Προέδρου Εμμανουέλ Μακρόν, ένα σύγχρονο «Καλυψώ» του Κουστώ, έκανε μία στάση τις προηγούμενες ημέρες στο Μαντράκι της Ρόδου, καθοδόν για Τήλο, και είχαμε την ευκαιρία…να το εξερευνήσουμε.

Πραγματικά, πρόκειται για ένα εντυπωσιακό project για το οποίο μας μίλησε ο επικεφαλής της εκστρατείας, ο Γάλλος Jerome Delafosse, ο επιστήμονας που με την ομάδα του σκοπεύει να γυρίσει με το σκάφος όλο τον κόσμο στα επόμενα πέντε χρόνια για να μεταφέρει το μήνυμα πως η καθαρή ενέργεια μπορεί να αλλάξει τον πλανήτη και τη ζωή μας αλλά και να γυρίσει ντοκιμαντέρ για όσους ανθρώπους συναντά και εργάζονται προς αυτή την κατεύθυνση.
Είχαμε την ευκαιρία για μία μίνι ξενάγηση στο σκάφος που μοιάζει…βγαλμένο από το μέλλον. Όπως μας εξήγησε, λοιπόν, ο Jerome,  αυτό είναι το πρώτο πλοίο στον κόσμο, το οποίο είναι έτσι προκατασκευασμένο ώστε να λειτουργεί με εναλλακτικές μορφές ενέργειας όπως πάνελ φωτοβολταϊκών και αιολική ενέργεια. Το πραγματικά καινοτόμο στοιχείο του συστήματος είναι ότι, για να αποθηκεύουν την ενέργεια, αντί να έχει μπαταρίες το σκάφος-διαθέτει μόνο ελάχιστες, μικρές, μπαταρίες-παράγουν υδρογόνο από το θαλασσινό νερό!

Όπως εξηγεί, αυτό που κάνουν είναι ότι απλά αφαλατώνουν το θαλασσινό νερό, το καθαρίζουν, το μετατρέπουν σε ηλεκτρολυμένο, αφαιρούν το οξυγόνο και κρατούν το υδρογόνο, το οποίο και αποθηκεύουν σε μεγάλες δεξαμενές και όταν χρειάζονται επιπλέον ενέργεια, το χρησιμοποιούν. Αυτό χρειάζεται όταν δεν υπάρχει καθόλου ήλιος ή κατά τη διάρκεια της νύχτας. Το σκάφος αυτό, λοιπόν, είναι αυτάρκες ενεργειακά, αφού χρησιμοποιεί μόνο ό,τι δίνει η φύση.
Σημειώνεται ότι το «energy observer» είναι το μοναδικό τέτοιο σκάφος στον κόσμο αφού ακόμα ένα που υπήρχε, χρησιμοποιούσε φωτοβολταϊκά αλλά είχε μπαταρίες και αποθήκευε πολλή ενέργεια. Το ξεχωριστό και πρωτοποριακό στο συγκεκριμένο σκάφος είναι ότι χρησιμοποιεί το σύστημα με το υδρογόνο για να αποθηκεύει ενέργεια.

Πρόκειται για ένα ιδιωτικό project, το οποίο χρηματοδοτείται από μεγάλα trust όπως τον μεγαλύτερο ξενοδοχειακό όμιλο στον κόσμο, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες ενέργειας, ασφαλιστικές εταιρίες, μία εταιρεία μεταφορών αλλά και κατασκευαστή αυτοκινήτων.
Σημαντικό είναι, επίσης, ότι, το πείραμα αυτό, τελεί υπό την αιγίδα του Γάλλου Προέδρου Εμμανουέλ Μακρόν. Επίσης, είναι πρεσβευτές του Επιμορφωτικού, Επιστημονικού και Πολιτισμικού Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών που θέλει να προωθήσει το μήνυμα της καθαρής ενέργειας.

Το πλοίο ξεκίνησε το ταξίδι του από τη Γαλλία, βαπτίστηκε στο Παρίσι πέρυσι και ξεκίνησαν το γύρο του κόσμου για τα επόμενα πέντε χρόνια. Τώρα, επισκέπτονται τη Μεσόγειο για να βελτιώσουν το πλοίο και να δοκιμάσουν την τεχνολογία αλλά, την ίδια στιγμή, όπως λέει χαρακτηριστικά ο Jerome είναι ένα πλοίο θα μπορούσε να πει κανείς σαν το «Καλυψώ» του Κουστώ. Δηλαδή, στα πολυάριθμα ταξίδια τους γυρίζουν ντοκιμαντέρ για όλους τους ανθρώπους που συναντούν και κάνουν καλά πράγματα για τον πλανήτη.
Η Ρόδος ήταν στο δρόμο τους για την Τήλο, όπου επρόκειτο να φθάσουν την περασμένη Παρασκευή το βράδυ. Επόμενη στάση οι Λειψοί, η Σάμος και η Μύκονος για να δουλέψουν με την ομάδα «Αρχιπέλαγος». Η επιλογή της Τήλου, βέβαια, καθόλου τυχαία δεν είναι αφού πρόκειται για το πρώτο «πράσινο» νησί της Μεσογείου.
Ένας κύριος στόχος αυτής της εκστρατείας εξερεύνησης θα μπορούσε να πει κανείς είναι να προσπαθήσουν να δουν πως θα είναι η θάλασσα του Αιγαίου σε είκοσι χρόνια.
«Θέλουμε να αναδείξουμε το γεγονός ότι πρέπει να προστατεύσουμε τη Μεσόγειο.

Έτσι, δεν δείχνουμε μόνο τα προβλήματα, δείχνουμε τις λύσεις», λέει ο επικεφαλής της και συμπληρώνει: «Η ιδέα είναι ένα πλοίο αλλά θέλουμε να αποδείξουμε ότι, αν μπορούμε να κάνουμε το γύρο του κόσμου με αυτή την τεχνολογία, αυτό το σύστημα μπορεί να εγκατασταθεί αύριο στο σπίτι μας, στην πόλη μας, σε ένα νησί ή σε μία χώρα. Αυτός είναι ο νέος τρόπος να παράγεις καθαρή ενέργεια».
Βέβαια, το σκάφος κόστισε όλο 5 εκατομμύρια ευρώ αλλά, όπως λέει ο Jerome, είναι πρωτότυπο. Αν το χρησιμοποιήσει η βιομηχανία και παράγει σ’ αυτή τη φιλοσοφία, η τεχνολογία αυτή όλο και θα φθηναίνει. Όπως το πρώτο κινητό τηλέφωνο.
Ο κόσμος που συναντούν στις στάσεις που κάνουν ανταποκρίνεται πολύ στο εγχείρημα, το οποίο ήδη μπορούν να πουν ότι είναι πολύ πετυχημένο και όπως λέει «μεταφέρουν πολλή ελπίδα μ’ αυτό το σκάφος».

Πριν από τη Ρόδο είχαν ήδη πάει στην Ινδονησία, το Ισραήλ, την Κύπρο. Μετά από την Ελλάδα θα πάνε στο Μοντενέγκρο, την Αλβανία, τη Βενετία. Θα ακολουθήσει η Γένοβα, η Βαλένθια, το Μαρόκο, η Λισαβόνα τον Σεπτέμβριο και τον επόμενο χρόνο θα ταξιδέψουν στη Βόρεια Ευρώπη.
«Θέλουμε να δείξουμε ότι το υδρογόνο και η αιολική ενέργεια είναι το μέλλον της καθαρής ενέργειας», λέει ο Jerome.
Μετά τη Σάμο και τη Μύκονο θα περάσουν και από την Αθήνα,  όπου εκεί έχουν προγραμματίσει στελέχη του Υπουργείου Περιβάλλοντος να επισκεφθούν το πλοίο. Το πλοίο ταξιδεύει αργά για να μην καταναλώνει πολλή ενέργεια, πάει με 12 χλμ. την ώρα ωστόσο αυτό δεν ενοχλεί το πλήρωμά του. Χαρακτηριστικό είναι ότι τους πήρε δυόμιση μέρες να έρθουν στη Ρόδο από την Κύπρο, συγκεκριμένα 66 ώρες. Ο Jerome λέει, ακόμη, ότι επέλεξαν να επισκεφθούν τη Μεσόγειο γιατί γι’ αυτούς είναι πολύ σημαντική, αφού είναι ένα «εργαστήριο» για την κλιματική αλλαγή.

Υπάρχουν 23 χώρες, τρεις διαφορετικές ήπειροι, με μεγάλες διαφορές. Υπάρχει μόλυνση από τα πλοία, υπεραλίευση, πλαστικό, πίεση από τους τουρίστες και το νερό στη Μεσόγειο αλλάζει κάθε εκατό χρόνια.
Αυτό που θέλουν να δείξουν είναι όλους εκείνους τους ανθρώπους που πραγματικά ενεργούν σήμερα για ν’ αλλάξουν τα πράγματα. Στο πλαίσιο αυτό θα αναδείξουν και την Τήλο που άλλαξε τελείως την ενέργεια.

Κλείνοντας λέει ότι αυτό που είναι ενδιαφέρον με την Ελλάδα είναι πως η χώρα μπήκε σε μπελάδες με την Ευρώπη και μερικοί άνθρωποι ενεργούν για να φτιάξουν την οικονομία, ν’ αλλάξουν τις συνήθειες και αυτό που επιθυμούν να διαδώσουν είναι ότι μπορείς να γίνεις κυρίαρχος του πεπρωμένου σου και του μέλλοντός σου. Και είναι πολύ σημαντικό στην Ελλάδα να προστατεύεις το περιβάλλον.

 

Edited by proud_ionian
rodiaki.gr
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο κινείται με αιολική ενέργεια

Quote

Με τη χρήση της αιολικής ενέργειας κινείται το ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο M/V Afros, συνολικής χωρητικότητας 64.000 τόνων DWT.

Το πλοίο, μήκους 199 μέτρων, διαχειρίζεται η ελληνική διαχειρίστρια ναυτιλιακή εταιρεία Blue Planet Shipping, (με έδρα τον Πειραιά) κατά την οποία το M/V Afros είναι το πρώτο παγκοσμίως φορτηγό πλοίο το οποίο ταξιδεύει χρησιμοποιώντας σύστημα πρόωσης με την χρήση της αιολικής ενέργειας.

Στο πλοίο έχει εγκατασταθεί το σύστημα πρόωσης με στροφεία Flettner Rotor technology της «Anemoi Marine Technologies Ltd», το οποίο αξιοποιεί την αιολική ενέργεια.

Η κατασκευή του πλοίου ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο του 2018.

Πηγή: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...