Jump to content
Shipfriends

Δελφίνι Εξπρές (ΙΜΟ 7413787)


Recommended Posts

aegina said:
xerei kaneis pou vriskontai dyo mikra ploiaria "delfini express kai mania express" ekanan dromologia sti dekaeteia tou `80

Καταρχην να πουμε οτι τα δυο αυτα πλοια ειναι αδελφακια και εχουν ναυπηγηθει στη Σουηδια στο ναυπηγειο Boghammar Marin Ab το 1974 και 1976 αντιστοιχα.Το Μανια Εξπρες πουληθηκε το 1983 στην National Iran Oil και ονομαστηκε σε 22 Bahman.To Δελφινι Εξπρες απο οτι ξερω βρισκεται στον Αγ Νικολαο Κρητης και νομιζω οτι εχει υποστει αβαρια.Παλαιοτερα νομιζω οτι οταν εφυγε απο το Σαρωνικο περασε απο Χαλκιδη μερια.

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Συνεχίζοντας το ψαχούλεμα στά αρχεία μου,βρήκα και την παρακάτω φωτογραφία ενός ταχύπλοου (γιά τήν εποχή του) πλοιαρίου,το οποίο είχα τιμήσει διά τής παρουσίας μου μιά-δυό φορές (ίσως και παραπάνω,μιά φορά πάντως είχα πάει στον Πόρο και μιά στην Αίγινα).Κάποια εποχή το πλοίο λεγόταν καί Δελφίνι Εξπρές,δέν θυμάμαι άν η μετονομασία σέ Πόρος Εξπρές έγινε μετά ή άν συνέβη τό αντίστροφο.Προφανώς εκείνη την εποχή οι Βεντούρηδες δέν είχαν ακόμα τσακωθεί,γιατί το πλοίο όπως θα δήτε έχει την επιγραφή Ventouris Lines.Εκανε τό Πειραιάς-Αίγινα σέ πενήντα λεπτά,αξιοθαύμαστο γιά την εποχή εκείνη.Πρέπει να έμεινε αρκετά χρόνια στη γραμμή γιατί θυμάμαι ότι το έβλεπα πολύ συχνά όταν κατέβαινα στόν Πειραιά,όμως κάποια στιγμή εξαφανίστηκε.Προφανώς κι'αυτό πρέπει να έχη γίνει πλέον οικιακά σκεύη,αλλά δέν έχω δεί να συζητιέται εδώ μέσα το ιστορικό του.Επίσης άν θυμάμαι καλά ήταν Σουηδικής κατασκευής.

post-51-128326999532_thumb.jpg

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

Χμμμμ.. Νομιζω Δελφινι Εξπρες ηταν το προηγουμενο ονομα του.

Απλα να σε διορθωσω στο οτι αγοραστηκε απο τον Αντωνη Βεντουρη ο οποιος ειχε χωρισει τοτε απο τον αδερφο του Βαγγελη και ειχε ξεκινησει με το Αγιος Νεκταριος στο Σαρωνικο που αργοτερα διπλωσε με το Μεθοδια (Εξπρες Δαναη) Καποια στιγμη το πλοιαρχησε και ο Καπτα Νικος Σαρδης (Αγιος Γεωργιος σημερα) πριν ακομα παρει το διπλωμα του πλοιαρχου

Φορ δε Χιστορυ: Για να ξεχωριζουν τους Βεντουρηδες οι λιμανισιοι λεγανε τον Αποστολο "ο κοκκινος Βεντουρης" και τον Αντωνη "Ο μπλε Βεντουρης" επειδη ειχε μπλε φουγαρα με ασπρο σινιαλο. :D

Τους αλλους τους ξερανε με τα μικρα τους :D

Link to comment
Share on other sites

Αν είναι έτσι,τότε εγώ ταξίδεψα μ'αυτό και υπό τά δύο ονόματά του :o

Πάντως ήταν αρκετά θορυβώδες και επειδή ήταν και χαμηλό,την φορά που γύρισα από τον Πόρο είχε αισθητό κούνημα (ήταν αρχές άνοιξης και όχι και τόσο καλός καιρός).

Καπετάνιους του δέν θυμάμαι,άλλωστε ειδικά αυτό τό πλοίο δέν είχε "γέφυρα" μέ βαρδιόλες ώστε να πηγαίνω εκεί (τότε δέν υπήρχε και ISPS).Μάλιστα στην διάρκεια τού ταξιδιού δέν επιτρεπόταν η παραμονή επιβατών ούτε στην πρύμνη που ήταν ανοιχτός χώρος.

Πάντως μού κάνει εντύπωση το ότι μπορεί κάποιος να πλοιαρχήση χωρίς να έχη δίπλωμα πλοιάρχου Α' και χωρίς να είναι έκτακτη ανάγκη (π.χ. άν στην διάρκεια τού ταξιδιού αρρωστήση ή αποβιώση ο πλοίαρχος,σαφώς αναλαμβάνει ο υποπλοίαρχος).

ΥΓ.Off topic,νομίζω το Μεθοδία έγινε Εξπρές Δανάη όταν τό πήρε ο Αγαπητός.

Link to comment
Share on other sites

Αυτό το βαποράκι το είχαν αγαπήσει οι Ποριώτες!! Γιατί ξεκινούσε το πρωί από το Πόρο και έφτανε γρήγορα στο Πειραιά για τα τότε δεδομένα της γραμμής (ταχύτητες παντοφλών). Έμενε στο Πειραιά μέχρι το μεσημέρι που αναχωρούσε στις 14:00 για Αίγινα Μέθανα Πόρο. Θυμάμαι ότι τότε μπορούσε οποιοσδήποτε επιβάτης που είχε ανέβει στο Πειραιά για ψώνια, να αφήνει τα ψώνια του στο πλοίο και να συνεχίσει τη βόλτα στον Πειραιά.

Όσο για το θέμα του πλοίαρχου χωρίς δίπλωμα Α’ τάξεως πλοίαρχου συμβαίνει σε όλα τα μικρά πλοιάρια, που υπάρχει μόνο ένας αξιωματικός στη γέφυρα, αφού η νομοθεσία το επιτρέπει.

Link to comment
Share on other sites

Ακριβώς όπως τά λές είναι,Π100.Η φωτογραφία μάλιστα είναι από την πρωινή του άφιξη,την έχω βγάλει όντας πάνω σ'ένα "υπόδημα νυκτός" (δέν θυμάμαι ποιό όμως τώρα,μετά από τόσα χρόνια),που ετοιμαζόταν γιά τό πρώτο πρωινό δρομολόγιο στόν Πόρο (άρα γύρω στις 7.30-8.00 πρέπει να ήταν.Πίσω από το βαποράκι μάλιστα είναι το KING MINOS που κάνει κι'αυτό την μανούβρα του άρτι αφιχθέν εξ Ηρακλείου Κρήτης).

Θά'λεγα μάλιστα πως ακόμα και γιά τά σημερινά δεδομένα ήταν γρήγορο,αφού όπως είπα έκανε την Αίγινα σέ 50 λεπτά περίπου,κάτι που μόνο το ΓΕΩΡΓΙΟΣ 2 (τό νύν ΑΡΤΕΜΙΣ) έκανε όσα χρόνια ήταν στην γραμμή.Επίσης δέν θυμάμαι να το έχω δεί βράδυ στον Πειραιά,που σημαίνει ότι διανυκτέρευε στον Πόρο γιά να φέρη το πρωί τους Ποριώτες "οψωνιστές" :D.Αυτό πάντως μέ τό ότι μπορούσες να αφήνης τά πράγματά σου στο πλοίο γιά να μήν τα κουβαλάς μέχρι να τελειώσης τίς δουλειές σου στην πόλη δέν το ήξερα,σήμερα ούτε κατά διάνοια δέν θα μπορούσε να γίνη τέτοιο πράγμα.Αλλά τότε ήντουσαν (που έλεγε κι'ένας φίλος μου) άλλες εποχές...

Πάντως το να επιτρέπεται να έχη ένα πλοιάριο μόνο έναν αξιωματικό στην γέφυρα λίγο περίεργο μού φαίνεται διότι και ο αξιωματικός αυτός άνθρωπος είναι οπότε άν θέλη να πάη π.χ. γιά urination εν πλώ,τί γίνεται;Και άν-ό μή γένοιτο-τού συμβή κάτι,ποιός αναλαμβάνει την διακυβέρνηση τού πλοίου;Ιδού νέον θέμα για την ενότητα "θεσμικά ζητήματα".....

Link to comment
Share on other sites

Η φωτογραφία μάλιστα είναι από την πρωινή του άφιξη

Έτσι για την ιστορία, σίγουρα όχι από την πρωινή του άφιξη, έτσι όπως είναι ο ήλιος η άφιξη πρέπει να είναι απόγευμα, κάτι σε 4 ή 5 η ώρα. Φαντάζομαι επί πλοιοκτησίας Βεντούρη είχαν αλλάξει και τα δρομολόγια που υπήρχαν νωρίτερα.

Link to comment
Share on other sites

Δυστυχώς ακόμα δέν έχω βρεί στίς σημειώσεις μου κάτι που να μέ βοηθήση να προσδιορίσω άν ήταν πρωϊ ή απόγευμα,άλλωστε στην φωτογραφία δέν φαίνεται ο ήλιος,μόνο οι ανταύγειές του πάνω στά κύματα.Σίγουρα πάντως ήταν καλοκαίρι (αφού την φωτογραφία την έβγαλα από το κατάστρωμα παντόφλας,άρα ή στην Αίγινα πήγαινα ή στον Πόρο,χειμωνιάτικες εξορμήσεις δέν έκανα τότε.Και στον Πόρο δέν εχω πάει ποτέ απόγευμα,πάντα πηγαίνω από το πρωί.Εξ άλλου,άν ήταν απόγευμα,σημαίνει ότι το KING MINOS επέστρεφε εκείνη την ώρα από ημερήσιο άρα είχε φύγει από Ηράκλειο κατά τίς 10 το πρωϊ.Λίγο απίθανο να έκανε το Ηράκλειο-Πειραιάς σέ 6-7 ώρες,άρα μάλλον από βραδυνό επέστρεφε).Επίσης κατά 99% πρέπει να ήταν η τελευταία χρονιά τού βαπορακίου στον Πειραιά,γιατί δέν θυμάμαι να το ξαναείδα μετά από αυτήν την σκηνή τής "παράλληλης μανούβρας".Ούτε κάν μέ άλλο όνομα το είδα πουθενά μεταγενέστερα σε Ελληνικό λιμάνι.Ξέρουμε άν μετά τόν Βεντούρη πήγε σέ άλλον Ελληνα πλοιοκτήτη ή έφυγε στο εξωτερικό;

Edited by Hastaroth
Link to comment
Share on other sites

To karavi mbike sti grammi to `75 kai ekane dromologia apo PORO apo Pirea stis 12 kai to apogeuma apo Pirea pali stis 17.00 panta Egina Methana Poro opou kai dianyktereue.Einai souidiko tou fimismenou naupigeiou BOGHAMMAR kataskeui apo alouminio.To `78 mpike sti gammi kai to megalo tou adelfi to MANIA pou omws efyge to `82.Ti dekaeteia tou 80 ( to 83 an thimame kala ) anoixan to pisw katastoma pou arxika itan arketa mikro.Pragmati gyrw sto 97 efyge apo ti grammi kai kapou diavasa oti einai sti Kriti.

Link to comment
Share on other sites

Να πουμε πως το ΙΜΟ του ειναι το 7413787 με αριθμο ναυπηγησης 1061. Δελφινι Εξπρες ως το 1994, Πορος Εξπρες ως το 1998 και μετεπειτα παλι Δελφινι Εξπρες.

Link to comment
Share on other sites

To karavi mbike sti grammi to `75 kai ekane dromologia apo PORO apo Pirea stis 12 kai to apogeuma apo Pirea pali stis 17.00 panta Egina Methana Poro opou kai dianyktereue.Einai souidiko tou fimismenou naupigeiou BOGHAMMAR kataskeui apo alouminio.To `78 mpike sti gammi kai to megalo tou adelfi to MANIA pou omws efyge to `82.Ti dekaeteia tou 80 ( to 83 an thimame kala ) anoixan to pisw katastoma pou arxika itan arketa mikro.Pragmati gyrw sto 97 efyge apo ti grammi kai kapou diavasa oti einai sti Kriti.

Ναί όντως τώρα το θυμήθηκα κι'εγώ,τό έγραφε μάλιστα στίς μπάντες πρός την πρύμνη "Boghammar Sweden".Τό ΜΑΝΙΑ το έχω ακουστά,αλλά δέν το είδα ποτέ ούτε κάν στον Πειραιά,προφανώς επειδή δέν έκατσε και πολύ στη γραμμή.

Δοθέντος ότι πλέον είναι πλοίο 35ετίας,να υποθέσουμε ότι μπορεί να έχη αποσυρθεί γενικώς;

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Paidia to DELFINI EXPRESS einai sthn Marina tou Agiou Nikolaou sthn Kriti edw kai toulaxiston 7-8 xronia paroplismeno..Malista edw kai 2 xronia to exoun vgalei e3w sthn steria gt kapoia stigmh h Marina eixe anagkh apo 8eseis prosdeshs..exw kai fwtografies tou ploiou..oti 8elete euxaristws sthn dia8eshs sas 8a eimai..

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Με την ευκαιρια της φωτογραφιας που ανεβηκε στην γκαλερυ προσφατα να πω οτι τo πλοιο το θυμαμαι δεμενο στην προβλητα του Σαρωνικου εκει που δενει τωρα το ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ.Σαν σχεδιο ξεχωριζε απο ολα τα υπολοιπα και σε εκανε να το προσεξεις.

Εχω την εντυπωση οτι ηταν με τα σινιαλα του Βεντουρη και οχι με Princess Lines 1 που φαινεται στην φωτο.

Και κατι μαλλον ασχετο.Εχω την εντυπωση οτι εκει διπλα στο ΔΕΛΦΙΝΙ ΕΞΠΡΕΣ ηταν παρατημενη; για 2-3 χρονια μια βαρκα που εγραφε Βεντουρης, στα χρωματα του Πανιωνιου(κοκκινο-μπλε).Ισχυει ή ειναι ιδεα μου;

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

...einai sthn Marina tou Agiou Nikolaou sthn Kriti edw kai toulaxiston 7-8 xronia paroplismeno

Για 7-8 χρόνια παροπλισμένο μια χαρά φαίνεται. Ούτε τρεξίματα ούτε τίποτα. Μόνο το βαθούλωμα στην πλώρη, αλλά σε καμμία περίπτωση οι επιφάνειες του δεν φαίνονται να έχουν να δεχτούν περιποίηση τόσα χρόνια. Εκτος εαν ταξίδεψε καποια στιγμή πρόσφατα για εκδρομές και το έχουν σουλουπώσει.

Link to comment
Share on other sites

Ειχε γινει και μια αλλη ζημια στην πλωρη απο ενα ταξιδι με καιρο προς αιγινα το 1995 οπου η αγκυρα δεν ηταν καλα στη θεση της.Αυτο το συμβαν ειχε βγει και στις ειδησεις τοτε.Μετα κατασχεθηκε και αυτο ,οπως και τα αλλα του Αντωνη Βεντουρη (VENTOURIS LINES)και το 1998 το βρηκα στα χερια του Κ. Παναγιωτοπουλου ξανα με το παλιο του ονομα, οπως και στη φωτο που ανεβασα

Edited by miko mission
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Υπάρχει ακόμα αραγε αυτό ?? 3 χρόνια μετα τις τελευταίες αναζητήσεις των απανταχού φίλων του πλοίου?  :ph34r:

 

Οι δορυφορικές φωτογραφίες του google earth ακόμα εκεί το δείχνουν αλλά παρότι λένε 2014 από κάτω, στην πραγματικότητα είναι της 19/6/2010

Η τελευταία φώτο που έχω βρει είναι του 2012, τις είχα μαζέψει :

?/?/2006 : http://www.panoramio.com/photo_explorer#view=photo&position=58&with_photo_id=147481&order=date_desc&user=26690

3/6/2007 : http://www.panoramio.com/photo_explorer#view=photo&position=1&with_photo_id=3063798&order=date_desc&user=619034

29/8/2007 : http://www.panoramio.com/photo_explorer#user=1138976&with_photo_id=34593700&order=date_desc

2/8/2008 : http://www.panoramio.com/photo/12731284?source=wapi&referrer=kh.google.com

5/12/2008 : http://www.panoramio.com/photo_explorer#view=photo&position=359&with_photo_id=42462601&order=date_desc&user=4918779

1/5/2010 : http://www.panoramio.com/photo/34954013?source=wapi&referrer=kh.google.com

21/4/2011 : http://www.panoramio.com/photo/53022586?source=wapi&referrer=kh.google.com

5/9/2011 : http://www.panoramio.com/photo_explorer#user=338085&with_photo_id=59921291&order=date_desc

5/9/2011 : http://www.panoramio.com/photo_explorer#view=photo&position=1910&with_photo_id=59921303&order=date_desc&user=338085

16/3/2012 : http://www.panoramio.com/photo/87737459?source=wapi&referrer=kh.google.com

 

Link to comment
Share on other sites

Λαμβάνοντας υπ'όψιν το γεγονός τού μακροχρόνιου παροπλισμού του,μήπως τελικώς το πήγαν σε κανένα καρνάγιο πρός διάλυσιν;Δέν νομίζω ότι μετά από τόσα χρόνια εγκατάλειψης θα ήταν σε θέση να ταξιδεύη-και ενδεχομένως πλέον να ήταν και ασύμφορη η εκμετάλλευσή του.Δέν είμαστε πιά στο ευτυχισμένο 1980...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Φαντάζομαι θα είναι σε μαύρο χάλι μετά από τόσα χρόνια εγκατάλειψης.

 

Ξέρουμε σε ποιόν ανήκει;Η μήπως ούτε ο ίδιος ο ιδιοκτήτης του ξέρει; :D

Link to comment
Share on other sites

Εαν κρινουμε απο τις 3 κοκκινοπορτοκαλοκιτρινες γραμμες στο φουγαρο ισως ειναι καποιο αφημενο <παιδι> του Κ.Παναγιωτοπουλου golden ferries που ειχε περασει και απο τα χερια του κατα το 1998

Edited by miko mission
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...