Jump to content
Shipfriends

Calypso (IMO 5200473)


nautikos

Recommended Posts

με αφορμη την απορια ενος αναγνωστη του περιοδικου εφοπλιστη σχετικα με την τυχη του πασιγνωστου πλοιου καλυψω,του ζακ υβ κουστω,σας γνωριζω οτι αυτο βρισκεται παροπλισμενο στη γαλλια,στο λιμανι rochelle.εχει συσταθει μια παρεα φιλων του που θελουν να το σωσουν.μακαρι να το καταφερουν,αφου το πλοιο αυτο το γνωριζουμε ολοι απο πολυ μικροι.

 

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Άσχημα τα νέα για το ιστορικό πλοίο του Κουστό.Αργοπεθαίνει και το μέλλον του μοιάζει προδιαγεγραμμένο.

Εγκαταλελειμμένη, ένα βήμα πριν από τον θάνατο, βρίσκεται η πιο αγαπημένη σύντροφος του Ζακ Κουστό. Εκείνη που τον στήριξε στα ταξίδια που τον έκαναν διάσημο. H λατρεμένη του «Καλυψώ», το σκάφος με το οποίο σεργιάνισε και εξερεύνησε τις θάλασσες. Για την κατάντια της δεν φταίει παρά η έριδα που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στον γιο τού Ζακ Κουστό από τον πρώτο του γάμο, Ζαν Μισέλ, και τη δεύτερη σύζυγό του Φρανσίν, για το ποιος θα την αποκτήσει.

«Στην κατάστασή της δεν μπορεί πλέον να επισκευαστεί», λέει ο Μαρκ Περναντό, δημοτικός σύμβουλος στην περιοχή Λα Ροσέλ (στη γαλλική ακτή του Ατλαντικού), όπου η «Καλυψώ» αργοσβήνει από το 1998. «Πρέπει να ανακατασκευαστεί». H οικτρή της κατάσταση όμως δεν πτοεί τη Φρανσίν Κουστό να κάνει σχέδια ανακατασκευής της στις Μπαχάμες, με κόστος ύψους 1,3 εκατ. δολαρίων και τη μετατροπή της σε επιστημονικό εκπαιδευτικό κέντρο. Από την άλλη πλευρά, ο Ζαν Μισέλ θέλει να παραμείνει το σκάφος στη Γαλλία και έχει ζητήσει από ντόπιους ναυπηγούς να εκπονήσουν σχέδια για την αποκατάστασή του, καθώς θεωρεί πως πρέπει η «Καλυψώ» να μη μετακινηθεί από τη χώρα, ως στοιχείο εθνικής κληρονομιάς.

Σε ποιον ανήκει όμως το πρώην ναρκαλιευτικό του Βασιλικού Ναυτικού και παραχωρήθηκε μετά τον B' Παγκόσμιο Πόλεμο στον εξερευνητή με τον κόκκινο μπερέ, έναντι του συμβολικού τιμήματος του ενός φράγκου τον χρόνο; Παρισινό δικαστήριο αποφάσισε τον Νοέμβριο πως η «Καλυψώ» ανήκει στην κυρία Κουστό, αλλά ο υιός έκανε ένσταση και διεκδικεί την ιδιοκτησία με βάση κάποιο έγγραφο του 1974.

Πίσω από την κόντρα, πολλοί λένε πως υποβόσκουν οικογενειακά προβλήματα και ζήλειες. Και μάλλον δεν έχουν άδικο, αν σκεφτεί κανείς πως η πρώτη σύζυγος του Ζακ Κουστό και μητέρα τού Ζαν Μισέλ πέθανε το 1990 χωρίς να γνωρίζει πως ο σύζυγός της είχε ήδη δύο ακόμη παιδιά με την κατά 40 χρόνια νεώτερή του Φρανσίν, την οποία και παντρεύτηκε λίγους μήνες αργότερα, γεγονός που εξόργισε τον πρωτότοκο υιό.

Το μέλλον της «Καλυψούς» παραμένει άγνωστο προς το παρόν, αλλά ο κώδωνας του κινδύνου πλέον κρούει δυνατά, αν και οι δυο πλευρές ενδιαφέρονται ουσιαστικά για την τύχη της.

Από την ιστοσελίδα της εφημερίδας "ΤΑ ΝΕΑ" www.ta-nea.dolnet.gr

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

αποψε στις ειδησεις τις ΝΕΤ ειχε παλι αφιερωμα στο σκαρι αυτο και στο μελλον του. δεν μπορεσα να ακουσω λεπτομερεις αλλα απο την εικονα που εβλεπα, δενσε αθλια κατασταση. ενα δραμα και ειναι κριμα γι οσους μεγαλωσαμε με τα ντοκυμανταιρ του κουστω να βλεπουμε αυτο το τελος.

Link to comment
Share on other sites

Οι πληροφοριες ειναι οτι υπαρχει διαμαχη μεταξυ του γιου του Κουστω που διεκδικει το πλοιο και θελει να μεινει στη Γαλλια ως εθνικο κειμηλιο και της 2ης (?) γυναικας του Κουστω που θελει να στειλει (πουλησει?) το πλοιο στη Φλοριδα των ΗΠΑ για ερευνητικο-μουσειακο πλοιο.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Η «Καλυψώ» θα ταξιδέψει και πάλι στους ωκεανούς

Ελεύθερο το θρυλικό πλοίο του Κουστό έπειτα από δικαστικό πόλεμο

Στις θάλασσες θα επιστρέψει σύντομα το «Καλυψώ». Το θρυλικό πλοίο του Ζακ-Ιβ Κουστό θα διασχίσει και πάλι τους ωκεανούς ως σύμβολο περιβαλλοντικού αγώνα, αφού ξεπεράστηκαν οι διαμάχες των κληρονόμων του Γάλλου εξερευνητή.

Το ναρκαλιευτικό «Καλυψώ» με το οποίο ο Κουστό εξερεύνησε για δεκαετίες τον υποβρύχιο κόσμο, σκούριαζε εδώ και καιρό στο λιμάνι του Λα Ροσέλ στη Δυτική Γαλλία, έχοντας πέσει θύμα της νομικής διαμάχης των κληρονόμων του γύρω από το ιδιοκτησιακό καθεστώς του. «Δόξα τω Θεώ όλες αυτές οι δυσάρεστες νομικές διαμάχες τελείωσαν», λέει η Φρανσίν Κουστό, δεύτερη σύζυγος και χήρα του εξερευνητή. Η Φρανσίν ήταν στα μαχαίρια με τον γιο του Κουστό από τον πρώτο γάμο του, Ζαν-Μισέλ, και την εγγονή του Αλεξάνδρα. Σε κοινό μέτωπο, οι δυο τους την κατηγορούσαν ότι ήθελε να εκμεταλλευτεί το διάσημο όνομα της οικογένειας. Στη διαμάχη έδωσε τέλος μια δικαστική απόφαση. Και τώρα, η Φρανσίν σχεδιάζει να επιστρέψει η «Καλυψώ» στις θάλασσες ως σύμβολο του περιβαλλοντικού αγώνα. Ήδη σε ένα ναυπηγείο στη Βρετάνη έχουν αρχίσει οι προετοιμασίες για την ανακατασκευή του, η οποία αναμένεται να κοστίσει περίπου 4 εκατομμύρια ευρώ. «Δεν με ενδιαφέρει πόση προσπάθεια απαιτείται, είμαι αποφα- σισμένη να επιστρέψει το “Καλυψώ” στη θάλασσα», δηλώνει η Φρανσίν. «Το “Καλυψώ” είναι ο Πύργος του Άιφελ των ωκεανών. Η Μόνα Λίζα του περιβάλλοντος», προσθέτει.

Την κατηγορεί

Ο Ζαν-Μισέλ Κουστό δεν πιστεύει στην ανιδιοτέλεια της μητριάς του. Την κατηγορεί ανοικτά ότι καταχράστηκε την κληρονομιά του πατέρα του και ότι δεν την ενδιαφέρουν καθόλου οι «οικολογικές αποστολές». Εκείνη του προσάπτει ότι χρησιμοποιεί το όνομα της οικογένειας για να προωθήσει ένα παραθαλάσσιο θέρετρο διακοπών στις Ηνωμένες Πολιτείες. Με τον Ζαν-Μισέλ συντάσσεται η 33χρονη Αλεξάνδρα, κόρη του Φιλίπ Κουστό, δεύτερου γιου του εξερευνητή, ο οποίος έχασε τη ζωή του κατά τη συ ντριβή ενός υδροπλάνου το 1979. Η ίδια θα προτιμούσε να μετατραπεί το «Καλυψώ» σε μουσείο- υπήρχε μάλιστα σχέδιο για περιβαλλοντικό πάρκο στην Καραϊβική. Η Φρανσίν διαφωνεί με αυτή την προοπτική: «Όταν είδα το πλοίο να κινείται πάνω στα νερά, κατάλαβα ότι πρέπει να επιστρέψει στη θάλασσα», σημειώνει και επιτίθεται στον Ζαν-Μισέλ και την Αλεξάνδρα: «Αυτοί θέλουν να εκμεταλλευτούν το όνομα. Εάν δεν τους έλεγαν Κουστό, δεν θα τους ήξερε κανείς. Πρέπει να το σταματήσω αυτό».

«Δεν θέλω να εκπορνευτεί το πλοίο μου»

ΤΙ ΘΑ ΗΘΕΛΕ ο Ζακ-Ιβ Κουστό για το αγαπημένο του πλοίο; Όπως αποδεικνύεται θα προτιμούσε να συνεχίσει την περιπέτειά του στη θάλασσα. Σε ηχητικό ντοκουμέντο που μετέδωσε γαλλικός ραδιοσταθμός από τα αρχεία του Κουστό, ακούγεται ο εξερευνητής να λέει: «Θα προτιμούσα να το βυθίσω, παρά να επιτρέψω να γίνει μουσείο... Δεν θέλω να εκπορνευτεί αυτό το θρυλικό πλοίο από ανθρώπους που θα κάνουν πικνίκ στο κατάστρωμά του». Το ντοκουμέντο αυτό φαίνεται να δικαιώνει τη Φρανσίν, η οποία σκοπεύει να ρίξει το «Καλυψώ» στη θάλασσα για να «ταξιδεύει από μέρος σε μέρος», όπως δηλώνει η ίδια. Το (νέο) παρθενικό ταξίδι ενός θρύλου των θαλασσών αναμένεται να αρχίσει σε 18 μήνες.

Τα ευχάριστα νεώτερα προέρχονται από: ΤΑ ΝΕΑ (31-1-08):

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

συμφωνα με την express, του χρονου θα ειναι ετοιμο το αναγεννημενο καλυψω

Το διάσημο σκάφος "Καλυψώ" του γάλλου εξερευνητή Ζακ Κουστώ, το οποίο είχε περιπέσει σε αχρηστία εδώ και αρκετά χρόνια, ετοιμάζεται να "αναγεννηθεί" και να αποκτήσει μια δεύτερη θαλάσσια ζωή ως περιοδεύουσα εκπαιδευτική έκθεση, όπως αποφάσισε η Εταιρία Κουστώ, τιμώντας τα 100 χρόνια από τη γέννηση του διάσημου υποθαλάσσιου αναζητητή, ο οποίος γεννήθηκε στις 11 Ιουνίου 1910 και πέθανε το 1997 σε ηλικία 87 ετών.

Το πλοίο αναμένεται να βγει στη θάλασσα και πάλι μέχρι τον Μάιο του 2011, όμως προηγουμένως πρέπει να εξασφαλίσει την αναγκαία χρηματοδότηση για την ολοκλήρωση της επισκευής του και στη συνέχεια για τις νέες αποστολές του - κάτι όχι δεδομένο.

Το μήκους 43 μέτρων σκάφος υπέστη σοβαρές ζημιές το 1996, όταν διεμβολίστηκε κατά λάθος από μια φορτηγίδα στο λιμάνι της Σιγκαπούρης και παρέμεινε βυθισμένο επί τρεις εβδομάδες, πριν ανασυρθεί και ρυμουλκηθεί πίσω στη Γαλλία. Την εποχή αυτή, βρίσκεται σε φάση επισκευών κάπου στη βορειοδυτική Βρετάνη, ώστε να καταστεί ξανά αξιόπλοο. Το πλοίο, που από το 1943 υπήρξε βρετανικό ναρκαλιευτικό, υπέστη μετά τον πόλεμο ανακατασκευή και λειτούργησε ως κινητό ωκεανογραφικό εργαστήριο από το 1950.

Το σκάφος αγοράστηκε από το πολεμικό ναυτικό της Βρετανίας από τον ιρλανδό εκατομμυριούχο και πρώην βουλευτή Τόμας Λόελ Γκίνες (της γνωστής οικογένειας με τις ομώνυμες μπίρες), ο οποίος πλήρωσε για την ανακατασκευή του σκάφους με βάση τις προδιαγραφές του Κουστώ και το νοίκιασε στον τελευταίο αντί του συμβολικού ποσού του ενός γαλλικού φράγκου τον χρόνο.

Η "Καλυψώ"-όπως μετονομάσθηκε- ήταν ένα από τα πρώτα σκάφη στον κόσμο που μελέτησε τα βάθη των ωκεανών, κάνοντας τον Κουστώ διάσημο μέσα από τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ, κινηματογραφικές ταινίες, βιβλία, άρθρα στον Τύπο κ.α. Ο Κουστώ, σε συνεργασία με το γάλλο μηχανικό Εμίλ Κανιάν, είχαν αναπτύξει από το 1943 τη συσκευή αυτοκατάδυσης, που επέτρεψε στους δύτες να εφοδιάζονται με οξυγόνο και έτσι να μένουν κάτω από το νερό επί ώρες.

Η Εταιρία Κουστώ, για να γιορτάσει τα εκατοστά "γενέθλια" του ιδρυτή της, σύμφωνα με το BBC, μεταξύ άλλων εκδηλώσεων που αρχίζουν αυτή την εβδομάδα, θα κάνει μια νέα αποστολή υποθαλάσσιας κινηματογράφησης στη Μεσόγειο, σε συνεργασία με την National Geographic Society, για να καταγράψει τις αλλαγές που έχουν συμβεί στο μεταξύ, από τη δεκαετία του ΄40, όταν ο Κουστώ γύρισε σε αυτήν ένα από τα πρώτα του φιλμ.

"Το Καλυψώ αποτελεί τον πύργο 'Αιφελ των ωκεανών …και μπορεί να αποτελέσει τον πρεσβευτή του περιβάλλοντος και στα επόμενα χρόνια", δήλωσε χαρακτηριστικά η χήρα του Κουστώ, Φρανσίν, η οποία ανέφερε όμως ότι χρειάζονται άλλα 4 εκατ. δολάρια για να ολοκληρωθεί η επιδιόρθωση του πλοίου, που συνολικά θα κοστίσει γύρω στα 8 εκατ. δολάρια. Το πλοίο βρέθηκε, όλα αυτά τα χρόνια, εν μέσω συγκρούσεων της οικογένειας του Κουστώ και άλλων συνεργατών του για το κατά πόσο θα έπρεπε να μετατραπεί σε ακίνητο μουσείο ή να ξαναγίνει με κάποιο τρόπο ενεργό.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

19 σχεδον χρονια μετα το θανατο του Κουστω, 11 χρονια μετα το πρωτο ποστ εδω μεσα για επικειμενη διασωση/ανακατασκευη του πλοιου και 6 μετα το τελευταιο, αναζωπυρωνεται διεθνως η κουβεντα για εναρξη των εργασιων αποκαταστασης του πλοιου που εχει γραψει ιστορια στην ωκεανογραφια.

 

ναυπηγηθηκε απο τις ΗΠΑ το 1941 ως ναρκαλιευτικο, δοθηκε στο βρετανικο ναυτικο ως δανεικο, επεστρεψε το 1947 στους αμερικανους, πουληθηκε σε μαλτεζο το 1949 και δουλεψε για ενα φεγγαρι ως ferry στη μαλτα και απο το 1950 ως το 1996 αποτελεσε το σπιτι του Κουστω, πραγματοποιωντας εκατονταδες ερευνητικα ταξιδια.

 

το πλοιο ανηκε σε ιρλανδο επιχειρηματια, πρωην πολιτικο και φιλο του κουστω, ο οποιος χρηματοδοτησε την αγορα του, υπο τον ορο να μην αποκαλυφθει το ονομα του και να μην του ζητηθουν επιπλεον χρηματα.

μετα απο πολυετη δικαστικη διαμαχη  και αντεγκλησεις, αναμεσα στην δευτερη συζυγο, τους γιους του κουστω και τον εγγονο του αρχικου ιδιοκτητη, το πλοιο περασε τελικα στο ιδρυμα κουστω και αφου ακολουθησε πολυετες... fund raising, ανακοινωνεται για μια ακομη φορα η απο κατασταση του σκαριου.

 

να θυμησουμε οτι πριν ακριβως εικοσι χρονια, στις 08.01.1996 μια μπαριζα επεσε πανω στο (ξυλινο) πλοιο στο λιμανι της σιγκαπουρης και το διελυσε στην κυριολεξια. μετα απο διαφορα περα δωθε, κατεληξε σε ενα καρναγιο στη  βρετανη, οπου εχουν απομεινει μονο οι νομεις και καποια αλλα εξαρτηματα.

Link to comment
Share on other sites

Συνεπώς δέν τίθεται απλώς θέμα επισκευής αλλά κυριολεκτικής de novo ανακατασκευής τού πλοίου.Θα το ξαναφτιάξουν άραγε ξύλινο ή μεταλλικό (χαλύβδινο ή αλουμινένιο);

 

Επίσης προφανώς θα είναι τελείως διαφορετικό από το αρχικό πλοίο όσον αφορά τα μηχανολογικά/ναυσιπλοϊκά μέρη του και ενδεχομένως και την σωτερική του διαρρύθμιση.

Link to comment
Share on other sites

Εαν δειτε τα σχετικα βιντεο για την ανακατασκευη του ηταν σαπιο ολο και παντου, λογικο αν υπολογισουμε τα 70 χρονια του και το ναυαγιο, Αφαιρεσαν το πετσωμα και αρχισαν να βαζουν νεους νομεις, δηλαδη αυτο που βλεπουμε σημερα

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...