Jump to content
Shipfriends

Sara D (IMO 7398602)


Recommended Posts

Αφορμή για αυτό μου το ποστ ήταν κάποιες φωτογραφίες από μία παντόφλα που δραστηριοποιείται στην Ιταλία, τις οποίες είδα στο γνωστό μας naviearmatori.net.

Πρόκειται για την παντόφλα SARA D., η οποία διαθέτει κανονική ανοιγόμενη πλώρη, που ομολογώ ότι πρώτη φορά είδα (ως γνωστός εδώ και πολύ καιρό δηλώσας, ότι δεν γνωρίζω ...τα πάντα ;)).

Copyright : naviearmatori.net - mes68

Copyright : naviearmatori.net - Domiziano76

Eκτός βέβαια του ότι μου άρεσε πάρα πολύ ως ...παντόφλα (έχει ένα στυλ, είναι "πιό πλοίο", όπως και να το κάνουμε), θα ήθελα να ρωτήσω τους γνωρίζοντες αν έχει υπάρξει - κατασκευαστεί ποτέ στην χώρα μας παντόφλα με τέτοια πλώρη.

Ακόμα (αν και μπορώ κάποια να τα υποθέσω), τι πλεονεκτήματα έχει μία τέτοιου είδους παντόφλα σε σχέση με τις κλασσικές "δικές" μας ??? Καλύτερο ταξίδεμα, περισσότερη ευστάθεια, μεγαλύτερη ταχύτητα, κάτι άλλο ???

Ομολογώ ότι παραξενεύομαι αρκετά που δεν έχουμε (ή τουλάχιστον, δεν έχω) δει ποτέ μία τέτοιου τύπου παντόφλα στα μέρη μας.

post-929-128326985152_thumb.jpg

post-929-128326985156_thumb.jpg

-----

(1974, ex- Cuma, Capri)

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Μετά από εμπεριστατωμένη, κοπιώδη και μακροχρόνια έρευνα :P, μπορούμε να πούμε κάποια στοιχεία για την μοναδική (μέχρι στιγμής τουλάχιστον) παντόφλα με ανοιγόμενη πλώρη (visor).

Το πραγματικά πανέμορφο λοιπόν πλοίο, κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία Visentini, και παραδόθηκε στον πλοιοκτήτη Michelangelo Patalano τον Ιούνιο του 1974. Στον ίδιο ανήκε και το CASAMICCIOLA TERME I, πρώην δικό μας ΑΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ. Το πρώτο του όνομα ήταν MICHELANGELO ISCHIA με το οποίο και το βλέπουμε στα ναυπηγεία Visentini στις παρακάτω φωτογραφίες 1 και 2, το διάστημα της παραλαβής του από τον πλοιοκτήτη του.

Μετά από λίγο καιρό το πλοίο "μεταφέρθηκε" στην εταιρεία SPAM αλλάζοντας το όνομα του σε CAPRI, και το 1978 όταν η εταιρεία μετονομάστηκε σε CAREMAR άλλαξε και το όνομα του πλοίου σε CUMA, με το οποίο το βλέπουμε να παραπλέει το Capri στην φωτογραφία 3, έχοντας μάλιστα ανοιχτό το visor. Προσέξτε ακόμα στην φωτογραφία την κατασκευή που προστέθηκε στο πλοίο (δεν γνωρίζουμε ακριβώς το πότε) πάνω από την γέφυρα και η οποία φαίνεται βέβαια καλύτερα στις 2 φωτογραφίες στο ποστ με το οποίο ανοίξαμε το παρόν θέμα.

Το 2000 το πλοίο αγοράστηκε από την DELCOMAR στην Σαρδηνία, μετονομάστηκε σε SARA D. και δρομολογήθηκε στην γραμμή Portovesme - Carloforte στην οποία και δραστηριοποιείται μέχρι και σήμερα.

Tέλος, να προσθέσουμε ότι διαθέτει δύο μηχανές MAK 1750 HP, και το 1974, χρονιά που πρωτοδρομολογήθηκε, εθεωρείτο ως το πιό πρωτοποριακό φέρυ στον κόλπο της Νάπολι.

Σημ. Οι φωτογραφίες προέρχονται όλες από το naviearmatori.net, ανήκουν στον Eustachio Patalano (copyright), ο οποίος και ευγενώς μου τις παραχώρησε για να τις παρουσιάσουμε στο shipfriends, μετά από κάποια δική μου χρωματική - τονική επεξεργασία βέβαια, μιας και τα χρόνια είχαν αφήσει επάνω τους τα σημάδια τους. (Με .....σεβασμό παιδιά !!! ;))

01. post-929-128326986716_thumb.jpg

02.

03.

post-929-128326986711_thumb.jpg

post-929-128326986715_thumb.jpg

Edited by ΣΕΙΡΙΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Σείριε κουτσομπολίστηκη ερώτηση!!! Ο καλός μας φίλος Eustachio.... τι σχέση έχει με τον Michelangelo Patalano που αναφέρεται σαν τον πρώτο πλοιοκτήτη? Να χαρούμε τουλάχιστον ακόμα περισότερο αν είναι απο τους πλοιάρχους με οικογενειακή ιστορία!!!

Link to comment
Share on other sites

Kαλέ μου φίλε Ermenegildo, το είπες και μόνος σου. "Κουτσομπολίστικη ερώτηση" :).

Φυσικά μου είναι λίγο δύσκολο να καταλάβω τι είδους χαρά μπορεί να σου δώσει το αν ο captain Patalano "είναι απο τους πλοιάρχους με οικογενειακή ιστορία". Αλλά... ανθρώπινες ιδιαιτερότητες είναι αυτές ;). Αν επιμένεις, πολύ ευχαρίστως να τον ρωτήσω και να επανέλθω.

Και μία ...ερωτησούλα :). Κανένα σχόλιο για ένα όμορφο και κάπως ιδιαίτερο για τα Ελληνικά δεδομένα πλοίο, έτσι βρε αδελφέ... για τον όποιο "κόπο" έκανε κάποιος για να το παρουσιάσει, υπάρχει ??? :confused::)

Edited by ΣΕΙΡΙΟΣ
Link to comment
Share on other sites

να ρωτησω εγω κατι; δενει σαν τις δικες μας παντοφλες (σε ακτες παραλιες και χαμηλα μπαστουνια) ή απλα πλαγιοδετει; με το βολβο που εχει δυσκολο το βλεπω. επισης θα ηθελα να μαθω τις διαστασεις του και κυριως το βυθισμα του;)

Link to comment
Share on other sites

Φίλε μου proud σου παραθέτω τα στοιχεία του πλοίου όπου και μπορείς να βρεις αυτό που ζητάς αν φυσικά κατέχεις την Ιταλική (εγώ ...δεν :D), και τα οποία βρήκα ως παράθεση σε AYTHN εδώ την φωτό στο naviearmatori.

SARA D.

In arrivo a Carloforte

I.M.O. No.7398602

MMSI:247051600

CALL SIGN IVID

Ex Cuma(1978) Ex Capri ( 1975) ex Michelangelo Ischia

dal 2000 con il presente nome.

Costruita per conto di Patalano Michelangelo di Casamicciola Terme, passata alla Ca.Re.Mar di Napoli nel 1975 e nel 2000 alla presente Società.

Iscritta al compartimento di Napoli al nr 1185

Iscritta al compartimento di Olbia al nr. 168

Lunghezza ft metri 64,99

Lunghezza fra le pp metri 60,59

larghezza metri 12,97

Bordo libero mm 2010

Immersione metri 2,00

GT496,3

NT 272,93

Velocità alle prove 16,00 nodi

Costruita presso i Cantieri Navali Visentini di Porto Viro nel 1974 Costruzione nr 87

Apparato motore a poppa: 2 motori diesel MAK tipo 8MU451AK a quattro tempi 8 cilindri disposti in linea diametro mm 320 corsa mm450 della potenza di 1177Kw a 435 giri/Minuto

1 elica di manovra prodiera 1 elica a pale orientabili

Τώρα όσον αφορά την ερώτηση σου για το αν δένει σαν τις δικές μας παντόφλες λόγω του βολβού του, το μόνο που μπορώ να σου πω βλέποντας τις φωτό του από το navi, είναι ότι ναι, δένει κανονικά.

Τέλος, και επειδή δεν ήθελα με τίποτα να δυσαρεστήσω τον καλό μου φίλο Ermenegildo :), να πω ότι αντάλλαξα EMAIL με τον captain Patalano πριν λίγα λεπτά προκειμένου να τον ρωτήσω για την ...οικογενειακή του ιστορία, αλλά πολύ φοβάμαι ότι η απάντηση του θα στεναχωρήσει τον Ermenegildo :(.

Dear George, my father work on MICHELANGELO ISCHIA and not is the owner, was on board from the start of costruction until the end of this shipping company, is usually in Ischia island to find a lot of people with same my surname.

Remember, you can use all my photos if you want post in shipfriends.

Τhank you very much dear captain Eustachio !!! :)

Link to comment
Share on other sites

Πραγματικα πολυ ενδιαφερον το θεμα

Προσωπικα δεν ηξερα οτι υπαρχει τετοια παντοφλα και ευχαριστουμε το ΣΕΙΡΙΟ που την ξετρυπωσε και την παρουσιασε

Σχετικα με τα στοιχεια της τα λιγα Ιταλικα μου λενε

Ολικο μηκος 64,99

Μηκος μεταξυ καθετων 60,59

Πλατος 12,97

Βυθισμα 2.5

Αυτη την περιοδο συνδεει το Porto Torres της Βορειας Σαρδηνιας με το Asinara το οποιο ειναι ενα μικρο νησακι ακριβως απενταντι που εινια μαλλον περιβαντολογικο παρκο ή κατι τετοιο.

Ταξιδευει με περιπου 12 μιλια και καλυπτει την αποσταση σε περιπου 1.5 ωρα

Στις δυο φωτογραφιες ειναι τα μερη που δενει.Λογικα πεφτει με την πλωρη.Ειδικα στην Asinara δεν νομιζω οτι υπαρχει και αλλος τροπος.

Porto Torres

Asinara

post-15-128326986773_thumb.jpg

Χωρις να ξερω φανταζομαι οτι το φτιξανε με πλωρη για καλυτερη συμπεριφορα στον καιρο αλλα μαλλον δεν τους εκατσε αν κρινω απο το γεγονος οτι δεν παρχουν αλλα σαν κι αυτο.Οταν το πρωτοειδα παντως σκεφτηκα οτι μπορει και να ξεκινησε για motorship και να αλλαξανε τα πλανα στην πορεια

Η Delomar εχει και το δικο της site στο οποιο υπαρχουν πληροφοριες στα Ιταλικα

Οι Ιταλομαθεις ας κανουν τον κοπο να μας πουν μερικα πραγματα παραπανω

post-15-12832698677_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Όλα τα λεφτά είναι η υπερκατασκευή πάνω από την γέφυρα που υποθέτω θα είναι το σαλόνι.Τύφλα να έχει όμως η σουίτα του καπτα Μάκη στο ΜΑΡΙΝΑ.:D

Η πλώρη με το βολβό μοιάζει με φορτηγό-ψυγείο, πολύ όμορφη είναι.Γενικότερα πρωτότυπη παντόφλα και πολύ πιο όμορφη από τις κλασσικές δικές μας.

Aντε και μετά τις παντόφλες με visor να δούμε και παντόφλες με μακγρέγκορ.:D

Τα όκια είναι για ντεκόρ από ότι βλέπω στην μία , άγκυρες δεν έχουν και πιθανόν να είναι και μουσαντένια. Αν αναλογιστεί κανείς όμως ότι δεν υπάρχει λόγος να δέσει ποτέ αυτη η παντόφλα με την πρυμη αφου δεν εχει embarkation τότε γιατί η άλλη έχει?:confused:

ΥΓ:Φίλε polmyt διάβασα το site αλλά δεν λέει κάτι που θα μας προσθεσει πληροφορίες.

Edited by Earl Granville
Link to comment
Share on other sites

ΥΓ:Φίλε polmyt διάβασα το site αλλά δεν λέει κάτι που θα μας προσθεσει πληροφορίες.

Ναι δικιο εχεις.Ενοουσα για τους προορισμους της εταιριας και οχι για τα πλοια της

Link to comment
Share on other sites

Ο Σκολαρίκος σαν βύθισμα δίνει 2,20, και σαν παντόφλα δεν μπορεί να έχει και πολύ παραπάνω. Ο βολβός υπήρχε, αλλά στην 2η φωτό του Σείριου που κάνει το πλοίο ανάποδα φαίνεται ότι έχει αφαιρεθεί. Μπορεί να μπήκε για να σηκώνεται η πλώρη και να μην έχει πρόβλημα ο καταπέλτης στα λιμάνια.Μπορεί ακόμα να τον έβαλαν για να βελτιώσουν λίγο την ταχύτητα, ποιος ξέρει.

@ proud: Παντόφλα να πλαγιοδετεί και να της φορτώνουν τα ΙΧ με κρένι ακόμα δεν έχω δει.

Link to comment
Share on other sites

Να προσθέσουμε στο θέμα, ότι στην πλοιοκτήτρια εταιρεία της SARA D., την DELCOMAR, όπως εδώ και αρκετό καιρό έχουμε αναφέρει, ανήκει πλέον και το (πρώην) δικό μας ΦΑΕΘΩΝ, και νυν ENZO D. το οποίο υποθέτω θα είναι και το "καμάρι" της εταιρείας, αν αναλογιστεί κανείς ότι εκτός από την πανέμορφη αλλά κάπως ...ηλικιωμένη :D SARA D., τα άλλα δύο πλοία που κατέχει είναι το EOLO και το ΕRIC P. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Στοιχεία και λεπτομέρειες για το Sara D μας έχουν πει οι προλαλήσαντες, εγώ έχω να προσθέσω κατηγορία στο gallery από την περυσινή επίσκεψη στην περιοχή. Μπαίνοντας στο Porto Torres το Sara D ανοίγει το στόμα του και στρίβει αριστερά για να πάει για τη θέση του. Πολύ περίεργο κατασκεύασμα πραγματικά, αυτή η υπερκατασκευή πάνω από τη γέφυρα, μου θυμίζει φέσι.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
  • 7 months later...
  • 1 year later...

Τη Σάρα τη Δ την είχαμε δεί πρίν 8 χρόνια στο Porto Torres, μια που ξαναβρεθήκαμε στην περιοχή και έτυχε στην πλώρη μας, να την δούμε και εν έτη 2019. Η μοναδική αλλαγή είναι η προσθήκη του logo της πλοιοκτήτριας εταιρείας Delcomar, κάτω από τη γέφυρα. Αυτήν τη φορά έχουμε και την πρυμνιά όψη της παντόφλας, όπως αυτή προχωρά για πλαγιοπρυμνοδέτηση στο Porto το Torres. Προσέξτε στο ντέκ κάτω από τη γέφυρα τη σιδηροκατασκευή στήριξης του έξτρα βάρους της υπερκατασκευής. Άλλο σημείο ενδιαφέροντος, ο μηχανισμός της πλώρης με το visor. Οι εκδορές πλώρα και δεξιά πάνω από την ίσαλο, καταμαρτυρούν πως το πλοίο έρχεται σε μεγάλη τριβή με τους ντόκους. Για το τέλος, μια φωτογραφία του μαζί με το Rhapsody - Βοναπάρτη, χάριν σύγκρισης μεγεθών.

Link to comment
Share on other sites

Δεν το ξέρω σίγουρα αυτό. Πιθανολογώ όμως πως είναι περισσότερο για καλύτερη πλεύση και για να μην χτυπάει το κύμα πάνω στον καταπέλτη. Αν είχε γίνει για να ταξιδεύει με παραπάνω θάλασσα, θα είχε καλυφθεί και λίγο πιο πίσω το γκαράζ, φαντάζομαι.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...