Jump to content
Shipfriends

Ιστορίες από τα γκαράζ


Recommended Posts

Το θέμα δεν είναι τι αρέσει στους επιβάτες να ακούνε, γιατί αλλιώς θα έβαζαν και τον ύμνο του θρύλου. Ο σκοπός είναι ακούγοντας τον διαπεραστικό ήχο να καταλαβαίνουν όλοι οι εμπλεκόμενοι ότι ανεβοκατεβαίνει ο καταπέλτης και να προσέχουν.

Για το ΜΥΤΙΛΗΝΗ ενθυμούμαι καποια ημέρα του παλιού καλού μονοπωλίου που το γκαράζ είχε γεμίσει και τα μηχανάκια θα έμεναν απέξω στον Πειραιά, να φορτώνονται από τον καταπέλτη επιβατών στο χώρο που υπάρχει μπροστά στις κυλιόμενες. :D

Edited by enas chiotis
Link to comment
Share on other sites

Αν υποψιαστώ ότι κάποιος σκέφτεται να βάλη τον ύμνο τού θρύλου ώς warning ήχο σέ καταπέλτη,θά ζητήσω από το ΣΑΣ να δρομολογήση τό εν λόγω πλοίο στην αγονώτερη τών αγόνων :D Υπάρχουν απείρως ωραιότερα τραγούδια πρός τούτο (π.χ. ο ύμνος τού τριφυλλιού)....

Η πρώτη φορά που μπήκα σέ γκαράζ πλοίου πάντως ήταν στίς αρχές τής δεκαετίας τού '60,στην επιστροφή από την Ανδρο,λίγο πρίν ή λίγο μετά τό Πάσχα.Δέν θυμάμαι όνομα πλοίου ή άλλες λεπτομέρειες,το μόνο που θυμάμαι είναι ότι το γκαράζ ήταν σχεδόν άδειο και ότι ο λόγος που κατέβηκα εκεί εν πλώ ήταν να παρακαλέσω τόν μηχανικό (μάλλον ο Α' ήταν) που ήταν γνωστός ενός φίλου τού πατέρα μου που συνταξίδευε και αυτός οικογενειακώς,νά βοηθήση στην επισκευή τού δικού μας αυτοκινήτου το οποίο είχε βγάλει μιά βλάβη και κανείς από τους πατεράδες τής οικογενειοπαρέας δέν μπορούσε να βρή άκρη.Μού έκανε μάλιστα εντύπωση ότι η πόρτα τού μηχανοστασίου ήταν "φυτεμένη" στην μέση τού γκαράζ,καθώς και ο εκκωφαντικός θόρυβος που επικρατούσε.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Με ωρα αναχωρησης 18.05 το πλοιο φτανει μετα τις 19.00 αλλα ισως και παλι να μην προλαβεις να ταξιδεψεις :ph34r:

Αν προλάβεις, θα μπεις!» (Κι αν σου αρέσει)

Αγαπητή Φοίβη,

Γιατί τελικά σε αυτή τη δύσμοιρη χώρα όπου μας έριξε η τύχη, κάποιοι θα συνεχίσουν (όσες κρίσεις και αν έρθουν) να μη σέβονται τον διπλανό τους, ακόμα και αν αυτός είναι πελάτης τους - άρα εμμέσως εργοδότης τους;

Απογευματάκι 10ης Αυγούστου βρισκόμαστε, μαζί με τη σύζυγό μου, στο λιμάνι της Νάξου περιμένοντας την άφιξη του πλοίου «Blue Star Δήλος» που αναμένεται να αναχωρήσει αμέσως με τελικό προορισμό το λιμάνι του Πειραιά.Παρότι τα εισιτήριά μας αναγράφουν ώρα αναχώρησης 18.05, είναι ήδη 19.05 και ακόμα περιμένουμε, εντός αυτοκινήτου, να έρθει το πλοίο.Σε λίγα λεπτά, επιτέλους, αυτό μπαίνει στο λιμάνι και η σύζυγός μου σπεύδει να επιβιβαστεί εντός (από φόβο μήπως δεν βρούμε θέσεις), ενώ εγώ εξακολουθώ να περιμένω στη σειρά των οχημάτων προς επιβίβαση.

Μόλις έρχεται η σειρά μου να ξεκινήσω το αυτοκίνητο, με μεγάλη απογοήτευση διαπιστώνω ότι έχει μείνει από μπαταρία... Καλώ αμέσως λιμενικό υπάλληλο που με εξυπηρετεί συνδέοντας το καλώδιο φόρτισης διπλανού οχήματος με την μπαταρία του δικού μου, δίνοντάς του προσωρινά την απαιτούμενη ηλεκτρική ενέργεια για να ξεκινήσει. Ταυτόχρονα ο φιλότιμος λιμενικός προσπαθεί να μιλήσει σε ναύτη του πλοίου ώστε αυτό να μας περιμένει για 2-3 λεπτά... Ο ναύτης (κάθε άλλο παρά πρόθυμος να κάνει κάτι) μας παραπέμπει στον «κύριο ύπαρχο», τον οποίο σπεύδω τρέχοντας να συναντήσω στην είσοδο του χώρου φορτοεκφόρτωσης. Και τότε ο χαρακτηριστικός «ελληνάρας» αξιωματικός του πλοίου απαντά στην ευγενική μου παράκληση για αναμονή 2-3 λεπτών του πλοίου με το αμίμητο: «Αν προλάβεις, θα μπεις!» (Αφού πρώτα καταδέχεται να μου ρίξει ένα στιγμιαίο, αδιάφορο και πλήρως απαξιωτικό βλέμμα).Στη δε παρατήρησή μου ότι η γυναίκα μου βρίσκεται ήδη εντός του πλοίου και δεν είναι δυνατόν ο ένας μας να φύγει ενώ ο άλλος να μείνει στο νησί, μου απαντά με περισσή αγένεια: «Πες της να κατέβει!».

Ευτυχώς που τελικά δεν χρειάστηκε η βοήθεια του προθυμότατου «κυρίου υπάρχου», ο οποίος προφανώς ούτε από κρίση χαμπαρίζει, ούτε η εικόνα των υπηρεσιών που προσφέρει η χώρα μας στον τουρισμό τον ενδιαφέρει.

Απ' ό,τι φαίνεται, θα περάσει ακόμα καιρός προτού κάποιοι στην Ελλάδα αντιληφθούν ότι μόνο εάν ο καθένας μας - από το όποιο πόστο του - φροντίσει να προσφέρει το καλύτερο που μπορεί, έχουμε κάποια ελπίδα να βγούμε, κάποτε, από το σκοτεινό τούνελ...

Με εκτίμηση,

Κοσμάς Σταυρίδης, Αγρίνιο

http://www.tanea.gr/politismos/article/?aid=4745026

Link to comment
Share on other sites

Το πιό κοντά που έχω πλησιάσει το BS Δήλος είναι στο ντόκο στα Λεμονάδικα, τον δε ύπαρχο ούτε που τον ξέρω, ούτε που με νοιάζει πως τον λένε, ούτε που θέλω να τον γνωρίσω-έκαστος εφ΄ ό ετάχθη.

Οπότε: Αν πηγαίναμε να πετάξουμε πχ από Θεσσαλονίκη για Ρόδο και εκεί στη Νέα Εγνατία, κλάταρε το λάστιχο του αυτοκινήτου και μας επαιρνε ας πούμε 30 λεπτά να το αλλάξουμε, τι λέτε, θα καθυστερούσε η Aegean την πτήση, όσες φορές κι΄ αν είχαμε τηλεφωνήσει στο Αεροδρόμιο ζητώντας να μας περιμένουν;

Πέραν τούτου, σας έχει τύχει να μπλοκάρει πατάρι από το τέταρτο ή πέμπτο αυτοκίνητο στη σειρά που έμεινε από μπαταρία και να αρνείται ο οδηγός να το σπρώξουν επειδή το manual έγραφε ότι λόγω καταλυτικού κινητήρα (1992 μιλάμε), το push start (κοινώς "ζμπρώξιμο") απαγορεύεται; Ένα στοιχειώδες service προ των διακοπών και της ταλαιπωρίας στους χωματόδρομους των νησιών δεν προβλέπεται;

Περαιτέρω, είχε την Παρασκευή 10-08, το BS Δήλος καθυστερημένη άφιξη στον Πειραιά, περίπου 90min; Διότι αν έφυγε από Νάξο χονδρικά 19.30 αντί 18.05, πρέπει να έφθασε στον Πειραιά 01.00 τουλάχιστον. Επιβεβαιώνεται αυτό από κάπου;

Θέλω να καταλήξω δηλαδή στο ότι όταν υπάρχουν προβλήματα σαφώς και πρέπει να καταβάλλεται κάθε προσπάθεια να επιλύονται, αλλά η τρίχα να μην γίνεται τριχιά. Να μου λέγατε ότι αυτό έγινε δεκαπέντε χρόνια πριν στον καταπέλτη του "Αιγαίον" ή του "Δήμητρα", δεν θα μου προκαλούσε έκπληξη, αλλά στην BSF του 2012, ζορίζομαι....

Link to comment
Share on other sites

και βεβαια μη ξεχναμε και τα υπολοιπα... Τους χιλιους τοσους υπολοιπους ελληναραδες που θα βλαστημουσαν επειδη το βαπορι περιμενει ενα χαλασμενο αυτοκινητο και το λιμεναρχειο Πειραια που θα παραμονευε να κοψει παραβαση για καθυστερημενο καταπλου... Ισως ο υπαρχος να χανει λιγο το δικιο του με τον τροπο που μιλησε (αν ειναι αληθεια ολο αυτο) καθως ο επιβατης ειναι πελατης και ο πελατης εχει παντα δικιο οποτε καλη θα ηταν μια πιο ευγενικη προσεγγιση του θεματος ισως.

Link to comment
Share on other sites

.......ο επιβατης ειναι πελατης και ο πελατης εχει παντα δικιο .....

Ενας ατυπος κανονας οπου εχει παρανοηθει-δημιουργηθει και παρεξηγηθει μονο στην Ελλαδα.Οταν πληρωνεις δεν σημαινει οτι ειναι και μαγαζι σου και μπορεις να κανεις οτι θελεις...Παντα υπαρχουν κανονες λειτουργιας οπου εργαζομενος,εργοδοτης και πελατης οφειλουν να σεβονται.

...ακόμα και αν αυτός είναι πελάτης τους - άρα εμμέσως εργοδότης τους...

Κλασικος Ελληναρας....εργοδοτης σου αρα αφεντικο σου,αρα οτι σου λεω θα κανεις.

Κυριοι ο μονος υπευθηνος αν εμενε ο κυριος εξω απο το πλοιο θα ηταν ο ιδιος και οχι το πλοιο η το πληρωμα.Αλλα μαλλον ειναι δυσκολο να το καταλαβει μιας και ο τροπος σκεψης τους ειναι εμμεσος υποτιμητικος προς τους εργαζομενους του πλοιου.Τι φταιει το πλοιο που εκεινος οσο περιμενε ακουγε ραδιοφωνο με ανοιχτες τις πορτες εξαντλώντας την μπαταρια του αυτοκινητου του αδιαφοροντας αν θα επερνε μετα μπροστα?Οταν το πλοιο εφτασε επρεπε να φτασει "η σειρα του" για να καταλαβει οτι ειχε προβλημα?

Νομιζω οτι εχουμε ξεφυγει,εχουμε μπερδευτει,οπως το πλοιο εχει υποχρεωσεις απεναντι στον επιβατη ετσι εχει και ο επιβατης απεναντι στο πλοιο.

Link to comment
Share on other sites

Είχα αυτή την κουβέντα προχθές στο ταξίδι μου με το πλοίο. Παιδιά από το πλήρωμα μου λέγανε ακριβώς αυτό. Το τι ακούνε καθημερινά από διάφορους, δυστυχώς στην συντριπτική πλειοψηφία, Ελληνάρες. Οι πιο συχνές και χαρακτηριστικές ατάκες είναι αυτές που έχουν να κάνουν με το οικονομικό: "Εγώ σας πληρώνω!", "έδωσα τόσα" κτλ.

Επίσης προβλήματα και αντιδράσεις υπάρχουν με τους έξυπνους της τελευταίας στιγμής. Έφτασε μηχανάκι για Σαντορίνη κυριολεκτικά μισό λεπτό πριν πάρουμε την πόρτα από τον Πειραιά. Ο αξιωματικός του είπε περίμενε τέτοια ώρα που ήρθες, γιατί φόρτωνε τα τελευταία της Πάρου. Ο τύπος αντέδρασε του στυλ "Έσκασα τόσα και μου λες και τι ώρα θα έρθω κτλ". Μάλιστα θέλησε να εκδηλώσει κι άλλο τον αντρισμό του και όταν του είπαν σε ποιο σημείο του γκαράζ να κατευθυνθεί, σε δείγμα εκνευρισμού έδωσε πολλά γκάζια, και από τα πολλά άλογα της μηχανής που δεν κρατήθηκαν, η μηχανή γλύστρισε και ο τύπος πήγε να πέσει. Για καλή του τύχη τον κράτησαν οι παρευρισκόμενοι επιβάτες και πλήρωμα.

Ειναι παντα αναλογως τι θα τυχει στον καθενα και πως ο καθενας κρινει την συμπεριφορα του πληρωματος απεναντι του.

Αν δεχτουμε οτι οι πλειοψηφια των επιβατων ειναι 'Ελληναρες'(και ετσι ειναι)τοτε θα πρεπει να αποδεχτουμε οτι και η πλειοψηφια των πληρωματων ανηκει σε αυτη την την κατηγορια διοτι στην ιδια χωρα εχουμε μεγαλωσει ολοι,δεν μπορει οι μεν να ειναι παντα αγιοι και οι αλλοι μονιμως να εχουν αδικο.Εχω τυχει αρκετες φορες σε περιπτωσεις που οι επιβατες ειναι υπερβολικοι κι αλλες τοσες που το πληρωμα δεν συμπεριφερεται με την ευγενια που θα επρεπε απεναντι στους πελατες του.

Εγω στο παραπανω περιστατικο δεν στεκομαι στο ποιος ειχε δικιο(ειναι δυσκολο να πεις διαβαζοντας απλα μια ιστορια)αλλα στο οτι το πλοιο καθυστερησε να φτασει και τελικα θα την πληρωνε την νυφη ο επιβατης επειδη ειχε την ατυχια να μεινει απο μπαταρια το αυτοκινητο του. :ph34r:

Γιατι ποτε δεν φταινε οι ακτοπλοικες για τις καθυστερησεις αλλα οι επιβατες αντιμετωπιζονται σαν σκουπιδια οταν καθυστερουν εκεινοι?

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Σ'αυτό το σημείο θα συμφωνήσω κι εγώ με τον προλαλλήσαντα, την (αν ισχύει, γιατί και ο επιβάτης μπορεί να λέει ότι θέλει) καθυστέρα να μην την περνάμε στο ντούκου. Γιατί σε τελική ανάλυση αν φταίνε οι λιμενικές υποδομές (διόλου απίθανο με τέτοια λειτουργικά λιμάνια που έχουμε :ph34r: ) η εκάστοτε ακτοπλοϊκη θα πρέπει να έχει λάβει κάποια πρόνοια γι'αυτό. Εκτός βέβαια αν είναι κατι έκτακτο και απρόοπτο οπότε εκεί το ξανασυζητάμε. Όσον αφορα τον επιβάτη που διαμαρτύρεται, εαν η καθυστέρηση ήταν όντως μέχρι 5 λεπτά, δεν νομίζω να σιχτήριζε κανείς, ούτε και θα υπήρχε κανένα πρόβλημα με το λιμεναρχείο (όπως αναφέρθηκε πιο πάνω). Πρόβλημα δεν υπήρξε που το βαπόρι άργησε μια ώρα, θα υπάρξει για λίγα λεπτά ακόμα ;

Έχω μια ιδέα του ύφους το οποίο περιγράφεται, το οποίο το έχω συναντήσει πολλές φορές σε ταξίδια ή μη, και δεν είναι καθόλου ευχάριστο. :angry: Όλα αυτά υπό την αίρεση ότι τα πράγματα έγιναν έτσι οπως τα λέει ο επιβάτης βέβαια...

Link to comment
Share on other sites

Έχω μια ιδέα του ύφους το οποίο περιγράφεται, το οποίο το έχω συναντήσει πολλές φορές σε ταξίδια ή μη, και δεν είναι καθόλου ευχάριστο. :angry: Όλα αυτά υπό την αίρεση ότι τα πράγματα έγιναν έτσι οπως τα λέει ο επιβάτης βέβαια...

Πες τα βρε φίλε γιατί έχουμε χάσει την μπάλλα και πρέπει να εξηγούμε και να αναλύουμε τα αυτονόητα, εκτός του ότι πρέπει να πληρώσεις ένα μισθό για να τους κάνεις την χάρη να ταξιδέψεις με τα πλοία τους, αν σου τύχει κάτι, γιατί άνθρωποι είμαστε όχι ρομπότ, πρέπει να αντιμετωπίσεις και αυτά τα υφάκια...αν δεν σου αρέσουν οι αγένειες και τα υφάκια, τότε είσαι "Ελληνάρας", τυχαίος επιβάτης, εχθρός των πληρωμάτων και άλλα τέτοια όμορφα. Εν κατακλείδι αν καθυστερούσε 5 λεπτά το πλοίο θα ερχόταν ο Αρμαγεδδών και οι τέσσερεις καβαλάρηδες της Αποκάλυψης μαζί...

Προτείνω στους Ελληνες που περιμένουν μέσα στο λιοπύρι το πλοίο, να μη βάζουν ράδιο στο αυτοκίνητο και μένουν από μπαταρία ,οπωσδήποτε δε, να μη κάνουν κάτι που θα ενοχλήσει τον "κύριο" Υπαρχο του πλοίου που θα ταξιδέψουν...πολλώ δε μάλλον να μη δημοσιεύουν επιστολές γιατί ενοχλούνται 5-10 "καραβολάτρες" (μα τι όρος αλήθεια, να λατρεύει κάποιος ένα μηχάνημα :lol: ) στην Ελλάδα...

Link to comment
Share on other sites

Προτείνω στους Ελληνες που περιμένουν μέσα στο λιοπύρι το πλοίο, να μη βάζουν ράδιο στο αυτοκίνητο και μένουν από μπαταρία.

Ακριβώς αυτό διερωτώμαι εύλογα κι εγώ, η κακή συντήρηση του αυτοκίνητου έφταιγε ή μήπως με την αναμονή έμεινε κι από μπαταρία ο επιβάτης; Διότι συμβαίνει μέχρι και... στην Jaguar της γιαγιάς μου!

Αν δεν σου αρέσουν οι αγένειες και τα υφάκια, τότε είσαι "Ελληνάρας", τυχαίος επιβάτης, εχθρός των πληρωμάτων και άλλα τέτοια όμορφα.

Bάσει των γραφομενων της επιστολής, ο μόνος "Ελληνάρας" είναι ο ύπαρχος, το μόνο σίγουρο. Δε χρειάζεται να σκύψεις το κεφάλι στη λεμιτόμο του επιβάτη, αλλά σε έναν ευγενικό άνθρωπο-πελάτη οφείλεις να είσαι εξίσου ευγενικός ακόμη κι αν πρέπει να απαντήσεις αρνητικά στο αίτημα που υποβάλλει.

Σίγουρα ο αποστολέας κλείνει πολύ εύστοχα:

Απ' ό,τι φαίνεται, θα περάσει ακόμα καιρός προτού κάποιοι στην Ελλάδα αντιληφθούν ότι μόνο εάν ο καθένας μας - από το όποιο πόστο του - φροντίσει να προσφέρει το καλύτερο που μπορεί, έχουμε κάποια ελπίδα να βγούμε, κάποτε, από το σκοτεινό τούνελ...
Link to comment
Share on other sites

Κατά την ταπεινή μου άποψη,στην συγκεκριμένη περίπτωση και οι δύο εμπλεκόμενοι είχαν άδικο.Βεβαίως ο ύπαρχος δέν έπρεπε να μιλήση έτσι στον επιβάτη,αλλά και ο επιβάτης ώφειλε να σκεφτή πως,περιμένοντας επί μία ώρα μέσα στο αυτοκίνητο με τον κινητήρα σβηστό και το ραδιόφωνο να παίζη (ενδεχομένως και με τον κλιματισμό σε λειτουργία διότι στίς 10 Αυγούστου επεκράτει καύσων εν γένει),υπήρχε μεγάλη πιθανότητα να μείνη από μπαταρία και όταν θα ερχόταν η σειρά του να βάλη το όχημα στο πλοίο,αυτό θα...μουλάρωνε.Ολίγη προβλεπτικότητα και από μέρους του δέν θα έβλαπτε-ιδίως αφού ήξερε ότι το πλοίο είχε καθυστερήσει,οπότε όταν θα έφτανε θα είχε πιεστικώτερα χρονικά περιθώρια στο turnaround του.

Εξ άλλου,στην συγκεκριμένη περίπτωση βρέθηκε αμέσως καλώδιο φόρτισης,άν όμως δέν υπήρχε διαθέσιμο από κανέναν κι'αρχίζαν να ψάχνωνται όλοι,τί θα γινόταν;Θα περίμενε ολόκληρο πλοίο με χίλιους επιβάτες τον έναν που έμεινε από μπαταρία;

Link to comment
Share on other sites

Σε χθεσινη κουβεντα με τον υπαρχο στην μεσημεριανη αφιξη του πλοιου απο Πειραια σχετικα με το θεμα μου μετεφερε την δικη του αποψη.Πρωτον οταν τον ενημερωσε ο επιβατης για το προβλημα και οτι προσπαθει με καλωδια να το βαλει μπρος,του ειπε οτι εχουν περιπου 15 λεπτα χρονο μεχρι να τελειωσει η φορτωση και δευτερον πριν την αναχωρηση απο καθε λιμανι το πλοιο ενημερωνει την προβλητα-λιμεναρχειο,αν το πλροβλημα ηθελε 2-3 λεπτα για να λυθει τοτε απλα το λιμεναρχειο θα ενημερωνε το πλοιο να περιμενει αυτα τα λεπτα.

Νομιζω οτι η αληθεια ειναι καπου στην μεση και για τους δυο.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...