Jump to content
Shipfriends

Κύδων (IMO 5392173)


Recommended Posts

  • 10 months later...
  • 3 weeks later...

Άραγε το πλοίο βάφτηκε ποτέ στα νέα χρώματα της ΑΝΕΚ; (Κίτρινη τσιμινιέρα και το λογότυπο στις μπάντες;). Θα του πήγαιναν.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
On 3/15/2021 at 9:27 PM, polmyt said:

Ας μεταφερθουμε στις αρχες δεκαετιας του 80 για να δουμε το πλοιο δεμενο στη γωνια,στα Λεμοναδικα

Φαινεται καθαρα και η εξωτερικη πλαινη σκαλα ,για την επιβιβαση των επιβατων

 

 

Η φωτογραφία φαίνεται να έχει τραβηχτεί από το F/B KYDON.

Edited by polmyt
μεταφορα ποστ
Link to comment
Share on other sites

Πραγματι, η πλωρη ειναι του ΚΥΔΩΝ και μπορουμε να την απολαυσουμε και ολοκληρη

Μπορουμε να δουμε το κουβερτωμενο καταστρωμα,αλλα και τον κοσμο που εχει παει μεχρι την ακρη της πλωρης.Σκηνες που δεν βλεπουμε σε καμια περιπτωση σημερα

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Επιστροφη στον Αυγουστο του 1981 για δουμε το πλοιο σε μια, μαλλον απογευματινη μανουβρα αναχωρησης, στον Πειραια.

Πολυς κοσμος στα καταστρωματα ,ο οποιος διακρινεται ακομα και στην πλωρη, ενω ο καβος που διακρινεται πλωρα δειχνει οτι το βαπορι γυρναει με τη βοηθεια ρυμουλκου

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Καλοκαιρι του 73 και εμεις βλεπουμε το πλοιο δεμενο στο λιμανι του Πειραια με την πλωρη προς τα μεσα.

Διακρινεται στην πλωρη ,στο πλαι, κατεβασμενος ο καταπελτης αυτοκινητων ενω μισανοιχτο ειναι στο κεντρο του πλοιου ενα μικρο καταπελτακι,το οποιο δεν ξερω σε τι ακριβως χρησιμευε

Link to comment
Share on other sites

Δεν το ξερα.Ειχα την εντυπωση οτι οι επιβατες ανεβαιναν με εξωτερικη σκαλα κατευθειαν στο καταστρωμα που ηταν η υποδοχη του πλοιου

Link to comment
Share on other sites

Δεν μιλαμε για το πλωριο που στο σχεδιο γραφει "vehicle entrance" αλλα για αυτο που διακρινεται μισανοιχτο πιο πισω ,περιπου στο κεντρο του πλοιου

Link to comment
Share on other sites

8 minutes ago, ΚΡΗΤΗ said:

Για τα  ΙΧ ήτανε , όχι για τους επιβάτες

Το μπροστά ναι..το πλωριό καταπελτάκι ήταν για τα ΙΧ. Το μεσαίο, (ένα μικρούλι που ίσα που διακρίνεται στην φωτογραφία του polmyt, στην μέση σχεδόν του πλοίο και στο χαμηλότερο ντεκ επιβατών) ήταν για τους επιβάτες. 

Link to comment
Share on other sites

Το ξέρω.  Στην μέση ήτανε για τα φορτηγά και αυτός ο μικρός πρυμα μόνο για ΙΧ . Όπως φαίνεται στην φωτογραφία με το γκαράζ,  δεξιά και αριστερά φαίνονται 2 διάδρομοι όπου ανεβαινανε μόνο ΙΧ , στο τέλος των διαδρομών ήτανε αυτός ο μικρός καταπέλτης (από κάθε μεριά) 

Screenshot_20230507-204601_Chrome.jpg

Link to comment
Share on other sites

Επειδή το έχουμε κουράσει αρκετά το πράγμα, και επειδή δεν γνωρίζω πόσοι από αυτούς που γράφουν εδώ τώρα έχουν κάνει τα δεκάδες ταξίδια με το ΚΥΔΩΝ που έχω κάνει εγώ, με πλοιάρχους τους Ανδρεά Τσουδερό (εγκαίνια), Στέλιο Σαριδάκη, Σήφη Αθητάκη και Λευτέρη Δημοτάκη, για να τελειώνουμε σας λέω ότι μπροστά είχε τον καταπέλτη για αυτοκίνητα (γενικώς) και προς τα πρύμα τον καταπέλτη επιβατών, μόλις μπαίναμε από αυτόν ανεβαίναμε στο ντεκ της reception από μια πολύ άνετη και φαρδιά σκάλα με τζάμια εκατέρωθεν. Αν κάποιος δεν ήθελε να πάει στη reception, μόλις έμπαινε έστριβε δεξιά και από μια πόρτα περνούσε στο γκαράζ.Αντίστοιχα, στην αποβίβαση κατεβαίναμε την εσωτερική σκάλα (που προανέφερα) και στρίβοντας αριστερά έμπαιναν κατευθείαν οι οδηγοί στο γκαράζ, ή όσοι είχαν παραδώσει δέματα προς φύλαξη.

Edited by polmyt
quote
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ας προσθέσουμε απόψε μια μικρή πινελιά στην ιστορία του πλοίου, που έχει να κάνει με την εισβολή των Τούρκων στην Κύπρο, σχεδόν 50 χρόνια πρίν. Καλοκαίρι του 1974 λοιπόν, η εισβολή στο νησί έχει λάβει χώρα τα ξημερώματα της 20ης Ιουλίου και για τις επόμενες ημέρες οι έχοντας τα ηνία της χώρας προσπαθούν να συνέλθουν από τα απανωτά πλήγματα. Σύμφωνα λοιπόν με το βιβλίο του Αλέξη Παπαχελά "Ένα Σκοτεινό Δωμάτιο, 1967-1974"(Εκδόσεις Μεταίχμιο, σ. 470-471), μέρος των σπασμωδικών ενεργειών του καθεστώτος ελάχιστα πρίν αυτό καταρρεύσει, ήταν και η πρόθεση της προώθησης με το Κύδων πολεμικού υλικού και ενισχύσεων στην Κύπρο. Για τον λόγο αυτό, στις 23 Ιουλίου το πλοίο μεθορμεί στο Κερατσίνι όπου και φορτώνονται 20 άρματα μάχης και 10 ερπυστριοφόρα μεταφοράς προσωπικού. Τελικά η συγκεκριμένη(όπως και άλλες) επιχείρηση ματαιώνεται, αφ' ενός μεν λόγω του ότι δεν υπήρχαν -πλήν Αμμοχώστου- κατάλληλες προβλήτες για την εκφόρτωση στην Κύπρο, αλλά και γιατί θεωρήθηκε τότε σωστό να μην πέσει λάδι στη φωτιά, ένεκα των εν Γενεύη διαπραγματεύσεων που θα άρχιζαν τότε και οι οποίες φυσικά κατέληξαν σε ναυάγιο.   

Link to comment
Share on other sites

Επίσης κ ΑΔΩΝΙΣ Δυστυχώς η χρήση των διακριτικών του Ερυθρού Σταυρού έχει καταστρατηγηθεί διεθνώς!
Από όσο έχω ακούσει,πολλές επιθέσεις της γερμανικής αεροπορίας το 1941 σε ελληνικά πλωτά νοσοκομεία (επίτακτα ακτοπλοϊκά) οφείλονται στο ότι γνώριζαν την παρουσία μαχίμων στρατιωτών ή υλικού σε αυτά Μη νομιστεί ότι παω να δικαιολογήσω τους Ναζί αλλά κ οι δικοί μας δεν ήταν άμοιροι ευθυνών.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...