Jump to content
Shipfriends

Καύσιμα και Oχληρά Φορτία


Recommended Posts

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που είχαν δοθεί τότε η φωτιά ξεκίνησε απο φορτηγό που κουβαλούσε μηδική (τριφύλλι για ζωοτροφή) το οποίο όταν είναι υγρό και επικρατουν υψηλές θερμοκρασίες αυταναφλέγεται.Αντιστοιχο περιστατικό είχε συμβεί και στο ΛΑΣΙΘΙ μέσα την εποχή που έκανε το δρομολόγιο πρός Αγιο Νικόλαο , Σητεία.

Link to comment
Share on other sites

Για αυτό απαγορεύονται να μεταφέρουν τα Ε/Γ-Ο/Γ, πάνω από δυο φορτηγά με αυτό του τύπου φορτίου!! Αλλά και φορτώνονται τελευταία μπροστά στο καταπέλτη, έτσι ώστε αν γίνει κάτι να ανοίξουν το καταπέλτη και να τα ρίξουν στη θάλασσα!!

Link to comment
Share on other sites

Αυτό είναι λίγο απίθανο να συμβεί, αλλά σκέψου ότι ακόμα και στίς παντόφλες (π.χ Ριο - Αντίριο στίς ένδοξες εποχές) τα φορτηγά αυτά μεταφέρονταν ξεχωριστά με έκτακτα όπως και τα καυσιμα.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Σχετικά με την παντόφλα που λίγο πολύ όλοι συναντήσατε φ’ετος το καλοκαίρι, θα πρέπει να μάθετε ότι, η ΔΕΗ με διαγωνισμούς που συχνά κάνει (δημοσιευονται στην Ναυτεμπορική) ζητά για ναυλωση ανοικτά F/B για την μεταφορά των υλικών της.Μάλιστα πρίν πολύ καιρό είχε δημιουργηθεί και θέμα, γιατί ναυλωσε παντόφλα με ξένη σημαία ( αν δεν κάνω λάθος το f/b λεγόταν FANTA). Η δε εταιρεία υγραερίων ΠΕΤΡΟΓΚΑΖ έχει ιδιόκτητη παντόφλα για τη μεταφορά βυτιοφόρων και φορτηγών με μπουκάλες, ενώ ναυλώνει και συχνά άλλα ανοικτά f/b. Η αναχώρηση γίνεται απο την προβλήτα της στον Ασπρόπυργο.

Link to comment
Share on other sites

Πολυ διαφωτιστικο το μυνημα σου Αντωνη. Χωρις να ειμαι ειδικος επι του θεματος, δεν χρειαζεται τα πλοια που μεταφερουν τετοια φορτια να εχουν καποιο ειδικο εξοπλισμο/πιστοποιητικα για να το κανουν? Δεν μου κολλαει οτι μια παντοφλα μεταφερει επιβατες στο Αιγιο την μια εβδομαδα και την αλλη ευφλεκτα στη Συρο. Εχω την εντυπωση οτι ενα μινιμουμ που χρειαζεται ειναι να υπαρχουν αναλογα μεσα πυροσβεσης οπως πυριμαχες στολες για το πληρωμα, ειδικοι αφροι κλπ μια και αυτα τα φορτια εμπιπτουν στον IMDG Code του IMO. Ειναι δυνατον να εχουν οι παντοφλες τετοια πραγματα?

Link to comment
Share on other sites

Ηθελα να' μουνα μυγα στον τοιχο και να εβλεπα ποιες και ποσες παντοφλες στην Ελλαδα εχουν πυριμαχες στολες, και ποσοι εκ των πληρωματων αυτων που εχουν ξερουν να τις χρησιμοποιησουν...

Link to comment
Share on other sites

Δε ξέρω για τις παντόφλες Νίκο, αλλά στα Ε/Γ-Ο/Γ υπάρχουν και άμα δεις στις υποδιαιρέσεις του πληρώματος για τις έκτακτες ανάγκες που υπάρχουν σε πίνακες στα πλοία λέει ποια άτομα είναι υπεύθυνα να φορέσουν αυτή τη στολή!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Πιστεύω πως είναι το πιο σχετικό topic, για να μην ανοίξω άλλο topic.

Τις προάλλες είδα να μπαίνει σε ένα πλοίο του Σαρωνικού (δε θέλω να αναφέρω το όνομα του πλοίου, για ευνόητους λόγους) που είχε προορισμός την Αίγινα, ένα ψυγείο που μετάφερε ευπαθή προϊόντα (γιαούρτια, γαλατά κλπ). Αλλά προς έκπληξη μου το πλοίο δεν του έδινε ρεύμα με μπαλάντεζα (όπως γίνεται σε όλα τα πλοία του Αιγαίου) αλλά ούτε επέτρεπε να αφήσει ανοικτή τη μηχανή για να έχει ψύξη το ψυγείο.

Με το αιτιολογικό ότι η διαδρομή είναι μικρή και δε θα πάθουν τίποτα τα προϊόντα, τελικά το ψυγείο ταξίδεψε με σβηστό το ψυγείο!! Δε ξέρω εάν οι υγειονομικές υπηρεσίες έχουν την ίδια γνώμη!!

Καταλαβαίνω να μην τον αφήσει να έχει ανοικτή τη μηχανή, γιατί τα καυσαέρια θα ήταν ιδιαίτερα επικίνδυνα για τους επιβάτες αλλά και το πλήρωμα όταν θα κατέβαιναν στο γκαράζ. Αλλά μια μπαλαντεζα δε θα έκανε κόπο στο πλήρωμα αλλά και στα έξοδα του πλοίου!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ερωτηση προς Αποστολο η οποιον αλλο γνωριζει. Χαζευτοντας τις προαλλες τη φορτωση του Αρχαγγελου, εβαλε τουλαχιστον καμια 15αρια φορτηγα με σανο και τριφυλλι τοσο στο κυριως οσο και στο ανοιχτο γκαραζ. Στα φερρυ ισχυει το maximum 2 τετοια φορτηγα και αμεσως μπροστα απο τον κατεπελτη, να υποθεσω οτι τα ρο-ρο μπορουν να παρουν οσα τετοια φορτηγα θελουν και να τα τοποθετησουν οπου θελουν?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ / Σάββατο, 21 Απριλίου 2007

Σύλληψη οδηγού Φ/Γ οχήματος για μεταφορά επικινδύνων και εύφλεκτων υλικών

Συνελήφθη χθες το βράδυ, από προσωπικό του Α΄ Λιμενικού Τμήματος/ Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, 23χρονος οδηγός φορτηγού οχήματος, διότι σε έλεγχο που διενεργήθηκε κατά τη φόρτωση του φορτηγού σε Ε/Γ - Ο/Γ πλοίο, διαπιστώθηκε ότι μετέφερε επικίνδυνα και εύφλεκτα υλικά.

Επίσης, έπειτα από περαιτέρω έρευνα εντοπίστηκαν εντός του φορτίου του 2 τυφέκια, 1 πιστόλι και 13.000 φυσίγγια, χωρίς τις απαιτούμενες άδειες για μεταφορά με Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο.

Από την οικεία Λιμενική Αρχή διενεργείται προανάκριση κατά την αυτόφωρη διαδικασία.

Αξίζει ένα μεγάλο μπράβο στον συνετό και νομοταγή οδηγό, ο οποίος μιά -ο μη γενοιτο- απλή πυρκαγιά στο γκαράζ θα μπορούσε να την μετατρέψει σε ναυτική τραγωδία καθώς στο γκαράζ θα γινόταν της π.....ς από τις εκρήξεις των....13.000... φυσιγγίων!!!!!

Και πάλι εύγε νέε μου!!!!!!!!!!!

ΥΓ. "χωρίς τις απαιτούμενες άδειες για μεταφορά με Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο"...δηλαδή υπάρχει περίπτωση ένα Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο να μεταφέρει πολεμοφόδια...εάν υπάρχουν οι "απαιτούμενες άδειες"?

ΥΓ2 Η ανακοίνωση δεν αναφέρει τον προορισμό του πλοίου στο οποίο θα επιβιβαζόταν...αλλά όλοι μας μπορούμε να το φαντασθούμε.

Link to comment
Share on other sites

Αξίζει ένα μεγάλο μπράβο στον συνετό και νομοταγή οδηγό, ο οποίος μιά -ο μη γενοιτο- απλή πυρκαγιά στο γκαράζ θα μπορούσε να την μετατρέψει σε ναυτική τραγωδία καθώς στο γκαράζ θα γινόταν της π.....ς από τις εκρήξεις των....13.000... φυσιγγίων!!!!!

Και πάλι εύγε νέε μου!!!!!!!!!!!

Και οι χιλιαδες των φιαλιδιων βουτανιου (κοινως γκαζακια) που μεταφερονται καθημερινα απο ολα τα βαπορια της ακτοπλοιας μας , που τα βαζουμε(αναφορικα το καθε κιβωτιο με φιαλιδια περιεχει 48 τεμαχια-υπολογιστε οτι το καθε μαγαγι θελει απο 5 - 10 κιβωτια / μηνα)

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Παρατήρησα στο Νήσος Χίος και το Αριάδνη τα φορτηγά δεν τα δένουν με αλυσίδες (όπως συμβαίνει στα περισσότερα πλοία) αλλά με ιμάντες. Δε ξερώ εάν υπάρχει καμία τροποποίηση στους κανονισμούς για την εχμαση των φορτηγών??

Link to comment
Share on other sites

Πιστεύω ότι δεν έχει διαφορα αρκεί να έχουν την απαιτουμενη αντοχή ανάλογη με αυτή της αλυσίδας. Λέω ανάλογη και όχι ίση γιατί ίσως παίζει ρολο ο βαθμός ελαστικότητας.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Το σημερινό συμβάν είναι ένα από αυτά που απαιτούν παραδειγματική τιμωρία. Δεν μπορεί να παίζει κανένας με τόσες ζωές.

Ούτε ο οδηγός...ούτε και αυτοί που δεν απέτρεψαν την επιβίβαση του φορτηγού...ως ώφειλαν.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ του ΠΟΛΙΤΗ

ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ

Σάββατο, 07 Νοεμβρίου 2009

Σύλληψη για μεταφορά επικίνδυνου φορτίου

Συνελήφθη, πρωινές ώρες σήμερα, στο λιμένα Ηρακλείου, από προσωπικό της οικείας Λιμενικής Αρχής, 59χρονος οδηγός φορτηγού οχήματος, διότι σε γενόμενο έλεγχο κατά την αποβίβαση του από Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο προερχόμενο από Πειραιά, βρέθηκε να μεταφέρει μεταξύ των άλλων προϊόντων και 6.240 φιαλίδια βουτανίου (γκαζάκια), 480 λίτρα κηροζίνη θέρμανσης και 20 φιάλες βουτανίου των 3 κιλών.

Προανάκριση διενεργείται, κατά την αυτόφωρη διαδικασία, από την Λιμενική Αρχή Ηρακλείου.

Ηράκλειο - Το Λιμεναρχείο κατέσχεσε φορτηγό με γκαζάκια που μετακινήθηκε παρανόμως με πλοίο της γραμμής

Ένα φορτηγό "βόμβα", ταξίδεψε κατά παράβαση, από τον Πειραιά στο Ηράκλειο με το πλοίο της γραμμής. Το φορτηγό μετέφερε χιλιάδες γκαζάκια υγραερίου και ποσότητα εύφλεκτου υλικού, τα οποία σύμφωνα με τη νομοθεσία δεν μπορούν να μεταφερθούν για ευνόητους λόγους με τα επιβατηγά πλοία της γραμμής. Το φορτηγό "βόμβα" ταξιδέψε από τον Πειραιά στο Ηράκλειο με 1500 επιβάτες. Σύμφωνα με τον Διοικητή του Τμήματος Ασφαλείας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηρακλείου, , το συγκεκριμένο φορτηγό μετέφερε 6.500 γκαζάκια -φιαλίδια, 500 λίτρα κηροζίνης και 30 τρίλιτρα δοχεία με υγραέριο. Το φορτίο κατασχέθηκε και ο οδηγός παραπέμφθηκε στον Εισαγγελέα.

ΑΠΕ

Link to comment
Share on other sites

Το σημερινό συμβάν είναι ένα από αυτά που απαιτούν παραδειγματική τιμωρία. Δεν μπορεί να παίζει κανένας με τόσες ζωές.

Ούτε ο οδηγός...ούτε και αυτοί που δεν απέτρεψαν την επιβίβαση του φορτηγού...ως ώφειλαν.

Μεταξύ μας (και για να είμαστε ειλικρινείς), καρφωτός πήγε ο φουκαράς ο οδηγός. Πως στην ευχή το βρήκαν την ώρα που έβγαινε και δεν το βρήκαν την ώρα που έμπαινε; Εκτός αν συνελήφθησαν τα γκαζάκια για να διαλάθει της προσοχής κάποιο πιό ευαίσθητο φορτίο ;).

Link to comment
Share on other sites

Το ζήτημα δεν είναι εάν πήγε καρφωτός (το πιό πιθανό) ή όχι...αλλά ότι συνέβη. Και εάν συνέβαινε το κακό, δεν θα μιλάγαμε για φουκαρά..αλλά για τον εγκληματία που πήρε τόσους ανθρώπους στο λαιμό του. Διάβασε τι λένε τα Χανιώτικα Νέα ...και πιστεύω ότι δεν θα ήθελες να βρίσκεσαι σε αυτό το πλοίο εάν συνέβαινε κάτι.

Πέρα από τον οδηγό όμως πρέπει να ερευνηθεί και το γιατί δεν το σταμάτησε κανείς στην επιβίβαση...τη στιγμή που τα γκαζάκια αναγράφονταν στα τιμολόγια του φορτηγού, όπως αναφέρει το δημοσίευμα. Προφανώς, πλέον...κανένας δεν ελέγχει τίποτε.

Μία “βόμβα” εντόπισαν οι άνδρες της Ασφάλειας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηρακλείου, η οποία υπήρχε σε πλοίο της γραμμής και ταξίδεψε από τον Πειραιά στο Ηράκλειο την περασμένη Παρασκευή, χωρίς ευτυχώς να εκραγεί!

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ίσως ποσότητα φιαλών βουτανίου και κηροζίνης που έχει κατασχεθεί πανελλαδικά τα τελευταία χρόνια, γιατί μεταφέρθηκε παράνομα με πλοίο στο οποίο υπήρχαν κι επιβάτες, κάτι που απαγορεύεται διά ροπάλου από τη ναυτική νομοθεσία.

Ο ακριβής αριθμός των φιαλιδίων που κατασχέθηκαν άφησε άφωνους και τους λιμενικούς, οι οποίοι έλεγαν πως ένα τέτοιο φορτίο ήταν ικανό να βυθίσει το πλοίο με το οποίο γινόταν η μεταφορά, σε χρόνο ρεκόρ.

Οι 6.240 φιάλες βουτανίου (γκαζάκια), τα 480 λίτρα κηροζίνης θέρμανσης και οι 20 φιάλες βουτανίου των τριών κιλών ήταν κρυμμένες σε ένα φορτηγό αυτοκίνητο το οποίο μετέφερε επίσης ρούχα, τρόφιμα, πλαστικά, τηλεοράσεις κ.ο.κ.

Συνελήφθη ένας 59χρονος Ηρακλειώτης, οδηγός του φορτηγού οχήματος και ιδιοκτήτης μεταφορικής εταιρείας. Οδηγήθηκε ενώπιον του εισαγγελέα, ο οποίος του άσκησε δίωξη σε βαθμό κακουργήματος και τον παρέπεμψε στην κύρια ανάκριση. Ο ίδιος πήρε προθεσμία για να απολογηθεί σήμερα. Σύμφωνα με πληροφορίες, ανέφερε στη διάρκεια της προανάκρισης ότι δε γνώριζε τι μετέφερε, καθώς το αντικείμενα φορτώθηκαν από αλλοδαπούς, χωρίς εκείνος να βλέπει. Οι λιμενικοί ωστόσο λένε ότι δεν μπορεί να ισχύει κάτι τέτοιο, καθώς στο φορτηγό του βρέθηκαν τιμολόγια στα οποία αναφέρονται τα κατασχεθέντα γκαζάκια.

Το φορτίο φορτώθηκε από την Αθήνα με παραλήπτη εταιρείες στο Ηράκλειο. Να σημειωθεί επίσης ότι έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για την επιβολή διοικητικών κυρώσεων.

Σύμφωνα με τον νόμο τέτοιου είδους φορτίου θα πρέπει να μεταφέρεται με πλοία που δεν μεταφέρουν επιβάτες. Ωστόσο, πολλοί είναι αυτοί που επιλέγουν την παρανομία, ρισκάροντας τη σύλληψη, καθώς το κέρδος τους μειώνεται εάν τα αντικείμενα αυτά μεταφερθούν συγκεκριμένες ημερομηνίες με φορτηγά πλοία, όπως θα έπρεπε.

Ο λιμενάρχης Ηρακλείου προέβη σε μία δήλωση που δείχνει τη σοβαρότητα του θέματος. Συγκεκριμένα ο κ. Γεωργέλος ανέφερε πως πρόκειται για μία εγκληματική ενέργεια. «Είναι αδιανόητο να κυκλοφορούν ανάμεσά μας τέτοιοι ασυνείδητοι άνθρωποι. Έχω χάσει τον ύπνο μου με τη σκέψη τι θα μπορούσε να συμβεί σε ανυποψίαστους επιβάτες. Από την πλευρά μου θα εξαντλήσω όλα τα περιθώρια που μου δίνει ο νόμος. Ίσως η νομοθεσία θα πρέπει να γίνει πιο αυστηρή. Συγχαρητήρια στο τμήμα Ασφαλείας του ΚΛΗ για την επιτυχία αυτή. Εμείς θα συνεχίσουμε με αμείωτο ρυθμό τους ελέγχους των φορτηγών στο λιμάνι, όμως αυτό δεν φτάνει. Χρειάζεται συγχρόνως και λίγη ανθρώπινη συνείδηση».

http://www.haniotika-nea.gr/index.php?art_id=41392

Link to comment
Share on other sites

Το ζήτημα δεν είναι εάν πήγε καρφωτός (το πιό πιθανό) ...εάν συνέβαινε το κακό, δεν θα μιλάγαμε για φουκαρά..αλλά για τον εγκληματία που πήρε τόσους ανθρώπους στο λαιμό του...και πιστεύω ότι δεν θα ήθελες να βρίσκεσαι σε αυτό το πλοίο εάν συνέβαινε κάτι.

Ασφαλώς και δεν θα ήθελα να είμαι μέσα στο Palace (για να λέει 1500 επιβάτες, αυτό θα ήταν). Λέγων φουκαράς, εννοώ ότι την ρούφηξε ο συγκεκριμένος, ενώ δεκάδες άλλοι διαφεύγουν. Ειδικότερα πιστεύω ότι αυτός που τον κάρφωσε μετέφερε (με το Κρήτη Ι/ΙΙ-για να αποφευχθούν τα κακά συναπαντήματα) διπλό όγκο από τον κατασχεθέντα ;)

..πρέπει να ερευνηθεί και το γιατί δεν το σταμάτησε κανείς στην επιβίβαση...τη στιγμή που τα γκαζάκια αναγράφονταν στα τιμολόγια του φορτηγού, όπως αναφέρει το δημοσίευμα. Προφανώς, πλέον...κανένας δεν ελέγχει τίποτε.

Εδώ είναι το κομβικό σημείο. Μπάτε σκύλοι (φουκαράδες ή μη :D), αλέστε...

Link to comment
Share on other sites

Καλά, στη Σάμο πχ που δεν έχει ro-ro με ποιο τρόπο πηγαίνουν τα εύφλεκτα φορτία; Σε όλα τα νησιά οι μεγάλες αλυσίδες σουπερμαρκετ που φέρνουν τα φορτηγά με τις προμήθειες τους από τα κεντρικά ναυλώνουν ξεχωριστό φορτηγό για να μεταφέρουν τα γκαζάκια; Όχι βέβαια...

Link to comment
Share on other sites

Κακά τα ψεματα εγώ δεν έχω δει κανέναν λιμενικό στον πειραια να βγαζει τον μουσαμά απο το φορτηγο ή να ανοίγει το τρέηλερ και να τσεκάρει. Το πολύ πολύ ότι φαίνεται με μια απλή εξωτερική ματιά.

Πολύ πιθανότερο είναι να βγάλει λαβράκι το πλήρωμα παρά οι λιμενικοί που είναι η δουλειά τους.

Link to comment
Share on other sites

Και ας μην ξεχνάμε η πυρκαγιά στο Κνωσσός το 2003, οφειλόταν σε παράνομο φορτίο ασετόν. Και βεβαίως και τότε είχε διαταχθεί "έρευνα σε βάθος"...

Ανεξάρτητα όμως από το συγκεκριμένο συμβάν...υπάρχει όντως ένα πρόβλημα με τη μεταφορά ευλέκτων στη Κρήτη (και σε πολλά νησιά)...και έχει επισημανθεί πριν ένα χρόνο από το Επιμελητήριο Ηρακλείου .

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...