Jump to content
Shipfriends

Cerano (ΙΜΟ 6724529)


Recommended Posts

Ναι. Το ΕΛΛΑΣ πουλήθηκε στην Πολωνία και μάλιστα, ανοικτά της Μάλτας του έσπασε ο στρόφαλος και πήγε Βαλέτα για επισκευή.

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Συμφωνα με το equasis το Ελλάς ειναλ και παλι σε ελληνικα χερια. Μεταπωλήθηκε μεσα του 04 στη CERANO NAVIGATION και ονομάστηκε CERANO.

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Το Ελλας οντως μετονομαστηκε σε Cerano αλλα ειναι νομιζω οτι μεχρι τουλαχιστον ενα χρονικο σημειο ηταν ναυλωμενο σε Πολωνους μια και στα πλευρα του υπηρχε η επιγραφη Zegluga Gdanska. Απο κει και περα(30 Μαιου 2004) φαινεται να κινειται αναμεσα σε Freetown(Sierra Leone), Tema(Ghana) και Monrovia(Liberia).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Ένας μεγάλος αριθμός σκαφών ανοικτού τύπου που ναυπηγήθηκαν στην Ελλάδα δραστηριοποιείται στο εξωτερικό.

A/A ΟΝΟΜΑ ΙΜΟ ΕΤΟΣ Διαδοχικα Ονόματα Trading

40 ΕΛΛΑΣ 6724529 1967 CERANO Πολωνία

Με αφορμή το παραπάνω ποστ και μιας και ξαναθυμηθήκαμε παλιές ιστορίες, θυμήθηκα και μια ιστορική φωτογραφία του ΕΛΛΑΣ που υπάρχει στο βιβλίο «ΓΥΑΡΟΣ», Εκδόσεις Ερμείας 1974, με κείμενα του δημοσιογράφου (στα ΝΕΑ) Γιάννη Φάτση και φωτογραφίες (κυρίως) της Αγλαϊας Φανουράκη και άλλων φωτογράφων που δεν αναφέρονται.

Στο βιβλίο, ο Γ. Φάτσης σημειώνει: «Μετά την οριστική πτώση της χούντας οι 44 κρατούμενοι της Γυάρου επέστρεψαν στα σπίτια τους. Ύστερα από λίγες μέρες εγκατέλειψαν την Γυάρο οι χωροφύλακες της φρουράς. Το πλοίο, που τους πήρε, είχε στα πλευρά του γραμμένο τα’ όνομά του: “Ελλάς”. Στις 2 Αυγούστου 1974 πήγαν στη Γυάρο 42 δημοσιογράφοι και οπερατέρς. Για να δουν και να περιγράψουν τον τόπο όπου γνώρισαν μια πειθαρχημένη διαβίωση για μήνες ή για χρόνια 22.000 πολιτικοί κρατούμενοι στο διάστημα των τελευταίων 27 ετών».

Εντύπωση μου κάνει που στην αρχή του βιβλίου αναφέρεται ότι οι φωτογραφίες είναι του Ιουλίου και όχι από την επίσκεψη του Αυγούστου. Τότε όμως οι δημοσιογράφοι πήγαν από τη Σύρο με το ΦΟΙΝΙΞ ( σελ. 9 ), το ρυμουλκό του Νεωρίου, το οποίο διακρίνεται και σε μία φωτογραφία του βιβλίου. Τέλος πάντων, αυτό δεν έχει και καμιά ιδιαίτερη σημασία.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Μετά από τους «Πολεμιστές του Ρήγιου» (Tourist Ferry Boat Primo & Secondo), και την «ΑΝΥΨΟΥΜΕΝΗ ΠΛΩΡΗ ΤΟΥ F/B "ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ"», ακόμα μία καταπληκτική αφήγηση από τον κ. Απόστολο Δόμβρο και το βιβλίο του «Ιστορίες από το Πέραμα» .

Θέμα αυτή τη φορά του κ. Δόμβρου : ΤΟ ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ F/B "ΕΛΛΑΣ"

post-929-128326999489_thumb.jpgΤΟ ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ F/B "ΕΛΛΑΣ" (Του κ. Αποστόλη Δόμβρου)

Πάνω στη γέφυρα του φεριμπόουτ «Ελλάς», που έκανε το δοκιμαστικό ταξίδι του, υπήρχε πολύς κόσμος. Στον μακρύ καναπέ πίσω από το τιμόνι, πρώτοι και καλύτεροι οι πλοιοκτήτες Αλεξιάδης, Λεφάκης και Σπανός. Από τα αρχικά των επιθέτων τους η πλοιοκτήτρια εταιρεία ονομάστηκε ΑΛΣ. Ο σχηματισμός της ομηρικής λέξης για την θάλασσα, από τα αρχικά των επιθέτων των πλοιοκτητών, ήταν έμπνευση του ναυπηγού του σκάφους, του Γιάννη Παπανικολάου, ο οποίος νεαρός επιστήμονας τότε, μιλάμε για τις αρχές της δεκαετίας του ’70, άφησε το Λονδίνο, όπου σπούδασε, και κατέβηκε στο Πέραμα, για να φτιάξει το πρώτο φεριμπόουτ ανοικτού τύπου με νηογνώμονα και ναυπηγικές γραμμές.

Το «Ελλάς» φτιάχτηκε σύμφωνα με τους κανονισμούς του American Bureau of Shipping και ήταν ανοικτού τύπου, δηλαδή «παντόφλα», αλλά η γάστρα του είχε ναυπηγικές γραμμές και όχι ορθογώνια διατομή, όπως οι κλασσικές «παντόφλες».

Οι τρεις πλοιοκτήτες αγωνιούσαν, όπως όλοι στο δοκιμαστικό ταξίδι, να μάθουν πως πάει το καινούργιο απόκτημα τους, που για να το αποκτήσουν πούλησαν τα λεωφορεία τους και κατέβηκαν στον υγρό στίβο, και μάλιστα στον δύσκολο του Αργοσαρωνικού, που από τότε ήταν μία πισίνα, όπου κολυμπούσαν καρχαρίες.

Πλάι τους, όρθιοι, οι ιδιοκτήτες του ναυπηγείου, όπου κατασκευάστηκε το πλοίο, ο Δημήτρης Αναστασιάδης και ο συνεταίρος του Ανέστος Τσορτανίδης. Ο πρώτος, με πουκάμισο με ανοιχτό γιακά και σακάκι, ο δεύτερος με φόρμα. Πλάι στον καπετάνιο στεκόταν όρθιος ο ναυπηγός Γιάννης Παπανικολάου. Το σκάφος που εκτελούσε το δοκιμαστικό ταξίδι ήταν το πρώτο ναυπηγικό δημιούργημα του στην Ελλάδα.

post-929-128326999461_thumb.jpg

Πρέπει να σημειώσουμε ότι το «Ελλάς» κατασκευάστηκε «αρχοντικά», με τον καλύτερο εξοπλισμό, μια και πρώτη φορά ξένος νηογνώμονας ανέλαβε να παρακολουθήσει την κατασκευή και να δώσει πιστοποιητικό, και μάλιστα της ανώτατης κλάσης, για τον τύπο του πλοίου. Τον εξοπλισμό αυτό μελέτησε και προμήθευσε το γραφείο μου Technoship.

Αριστερά, στη γέφυρα, ο σερβέγιορας του ABS, ο Μπενάς, με μεγάλο μπλοκ στο χέρι, κρατούσε σημειώσεις και τσεκάριζε τις διάφορες παραγράφους που απαιτούσε ο νηογνώμονας για το δοκιμαστικό ταξίδι.

Εγώ στεκόμουν πίσω από τον καπετάνιο και το μάτι μου άλλοτε έπεφτε πάνω στο διπλό ηλεκτρικό τηλέγραφο, που τώρα έδειχνε «πρόσω ολοταχώς», άλλοτε στο στεγανό ηλεκτρομαγνητικό τηλέφωνο ή στους διάφορους πίνακες και υποπίνακες ηλεκτρικής διανομής, αγγελίας πυρκαγιάς, φώτων ναυσιπλοίας, στο γωνιοδείκτη του πηδαλίου, στους ηλεκτρικούς υαλοκαθαριστήρες των υαλοπινάκων των παραθύρων της γέφυρας ή στον μηχανισμό του πηδαλίου, που ήταν ηλεκτρουδραυλικός, και μάλιστα προηγμένου τύπου.

Ο καπετάνιος καθόταν σε ένα ψηλό σκαμνί και χειριζόταν το μηχανισμό του πηδαλίου με ένα μικρό μοχλουδάκι. Φαίνεται ότι το χειριστήριο αυτό του έκανε κέφι, γιατί συχνά άλλαζε κατεύθυνση, λες και ήθελε να δει αν ο μηχανισμός αυτός ήταν αξιόπιστος.

Εκτός από τους πιο πάνω, στη γέφυρα μπαινόβγαιναν ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί, καζαντζήδες, που ή κάτι έκαναν ή έρχονταν από το μηχανοστάσιο, κυρίως, και ζητούσαν οδηγίες για διάφορα πράγματα, διότι δοκιμαστικό ταξίδι χωρίς δουλειές σε εξέλιξη δεν νοείται. Τέλος στο κατάστρωμα πίσω από τη γέφυρα, τεχνίτες άπλωναν μία μάζα σαν τσιμέντο πάνω στις λαμαρίνες.

Είχαμε περάσει το «μίλι» της ακτής της Σαλαμίνας, τις δύο μικρές πυραμίδες-στήλες, που απείχαν μεταξύ τους ακριβώς 1.852 μέτρα και από το χρόνο που χρειαζόταν το σκάφος να τις περάσει υπολογιζόταν η ταχύτητα του. Φυσικά, για να είναι αξιόπιστη η μέτρηση αυτή, δεν χρειάζεται μόνο χρονόμετρο ακριβείας, αλλά και δύο ραντάρ για να εξασφαλιστεί η απόλυτη παραλληλία του σκάφους προς το πρότυπο μίλι.

Απ’ όλα αυτά δεν γινόταν τίποτα, παρά μόνο αυτός που ρύθμιζε την μαγνητική πυξίδα του σκάφους, προσθέτοντας ή αφαιρώντας μαγνήτες δεξιά και αριστερά της, κανόνιζε τα πάντα και ανάλογα με το δώρο που του έταζε ο ναυπηγός πρόσθετε ή αφαιρούσε μίλια από την ταχύτητα. Άλλωστε ανεξάρτητα από την πραγματική ταχύτητα, όλοι πάνω στο σκάφος είχαν λόγους να τη μεγεθύνουν, και οι πλοιοκτήτες και οι ναυπηγοί και οι προμηθευτές των μηχανών, των προπελών και των λοιπών μηχανημάτων. Η πραγματική ταχύτητα του σκάφους φαινόταν αργότερα, στα ταξίδια του μεταξύ Πειραιά, Αίγινας, Πόρου, Ύδρας και και των λοιπών λιμανιών που θα έπιανε το νεότευκτο. Κανείς όμως δεν ήταν μικροπρεπής με την ταχύτητα. Έτσι, όλα τα πλοία του Αργοσαρωνικού έπιαναν σχεδόν είκοσι μίλια.

Κάποια στιγμή συνέβη το κακό. Πάνω στις διάφορες δοκιμές που γίνονταν, γι’ αυτό άλλωστε κάναμε δοκιμαστικό ταξίδι, είχαμε «μπλακ-άουτ». Έπεσε, δηλαδή, ο γενικός ηλεκτρικός διακόπτης και όλο το σκάφος έμεινε χωρίς ρεύμα. Ο καπετάνιος, που μέχρι τη στιγμή εκείνη έπαιζε κυριολεκτικά με το μικρό χειριστήριο μοχλό του πηδαλίου, διαπίστωσε ότι το πηδάλιο έπαψε να λειτουργεί, και μάλιστα σε μια στιγμή που το σκάφος ήταν στραμμένο προς τη βραχώδη πελοποννησιακή ακτή, κοντά στον Κάβο Καβαλάρη.

-Δεν ακούει το πηδάλιο, φώναξε, και γύρισε να κοιτάξει όλους αυτούς που ήταν πίσω του, ενώ το νεότευκτο «Ελλάς» τραβούσε γραμμή για τα βράχια της ακτής, την οποία μέχρι την στιγμή εκείνη παρέπλεε σε μικρή απόσταση. Την ίδια στιγμή, στον πίνακα αγγελίας πυρκαγιάς άρχισε να χτυπάει μια κόρνα μπαταρίας, επειδή το σύστημα έμεινε χωρίς ρεύμα. Ο ναυπηγός, νομίζοντας ότι από εκεί προέρχεται η γενική διακοπή του ρεύματος, ανοίγει τον πίνακα και αρχίζει αδιάκριτα να κλείνει διακόπτες, νομίζοντας ότι έτσι θα βοηθήσει.

Ο σερβέγιορας του νηογνώμονα φωνάζει προς τον καπετάνιο : -Βάλε τον τηλέγραφο στο ανάποδα. Εκτελεί ο καπετάνιος, αλλά ο τηλέγραφος ήταν κι αυτός ηλεκτρικός και φυσικά δεν δούλεψε. Αμέσως, ο σερβέγιορας Μπενάς ανοίγει την πόρτα και φεύγει προς το μηχανοστάσιο, για να ειδοποιήσει να κάνουν ανάποδα τις μηχανές. Έξω από την πόρτα δούλευε ένας εργάτης, που άπλωνε την ειδική λάσπη στο κατάστρωμα. Ο Μπενάς πέφτει μέσα και τρώει και μια μυστριά στα πισινά. Παρ’ όλα αυτά, συνεχίζει το τρέξιμο προς το μηχανοστάσιο. Οι πλοιοκτήτες και οι ναυπηγοί κοίταζαν με ολάνοιχτα μάτια την ακτή, που ζύγωνε, χωρίς να βγάζουν άχνα.

Τότε σκέφτηκα να δράσω, αλλά με διακριτικότητα, ως προς τον καπετάνιο, στον οποίο πολλές φορές είχα εξηγήσει ότι παράλληλα προς το ηλεκτρικό σύστημα του πηδαλίου λειτουργούσε και το χειρουδραυλικό, κάτι που, όπως φαινόταν, πάνω στην αναμπουμπούλα ο καπετάνιος λησμόνησε.

-Καπετάνιε, το χειρουδραυλικό του λέω με ψυχραιμία.

Αυτός γυρίζει και με κοιτάζει, χωρίς να έχει καταλάβει τι του λέω. Έχει πάρει μια έκφραση απορίας σαν να μου έλεγε : “Εμείς εδώ χανόμαστε, πέφτουμε στα βράχια, κι εσύ δεν το ‘χεις πάρει πρέφα ακόμη». Εκείνη τη στιγμή συνειδητοποίησα ότι αν δεν ενεργούσα αμέσως, θα πέφταμε στα βράχια, και όλοι θα έλεγαν ότι «το πηδάλιο του Δόμβρου μπλόκαρε και μας πήρε στο λαιμό του». Αρπάζω, λοιπό, την ξύλινη ρόδα του χειροκίνητου πηδαλίου και αρχίζω να την γυρίζω αριστερά, με το βλέμμα καρφωμένο στον γωνιοδείκτη του πηδαλίου, που εργαζόταν με μπαταρία και λειτουργούσε παρά το «μπλακ-άουτ». Σταμάτησα μόλις ο γωνιοδείκτης έφθασε τέρμα αριστερά. Στο μεταξύ, το «Ελλάς» έκανε μια μεγαλόπρεπη αριστερή στροφή και πήρε κατεύθυνση για τα ανοιχτά του Σαρωνικού.

Οι πλοιοκτήτες έπεσαν βαθιά στον καναπέ, οι ναυπηγοί έβγαλαν τσιγάρο να καπνίσουν, ο καπετάνιος έπιασε την ρόδα του τιμονιού κι έφερε ξανά το σκάφος σε παράλληλη πορεία προς την ακτή. Εκείνη την στιγμή το πλοίο τραντάχτηκε, οι μηχανές του δούλεψαν ανάποδα. Ο Μπενάς φαίνεται, είχε φθάσει στο μηχανοστάσιο. Σήκωσα το μαγνητικό τηλέφωνο, που κι αυτό δούλευε χωρίς ρεύμα, και έδωσα εντολή στον πρώτο μηχανικό : -Επανέφερε σιγά σιγά τις μηχανές στο «πρόσω ημιταχώς», δεν έχουμε πρόβλημα στο πηδάλιο.

Σε λίγο άναψαν και τα φώτα, η αιτία του «μπλακ-άουτ» είχε εντοπιστεί και αποκατασταθεί. Μετά μισή ώρα, το «Ελλάς» έριχνε τον καταπέλτη του στον Πόρο, και από τότε κανείς πια δεν ξαναμίλησε για τη σύντομη αυτή περιπέτεια. Έτσι, ζήσαμε εμείς καλά και το «Ελλάς» ταξιδεύει μέχρι σήμερα με το ίδιο σύστημα στο πηδάλιο του.

Copyright : ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ ΔΟΜΒΡΟΣ & ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Μήπως υπάρχει η δυνατότητα να πληροφορηθούμε τον αριθμό νηολογίου του πλοίου ???

Ακόμα, μιας και τα χρόνια αγαπητέ Nick πέρασαν,

Για να το αναφερω παραπανω, προφανως υπαρχει. Δυστυχως ομως δεσμευομαι ως προς τον ιδιοκτητη της και δεν δυναμαι να τη δημοσιευσω.

και ίσως δεν έχει λόγο να υφίσταται πλέον η δέσμευση, μήπως υπάρχει η δυνατότητα να βλέπαμε το πλοίο και ως Cerano ??? Σίγουρα θα είναι μία σπάνια έως και μοναδική φωτό του πλοίου.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Μια φωτογραφία του Ελλάς ως Cerano στα κρύα νερά της Βαλτικής Θάλασσας, εξαιρετικά αφιερωμένη στο φίλο Σείριο!

Από το Γερμανικό ναυτιλιακό περιοδικό FERRIES.

post-2359-0-71439600-1293814910_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Η φωτογραφία του 2010.

Δεν το πιστεύω....... Επιτέλους, μία -καταπληκτική- φωτογραφία του ΕΛΛΑΣ ως CERANO.

Ένα ευχαριστώ είναι λίγο φίλε Ariadne. Ένα "γουάου, ευχαριστώ και ...ανταποδίδω" γελοίο. Να είμαστε γεροί και με κέφι να ψάχνουμε, να βρίσκουμε, να βάζουμε και εμείς με τον τρόπο μας ένα μικρό λιθαράκι στην καταγραφή και παρουσίαση στοιχείων και εικόνων από το παρελθόν και το παρόν της Ελληνικής ναυτιλίας.

Καλή Πρωτοχρονιά.

Link to comment
Share on other sites

Ενα ευχαριστω κι απο μενα

Το ονομα στο πλαι παραπεμπει στην zegluga gdanska η οποια εχει 3 μικρα επιβατικα και ενα δελφινι.Ισως και να ανηκε σε αυτη την εταιρια αν και στο site της δεν ειδα να αναφερεται κατι

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 4 weeks later...

Τα νεότερα για το πλοίο, είναι ότι εμφανίζεται με πρόσφατο update στο equasis, 13 Ιουλίου 2011, με επίσης πρόσφατη αλλαγή στο Gross Tonnage.

Gross tonnage : 495 (since 01-06-2011)

Kάποια μετασκευή ίσως ??? Το ευχάριστο πάντως είναι ότι το πλοίο συνεχίζει να υπάρχει.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Δυο screenshot της παντοφλας απο την τανινα "Ο πιο καλος ο μαθητης" του 1968.Στα συγκεκριμενα πλανα η παντοφλα ειναι ολοκαινουρια και μαλιστα στη δευτερη φωτο την βλεπουμε στην αρχικη της μορφη με πλαινο διαδρομο.Στην φωτο που εχει βαλει ο ΝΗΡΕΑΣ και ειναι απο το 1974 βλεπουμε οτι η παντοφλα εχει ηδη μετασκευαστει και το σαλονι καταλαμβανει ολο το πλατος του πλοιου

Στην 1η φωτο η ταμπελα γραφει οτι ειναι το νεοτερο και πολυτελεστερο του Αργοσαρωνικου και απο οτι βλεπουμε οτι στο δρομολογιο απο Πειραια εκτος απο τον Πορο επιανε και Γαλατα σε καθημερινα δρομολογια.

 

post-1819-0-91219700-1366319744_thumb.jp

 

post-1819-0-90752500-1366319765_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Εισαι σιγουρος;Βλεποντας αυτη τη φωτο του ΑΙΓΙΝΑ που ειναι πριν απο τη μετασκευη παρατηρουμε αρκετες διαφορες αναμεσα στις δυο παντοφλες.(πχ,λειπουν τα φουγαρα και η βαρκα)

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Εισαι σιγουρος;Βλεποντας αυτη τη φωτο του ΑΙΓΙΝΑ που ειναι πριν απο τη μετασκευη παρατηρουμε αρκετες διαφορες αναμεσα στις δυο παντοφλες.(πχ,λειπουν τα φουγαρα και η βαρκα)

αμα το προσεξεις καλα στη φωτο στο πορο που ειναι μεταγενεστερη εχει γινει μια ελαφρια μετασκευη.Εχουν φτιαξει απλα ντεκ πανω απο τη γεφυρα και εχουν βαλει φουγαρα.Παλια δεν υπηρχε ντεκ πανω απο τη γεφυρα και ειχε ελαχιστα καθισματα εξω.Αν προσεξεις δε και τα παραθυρα του σαλονιου που βρισκεται στο υψος του γκαραζ θα βεβαιωθεις πως ειναι το ιδιο πλοιο.Βεβαια και παλι ειναι ασχετο με το οτι το ελλας δεν εχει μετασκευαστει ποτε.απλα στην αρχικη του μορφη το πανω ντεκ (αυτο που κατα συμπτωση βλεπεις σε αυτη τη μικρομετασκευη στο αιγινα) δεν εφτανε ως εντελως πριμα για λιγα μετρα και μετα το τραβηξαν ως τη πρυμη.Επισης το αιγινα υπαρχει και σε αλλες φωτο στην αρχικη του μορφη.ακομα το ελλας απο τη κατασκευη του φαινεται πως στις μπαντες δεν ειχε ποτε αυτο το χαρακτηριστικο στις παντοφλες "σκαλοπατι" που προεξεχει εκτος πλοιου και ειναι ο διαδρομος επιβατων, ηταν παντα επιπεδο.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Τελικα ο φιλος PIANOMAN ειχε απολυτο δικιο στα προηγουμενα ποστ.Η παντοφλα με τη διαδρομο δεν ειναι το ΕΛΛΑΣ και πρεπει να ειναι το ΑΙΓΙΝΑ.

Στην τανια "Ελπιδες που ναυαγισαν",που γυριστικε το 1968 φαινεται καθαρα ολοκληρη η παντοφλα και φυσικα ειναι στην μορφη που την ξερουμε οπως αλλωστε ανεφερε ο PIANOMAN.Δυστυχως η ποιοτητα των screenshot δεν ειναι καλη αλλα αρκει για να δουμε τις διαφορες.

 

post-1819-0-62234400-1380613772_thumb.jp

 

post-1819-0-94710400-1380613785_thumb.jp

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 1 month later...

Φωτογραφιες του στην gallery δεν εχουμε πολλες οποτε ας το δουμε σε μια αναχωρηση του από τον Πειραια.

Ένα καλο ερωτημα είναι τι εχει απογινει αυτή η παντοφλα μιας και δεν εχουμε ιχνη της,ουτε καποιο νέο εδώ και τουλάχιστον μια δεκαετια

large.Hellas.jpg.5ec22cb88d4b00fc80e25d4

Η φωτο είναι του A.Scrimali

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...