Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Αφού σε περάσω από λαικό, πατριωτικό δικαστήριο για τα αιρετικά πράγματα που γράφεις:D , και με ταπεινότητα μπροστά στον άρχοντα του Ιονίου που μάλλον θα με διορθώσει αργότερα μέσα στην ημέρα, έχω την αίσθηση πως η "καινοτομία" του Ερωτόκριτου όσον αφορά το χρόνο ταξιδίου ήταν πως έκανε το Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Κέρκυρα - Ancona σε λιγότερο από 36 ώρες που τότε ήταν το δεδομένο της γραμμής με El Greco και λοιπούς συγγενείς. Δεν ξέρω δηλαδή αν το έκανε 24 ή 28, αυτό που θυμάμαι ήταν πως η διαφήμιση της εποχής ήταν βασικά το "ταχύτερο από τα άλλα - λιγότερο από 36".

Link to comment
Share on other sites

Το πλοίο δεν έτυχε να το ταξιδέψω ούτε και το είχαν συνηθίσει τα μάτια μου, οπότε δεν μπορώ να πω ότι θα μου λείψει. Αυτό όμως που ήθελα να ρωτήσω είναι το γιατί πουλήθηκε για σκραπ. Είχε βγάλει τελευταία πολλά προβλήματα, είχε προβλήματα εναρμόνισης με νέους κανονισμούς ή ήταν απλώς μια απόφαση της εταιρείας? Όχι ότι είναι περίεργο για ένα πλοίο της ηλικίας του, αλλά βλέποντας το Λατώ να συνεχίζει την καριέρα του, μου φάνηκε κάπως παράξενο.

Link to comment
Share on other sites

Πιστεύω όλα τα παραπάνω που αναφέρεις!!!

Το πλοίο χρειαζόταν να εναρμονιστεί με τους καινούργιους κανονισμούς.

από κει και πέρα μεταφερόσουν σε μια άλλη εποχή μιας και καμπίνες, χώρος receprion και σαλόνι ήταν αυτούσια από την Ιαπωνία.

Τα μηχανικά προβλήματα ήταν σε ημερήσια διάταξη, για αυτό καθυστέρησε να αναχωρήσει για το τελευταίο ταξίδι του (σπασμένη μια μηχανή :o ).

Ενώ τέλος η εταιρεία έχει αγοράσει ένα πλοίο (Princess T) νεότερο, που όταν αποφασίσει να τελειώσει τη μετασκευή του θα έπρεπε να έδιωχνε κάποιο από τα αλλά πλοία για να το δρομολογήσει.

Ίσως ο λόγος που συνεχίζει το Λατώ και όχι το Ερωτοκριτος να είναι όταν μετασκευάστηκαν τα πλοία, το Λατώ που υπέστη μεγαλύτερη μετασκευή να είχε εναρμονίσει περισσότερο με την συνθήκη του Solas 90, αντί του Ερωτοκριτου, όποτε να χρειαζόταν μικρότερο βαθμό συμμόρφωσης με τη νέα Solas.

Link to comment
Share on other sites

Nick στις αρχες ο Ερωτοκριτος εκανε απευθειας δρομολογια Πατρα-Ανκονα με ολο το δρομο σε 22 ωρες περιπου.

Οσο για τους λογους που αποχωρησε ενω το Λατω θα τα θαψει ολα στα Χανια συμφωνω απολυτα με το παραπανω ποστ.

Link to comment
Share on other sites

οπως εχουμε ξαναπει πολλες φορες, τον εφερε στην ελλαδα η strintzis lines, με σκοπο να τον μετονομασει σε ionian sea και να παει στη γραμμη της ancona παρεα με galaxy & island. οι στριντζαιοι φοβηθηκαν το κοστος της μετασκευης και τον εδωσαν στις μινωικες, παιρνοντας το πρωτο superferry (που ειχε ελθει στην ελλαδα με το αδελφο του το μετεπειτα πατμος) και μετρητα.

αρχες του 1992 δρομολογειται απο τις μινωικες πατρα ancona, χωρις μετασκευη (μικροπροσθηκες και εναρμονιση του safety). εκανε σκαρτες 24 ωρες μειωνοντας κατα πολυ το χρονο της διαδρομης, αλλα ποτε δε διαφημιστηκε για αυτο. προβαλοταν κυριως σαν πλοιο για φορτηγα και camping on board. 2 δρομολογια ancona πατρα και ενα ancina ηγουμενιτσ. το καλοκαιρι του 1995 κανει εναλλαξ δρομολογια με το αρετουσα και την επομενη χρονια μετακομιζει στη γραμμη της βενετιας...

Κατ' αρχήν ήταν ένα από τα αγαπημένα μου βαπόρια. Βαπόρι αμπάσο αλλά επιβλητικό, που δεν βιάστηκε στη μετασκευή σαν το αδελφό του και που γενικότερα όσο το πρόσεχαν δεν πρόδοσε ποτέ τους ιδιωκτήτες του. Ήταν το πρώτο καράβι (αν θυμάμαι καλά) που μείωσε τη διάρκεια του ταξιδιού Πάτρα Αγκώνα σε λιγότερο από 24 ώρες άσχετα αν δεν διαφημίστηκε όσο τα ΣΟΥΠΕΡΦΑΣΤ και το ΑΡΕΤΟΥΣΑ μελλοντικά.
πως η διαφήμιση της εποχής ήταν βασικά το "ταχύτερο από τα άλλα - λιγότερο από 36".

nick απο το γεναρη του 92, μεχρι το καλοκαιρι του 95 εκανε δυο δρομολογια την εβδομαδα πατρα ancona σε λιγοτερο απο 24 ωρες και τα καλοκαιρια προστιθετο και ενα τριτο δρομολογιο ancona ηγουμενιτσα σε 17 ωρες περιπου. νομιζω (εχω χασει και τα φυλλαδια της εποχης) οτι στη διαφημιση δεν γινοταν αναφορα σε 36 ωρες, αλλα οτι φτανεις σε λιγοτερο απο μια μερα ή κατι τετοιο. επαναλαμβανω ομως οτι δεν ειχε πολυδιαφημιστει για την ταχυτητα του, αλλα για το camping on board και τα πολλα φορτηγα που επαιρνε.

ο λογος που φευγει ο ερωτοκριτος, αλλα το λατω μενει, εινα οτι τη διετια 87-89 το λατω υπεστη εκτεταμενη μετασκευη στο περαμα. ξηλωθηκαν τα παντα και ολο το ξενοδοχειακο εγινε εξ αρχης, με ολες τις προδιαγραφες πυρασφαλειας, γι'αυτο και δεν εχει θεματα με ακαυστα κλπ. ο ερωτοκριτος δεν μετασκευαστηκε στην Ελλαδα ποτε. μπορει να εγιναν επι μερους προσθηκες και αλλαγες εσωτερικα και τα κατα το νομο απαραιτητα, αλλα ποτε δεν εγινε το γενικο ξηλωμα που εγινε σε ολα τα αλλα της γενιας του. απο το 2002 που εφυγε απο τις μινωικες, αρχισε η κατω βολτα. στις επισκευες γινονταν τα απολυτως απαραιτητα. εχω αναφερει και παλιοτερα ωραιες σκηνες για αποχετευσεις που δεν λειτουργουσαν κλπ.

τα υπολοιπα τα ειπατε.

ηταν χαρακτηριστικη και κλασσικη φιγουρα του λιμανιου της πατρας. η πατρα ηταν η αφετηρια του ολα αυτα τα χρονια, ειτε πηγαινε ancona, ειτε bari, ειτε brindisi, ειτε monfalcone. και οι αργες μανουβρες του θα λειψουν και η περιβαλλοντικη τσιμινιερα τουB). περα απο το καραβολατρικο κομματι, ειναι ενα πλοιο που εβγαλε τα λεφτα του, για ολες τις εταιρειες που ταξιδεψε

Link to comment
Share on other sites

Μία σημείωση: Σε μπροσούρα των Μινωικών (νομίζω του 92) αναφερόταν στο νεότευκτο τότε ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ, με έμφαση όπως λέει ο proud στο camping αλλά στη φωτο είχε το τότε KISO (σημερινό ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ) με τα σινιάλα των Μινωικών, απόδειξη του ότι και οι πρόγονοι του Photoshop μια χαρά κάνανε τη δουλειά τους. B)

Link to comment
Share on other sites

Άραγε πέρασε το κανάλι για κάτω; Tα τελευταία στίγματα του πλοίου στο AIS στις 27/12 το δείχνουν να είναι αρκετές ώρες στο ίδιο σημείο λίγο μετά την είσοδο του καναλιού.

Link to comment
Share on other sites

Mε τον Ερωτόκριτο ταξίδεψα το 2001 για Βενετία με τα σινιάλα της Minoan, με πολύ καλή μου φίλη και πλοίαρχο τον πατέρα της, κύριο Cerbini. Θα κοιτάξω για φωτογραφίες του εσωτερικού από τότε.

Και λογικά προϊστάμενο τον πατέρα μου... :D

ΥΓ.: Μήπως έχει κάποιος κάποιο σχέδιο του πλοίου;; Θέλω κάποια στιγμή να προσπαθήσω να φτιάξω ένα μοντέλο του και θα μου χρειαστούν... ;)

Link to comment
Share on other sites

Το Ερωτοκριτος πριν αγοραστεί από την Strintzis Lines, είχε σχεδόν συμφωνηθεί η αγορά του από την ΑΝΕΚ, την ιδία περίοδο που η δεύτερη είχε αγοράσει το Λατώ. Όμως τελικά η ΑΝΕΚ έκανε πίσω και αγόρασαν τελικά του Λισσος, επειδή ήταν πολύ πιο φτηνότερο το Λισσος.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Αν δεν κάνω λάθος, κάπου στα τέλη της θητείας του ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ στη Minoan Lines είχε δρομολογηθεί για Porto Marghera, χωρίς να ακουστεί τίποτα ιδιαίτερα εγκωμιαστικό για την επιλογή αυτή. Αν πήγαιναν εκεί και άλλα πλοία οχηματαγωγά (της εταιρείας των Κ. Αγαπητού και Στεφ. Βουράκη), για κάποιο διάστημα, δεν είμαι σίγουρος.

Σαν maritime way εκανε δρομολογια εως τοτε που κοπανησε στην Ηγουμενιτσα, παρεα με το el greco λιγο καιρο και μετα εκεινο πηγε Πριντεζι με king minos. Δεν πηγαινανε καλα τα βαπορια σε εκεινη την γραμμη αλλα ο κοσμος τοτε επελεγε νεα και γρηγορα πλοια! Edited by proud_ionian
move
Link to comment
Share on other sites

Eπί Μaritime Way ο ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ έκανε Μπάρι και μετά συνέχιζε για Monfalcone, ένα λιμάνι δίπλα στην Τεργέστη. ;)

Αφού πήγε άκλαφτο, προσγειώθηκε στο Μπρίντιζι παρέα με EL GRECO και KING MINOS.

Edited by proud_ionian
move
Link to comment
Share on other sites

Ναι Monfalcone εχεις δικιο, δεν θυμαμαι κατι για Μπαρι! Δεν επεσε και αρκετο χρημα οπως στο Λατο. Ιστορικο καραβι ο Ερωτοκριτος αλλα σε οχι και τοσο καλη κατασταση!

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Δεν θυμαμαι ΠΟΤΕ πλοιο των μινωικων γραμμων απο τν συγχρονη ιστορια της αλλα και παλαιοτερα να εχει περασει απ ολα τα λιμανια της Ιταλιας (Γραμμες Ελλαδας - Ιταλιας ) . ....

 

ο ερωτοκριτος ομοιως. με διαφορετικα χρωματα και αφεντικα ομως

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
On 1/25/2007 at 7:48 PM, George said:

Ο βάπορας την έκανε σήμερα στις 18:15 μετά την αναχώρηση του ΔΙΑΓΟΡΑ με τη βοήθεια δύο ρυμουλκών. Χορταστική μανούβρα για όσους βρέθηκαν στο κόκκινο με την πλώρη να περνάει ελάχιστα μέτρα από τα κεφάλια μας και 188 μέτρα να απλώνονται μπροστά μας. Η φωτογράφιση αδύνατη γιατί ήταν νύχτα. Εδώ όμως μπορείτε να θαυμάσετε το νέο όνομα που παραπάνω έγραψα και το νέο λιμάνι νηολόγησης που δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από αυτό του Πειραιά!!!

Αξίζει νομίζω, εστω και μετα απο τοσα χρονια, να δούμε ενα μικρό βιντεο απο εκεινη την ομορφη στιγμή.

Η είκονα είναι μετρια κυρίως λογω της νύχτας,ενω προτιμησα να μην εχει ηχο, μιας ηταν πραγματικα αθλιος

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
1 hour ago, ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ said:

ISHIKARI                                          DAISETSU

επιβατηγά/οχηματαγωγά

Τaiheyo Ferry KK,Nagoya

Naikai,Setoda 1974                          1975

11880 grt  175.6x24x6.7 m

2 MAN 20580 kw  21.5 kn
Επιβάτες 905  1550 γραμμικά       1200  γραμμικά 

Γραμμή Νagoya-Ohita

1975  Nagoya-Sendai-Tomokomai
1980 Eπιμήκυνση 188.4 m  12888 grt

                                                           1985   Πώληση  Ηigashi Nippon Ferry,όνομα VARUNA

                                                           1987         "         ANEK Lines                        ,    "       ΛΑΤΩ

1990 Πώληση Strintzis Lines

1991        "       Minoan  Lines

        όνομα ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ  

Πηγή faktaomfartyg

Tελευταία φωτο DAISETSU πριν από την επιμήκυνση.

   

ishikari_1974_2.jpg

daisetsu_1975_1.jpg

daisetsu_1975_2.jpg

Ας τα έχουμε και στο θέμα του πλοίου

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...