Jump to content
Shipfriends

Vega (IMO 7382940)


Recommended Posts

'Neptune said:

Τα της γραμμης τα εχουμε πει και εδω. Για το πλοιο θα ηθελα καμια λεπτομερια καμια φωτογραφια απο κανενα παλιο ;)

Εκτός από τα εγκαίνια του Falster:

http://www.ert-archives.gr/V3/public/pop-view.aspx?tid=10565&tsz=0&act=mMainView

δεν έχω δει κάτι άλλο αξιόλογο από τον Βόλο.

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

Ωραιο ντοκουμεντο απο ενα ακουραστο (επειδη δεν ετρεχε :D) εργατη της Αδριατικης

Αυτο το βαπορακι κι αν εχει βγαλει λεφτα για οποια εταιρια δουλεψε. Πρωτη επαφη μαζι του σαν Europa σε ενα δεξαμενισμο του οταν ακομα ηταν μπλε και ναυλωμενο στη Ventouris Ferries. Ημουν δεν ημουν 7-8 χρονων μην περιμενετε να κουβαλουσα και φωτογραφικη μαζι μου :o

Εντυπωση μου ειχαν κανει τα "φλασκια" που ειχε στις παντες οπως τα ξεστομισα τοτε οπως και τα τεραστια τιμονια του.

Μεσα βεβαια οσο το θυμαμαι ηταν λιγο τσαντιρι αλλα δε μπορεις να τα χεις ολα :rolleyes:

Για να μην πω για το κρατημα του στον καιρο.. Σαν το αδερφακι του κι αυτο. Ξεκινησα το 97 απο Ηγουμενιτσα για Μπαρι και ευτυχως επιανε Κερκυρα και κατεβηκα να παρω το επομενο

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Με το VEGA παραλιγο να κανω ενα ταξιδι το 1996 οταν δουλευε σε αυτο ενας φιλος μου

Τελικα μαλλον τη γλιτωσα μιας και οι γενικες εντυπωσεις του ηταν παρομοιες με του Νeptune.Μιλαμε για τρελο κουνημα ακομα και με λιγο καιρο

Απο ταχυτητα δεν ελεγε και πολλα γυρω στα 14-15 μιλια εβγαζε νομιζω και απο εσωτερικους χωρους ας μην μιλαμε καλυτερα.

Βεβαια οπως και τωρα ετσι και τοτε εφευγε σχεδον καθε μερα με το γκαραζ τιγκα οποτε δεν τους ενιαζε και ιδιατερα

Αν δεν κανω λαθος στον καταπελτη του ειχαν γινει μεγαλα επεισοδια το Δεκεμβριο του 1996 με τις μεγαλες απεργιες των ναυτικων

Πολυ θα θελα να το δω και σε καμια φωτογραφια αν το εχει καποιος

Link to comment
Share on other sites

εκείνο που είχε καλό κι αυτό και το αδερφάκι του ηταν η μανούβρα.Πολύ ευέλικτα πλοία.

Στην θάλασσα όντως κουνούσαν αρκετά.Κάτι το μικρό βύθισμα κάτι το μεγάλο gm κούναγαν αρκετά.Ένας φίλος μου ο οποίος είχε δουλέψει αρκετά χρόνια μέσα σε αυτό μου είχε αναφέρει ότι πρώτη φορά είδε σε βουτιά βαποριού να εξφενδονίζεται στυλός από την μολυβοθήκη.:D

Ήταν πάντως ωραίο βαποράκι και πρόσφερε πολύ και στην εταιρεία του και γενικότερα στην Αδριατική.

Link to comment
Share on other sites

πω πω τι μου θυμίσατε

μια φορά είχα κάνει ένα ταξίδι (γύρω στα 7 είμουν) εντάξει δεν ήταν και το καλύτερο αλλά ούτε και το χειρότερο

άσε που είχα βγει έξω για μια βόλτα και πήγε να με πάρει ο αέρας από την ταχύτητα :D

εδώ μια φώτο κορνίζα που την βρήκα στο Αθενς στο καλοκαίρι χωμένη σε κάτι διαδρόμους του πληρώματος

post-1563-12832698831_thumb.jpg

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Βεβαια οπως και τωρα ετσι και τοτε εφευγε σχεδον καθε μερα με το γκαραζ τιγκα οποτε δεν τους ενιαζε και ιδιατερα

Kαλά μην παίρνεις και όρκο ότι και τώρα φεύγει γεμάτο, διότι εδώ και 6 αισίως χρόνια, πιο πιθανό είναι να το έχεις σε μορφή οικιακού σκεύους στο σπίτι παρά να το έχεις δει να φορτώνει :P

Link to comment
Share on other sites

Καλα με την κριση ουτε γι αυτο μην ορκιζεσαι οτι γεμιζει ουτε για κανενα αλλο ειδικα στην Αδριατικη.

Ο Vegos παντως απο τα 2 ηταν σε αρκετα καλυτερη κατασταση. Και οπως ειπε και ο Earl τα λεφτα που εχει κουβαλησει στις εταιριες

που το ειχανε δεν τα εχουν κουβαλησει ναυαρχιδες και ναυαρχιδες... Νικολα αυτη την αφισα καπου την εχω

και σε καρτποσταλ τοτε που η Ventouris Ferries ασχολιοταν σοβαρα και με το μαρκετινγ εκτος απ ολα τ αλλα.

Link to comment
Share on other sites

Μεσα βεβαια οσο το θυμαμαι ηταν λιγο τσαντιρι αλλα δε μπορεις να τα χεις ολα :rolleyes:
και απο εσωτερικους χωρους ας μην μιλαμε καλυτερα
ειχα ανεβει μια δυο φορες στις αρχες της 10ετιας του 90. οπως ακριβως τα ειπατε ηταν. η λεξη... Σπαρτιατικο ειναι ο πιο ηπιος χαρακτηρισμος. γνωστο μου προσωπο που ειχε δουλεψει στο Vega και κατοπιν στα πρωτα superfast I & II, ειχε αποκαλεσει το εσωτερικο των κοκκινων "μοντερνο vega":p:p.

μετα απο ενα ατυχημα (τυπου european gateway) που ειχε εφυγε απο τη βορεια ευρωπη σε νεα ηλικια. αφου εκανε αρκετα χρονια βολο ταρσο, το 1983 περασε στη Libra Maritime ως Atlas IV, μαζι με το αδερφο του το Atlas III (Saturnus), για να αντικαταστησει τα Atlas I & II (μετεπειτα σιφνος εξπρες και καπεταν αλεξανδρος). μετα απο 3 χρονια η Libra βαρεσε κανονι και (μετα απο παροπλισμο λιγων μηνων το III στην ηγουμενιτσα και το IV στο Brindisi) βρεθηκαν (σκανδαλωδως) στην Ελληνικη Ακτοπλοϊα (ως Europa το Vega & Europa II το Saturnusκαι απο εκει στον Γιωργο Βεντουρη. Αρχικα τα ειχε ναυλωμενα και κρατησε το μπλε χρωμα που ειχαν, μετα οταν τα αγορασε τα εβαψε λευκα και εκανε και μερικες μικροαλλαγες (εφτιαξε καμπινες πληρωματων στο μπροστινο μερος του ανω γκαραζ και εκλεισε τον πλαϊνο καταπελτη του ανω γκαραζ).

επι Libra πηγαιναν Brindisi & Bari, επι HCML (θυγατρικη της Ε.Α.) πατρα ηγουμενιτσα τεργεστη και επι βεντουρη πατρα bari και ηγουμενιτσα bari (συνηθως το Vega εκανε ηγουμενιτσα/κερκυρα bari με το grecia και πατρα εμενε το polaris με venus/saturnus απεναντι του). οταν το παρατησε ο γιωργος βεντουρης στον αστακο, δεν ειχε τπτ αλλο να προσφερει

Edited by proud_ionian
link Libra
Link to comment
Share on other sites

Δε θυμαμαι αν περασε απο Αστακο. Το θυμαμαι δεμενο στο Περαμα και μετα Ελευσινα απ οπου και εφυγε το 2004 αρχικα για Χαλκιδα και μετα για απεναντι.

Για πααααρα πολλα χρονια πλοιαρχος του ηταν ο Γιωργος Λουκισσας και Α μηχανικος ο Γιαννης Κοκκινακης. Χαρη στις προσπαθειες και των 2 μαζι με οσους

ειχαν την τυχη να υπηρετησουν σ αυτο εβγαλε αρκετες σεζον απροβληματιστα ενω αυτο ουσιαστικα εδραιωσε τη γραμμη της Αλβανιας (προηγουμενως ειχε

αποτυχει ο Πηγασος)

Δεξαμενισμο κανανε καθε χρονο στου Βασιλειαδη μαζι με το αδερφακι του συνηθως πριν τις γιορτες των Χριστουγεννων. Εντυπωση προκαλουσε τοτε στο μικρο

Νεπτουν οτι ειχαν 2 προπελακια και οτι καθε χρονο αλλαζανε αρκετους τονους λαμαρινας απο κατω.

Οταν το αγοαρασε ο Βεντουρης εγινε μελετη στο Πολυτεχνειο για παρτη του και τελικα αποφασιστηκε να αλλαξει η καταληξη των σπονσονς στην πλωρη

και η επιμηκυνση του βολβου καποια μετρα. (Αμα δειτε φωτογραφιες απο το βολβο του Αλεξανδρα Τ ειναι εμφανες)

Μαζι με μια αμμοβολη που του εγινε στη Συρο επιασε τα 16 μιλια (ρεκορ καριερας στην Ελλαδα) αλλα συνηθως ταξιδευε 13-14 μιλια.

12-11-10-9 αμα ειχε καιρο... χιχι

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 3 years later...

Είχε και παράπλευρες απώλειες η έναρξη της γραμμής Βόλου - Συρίας.

 

Πολλοί ισχυρίζονταν ότι από τις 14 Αυγούστου 1977, που το πλοίο «Φάλτσερ» εκτέλεσε το πρώτο δρομολόγιο στην πορθμειακή γραμμή Βόλος – Συρία και μετέπειτα που το λιμάνι του Βόλου καθιερώθηκε ως κομβικό στην ανάπτυξη της βιομηχανίας, αρκετοί καρχαρίες ακολουθώντας τα φορτηγά πλοία, για να τρώνε τα σκουπίδια που πετούσαν, εμφανίστηκαν στον Παγασητικό.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Δε θυμαμαι αν περασε απο Αστακο. Το θυμαμαι δεμενο στο Περαμα και μετα Ελευσινα απ οπου και εφυγε το 2004 αρχικα για Χαλκιδα και μετα για απεναντι.

Για πααααρα πολλα χρονια πλοιαρχος του ηταν ο Γιωργος Λουκισσας και Α μηχανικος ο Γιαννης Κοκκινακης. Χαρη στις προσπαθειες και των 2 μαζι με οσους

ειχαν την τυχη να υπηρετησουν σ αυτο εβγαλε αρκετες σεζον απροβληματιστα ενω αυτο ουσιαστικα εδραιωσε τη γραμμη της Αλβανιας (προηγουμενως ειχε

αποτυχει ο Πηγασος)

Δεξαμενισμο κανανε καθε χρονο στου Βασιλειαδη μαζι με το αδερφακι του συνηθως πριν τις γιορτες των Χριστουγεννων. Εντυπωση προκαλουσε τοτε στο μικρο

Νεπτουν οτι ειχαν 2 προπελακια και οτι καθε χρονο αλλαζανε αρκετους τονους λαμαρινας απο κατω.

Οταν το αγοαρασε ο Βεντουρης εγινε μελετη στο Πολυτεχνειο για παρτη του και τελικα αποφασιστηκε να αλλαξει η καταληξη των σπονσονς στην πλωρη

και η επιμηκυνση του βολβου καποια μετρα. (Αμα δειτε φωτογραφιες απο το βολβο του Αλεξανδρα Τ ειναι εμφανες)

Μαζι με μια αμμοβολη που του εγινε στη Συρο επιασε τα 16 μιλια (ρεκορ καριερας στην Ελλαδα) αλλα συνηθως ταξιδευε 13-14 μιλια.

12-11-10-9 αμα ειχε καιρο... χιχι

 

 

Είναι αλήθεια για τον πλοίαρχο Γιώργο Λουκίσσα, πολλά χρόνια ήταν πλοίαρχος στο συγκεκριμένο πλοίο. Τα χρόνια που καπετάνεψε, πολύ αργότερα, το ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ, ποτέ δεν μου είπε κάτι άσχημο για αυτό το πλοίο, το VEGA. Μάλιστα, "καμάρωνε" που σε κάποιες εκλογές το έβαλε πρώτος αυτός στο λιμάνι της Χίου (ολική ναύλωση τις μέρες εκείνες). Βέβαια, του Λουκίσσα ό,τι και να του έδινες το πήγαινε απροβλημάτιστα.

 

Θυμάμαι, μεσα της δεκαετίας του '80 στην Πάτρα, και τον καπετάν Σπύρο Ραδίτσα που το έκανε "σβούρες"  μέσα στο λιμάνι της Πάτρας, αποδεικνύοντας ότι πραγματικά είχε το πλοίο καλές ελικτικές ιδιότητες. Μάλιστα, οταν ήρθε για πρώτη φορά το FLAVIA, που τόσο κατηγορήθηκε στα τελευταία του επί πλοιοκτησίας Αλ.Αγούδημου, όλοι συζητούσαν στο λιμάνι πόσο πολύ υστερούσε το VEGA έναντι του νεοφερμένου πλοίου.

Link to comment
Share on other sites

 το VEGA. Μάλιστα, "καμάρωνε" που σε κάποιες εκλογές το έβαλε πρώτος αυτός στο λιμάνι της Χίου (ολική ναύλωση τις μέρες εκείνες). Βέβαια, του Λουκίσσα ό,τι και να του έδινες το πήγαινε απροβλημάτιστα.

 

Τα κιτάπια μου αναφέρουν ότι 24/09/1996 είχε έρθει στο λιμάνι της Χίου το Saturnus, και μάλιστα είχε μπει στο λιμάνι με εντυπωσιακά μεγάλη για την εποχή ταχύτητα. Δεν αποκλείεται βέβαια να είχε πιάσει και το vega καποια στιγμή εκείνη την περίοδο.

 

σσ Saturnus.   Στη Χιο ειχε ξαναπαει στις εκλογες του 1996 ναυλωμενο απο τη ΝΔ με πλοιαρχο τον καπτα Ζαχο Σκαφτουρο αν δεν κανω λαθος

 

Link to comment
Share on other sites

οταν ηρθε το flavia το vega λεγοταν Atlas IV

Έχδετε απόλυτο δίκιο, ως ATLAS  IV παρατηρούσα το VEGA να χάνει κάποια από την αίγη του στην Πάτρα, τότε...

Link to comment
Share on other sites

Η ιστορία τους πριν περάσουν σε Ελληνικά συμφέροντα

Αρχικά ανηκαν στην σουηδική εταιρεία Nordoe Rederi A.B. και αφού δούλεψαν για 2 περίπου χρόνια σε διάφορες "αποστολές" στην Β. Ευρώπη αλλά και ανά τον κόσμο επιμηκύνθηκαν και ξεκίνησαν την γραμμή Βόλου-Ταρτούς με αρκετά καλά αποτελέσματα. Βέβαια στην συνέχεια τα ανταγωνίστηκαν τα μεγαλύτερα του Σούτου (Stena) -μετασκευασμένα σε ropax αδελφα του Πελαγίτη. Στο μεταξύ η  Nordoe είχε παραγγείλει 3 νέα πλοία (Zenobia που βυθίστηκε, Ariadne, Scandinavia -το νέο) και επώλησε τα παλαιά Falster και Scandinavia σε εταιρεία συμφερόντων της εν Ελλάδι -κατ ουσίαν- εδρευούσης οικογενείας Bassatne. Τα πλοία μετονομάστηκαν σε Tarek B. και Raed B. αντίστοιχα αλλά λόγω και του ανταγωνισμού και στην συνέχεια του κλεισίματος των συνόρων Συρίας/Ιρακ δεν τα κατάφεραν. Η συνέχεια όπως αναφέρθηκε παραπάνω Libra κλπ.

Link to comment
Share on other sites

Να προσθέσουμε ότι το πέρασμα των δύο αδελφών, Atlas III και Atlas IV, ως Europa II και Europa I με τα σινιάλα της HCML και το management της Ελληνικής Ακτοπλοΐας, ήταν σκάνδαλο ολκής και αιτία έντονων πολιτικών αντιπαραθέσεων εκεί στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του 1980. 

Link to comment
Share on other sites

.... ήταν σκάνδαλο ολκής και αιτία έντονων πολιτικών αντιπαραθέσεων εκεί στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του 1980. 

 

Το αδίκημα έχει παραγραφεί μετά 30ετία, δεν θα μας πείς το μυστικό, έστω και κομψά;

Link to comment
Share on other sites

διαβαζετε και λιγο shipfriends :):P

 



Το μεγαλυτερο σκανδαλο της ΕΑ (περαν απο την ιδια την υπαρξη της) ηταν η ιδρυση των ελληνοκυπριακων μεσογειακων γραμμων (HCML). Η εταιρεια αυτη ναυλωσε τα πρωην ATLAS ΙΙΙ και ΙV απο δυο κυπριακες εταιρειες (corato και puma νομιζω λεγονταν) πριν αυτες τα αγορασουν!!!. Οι εταιρειες αυτες ειχαν ιδρυθει με κεφαλαιο μια λιρα κυπρου και με την προκαταβολη της ναυλωσης εδωσαν προκαταβολη το 1/5 της αξιας των πλοιων. Η ιστορια ηταν καραμπινατο σκανδαλο, αλλα στα δικαστηρια η διοικηση της ΕΤΒΑ απηλλαγη και μετα απο λιγα χρονια ο καθηγητης πρωην διοικητης εγινε βουλευτης σε νησι θυμα της ΕΑ. Τα πλοια αυτα μετονομασθηκαν EUROPA I & II και δρομολογηθηκαν στην αδριατικη (πατρα brindisi τεργεστη). Οταν εκλεισε η ΕΑ και οι HCML ναυλωθηκαν στο βεντουρη που εν τελει τα «αγορασε». Ποτε δε μαθαμε ποιοι ηταν πισω απο τις κυπριακες εταιριες.


Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...