Jump to content
Shipfriends
polmyt

Κύδων (IMO 5392173)

Recommended Posts

Το πρωτο βαπορι της ΑΝΕΚ.Μετασκευασμενο τανκερ οπως και αρκετα της εποχης.Κατασκευης του 1953 με μια μηχανη εξυπηρετισε για 20 περιπου χρονια την γραμμη των Χανιων.Απο ταχυτητα εβγαζε περιπου 12-13 μιλια.Η ΑΝΕΚ το αγορασε το 1968 και το πουλησε το 1989.Μετονομαστηκε σε CITY OF TARANTO και μπηκε στην γραμμη Πατρα-Ταραντο Ιταλιας.Στη συνεχεια παροπλιστηκε στην Αυλιδα και τελικα πηγε για κοψιμο το 1998

Παρακατω μια φωτογραφια σαν ΚΥΔΩΝ απο το 1977 απο το flickr

2856021697_2efa65a05f_o.thumb.jpg.b129ba87f014c7994df393aeaa7cdc12.jpg

Edited by polmyt
tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ο φίλος μας ο Σουηδός έχει δύο -τρεις καλές φωτογραφίες από το πλοίο, με κορυφαία βέβαια και σπάνια αυτή προ της μετασκευής του σε επιβατηγό, ως Wirakel.

Aς δούμε και την τελετή των εγκαινίων του (όπου παρεβρέθη βέβαια και ο Στυλιανός :D) την 7η Οκτωβρίου του 1970, από το Ε.Ο.Α.

Τίτλος

Εγκαίνια νέου επιβατηγού- οχηματαγωγού πλοίου της Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρείας Κρήτης (ΑΝΕΚ) με την παρουσία του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης Στυλιανού Παττακού

Περίληψη

Ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης Στυλιανός Παττακός, ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Ιωάννης Χολέβας και άλλοι επίσημοι ξεναγούνται στο επιβατηγό- οχηματαγωγό πλοίο «Κύδων», της Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρείας Κρήτης (ΑΝΕΚ), του οποίου πραγματοποιούνται τα εγκαίνια

Περιγραφή

Άποψη του επιβατηγού- οχηματαγωγού πλοίου «Κύδων» της Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρείας Κρήτης (ΑΝΕΚ), του οποίου πραγματοποιούνται τα εγκαίνια. Άποψη του καταστρώματος του πλοίου. Καμπίνα αεροπορικών καθισμάτων του πλοίου. Ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης Στυλιανός Παττακός, ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Ιωάννης Χολέβας, ο Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου Ειρηναίος και άλλοι επίσημοι, στην καμπίνα πλοήγησης του πλοίου. Καμπίνες και κατάστρωμα μεταφοράς οχημάτων του πλοίου. το κατάστρωμα του πλοίου.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όπως μου έλεγε κάποιος άνθρωπος της ΑΝΕΚ αυτό ήταν βαπόρι ναυτικό. Αλλα που ήθελε καπετάνιο μάγκα (μιας και δεν είχε τίποτα ευκολίες στη μανούβρα) αλλά και για να το φορτώσεις ήταν δύσκολο, μιας και είχε μόνο πλαϊνό καταπέλτη.

Οι φήμες έλεγαν τότε οι Χανιώτες προτιμούσαν να ταξιδέψουν με το Κυδων, που ήταν το πρώτο καράβι της ΑΝΕΚ, παρά με το Αριάδνη των Μινωικών που ήταν πολύ πιο καινούργιο, πιο γρήγορο και πιο πολυτελές εσωτερικά

Share this post


Link to post
Share on other sites

καλά αυτό γινόταν επειδή ήταν η ανεκ για τους χανιώτες το παιδί τους κι η εταιρεία που είχαν επενδύσει όνειρα και χρήματα.

Το ΑΡΙΑΔΝΗ αντικειμενικά ήταν σαφώς ανώτερο βαπόρι. Πολύ καλή ταχύτητα εξαιρετικό ταξίδεμα κι ήταν βασικά ΕΓ/ΟΓ

Το ΚΥΔΩΝ ήταν ένα ποντοπόρο μετασκευασμένο σε ακτοπλοικό με μεγάλες δυσκολίες στο γκαράζ στις μανούβρες και με μία μηχανή με ότι σημαίνει αυτό για ένα αμειγώς ΕΓ/ΟΓ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στην εκθεση του κου Φουστανου για την ακτοπλοια ειχα την τυχη και τη χαρα να πιασω κουβεντα με τον τελευταιο πλοιαρχο του Κυδων επι ΑΝΕΚ οπως ο ιδιος μου συστηθηκε (χωρις να ρωτησω ονομα)

Ακομα και οταν η ΑΝΕΚ εβαλε ποιο συγχρονα πλοια παραλληλα με το Κυδων ο κοσμος πηγαινε με αυτο.

Μου μιλησε με νοσταλγια για εκεινες τις εποχες και αναρωτηθηκε

"Γυναικα που να ειναι αραγε οι μετοχες που εχουμε απο τοτε" :D

Να ναι καλα ο ανθρωπος. Εκτος απο αυτον ομως ολος ο νομος των Χανιων ειχε δωσει το κατιτις του ωστε να ερθει αυτο το βαπορι και να στηθει αυτο που βλεπουμε σημερα και λεμε ΑΝΕΚ.

Share this post


Link to post
Share on other sites
...Οι φήμες έλεγαν τότε οι Χανιώτες προτιμούσαν να ταξιδέψουν με το Κυδων, που ήταν το πρώτο καράβι της ΑΝΕΚ, παρά με το Αριάδνη των Μινωικών που ήταν πολύ πιο καινούργιο, πιο γρήγορο και πιο πολυτελές εσωτερικά

Μα για ποιές φήμες μιλάμε ??? :confused::D

Εδώ σήμερα, και δεν τολμάει (που λέει ο λόγος) να κατέβει άλλη εταιρεία στα Χανιά, είναι ποτέ δυνατόν να πηγαίνανε με άλλο πλοίο οι Χανιώτες στο ξεκίνημα της εταιρείας "τους" (και απόλυτα δικαιολογημένα βέβαια) ???

Share this post


Link to post
Share on other sites
Στην εκθεση του κου Φουστανου για την ακτοπλοια ειχα την τυχη και τη χαρα να πιασω κουβεντα με τον τελευταιο πλοιαρχο του Κυδων επι ΑΝΕΚ οπως ο ιδιος μου συστηθηκε (χωρις να ρωτησω ονομα)

Ακομα και οταν η ΑΝΕΚ εβαλε ποιο συγχρονα πλοια παραλληλα με το Κυδων ο κοσμος πηγαινε με αυτο.

Μου μιλησε με νοσταλγια για εκεινες τις εποχες και αναρωτηθηκε

"Γυναικα που να ειναι αραγε οι μετοχες που εχουμε απο τοτε" :D

Να ναι καλα ο ανθρωπος. Εκτος απο αυτον ομως ολος ο νομος των Χανιων ειχε δωσει το κατιτις του ωστε να ερθει αυτο το βαπορι και να στηθει αυτο που βλεπουμε σημερα και λεμε ΑΝΕΚ.

Με συγχωρείτε αλλά κάποιος μάλλον δεν σας είπε αλήθεια. Ο τελευταίος πλοίαρχος του ΚΥΔΩΝΑ στην ΑΝΕΚ ήταν ο αείμνηστος καπετάν Λευτέρης Δημοτάκης, που μας άφησε τον Αύγουστο του 2008.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και πολλά χρόνια Ύπαρχος κι αξιωματικός του πλοίου ήταν ο επίσης αείμνηστος καπτα Γιάννης Μαραμπουτάκης.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θα ήθελα να προσθέσω σε όσα είπατε ότι το ΚΥΔΩΝ δεν έλυνε αυτοδύναμα, αλλά χρειαζόταν ρυμουλκό.

Πότε δεν το είδα να γυρνάει "ανάποδα" και μάλον ήταν το μοναδικό ΕΓ/ΟΓ την δεκαετία του 80 που το έκανε αυτό κατα την αναχώρηση. Η φόρτωση των οχηματων από τον πλευρικό (και μοναδικό) καταπέλτη του πραγματικά ήταν δύσκολη δουλειά, αλλά είχαν βρει και κάνανε συγκεκριμένες μανούβρες μέσα στο γκαράζ.

Αυτό που μου άρεσε ήταν η ογκώδης πλώρη του, αυτό που δεν μου άρεσε, η πρύμνη φορτηγού που είχε..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Με μια προπελα, χωρις προπελακι αν ελυνε αυτοδυναμα θα ηταν θαυμα μαλλον :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Με μια προπελα, χωρις προπελακι αν ελυνε αυτοδυναμα θα ηταν θαυμα μαλλον :D

Και όμως.. Στο λιμάνι της Σούδας, όπου είχε άνεση ελιγμών, σχεδόν πάντα έλυνε αυτοδύναμα και έκανε ανάποδα (αριστερή στροφή). Χρόνια και χρόνια το έκαναν οι τότε πλοίαρχοί του, Ανδρέας Τσουδερός, Στέλιος Σαριδάκης, Σήφης Αθητάκης, Λευτέρης Δημοτάκης...

Share this post


Link to post
Share on other sites

δυσκολο ειναι, θαυμα δεν ειναι. αγανταρει στο spring γυρνα την πλωρη προς τον ντοκο (πχ αν ειναι δεμενος δεξια κανει μια προπελια προσω, με τιμονι ολο δεξια να ξεκολησει η πρυμη και μετα αναποδα)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Να θυμηθούμε και τοΝ θρυλικό κυΔΩΝα, σαΝ City of Taranto, τηΝ εποχή που ο λελάκης προσπάθησε Να του Δώσει - χΩρίς επιτυχία - χρόΝια "ζΩής", συΝΔέοΝτας τηΝ πάτρα με τοΝ τάραΝτα της ιταλίας. ηταΝ η μοΝαΔική φορά που χρησιμοποιήθηκε το συγκεκριμέΝο λιμάΝι σε σύΝΔεση με τηΝ ελλάΔα.

post-1854-0-23552400-1327346757_thumb.jp

post-1854-0-10588800-1327346768_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Έσπασε το ρεκορ του Galaxy που είχε μεθορμίσει κιόλας κοντά μεσάνυχτα. B) Μολις αναχώρησε, 55 λεπτά αργότερα , με 4,5 ωρίτσες καθυστέρηση! Ραντεβού κατά τις 11 στην Σούδα

Kαπως ετσι σε κλιμα ασαφειας ειχε δρομολογηθει και το πρωτο κυδων ετσι στο ξεκινημα της ΑΝΕΚ

Edited by polmyt
μεταφορα ποστ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Θυμάμαι, τη μέρα εκείνη, τον Κωνσταντίνο Ευθυμιάδη να είναι στον Περαιά, διπλα στο παραβεβλημένο ΚΥΔΩΝ, έτοιμος να ...εκραγεί ή να του "βάλει φωτιά" όπως αποτυπώθηκε σε μαρτυρίες των επιβατών του πρώτου δρομολογίου του ΚΥΔΩΝ προς τα Χανιά.

Edited by polmyt
μεταφορα ποστ

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Σοφια ηταν να αναχωρησει και μολις ανακοινοθηκε οτι θα αναχωρησει για πρωτη φορα το Κυδων οι κρητικοι επιβατες αποβιβαστικαν και πληρωσαν εκ νεου εισιτηριο με το Κυδων.Στο πρωτο Κυδων ειχε δωσει τεχνογνωσια και ο Κ.Ευθυμιαδης αλλα μετα απο λιγο αρχισαν να τον πολεμουν, τα γνωστα δλδ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Διάβαζα στο βιβλίο "ταξιδιωτικές και συγκοινωνιακές ιστορίες του νόμου Χανίων"

Για το Κύδων:

"Πρόκειται ίσως για το πιο αγαπημένο και καλοτάξιδο πλοίο των Χανιωτών"

Όποτε εκτός από δικό τους πλοίο είχε και άλλες αρετές φαίνεται

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πριν χρόνια είχα βρει στο panoramio μία φώτο του Κυδων να μπαινει στον κολπο της Σούδας υπο τον ηλιο να ανατελλει.. δυστυχως το panoramio έκλεισε και ελπίζω κάποιος shipfriend να έχει αυτή την ιστορική εικόνα...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Επειδή μια τέτοια φωτογραφία δεν γίνεται να μην συνεχίσει να υπάρχει, πέρα απο συλλεκτική είναι και πανέμορφη, την είχα κρατήσει και την μοιράζομαι με όλους τους φίλους εδω μέσα, και την αφιερώνω στον Nikos_Chania που την είχε αναζητήσει λίγους μήνες πριν.

attachment-193.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/10/2018 at 11:24 PM, MILTIADIS said:

Μονο το Κυδων εκανε απευθειας Ηρακλειο-Θεσσαλονικη.

 

On 6/11/2018 at 1:19 AM, Panagia Ekatontapiliani said:

Σούδα Θεσσαλονίκη νομίζω ότι έκανε το παλιό Κύδων όταν άνοιξε τη γραμμή η ΑΝΕΚ!! 

Για την ακριβεια συμφωνα με διαφημιστικη καταχωρηση του 1987 που υπαρχει στο λευκωμα"50 χρονια Anek Lines",το Κυδων αναχωρουσε καθε Τεταρτη στις 19.00 απο το Ηρακλειο για Θεσσαλονικη και καθε Σαββατο στις 21.00 απο τα Χανια για τη Θεσσαλονικη εξυπηρετωντας ετσι εναλλαξ και τα 2 λιμανια του νησιου.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

1986-1989 ταξίδευε καιτο ΚΡΗΤΗ σε απευθείας δρομολόγιο, μόνο Σούδα - Θεσσαλονίκη, αναχωρηση 19.00 και άφιξη 14.30 στη Θεσσαλονίκη. Χωρίς όλα τα λιμάνια που έχει φορτωθεί σήμερα το Aqua Blue.....

 

Edited by proud_ionian
τεχ βοηθεια

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οντως!Και νομιζω και μεχρι λιγο αργοτερα ή κανω λαθος;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...