Jump to content
Shipfriends

Προπέλες μεταβλητού VS προπέλες σταθερού βήματος


Recommended Posts

Ρε παιδια ηρεμηστε με τις μπαταριστες μηχανες. Μη νομιζετε οτι ειναι τιποτα τραγικο. Τραγικα ειναι τα πραγματα μονο στο Ιονιαν Σκαι και το Εμεραλντ που κανεις κρατει απο τη Δραπετσωνα για να μηδενισει η μηχανη στο Περαμα. Τοσο καιρο με πλοια με μπαταριστες μια χαρα δουλευανε οι καπεταναιοι τα λιμανια. Απλα αντι να φωναξεις την κινηση οταν τη θελεις τη φωναζεις 20 δευτερολεπτα νωριτερα. Να μη θυμισω ποσα πλοια με μπαταριστες κανουν φοβερες μανουβρες και ακουνε καλυτερα απο αλλα με pitch

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

Οι μπαταριστες ειναι αναλογα με το βαπορι και το ποιος ειναι στα χειριστηρια, σε αυτο συμφωνω. Αλλα οπως και να το κανεις ειναι πιο δυσκολες απο τις αλλες. Για τα νησια δεν ξερω αλλα μεσα στη λεκανη του Αργοσαρωνικου με τοσα πλοια, δελφινια, ταχυπλοα και Κουλουριωτικα, εχω την εντυπωση πως το πλοιο θα χρειαστει ολη την ευελιξια και γρηγοραδα στις κινησεις που μπορει να εχει για να ανταπεξελθει. Κοντος ψαλμος κλπ..

Edited by proud_ionian
τεχ βοηθεια
Link to comment
Share on other sites

Elate mhn trelenomaste k olas me tis mpataristes mhxanes!!! Mia xara einai arkh o kapetanios na 3erei to vapori toy k oute poy 8a to katalavenoyme pws 8a gyrnaei. an einai dynaton me 2pla pidalia k propelaki na fovomaste to remetzo toy!!! Isws na mhn mporei na kanei kinhseis leptomerias alla mia stalitsa karavaki einai! Edw to Myrtidiotissa mpenei sta Ky8hra me mpataristes k provlima den exei. E an ri3ei k kamia skoyntoyfla sto ntoko kalo einai na doylevei k kanena synergeio toy Peramatos poy exei k anergia

Link to comment
Share on other sites

Ρε παιδια ειχατε δει πως πηγαινε ο Παπαγεωργιου κυριως και ο Γεροντακης το Εξπρες Δαναη και χωρις προπελακι?

Link to comment
Share on other sites

Φίλε Απόστολε όταν ο άλλος με το Χ καράβι (ΑΡΤΕΜΙΣ,ΠΟΣΕΙΔΩΝ ΕΛΛΑΣ,...)πάει στην Αίγινα και δέσει έξω έξω ο άλλος με τις μπαταριστές που θα ακολουθάει πως θα πάει από μέσα?

Δεν εννοούσα ότι είναι πρόβλημα για το βαπόρι που έχει μπαταριστές όντως είναι μικρό και αλοιμονο αν όλα τα βαπόρια με τις μπαταριστές δυσκολεύοταν να δέσουν σε όλα τα λιμάνια αλλά για κάτι τέτοια φαινόμενα που να είσαι σίγουρος θα γίνουν λόγω του ανταγωνισμού εκεί θα φανεί η έλλειψη pitch.

Ο Γεροντάκης και ο Παπαγεωργίου έκαναν τρελά πράγματα ειδικά όταν ο Γεροντάκης ήταν ύπαρχος και ο Διαμαντής ύπαρχος.

Εχουν ίστορίες να σου διηγηθούν... ;)

Πάντως το ΔΑΝΑΗ φαινόταν η έλλειψη του thruster ειδικά στις θέσεις όπου πήγαιναν που ήθελα απόλυτη καθετότητα και οι βαρδιόλες πέρναγαν στον πόντο.

Link to comment
Share on other sites

Το θέμα είναι ο πλοίαρχος να πάρει τον αέρα του πλοίου!! Και όπως έκανα κάποιες συζητήσεις με διάφορους καπεταναίους μου λέγανε δεν είναι πραγματικό μειονέκτημα οι μπαταριστες μηχανές!! Μόνο δε συγχωρούν κάποιο λάθος!! Δηλαδή να κανείς πρόσω, πιο νωρίς από τι θα πρέπει!!!

Link to comment
Share on other sites

παιδια ενα καραβι με τουμπαριστες υστερει απεναντι σε ενα ιδιο με pitch.

αυτο φαινεται στη δυσκολη στιγμη. στην κακοκαιρια, στο δυσκολο λιμανι οταν πρεπει το πλοιο να ελιχθει αμεσα ή να μανουβραρει στον καιρο.

ασφαλως και μεχρι πριν λιγα χρονια τα πιο πολλα καραβια ηταν μονο με τουμπαριστες και δεναν μια χαρα, αυτο ομως δε σημαινει οτι ειναι και το προτιμοτερο συστημα.

σιγουρα δεν ειναι ολα τα πλοια με τουμπαριστες ιδια (πχ αλλο ερωτοκριτος, αλλο ionian star). παιζει ρολο στην ελικτικη ικανοτητα του πλοιο και το αν εχει δυνατο bow, αλλα και το αν εχει διπλα τιμονια. σημασια εχει και το ποσο συντομα αναστρεφει η μηχανη.

το μεταβλητο βημα ειναι εφευρεση της δεκαετιας του 60. τα περισσοτερα πλοια με αναστρεφομενες μηχανες που ταξιδευουν στην Ελλαδα ειναι ιαπωνικης προελευσης. εκει επειδη ειναι σχεδον υποχρεωτικη η χρηση ρυμουλκου, αλλα και επειδη τα πλοια γωνιοπλαγιοδετουν το pitch ειναι περιττη πολυτελεια.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Για να μην ανοιξω καινουριο θεμα θα πω εδω την απορια μου.

Τι διαφορες εχει ενα πλοιο με 2 προπελες μου γυρνανε προς τα μεσα απο ενα που γυρνανε προς τα εξω. Στα πλοια με μπαταριστες παιζει ρολο στη μανουβρα..

Αν ειναι εξωστρεφεις γυρναει πιο ευκολα ακομα και δουλευοντας μονο τη μια μηχανη ενω αν ειναι εσωστρεφεις πρεπει να κανει προσαναποδα στις περισσοτερες περιπτωσεις. Στις προπελες μεταβλητου βηματος ομως τι γινετε?

Αν υπαρχει κανεις που να το γνωριζει ας βοηθησει λιγο

Link to comment
Share on other sites

απο οσο γνωριζω,στα διπλελικα πλοια,η συνηθεστερη και καλυτερη διαταξη ειναι να ειναι και οι 2 εξωστρεφεις.

λιγο θεωρια:πανω στην επιφανεια του καθε φτερου της προπελας,αναπτυσσεται σε μια περιοχη υπερπιεση και στην υπολοιπη υποπιεση.

αυτο το γεγονος προκαλει το φαινομενο της ωσης της ελικας,δηλαδη το "τραβηγμα"

Το τραβηγμα ειναι πιο ισχυρο στην περιοχη οπου εχουμε υπερπιεση,οποτε για εξωστρεφη προπελα το τραβηγμα θα ειναι προς τα εξω.οι αναπτυσσομενες και ανεπιθυμητες πλευρικες δυναμεις που αναπτυσσονται εξουδετερωνονται αναμεταξυ των 2 ελικων και η ελικτικοτητα ειναι υψηλη.

οταν αυτο το πλοιο κανει αναποδα,το τραβηγμα θα ειναι προς τα μεσα,οπου ας πουμε προσπιπτει πανω στη γαστρα του πλοιου και κυριως το skeg,αρα η ωση μπορει να ελεγχθει πιο ευκολα.

αντιθετα μια εσωστροφη ελικα,γινεται εξωστρεφης στο αναποδα και το τραβηγμα ειναι προς τα εξω,οπου δεν βρισκει το πηδαλιο η τη γαστρα για μπορεσει να γινει ελεγχομενη.αρα το πλοιο δεν "ακουει" καλα

τελος για τα νεα με pitch τετοιο προβλημα δεν υπαρχει αφου ειναι εξωστροφες ειτε προσω ειτε αναποδα,αφου δεν αλλαζει η φορα περιστροφης αλλα το βημα των πτερυγιων

ελπιζω να σας επεισα,αν οχι επρηξα...:rolleyes::confused:

Link to comment
Share on other sites

τελος για τα νεα με pitch τετοιο προβλημα δεν υπαρχει αφου ειναι εξωστροφες ειτε προσω ειτε αναποδα,αφου δεν αλλαζει η φορα περιστροφης αλλα το βημα των πτερυγιων

ελπιζω να σας επεισα,αν οχι επρηξα...:rolleyes::confused:

Naftike να σε πρηξω και γω λιγο???

Υπαρχουν εσωστρεφες και εξωστρεφες με pitch...

Ρωταω λοιπον με τη λογικη σου και τις γνωσεις σου να μου πεις...

Εχουμε 2 ιδια βαπορια.. Το Πηνελοπη και τον Απολλωνα ας πουμε.

Στο ενα ειναι εσωστρεφες και στο αλλο εξωστρεφες. Ποιο θα ακουει καλυτερα στη μανουβρα??

Και δευτερη ερωτηση :rolleyes: αν ισχυει το οτι με εσωστρεφες προπελες το πλοιο κραταει πιο ευκολα πορεια

Link to comment
Share on other sites

εγω ξερω οτι τα πλοια ειναι πιο μαιτζεβελα με εξωστρεφεις προπελες.(μιλαμε κατα κυριο λογο για προσω μια και αυτη ειναι η πιο τακτικη λειτουργια τους)

τωρα ολα αυτα μπορει να εξαρτωνται και απο την γεωμετρια της γαστρας του πλοιου και αυτα τα λεμε για 2προπελα με 2 τιμονια

αν εχουμε 2 προπελες με 1 τιμονι τοτε μπορει και να συμφερει να ειναι εσωστρεφεις οι προπελες.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Απο συζητηση με γνωστο πλοιαρχο ψαγμενο εμαθα οτι τα πλοια με εξωστρεφες ''πετανε κωλο'' και συνηθως γυρνανε πιο ευκολα στη μανουβρα κυριως αν δεν ειναι μονοτιμονα. Το χειροτερο που μπορει να σου τυχει ειναι να ειναι το βαπορι με μπαταριστες μηχανες και εσωστρεφες ελικες...( ΣΑΟΣ ΙΙ) Ε αμα ειναι και μονοτιμονο ποιο καλα να μανουβραρεις γκαζαδικο...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Δεν εχει μονο ο μικρος Proud αποριες εχει και ο μικρος Neptune

Αλλα για να μην ανοιγω καινουριο τοπικ το αναφερω εδω...

Λοιπον ενα πλοιο με 2 ελικες μεταβλητου βηματος... ας υποθεσουμε οτι πηγαινει με 20 κομβους στο 75% των μηχανων και στο 75% του pitch...

Αν τωρα εμεις κοψουμε τις στροφες στο 70% και αυξησουμε το pitch στο 80% τι αποτελεσματα θα εχουμε?

Ζηταω λοιπον απο τους ειδικους... Η καταναλωση θα αλλαξει? Η ταχυτητα θα ειναι ιδια? Θα εχει επιπτωσεις στη μηχανη? Στο πλοιο?(vibration)??

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

opoiadhpote allagh apo ta design suggestions tou sxediasth eite mhxanhs eite pitch 8a exei san apotelesma mh symferousa katanalwsh.

Me thn dikia mou logikh kai mono pisteuw oti den 8a paei pio grhgora. Yparxei ena optimum sto pitch ths propelas. An to au3hshs exeis fygei apo to peak ths apodotikothtas tou ara den pisteuw oti 8a paei pio grhgora.

Epishs ti8ete to 8ema tou cavitation to opoio einai h mpourmpoulh8ra pou dhmiourgeite sto kentro ths propelas kai to opoio dhmiourgei vibration (blepe proud) kai fysika meiwsh ths apodotikothtas.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

με αφορμη σχολιο για το Ionian Sky θελω να εκφρασω (παααααλι :D ) μια τεχνικης φυσεως απορια (οχι δεν ειμαι ο καλυβατσης του αμαν στο γιατι μπαμπα).

Ελεγε λοιπον οτι στις τουμπαριστες μηχανες στο κρατει ξεκομπλαρει ο αξονας απο τη μηχανη μεχρι αυτη να μηδενισει στροφες.

Αυτο αφορα ολες τις αναστρεφομενες ή μονο απο συγκεκριμενους κατασκευαστες; Ειναι ευκολο να μας εξηγησει λιγο καποιος το τεχνικο μερος της αναστροφης στις τουμπαριστες;

Ενταξει τα χοντρα ειναι γνωστα (κρατει μηδενιζει και αναποδα) αλλα λιγη λεπτομερεια για το τι συμβαινει κατω απο το γκαραζ ;)

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Προσωπικα αυτο το συστημα το εχω συναντησει μονο σε Ιαπωνικα πλοια...

Και το ELLI T εχει το ιδιο συστημα ακριβως με μηχανες που μηδενιζουν ποιο γρηγορα ομως. Απ οτι θυμαμαι στα Γεωργιος και Μπαρι Εξπρες οι μηχανες ηταν μονιμα κομπλαρισμενες στον αξονα και μολις του ζητουσαν αναστροφη εκοβαν τα πετρελαια και με τη χρηση αερα τις φρεναριζαν για να τις αναστρεψουν.. Κατι παρομοιο εχουν και τα Κρητη Ι και ΙΙ γι αυτο και εχουν περιορισμενο αριθμο κινησεων (αμα τελειωσει ο αερας δυσκολα σταματανε οι αξονες)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Τουμπάρω και μπατάρω είναι συναφείς έννοιες.

Ετσι , για να κάνεις αντίθετη κίνηση, από αυτή που έκανες θα πρέπει η ίδια η μηχανή δηλαδή ο άξονας της να γυρίζει αντίθετα. Η διεργασία που γίνεται δηλαδή το μπατάρισμα των τόξων, ώστε ο άξονας να γυρίσει αντίθετα, συνιθίζεται να τις αποκαλούμε όπως τις είπες.

Ενώ στο μεταβλητό βήμα προπέλας η μηχανή γυρίζει προς την ίδια κατεύθυνση, και δεν σταματάει, λειτουργεί συνέχεια, ενώ οι μπαταριστές για κάθε κίνηση που κάνει σταματάει και ξεκινάει εκ νέου.

Εάν τα έγραψα μπερδεμένα, μάλλον θα χρειάζομαι ξεκούραση.

Μπορείς να δείς μηχανή σε τομή και θα το καταλάβεις καλλίτερα

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Κυριοι, για να μπω και γω στην κουβέντα,

1) απο μηχανικης φύσεως το πρόβλημα κυρίως στις τουμπαριστες ή μπαταριστές ( ένα και το αυτό) είναι κυρίως η έλλειψη αέρα στα κομπρεσέρ αν γίνουν πολλά μπαταρίσματα (πρόσω κράτει ανάποδα προσω κλπ). Επειδή χρειάζεται άερας για την αναστροφή και απο τα λίγα μηχανικά που ξέρω, και τέχνη απο το μάστορα που δουλέυει το κομπρεσέρ, κατα την αναστροφή χάνεται αέρας οπότε μετά απο πολλές αναστροφές δεν υπάρχει πεπιεσμένιος αέρας για περισότερες οπότε χρειάζεται χρόνος να ξαναγεμίσει το κομπρεσερ αέρα, αν για κακή σου τύχη είσαι στο 13ο αναποδα με 8 βοριά στη φολέγανδρο ..η τύχη σου είναι προδιγεγραμένη..Συμπέρσαμα 1ον, αμα είσαι μάστορας (διαμαντης, κολυδας, παπαδεας, δεναξας, λαζαρου κλπ) δεν κάνεις μανούβρα με πολλά μπαταρίσματα και πας στη δουλειά σου και σε αλλα με υγεία.

2) Δευτερο πρόβλημα ο χρόνος αναστροφής που ποικίλει απο μηχανή σε μηχανή. Εκει επισης θέλει τεχνικη απο τον ανθρωπο στη βαρδιόλα και καλη αισθηση του χωροχρόνου

3) και κυριότερο τα φρένα στον αξονα. Επειδη οταν το πλοιο μπαινει με δρομο στο λιμανι ακομα και με κρατει την μηχανη ο αξονας περιφέρεται λογω του νερου που περναει με ταχυτητα , ειναι δυσκολο εως αδυνατο αν εχει πολλες στροφες να γίνει αναστροφη. Λυση ειναι η τοποθέτηση φρένων στον τελικο αξονα ( φρένα με φερμουιτ πνευματικώς ελεγχώμενα). Οταν λοιπον εχει φρένα ο αξονας με κράτει και με φρένο ο αξονας ακινητοποιειται και ειναι ετοιμος για αναποδα. Ετσι και με δρομο μορει το βαπορι να κανει αναποδα.

Με καλο μανουβραδορο δεν τιθεται θεμα, συν το οτι η τουμπαριστη κατα καιρους εχει υποστηριχθει οτι εχει καλυτερο αναποδα λογω του οτι ολη η δυναμη της μηχανης βγαίνει ατοφια στην προπέλα.

Πληροφοριακα το δαναη ειχε ρεβέρσες ενω το αθηνα- φοιβος μπαταριστες με φρενα.

YΓ: Επισης αγαπητε  το εμεραλντ ειναι τουρμπιναδικο και οχι ντηζελ μπαταριστο, δηλαδη ακομα χειροτερα. Για να καταλαβεις καποτε σε ενα κοντεινερ που ημουν τουρμπιναδικο , ο καπετανιος εβλεπε τα ντηζελαδικα ( φουελ στη ουσια) με τη μπαταριστη και λεγε, α ρε να ειχα και γω τετοιο εργλειο να δεις τι θα εκανα...

Edited by proud_ionian
τεχ βοηθεια
Link to comment
Share on other sites

η τουμπαριστη κατα καιρους εχει υποστηριχθει οτι εχει καλυτερο αναποδα λογω του οτι ολη η δυναμη της μηχανης βγαίνει ατοφια στην προπέλα.

Πληροφοριακα το δαναη ειχε ρεβέρσες ενω το αθηνα- φοιβος μαπαταριστες με φρενα.

Ερωτήσεις:

1. Και με τις μεταβλητού βήματος, ατόφια δεν βγαίνει η δύναμη στην προπέλα;

2. Τι ακριβώς είναι αυτές οι ρεβέρσες? Σαν κιβώτιο ταχυτήτων με όπισθεν;

3. Δηλαδή, σ' ένα πλοίο με μπαταριστές, κατά τη διάρκεια της μανούβρας, ακούς τις μηχανές να σβήνουν (ησυχία) για λίγο και μετά να ξανανάβουν;;

Επίσης, αν θέλει να περιμένει έξω απ' το λιμάνι, θα πρέπει αναγκαστικά να σβήσει τις μηχανές ή υπάρχει κάτι σαν συμπλέκτης που αποσυμπλέκει την προπέλα;

Για να κόψει ή για να αυξήσει ταχύτητα το πλοίο που δεν έχει pitch, λογικά μειώνει ή αυξάνει τις στροφές των μηχανών. Υποθέτω αυτό γίνεται αντιληπτό αυτό από τους επιβάτες με αλλαγή του θορύβου και των κραδασμών;

Link to comment
Share on other sites

Kατ'αρχας διευκρινηση, δεν ειμαι μηχανικος, ειμαι της γεφυρας, οποτε τεχνικα δεν ξερω. Με τα λιγα τεχνικα που ξερω θα προσπαθησω να σε διαφωτισω αν και σιγουρα καποιος αλλος θα ειναι πιο ειδικος.

Η τουμπαριστη μηχανη ειναι μια αναστρεφομενη μηχανη, δηλαδη στην κυρια κινηση της στρεφει τον στροφαλοφορο αξονα κατα μια φορα. Στο κρατει απομονωνεται ο αξονας και η μηχανη δουλευει αλλα χωρις μεταδοση στον αξονα και αρα στην προπελα. Κατα το αναποδα οπως ειπαμε με τη χρηση πεπιεσμενου αερα δινουμε αντιθετη στρεψη στην μηχανη αρα στον αξονα αρα στην προπελα. Η μηχανη δεν σβηνει σε καμια περιπτωση απλα "αποσυμπλεκει" τον αξονα στην αρχη του. Η ρεβερσα ειναι ενα ειδος συμπλεκτη αλλα η οποια παρεμβαλεται αναμεσα στον αξονα μηχανης και στον τελικο της προπελας (που στην προηγουμενη περιπτωση ειναι ενας) και ειναι ενα συστημα γραναζιων συνηθως με μειωση αναλογιας στροφων. Οταν το βαπορι εχει ρεβερσες (δαναη, μυρτιδιωτισσα κ.α) μπορεις να κανεις -θεωρητικα- απειρες αναστροφες αφου δεν αναστρεφεις την μηχανη αλλα τον τελικο αξονα. Αυτο γινεται ηλεκτρουδραυλικα και αναλογως την κατασκευη και τις ασφαλιστικες διαταξεις μπορει να εχει χρονο αποκρισης απο 0" (ατλαντιδες σταρ εως 10" ρ/κ αργω). Στο Controlable Pitch Propeler (cpp) ο αξονας στρεφει παντα κατα μια φορα και αλλαζει θεση το καθε πτερυγιο καθετα κατα τον αξονα ωστε σε καθε θεση να εχει διαφορετικο βημα. Ετσι το cpp ή pitch να εχει δυνατοτητα εκμεταλευσης ολου του φασματος της δυναμης της μηχανης, απο ελαχιστο προσω ή αναποδα μεχρι ολο. Και βεβαια κανενα περιορισμο στις αναστροφες αφου το μονο που αλλαζει στη μηχανη ειναι το φορτιο στον αξονα.

Στα βαπορια με pitch μπορει η αυξησει η μειωση ταχυτητας να γινεται με αυξομειωση του βηματος pitch ή των στροφων της μηχανης ή και των δυο. Οσο για το αναποδα στην τουμπαριστη το θεμα ειναι σχεδιασης προπελας, κατα μια αποψη παραγεται καλυτερο εργο στο αναποδα αφου δεν παρεμβαλονται μειωσεις και ταυτοχρωνα η γεωμετρια της προπελας δεν αλλαζει οπως στο pitch. Οι αποψεις ομως δεν ειναι κοινως αποδεκτες απο ολους. Το θεμα κραδσμων ειναι μια μεγαλη ιστορια, ενδεικτικα σου αναφερω οτι ολα τα συγχρονα βαπορια οταν κατεβαζουν στροφες μανουβρας και αλλαζουν προγραμμα εχουν στιγμιαια πολυ μεγαλο vibration.

Ελπιζω να σε καλυψα, αλλα οπως προειπα για λεπτομερειες πρεπει να επεμβει το τεχνικο τμημα του forum.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Να σου πω ότι μπορεί να γίνονται σε όλες τις μηχανές, εκτός απο το λάθος της περιγραφής που αναφαίρεται στις τουμπαριστες μηχανές.

Link to comment
Share on other sites

Apo thn mikri empiria pou exo sthn naftilia (kai os mixanikos kai os politis) mporo na po oti prepei na skeftoume prota apo ola gia pio logo kai pou 8a xrisimopiisoume ena ploio. ean sizitame gia epibatika (sixnotita se limania ka8e 3-4 ores) kai container (ka8e 1-2 meres se limani), prepei na mpei sto ploio CPP kai Bow Thruster. o xronos einai xrima gia afta ta plia. kai an baloume ipopsin oti ta containerships orizoun ora afiksis (ta fortiga orizoun 1o i 2o miso ths hmeras) tota to CPP epibalete (Kamewa & Lips). An tora sizitame gia fortiga (Tankers & BC) tote den mas endiaferei ean 8a baloume CPP i FPP. xamilotero kostos einai fisika to FPP opou tora pia ta nafpigia (CHINA & KOREA) dinoun paketo pidalio kai propela. Ara se ploia pou exoun FPP tote sizitame oti exoun mixanes anastrepsimes, opos einai oi mixanes Sulzer px. H anastrofi se mhxanes aftes ginete me thn metatopisi tou ekkentrofourou (empros i piso) gia na pesoun ta ekkentra se sosta simia gia na kanoume thn anastrofi ths mhxanhs. Prepei na exoume ipopsin kai to crash astern (oi kapetanea to kseroun arketa kala). pou akoma ekei gia na kanoume apotoma anapoda, h mhxanh mas dinei ena xrono ka8isterisis 2-3 deytera (full ahead-stop- full astern) gia na mhn ta spasoume ola mesa sthn mhxani.

an rotisete emena prosopika ti protimo kalitera (CPP i FPP). 8a sas elega oti einai analoga pou 8a xrisimopiiso kai an to budget gia to ploio einai ipsilo i oxi.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Ρωτησα αρκετους μηχανηκους και καπετανιους που εχουν κανει σε ολα και παλιους και νεους το συμπερασμα απο συζητη οι καλυτερες ειναι οι τουμπαριστες αρκει το συστημα του αερα τους να ειναι καλο. επισης υπαρχει και συστημα οπου οι κινισεις γινονται απο την γεφυρα. Ο χρονος διαρκειας που ακουσα ειναι 3 με 5 sec (απο προσο αναποδα και να του μηδενηση η μηχανη) απο την στιγμη που δοθει η κινηση στον μηχανικο αν η κινηση χρειαζεται παραπανο χρονο τοτε εχει καποιο προβλημα το συστημα αερα η δεν ειναι αρκετο για πολλες κινησεις και ως συνηθως η ετερια δεν φηλοτιμηται να το φτιαξει αφου το πλοιο και παλι κινιται. στις τουμπαριστες το λαθος δεν συγχωρηται.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...