Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Παραμένει με θετικό πρόσημο στα αποτελέσματα η εταιρεία για το 9μηνο που συμπληρώθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου. Με μειωμένη κερδοφορία όμως που φτάνει τα 101 εκατομμύρια δολλάρια. Πεσμένη η κίνηση στα τροχοφόρα από 9.9 εκατομμύρια lane metres σε 9.5 με ελαφρώς αυξημένη την επιβατική κίνηση. 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

H εταιρία, στην πρόσφατη ημερίδα ενημέρωσης κεφαλαιαγορών και επενδυτών (DFDS Capital Markets Day), παρουσίασε το επενδυτικό της πρόγραμμα για την επόμενη εξαετία.

Το βλέπουμε συνοπτικα στο Shippax. Περιττό να πω ότι ήδη έχει προκαλέσει αίσθηση τόοσο στους ναυτιλιακούς κύκλους, όσο και στους κύκλους των συνασθενών.

Περιλαμβάνει:

  • 2 Νεότευκτα συμβατικά (RO PAX) με καύσιμο μεθανόλη, για τη γραμμή Amsterdam Newcastle, παραδοτέα 2028 - 2029.
  • 2 Νεότευκτα ηλεκτροκίνητα επιβατηγά οχηματαγωγά ταχύπλοα, από την Incat, για τις γραμμές της Μάγχης, παραδοτέα 2029 -2030.
  • 2 Νεότευκτα φορτηγά οχηματαγωγά (Ro - Ro) με καύσιμο αμμωνία, παραδοτέα 2029 - 2030.
  • Μετατροπές στα υπάρχοντα Ro - Ro, της πορτάδας του Jinling, ώστε να καίνε μεθανόλη. Πρόγραμμα που θα τρέξει από το 2026 ως το 2030.

 

Αυτά την ώρα που στην χώρα όπου θάλει η ελαία και ανθεί η φαιδρά πορτοκαλέα, οι εταιρίες ασχολούνται είτε με το να υπογράφουν ευχετήριο σύμφωνο συμβίωσης με ανενεργά ναυπηγεία, είτε με το να βάφουν πιασάρικα μπανεράκια, είτε να μπαίνουν σε ένα γαϊτανάκι σεχταρισμού και φραξιονισμού, που θυμίζει την πέραν του ΠΑΣΟΚ αριστερά.

Link to comment
Share on other sites

Τα νεότευκτα για το Ijmuiden - Newcastle μπορώ να πω πως έχουν αργήσει κιόλας, ας σκεφτούμε πως τα King Seaways και Princess Seaways που είναι τώρα στη γραμμή, θα έχουν καβαντζάρει τα 40 μέχρι να έρθουν τα νεότευκτα. Τα 2 ρορο με αμμωνία είναι λιγάκι στοίχημα σε αυτό το στάδιο από τη στιγμή που δεν υπάρχει ακόμη κινητήρας με τέτοιο καύσιμο, βέβαια αυτό δεν τους εμποδίζει από το να μπούν στη διαδικασία, με τις απαραίτητες συμβατικές δικλείδες σε περίπτωση που υπάρξει κάποιο πρόβλημα. Περισσότερο ρίσκο του ναυπηγείου και της τράπεζας μου ακούγεται το συγκεκριμένο.

 

Αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι τα ταχύπλοα, δεν θυμάμαι την DFDS να είχε ποτέ ταχύπλοα. Πρέπει να είναι κάτι καινούριο γι αυτούς. Και μάλιστα για χρήση στη Μάγχη? Τα μοναδικά ταχύπλοα που έχουν μείνει στη Μάγχη είναι αυτά της Condor Ferries. Θα είναι ενδιαφέρον στοίχημα. Χαρακτηριστικό ότι οι μετατροπές και τα νεότευκτα με μεθανόλη πάνε για μετά το 2026, πράγμα που είναι λογικό γιατί πρέπει να εγκαθιδρυθεί κάπως η αλυσίδα εφοδιασμού του συγκεκριμένου καυσίμου. Το πρώτο πρόβλημα με τη μεθανόλη είναι πως αφ΄ ενός μεν έχει διπλάσιο όγκο σε σχέση με το συμβατικό καύσιμο. Άρα αν θες να διατηρήσεις την ίδια χωρητικότητα επάνω στο πλοίο πρέπει να μειώσεις το φορτίο σου και να κάνεις σημαντική μετασκευή. Αλλιώς θα πρέπει να παίρνεις καύσιμα πολύ πιο συχνά απ' ότι σήμερα. Το δεύτερο πρόβλημα της μεθανόλης είναι πως τη δεδομένη χρονική στιγμή η διαθεσιμότητά της είναι πολύ περιορισμένη και μάλιστα σε συγκεκριμένες γεωγραφίες. Γι αυτό και η Maersk για παράδειγμα επένδυσε όχι μόνο σε πλοία αλλά και στην αλυσίδα εφοδιασμού έτσι ώστε να εξασφαλίσει τις σχετικές ποσότητες. Θέλω να πω πως ακόμη και να έφερνε κάποιος τέτοιο πλοίο στην Ελλάδα, δεν θα μπορούσε να το εφοδιάσει όπως είναι τα πράγματα.

 

Πρόγραμμα τέτοιου βεληνεκούς, μόνο η Attica θα μπορούσε να πραγματοποιήσει στην Ελλάδα. Οι μικρότεροι μάλλον δεν έχουν πρόσβαση σε τέτοια κεφάλαια. Αλλά άντε χάριν συζητήσεως ας πούμε πως είχαν πρόσβαση. Που θα βρούν τα καύσιμα, που είναι οι υποδομές? Αυτά τα πράγματα στη βόρειο Ευρώπη είναι απείρως ευκολότερα να υλοποιηθούν.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Τεργέστη – Δαμιέττα είναι η καινούρια γραμμή της DFDS, με συχνότητα 2 φορές την εβδομάδα και πλεύσιμο χρόνο 60 ώρες ή 2.5 ημέρες. Η απόσταση είναι 1,293 ναυτικά μίλια που σημαίνει πως τα δρομολόγια είναι υπολογισμένα με ταχύτητα 21.5 κόμβων.

Είχαμε παρουσίαση στο Κάιρο κλπ με την υπογραφή της σχετικής σύμβασης παρουσία του πρεσβευτή της Ιταλίας στην Αίγυπτο και του Υπουργού Μεταφορών της Αιγύπτοιυ. Αξίζει να πούμε πως σύμφωνα με το άρθρο, η υπογραφή αυτής της συμφωνίας είναι η κατάληξη μιας πενταετούς προσπάθειας από την πλευρά της DFDS η οποία περιέλαβε ακόμη και την τροποποίηση του νομοθετικού πλαισίου προκειμένου να διευκολυνθεί η πραγματοποίηση της σύνδεσης. Σημειώνω δε ότι ελάχιστα αν όχι σχεδόν τίποτα δεν είχε ακουστεί για τη γραμμή αυτή, προφανώς γνώριζαν τα κράτη και οι έχοντες φορτία, οι οποίοι είναι και αυτοί που ενδιαφέρονται άμεσα στην τελική, και όχι το ευρύ κοινό όπως εμείς.

 

Το αν θα πετύχει ή όχι αυτό το εγχείρημα δεν το γνωρίζει κανείς προφανώς. Αυτό όμως που έχει σημασία είναι η προετοιμασία που έχει γίνει, αν μη τι άλλο δείχνει πως δεν ξύπνησαν ένα πρωινό οι Δανοί και αποφάσισαν να βάλουν εκεί βαπόρια. Τώρα κάντε σύγκριση με το πως αντιμετώπισε η Levante την αντίστοιχη περίπτωση του Θεσσαλονίκη – Σμύρνη. Δε χρειάζεται να πω κάτι παραπέρα.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Άρχισε ήδη να μπλεδίζει ο στόλος της FRS. Πρώτο πλοίο το Ceuta Jet, το οποίο δεξαμενίζεται αυτές τις μέρες στο ναυπηγείο Gibdock, στο Γιβραλτάρ. Λογικά στις επόμενες ακινησίες θα δούμε και τα υπόλοιπα ταχύπλοα να φοράνε τα χρώματα της DFDS. (φωτo: Ferrybaler, John C Isola)

image.thumb.png.12b3ad9e1723b83d0c996bfa885b8529.png

Edited by BS CHIOS
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Φορώντας το καπέλο των δραστηριοτήτων της εταιρείας που άπτονται των logistics, η DFDS παραγγέλνει 100 ηλεκτρικούς τράκτορες Volvo που θα προστεθούν στους ήδη υπάρχοντες. Συνολικά όταν ολοκληρωθεί η παραγγελία η εταιρεία θα διαθέτει 225. Γύρω στο 2054 θα τους δούμε και στου Λιουδάκη :D.

Link to comment
Share on other sites

Το Ark Germania δεξαμενίζεται στο Lindoe της Δανίας προκαλώντας το εξής ντόμινο αλλαγών στις γραμμές της εταιρείας:

Στη γραμμή Immingham-Esbjerg έχουμε τα Ark Dania και Britannia Seaways (αντικαθιστά το Ark Germania)

Στη γραμμή Immingham-Cuxhaven έχουμε τα Selandia Seaways και Magnolia Seaways (αντικαθιστά το Britannia Seaways)

Η γραμμή Rotterdam(Felixstowe) έμεινε με τρία πλοία τα Acacia Seaways, Tulipa Seaways και Suecia Seaways

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Αυτή δεν είναι που είχε ναυλώσει το Aegean Heaven ως Ayse πριν χρόνια? Πολύ ψωμί φαίνεται να έχει η Τουρκία τελευταία και οι δικοί μας κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου. 

Link to comment
Share on other sites

Και πάλι στα νέα η DFDS, για κάτι που υπάρχει σήμερα σε κάμποσες ειδησεογραφικά sites διαφόρων γλωσσών. Ο υπουργός του ΗΒ υπεύθυνος για Επενδύσεις και Κανονιστική Αλλαγή, ο λόρδος Dominic Johnson δηλαδή, πέρασε και ήπιε ένα τσαγάκι από τα κεντρικά γραφεία της DFDS στην Κοπεγχάγη. Εκεί τον έπιασαν στο πάρε δώσε και στο vis-à-vis(που λέει κι ο Γιάννης Μηλιώκας) και τον ενημέρωσαν για τα ακόλουθα:

  • Προτίθενται να δρομολογήσουν μέχρι το 2030 σε κάποια γραμμή ανάμεσα στο ΗΒ και την ηπειρωτική Ευρώπη, δύο ηλεκτροκίνητα ferries.
  • Τα δύο αυτά ferries θα είναι κομμάτι μιας ευρύτερης παραγγελίας που θα φτάνει μέχρι και τα 6 κομμάτια, όλα θα παίρνουν την ενέργεια που χρειάζονται από μπαταρίες. Τα 2 φέρρυ αυτά θα είναι και τα πρώτα της πορτάδας, άρα τα υπόλοιπα πάνε για μετά το 2030.
  • Έχουν στα σχέδιά τους άλλα 2 φέρρυ με καύσιμο τη μεθανόλη μέσα στην επόμενη 6ετία
  • Άλλα 2 φέρρυ με καύσιμο την αμμωνία είναι επίσης μέσα στον σχεδιασμό για την επόμενη 6ετία.
  • Συνολικά η επένδυσή τους πιθανόν να φτάσει τα 6+2+2 πλοία, τάδε έφη Tradewinds τουλάχιστον.

 

Προφανώς και η επίσκεψη του Υπουργού δεν είναι τυχαία, όλο και κάποια επιδότηση ή φοροαπαλλαγή θα πέσει.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...