Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Είχα την ευκαιρία να συνομιλήσω πρόσφατα με εκπρόσωπο ενός νηογνώμονα που δεν κάνει πολλές δουλειές με την επιβατηγό ναυτιλία. Έκανα την ερώτηση για τα mega κρουαζιερόπλοια και πως βλέπουν εκείνοι σαν νηογνώμονας το κομμάτι safety σε τέτοια πλοία. Κούνησε το κεφάλι του με σκεπτικισμό και μου είπε πως αν γίνει κάποιο συμβάν που να απαιτήσει εγκατάλειψη, ρεαλιστικά θα πεθάνει πολύς κόσμος. Διότι το μέγεθος των πλοίων είναι τέτοιο και μου έφερε παράδειγμα το Concordia που έγινε και δίπλα στην ακτή. Οι πολλές ομιλούμενες γλώσσες επιβατών και πληρώματος είναι γι αυτούς επίσης ένας σοβαρός παράγοντας.

 

Επίσης μου είπε πως εκείνοι δεν πλησιάζουν τα περισσότερα επιβατηγά διότι δεν θέλουν να είναι συνδεδεμένοι με συμβάντα που έχουν να κάνουν με επιβάτες. Κάπου εκεί η κουβέντα πήγε και στο Rina που σύμφωνα με το συνομιλητή μου έχει 50-60% της συγκεκριμένης αγοράς στα βιβλία του. Και μου είπε κάτι που κολλάει με τις καθυστερήσεις στο να βγεί ο Άνεμος. Έλεγε λοιπόν πως ειδικά σε επιβατηγά πλοία που έρχονται από άλλον νηογνώμονα, έστω κι αν αυτός είναι IACS, οι ίδιοι είναι τρομερά αυστηροί και η συμμόρφωση με τα καινούρια standards καθόλου εύκολη διαδικασία.

Link to comment
Share on other sites

 Έτσι άκριβως είναι τα πράγματα. Πολλοί Νηογνώμονες δεν αγγίζουν επιβατηγά πλοία ( κρουαζιερόπλοια, ταχύπλοα, Ε/Γ - Ο/Γ , Mega Yachts...) και αυτοί που ασχολούνται με αυτά είναι ιδιαίτερα αυστηροί.

Για παράδειγμα ο Rina που αναλαμβάνει επιβατηγά πλοία , είναι  ιδιαίτερα αυστηρός όταν του έρχεται πλοίο με transfer από άλλον IACS Νηογνώμονα και ακόμη περισσότερο όταν πρόκειται να εκδώσει Κυβερνητικά Πιστοποιητικά. Εκεί σε θέματα safety και ειδικά σε άκαυστα υλικά, μονώσεις , διαφυγές , συστήματα πυρόσβεσης και πυροπροστασίας ...κ.ο.κ  τα πιάνει όλα από την αρχή και τα ξεσκονίζει. Δεν τα καταπίνει αμάσητα επειδή ένα πλοίο μπορεί να προέρχεται από Ευρωπαική Σημαία και IACS Nηογνώμονα όπως θα περίμενε κανείς ή όπως συμβαίνει με τα φορτηγά όπου σε ανάλογες περιπτώσεις αλλαγής κλάσης από IACS member , ανεβαίνει o επιθεωρητής του νέου Νηογνώμονα και με ένα απλό scope survey μπορεί να δώσει τα πιστοποιητικά.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...