Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Μιάς και πολλές φορές έχουμε αναφερθεί εδώ, ας πούμε και δυό πράγματα για τα Πορτογαλικά ναυπηγεία Estaleiros Navais de Viana do Castelo (ENVC). Πρόκειται για ένα μεσαίου μεγέθους ναυπηγείο (και νομίζω υπό κρατικό έλεγχο) που βρίσκεται στην Βόρεια Πορτογαλία, στην πόλη Viana do Castelo στις εκβολές του ποταμού Lima.

Τα ναυπηγεία δεν βρίσκονται και στην καλύτερη οικονομική κατάσταση και αυτό έχει μεγάλο αντίκτυπο στην τοπική κοινωνία, καθώς απασχολούν εκατοντάδες εργαζομένους.…και η περιοχή θεωρείται από τις φτωχότερες της Πορτογαλίας. Το μέλλον των ναυπηγείων είναι αβέβαιο και αναζητεί επειγόντως συμβόλαια για να εξασφαλισθεί η βιωσιμότητά τους…αν και υποστηρίζεται ότι η βιωσιμότητα είναι εξασφαλισμένη από συμβόλαια για πλοία του πορτογαλικού ναυτικού. Πέρα από την γενικότερη άσχημη συγκυρία για τα ναυπηγεία είχε και δύο απανωτές ατυχίες τα τελευταία χρόνια που πρόσθεσαν προβλήματα.

Το πρώτο ήταν το 2008, όταν τον Αύγουστο υπέγραψε συμβόλαιο για την ναυπήγηση 2 megayachts με την LIVERAS YACHTS του Κύπριου Ανδρέα Λιβέρα…αλλά, 3 μήνες μετά, ο άτυχος Λιβέρας ήταν μεταξύ των θυμάτων της τρομοκρατικής επίθεσης στην Βομβάη, τον Νοέμβριο 2008, και νομίζω ότι μετά τον θάνατό του ακυρώθηκε τελικά η παραγγελία. Το επόμενο πρόβλημα προέκυψε με τα 2 πλοία που παρήγγειλε η γνωστή μας Atlanticoline για την ενδοεπικοινωνία των Αζορών. Το πρώτο, το ATLANTIDA , ολοκληρώθηκε μεν (μετά από πολλές καθυστερήσεις) αλλά δεν παρελήφθη τελικά, γιατί δεν έπιανε την συμφωνημένη ταχύτητα. Αν θυμάμαι καλά πιάνει γύρω στα 16-17 αντί 18-19 κόμβους που είχε συμφωνηθεί. Το δε δεύτερο ακυρώθηκε, ενώ ήταν ακόμα σε πολύ αρχικό στάδιο. Πρόσφατα η Atlanticoline και τα ναυπηγεία ήλθαν σε συμφωνία για τις αποζημιώσεις και τα ναυπηγεία κρατούν το ATLANTIDA και θα επιστρέψουν 40 εκ ευρώ (32 άμεσα και 8 σε 3 χρόνια), τα οποία στην ουσία είναι επιστροφές των προκαταβολών της Atlanticoline. Και σε αυτό το θέμα προέκυψε και πολιτικό ζήτημα στις Αζόρες, καθώς η αντιπολίτευση υποστήριξε ότι η Atlanticoline θα μπορούσε να απαιτήσει πολύ περισσότερα για τις καθυστερήσεις, διαφυγόντα κέρδη, ναυλώσεις πλοίων κλπ.

Γενικά το ATLANTIDA –πέρα από την μικρή του ταχύτητα- είναι αρκετά συμπαθητικό και πολύ προσεγμένο και γουστόζικο εσωτερικά. Όπως επίσης μου αρέσει και το προηγούμενο ferry που ναυπήγησε το ναυπηγείο το 2003, το Lobo Marinho της PORTO SANTO LINE , το οποίο κάνει δρομολόγια στη Μαδέρα μεταξύ Funchal και Porto Santo. Προσωπικά, το Lobo Marinho , το βρίσκω και αυτό πολύ συμπαθητικό και προσεγμένο ημερόπλοιο.

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

το Lobo Marinho , το βρίσκω και αυτό πολύ συμπαθητικό και προσεγμένο ημερόπλοιο.

Νηρέα έχεις δίκιο που άνοιξες το παρών νήμα. Φαίνεται ότι είναι σκαρί φτιαγμένο στην ανθρώπινη κλίμακα και προσφέρει πολλά ντεκάκια. Το δε ανοιχτό κατάστρωμα ηλίου φαίνεται ιδανικό για τα γούστα των εν Ελλάδι shipfriends. Αν υπάρχει πρόσβαση στην κόντρα γέφυρα τότε δεν θα είχαμε κανένα παράπονο είτε στο Αιγαίο ή στο Ιόνιο. Πάντως, οι ναυπηγικές γραμμές του θυμίζουν μια φουτουριστική εκδοχή του παλιού Κεφαλληνία. :P Το παραπέτο, η γέφυρα με το μπαλκονάκι της, οι μπόλικες καμπύλες στις υπερκατασκευές δίνουν μια άλλη χάρη στο ποσταλάκι. Είναι όντως συμπαθητικό και η τιμή του θα είναι προσιτή για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο Τουριστάν. :D

Link to comment
Share on other sites

Δεν προλάβαμε να γράψουμε κάτι για τα ναυπηγεία...κι αμέσως πλάκωσε πελατεία.:rolleyes:

Ο Έλληνας Πρεσβευτής στην Πορτογαλία επισκέφθηκε, χθες, εθιμοτυπικά το Viana do Castelo και είχε συζητήσεις με τους τοπικούς παράγοντες για τις προοπτικές συνεργασίας των 2 χωρών. Και στα πλαίσια αυτά επισκέφθηκε τις 2 κύριες βιομηχανικές μονάδες της περιοχής...τα ναυπηγεία της πόλης, καθώς και τις εγκαταστάσεις της γερμανικής Enercon που κατασκευάζει ανεμογεννήτριες. Να σημειώσουμε ότι στην επίσκεψη συμμετείχαν και Έλληνες επιχειρηματίες με δραστηριότητες σχετικές με ναυπηγεία.

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
στην επίσκεψη συμμετείχαν και Έλληνες επιχειρηματίες με δραστηριότητες σχετικές με ναυπηγεία.
Μεταξύ των μέτρων που προγραμματίζει και η Πορτογαλία για την μείωση του χρέους της (άκου προβλήματα που έχουν μερικές χώρες:rolleyes:) ... περιλαμβάνεται και η ιδιωτικοποίηση 17 υπό κρατικό έλεγχο εταιρειών. Μία από αυτές είναι και τα ναυπηγεία της Viana do Castelo. Για να δούμε...
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Τα πράγματα δεν φαίνονται καθόλου αισιόδοξα για το ναυπηγείο. Το 2009 έκλεισε με ζημιές 22,2 εκ ευρώ (κυρίως εξαιτίας της υπόθεσης Atlanticoline/Atlantis) και ανεβάζοντας τα συνολικά χρέη σε 137 εκ ευρώ περίπου. Η κυβέρνηση αποφάσισε να τα ιδιωτικοποιήσει, παρά την αντίδραση των εργαζομένων, οι οποίοι φοβούνται μαζικές απολύσεις, όπως είχε συμβεί με την ιδιωτικοποίηση των ναυπηγείων Lisnave της Λισσαβώνας. Για το Atlantis, παρόλο που έχει βγει προς πώληση, δεν βρίσκεται αγοραστής…ενώ νέα συζήτηση βρίσκεται σε εξέλιξη σχετικά με την υπόθεση ναυπηγείων/ Atlanticoline. Νέα διοίκηση δεν έχει ορισθεί, παρόλο που έχει λήξει η θητεία της προηγούμενης. Και μέσα σε όλο αυτό το κλίμα, το μοναδικό φως στο τούνελ είναι να υπογραφεί το συμβόλαιο με την HSW για τα 2 ferries των 120 εκ ευρώ. Και η γνώμη μου είναι ότι το μέλλον του ναυπηγείου κρέμεται σε αυτή την συμφωνία, η οποία εάν υπογραφεί πέρα από τα χρήματα και την απασχόληση που θα φέρει…θα αποδείξει ότι το ναυπηγείο μπορεί να σταθεί στην ελεύθερη αγορά, χωρίς να εξαρτάται από τις κρατικές παραγγελίες. Και τότε ίσως αποφύγει και την ιδιωτικοποίηση. Η προσωπική μου γνώμη είναι ότι αυτή η συμφωνία με την HSW δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί. Εύχομαι βέβαια να πέσω έξω -και ποτέ δεν ξέρεις τι γίνεται στο παρασκήνιο- αλλά δεν βλέπω φως...

Link to comment
Share on other sites

Σήμερα στην Πορτογαλία δημοσιεύεται ότι τα ναυπηγεία πρόκειται να υπογράψουν συμφωνία με την Βενεζουέλα για την ναυπήγηση 2 πλοίων μεταφοράς ασφάλτου, αξίας 130 εκ ευρώ. Η συμφωνία αναμένεται να υπογραφεί τέλος της εβδομάδας κατά την επίσκεψη του Πορτογάλου πρωθυπουργού στην Βενεζουέλα. Νομίζω ότι, μετά από αυτή την εξέλιξη, εξασθενίζουν (για να μην πω εξανεμίζονται) οι πιθανότητες να ολοκληρωθεί και η συμφωνία με την HSW.

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ότι, μετά από αυτή την εξέλιξη, εξασθενίζουν (για να μην πω εξανεμίζονται) οι πιθανότητες να ολοκληρωθεί και η συμφωνία με την HSW.

Μπαααα. Απλα με την HSW ειναι ακομα σε συζητησεις για τις λεπτομεριες (προμηθευτες κτλ)

Μαλλον οι οικονομικες συγκυριες δεν ειναι καλες για βιαστικες κινησεις και το ψαχνουν πολυ και οι μεν και οι δε..

Τα δυο πλοια αν μετρησα καλα :D θα βαζουν περιπου 1600-1800 ατομα το ενα. ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
ο σύντροφος Τσάβες είναι πιθανό να αγοράσει και το ATLANTIDA για 35 εκ ευρώ.

Απ' ό,τι διαβάζω, ο Τσάβες το αποφάσισε και θα αγοράσει το ATLANTIDA για 42,5 εκ ευρώ...και θα το μετατρεψει σε πολυτελές κρουαζιερόπλοιο για να κάνει λαϊκές κρουαζιέρες στη Βενεζουέλα. Παράδοση μετά από 7 μήνες, μόλις υπογραφούν τα συμβόλαια εντός των ημερών. Τελικά, απ' ό,τι έχω καταλάβει, μόνο ένας Τσάβες θα μπορούσε να το αγοράσει σε αυτή τη τιμή...με 16,5 μίλια τελική. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

τραγικό όσο δεν πάει το όλο θέμα με αυτό το πλοίο πραγματικα ανεπιτρεπτο να πεσουν τόσο έξω ώστε να βάλουν και sponsons,πως να πιάσει μετά τη συμφωνημένη ταχύτητα....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Τα πράγματα δεν φαίνονται καθόλου αισιόδοξα για το ναυπηγείο. Το 2009 έκλεισε με ζημιές 22,2 εκ ευρώ (κυρίως εξαιτίας της υπόθεσης Atlanticoline/Atlantis) και ανεβάζοντας τα συνολικά χρέη σε 137 εκ ευρώ περίπου. Η κυβέρνηση αποφάσισε να τα ιδιωτικοποιήσει, παρά την αντίδραση των εργαζομένων, οι οποίοι φοβούνται μαζικές απολύσεις, όπως είχε συμβεί με την ιδιωτικοποίηση των ναυπηγείων Lisnave της Λισσαβώνας. Και μέσα σε όλο αυτό το κλίμα, το μοναδικό φως στο τούνελ είναι να υπογραφεί το συμβόλαιο με την HSW για τα 2 ferries των 120 εκ ευρώ. Και η γνώμη μου είναι ότι το μέλλον του ναυπηγείου κρέμεται σε αυτή την συμφωνία, η οποία εάν υπογραφεί πέρα από τα χρήματα και την απασχόληση που θα φέρει…θα αποδείξει ότι το ναυπηγείο μπορεί να σταθεί στην ελεύθερη αγορά, χωρίς να εξαρτάται από τις κρατικές παραγγελίες. Και τότε ίσως αποφύγει και την ιδιωτικοποίηση. Η προσωπική μου γνώμη είναι ότι αυτή η συμφωνία με την HSW δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί. Εύχομαι βέβαια να πέσω έξω -και ποτέ δεν ξέρεις τι γίνεται στο παρασκήνιο- αλλά δεν βλέπω φως...

Καλα τα ελεγες ΝΗΡΕΑ,θα απολυθουν λεει πανω απο 300 εργατες στα πλαισια της οικονομιας που γινεται στην Πορτογαλια για να μην καταντησουν σαν εμας. :rolleyes:

Εχει κυκλοφορησει κανα σχεδιακι πως θα ηταν τα 2 νεοτευκτα της HSW αν φτιαχνονταν ποτε? Βεβαια στην ουσια ηταν μονο φημες αφου ποτε δεν ακουσαμε κατι επισημο απο την εταιρια για αυτα τα πλοια.

Link to comment
Share on other sites

Απ' ό,τι διαβάζω, ο Τσάβες το αποφάσισε και θα αγοράσει το ATLANTIDA για 42,5 εκ ευρώ...και θα το μετατρεψει σε πολυτελές κρουαζιερόπλοιο για να κάνει λαϊκές κρουαζιέρες στη Βενεζουέλα. Παράδοση μετά από 7 μήνες, μόλις υπογραφούν τα συμβόλαια εντός των ημερών. Τελικά, απ' ό,τι έχω καταλάβει, μόνο ένας Τσάβες θα μπορούσε να το αγοράσει σε αυτή τη τιμή...με 16,5 μίλια τελική. :rolleyes:

Το "εντός των ημερών" συμβόλαιο...ακόμα να υπογραφεί και η πώληση του ATLANTIDA είναι ακόμα στον αέρα. Χώρια που ο ίδιος ο Τσάβες είναι εδώ και βδομάδες εξαφανισμένος και οργιάζουν οι φήμες για την υγεία του. Οπότε δεν αποκλείεται να τους μείνει απούλητο το καμάρι για καιρό ακόμη.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Όπως φαίνεται η δουλειά με τον Τσάβες χάλασε και τώρα πάλι ψάχνουν τι θα κάνουν με το καμάρι τους. Γίνονται προσπάθειες ( εντάξει δεν τρέχει και τίποτε για 1,5 μίλι λιγότερο κλπ) μπας και το πάρει τελικά η Atlanticoline για τις Αζόρες, αλλά οι σύντροφοι Αζοριανοί δεν το συζητάνε. Πραγματικά απορώ που 2 χρόνια δεν βρέθηκε κανένας να το πάρει, σε κανέναν δεν κάνει άραγε ή μήπως είναι εξωφρενική η τιμή που ζητάνε οι Πορτογάλοι για τα δεδομένα της αγοράς?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Γίνονται προσπάθειες ( εντάξει δεν τρέχει και τίποτε για 1,5 μίλι λιγότερο κλπ) μπας και το πάρει τελικά η Atlanticoline για τις Αζόρες, αλλά οι σύντροφοι Αζοριανοί δεν το συζητάνε.

Τελευταία έχουν ενταθεί οι προσπάθειες να το πάρει Atlanticoline, με το αιτιολογικό ότι εάν δεν το πάρει θα κλείσουν τα ναυπηγεία και ότι σε εποχή οικονομικής κρίσης οι κρατικοί οργανισμοί θα πρέπει να αλληλοβοηθούνται και να μην στέκονται σε λεπτομέρειες, όπως η ταχύτητα του πλοίου. Αντιτείνουν μάλιστα ότι είναι ένα πολύ σύγχρονο και πολυτελές πλοίο και κυρίως οικονομικό και ότι εάν το είχαν παραλάβει θα είχαν ήδη αποσβέσει ένα μέρος του κεφαλαίου, αντί να δίνουν τα λεφτά στις (γνωστές) ναυλώσεις. Επίσης, ως επιχείρημα φέρνουν ότι σε όλο τον κόσμο τα πλοία μειώνουν ταχύτητες για οικονομία και ότι και τα 18 μίλια να έπιανε, πάλι με λιγότερα θα το πήγαιναν για οικονομία. Αρκετά λογικό επιχείρημα θα έλεγα. Εν κατακλείδι, και βλέποντας τις συντονισμένες κινήσεις πίεσης των Αζοριανών, νομίζω ότι τελικά θα το παραλάβουν, έστω και με βαριά καρδιά.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Μια χαρα δεν μας εκανε και μας αυτο το βαπορακι? Τα διαφορα AQUA που εχουμε ειναι καλυτερα η μηπως πανε με 18μιλια :wub:Στην Λισαβονα περιμενει την τυχη του ενω ο φιλος μας ο Νικιας βρηκε καποιο site που λεει οτι θα το μετασκευασουν σε πλωτο καζινο.

Link to comment
Share on other sites

Ερώτηση.......το Lobo Marinho , η πρύμνη του δηλαδή, σαν να μου φαίνεται ότι απεικονίζεται σε μια διαφήμιση που μπαίνει σε τακτά χρονικά διαστήματα στο περιοδικό εφοπλιστής γνωστού ελληνικού ναυπηγείου, του οποίου μου διαφεύγει το όνομα αυτή τη στιγμή.......Γνωρίζουμε αν είχανε Έλληνες ναυπηγοί ανάμιξη στο σχεδιασμό και την κατασκευή του στην Πορτογαλία;

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...