Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Σε πρόσφατη συζήτηση που σχετικά με τις παντόφλες του Ρίου-Αντιρρίου, αναφέρθηκε (και την ξαναθυμήθηκα) η πρώτη παντόφλα που μπήκε στη γραμμή στη δεκαετία του 1950...ο ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ. Ήταν ιδιοκτησίας κάποιας συνεταιριστικής οργάνωσης και το όνομα δόθηκε προς τιμήν του Ιασεμίδη, ο οποίος ήταν παλιός συνεταιριστής. Επίσης, ο ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ είχε και σιδηροτροχιές με την προοπτική να μπαίνουν βαγόνια από την Πάτρα προς Κρυονέρι-Μεσολόγγι-Αγρίνιο, αλλά νομίζω ότι ποτέ δεν χρησιμοποιήθηκε γι' αυτή τη δουλειά. Τα παραπάνω με επιφύλαξη, λόγω των δεκαετιών που εχουν περάσει...και ευπρόσδεκτες είναι οι διορθώσεις και οι συμπληρώσεις. ;)

Edited by Nick the Greek
tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αεροφωτογραφίες της παντόφλας Ευγενία Π στο Αθηνιό 17/04/2010. Για όλους τους φίλους

post-3633-128326997382_thumb.jpgpost-3633-128326997383_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πραγματικα τεραστια ιστορια το ΕΥΓΕΝΙΑ Π.

Κατασκευης του 1944 πραγματικα αλωνιζει το Αιγαιο μεταφεροντας φορτηγα και βυτια

Θα ειχε πολυ ενδιαφερον αν ηξερε καποιος να μας πληροφορισει για το που δουλευε πριν την παρουν τα χρονια και το γυρισει σε Ro-Ro.Αν υπαρχει και καμια φωτο ακομα καλυτερα

Προς το παρον ας την δουμε σε χτεσινη φωτο στην Ελευσινα αλλα και το 2006 να περναει απο το Περαμα

Υ.Γ Στην gallery υπαρχουν και αλλες ομορφες φωτο;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ας βάλουμε και μία φωτογραφία κατάπλωρη, με τον καθρέφτη και την γέφυρα της πραγματικά απίστευτης παντοφλίτσας. Μία λεπτομέρεια (ίσως) που βρήκα ψάχνοντας το ΙΜΟ της, είναι το ότι σαν πλοιοκτήτρια εταιρεία αναφέρεται η "ΕΝΩΣΙΣ ΕΓΧΩΡΙΩΝ" :confused: (before 1980), με έδρα τον Πειραιά.

Πάντως, λίγο το έτος που αναφέρεται ως έτος ναυπήγησης (1944), λίγο το γκρι χρώμα της, λίγο η γραμμή της και η καταφανής μετασκευή - προσθήκη στο πίσω μέρος, δεν ξέρω.... λέτε να είναι κάποιο κατάλοιπο (εν μέρει) των ...παντοτινών :P μας φίλων, των Γερμανών ???

post-929-128326997558_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eυγενία Π (ex-Σωκράτης Ιασεμίδης, ΙΜΟ 5333270)

Ας βάλουμε και στο θέμα της ιστορικής (αποδεδειγμένα πλέον) παντοφλίτσας μία παραπομπή στο νέο καταπληκτικό θέμα που άνοιξε σήμερα ο ΝΗΡΕΑΣ :

Nέο θέμα που εκτός από τα όσα πολύ ενδιαφέροντα ιστορικά αναφέρει για την γραμμή του Ρίου - Αντίρριου, και την συσχέτιση του πρώτου φέρρυ Σωκράτης Ιασεμίδης με το Ευγενία Π, μας λύνονται και κάποιες απορίες που είχαμε εκφράσει στο παρόν θέμα. Για την "ΕΝΩΣΗ ΕΓΧΩΡΙΩΝ" δηλαδή που βρήκαμε να αναφέρεται ως πλοιοκτήτρια εταιρεία του στο equasis, όπως και το ότι πρόκειται πράγματι για πρώην αποβατικό του πολέμου.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το 67χρονο σκαρί σνεχίζει να πηγαίνει κόντρα σε 35ετίες, ...SOLAS και λοιπά χαριτωμένα, και εκτελεί κανονικά τα ταξίδια του ανά το Αιγαίο.

Σήμερα είχε αφήσει για λίγο την θέση του στο λιμανάκι της Ελευσίνας στο ΜΕΛΙΝΑ ΙΙΙ, και είχε δέσει λίγες θέσεις δυτικότερα, προς την πλευρά της Ελευσίνας.

gallery_2102_616_277144.jpggallery_2102_616_76006.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Στο θέμα του ΤΡΙΑΣ, πριν λίγο καιρό ο polmyt μας είχε επισημάνειο ότι :

Κατα την προσωπικη μου αποψη ειναι το ΤΡΙΑΣ.

Καταρχην να πουμε οτι το πλοιο εχει φαει μετασκευη(σιγα μην δεν ετρωγε) :Pκαι η γεφυρα εχει παει ενα deck πιο πανω.

Kάτι ανάλογο (αν δεν κάνω λάθος, νομίζω είναι εμφανές) έχει γίνει και στο ΕΥΓΕΝΙΑ Π, όπου επίσης η γέφυρα έχει πάει ένα deck πιό πάνω.

post-2102-0-98646700-1305996332_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εισαι σιγουρος?

Μεγενθυνοντας αυτη τη φωτο του 2006 οταν ακομα το ΗΡΑ δεν ειχε κοπει βλεπουμε οτι η γεφυρα ηταν απο τοτε ενα deck πιο πανω

post-1819-0-50822300-1306623150_thumb.jp

Και σε συγκριση παντως με αυτη τη μεταγενεστερη φωτο η γεφυρα μου φαινεται οτι ειναι ιδια και δεν εχει αλλαχτει

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το περιστατικό που είχε με το LIΒΕRΤΥ B, δεν δικαιολογεί καν το να πάει για "επισκευές", πόσο μάλλον για scrap. H "ζημιά" στην δεξιά του βαρδιόλα έχει ήδη επισκευαστεί όπως μπορούμε να διακρίνουμε σε φωτό του στην Ελευσίνα από την Παρασκευή 15 Ιουλίου.

post-2102-0-04541600-1311324427_thumb.jp

Εξάλλου το πλοίο μετά το περιστατικό ξαναταξίδεψε, με τελευταία επιστροφή του στην Ελευσίνα στις 06/7ου από την Λήμνο.

Από εκεί και πέρα, είναι βέβαιο ότι οι δεκαέξι ημέρες που έχουν μεσολαβήσει από αυτό το ταξίδι του, και κατά τις οποίες παραμένει δεμένο, είναι κάπως πολλές, ειδικά στο μέσο του καλοκαιριού. Να σημειώσουμε επίσης ότι είναι δεμένο στην άκρη του μικρού λιμανιού, μιας και την θέση του χρησιμοποιεί τον τελευταίο καιρό το ΕΙΡΗΝΗ Κ.

gallery_2102_616_191730.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

στο φωτογραφικο αλμπουμ αιγαιο 365, σε σελιδα για την αμοργο, εχει μια αερωφοτογραφια, οπου εικονιζεται το ευγενια π. (υποθετω δηλαδη οτι ειναι αυτο, αντιπαραβαλλοντας με αλλες φωτογραφιες του). η φωτο πρεπει να ειναι απο τα μεσα των 90s

post-1817-0-63192300-1313275696_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites
...με τελευταία επιστροφή του στην Ελευσίνα στις 06/7ου από την Λήμνο.

Kαι εξακολουθεί έχοντας συμπληρώσει 50+ ημέρες ακινησίας μεσούντος του καλοκαιριού, να βρίσκεται στην ίδια θέση στην Ελευσίνα.

Λόγω αυτής της παρατεταμένης και ασυνήθιστης ακινησίας του, παρατηρώ το τελευταίο χρονικό διάστημα σχεδόν καθημερινά, τα στοιχεία του στην βάση δεδομένων του equasis, για κάποια ίσως μεταβολή σε αυτά. Πριν λίγα λεπτά λοιπόν, παρατήρησα ότι μόλις σήμερα (Update : 25-8-2011), έπαψε να αναφέρεται ως πλοιοκτήτρια εταιρεία του η ιστορική "ΕΝΩΣΙΣ ΕΓΧΩΡΙΩΝ",

Μία λεπτομέρεια (ίσως) που βρήκα ψάχνοντας το ΙΜΟ της, είναι το ότι σαν πλοιοκτήτρια εταιρεία αναφέρεται η "ΕΝΩΣΙΣ ΕΓΧΩΡΙΩΝ" (before 1980), με έδρα τον Πειραιά.
Το πρώτο F/B που ξεκίνησε την γραμμή ήταν το (πρώην αποβατικό του πολέμου) «ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ» ιδιοκτησίας της συνεταιριστικής ΚΥΔΕΠ (νυν αειμνήστου, λόγω χρεωκοπίας). Το πλοίο ξεκίνησε αρχικά ναυλωμένο από τους συνεταιρισμούς που είχαν την πρωτοβουλία...και στην συνέχεια μετά από πλειοδοτικό διαγωνισμό περιήλθε στην ιδιοκτησία της Ένωσης Εμπόρων Αγρινίου.

και στην θέση της αναγράφεται πλέον η εταιρεία OCHIMATAGOGIKI OF PIRAEUS NE.

Προσωπικά, με ανησυχεί αρκετά αυτή η αλλαγή στα στοιχεία του πλοίου, και περισσότερο βέβαια την δεδομένη χρονική περίοδο ακινησίας του. Ελπίζω να διαψευστεί αυτή μου η ανησυχία, μιας και είναι βέβαιο ότι αναφερόμαστε στο ιστορικότερο των ferries που ταξιδεύουν πλέον στην χώρα μας.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ελπίζω να διαψευστεί αυτή μου η ανησυχία.......

Από ότι φαίνεται, ευτυχώς διαψεύδεται. Το πλοίο μετά από 70 ημέρες ακινησίας στο λιμανάκι της Ελευσίνας, αναχώρησε πριν λίγη ώρα με αναγραφόμενο προορισμό στο AIS το Καρλόβασι της Σάμου.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ένας κούκος δεν φέρνει την άνοιξη, κατά πως λένε, αλλά και ούτε ένα μόνο ταξίδι.

Μετά το ταξίδι στην Σάμο στα μέσα του Σεπτέμβρη και ενώ προηγουμένως είχε ακινητοποιηθεί για περισσότερο από δύο μήνες, το πλοίο σταμάτησε και πάλι τα ταξίδια του και παραμένει δεμένο μέχρι και σήμερα στο λιμανάκι της Ελευσίνας, δίνοντας μάλιστα και μία εικόνα εγκατάλειψης.

Share this post


Link to post
Share on other sites

.....η πρώτη παντόφλα που μπήκε στη γραμμή στη δεκαετία του 1950...ο ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ.

...είναι βέβαιο ότι αναφερόμαστε στο ιστορικότερο των ferries που ταξιδεύουν πλέον στην χώρα μας.

Eίναι πολύ πιθανό το ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ - ΕΥΓΕΝΙΑ Π να μην είναι μόνο "η πρώτη παντόφλα που μπήκε στην γραμμή του Ρίου" και η ιστορικότερη από τις "παντόφλες" που υπάρχουν ακόμα "εν ζωή", αλλά και το πρώτο άρα και ιστορικότερο γενικότερα πλοίο ανοικτού τύπου - πορθμείο που δραστηριοποιήθηκε ή τουλάχιστον νηολογήθηκε επίσημα στην χώρα μας.

Σε μία κατάσταση με αριθμούς νηολογίου πορθμείων που έτυχε να δω τώρα τελευταία, το ΕΥΓΕΝΙΑ Π φέρει (ή έφερε, δεν γνωρίζω αν άλλαξε κάποια στιγμή) αριθμό νηολογίου Ν.Π. 987, με αρκετά μεγάλη "αριθμητική απόσταση" από άλλα ιστορικά πορθμεία που ακολουθούν.

Το είδα πάλι σήμερα εμφανώς παρατημένο πλέον και παροπλισμένο στο λιμανάκι της Ελευσίνας. Ειλικρινά σε πιάνει ένα δέος όταν στέκεσαι μπροστά σε αυτό το 70χρονο καραβάκι και σκέφτεσαι ότι φτιάχτηκε και δραστηριοποιήθηκε μέσα σε ένα παγκόσμιο πόλεμο, και ακολούθως "αλώνισε" τις θάλασσες της χώρας μας για τα επόμενα 60+ χρόνια. Ίσως, σε μιαν άλλη χώρα να είχε κάποια καλύτερη τύχη. Ίσως να κοσμούσε κάποιο "θαλασσινό μουσείο" ίσως και τις προβλήτες κάποιου άλλου "Ρίου" την γραμμή του οποίου πρώτο εκείνο θα είχε ξεκινήσει "60 χρόνια πίσω".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μακάρι οι ...ολοκαίνουργιοι κάβοι Παναγία μου, να αποδειχθούν ...ευεργετικοί :blink: για το παρόν και το μέλλον του πλοίου, αλλά χλωμό το κόβω. Με το συμπάθειο δηλαδή, αλλά αν είναι να βγάζουμε συμπεράσματα από τα ...χρόνια που κουβαλούν στις πλάτες τους οι κάβοι που συγκρατούν τα παπόρια για να μην τα πάρει κανένας άνεμος και τα βγάλει στο Μπατσί της Σαλαμίνας...........................

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η ιστορικη παντοφλα εξακολουθει να παραμενει στο ιδιο ακριβως σημειο που μας ειχε πει ο Panagia Ekatontapiliani πριν 3 μηνες.Αλλαγες δεν υπαρχουν εκτος απο τα περισσοτερα τρεξιματα που δινουν μια εικονα γενικοτερης εγκαταλειψης του πλοιου.

Εντωμεταξυ δεν ξερω πως ακριβως ειναι ο βυθος στο συγκεκριμενο σημειο αλλα αν σκεφτουμε οτι λιγα μετρα παραπερα βυθιστικαν τα ΚΑΜΕΛΙΑ και VIOLLETA, αλλα και οτι το ΘΕΟΣΚΕΠΑΣΤΗ εχει παρει 2-3 φορες κλιση απο τα χτυπηματα,φανταζομαι οτι δεν ειναι και πολυ δυσκολο να εχει κι αυτο την ιδια τυχη

Share this post


Link to post
Share on other sites

μια φωτο του καθρεφτη του πλοιου με το ονομα σ.ιασεμιδης βγαινει στο google. παραπεμπει σε αναρτηση της lifo που εχει αποσυρθει. η φωτο εχει μεινει ομως στο ψαχτηρι.

post-1817-0-42368800-1355272379_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Τι 'πες τώρα υπερήφανε άρχοντα του Ιονίου ??? :blink: Μας έστειλες με μιας για βρούβες ημάς του παντοφλοβαρεμένους.......

ΕΥΓΕΝΙΑ Π με το πρώτο της όνομα ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ στον καθρέφτη, σε κανονικό δρομολόγιο ως επιβατηγό, με την "νέα" γέφυρα ήδη στην ...κόντρα γέφυρα (απόδειξη ότι είχε τοποθετηθεί εκεί τουλάχιστον πριν 31+ χρόνια όταν και είχε μετονομαστεί στο σημερινό της όνομα), και με τον μεγαλύτερο Έλληνα σκηνοθέτη ως επιβάτη της ???

Να σκίσω όλα μου τα παντοφλοδιπλώματα άρχοντα μου, να ρίξω στα βρωμόνερα του λιμανιού το avatar μου...............

Share this post


Link to post
Share on other sites

Την μέρα που τη δημοσιευσες, μας έδωσες άντί να λάβεις :unsure: .

Προσκυνώ τη χάρη σου και την επιμονή σου στο ψάξιμο.

Μήπως έχουμε και κάποια μαρτυρία για το ντοκουμέντο ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

   Βρήκα σήμερα στο http://antirrionaypaktias.blogspot.gr μια ιστορική φωτογραφία του ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ, απο τα πρώτα χρόνια λειτουργίας της γραμμής Ριου-Αντιρίου.

Εξαιρετικά αφιερωμένη στο φίλο ΣΕΙΡΙΟ, που έχει το πλοίο κορώνα στο avatar του :) .

Στο ίδιο blog ενδιαφέρουσες φωτογραφίες  περασμένων δεκαετιών απο το Αντίριο. 

post-1854-0-42116300-1358018876_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...