Jump to content
Shipfriends

Ιωάννης ΙΙ (IMO 6519091)


Recommended Posts

Πλοίο ναυπηγηθέν σύμφωνα με το equasis το 1964, και με ανάλογο χρονικά ΙΜΟ (πράγμα που τις περισσότερες φορές δεν ισχύει για τα ανοικτού τύπου πλοία). Και αναφέρομαι στο έτος ναυπήγησης του γιατί δύσκολα θα μπορούσε να πιστέψει κανείς βλέποντας τις γραμμές του ότι δεν είναι μεταγενέστερης χρονολογίας, ξεχώριζε δηλαδή πολύ από τις παντόφλες που χτίζονταν τότε (κάποια μετασκευή ίσως στην πορεία των χρόνων ???)

Το είχα δει πρώτη φορά στην γραμμή Ερέτριας - Ωρωπού το καλοκαίρι του 1987, και μπροστά στις τότε παντόφλες της γραμμής έδειχνε σαν νεότευκτο. Ένα - δύο χρόνια αργότερα "μετακόμισε" στον Πειραιά, στις γραμμές του Αργοσαρωνικού, και το 2001 πουλήθηκε στην Τανζανία όπου και ταξίδευε με το όνομα AZIZA II μέχρι και τον Μάρτιο του 2009, οπότε κάηκε στο λιμανι του Dar es Salaam μαζι με το ΑΖΙΖΑ Ι (πρώην Αφαία) και βγήκε ολική απώλεια.

polmyt said:
επανερχομαι στο θεμα των παντοφλων της Τανζανιας

Το ΑΖΙΖΑ ΙΙ καηκε στο λιμανι του Dar es Salaam μαζι με το ΑΖΙΖΑ Ι το Μαρτιο του 2009.Και τα δυο πλοια ηταν ανασφαλιστα οπως αναφερει αυτο εδω το αρθρο.Tο καθενα μπορουσε να μεταφερει μεχρι 1000 επιβατες:eek:.

Quote
MV Aziza I and MV Aziza II which caught fire recently in Dar es Salaam and Zanzibar ports respectively had no insurance cover.MV Aziza I and MV Aziza II had the capacity to carry up to 1,000 passengers each

Μία φωτογραφία του ΕΔΩ από το 2006 (έχει επαναδημοσιευθεί στο "Παντόφλες": Νέα-Κινήσεις-Δελτία-Απορίες) και παρακάτω ακόμα δύο φωτογραφίες του μεταγενέστερες (2007 & 2008). Στην δεύτερη φωτό (2008) όπου και έχει σβηστεί το AZIZA II από την πλώρη του μπορεί κάποιος να διακρίνει το ανάγλυφο "ΙΩΑΝΝΗΣ ΙΙ".

post-929-128326998789_thumb.jpg

post-929-128326999114_thumb.jpg

Πηγή φωτό : Flickr.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Εν αντιθέσει με το ΑΦΑΙΑ, που όπως είδαμε μετά την καταστρεπτική φωτιά τον Μάρτιο του 2009, είναι και πάλι έτοιμο προς δρομολόγηση, το ΙΩΑΝΝΗΣ ΙΙ επιβεβαιώνεται πλέον ότι βρίσκεται οριστικά εκτός δράσης.

Θα προσπαθήσω τις επόμενες ημέρες να μάθω αν βρίσκεται κάπου παρατημένο ή έχει οδηγηθεί στα διαλυτήρια. ΕΔΩ σε μία ακόμα φωτό από την Τανζανία τον Δεκέμβριο του 2006.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Θα προσπαθήσω τις επόμενες ημέρες να μάθω αν βρίσκεται κάπου παρατημένο ή έχει οδηγηθεί στα διαλυτήρια.

Το πλοίο δεν έχει διαλυθεί ακόμα και βρίσκεται εγκαταλελειμμένο στην ράδα του Stonetown της Ζανζιβάρης, όπου αναμένει την πώληση του για scrap.

Τα πράγματα στην Τανζανία είναι κάπως ...μπλεγμένα όσον αφορά την πώληση κάποιου πλοίου για διάλυση. Από ότι έχω καταλάβει, όταν ένα πλοίο δεν μπορεί για οποιονδήποτε λόγο να ταξιδέψει πιά, εγκαταλείπεται οπουδήποτε :blink: (χωρίς κανένα έλεγχο) από την εταιρεία του, μέχρι να ενδιαφερθεί κάποια στιγμή το κράτος να το αγοράσει (σε σχεδόν εξευτελιστική οπωσδήποτε τιμή) και να προχωρήσει αυτό στις διαδικασίες απομάκρυνσης του ή επιτόπιας του διάλυσης. Μία κατάσταση που έχουμε δει τόσο με το ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑ όσο και με την παντόφλα ΙΑΣΩΝ.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Για να δουμε και καποιες φωτογραφιες απο την φωτια που ειχε παρει το πλοιο και την προσπαθεια κατασβεσης της.

Οπως φαινεται απο τις φωτογραφιες το πλοιο εφαπτωνταν με το AZIZA I (ΑΦΑΙΑ) πανω απο στο οποιο βρισκονταν και οι πυροσβεστες που προσπαθουσαν σβησουν τη φωτια

Κατι ασχετο με την πυρκαγια ειναι οτι στις φωτογραφιες φαινεται το ΙΜΟ του ΑΖΙΖΑ ΙΙ το οποιο ειναι ασχετο με αυτο που εχουμε περασει στη λιστα.Τωρα ή που προκειται για συνονυμια ή που καπου εχει γινει λαθος.

post-1819-0-89292100-1292851163_thumb.jp

post-1819-0-75288300-1292851305_thumb.jp

Οι φωτογραφιες ειναι απο το othmanmapara.blogspot.com

Link to comment
Share on other sites

Το σίγουρο πάντως είναι ότι δεν έχουμε κάνει λάθος εμείς ως προς το ΙΜΟ number του πλοίου. Άλλο ένα σίγουρο είναι ότι το πλοίο που βλέπουμε να καίγεται είναι το ΙΩΑΝΝΗΣ ΙΙ (με ευδιάκριτα ανάγλυφα γράμματα στην πλώρη όπως έχουμε δει σε πολλές φωτογραφίες). Ας δούμε λοιπόν τα στοιχεία που μας δίνει το equasis πληκτρολογώντας την λέξη AZIZA II.

IMO number : 6519091

Name of ship : AZIZA II (since 01-12-2001)

Call Sign : HQWB4

Gross tonnage : 495 (since 01-12-2001)

Type of ship : Passenger Ship (during 1964)

Year of build : 1964

Flag : Honduras (since 01-12-2001)

Status of ship : Total Loss (since 20-03-2009)

Last update : 02-11-2010

Company Role Date of effect Sources

ALI AHZSA Ship manager during 12-2001 LRF

ALI AHZSA Registered owner during 12-2001 LRF

HELLENIC SEAWAYS MARITIME SA Registered owner during 2000 LRF

HELLENIC SEAWAYS MARITIME SA Ship manager during 2000 LRF

Προσωπικά δεν θεωρώ καθόλου πιθανόν να υπάρχει και δεύτερο πλοίο με το όνομα ΑΖΙΖΑ ΙΙ το οποίο να πουλήθηκε και αυτό το 2001 από την Ελλάδα σε ξένη χώρα, και να βγήκε και αυτό ολική απώλεια τον ίδιο ακριβώς μήνα με το AZIZA II της Τανζανίας. Σίγουρα λοιπόν πρόκειται για το ίδιο πλοίο με δυό διαφορετικά εμφανιζόμενα IMO numbers. Τώρα πως γίνεται αυτό ??? Προσωπικά δεν με παραξενεύει καθόλου μα καθόλου, μιας και έχω δει και άλλες ...παράξενες περιπτώσεις ;) με πλοία μας ανοικτού τύπου που πουλήθηκαν στο εξωτερικό και με τα ΙΜΟ numbers τους........... :rolleyes:

Να σημειώσουμε τέλος, ότι το ΙΜΟ 9372312 δεν παρουσιάζεται (ως θα όφειλε) σε καμμία βάση δεδομένων΄.

Link to comment
Share on other sites

Εν πρώτοις ας δούμε τι λένε οι Lloyd's για την πυρκαγιά:

A press report, dated Mar 20, states: Ferry Aziza II (495 gt, built 1964) and general cargo Aziza I, have caught fire while being fixed for minor repairs in Zanzibar. It took firefighters several hours to put the fire out. Sources from the Mtoni Harbor of Zanzibar attributed the cause of the fire to welding works at the dock. The fire started from one vessel and then spread to the other. The Aziza I and Aziza II owned by the Mkunzini Shipping Enterprises, were severely burnt. The exact loss of the ship fire was yet to be known but estimates from the port sources put it at more than 100 million Tanzanian shillings (80,000 US dollars). The two vessels, used to trade between Zanzibar and mainland Tanzania, had been at anchor in Zanzibar for the past two years and they were going to be towed to Mombassa for overhauls. The shipping company has run into financial difficulties when one of the owners died three years ago, leaving a debt amount that the company cannot pay back.

To IMO 6519091 ανήκει όντως στο Ιωάννης ΙΙ σύμφωνα με τα δικά μου κιτάπια, κι εγώ δεν βρίσκω κάποιο πλοίο με το άλλο ΙΜΟ.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Να και μια φωτο προσαραγμενο στην παραλια της Ζανζιβαρης οταν ακομα ταξιδευε μιας και κατα δηλωση του φωτογραφου ειναι απο τις αρχες του 2008

post-1819-0-45466500-1300198855_thumb.jp

Η φωτο ειναι του cynphil απο το smugmug.com

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Μπορει το πλοιο να εχει καει εδω και 2.5 χρονια και να εχει βγει total loss αλλα παρολαυτα ακομα δεν εχει κοπει και βρισκεται παρατημενο σε καποια παραλια της Ζανζιβαρης.

Αυτο τουλαχστον φαινεται απο την παρακατω αεροφωτογραφια που τραβηχτηκε το καλοκαιρι.Πισω του βρισκεται και το SERENGETI που ειχε και αυτο καει

post-1819-0-02306800-1318841651_thumb.jp

Ολοκληρη η φωτο βρισκεται εδω

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ως Aziza II το είδαμε, ας το δούμε και ως Ιωάννης ΙΙ σε μια άφιξη του στον Πειραιά. Η φωτογραφία είναι αγορασμένη σε παζάρι, αγνώστου φωτογράφου, άγνωστης χρονολογίας.

 

Αυτό που κάνει εντύπωση είναι το ανορθόγραφο στην πλώρη, Ioanis II.

post-2126-0-90864400-1372767039_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
On 5/22/2010 at 8:38 PM, ΣΕΙΡΙΟΣ said:

Το είχα δει πρώτη φορά στην γραμμή Ερέτριας - Ωρωπού το καλοκαίρι του 1987, και μπροστά στις τότε παντόφλες της γραμμής έδειχνε σαν νεότευκτο. Ένα - δύο χρόνια αργότερα "μετακόμισε" στον Πειραιά, στις γραμμές του Αργοσαρωνικού. 

Το Ιωάννης ΙΙ όταν δούλευε στη γραμμή Ωρωπό Ερέτρια ανήκε στην οικογένεια Τσώκου και είχε πουληθεί σε Σαλαμίνιωτες που το ξεκίνησαν στη γραμμή του Αργοσαρωνικού. 

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 2 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...