Jump to content
Shipfriends

Πάτρα Εξπρές (IMO 6810897)


Recommended Posts

Καιρός να αποκτήσει και αυτό το βαπόρι ένα θέμα (μιας και η αναζήτηση δεν έδειξε κάτι). Και ας αρχίσουμε λίγο ανάποδα. Ας το δούμε στο ταξίδι του από Ελλάδα προς Αγγλία για να μετασκευαστεί σε κρουαζιερόπλοιο. Εδώ το βλέπουμε ως SCANDINAVIAN SKY II έχοντας φτάσει Λισαβώνα στις 26 Μαρτίου 1990. Δεν μπορώ να πω ότι θυμάμαι πολλά πράγματα για το πλοίο παρά μόνο ότι είχε δρόμο και έκανε την κλασική γραμμή του Μπάρι με σημαία Κύπρου. Διαλύθηκε το 2008 στην Ινδία και αφού είχε περάσει και ένα διάστημα ως πλωτό καζίνο με το όνομα TEXAS TREASURE. Οποιαδήποτε πληροφορία σχετικά με το πλοίο και τα χρόνια του στην Ελλάδα θα ήταν ευπρόσδεκτη.

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

Οτι και να πει κανεις για ΤΟ ΒΑΠΟΡΑ αυτο ειναι λιγο. Ηρθε στην Ελλαδα και μαζι με το Μπαρι Εξπρες εδραιωσαν την εταιρια στη γραμμη του Μπαρι. Στην αρχη με τις 4 Ruston ειχε καποια προβληματακια παρολο που μπορουσε να πιασει ανετα τους 20 κομβους. Στην αρχη ηταν δρομολογημενο απο Πατρα και μετα με την ελευση του Αθενς και τη ναυλωση του Europa και Europa II (Vega-Saturnus) μετακομισε στην Ηγουμενιτσα λογω του μικρου γκαραζ. Πλεον ειχε αρχισει να γινεται μικρο για την Αδριατικη. Το 1987 προσαραξε στο διαυλο με αποτελεσμα να αποκτησει κουσουρι στις μηχανες. Ευτυχως η ασφαλεια καλυψε τη ζημια και με την ευκαιρια το πλοιο αλλαξε μηχανες με 2 καινουριες Wartsila λιγο μικροτερης ιπποδυναμης απο τις 4 Ruston. Αξονες και προπελες παρεμειναν ως ειχαν. Στα δοκιμαστικα επιασε 23++++ αλλα νομιζω ποτε δεν εκμεταλλευτηκε την ταχυτητα του για ταξιδι. Τελος του 1990 νομιζω και ενω στη γραμμη εχει προστεθει και το Venus ερχεται Πειραια που γινεται μια μικρη επεμβαση πισω που επεκτεινεται το ντεκ οπως ειχαν ολα τα πλοια που τοτε δουλευαν στον Πειραια. Αλλαζει και σημαια βαζοντας την ελληνικη και οι φημες οτι θα μπει στην Παροναξια οργιαζουν. Τελικα για να μη μεγαλωσει η εχθρα της οικογενειας (αφου τοτε στην Παροναξια ενας απο τους κυριαρχους ηταν τα αδερφια της Ventouris Sea Lines) αποφασιστηκε να πουληθει στη Sea Escape που εκανε δελεαστικοτατη προταση. Εκτοτε εφυγε απο Ελλαδα και ειχε νομιζω μια ησυχη ζωη μεχρι που πηγε για διαλυση. Στο Μπαρι δουλευε το visor κανονικα και εκτοτε οσα πλοια εφερε η εταιρια με αυτη τη δυνατοτητα συνεχισαν να δουλευουν ετσι. Ο neptune αν και πολυ μικρος το ειχε ταξιδεψει ενα δυο φορες. Επειδη ομως ηταν πολυ μικρος οι ερωτησεις του ηταν γιατι δε ριχνει αγκυρες αλλα καβους οταν δενει με την πλωρη.. γιατι δε σφυραει οταν φευγει οπως το βαπορι απο τη Σιφνο και αλλα τετοια αθωα και ωραια.

Επισης εκει εμαθα να τζογαρω στο καζινο που εκεινη την εποχη δεν ηταν μονο ενας μικρος χωρος με 3 κουλοχερηδες αλλα ολοκληρο σαλονι.

Ειχε 2 τιμονια, kamewa προπελες και ηταν το μοναδικο απο τη σειρα με το κρανος του πυροσβεστη με κλειστες βαρδιολες και χωρις πλωριο τιμονι αλλα βολβο.

Αυτα τα λιγα απο μενα. Μπορει να θυμηθω κι αλλα αμα με τσιγκλισετε :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Πανέμορφο βαποράκι , ήταν ο πρόδρομος των πλοίων με το κράνος του πυροσβέστη. Και προσωπικά πιστεύω ότι από όλα της σειράς ήταν το πιο όμορφο.Από την γέφυρα του πέρασε ο μεγάλος Μιχάλης Δεναξάς.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

πολυ ομορφη και σπανια φωτογραφια. αν και εδω δεν πρεπει να ειναι καινουριο αποκτημα αλλα αμεσως μετα τη μετασκευη που εγινε κατα την αλλαγη των μηχανων στο περαμα τοτε που λεγανε οτι θα το βαλει παροναξια

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Μιλωντας με εναν πρωην επικουρο του πλοιου μου ανεφερε οτι το πλοιο ειχε πισινα. Εγω απο την αλλη και λογο μεγαλης αδυναμιας που του εχω ως πλοιο σε καμια φωτο δεν εχω δει πισινα. Εχει καποιος φιλος καποια φωτο ή μπορει να προσθεσει καποια παραπανω πληροφορια?

Link to comment
Share on other sites

Δεν είχε πισίνα. Αυτό που πολλοι νομίζουν ότι ήταν πισίνα, ήταν ένας χώρος με πλακάκια που είχαν μπει κάποιες ντουζιερες, και ξαπλώστρες για ηλιοθεραπεία.

Link to comment
Share on other sites

Αργότερα σίγουρα έβαλε, είχα δει κάπου σαν texas treasure να έχει πισίνα τερμα πίσω στο πρύμνιο ντεκ,αλλά απ Ελλάδα έφυγε χωρίς  

Link to comment
Share on other sites

Τα χρόνια της Πάτρας είχε αυτό που λεω παραπάνω

Μετά όταν έγινε η μετασκευή για την Παροναξία (που δεν πήγε τελικά) και κατέληξε στην Ηγουμενίτσα, χάλασε κι αυτό με την προέκταση που έγινε και τα σκίαστρα που μπήκαν.

1985 Patra Express (8).jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
2 hours ago, margaritis24 said:

Μη μπερδευεστε Ο πρωτος πυροσβεστης ηταν το Πατρα εξπρες!

Οτι ο Απολλωνας ηταν ενας κ μοναδικος ειναι αλλο αυτο😉😉😉

Μονο που του Γιψργη τελικα δεν μπηκε Παροναξια οπως ηταν να γινει...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Αναρτήθηκε στο fb το deckplan του βαποραρου.

Βλέπω το συγκεκριμένο είχε πάρα πολλούς χώρους κοινόχρηστους και πολλές καμπίνες.Το γκαράζ του ήταν όπως του Απόλλωνα και των αδελφών του με 2 cage,όμως στις μπάντες αντί για πατάρια είχε ντεκ με καμπίνες.Το πλωριό σαλόνι ήταν αλα Μήλος Εξπρες.Εσωτερικά πρέπει να ήταν πολύ καλό και πολυτελεστατο και να είχε μεγάλο πρωτόκολλο.Αν λάβεις υπόψιν πως είχε υπηρεσιακή 21+ τότε μιλάμε για ένα ολοκληρωμένο πλοίο.Είχε όμως μικρό γκαράζ.Πιστεύω πως ήταν το καλύτερο βαπόρι που φορούσε το κράνος που πέρασε από την Ελλάδα.

Καλά δε συζητάω αν ερχόταν Κυκλάδες μπορεί να έκανε και πλάκα του Ποσειδώνα του original.

Screenshot_20231002_184002_Chrome.jpg

Edited by nomikos
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ said:

19.0 υπηρεσιακή

Χμμμμ. Οι αμερικανοι στο δοκιμαστικο πριν το αγορασουν το ειχαν 4 ωρες στους 22+. 
Επισης σε μια «κοντρα» εφαγε τον Απολλωνα για brunch. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...