Jump to content
Shipfriends

Κρήτη (IMO 7211799)


Recommended Posts

Κάποιος γνώστης του καραβιού, το είχε χαρακτηρίσει 'κακότυχο' και βέβαια δεν είχε καθόλου άδικο αφου πριν καν να συμπληρώσει την 35ετία, είχε ηδη φύγει για το διαλυτήριο. Απο τότε που πουλήθηκε απο την Ανεκ δεν μπόρεσε να καθιερωθεί σε κάποια γραμμή και η ατυχία του βέβαια ήταν που έπεσε στο μονοπώλιο της τότε Hellas flying dolphins, οι οποίοι φάνηκε οτι ήθελαν το συντομότερο να το ξεφορτωθούν. Προσωπικά δεν μπορώ να πώ οτι το συμπάθησα ποτέ, αφου εμφανισιακά ήταν κατα τη γνώμη μου απαίσιο. 

Link to comment
Share on other sites

32 minutes ago, ΕΥΔΟΞΟΣ said:

Κάποιος γνώστης του καραβιού, το είχε χαρακτηρίσει 'κακότυχο' και βέβαια δεν είχε καθόλου άδικο αφου πριν καν να συμπληρώσει την 35ετία, είχε ηδη φύγει για το διαλυτήριο. Απο τότε που πουλήθηκε απο την Ανεκ δεν μπόρεσε να καθιερωθεί σε κάποια γραμμή και η ατυχία του βέβαια ήταν που έπεσε στο μονοπώλιο της τότε Hellas flying dolphins, οι οποίοι φάνηκε οτι ήθελαν το συντομότερο να το ξεφορτωθούν. Προσωπικά δεν μπορώ να πώ οτι το συμπάθησα ποτέ, αφου εμφανισιακά ήταν κατα τη γνώμη μου απαίσιο. 

Επειδή γνωρίζω πολλά πράγματα εκ των έσω, κακότυχο δεν θα μπορούσα να χαρακτηρίσω το ΚΡΗΤΗ. Το πλοίο αυτό έφερε τρελά έσοδα στην ΑΝΕΚ. Επί σειρά ετών, κάθε φθινόπωρο αντικαθιστούσε το "ΡΕΘΥΜΝΟΝ" στη γραμμή του Ηρακλείου, μεταφέροντας  πολύ μεγαλύτερο αριθμό φορτηγών προς Πειραιά, περίοδο που διακινούνταν κρασιά και σταφύλια από την ανατολική Κρήτη στο εξωτερικό... Τα έσοδα αυτού του πλοίου απετέλεσαν τη βάση για η μετέπειτα εξέλιξη και γιγάντωση της ΑΝΕΚ με τα ΑΠΤΕΡΑ, ΛΑΤΩ, ΛΙΣΣΟΣ.

Από το 1986 και μέχρι το τέλος του 1988  μετέφερε μεγάλο αριθμό φορτηγών (φουλ γκαράζ) από Χανιά προς Θεσσαλονίκη, με 2 ή 3 απευθείας δρομολόγια τη βδομάδα, σε ένα δρομολόγιο απίστευτα κερδοφόρο. Ο πράκτορας της Θεσσαλονίκης Βασίλης Λυκάκης κάτι περισσότερο από μένα θα θυμάται, ο ίδιος είχε 120 "κομμάτια" που με το ζόρι κατάφερνε να βάλει κάποια εξ αυτών στα δρομολόγια του ΚΡΗΤΗ... Ο ίδιος πρακτόρευε τα επόμενα χρόνια και το υπέροχο ΕΛ ΓΚΡΕΚΟ.

Η κακοτυχία του ΚΡΗΤΗ είχε να κάνει αποκλειστικά με το επίπεδο, τα κολλήματα  και τις εμμονές κάποιων ...αρχιπλοιάρχων (ο Θεός να τους κάνει) της Hellas Seaways που κατέστρεψαν και έστειλαν σε διαλυτήρια πλοία που μπορούσαν να προσφέρουν πολλά. Και το παινευόντουσαν κιόλας δημόσια, μια φορά παραλίγο να βρίσω έναν εξ αυτών δημόσια  στο ΚΝΩΣΟΣ ΠΑΛλΑΣ (επί πλοιαρχίας Στέφανου Παραδείση). Τόσο μυαλό διέθεταν τόσον οι ίδιοι όσο και εκείνοι που τους έβαλαν σε τέτοιες θέσεις. Βολευόντουσαν με τα κελεύσματα των αφεντικών τους, που παρήγγειλαν 7 new building υπερ-πλοία (για λόγους που αν ειπωθούν δημόσια είναι ποινικά κολάσιμοι) και δεν ήξεραν μετά τι να τα κάνουν και άρχισαν στους 6 μήνες να ψάχνουν αγοραστή για τα 3 κορεάτικα... Και, προς Θεού, δεν αναφέρομαι σε όλους τους τότε αρχιπλοιάρχους, αλλά σε 1-2 εξ αυτών που ήταν κυριολεκτικά για ...ας μην πω.

 

 

Edited by Molmed
Link to comment
Share on other sites

Θεσσαλονίκη μπροστά από το Kitchen Bar ένα πολύ όμορφο σημείο. Η βασική μου ερώτηση η οποία είναι παντελώς άσχετη είναι τι καιγόταν στον ορίζοντα πίσω από το πλοίο?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Screenshot_20220113-224856_Gallery.jpg

Screenshot_20220113-224950_Gallery.jpg

Φωτο απο το προσοποκο μου αρχειο η πρωτη στην σουδα και η δευτερη στον πειραια (η δευτερη εχει επεξεργαστη για να μην φαινετε το ατομο που απηκονιζεται αλλα μονο το πλοιο)

Επισης 2 φοτο του brend crause φτανοντας στην πατρα και αναχωροντας απο την ηγουμεντιτσα 

Screenshot_20220112-155528_Chrome.jpg

Screenshot_20220112-155653_Chrome.jpg

Link to comment
Share on other sites

Μια όμορφη φωτογραφία του ΚΡΗΤΗ από ημερολόγιο της ΑΝΕΚ, μάλλον κατά την τελευταία χρονιά του στην εταιρεία.

 

img182.thumb.jpg.ca786a7d9359a302ca0c6682d4f32f56.jpg

Link to comment
Share on other sites

Και του Τάλως μετέπειτα Ιεράπετρα. Προσέχετε πλώρες ολόιδιες αλλά και θέση τσιμινιέρων το Κρήτη και Μαρίνα με το Ιεράπετρα ήταν ξαδελφάκια.

Αν η φωτογραφία δεν είναι πειραγμένη,το στιγμιότυπο ήταν πολύ δυνατό με τέτοια βαπόρια δίπλα δίπλα.

Edited by nomikos
Link to comment
Share on other sites

Θεωρω οτι δεν εχει παιξει μονταζ

Συμβαινει και τωρα αλλα παλαιοτερα ηταν αρκετα συνηθισμενο το να βγαζουν τα βαπορια παρεα για φωτογραφιση.Αν προσεξεις σε κανενα απο τα δυο δεν φαινεται κοσμος στο καταστρωμα

 

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Το ΠΡΩΤΟ ιεραπετρα, που  αργότερα δραστηριοποιήθηκε στην Αδριατική ως RAFFAELO, ητανε του 68. πανω σε αυτα τα σχεδια φτιαχτικανε τα κρητη και μαρινα δηλαδη με τροποποιησεις πχ το κρητη και το μαρινα ειχανε απο την κατασκευη τους ενα 2ο γκαραζ μονο για ΙΧ ενω το ΠΡΩΤΟ ιεραπετρα ειχε ενα γκαραζ στο ιδιο μεγεθος για φορτηγα και εξωτερικη ραμπα , το αποικονιζομενο ιεραπετρα εχει παρει στοιχεια και απο τα 2 αδελφια , ειχε πιο ψηλα τα καταστροματα για τους επιβατες και 2 μεγαλα γκαραζ αλλα ολα τους ειναι πανω κατω αδελφια-ξαδελφια

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, nomikos said:

Και του Τάλως μετέπειτα Ιεράπετρα. Προσέχετε πλώρες ολόιδιες αλλά και θέση τσιμινιέρων το Κρήτη και Μαρίνα με το Ιεράπετρα ήταν ξαδελφάκια.

Αν η φωτογραφία δεν είναι πειραγμένη,το στιγμιότυπο ήταν πολύ δυνατό με τέτοια βαπόρια δίπλα δίπλα.

Η φωτογραφία δεν είναι πειραγμένη. Είναι την εποχή που το ΚΡΗΤΗ ταξίδευε από Πάτρα για Μπάρι και το ΤΑΛΩΣ από Πάτρα για Βενετία. Νομίζω ότι οι γραμμές του ΚΡΗΤΗ φαίνονται πιο αρμονικές σε αυτή τη φωτογραφία, σε σχέση με του ΤΑΛΩΣ.

Link to comment
Share on other sites

Επιβεβαιωνω τα ανωτερω.Μαλιστα σε διαφημιστικο σποτ της ΑΝΕΚ τη δεκαετια του 90 υπηρχε η σκηνη αυτη με τα 2 πλοια να πλεουν διπλα διπλα και απο εκει ειναι και η φωτογραφια.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...