Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη σε μήκος γέφυρα στην Ευρώπη, με αυτοκινητόδρομο και σιδηρόδρομο, η οποία συνδέει την πρωτεύουσα της Δανίας, Κοπενγχάγη, με το Μάλμε της Σουηδίας. Το μισό σχεδόν τμήμα της γέφυρας είναι υποθαλάσσιο για διευκόλυνση κυρίως του αεροδομίου της Κοπεγχάγης και των αφιξοαναχωρήσεων της. Περισσότερες φώτος, σε 2 μήνες.

1_IMG_0324-1.jpg

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

Λόγω επαγγελματικών δεσμεύσεων, έζησα και τις δύο φάσεις:

  • Το αεροπορικό εισιτήριο Αθήνα-Μάλμε (και όχι Μάλμο), περιελάμβανε ένα σκέλος πράγματι αεροπορικό (έως Κοπεγχάγη) και άλλο ένα ακτοπλοϊκό, αλλά με κανονική επιβίβαση από gate του terminal στην Κοπεγχάγη, με έλεγχο χειραποσκευών κλπ. Ξαφνικά έβγαινες από το gate και έμπαινες σε ένα catamaran τύπου FC5-6. Παλαιότερα (1960?) καρριέρα (ως Anholt) πρέπει να έκανε στην γραμμή το σημερινό Samos Spirit. Μετά από 3,5 ώρες αποστειρωτική κλεισούρα (και τσιγαρίλα, κάπνιζαν ακόμα τότε στα αεροπλάνα μετά το φτερό), σε έπαιρνε το αγιάζι της Βόρειας Θάλασσας. Εκτόνωση...
  • Μετά, άρχισε να χτίζεται η γέφυρα. Σημείο εισόδου/εξόδου στην Δανία το Ερεσουντ, τότε ένα απέραντο πατατοχώραφο. Η γέφυρα χτίστηκε γρήγορα και σε αντίθεση με άλλες γέφυρες εμπνεύσεως θείων βρεφών, κουβαλάει και σιδηροδρομική γραμμή μέσω της οποίας κυρίως διεξάγεται η κίνηση (διόδια+βενζίνη>>εισιτήριο τραίνου). Ο θρύλος λέει ότι μόνο η γέφυρα και το Σινικό Τείχος διακρίνονται από τα ανθρώπινα κατασκευάσματα δια γυμνού οφθαλμού από το Διαστημικό Λεωφορείο.

Το πρώην πατατοχώραφο άρχισε να μετασχηματίζεται σε ένα ακριβό προάστιο, με ένα shopping Mall ανάλογο του Attica, με σταθμό μετρό και σταθμό του τραίνου Μάλμε-Αεροδρόμιο-Κοπεγχάγη. Μία μεσαίου μεγέθους, αλλά πρωτοπόρος φαρμακευτική εταιρεία επέλεξε να μετακομίσει εκεί από το Μάλμε και ανέθεσε στον αρχιτέκτονα Henning Larsen να σχεδιάσει το δεύτερο ψηλότερο κτίριο της Κοπεγχάγης, μετά το ξενοδοχείο SAS Radisson. Αυτός πράγματι το έκτισε σχεδόν χωρίς χρήση μπετόν (σχεδόν αποκλειστικά ξύλο, ατσάλι και γυαλί), η ίδια η Βασίλισσα (αδελφή της Άννας-Μαρίας) το εγκαινίασε, αλλά όποιος καθήσει να δειπνήσει στον 21ο όροφο, βλέπει μεν όλα τα βαπόρια που περνάνε το κανάλι, την Κοπεγχάγη και την Νότια Σουηδία αλλά όταν φυσάει είναι σαν να περνάει με το Μιλένα με 8άρι μελτέμι τον Τσικνιά :D

Edited by georgios express
Link to comment
Share on other sites

Όπως τα λέει ο αγαπητός Georgios Express είναι. Έκανα το crossing τον Σεπτέμβρη του 2001 με αυτοκίνητο. Περίμενα οπωσδήποτε κάτι το εντυπωσιακό αλλά ομολογώ ότι αυτό που αντίκρυσα ξεπέρασε και τις πιο μεγάλες μου προσδοκίες, δε νομίζω πως μοορώ να το βάλω επαρκώς στο χαρτί. Περιέργως πάντως η πιο εντυπωσιακή στιγμή δεν ειναι όσο περνά κανείς απο πάνω απο τη θάλασσα, όσο όταν αναδύεται(γιατί έτσι συμβαίνει μέσα απο τη θάλασσα και ξαφνικά αρχίζει να ανηφορίζει τη γέφυρα. Όσο για τις φωτογραφίες της εποχής? Πύρ, γυνή και θάλασσα:(

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...