Jump to content
Shipfriends

Tarifa & Algeciras - Ceuta & Tangiers


Recommended Posts

  • 1 month later...

Τα τελικά νούμερα σύμφωνα με την εφημερίδα, δείχνουν αύξηση 33% σε επιβάτες και 44% σε οχήματα σε σχέση με το 2022 για τις γραμμές του Μαρόκου. Μη δούμε κι άλλα ελληνικά πλοία να καταλήγουν εκεί του χρόνου μέσω της AML.

Link to comment
Share on other sites

Algeciras-Tanger μπορεί να θεωρείται κατηγορία πλοων short international, όμως επειδή είναι μια πολύ κοντινή απόσταση εντός προστατευμένης θαλάσσιας περιοχής είναι πολύ πιο εύκολο να πάρεις κάποιες εξαιρέσεις απο την σημαία , η δεν χρειάζεται συμμόρφωση με Στοκχόλμη για 4m κύμα που συνήθως απαιτεί η κατηγορία αυτή . 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Αν δεν κάνω λάθος η γραμμή είναι και επιβατική. Το καλοκαίρι δούλευε εκεί το Tom Sawyer, ενώ τώρα το Volcan de Tauce. Κάτι ενδιαφέρον που παρατήρησα είναι πως σήμερα το Tauce προσέγγισε και στην Ceuta. Πάντως βλέπουμε πως η αύξηση της κίνησης δεν ήταν μόνο στην γραμμή Algeciras - Tanger Med. Υποθέτω πως αυξημένη κίνηση θα είχαν και οι υπόλοιπες γραμμές Ισπανίας Μαρόκου, όπως Almeria - Nador, και άλλες.

Link to comment
Share on other sites

Mea culpa, έχεις απόλυτο δίκιο. Ακόμη και με το Al- Andalus Express που ξεκίνησε τη γραμμή, πουλούσαν και κάποιες λίγες θέσεις επιβατων. Πάντως η στόχευση είναι ξεκάθαρα τα φορτηγά. Κι αυτό γιατί αν οδηγήσει κανείς από το Motril ως την Almeria(1 ώρα και απόσταση) αλλά και πέρα από αυτήν, όλη η περιοχή είναι ένα αχανές θερμοκήπιο. Πρέπει να το δεί κανείς για να το πιστέψει, τεράστιες εγκαταστάσεις η μία δίπλα στην άλλη. Και μεγάλο κομμάτι όλης αυτής της παραγωγής πάει πρός τα κάτω.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Επειδή έχει προκύψει ένα θέμα στο topic του Κρήτη ΙΙ για το πόσο ταιριαστό είναι για τη γραμμή του Μαρόκο, ας ξεκαθαρίσουμε κάποια πραγματάκια. Σε σύγκριση με τα Morocco Sun & Star σαφώς και το Κρήτη ΙΙ είναι μεγάλο. Και επειδή δεν έχει σημασία το μήκος, αλλά το γκαράζ στη συγκεκριμένη γραμμή ας δούμε κάποια στοιχεία.

Morocco Star: 755 lm

Morocco Sun: 850 lm

Κρήτη ΙΙ: 1700 lm

Τα νούμερα μιλάνε από μόνα τους. Το γκαράζ του Κρήτη είναι όσο μεγάλο όσο του Star και Sun μαζί. Θα δοκιμάσει τέτοια αύξηση στη χωρητικότητα η AML; Η κίνηση στη γραμμή έχει ανοδική πορεία αλλά δεν νομίζω να δικαιολογεί μια τέτοια κίνηση. Ειδικά όταν φέτος το καλοκαίρι η AML τα κατάφερε χωρίς το Morocco Star, το οποίο ήταν δεμένο στο Γιβραλτάρ από τα τέλη Αυγούστου και εκεί παραμένει μέχρι σήμερα. Σε σύγκριση με τα υπόλοιπα πλοία της γραμμής το Κρήτη ΙΙ θεωρείται μεγάλο με βάση το μήκος, καθώς τα περισσότερα πλοία έχουν μήκος 130 - 160 μέτρα (Kattegat, Tanger Express, Poeta Lopez Anglada, Volcan de Tamasite, Morocco Sun, Patria Seaways). Τώρα από γκαράζ το Κρήτη δεν είναι 'μακριά' από τα υπόλοιπα. Μπορεί να συναντήσει εκεί κανείς πλοία από 700 εως και 2000+ lane meters (πχ Napoles). Επομένως δεν είναι αδύνατη η δρομολόγηση ενός πλοίου τέτοιας χωρητικότητας στη γραμμή, άλλα δύσκολα θα γινόταν μια τέτοια κίνηση από την AML. Κατά καιρούς βλέπουμε πλοία τέτοιου μεγέθους στο Στενό αλλά από εταιρείες όπως η Balearia και Armas. Και το Βενιζέλος είχαμε δει πριν κάποια χρόνια, αλλά δεν είχε αγοραστεί το Sun τότε, ούτε το Star είχε ξεκινήσει δρομολόγια. Για αυτούς τους λόγους θα μου έκανε μεγάλη εντύπωση μια τέτοια εξέλιξη, αλλά ποτέ δεν ξέρεις.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Μετά τη γραμμή του Algeciras, πλέον η DFDS επιθυμεί να επεκταθεί και λίγο ανατολικότερα. Πρόκειται για το λιμάνι του Motril, από όπου η εταιρεία σκοπεύει να ανακτήσει την σύνδεση που είχε λίγο παλαιότερα η FRS, για που αλλού, για τη Ταγγέρη. Σκοπός της, να ανταγωνιστεί τη Balearia, που αυτή τη περίοδο είναι μόνη της στη γραμμή και τη Maritima Peregar που δραστηριοποιείται από το λιμάνι της Malaga (1 ώρα απόσταση με το αυτοκίνητο). Η Balearia έχει δρομολογημένο το Volcan de Tauce, των 62 φορτηγών και 250 επιβατών, με καθημερινές αναχωρήσεις από κάθε λιμάνι, μεσημέρι (14:00) από το Motril, και βράδυ (01:00) από το Tanger Med. Όπως είχε αναφέρει λίγο παραπάνω ο @Nick the Greek, η γραμμή είχε μεγάλη αύξηση σε φορτίο τον τελευταίο καιρό. Λέγεται πως τα δρομολόγια θα ξεκινήσουν στις αρχές του νέου έτους, χωρίς να αναφέρεται το όνομα του πλοίου, ούτε τα χαρακτηριστικά του. Τώρα που έχουν 3 πλοία στο Στενό πάντως, εύκολα στέλνουν ένα από αυτά εκεί (το Patria Seaways για παράδειγμα). Την ίδια στιγμή η Peregar ναυλώνει το ένα πλοίο μετά το άλλο (αρχικά το Tom Sawyer, μετά το Ciudad de Ibiza και τώρα το Wasa Express), η Intershipping έχει μείνει χωρίς επιβατηγό πλοίο στο Στενό και η Armas προσπαθεί να καλύψει τα κενά της. Πραγματικά επικρατεί ένα χάος. Όσο για τη γραμμή Malaga - Tanger Med/Ceuta, οι Ισπανοί καραβολάτρες - γνώστες της περιοχής αναφέρουν πως τα πλοία της Peregar πιο πολύ προς το άδεια, παρά προς το γεμάτα είναι. Παρόλα αυτά η εταιρεία στηρίζεται πολύ στη γραμμή και στέλνει το ένα πλοίο μετά το άλλο.

 

Link to comment
Share on other sites

Σε θεωρητικό επίπεδο, για σοβαρές εταιρείες του χώρου όπως η DFDS αυτές οι γραμμές είναι low hanging fruit όπως λένε οι Άγγλοι. Δηλαδή είναι το επίπεδο του ανταγωνισμού στη γραμμή τέτοιο που μπορεί κανείς να μπεί και να αποκτήσει μερίδιο αγοράς με σχετική ευκολία. Η Balearia όπως και όλες οι Ισπανικές εταιρείες για μένα έχουν ένα τεράστιο ερωτηματικό δίπλα από το όνομά τους και την διοίκησή τους, η Peregar είναι αμελητέο μέγεθος. Η πελατεία όμως είναι διαφορετική, τα δεδομένα διαφορετικά, έχει ενδιαφέρον να δούμε πως θα εξελιχθούν.

 

Αυτό με τα πλοία της Peregar που δεν είναι γεμάτα, δε μου κάνει εντύπωση πάντως. Την τελευταία δεκαετία έχω βρεθεί 5-6 φορές στη Malaga είτε όταν είχαν το Festivo, είτε όταν είχαν το Friedrich Russ, ποτέ δεν τα έχω δεί γεμάτα.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Όπως πολύ σωστά ανέφερε εδώ ο φίλος Diagoras, το Mistral βρίσκεται πλέον στο Στενό. Παρόλα αυτά, μέχρι στιγμής δεν φαίνεται να αντικαθιστά το Miramar Express, αλλά το Al Andalus Express. Δουλεύει λοιπόν στη γραμμή Algeciras - Ceuta, για χάρη της Maritima Peregar.

Edited by BS CHIOS
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...