Jump to content
Shipfriends

Φορτηγά Οχηματαγωγά (RO/RO) || About Ro - Ro: Νέα-Κινήσεις-Δελτία-Απορίες


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
On 7/7/2011 at 11:58 PM, Nick the Greek said:

Απο φορτηγά οχηματαγωγά, συναντάμε το παλιό βορειοευρωπαικό ρορό Breant που αφίκνυται με πλήρες φορτίο και αφού ολοκληρώνει μια εξαιρετικά αργή μανούβρα, πλαγιο-πρυμνοδετεί στο εμπορικό λιμάνι. Πιο εντυπωσιακά πλάνα μας χαρίζει το Clipper Racer που πέρασε σχεδόν ολόκληρο εκείνο το Σαββατοκύριακο στη Βαρκελώνη.

 

Εδώ να πούμε πως το Clipper Racer (IMO 9119397) έχει πια μετονομαστεί σε Helliar και με σημαία Αγγλίας κάνει δρομολόγια ανάμεσα στην ηπειρωτική Σκωτία και τα νησιά της.

 

Ενώ το Breant (IMO 7802756) αφού για μια πενταετία(2011-2016) ονομάστηκε Benzu και έκανε δρομολόγια ανάμεσα στο Algeciras και τη Ceuta, έχει πια μετονομαστεί σε Via Famagusta και με σημαία Τουρκίας κάνει δρομολόγια ανάμεσα στη Μυρσίνη(Mersin) και την Αμμόχωστο(Famagusta), στα Κατεχόμενα Κυπριακά εδάφη.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Αξίζει να αναφέρουμε πως το SC Connector (IMO 9131993) γίνεται το πρώτο roro(ηλικίας 23 ετών μάλιστα, οπότε δε μιλάμε για κανένα νεότευκτο) που εξοπλίζεται με σπαστούς ρότορες έτσι ώστε να περνά κάτω από γέφυρες ή ενεργειακά καλώδια. Η φωτογραφία είναι χαρακτηριστική:

http://baltictransportjournal.com/assets/files/news/sea-cargo-side-door-ro-ro-sc-connector-tiltable-rotor-sails-artur-sylerstrzak-norsepower.jpg

 

Βλέπει κανείς πως η τεχνολογία καλπάζει στην κυριολεξία.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Το πλοίο είναι το Cenk A(σήμερα Cenk Y, ΙΜΟ 7811329) το οποίο όπως και τότε που τραβήχτηκε το video, έκανε δρομολόγια ανάμεσα στο Chornomorsk της Ουκρανίας και το Zonguldak της Τουρκίας. Κι αυτό ένα από τα πολλά roro που κάνουν δρομολόγια στη Μαύρη Θάλασσα, ξεχασμένα από Θεό κι ανθρώπους. Βλέπουμε πολλή φόρτωση στο επάνω γκαράζ αλλά ακόμη πιο σημαντικό βλέπουμε το εσωτερικό του πλοίου και παίρνουμε μια γεύση από το τι περνάνε και οι επαγγελματίες οδηγοί.

 

Αξίζει να δείτε και το κομμάτι που ο οδηγός μπαίνει στο κομοδέσιο. Δεν υπάρχει εννοείται reception και το πλήρωμα προσπαθεί να βγάλει άκρη με τις τετράκλινες καμπίνες. Εννοείται η τετράκλινη καμπίνα έχει ένα μόνο κλειδί και είναι χαρακτηριστική η σκηνή που το πλήρωμα ψάχνει μέσα στην τραπεζαρία άλλον ένοικο της ίδιας καμπίνας για να δώσει το κλειδί του στον οπερατέρ του βίντεο ώστε να μπορέσει να μπεί μέσα στην καμπίνα. Οι χώροι είναι συμβατοί με ένα 40plus ετών roro που βρίσκεται για 17 χρόνια υπό Τουρκική πλοιοκτησία. Αποκορύφωμα η σκηνή που ο οδηγός κάθεται να φάει μεσημεριανό. Πέρα από το ότι τέτοια φανερά οικτρή ποιότητα φαγητού δεν έχω φάει ούτε σε άσκηση στον Λαγό του Έβρου, οι οδηγοί σερβίρονται σε μεταλλικούς δίσκους όπως στο στρατό. Απελπισία.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Δεν ξέρω αν έχει αλλάξει κάτι στο μεσοδιάστημα με τον στόλο της Cenk και τα ονόματα, αλλά παλαιότερα υπήρχαν δύο αδελφά

Το Cenk A (ex Golfo dei Poeti) IMO 7707785

To Cenk Y (ex Golfo degli Ulivi) IMO 7811329

Η φιλοσοφία των "drivers only" RoPax παλαιών εποχών ήταν πολύ διαφορετική και "σπαρτιάτικη".

Link to comment
Share on other sites

Έχεις δίκιο, είχα μπερδέψει τα 2 πλοία. Χωρητικότητα περίπου 108 φορτηγά και αντίστοιχος αριθμός οδηγών, και τα δύο προιόντα του Nuovi Cantieri Apuania της Marina di Carrara.

 

Στο στόλο έχει προστεθεί και το πρώην Bayard(Fred Olsen) και Luigi Pa(Moby) σαν Cenk M (IMO 7382366)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ένα πολύ σπάνιο και περίεργο πλοίο μας έφερε στις οθόνες μας ο @FHFerry. Πάμε πίσω στον Ιούλιο του 1992 οπότε και σύμφωνα με τα λεγόμενά του το Ro-Ro Runner(IMO 7380954) έκανε δρομολόγια ανάμεσα σε Bari και Ηγουμενίτσα σε συνδυασμό με το Pearl William.

 

Κατά τα φαινόμενα δεν κράτησε και πάρα πολύ μια και το πλοίο φέρεται να  πιάστηκε από το PSC του Bari. Ο καταπέλτης στη δεξιά μάσκα μας παραπέμπει σε Ιαπωνικό σκαρί και ψάχνοντας τις λεπτομέρειές του δεν πέφτει κανείς έξω. Ναυπήγηση το 1974 στο ναυπηγείο Shimoda(240) με 130 μέτρα μήκος, 710 γραμμικά μέτρα φόρτωσης και 1 μηχανή Nippon Kokan. Ναυπηγήθηκε σαν Kushiro Maru και δούλεψε 15 χρόνια στην Ιαπωνία μέχρι το 1989 οπότε και μετονομάστηκε σε ro-ro Runner. Την ίδια χρονιά έγινε Runner, το 1991 και πάλι Ro-Ro Runner ενώ το 1996 έγινε Road Runner, όνομα με το οποίο κατέληξε στους διαλυτές το 1996. Χαρακτηριστικό το γεγονός ότι πέρασε από το 1990 ως λίγους μήνες πρίν τη διάλυσή του από την πλοιοκτησία της Adriatic Tankers του Παναγή Ζησιμάτου, το σινιάλο της οποίας φαίνεται να φέρει και στην παραπάνω φωτογραφία.

 

Περισσότερες πληροφορίες και για το πλοίο και για το εγχείρημα, ευπρόσδεκτες.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 10/20/2011 at 12:09 AM, ΣΕΙΡΙΟΣ said:

Τόσο στο equasis πάντως, όσο και στο shipspotting, τα τέσσερα από αυτά, WLOCLAWEK, ZERAN, CHODZIEZ και TYCHY, φέρονται να ανήκουν στην Pol Levant Shipping Lines (Γκντανσκ, Πολωνία)

 

On 3/31/2020 at 7:28 PM, Nick the Greek said:

Έτσι για να πάρουμε μια γεύση του πόσο της μοδός είναι η Λιβύη και πόσο θα φορεθεί η κελεμπία την άνοιξη και το καλοκαίρι φέτος :D, να τι roro έχω παρατηρήσει τελευταία να πηγαινοέρχεται εκεί:

Zeran ( IMO 8302272)

 

On 9/27/2020 at 11:24 AM, Petros P said:

Λογικό το βλέπω , ψάχνανε γιατι ειχαν πουλήσει και το Zeran πριν λίγο καιρο.

 

Το Zeran δεν βρίσκεται πια ανάμεσά μας, σε ένα από τα ταξίδια του στη Misurata της Λιβύης εκφόρτωσε και έφυγε με προορισμό την Chittagong. Τελευταίο του όνομα, μάλιστα μόλις το δεύτερό του σε όλη του την ζωή, το Heyma. Εμείς το βλέπουμε δεμένο στη Γένοβα το 2019 με τα τελευταία του σινιάλα, στην υπηρεσία της Linea Messina. Από τα 4 αυτά αδέλφια, στη ζωή έχει μείνει μόνο το Chodziez.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Quote

Περισσότερες πληροφορίες και για το πλοίο και για το εγχείρημα, ευπρόσδεκτες.

Το William παραπέμπει σε γνωστή πατρινή οικογένεια μεταφορέων (που επεκτάθηκε και σε άλλες δραστηριότητες). Προφανώς οι αρμόδιοι των δύο εταιρειών βρήκαν  "κοινό τόπο" ώστε να προχωρήσουν στο προφανώς αποτυχημένο εγχείρημα. Από όσα μπόρεσα να ανακαλέσω στην μνήμη μου μετά από τόσα χρόνια η Adriatic Tankers είχε εντάξει στον στόλο της (mid90s νομίζω) 2 ή 3 RoRo. Στο προσωπικό site του Παναγή Ζησιμάτου 🤨, το οποίο περιέχει υλικό της τότε εταιρείας βρήκα και το Ro-Ro Sprinter.

Edited by pathfinder
Link to comment
Share on other sites

On 4/18/2020 at 5:26 PM, giorgos_249 said:

Πολλά roro κατασκεύασε και η seaspeed πλοιοκτησίας Ανδριωτών εφοπλιστών, μερικά εξ αυτών πολύ αξιόλογα όπως η τριάδα seaspeed asia / seaspeed america / seaspeed arabia που σημερα ανηκουν στο αμερικανικό πολεμικό ναυτικό...

Επίσης τα seaspeed dana/dora/dima η ιδια εταιρεία..... (μετέπειτα πέρασαν σε διάφορους βορειοευρωπαικούς operator) οπως και τα seaspeed master/seaspeed challenger....

 Η εταιρεία Morland Navigation (Μαρής) φαίνεται να είχε καλές σχέσεις με Νορβηγούς. Τα dana/dora/dima (νορβηγικής κατασκευής) ναυπηγήθηκαν το 1976/77 και δρομολογήθηκαν σε σύμπραξη ή για λογαριασμό της Fred Olsen Αγγλία-Β.Ευρώπη/Αν.Μεσόγειο/Ερυθρά/Περσικό. Πλοία με καλές δυνατότητες, αρκετά οικονομικά σε κατανάλωση (1 κ.μηχανή) αλλά με χαμηλή ταχύτητα και "ιδιαιτερότητα" την μοναδική τους τσιμινιέρα στην αριστερή πλευρά. Πιθανόν λόγω του ανταγωνισμού και της μειώσεως των φορτίων σύντομα "μετακόμισαν" στη Β. Ευρώπη. Δούλεψαν για διάφορους εφοπλιστές (operators) κυρίως στην Β.Ευρώπη αλλά και αλλού. Το ένα "μπατάρισε" και χάθηκε αρκετά νέο για να ακολουθήσει την τύχη του άλλο ένα αρκετά χρόνια αργότερα.

https://www.doverferryphotosforums.co.uk/mv-calibur-past-and-present/

Τα παραπάνω τα συντρόφευσαν στην αρχική τους γραμμή τα Ιταλικής κατασκευής Seaspeed Challenger (που είχε κάνει ένα σύντομο περασμα από Ιρλανδία) και λίγο αργότερα το αδελφό Seaspeed Master.

Τα γιαπωνέζικα (KAWASAKI) asia/america/arabia (1977) προηγήθηκαν λίγο των πλοίων της Hellenic Lines. Πιθανότατα ήταν τα μεγαλύτερα Ro/Ro της εποχής και αποτέλεσαν σημείο αναφοράς. Με αρκετά μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα και κάπως καλύτερη ταχύτητα απο τα πλοία της Hellenic προορίζοντο για ΗΠΑ/Μ.Ανατολή. Σχεδόν αμέσως τα asia/arabia εντάχθηκαν στον στόλο της νεοσύστατης NSCSA σαν Saudi Makkah/Saudi Riyadh αντίστοιχα. Αν δεν κάνω λάθος συνέχισαν την γραμμή αρκετό διάστημα αφότου παρελήφθησαν από την NSCSA τα 4 θηριώδη για την εποχή σουηδικά (Kockums) Con-Ro της.

Και πάλι αν δεν κάνω λάθος το America μπήκε στην γραμμή Houston/Μ.Ανατολή με πρακτόρευση (ή για λογαριασμό) της Leif Hoegh και αργότερα ναυλώθηκε σε G&C για δυτική Αφρική. Σήμερα αποτελούν 3 από τα πλοία της RRF του ναυτικού των ΗΠΑ. Τα θαυμάζουμε εδώ:

http://navy.memorieshop.com/Reserve-Fleets/Hampton-Roads/Portsmouth/index.html

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Ο Μπέης ο Σαφφέτ, στα 30 και κάτι του έβαλε και scrubber εξακολουθώντας να παίζει μπάλα ανάμεσα στην Τεργέστη και τον Τσεσμέ. Σε ένα τέτοιο δρομολόγιο τον πιάσαμε και εμείς στον γαλήνιο Τσικνιά. Πλοιοκτησία και διαχείριση είναι εξ' ολοκλήρου στην Ulusoy απ' ότι βλέπω. Κατασκευή 1987 στο Danyard του Fredrikshavn(421) με μία κύρια μηχανή MaK και χωρητικότητα για 197 νταλίκες. Πρώτος του πλοιοκτήτης η Mercandia, με το πλοίο να βαφτίζεται Mercandian Pacific II και κατόπιν να γίνεται Caracas(1987), NDS Atlantic(1989), UND Saffet Bey(1995) και τελικά να παίρνει το σημερινό του όνομα πίσω στο 2003. 

Link to comment
Share on other sites

Πολύ μερακλίδικο βιντεάκι από την Ιαπωνία, στο οποίο πρωταγωνιστεί το ro-ro Hakko Hinata (IMO 9865805). Βλέπουμε την εκφόρτωση του πλοίου σε άγνωστο λιμάνι με πλάνα μέσα από το γκαράζ. Βλέπει κανείς πως πέφτει το πλήρωμα επάνω στις νταλίκες και συνδέει τον τράκτορα αλλά και ανεβάζει τα ποδάρια της καρότσας χωρίς ο οδηγός να κάνει τίποτα στις περισσότερες περιπτώσεις.

 

Εδώ έχουμε και τη φόρτωση που είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή. Βλέπει κανείς πόσο οργανωμένο είναι το πλήρωμα και πως περιμένουν την νταλίκα με το καβαλέτο, τους ιμάντες, τους τάκους και τα πατάκια για τα ποδάρια της καρότσας ήδη παρατεταγμένα. Προσέξτε επίσης το κουμάντο με το φωσφοριζέ μπαστούνι που δίνει εντολές στη νταλίκα. Επιστημονική φαντασία ο επαγγελματισμός τους για τα ελληνικά δεδομένα.

 

Αξίζει επίσης να σημειωθεί πως τα βίντεο είναι τραβηγμένα από την ίδια την εταιρεία που διαφημίζει τη δουλειά της και το προιόν της. Το πλοίο είναι του 2020 από το Honda Zosen(1121) στο Saiki με μία μηχανή Niigata, 134 μέτρα μήκος και χωρητικότητα 71 καρότσες σύν 100 ΙΧ.

Link to comment
Share on other sites

Κι άλλο μερακλίδικο Γιαπωνέζικο βιντεάκι με την εκφόρτωση του άνω γκαράζ ενός ρορό από ψηλά. Συνολική χωρητικότητα 26 νταλίκες στο ανοιχτό:

 

Βλέποντας αυτό το πρώτο βιντεάκι και μη βρίσκοντας άλλον καταπέλτη εκτός από αυτόν που είδαμε, αναρωτήθηκα πως ξεφορτώνει το κυρίως γκαράζ και το υπόγειο που σίγουρα θα έχει το πλοίο. Την απάντηση μου δίνει το δεύτερο βίντεο του ιδίου πλοίου:

 

Το πλοίο πρέπει να είναι το Hakko 21 (IMO 9251731), ναυπήγηση 2001 στο Honda, Saiki(1026) με μία μηχανή B&W.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Για όποιον ενδιαφέρεται, το βιβλίο: Transorient II, έχει ένα ολόκληρο κεφάλαιο με φωτογραφίες για το πλοίο, τα ταξίδια του και τη βύθισή του.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ας κάνουμε απόψε μια σύντομη γνωριμία με ένα roro της Βορείου Ευρώπης που 31 χρόνια μετά τη ναυπήγησή του ακόμη βρίσκει δουλειά. Δεμένο λοιπόν στο Rozenburg τον Μάιο του 2017, είναι το SC Ahtela (IMO 8911736). Το hull του μερικώς ολοκληρώθηκε το 1991 στο Brodogradiliste 'Sava' - Macvanska στη Mitrovica(305) και αποπερατώθηκε στα γνωστά μας Fosen της Νορβηγίας με αριθμό γιάρδας 46. Μια μονάχη μηχανή Wartsila 16V32D και μέγιστη ταχύτητα 16.5 κόμβων με κατανάλωση 24 τόνους το 24ωρο. Πρώτο του όνομα το Ahtela, μέχρι το 1997 οπότε και γίνεται Finnoak. Αυτό το όνομα το κρατά 11 χρόνια και επιστρέφει το 2008 σε Ahtela, ενώ από το 2012 έχει και το πρόθεμα SC, που παραπέμπει στη Νορβηγική Sea-Cargo που είναι και οι πλοιοκτήτες του. Το μήκος του είναι 140 μέτρα και τα γραμμικά του μέτρα 1,590 σε 2 ντέκ.

Link to comment
Share on other sites

  

On 9/17/2012 at 9:02 AM, moros said:

νεα διαχειρίστρια στην SALEM AL MAKRANI CARGO CO. - L.L.C. - DUBAI, U.A.E....η οποια έχει στον στόλο της αλλα 2 RoRo τα AL SALMY 5 (Imo: 8118839) & AL SALMY 6 (Imo: 7728596)

Το Al Salmy 6 φαίνεται ότι βούλιαξε σήμερα στο Περσικό κόλπο ανοικτά του Ιράν.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Αφού το "Eddystone" πέρασε ολόφωτο (ούτε επίτηδες να το έκανε...) το τελευταίο του βράδυ αρόδο, ακριβώς μπροστά σε ξενοδοχείο που προάγει την τελευταία 6ετία την ρωσοφωνία, σάλπαρε το πρωί αιφνιδίως και μετά από ένα αργότερο και από το replay ρεμέτζο, άραξε στην δυτικότερη άκρη του λιμανιού, όπου και άρχισε να ξεφορτώνει υπό διόλου διακριτική επίβλεψη.

Ro-Ro Eddystone @Thessaloniki Port 04042022.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Το "τσίμπησαν" το Vitory RoRo ενώ είχε προορισμό τη Λιβύη, φορτωμένο με στρατιωτικά οχήματα. Τουρκικής πλοιοκτησίας, το δρομολόγιο του δεν είχε λιμάνι αφετηρίας κάπου στην Τουρκία.

Το παρακολουθούσε ελληνική φρεγάτα, το Θεμιστοκλής, αλλά το ντου το έκανε ιταλική:

https://www.operationirini.eu/eu-operation-irini-found-cargo-breach-un-arms-embargo-libya-inspection-ship-off-coast-libya/

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Link to comment
Share on other sites

https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:335652/mmsi:677085315/imo:9005869/vessel:ANATOLIAN

Το γνωστό Mavi Marmara είναι που είχε το επεισόδιο με τους Ισραηλινούς πριν καμιά 10αρια χρόνια.

Αδερφάκι της θαλαμηγού Dream που είχε μετασκευαστεί στη Χαλκίδα.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...