Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

η αισθηση που υπηρχε τοτε παντως, ειναι οτι οι μινωικες αποφασισαν εσπευσμενα την κατασκευη του αρετουσα, για να αντεξουν στον ανταγωνισμο απο τα επερχομενα κοκκινα. ενω η παραγγελια των κοκκινων ειχε κλειστει απο τα μεσα του '93, του αρετουσα κλειστηκε αρχες του 94 και μαλλιστα αρχικα μιλουσαν για 2 πλοια κατι που δεν εγινε.

απο εκει και περα στο θεμα ταχυτητας δεν επιασε ποτε τους στοχους του. διαφημιστηκε οτι θα εχει υπηρεσιακη 25, οσο και τα αλλα, οταν ξεκινησε πηγαινε με λιγο πανω απο 23 (ενω λεγαν οτι παει με 24) και οταν πουληθηκε, με το ζορι περναγε τα 21 (πατρα ηγουμενιτσα ancona σε επισκευες ικαρου πασιφαης εκανε 27 ωρες).

πολυτελεστατο ηταν, ισως και πιο γουστοζικο απο τα palace, αλλα σαν ποιοτητα κατασκευης, (δεν μιλω για λαμαρινες, αλλα για ποιοτητα γενικοτερης δουλειας, τεχνολογικο εξοπλισμο, βαφη κλπ) υστερουσε απο τα πρωτα κοκκινα.

να μην πουμε για τα black out, τον στροφαλο στα δυο χρονια, τη φωτια στα 4 χρονια και πολλα αλλα ωραια.

θυμιζω βεβαια οτι η αποχωρηση του, συνδεθηκε και απο μια περιεργη "συναλλαγη". υποτιθεται οτι θα το αγοραζε η MFD και μαλλιστα ειχε δωσει προκαταβολη στη μαμμα Minoan, (χωρις ΜΟΑ κοινους λογαριασμους κλπ) και μετα η MFD μετανοιωσε και το πλοιο πηγε στους Γαλλους. οι κακες γλωσσες ελεγαν τοτε οτι η μαμα ειχε μεινει πανι με πανι και εκανε διευκολυνση η κορη

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Kαλα ολα αυτα,αλλα γιατι θεωρειται αντιγραφο των σουπερφαστ δεν μπορω να καταλαβω..Με την ιδια λογικη κι εγω μπορω να λεω οτι τα δυο πρωτα σουπερφαστ ηταν αντιγραφα του χ,ψ ταχυπλοου ro-pax που ταξιδευε στις αρχες του 90 στη Βαλτικη για παραδειγμα.

Το γεγονος οτι συνεπεσε χρονικα η δρομολογηση ολων αυτων των πλοιων στη χωρα μας μπορει να σημαινει πολλα και να εγειρει σεναρια''συνομωσιας'',μπορει ομως και τιποτα.Που ξερετε δηλαδη εσεις οτι οι Μινωικες δεν εψαχναν απο το 1993 για ενα τετοιο πλοιο και απλως η συμφωνια εγινε τοτε που αναφερεις proud? ;) Ολες αυτες οι λεπτες δουλειες που στοιχιζουν εκατομυρια δεν γινονται τοσο στο ποδι οσο θελουμε να πιστευουμε.

Link to comment
Share on other sites

καλα μην το παιρνεις προσωπικα.

"αντιγραφη" των σχεδιων των fast σιγουρα δεν ηταν. ηταν παντως κακεκτυπο, οσον αφορα το μοντερνο design και την ταχυτητα.

επειδη θυμαμαι αρκετα εκεινη την περιοδο, η εκτιμηση η δικη μου ειναι οτι ηταν μια εσπευσμενη απαντηση. μεχρι που ανακοινωθηκε η παραγγελια και ο ερχομος των κοκκινων, ολες οι εταιρειες της ancona ουτε που σκεφτονταν για τοσο γρηγορα πλοια και μειωση του χρονου ταξιδιου πατρα ancona

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
  • 3 months later...

Ενα απο τα πιο ωραια πλοια της ακτοπλοιας και αυτο. Με προβληματα πολλα οπως ολα τα fossen. Αν θυμαμαι καλα, διεθετε 600 κλινες, αλλα καμμια αεροπορικη θεση. Αν θυμαται καποιος γραμμικα μετρα γκαραζ ας τα αναφερει

Link to comment
Share on other sites

Το ΑΡΕΤΟΥΣΑ επιανε μεγιστη ταχυτητα 25,8 κομβους, ειχε ολικο μηκος 177,30 μετρα και ολικο πλατος 27. Την εποχη εκεινη οι μινωικες διαφημιζαν πως θα καλυπτε το πατρα - αγκωνα απευθειας σε 22 ωρες - 20 ωρες ΙΚΑΡΟΣ - ΠΑΣΙΦΑΗ των 27 κομβων μεγιστη - την στιγμη που το ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ διαφημιζοταν οτι καλυπτε το δρομολογιο σε 24 ωρες

Link to comment
Share on other sites

αν ειχε πιασει ποτε 25,7, ακομη και σε trials, εγω ειμαι ο ryan gosling. :D

Οι 20 ώρες ποτέ δεν επιτεύχθηκαν.Αντιθέτως το βαπόρι έκανε 23-24 ώρες , 3-4 παραπάνω από τα σούπερφαστ που έκαναν το απευθείας 20 νταν.Παρόλα αυτά ως βαπόρι έγινε ο πρόδρομος δύο υπέροχων πλοίων του ΙΚΑΡΟΥ και του ΠΑΣΙΦΑΗ που ποτέ δεν προβλημάτισαν την εταιρεία τους και προσωπικά τα θεωρώ τα καλύτερα που έχτισαν οι Μινωικές.

20 ωρες δεν εκανε ποτε. μονο στα ονειρα του σφηνια και του κληρονομου. 20 εκαναν τα 2 πρωτα κοκκινα. το αρετουσα στα καλα του εκανε 22 ωρες (χωρις ηγουμενιτσα). απο ταχυτητα: 25,7 μεγιστη το διαφημιζαν οι μινωικες, 24 υπηρεσιακη λεγανε ημιεπισημως, αλλα στα καλα του πηγαινε γυρω στα 23-23.5. οταν λεμε καλα του λεμε τα 2 πρωτα χρονια που πηγαινε aoncona. μετα σιγα σιγα αρχισε η κατρακυλα και 2 φορες που ξαναρθε ancona σε ετησιες ικαρου/πασιφαης, εκανε 24 ωρες απευθειας και 26 με ηγουμενιτσα. βαπορι εντυπωσιακο εμφανισιακα, μοναδικο απο αποψη πολυτελειας για τη γενια του, αλλα με παρα πολλα προβληματα. τα ειπαν τα παιδια παραπανω, τα εχουμε πει και σε αλλα threads και γενικως στο τελος ειχε καταντησει δυσφημιση για την εταιρεια του.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

"If works of art were judged democratically -that is, according to how many people like them- kitsch would easily defeat all its competitors", Thomas Kulka

Με αρχιτεκτονικά κριτήρια αυτό που βλέπουμε στην παραπάνω φωτογραφία είναι ανδιαμφισβήτητα kitsch. Όπως είναι πάνω-κάτω και οι χώροι των απόγονων της στην ANEK ή όπως δεν είναι αυτοί στα πλοία της Attica. Κατά γενική ομολογία ειδημόνων στην προκειμένη, όπως ενός καθηγητή τμήματος αρχιτεκτονικης ελληνικού πανεπιστημίου, ενός αποφοίτου αρχιτεκτονικής UCLA, ενός αποφοίτου αρχιτεκτονικής UCL και 2-3 ακόμη που το "ψάχνουν" στην τέχνη, των οποίων η κρίση πάνω σε τέτοια θέματα έχει πραγματική ισχύ και ακυρώνει αυτή εκατοντάδων επιβατών (αναφορικά με το τι είναι κιτς και τι όχι). Luxury στοιχεία σε υπερβολή (χρυσά χερούλια, ντυμένες κολόνες, γυαλιστερά ταβάνια) συνιστούν το kitsch. Άλλο αν αυτό εντυπωσιάζει (που είναι και το ζητούμενο) το όποιο επιβατικό κοινό της εταιρείας, τη μάζα, την πλειοψηφία, που αναφέραμε και πιο πάνω. Για το '96 "τρώγεται".

Αυτά περί κίτς του σαλονιού της φωτό και μόνο. Δε σημαίνει ότι δεν αγαπάω την κούκλα Αρετούσα.

Edited by .voyager
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Εγω απο την αλλη πιστευω πως beauty is in the eye of the beholder, οπως και το στυλ και η γευση, δε νομιζω πως κανεις μπορει να προσδωσει αντικειμενικα κριτηρια. Κι εγω μπορω να πω πως ενα Chateau Rothchild του 84 ειναι καλυτερο απο τη ρετσινα την Κορωπιωτικια :D αλλα τελικα σημασια εχει ποια ειναι η παλετα της γευσης σου και το τι σου αρεσει τελικα. Κι εμενα κιτς μου φαινεται για να ειμαι ειλικρινης αλλα απο την αλλη δε νομιζω πως ειναι και αντικειμενικο αυτο. Η φωτογραφια απο το Ajaccio δεν ειναι κι ο,τι καλυτερο αλλα ελπιζω να αρεσουν τα χρωματα.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Εδώ μπορεί να δει κάποιος ένα άλμπουμ φωτογραφιών στο Flickr από την εταιρεία του πλοίου όπου φαίνονται οι εργασίες που έλαβαν χώρα και το αποτέλεσμα του δεξαμενισμού του πλοίου, ο οποίος έλαβε χώρα στην Νάπολη τον περασμένο Μάρτιο..

Link to comment
Share on other sites

Και μένα αυτό μου έκανε εντύπωση, όχι μόνο για την ποιότητα και έκταση της δουλείας, αλλά και για την πρότερη (άσχημη) κατάσταση στην οποία βρισκόταν σε κάποια σημεία εξωτερικά. Όντως κούκλα, και με ένα από τα πιο όμορφα ονόματα που κόσμησαν ελληνικά πλοία.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

(...) με ενα υπεροχο τραγουδι (το οποιο ξερει κανενας πως το λενε?)

 

Το τραγούδι λέγεται "Corsica" και το έχουν ερμηνεύσει ουκ ολίγοι καλλιτέχνες. Στο συγκεκριμένο βίντεο η εκτέλεση από τον Petru Guelfucci.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 2 years later...

Χθες το Girolata ολοκλήρωσε τις εργασίες του δεξαμενισμού στη Μασσαλία και αναχώρησε για το Ajaccio. Κάποιες φωτογραφίες από τον αποδεξαμενισμο του υπάρχουν στη σελίδα της εταιρείας στο Facebook.

Girolata.jpg

Girolata (2).jpg

Girolata (3).jpg

Girolata (4).jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...