Jump to content
Shipfriends

Stena Hollandica (IMO 9419163)


Recommended Posts

Stena Hollandica, το νεότερο. Το πρώτο από τα δυο πραγματικά μεγαθήρια που παραλαμβάνει φέτος η Stena, ξεκινά δρομολόγια στις 09 του μήνα (όταν θα έχω 59 και σήμερα :D ) στη γραμμή Hook-Harwich, αντικαθιστώντας τον ομώνυμο προκάτοχό του, που με την παραλαβή τον Οκτώβρη και του Stena Britannica, θα διπλώσουν τη γραμμή Gothenburg-Kiel. Tα Stena Germanica και Scandinavica, που τώρα εξυπηρετούν τη γραμμή, θα μεταφερθούν στη γραμμή Karlskrona-Gdynia.

To design των προωθουμένων ως «the largest ferries of the world» μου φέρνει σε κάτι μεταξύ Αrmorique και Ulysses.

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

Από το Σουηδό:

Varvsnummer. 157.

Dimensioner. 240,00 x 32,00 x 6,40 m.

GT/ DWT. 63600/ 11600.

Maskineri. Två 8L48/60CR, Två 6L48/60CR MAN dieslar.

Effekt. 32000 kW.

Knop. 22,0.

Passagerare. 1200.

Hytter. 540.

Lastmeter. 5500.

Link to comment
Share on other sites

Κι εδώ μπορούμε να δούμε αρκετές φωτό εξαιρετικής ποιότητας και σε φουλ ανάλυση, προσφορά της Stena Line. Πραγματικά η συγκεκριμένη εταιρεία παραδίδει μαθήματα εξωστρέφειας και marketing/διαφημισης. Προς μέτρο σύγκρισης, σκεφτείτε τη μυστικοπάθεια και την εσωστρέφεια/καχυποψία με την οποία αντιμετωπίζουν οι ελληνικές εταιρείες(και όχι μόνο) ανάλογες περιπτώσεις.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 5 months later...

Το βαποράκι :D το είδα απο κοντά στην Αγγλία στο λιμάνι του Felixstowe (ακριβώς δίπλα στο Harwich). Δε μπορώ να πω οτι με εντυπωσίασε και πάρα πολύ. Δε λέω, είναι πάρα πολύ μεγάλο αλλά απο σχεδιασμό, .....άστα να πάνε. Αχημούτσικο το άτιμο :P Έχω και φωτό αλλά δε μπορώ να τις ανεβάσω γιατί είναι υπερβολικά μεγάλες. Μήπως μπορεί κανείς να με βοηθήσει σε αυτό το θέμα?????

Link to comment
Share on other sites

στο βιντεάκι υπάρχει μια συζήτηση λίγο πριν την εναρξη των δρομολογίων οτι το largest ferry of the world ίσως τελικά παραείναι μεγάλο για τις μειωμένες λογω κρίσης αναγκες της γραμμής harwich - hoek van holland.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Πρίν λίγους μήνες είδαμε το Stena Britannica με το καινούριο του φουγάρο(μετά την πρόσθεση scrubbers) και σινιάλα. Πάμε να δούμε και το αδελφό Stena Hollandica. Πρωινή άφιξη στο Rotterdam πρίν 2 εβδομάδες μέσα στην πρωινή πάχνη. Σε αυτήν τη φωτογραφία μπορούμε να δούμε καλύτερα και το ζωνάρι του πλοίου που είναι ταλαιπωρημένο από το καθημερινό πλεύρισμα με την αριστερή πλευρά στο Hoek van Holland.

Link to comment
Share on other sites

Αφού το είδαμε απ' έξω εμφάνιση το πλοίο, πάμε να το δούμε κι από μέσα άνεση :P

 

Να διευκρινήσω πως το ταξίδι έχει γίνει πρίν 2 μνημόνια, δεν είναι φρέσκο, αλλά ας όψονται οι υποχρεώσεις. Ξεκινάμε την περιήγηση όχι από το πλοίο, αλλά από το τρένο. Για να ταξιδέψει κανείς πεζός από το κέντρο του Λονδίνου, παίρνει ένα 2ωρο από το σταθμό της Liverpool Street. Η Stena Line προσφέρει πακέτο και τα εισιτήρια του τρένου μαζί με το ταξίδι, προσφορά την οποία και εκμεταλλεύτηκα στο συγκεκριμένο ταξίδι. Άβολο και μικρό το τρένο, κουραστικό ταξίδι και άφιξη μετά από 2 ώρες περιπλάνηση στην ύπαιθρο του Essex, στο σταθμό Βικτωριανής εποχής του Parkeston Quay ο οπoίος χρησιμεύει και σαν terminal επιβίβασης για τα πλοία της Stena Line. Βολικό αυτό, βγαίνεις από το τρένο και επιβιβάζεσαι στο πλοίο. Πλήν όμως, ωραίος σαν μνημείο ο σταθμός αλλά δυστυχώς πολύ μακριά από τα σύγχρονα πρότυπα και standards, ειδικά αν τον συγκρίνω με τον αντίστοιχο στο Hoek Van Holland. Γενικά, πλήν ελαχίστων σιδηροδρομικών σταθμών στις μεγαλουπόλεις, τόσο οι σταθμοί όσο και τα τρένα στη Βρεταννία είναι ως επί το πλείστον απαρχαιωμένα και κραυγάζουν για ανανέωση και συντήρηση. Ας μην ανησυχούν όμως οι Αγγλοσάξωνες, τώρα με το Brexit είμαι σίγουρος πως η βρεταννική κυβέρνηση, απαλλαγμένη από τα βάρη των ευρωπαίων θα έχει άφθονη χρηματοδότηση να προσφέρει γι' αυτόν το σκοπό:rolleyes:. Αυτά για να λέμε και τα χάλια των βαρβάρων, κι όχι μόνο τα δικά μας(τα οποία δυστυχώς εξακολουθούν να είναι ακόμα πιο μαύρα).

 

Πάραυτα, η επιβίβαση γίνεται με το γνωστό τρόπο εις τας Ευρώπας ενώ αξιοσημείωτο είναι πως οι χειραποσκευές των επιβατών περνάνε όλες από x-ray αν και να πω τη μαύρη αλήθεια δεν μου ενέπνευσε και πολλή εμπιστοσύνη η διαδικασία. Μετά το x-ray, ο επιβάτης λαμβάνει στα χέρια του ορισμένες χρηστικές πληροφορίες για το ταξίδι όπως επίσης και το κλειδί-κάρτα της καμπίνας. Καρφί για τη μακριά και επικλινή είναι η αλήθεια φυσούνα η οποία σε οδηγεί επάνω στο μεγαλόπρεπο πλοίο, και από εκεί είτε με το high tech ασανσέρ, είτε με το κλιμακοστάσιο που είναι εξαιρετικά διακοσμημένο παρεπιπτόντως, φτάνεις στα decks(10 και 11) με τις καμπίνες. Ομολογώ πως μου έκανε εντύπωση η πόρτα τόσο σαν design όσο και σαν ποιότητα/στιβαρότητα κατασκευής. Η δίκλινη εξωτερική καμπίνα δείχνει κάπως έτσι, μικρή σε χώρο πλήν όμως ευήλια και με ευρύχωρα κρεββάτια και καλής ποιότητας στρώματα και κλινοσκεπάσματα. Εννοείται vibration μηδέν καθ' όλη τη διάρκεια του ταξιδίου.

 

Όλη η κοινωνική ζωή του πλοίου, είναι συγκεντρωμένη στο deck 9. Στη μέση περίπου βρίσκεται το γραφείο υποδοχής του πλοίου ενώ δίπλα στη φωτογραφία διακρίνεται και το κατάστημα, ενώ ακριβώς απέναντι υπάρχει αυτό το σαλονάκι με παράθυρα στη θάλασσα που ονομάζεται C-View. Πηγαίνοντας πρός τα πρύμα στη δεξιά πλευρά, συναντά κανείς το "cinema" που στην ουσία είναι ένας χώρος με πολλές οθόνες και κανάλια, στις πολυθρόνες του οποίου μπορεί ο επιβάτης να συνδέσει τα ακουστικά του και να διαλέξει όποιο κανάλι θέλει. Δεν είναι άσχημη ιδέα, αν αναλογιστεί κανείς τις μάχες ανάμεσα στους επιβάτες στα ελληνικά ferry για το αν η τηλεόραση θα δείχνει ποδόσφαιρο ή Λάμψη:D. Απέναντι ένα μικρό πρυμνιό σαλόνι που ονομάζεται Magazine lounge, όπως και το Stena Plus lounge, το πλοίο προφανώς διαθέτει και γωνιά για το internet. Πρύμα και αριστερά, οι χώροι των οδηγών φορτηγών με εστιατόριο, μπάρ και δική τους πρόσβαση στα εξωτερικά καταστρώματα, εντελώς διαχωρισμένοι από τους υπόλοιπους επιβάτες. Το πιο ελκυστικό σημείο του πλοίου, ο πλωριός πολυχώρος. Και λέω πολυχώρος γιατί διαθέτει εστιατόριο a la carte(Metropolitan λέγεται, το βλέπετε στα αριστερά της φωτογραφίας), το δικό του bar με καλή ποικιλία ποτών, αλλά και ένα καζινάκι για τους κουμαρτζήδες, άσε δε που όταν ξημερώσει βλέπεις και την πλώρη. Ο ίδιος χώρος χρησιμοποιείται και για πρωινό, το οποίο μπορεί κανείς να προ-αγοράσει εξασφαλίζοντας μια έκπτωση ή να πληρώσει εν το άμα και το θάμα επάνω στο πλοίο.

 

Από εξωτερικούς χώροι, όχι πολλά πράγματα σε έκταση, αλλά με ωραία θέα λόγω ύψους και μεγέθους του πλοίου. Παίρνουμε μια γεύση εδώ κοιτώντας από το υψηλότερό τους σημείο και πρός τα πρύμα. Από αριστερά και στο πλάι έχει αυτόν εδώ το χώρο με γήπεδο basket(αυτό πάλι πως τους ήρθε) ενώ αν δεν κρυώνεις κάνεις και ρομαντζάδα κοιτώντας τη θάλασσα. Από εδώ μια άποψη πρός τα πλώρα, στα δεξιά της φωτογραφίας η είσοδος πρός το deck 9 και ορισμένα τραπεζάκια και καρέκλες που υπάρχουν έξω, τα οποία λόγω καιρικών συνθηκών φαντάζομαι δεν χρησιμοποιούνται και πολύ. Οι μερακλήδες όμως μπορούν να χαζέψουν και τη φόρτωση. Εδώ μια σύνοψη των χώρων του πλοίου, το οποίο και αναχωρεί στις 2300 για την Ολλανδία την οποία προσεγγίζει(δεμένο) στις 0730.

 

Γενική εντύπωση για ένα overnight crossing, εξαιρετική τόσο σε επίπεδο πλοίου όσο και σε επίπεδο υπηρεσιών. Συνίσταται ανεπιφύλακτα.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Από χρόνια ήθελα αν βρεθώ στην Ολλανδία (γιατί στην Αγγλία λίγο δύσκολο) να πήγαινα να το δω.... Το προηγούμενο Σάββατο μου δόθηκε η ευκαιρία....

Ζεστή ηλιόλουστη μέρα (σχεδόν 28 βαθμούς είχε) και ο κόσμος ξεχύθηκε στην παραλία του Hoek van Holland (το 28 για τους Ολλανδούς είναι 40άρι για εμάς, αφού ζεσταινόμουν ακόμη και εγώ...). Περίμενα μέχρι τελευταία στιγμή να κλείσω εισιτήριο τρένου από την Αμβέρσα που είμαι για το Rotterdam για να πετύχω μια τέτοια μέρα (πλήρωσα κάτι παραπάνω αλλά δεν μετανιώνω...)

Το πλοίο αναχωρεί στις 14.30, με 15' καθυστέρηση. Αρχικά ξεκόλλησε από το ντόκο και σιγά σιγά πλησιάζει,   περνάει μπροστά μου και συνεχίζει προς τις ανεμογεννήτριες στη μπούκα του λιμανιού .... 

Το Stena Hollandica είναι νηολογημένο σε Ολλανδικό λιμάνι (Hoek Van Holland) ενώ το Stena Britannica σε Βρεττανικό (Harwich) , τα 2 άκρα της γραμμής που εξυπηρετούν δηλαδή. Προσφέρονται 4 αναχωρήσεις ανά ημέρα, δηλαδή 2 από κάθε λιμάνι, μία ημερήσια και μία νυχτερινή. 

Το προτιμώ προσωπικά με το παλιό φουγάρο (χωρίς τα scrubbers) αλλά και έτσι δεν το λες άσχημο..... Γενικά έχει αρκετή σκουριά πάνω του αλλά είναι σε καλύτερη σίγουρα κατάσταση από το αδερφό του..... 

Δυστυχώς είχα κόντρα τον ήλιο, αν τύχει να ξαναπάω θα πάω απέναντι από το λιμάνι αυτή τη φορά.....

Edited by giorgos_249
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Εδώ και 11 μέρες το Stena Hollandica παίρνει το μπάνιο του στο Rotterdam, αφήνοντας μόνο το Stena Britannica να προσφέρει θέσεις για επιβάτες και ΙΧ στη γραμμή Harwich - Hoek van Holland. Το πρόβλημα δεν είναι τα ΙΧ και οι επιβάτες όμως, είναι το φορτηγομάνι. Γι αυτό το λόγο έχει επιστρατευτεί το roro Misida το οποίο όμως δεν πρέπει να επαρκεί.  

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 7 months later...
12 hours ago, Nick the Greek said:

Όπως φαίνεται αν συγκρίνει κανείς τις φωτογραφίες του Γιώργου από το 2018 και τις δικές μου από το 2016, οπότε και έχουν ήδη τοποθετηθεί scrubbers, έχουν υψώσει κατά μερικά μέτρα τις εξαγωγές, να και μια πιο κοντινή άποψη του φουγάρου

 

Προφανώς ακριβώς το ίδιο με το Stena Britannica, έχει συμβεί και στο Stena Hollandica φαίνεται καλύτερα στην πρυμνιά άποψη της αναχώρησης. Και μια που είπα αναχώρηση, ας δούμε άλλη μια άποψη της επι τόπου στροφής που πραγματοποιεί το πλοίο κάθε μέρα στο Hoek van Holland. Έχουμε και μια φωτογραφία με την πλωράκλα

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Για να δούμε και το Stena Hollandica σε πρόσφατη άφιξή του στο Rotterdam, σε παράλλαξή του με αυτές τις περίεργες τσαμαδούρες-φανάρια. Νομίζω ο ήλιος και η καινούρια έκδοση του φουγάρου του, το κολακεύουν αρκετά. Και η πρυμνιά άποψή του καθώς αυτό προχωρά πρός τη θέση του στο Hoek van Holland.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
On 1/13/2024 at 2:15 PM, Diagoras said:

Άφησε τη γραμμή Cherbourg-Rosslare και αντικαθιστά το Stena Hollandica στη γραμμή Rotterdam(Hoek Van Holland)-Harwich.

Επανήλθε στα δρομολόγιά του το Stena Hollandica ενώ ανέβηκε με τη σειρά του στη δεξαμενή του Rotterdam το αδερφό Stena Britannica.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Οι δεξαμενισμοί των δύο πλοίων εκτός από την συνήθη συντήρηση και επιθεώρηση, έφεραν και αλλαγές στο εσωτερικό τους με αυξημένη κατά 100 επιβάτες χωρητικότητα και νέες επιλογές εστίασης. Χρησιμοποιήθηκαν με τη μορφή ανακύκλωσης δε, το 51% των επίπλων που αφαιρέθηκαν από το πλοίο. Τα πλοία πια διαθέτουν και το σαλόνι Stena Plus(με έξτρα κόστος 25 λίρες Αγγλίας για τον επιβάτη) ενώ προσετέθη και το Family Hub, ένας χώρος ψυχαγωγίας για όλη την οικογένεια. Αναβαθμίστηκε δε και η πρόσβαση στο διαδίκτυο επί του πλοίου, με σύνδεση στο Starlink. Τέλος μπήκε και καινούριο coating στα βρεχάμενα που θα επιφέρει αξιοσημείωτη μείωση κατανάλωσης και κατά συνέπεια βλαβερών για το περιβάλλον εκπομπών.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...