Jump to content
Shipfriends

Tarifa & Algeciras - Ceuta & Tangiers


Recommended Posts

Με αφορμή και τη νέα ναύλωση του Highspeed 2 στην περιοχή, θα πρέπει να ευχαριστήσουμε την HSW που συνεχίζει να μας «ταξιδεύει» σε μέρη θαυμαστά κι ονειρεμένα. Μετά τις όμορφες Αζόρες, τώρα σε ακόμα καλύτερες περιοχές. Στήλες Ηρακλέους και Ταγγέρη. Θρυλικές περιοχές. :) Όχι σαν τη ΝΕΛ που ένα ταξίδι μας πήγε…κι αυτό σε εκείνο το διαολότοπο τη Σαφάγκα. :D

Έχει πολύ ενδιαφέρον το πόσες πολλές εταιρείες…FRS , EUROFERRYS, BALEARIA, ACCIONA/TRANSMED, COMARIT, IMTC, COMANAV…δραστηριοποιούνται στην περιοχή και σε πολλές γραμμές ανάμεσα στα Ευρωπαϊκά λιμάνια … Algeciras , Tarifa, Gibraltar, Almeria, Malaga … και στα Μαροκινά Tαnger, Tαnger Med, Nador … και τα αυτόνομα Ισπανικά Ceuta, Melilla.

Το Tαnger Med ( που είπε κι ο aiolosii) είναι ένα νέο εμπορικό λιμάνι κάπου 40 km Ανατολικά της Ταγγέρης και φιλοδοξεί να γίνει το μεγαλύτερο λιμάνι της περιοχής στην Αφρικανική πλευρά.


ΥΓ Θα πρέπει να γίνει και μία σύσταση…ενδεχομένως και διπλωματικό διάβημα…προς τον Βασιλιά του Μαρόκου
…για το θλιβερό φαινόμενο…να μην πιάνει το AIS σε όλα τα λιμάνια του Μαρόκου. :P

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

ΥΓ Θα πρέπει να γίνει και μία σύσταση…ενδεχομένως και διπλωματικό διάβημα…προς τον Βασιλιά του Μαρόκου

…για το θλιβερό φαινόμενο…να μην πιάνει το AIS σε όλα τα λιμάνια του Μαρόκου.:P

Και στις Αζόρες επίσης ΝΗΡΕΑ, μπορει το καλοκαιρι να ψαχνομαστε παλι κατα κει:), και επειδη ως γνωστον χωρις το εργαλειο πουθενα δεν παμε, και κατι περιεργοι τυποι πανε και πατανε το κουμπι για να τυρανανε τους υπολοιπους :D, θερμο διπλωματικο επεισοδιο να γινει :).

Επισυνάπτονται φωτογραφιες απο Ταγγερη και Αλμερια που δεν εχουν καμια σχεση με διολότοπους ;)

post-1583-128326984206_thumb.jpg

post-1583-128326984208_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ας ρίξουμε και μια ματιά σε κάποια πρόσφατα στοιχεία για την κίνηση των κυρίων γραμμών της περοπχής, έστω και σε μια ειδική περίοδο. Στα τέλη Νοεμβρίου (27-30), οι Μουσουλμάνοι γιόρταζαν το Eid al-Adha και υπήρχε μεγάλη μετακίνηση Μουσουλμάνων από την Ισπανία προς το Μαρόκο. Συνολικά μετακινήθηκαν –σε διάστημα 1 βδομάδας (20-26/11) προς το Μαρόκο 56.000 επιβάτες και 16.000 οχήματα έναντι 40.000 και 12.000 που ήταν την αντίστοιχη περυσινή περίοδο της γιορτής. Και αναλυτικά σε κάθε γραμμή ήταν:

Algeciras-Tangier, 28.000 και 9.000 οχήματα

Algeciras-Ceuta, 19.000 και 4.000

Tarifa-Tangier, 9.000 και 2.600

Να σημειωθεί ότι η γραμμή Tarifa-Tangier είναι ανερχόμενη καθώς διπλασιάσθηκαν τα οχήματα από πέρυσι και μέχρι στιγμής δραστηριοποιείται μόνον η FRS.

Και όλα αυτά τα έψαξα, καθώς είχα την απορία: πόση πια κίνηση υπάρχει χειμωνιάτικα για να ναυλώσει κάποιος ένα καλό και μάλλον ακριβούτσικο ταχύπλοο…και μάλιστα να ακούγεται και για δεύτερο? Και τι θα γίνει μετά? Θα δουλέψει τον χειμώνα και το καλοκαίρι (την υψηλή περίοδο) θα φύγει? Μάλλον όχι…θα έλεγα. Πιθανότερο να είναι ναύλωση που, εάν πάει καλά η δουλειά, θα μετατραπεί σε πώληση. Λογικό δεν είναι?

Link to comment
Share on other sites

Δε κάνεις λάθος. Από όσο ξέρω αυτό είναι το σκεπτικό των ναυλωτών. Το Highspeed 2 & το Highspeed 3 αρχικά ναυλωθήκαν για να δουν οι ναυλωτές εάν τους κάνουν, έτσι ώστε να τα αποκτήσουν εάν τους ικανοποιούν αλλά και να ικανοποιεί το τίμημα την εταιρεία.

Link to comment
Share on other sites

Δεν νομίζω ότι πρόκειται για την ACCIONA/TRANSMED, εάν μιλάμε για το ίδιο δημοσίευμα. Το δημοσίευμα αναφέρεται σε νέα γραμμή Βαρκελώνη-Ταγγέρη, η οποία αποκλείεται να εκτελείται από ταχύπλοο, καθώς η απόσταση είναι καμιά 500αριά μίλια.

Πράγματι η γραμμή αυτή (Agadir - Barcelona - Alicante - Canaries - Agadir ) θα εξυπηρετηθεί από το νεότευκτο Jose Maria Entrecanales , (Ro-Ro 3.500 lanem) που θα ενταχθεί στο στόλο της Acciona τις επόμενες εβδομάδες.

Link to comment
Share on other sites

Πέρα από την έλευση του HS2...ξανάρχισε πριν λίγες μέρες και η γραμμή Algeciras-Gibraltar που είχε διακοπεί πριν 40 χρόνια, λόγω Ισπανοβρετανικών εντάσεων για το μέλλον του βράχου. Την γραμμή θα κάνει το καταμαραν "Punta Europa Segundo", για το οποίο δεν μπόρεσα να βρω κάτι. Παρεμπιπτόντως το "Punta Europa" (σκέτο) ήταν ο νυν ΦΟΙΒΟΣ, ο οποίος μαζί με την πρώην ΑΘΗΝΑ δούλεψαν για πολλά χρόνια στις γραμμές Algeciras-Ceuta/Tangier. Η δε η εταιρεία του "Punta Europa Segundo" είναι η Ισπανική Transcoma, η οποία απ' ό,τι είδα είναι μεταφορική, logistics κλπ. Και μάλλον είναι νέος παίκτης στην περιοχή.:rolleyes:

Gibraltar, Spain resume ferry link after 40 years

AFP, Wed Dec 16

GIBRALTAR (AFP) – A ferry service between Spain and the disputed British colony of Gibraltar reopened Wednesday, 40 years after it was closed by the Spanish dictatorship of Francisco Franco.

A 150-seat catamaran, the "Punta Europa Segundo", made the inaugural half-hour crossing from the Spanish port of Algeciras to the rocky islet off Spain's southern coast.

A Spanish company, Transcoma, is to operate a daily service between the two points, aimed at tourists as well Spanish workers employed in Gibraltar.

The link was closed by Franco's government in 1969 at a time of increasing restrictions against the British territory, which included the closure of the land frontier which did not fully reopen until 1985.

Its resumption was the result of talks involving Britain, Gibraltar and Spain in July as part of ongoing forum which seeks to establish areas of cooperation between the territory and Madrid.

Spain hailed the new service.

"Spain is confident that this example of local cooperation serves the forum's objective to promote economic and social development of Gibraltar" and the area of Spain around Gibraltar, Spain's foreign ministry said in a statement.

It said the ferry was expected to carry about half a million passengers annually.

Guests on the inaugural voyage included Luis Felipe Fernandez de la Pena, director general for foreign policy at the Spanish foreign ministry, and Maria Isabel Durantes Gil, director general for commercial shipping at the Spanish development ministry.

They were greeted at the quayside by Gibraltar's transport and deputy chief minister Joe Holliday.

The only other regular ferry service to Gibraltar comes from the Moroccan port of Tangiers.

A Spanish airline, Air Andalus, currently operates the only regularly scheduled flights between Spain and the territory.

Madrid blocked regular air services between Spain and the territory in 1979 but allowed them to resume in December 2006.

British Airways cancelled its Madrid-Gibraltar route in September 2007 due to what it said were operating restrictions at both airports, and national carrier Iberia stopped its service last year for what it said were commercial reasons.

Spain ceded Gibraltar to Britain in 1713 under the Treaty of Utrecht but has retained a constitutional claim should Britain renounce sovereignty.

Its strategic position at the western entrance to the Mediterranean has long been of military interest.

Now a haven for tourism, shipping and offshore banking because of its favourable tax laws, its people overwhelmingly rejected an Anglo-Spanish proposal for co-sovereignty in a referendum in 2002.

In recent months, Spanish media has reported growing confrontations between the Royal Navy and Spain's Civil Guard police force in the waters around the promontory.

Police in Gibraltar earlier this month detained four Civil Guard officers who had chased two suspected drug smugglers into its territorial waters.

Link to comment
Share on other sites

Το λιμανι της Ταριφας παντως φαινεται αρκετα στριμωγμενο απο τις φωτο με το HS2

Αυτο ισως να εξηγει και το λογο που ηθελαν πλοιο μεχρι καποιο συγκεκριμενο μηκος και οχι μεγαλυτερο.

Καλά, δεν πρόκειται ακριβώς για λιμάνι…λιμανάκι θα το έλεγα. Νομίζω ότι το πρόβλημα με το μήκος του HS2 δεν είναι τόσο η λεκάνη του λιμανιού (τα μεγάλα της FRS είναι 87 μέτρα) ... αλλά η μικρή προβλήτα. Και για να το καταλάβουμε, ας δούμε μια ωραία αεροφωτογραφία της Ταρίφα που φαίνεται καλά το λιμάνι. Το λιμάνι έχει 2 Γ, ένα μικρό κι ένα μεγάλο. Στη φωτό φαίνεται ένα από τα μικρά ταχύπλοα της FRS ( που είναι 60μέτρα) δεμένο στο μικρό Γ, εκεί που δένει τώρα το HS2. Το μεγάλο είναι καπαρωμένο από τα μεγάλα της FRS, οπότε αναγκαστικά ο «νέος» πάει στο μικρό. Και μετρώντας με το Google Earth (ως άλλος NHSOS XIOS:D) είδα ότι το μικρό Γ είναι γύρω στα 70 και το μεγάλο γύρω στα 90 μέτρα. Οπότε το HS2 (72 μέτρα) θα έπρεπε να χωράει στα 70 για να μη κόβει από την άλλη προβλήτα. Αλλά σου λένε οι Ισπανοί…κομμάτια να γίνει, για 2 μέτρα θα τα χαλάσουμε? Οπότε μόλις κατατροπώσουμε και εκδιώξουμε την FRS…θα πάρουμε και το μεγάλο Γάμμα…και θα μπορούν άνετα να πάνε εκεί και τα HS4/5.:rolleyes:

Πέρα από την πλάκα, το λιμανάκι είναι μικρό και τα ταχύπλοα θα πρέπει να ζορίζονται αρκετά όταν φυσάει και έρχεται μέσα όλος ο Ατλαντικός. Ειδικά η περιοχή της Ταρίφα είναι τίγκα στις ανεμογεννήτριες, και η παραλία της φημίζεται για θαλάσσια σπορ που θέλουν μπόλικο αέρα. Χαρακτηρίζεται μάλιστα ως "the windiest town in Europe".B) Καλά ταξίδια νάχουν οι άνθρωποι εκεί πέρα, αλλά μου φαίνεται ότι όταν έχει αέρα…θα νοσταλγούν τις «ήσυχες μέρες του Αυγούστου»…στην Ανδροτηνομυκονία.

ΥΓ Να μπαίνει άραγε το Λισσός στην Ταρίφα?:P

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

Το λιμανι της Ταριφας παντως φαινεται αρκετα στριμωγμενο απο τις φωτο με το HS2

Αυτο ισως να εξηγει και το λογο που ηθελαν πλοιο μεχρι καποιο συγκεκριμενο μηκος και οχι μεγαλυτερο.

Το λιμάνι είναι όντως στριμωγμένο αλλά δεν ήταν αυτός ο λόγος που ήθελαν να κόψουν κάποια μέρη του πλοίου (από 72m κάτω από 70m), εάν είχαν το πρόβλημα με το μήκος θα το είχαν κόψει.;)

Στην Ισπανική νομοθεσία υπάρχει ένας νομός που τα πλοία κάτω από 70m έχουν διαφορετική σύνθεση (μειωμένη) από τα πλοία μεγαλύτερα των 70m. Αλλά κατάφεραν και βρήκαν ένα παράθυρο στο νομο και το Highspeed 2 απέφυγε το πλαστικό χειρουργό!!

Link to comment
Share on other sites

Κοίταζα τις τιμές που έχουν τα ταχύπλοα της FRS από Ταρίφα για Ταγγέρη και μου φάνηκαν αρκετά τσουχτερές. Απόσταση 17-18 μίλια, διάρκεια 35'-45'...ο επιβάτης 37 ευρώ, το ΙΧ 93 ευρώ, η μηχανή 31 και το...ποδήλατο 15!!! Υπέρογκα δεν είναι για μια απόσταση περίπου σαν την Αίγινα? Αυτό άραγε να οφείλεται στο...ότι είναι διεθνής η γραμμή...έχουν και εκεί τίποτε παράξενες "κρατήσεις υπέρ τρίτων"...ή μήπως ελλείψει ανταγωνισμού τιμολογεί όσο θέλει?

Link to comment
Share on other sites

Ο λόγος των υψηλών τιμών είναι ξεκάθαρα η ύπαρξη μονοπωλίου και έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον πως θα διαμορφωθούν από εδώ και πέρα. Τα δε πλοία της FRS είναι αξιόλογα (μέγεθος, ταχύτητα ηλικία), αλλά στον ξενοδοχειακό τομέα υστερούν σημαντικά σε σχέση με το Highspeed.

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ότι το ξενοδοχειακό (από ένα σημείο και μετά) δεν παίζει τόσο μεγάλο ρόλο σε ένα ταξίδι 35-40 λεπτών, ούτε ένα καφέ δεν προλαβαίνεις να πιείς. Αντιθέτως, πιστεύω ότι εκείνο που βαρύνει περισσότερο είναι οι τιμές…αφού μιλάμε για παρόμοιας ποιότητας πλοία. Εάν λοιπόν το HS2 έχει μειωμένη σύνθεση και μικρότερες καταναλώσει και με 2 ή 3 κυκλικά δρομολόγια (αυτή την εποχή) μπορεί να προσφέρει αρκετά χαμηλότερες τιμές και να πάρει ένα αξιόλογο μερίδιο. Ίσως και 20-30% φθηνότερες από την FRS. Η οποία τότε τι θα κάνει? Αναγκαστικά θα μειώσει και αυτή τιμές και δρομολόγια. Ειδικά στα δρομολόγια είναι εντελώς υπερβολική η αντίδραση της. Δίνει σήμερα χειμωνιάτικα 8 κυκλικά δρομολόγια από 2 πλοία της…ούτε Πέραμα-Σαλαμίνα να ήταν. Τόσα δρομολόγια για να μεταφέρει καμιά χιλιάδα επιβάτες ημερησίως…και αν? Νομίζω ότι με μια έξυπνη εμπορική πολιτική υπάρχει μερίδιο και για το HS2. Σημαντικότερος όμως παράγων είναι ο άγνωστος μας (προς το παρόν) ναυλωτής…πόσο και πως θα στηρίξει την προσπάθεια.

Link to comment
Share on other sites

Σα να μην έφτανε ο καιρός που τους πήγε κάπου 4 μέρες με απαγορευτικό για ταχύπλοα...πλάκωσε και η Ισπανική επιτροπή ανταγωνισμού και ψάχνει για συμφωνίες μεταξύ 6 εταιρειών στη γραμμή Algeciras-Ceuta. Ευτυχώς, εμείς που ζούμε εδώ στην Ελλάδα είμαστε τυχεροί...που λειτουργεί άψογα οι ανταγωνισμός και αυτά τα κόλπα μας είναι άγνωστα...

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Απ' ό,τι βλέπω το Highspeed 2 κάνει ημερησίως 4 κυκλικά δρομολόγια, όταν ταξιδεύει. Και λέω "όταν", γιατί αφότου πήγε κάτω τους έχουν ρημάξει τα απαγορευτικά (6-7 ημέρες), για όλα τα ταχύπλοα του στενού εννοείται. Πολύς αέρας, κύμα και βροχή...και μάλιστα γύρω στα Χριστούγεννα, πλημμύρισε η Ταγγέρη.

Πάντως, αφότου είδα ότι το πλοίο το ναύλωσε η Comarit, πιστεύω ότι θα το στηρίξει στη νέα γραμμή και νομίζω ότι και οι Μαροκινοί επιβάτες θα το στηρίξουν. Δεν ξέρω εάν θα πάει και το HS3, αλλά νομίζω ότι το HS2 δύσκολα θα επιστρέψει πάλι στην Ελλάδα.

Link to comment
Share on other sites

Αν δεν κάνω λάθος στα specifications ενός ταχύπλοου αναφέρονται κάποιες προδιαγραφές οι οποίες θέτουν ένα ανώτατο όριο στο σημαντικό ύψος κυματος.Οπότε έτσι κι αλλιώς αν αυτό υπερβαίνει το πλοίο θα πρέπει να δένει.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Διαβάζοντας –όπως κάθε πρωί:D- τον Ισπανικό τύπο…είδα ότι ως ναυλωτές του HS2 αναφέρονται η Comanav και η LME (Lineas Maritimas Europeas)…αν και απ΄ όσα μας έχει πει ο orestis αυτές θα πρέπει να ανήκουν στον Όμιλο της Comarit. Και ότι διεκδίκησε και πήρε στα τέλη Νοεμβρίου την 2η θέση πρόσδεσης στο λιμάνι, η οποία διαθέτει και 2 προσκρουστήρες;), όπως φαίνεται και στη φωτό.

post-31-128326986066_thumb.jpg

Επίσης, προς μεγάλη ανακούφιση όλων μας:P …βγήκαν επιτέλους και τα στοιχεία της κίνησης της γραμμής Tarifa – Tanger για το 2009, όπου μέχρι τα μέσα Δεκέμβρίου η FRS ήταν μονοπώλιο. Έλαβε λοιπόν η FRS… 1.276.774 pasajeros και 305.205 vehiculos:D… με 7 κυκλικά δρομολόγια ημερησίως κατά μέσο όρο.

ΥΓ. Ορέστη, να δω τέτοιες ομορφιές στο Highspeed…και τι στο κόσμο…:D

Link to comment
Share on other sites

πάντως η επιβατική κίνηση του πλοίου εμφανιζεται αναιμική οπότε κι οι ναυλωτές προβληματισμένοι. Οπότε για την αγορά του αν δεν ανέβει η κίνηση δεν βλέπω να το προχωρούν.

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ότι είναι πολύ νωρίς για συμπεράσματα και μάλλον αυτή την στιγμή περισσότερο τους ενδιαφέρει το πλοίο παρά η κίνηση. Είναι βλέπεις άμαθοι από ταχύπλοα και θέλουν να δουν πως τα πάνε. Πιστεύω ότι είναι μονόδρομος για την Comarit η δρομολόγηση ταχυπλόων στην Tarifa που είναι το 3ο λιμάνι από επιβατική κίνηση μετά από την Βαρκελώνη και το Algeciras. Και δεν μπορεί να μείνει μόνο με μία εταιρεία. Κατά την γνώμη μου εάν το πλοίο δεν παρουσιάσει προβλήματα θα μείνει εκεί. Και όταν με το καλό υψώσει την Μαροκινή σημαία και φορέσει αραβικά σινιάλα...τότε θα αρχίσει η ο πραγματικός ανταγωνισμός. Και πιστεύω ότι υπάρχει αρκετή κίνηση (και μάλιστα αναπτυσσόμενη) για 2 εταιρείες.

Link to comment
Share on other sites

Δεν ξέρω πως τα βλέπουν οι Μαροκινοί, αλλά η κίνηση δεν έρχεται μόνη της από τον ουρανό. Εάν δεν γράφαμε εμείς εδώ 5 πράγματα, αυτή την δρομολόγηση δεν θα την είχε μάθει κανείς εκτός των 2 εταιρειών, που λέει ο λόγος. Ούτε καν στα site των ναυλωτών αναφέρεται κάτι. Ψάξε να βρεις δρομολόγια και τιμές...και θα καταλάβεις...δεν υπάρχει τίποτε. Και γι' αυτό λέω ότι δεν έχουν ξεκινήσει κανονική εκμετάλλευση ακόμα. Όσον αφορά τα 50 άτομα σε κάθε δρομολόγιο είναι και πολλά γι' αυτή την εποχή και με τόση διαφήμιση που ρίχνουν:rolleyes:. Για λογάριασε χειμώνα καιρό υπάρχουν συνολικά 12 (8+4) κυκλικά δρομολόγια, 24 διαδρομές....δεν είναι όντως πολλοί και οι 50 επιβάτες? Φαντάζομαι ότι τέτοια εποχή, η ημερήσια κίνηση δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 1000-1500 άτομα.

ΥΓ Προσωπικά θα χαρώ να επιστρέψει...για να μην είμαστε στριμωγμένοι...στην Σουπερφεράκλα:D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Κοίταζα τις τιμές που έχουν τα ταχύπλοα της FRS από Ταρίφα για Ταγγέρη και μου φάνηκαν αρκετά τσουχτερές. Απόσταση 17-18 μίλια, διάρκεια 35'-45'...ο επιβάτης 37 ευρώ, το ΙΧ 93 ευρώ, η μηχανή 31 και το...ποδήλατο 15!!! Υπέρογκα δεν είναι για μια απόσταση περίπου σαν την Αίγινα? Αυτό άραγε να οφείλεται στο...ότι είναι διεθνής η γραμμή...έχουν και εκεί τίποτε παράξενες "κρατήσεις υπέρ τρίτων"...ή μήπως ελλείψει ανταγωνισμού τιμολογεί όσο θέλει?
Ο λόγος των υψηλών τιμών είναι ξεκάθαρα η ύπαρξη μονοπωλίου και έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον πως θα διαμορφωθούν από εδώ και πέρα.

Όπως ήταν αναμενόμενο...άρχισε και ο πόλεμος των τιμών. Η FRS κάνει εκπτώσεις περίπου 30%!!!

Δυστυχώς, δεν μπορώ να βρω τις τιμές που έχει το HS2΄, που ανάγκασαν την FRS να ρίξει τόσο πολύ τις τιμές.

SPECIAL OFFER

CAR + 1 PAX 88 €

CAR + 2 PAX 116 €

CAR + 3 PAX 144 €

...

VALID FOR ALL OUR ROUTES TARIFA-TANGER // ALGECIRAS-CEUTA ONE WAY

Link to comment
Share on other sites

Και ότι διεκδίκησε και πήρε στα τέλη Νοεμβρίου την 2η θέση πρόσδεσης στο λιμάνι, η οποία διαθέτει και 2 προσκρουστήρες;),

Ο διαγωνισμός για τη συγκεκριμένη προβλήτα πρέπει να έγινε πριν από αρκετούς μήνες, αυτό που αναφέρει το άρθρο ίσως να αφορά κάποια τυπική επικύρωση. Η Comarit όλο αυτό το διάστημα έψαχνε να βρει το κατάλληλο πλοίο/πλοία και αν και υπάρχουν αρκετά ταχύπλοα διαθέσιμα, το θέμα του μήκους (70 μέτρα), περιόριζε αρκετά τις επιλογές της.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...