Jump to content
Shipfriends

Κνωσός (IMO 6608098)


Recommended Posts

Αρχοντοβάπορο, από τα ομορφότερα ποστάλια που έχουν περάσει από το λιμάνι του Πειραιά, μαζί βέβαια με το αδελφό ΦΑΙΣΤΟΣ. Ναυπηγήθηκε το 1966 στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας ως SVEA, και εκτός από το ΦΑΙΣΤΟΣ (SAGA) είχε ένα ακόμα αδελφό πλοίο, το PATRICIA :eek:.

Το 1969 μετονομάστηκε σε HISPANIA και το 1972 σε SAGA, όνομα με το οποίο την ίδια χρονιά, είχε και ένα ατύχημα όπως μας λέει ο Σουηδός, όταν συγκρούστηκε με το φορτηγό Sagoland στην Βόρειο Θάλασσα.

Το 1978 αγοράζεται από τις Μινωικές γραμμές και παίρνει το όνομα με το οποίο όλοι μας το γνωρίσαμε, ΚΝΩΣΣΟΣ :), και παραμένει στην χώρα μας για είκοσι ολόκληρα χρόνια, μέχρι το 1998 όταν και πωλείται στο εξωτερικό με νέο όνομα το CAPTAIN ZAMAN II.

To πανέμορφο και ιστορικό πλέον σκαρί, συνεχίζει να ταξιδεύει ακόμα και σήμερα, 44 χρόνια μετά την ναυπήγηση του, ως ANCONA συνδέοντας τό ομώνυμο λιμάνι της Ιταλίας με το Split της Κροατίας και με τα χρώματα πλέον της Blueline Ferries. Βλέποντας πάντως κανείς το πλοίο στην εξωτερική -τουλάχιστον- άψογη κατάσταση στην οποία βρίσκεται, δεν μπορεί να μην αναρωτηθεί για ποιό λόγο δεν μπορούσε να βρεί κάποιο άλλο ρόλο στην χώρα μας και πουλήθηκε στο εξωτερικό 12 ολόκληρα χρόνια πριν.

Eκτός από τον Σουηδό, στοιχεία αλλά και φωτογραφίες για το πλοίο, μπορούμε να βρούμε και στο πολύ καλό Ferry-site.

Τέλος, μία φωτογραφία του πλοίου δική μου, στο λιμάνι του Πειραιά, από το μακρινό 1986 :).

Edited by Nick the Greek
Μικρο-Διορθώσεις.
Link to comment
Share on other sites

Παντως σε εσωτερικες φωτογραφιες του που κυκλοφορουν στο ιντερνετ βλεπω πολυ ξυλο εσωτερικα.

Που σημαινει οτι δεν ειναι ακαυστο. Οποτε ισως ειναι η τελευταια του χρονια :(

Link to comment
Share on other sites

Η φωτογραφια του ΣΕΙΡΙΟΥ ειναι ταξιδι στο χρονο.

Το βαπορι δεν το θυμαμαι καθολου με αυτη την πρυμη.Καπου στο τελος της δεκαετιας του 80 νομζω οτι εγινε μετασκευη.Μπορουμε να παρατηρησουμε και την σκαλα στο πλαι απο οπου γινοταν η επιβιβαση των επιβατων.

Αυτο που εξεχει απο το γκαραζ τι ειναι?Συστημα για ασφαλιζει ο καταπελτης ή κατι αλλο?

Σχετικα με το μελλον του τωρα τα πραγματα δεν ειναι και πολυ ευοιωνα καθως μετα την αγορα του KONGSHAVN απο την Krystlink(το νεο του ονομα θα ειναι REGINA DELLA PACE το ANCONA(καθως και το SPLIT1700) περισευει στην εταιρεια του.

Εσωτερικες φωτο μπορουμε να απολαυσουμε εδω

Link to comment
Share on other sites

Το καλοκαίρι τού 1978 είχα ταξιδέψει με το ΚΝΩΣΣΟΣ στό Ηράκλειο,μαζί με κάτι φίλους μου.Τότε δέν υπήρχε ούτε ISPS ούτε κάγκελα στίς γέφυρες τών πλοίων.Ετσι,τό βράδυ,μαζί με έναν από την παρέα μέ τόν οποίο είχαμε ξεκινήσει ένα τουρνουά τάβλι ένα χρόνο νωρίτερα,πήγαμε στην αριστερή βαρδιόλα να συνεχίσουμε την 562η παρτίδα μας.Δυστυχώς όμως,ενώ η νίκη έκλινε πρός το μέρος μου,εμφανίστηκε ο αξιωματικός φυλακής (τόν οποίο,φαίνεται,είχε ενοχλήσει το κράκα κρούκα τών ζαριών..) και μάς είπε -σέ όχι και τόσο ευγενικό τόνο,είναι αλήθεια-νά ψάξουμε γιά άλλο μέρος να τελειώσουμε την παρτίδα....

Θυμάμαι επίσης ότι στο πλοίο αυτό (όπως και στο ΦΑΙΣΤΟΣ) οι επιβάτες απο-επιβιβάζονταν πάντα από το μπαρκαρίζο στο πλάϊ,τόσο στον Πειραιά όσο και στο Ηράκλειο.Εχω ακούσει μάλιστα ότι τά μπαρκαρίζα αυτά ήταν ιδιοκτησία τής MINOAN και όταν πουλήθηκε το πλοίο (καί τά υπόλοιπα εκείνης τής εποχής),πουλήθηκαν και τά συγκεκριμένα εξαρτήματα.

Οντως έτσι όπως το είδα κι'εγώ τό πλοίο στην φωτογραφία ώς ANCONA,θά μπορούσε να είχε μείνει στην Ελλάδα.Ακόμα κι'άν δέν το ήθελε πλέον η MINOAN (που τότε "εκσυγχρονιζόταν" μέ τόν ΙΚΑΡΟ και την ΑΡΕΤΟΥΣΑ),μπορούσε κάλλιστα να το πάρη κάποιος άλλος και να το δρομολογήση π.χ. στίς Κυκλάδες,στό Βόρειο Αιγαίο ή ακόμα και στά Δωδεκάνησα.....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Επειδή φοβάμαι οτι το βαποράκι δεν έχει πολύ μέλλον στη γραμμή, αν είχα το χρόνο θα ήθελα να κάνω ένα ταξιδάκι Ancona-Split-Ancona μαζί του σε συνδιασμό με Cruise και Superfast στο Πάτρα-Ancona ;)

Link to comment
Share on other sites

Καταπληκτική φωτογραφία με το Κνωσσός ανάμεσα στα Αρκάδι και Ρόδος, στην ακτή Μιαούλη, στις αρχές των '90s'.

post-929-128326999619_thumb.jpg

H πρωτότυπη φωτό (ολόκληρη και σε καλύτερη ανάλυση) από ΕΔΩ.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Και δεν νομίζω να συμμορφωθεί κιόλας .Αν θυμάμαι καλά το βαπόρι όπως και το αδερφό του είχαν στα σαλόνια πολύ ξύλο.Τώρα αν με την πάροδο του χρόνου δεν τα είχαν αγγίξει αυτά τότε σίγουρα θα είναι ασύμφορη μια τέτοια μετατροπή.

Link to comment
Share on other sites

συμφωνα με το Ferries of Southern Europe, παει στη Bijela του Μαυροβουνιου, πιθανοτατα για παροπλισμο, μιας και δεν ειναι εναρμονισμενο με eurosolas etc

Πότε γίνεται αυτό ή έχει ήδη γίνει;

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Αλλαξε κατι σχετικα με το αν παει για scrap? Διαβασα στο naviermatori οτι την Παρασκευη ειχε ανεβει δεξαμενη στο Kotor.Μηπως θελουν να το κανουν κανα πλωτο ξενοδοχειο και το επιθεωρουν?

Link to comment
Share on other sites

Η δουλειά με τη διάλυση μπλόκαρε προς το παρόν τόσο γι'αυτό όσο και για το SPLIT 1700 γιατί η τιμή κρίθηκε μη ικανοποιητική. Ωστόσο στην πορεία Δανοί ενδιαφέρθηκαν να το αγοράσουν για πλωτό ξενοδοχείο και εκεί οφείλεται ο δεξαμενισμός. Αν τελικά η δουλειά προχωρήσει, τότε θα μεταφερθεί στο Aalborg όπου θα παροπλιστεί μόνιμα.

Edited by George
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Το ρετρό επιπλάδικο έχει ανεβάσει φωτογραφίες με τους διαλυτήριους να ασελγούν στο κουφάρι της Σουηδικής κληρονομιάς. :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

να προσθεσω στα παραπανω, οτι το πρωτοειδαμε πατρα τον ιουνιο του 1988. ειχε καθυστερησει να τελειωσει η μετασκευη του κινγκ μινως και ηρθε για 3 βδομαδες να κανει τα δρομολογια του. μετα το ξαναειδαμε τη διετια 95-96 επι κοινοπραξιας minoan strintzis, στην κλασσικη γραμμη της ancona.

τα τελευταια χρονια στη γραμμη ιταλιας κροατιας σταθηκε αξιοπρεπως, απαστραπτον παντα εξωτερικα και συμφωνα με τα ξενογλωσσα forum καλοδιατηρημενο και καθαρο μεσα.

φωτο απο ancona εδω

gallery_1817_187_191363.jpg

Link to comment
Share on other sites

Κατα την αποψη μου απο τα πιο ομορφα πλοια που εχουν περασει απο τα Ελληνικα νερα

Με τα Κνωσός/Φαιστός δεν έτυχε να ταξιδέψω ποτέ, θα συμφωνήσω όμως ότι ήταν από τις ομορφότερες παρουσίες στην Ελλάδα. Όμορφες γραμμές και κομψές τσιμινιέρες που έδεναν αρμονικά με το σύνολο. Το ίδιο και το εσωτερικό τους, απ’ ό,τι βλέπω σε φωτογραφίες. Εξαιρετικά δείγματα της χρυσής εποχής των ferries, τότε που η Ευρώπη «ζωγράφιζε», την εποχή που Ιάπωνες και Κορεάτες «έτρωγαν ακόμα βελανίδια» (προσπάθησα να συγκρατηθώ, αλλά δεν άντεξα :D ). Και μετά σιγά-σιγά φθάσαμε στα σημερινά «fit for purpose» ferries. Άλλαξαν οι εποχές, άλλαξαν και οι ανάγκες με την αλματώδη αύξηση του όγκου των μεταφορών και την εντατική εκμετάλλευση των πλοίων. Τέτοια πλοία, ακόμα και ως νεότευκτα, σήμερα δεν θα είχαν καμία τύχη από άποψη εμπορικής εκμετάλλευσης.

Ευκαιρία λοιπόν να θυμηθούμε το Κνωσός σε μια αναχώρηση από την Κέρκυρα, καλοκαίρι του 1997, τελευταία χρονιά του με τα χρώματα των Μινωικών. Όλο χάρη και ομορφιά. Έτσι, για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης του τότε και του τώρα…με τις Κρουιζάρες. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Ας μεταφερθουμε στις αρχες δεκαετιας του 80 για να δουμε το πλοιο δεμενο στη γωνια,στα Λεμοναδικα

Φαινεται καθαρα και η εξωτερικη πλαινη σκαλα ,για την επιβιβαση των επιβατων

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...