Jump to content
Shipfriends

Φορτηγά Οχηματαγωγά (RO/RO) || About Ro - Ro: Νέα-Κινήσεις-Δελτία-Απορίες


Recommended Posts

Υπάρχουν κάποιες εταιρείες στην Ελλάδα που απασχολούνται αποκλειστικά με Ro-Ro και άλλες μερικώς. Οι εταιρείες Neptune Lines, Aegean Cargo, Μύκονος Ν.Ε και η εταιρεία που έχει το Sea Angel & Sea Coquette (δε θυμάμαι το όνομα της) ασχολούνται αποκλειστικά με τα Ro-Ro. Υπάρχουν πολλές ακτοπλοϊκές εταιρείες που έχουν Ro-Ro στο στόλο τους, όπως η ATTICA, SAOS Ferries, G.A Ferries, HSW, Χαλκηδών.

Κατά τη γνώμη, οι προοπτικές για τις εταιρείες που έχουν Ro-Ro είναι αρκετά καλές. Άμα παρατηρήσεις τα τελευταία χρόνια πόσα Ro-Ro έχουν αποκτηθεί από Ελληνικές εταιρείες δείχνει ότι έχει υπάρχει «παντεσπάνι» για όλες.

Link to comment
Share on other sites

Πάντως τα ro/ro έχουν πολύ μέλλον μπροστά τους και οι συνθήκες τόσο στο Αιγαίο όσο και στην Αδριατική ευνοούν την ανάπτυξή τους.

Στην Αδριατική παρατηρούμε μείωση του στόλου των ακτοπλοικών και αύξηση των ro/ro.Ένα πλοίο cruise ferry όπως τα παλατια των Μινωικών το χειμώνα οι επιβάτες και τα ΙΧ που μεταφέρει είναι λιγα άρα και τα έσοδα του πλοίου από το ξενοδοχειακό του περιορισμένα.Οπότε οι περισσότερες εταιρίες στρέφονται στα ro/ro.

Τα φορτηγά πλέον μεταφέρονται ασυνόδευτα είτε στα νησιά είτε στην Αδριατική.

Στην Αδριατική ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια βαθμίαια και συνεχιζόμενη αύξηση των τρέηλερς.

Πάντως τα ro/ro ήταν και η τελευταία δραστηριότητα του Περικλή Παναγόπουλου(τον οποίο θεωρώ τον πλέον επιτυχημένο επιχειρηματία στην επιβατηγό ναυτιλία και πιστεύω ότι ο ανθρωπος είναι ικανός να δεί και πίσω από δύο βουνά) όντας μεγαλομέτοχος των ΕΠ.ΑΤΤ,να επεκταθεί δηλαδή σε αυτή την αγορά αγοράζοντας ακόμα δύο ro/ro ενώ διαπραγματεύτηκε και την αγορά του ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ με ανεπιτυχή κατάληξη.

Επίσης μια από τις μεγαλύτερες Ελληνικές ακτοπλοικές εταιρίες η HSW ΄βλέπουμε ότι μέσα σε μια διετία αγόρασε 3 ro/ro και αύξησε τον στόλο της στα 5.

Πιστεύω ότι μακροπρόθεσμα αυτός ο τύπος πλοίου ή ο τύπος του καθαρού ro/pax κι όχι η μετάλλαξή του σε cruise ferry (όπως για π.χ ένας καινούριος ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ) θα αναπτυχθεί ιδιαίτερα στην Ελλάδα και στην Αδριατική..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Εδω νομιζω πως πρεπει να κανουμε μια διευκρινηση. Οταν αναφερομαστε σε ro-ro(δηλαδη roll-on / roll-off) αναφερομαστε σε οποιοδηποτε φορτιο μπαινει μεσα σε ενα πλοιο με τη χρηση του καταπελτη του και πανω σε τροχους. Αυτο μπορει να ειναι απο ενα ΙΧ ή ενα τρολλευ μεχρι μια τεραστια πλατφορμα ή ενα πυραυλο προσαρμοσμενα πανω σε ροδες. Υπο αυτην την εννοια, ρο-ρο (οχι αποκλειστικα βεβαια) ειναι οχι μονο τα οχηματαγωγα τυπου Παναγια Κρημνιωτισσα αλλα και ολα τα ελληνικα φερρυ, ακομα και τα ταχυπλοα. Απλα διοτι μεταφερουν (και)φορτιο πανω σε τροχους.

Απο κει και περα θεωρω οτι ο ελληνικος ορος ΦΓ/ΟΓ (φορτηγο οχηματαγωγο) ειναι -εστω κι αν θυμιζει καθαρευσιανικα- ο πιο σωστος να περιγραψει την κατηγορια πλοιων στην οποια αναφερεστε, η οποια και οντως παρουσιαζει ανθιση.

Οσον αφορα εταιρειες σαν τη Neptune Lines ή την εταιρεια του Sea Coquette, o σατανας ο Neptune(και παλι) ειναι αυτος που χαρακτηρισε τα πλοια τους με τη σωστη ορολογια. Τα πλοια αυτα ειναι Car Carriers με την εννοια οτι μεταφερουν μονο τροχοφορα οχηματα, δεν δυνανται να μεταφερουν για παραδειγμα κατι σαν αυτο, το οποιο και ειναι ro-ro cargo. Αντιθετα τα πλοια της Grimaldi, δεν ειναι Pure Car Carriers αλλα πραγματικα ro-ro carriers υπο την εννοια οτι δε μεταφερουν μονο τροχοφορα οχηματα αλλα ακομα και containers ή maffi φορτωμενα με σωληνες ατσάλι που εισερχονται μεσα στο πλοιο απο τον καταπελτη, συρομενα απο τρακτορες του ΟΛΠ.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Λετε να εχουμε τα ιδια και στην ΣΑΟΣ...Απο το infoMARE.it

Το ITALRORO THREE εχει κατασχεθει στο λιμανι της Γενοβα και χτες το λιμεναρχειο εγγυηθηκε την παροχη ολων εκεινων των υπηρεσιων(θερμανση-φωτισμος-ρευμα)που θα παρεχουν μια αξιοπρεπη ζωη πανω στο πλοιο.Επισης η πλοιοκτητρια εταιρια Puglia Navigazione Srl,θα καταθεσει καποιο ποσο στον πλοιαρχο ωστε να ικανοποιηθουν οι καθημερινες αναγκες του ιδιου αλλα και του πλοιου...
Link to comment
Share on other sites

Δεν ξέρω αν θα έχουμε τα ίδια με την ΣΑΟΣ αλλά τέτοιες εγγυήσεις το ελληνικό κράτος αποκλείεται να δώσει σε ανάλογη περίπτωση:D

Μόνο έμπρακτη συμπαράσταση άντε και κανέναν έρανο όπως είχε κάνει κάποτε ο τότε λιμενάρχης Πάτρας Βασίλης Κάντας για το πλήρωμα του brindisi αν δεν κάνω λάθος το οποίο είχε φτάσει σε σημείο μηδέν από οικονομικής πλευράς.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ας γωρισουμε καλυτερα την σειρα των 10 αδερφων.Δυστυχως βρηκα μονο για τα 8 στοιχεια απ το shippax.Τα ASSI EUROLINK & STRORA KORSNAS LINK I ελειπαν(μπορει να εχουν αποσυρθει).

post-709-128326978583_thumb.jpg

post-709-128326978584_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Γνωριζει κανεις τα φετινα δρομολογια των Ο/Γ απο Ικονιο (Πειραια) για Κυκλαδες, Δωδεκανησα και Αιγαιο γενικοτερα??

Ευχαριστω...

Link to comment
Share on other sites

Μέχρι στιγμής Ro-Ro έχει καθημερινως το Μύκονος γύρω στις 20:30 εκτός Κυριακής και δεύτερο Σάββατο, το Αρχάγγελος κάθε Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή για Χίο Μυτιλήνη και Χανιά γύρω στις 18:00 και το Αλεξάνδρα Τ κάθε Δευτέρα, Τέταρτη Παρασκευή γύρω στις 17:00 για Χίο Μυτιλήνη και ενιοτε για Δωδεκανησα. Βέβαια οι ώρες συχνά πυκνά αλλάζουν όπως και τα δρομολόγια. Διότι τα Ro-Ro όπου βρουν φορτία πηγαίνουν.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Μπορεί κάποιος να με πληροφορίσει για το κόστος κτήσης ενός 140μετρου ρο/ρο 25ετίας περίπου, το ημερίσιο κόστος λειτουργίας με ή χωρίς πλήρωμα καθώς επίσεις και γιά τα ανάλογα ημερίσια νάυλα.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 4 months later...

Στο vesseltracker γραφουν οτι πουληθηκαν τα WESSEX,CRAGSIDE σε εταιρια με εδρα το Λουξεμβουργο,οπως επισης και το αδερφο MAAS VIKING.Ψαχνοντας στο google βρηκα αυτο που αναφερει καποιες απο τις πωλησεις.

Με μια ματια παντως στο AIS,τα WESSEX και MERCIA εχουν αλλαξει σημαια απο UK σε LU,οποτε ισως να πουληθηκαν πακετο.

Edited by NHSOS XIOS
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Με αφορμή το Sabrinaki μία απο τις βολές κατα ριπάς που σήμερα εξαπέλυσες στο χώροτων ro-ro, θέλω να πώ τα εξής.

Πριν απο 20+χρόνια φωτογράφισα στη ράδα του Πειραιά το παρακάτω εικονιζόμενο ro-ro, με το σήμα των U.S.S.R στις κόκκινες τσιμινιέρες του και το όνομα κάποιου ακαδημαικού ή προφέσορα της πάλαι ποτέ κραταιάς Σοβιετικής Ενωσης

(δυσανάγνωστο λόγω απόστασης & πτωχού εξοπλισμού) . Το πλοίο ήταν ένα απο μια σειρά πλοίων 12.000 tn κατασκευασμένα στα ναυπηγεία ULJANIK της Κροατίας, ειδικά για την Κασπία Θάλασσα, τα οποία και ταξίδεψαν έως εκεί μέσω ενός συστήματος υδάτινων δρόμων μέσω των ποταμών Βόλγα και Δον, σύμφωνα με όσα είχα διαβάσει σε κάποιο άρθρο αφου και εγώ είχα την ίδια απορία. Το συγκεκριμένο πλοίο μαζί με 1ή 2 ίδια πουλήθηκαν και έκαναν ταξίδια μεταξύ Βαλτικής και χωρών της Ευρώπης, με το όνομα MERCURI 1& 2 (ίσως να υπήρχε και 3ο ). Το παράδοξο είναι ότι με τα ονόματα αυτά τα πλοία επέστρεψαν πάλι για δρομολόγια στην Κασπία Θάλασσα, για λογαριασμό της δημοκρατίας του Αζερμπαιτζαν (www.caspar.az), εκτελώντας μεταφορές φορτίων, φορτηγών, βαγονιών τρένων αλλά και επιβατών. Μάλιστα

το Μercuri 2 είχε βυθισθεί πριν από πολλά χρόνια στην Κασπία.

post-1854-0-92540500-1349625296_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ropax της εποχής, στην Ελλάδα τα βουλγαρικών  συμφερόντων TRAPEZITSA & TZAREVETZ, απο Βόλο-Συρία, μετέπειτα Πάτρα -Ιταλία και στη συνέχεια μετά απο ευρείας κλιμακας μετασκευή, στο στενό της Μάγχης

Link to comment
Share on other sites

 

Ropax της εποχής, στην Ελλάδα τα βουλγαρικών  συμφερόντων TRAPEZITSA & TZAREVETZ, απο Βόλο-Συρία, μετέπειτα Πάτρα -Ιταλία και στη συνέχεια μετά απο ευρείας κλιμακας μετασκευή, στο στενό της Μάγχης

 

Αφού πιάσαμε την ιστορία ropax της σειράς Challenger όπως την έλεγαν. Ναυπηγηθηκαν 3 αδελφά για λογαριασμό της Rederi AB Nordoe τα Zenobia, Ariadne (μετονομάστηκε αμέσως σε Soca) και Scandinavia για να αντικαταστησουν τα Scandinavia (παλαιο) και Falster στην γραμμη Βόλο/Ταρτους (παρότι τα τελευταία συνέχισαν τελικά την γραμμή σαν Raed B. και Tarek B. για λίγο). Το Zenobia βυθίστηκε λίγους μόλις μήνες μετά την καθέλκυσή του στην Λάρνακα (αν θυμάμαι καλά είχε προηγουμένως πάλι πρόβλημα ευστάθειας στον Κάβο Μαλιά). Τα άλλα δύο δούλεψαν 1-2 χρόνια Koper/Tartous και μετα πωληθηκαν στην SOMAT (κρατικη εταιρεια φορτηγων Βουλγαριας). Το Scandinavia αργότερα κατέληξε για λίγο στην GA Ferries (ALKMINI A.)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tα πλοία ήταν να πάνε χωρίς πλήρωμα, ρυμουλκούμενα (ειδικά για το Trader που η κατάσταση δεν είναι και η καλύτερη, ρυμουλκούμενο φάνταζε ιδανικό). Όμως εχθές έστειλαν Ουκρανούς στα πλοία για να τα επανδρώσουν και να φύγουν με πλήρωμα! Οπότε βρίσκονται αρόδου για τα τελευταία "τεσταρίσματα" πριν το μοιραίο ταξίδι τους!

Επιτρέπεται να περάσουν τη διώρυγα του Σουέζ ρυμουλκούμενα? Είχαν την εντύπωση πως όχι.

Link to comment
Share on other sites

Επιτρέπεται φίλε gtogias. Υπάρχουν ειδικές κατηγορίες που δίνεται άδεια για διελεύσεις σύμφωνα με το τροποποιημένο καταστατικό της Βαρκελώνης για ελεύθερη διέλευση. Για να μην μπερδευόμαστε όμως και μακρυγορούμε ανώφελα, θα σου πώ ένα παράδειγμα απο προσωπική εμπειρία, ότι τον Αύγουστο του 2007 είχε γίνει μια μεταφορά πλωτού γερανού απο Πειραιά για Τζέντα μέσω Σουέζ με το Ρ/Κ WIZARD χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα! Και τα Ro/Ro της Ηellenic αρχικά ρυμουλκούμενα λέγανε θα πάνε, μετά ακούστηκε ότι θα φέρναν Ρουμάνους να τα πάνε για μεγαλύτερη ασφάλεια κι εντέλει μπήκαν Ουκρανοί. Για το Master δεν υπήρχε θέμα, καθώς όλο είναι/ήταν σε άψογη κατάσταση, για το Trader ήταν το θέμα περισσότερο, που η κατάστασή του ήταν απογοητευτική!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Η νέα εταιρία που εμφανίζεται ως ιδιοκτήτρια ονομάζεται Pelican Denizcilik San Tic Ltd με έδρα την Κωνσταντινούπολη και διαχειρίστρια από ότι φαίνεται θα είναι η Aras Marine Group (ή πιο αναλυτικά Aras Deniz Insaat As).

Πάντως σε εκείνο το κομμάτι μεταξύ Ισραήλ, Λιβάνου, Κύπρου και Τουρκίας δραστηριοποιούνται διάφορα μικρά ferries και Ro/Ro ένα εκ των οποίων είναι και το MED STAR (ex ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ, ΛΗΜΝΟΣ κτλ). Δεν θα μου έκανε εντύπωση αν το δούμε να ταξιδεύει κάπου εκεί.

Ένα roro που έκανε δρομολόγια εκεί κάτω δεν είχε στην τσιμινιέρα τον πελεκάνο; Θυμάται κανείς όνομα; Το είχαμε δει σε δεξαμενισμό στου Βασιλειάδη αλλά τώρα δεν μπορώ να βρω ποιο ήταν.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Για να μη λέμε - και βλέπουμε - μόνο τα δικά μας ωραία, ας πάρουμε μιε γεύση από το delpoyment -που λένε και στην Άνω Μερά Μυκόνου- των μονοτίμονων δεινοσαύρων ρο-ρό της Tirrenia μέσα στο ημερολογιακό έτος 2015:

Puglia: Ξεκίνησε τη χρονιά στην Ισπανία όπου αφού πρώτα δούλεψε από Βαρκελώνη κυρίως(αλλά και Valencia ορισμένα δρομολόγια) για Ibiza και Palma de Mallorca σε ναύλωση της Balearia, συνέχισε με δρομολόγια στο Denia - Ibiza και κατέληξε στο Algeciras όπου και έβγαλε το μεγαλύτερο μέρος του καλοκαιριού με ταξίδια από και πρός το Tanger Med. Αυτήν τη στιγμή και με τη ναύλωση της Balearia να έχει έρθει στο τέλος της, το πλοίο κάνει ταξίδια ανάμεσα σε Piombino και Olbia σε αντικατάσταση του Luigi Pa, έχοντας περάσει πρώτα μερικές μέρες από τον Κρότωνα, υποθέτω σε κάποιο ναυπηγείο. Εδώ το βλέπουμε στο δεμένο Algeciras με τα καινούρια του χρώματα.

Espresso Catania: Ξεκίνησε στο Ravenna - Catania και συνέχισε/κατέληξε στο Livorno - Cagliari.

Via Adriatico: Το μόνο χωρίς αλλαγές, όλη τη χρονιά στο Livorno - Cagliari. Εδώ σε μια άφιξη του στο Λιβόρνο, να και η πρυμνιά φωτό.

Espresso Ravenna: Αποχωρώντας από τη γραμμή Ravenna - Catania, πήγε στην Ισπανία όπου έκανε δρομολόγια διπλώνοντας το Νήσος Μύκονος μεταξύ Denia και Ibiza αλλά και Palma de Mallorca. Και αυτό στη συνέχεια έκανε μερικά δρομολόγια από Valencia για Palma de Mallorca και τον Αύγουστο πέρασε στη γραμμή Algeciras - Tanger, πάντα με τη Balearia χωρίς όμως να φορέσει ποτέ τα σινιάλα της, όπως και το Puglia. Επέστρεψε πρίν μερικές εβδομάδες στη μαμά Ιταλία και κατέληξε να τριπλώσει τα Via Adriatico και Espresso Catania στη γραμμή Livorno - Cagliari.

Levante, πρώην Lazio: Από το καλοκαίρι σε ναυπηγείο στην Rijeka τσή Κροατίας με μηχανικά προβλήματα.

Μια που είπαμε για τα 4 αδέλφια της Tirrenia, ας αναφερθούμε συντόμως και στα άλλα 2 που δεν είναι πια στην Ιταλία:

Galileusz (πρώην Via Tirreno): Στη γραμμή Trelleborg(Σουηδία) - Swinoujscie(Πολωνία) για λογαριασμό της Unity Line.

Και είναι φυσικά και το Scandola, πρώην Via Ligure και Ionian Star που συνεχίζει ναυλωμένο στην Trasmediterranea να πλέει μεταξύ Valencia και Ibiza με βραδυνές αναχωρήσεις από Valencia και πρωινές από Ibiza. Γι αυτό όμως στο μέλλον μπορούμε να πούμε πολλά περισσότερα.

ΥΓ: Τα παραπάνω είναι καθαρά από μνήμης, αν έχω κάνει κάποιο λάθος, διορθώστε με.

Ευχαριστούμε! Εξακολουθεί μήπως να ταξιδεύει κανένα με τα πρώην χρώματα της Adriatica; Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Όχι. Το τελευταίο πάνω στο οποίο υπήρχε μια κάποια σύνδεση ή απ΄ευθείας αναφορά αν θέλεις με την Adriatica, ήταν το Domiziana. Στη φωτογραφία εδώ μπορείς να διακρίνεις το Βενετσιάνικο θυρεό.

 

Αξιοσημείωτο είναι επίσης πως σύμφωνα με τους Lloyd's τα παραπάνω πλοία παραμένουν στην πλοιοκτησία της Tirrenia και όπως είδες και παραπάνω, φέρουν και τα εμπορικά σινιάλα της Tirrenia.

Link to comment
Share on other sites

Ωραία για ρορό είναι, έχουν καλό φινίρισμα στο design. Κατά τα άλλα όμως είναι δεινόσαυροι :D, γυρνάνε μόνο με βοήθεια ρυμουλκού σε όποιο λιμάνι κι αν τα έχω πετύχει, ακόμα και με καλές καιρικές συνθήκες.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Στις αρχές του Φθινοπώρου ήταν δυο πλοία Ro-Ro Cargo στο Αμπελάκι της Σαλαμίνας, που είναι νέα αποκτήματα της εταιρείας Atlantides Group. Το πρώτο είναι το Sparta I (IMO No: 9268710), που είναι κατασκευασμένο το 2003 και προηγούμενα του ονόματα ηταν Scan Brazil, Hyundai Buffalo και HC Paulina.

Το πρώτο είναι το Sparta IΙ (IMO No: 9160994), που είναι κατασκευασμένο το 2000 και προηγούμενο του όνομα ήταν Sloman Provider.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Το Heavy Load Carrier Industrial Jazz (ΙΜΟ Νο: 9509970) είναι στο μώλο της ΔΕΗ και ήρθε πριν λίγες ημέρες από το ναυπηγείο της Χαλκίδας που ήταν για δεξαμενισμό. Το πλοίο κατασκευής του 2010, προηγούμενο ονόματα του είναι Ocean Jazz, Oig Giant II και Combi Dock IV.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...