Jump to content
Shipfriends
ΣΕΙΡΙΟΣ

Ιστορίες με φωτογραφίες και φωτογραφίες με ...ιστορία.

Recommended Posts

1η Νοεμβρίου σήμερα (καλό μήνα !!! :)) και ας πάμε ένα χρόνο πίσω, στις 16 Νοέμβρη του 2008, στο πλέον καραβολατρικό λιμάνι της χώρας μας, την Ηγουμενίτσα.

Είχα περάσει ένα φανταστικό διήμερο φωτογραφίζοντας τα διερχόμενα από το πανέμορφο λιμάνι πλοία, και έφτασε η Κυριακή, μέρα υποχρεωτικής αναχώρησης για την Αθήνα. Μία Κυριακή συννεφιασμένη το πρωί και βροχερή το μεσημέρι, εν αντιθέσει με το υπέροχο ηλιόλουστο Σάββατο, και έχοντας αφήσει το δωμάτιο στο ξενοδοχείο, περίμενα εν μέσω βροχής την τελευταία άφιξη πλοίου που προλάβαινα να φωτογραφήσω πριν την αναχώρηση μου, μέσα στο αυτοκίνητο μου στον δρόμο στη νότια πλευρά του κόλπου της Ηγουμενίτσας.

Επρόκειτο βέβαια για τον ΣΟΦΟΚΛΗ, ο οποίος κατέφθασε στην Ηγουμενίτσα γύρω στις 2 το μεσημέρι εν μέσω καταιγίδας, και αναχώρησε από αυτή μισή ώρα περίπου αργότερα με ψιλόβροχο και καθαρότερο ουρανό. Αφού τράβηξα τις φωτό που ήθελα, μπήκα γρήγορα (ένεκεν του ψιλόβροχου) στο αυτοκίνητο, για να ξεκινήσω για Αθήνα. Εκείνη την στιγμή ήταν που είδα αυτήν την (επιτρέψτε μου παρακαλώ τον χαρακτηρισμό, γνωρίζετε ότι δεν συνηθίζω να εκθειάζω τις φωτογραφίες μου) καταπληκτική εικόνα στον καθρέφτη του αυτοκινήτου μου, σήκωσα την μηχανή.... και ένα χρόνο μετά θέλω να την μοιραστώ μαζί σας, μαζί και με την μικρή ιστορία της. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η συγκεκριμένη carte-postale μας πάει πίσω 31 χρόνια στο 1979 όπου την ώρα που ο Αγιατολλάχ Χομεινί ανεβαίνει στην εξουσία στο Ιράν, κάπου στη Ρουμανία ναυπηγείται το γενικού φορτίου Filipesti, 6127 GT με ΙΜΟ 7806867 για την κρατική Ρουμάνικη εταιρεία Navrom, παιδί κι αυτή του λαού που κυβερνούσε τότε τη Ρουμανία στο πρόσωπο του πεφωτισμένου συνονόματού μου, Ceausescu.

Με περίπου 9 χιλιάδες τόννους dwt σε summer draft 8.1 μέτρα και 121 μέτρα μήκος-17 μέτρα πλάτος, μιλάμε για ένα πολύ ωραίο compact σχέδιο πλοίου γενικού φορτίου με 4 αμπάρια και 4 κρενάκια, ικανό να χωρέσει και σε δύσκολα λιμάνια με περιρισμένο βύθισμα και μέρος μιας ολόκληρης κλάσης πλοίων που ναυπηγήθηκαν για την εταιρεία του.

Επί 15 συναπτά έτη στο στόλο της Navrom, το 1994 πωελίται και μετονομάζεται σε Christian A μέχρι το 1999 οπότε και πήρε το όνομα Istia με το οποίο και κατέληξε στον Αλί Αγά γύρω στο 2003(?) στην τρυφερή ηλικία των 24 ετών.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εψαχνα να βρω στο google κατι για την Χιο και επεσα στην παρακατω φωτο.Δεν θυμαμαι αν εχει ξανανεβει,α ναι,sorry που δεν εψαξα ολο το forum:D Λιμανι Θεσσαλονικης λοιπον,και απο τα πλοια που βλεπουμε,πρεπει να ειναι τελη του 80.Σημερα πλεον τα επιβατηγα δενουν απεναντι/δυτικα απο τον μωλο της φωτο.Το μεσα μεσα παπορι δεν ξερω ποιο ειναι,αλλα θα μου το πειτε εσεις. ΠΗΓΗ

post-709-128326999639_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μια ιστορικη φωτογραφια εχει το σημερινο πρωτοσελιδο της εφημεριδας ΑΛΗΘΕΙΑ.Μαζεμενοι ολοι στο λιμανι για να αποχαιρετισουν τους στρατιωτες που φευγουν για το μετωπο το 1940.

post-2049-0-69717300-1288199719_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μια ιστορικη φωτογραφια εχει το σημερινο πρωτοσελιδο της εφημεριδας ΑΛΗΘΕΙΑ.Μαζεμενοι ολοι στο λιμανι για να αποχαιρετισουν τους στρατιωτες που φευγουν για το μετωπο το 1940.

Η φωτογραφία είναι ιστορική, αλλά μάλλον όχι του 1940.

Παρατηρείστε τον κόσμο στην παραλία, υπάρχουν ένστολοι με λευκές στολές (αξιωματικοί του Λιμενικού? του Ναυτικού?) και θυμηθείτε ότι 28 Οκτωβρίου οι στολές είναι χειμερινές ("εκ βαθυχρόου κυανής ερρέας" κατά τον κανονισμό).

Επίσης οι στολές των στρατιωτών μάλλον σε Α' Παγκόσμιο παραπέμπουν, παρά σε Β'. Τέλος, λόγω της "καταθλιπτικής" (έτσι την περιγράφουν) υπεροχής της Ιταλικής Πολεμικής Αεροπορίας και δεδομένου του αρνητικού προηγουμένου του βομβαρδισμού της Πάτρας από τους Ιταλούς όπου πολλοί άμαχοι σκοτώθηκαν επειδή παρακολουθούσαν με ...ενδιαφέρον τον βομβαρδισμό της πόλης τους ασκεπείς και ακάλυπτοι, μάλλον είναι απίθανο η νηοπομπή* να συγκροτήθηκε εν μέσω λιμένι Χίου μετά βαϊων, κλάδων και συγκεντρώσεων. Εξάλλου η αναχώρηση από την Χίο έγινε βράδυ.

*Η μεταφορά των δυνάμεων της Μεραρχίας Αρχιπελάγους (Μυτιλήνη, Χίος, Σάμος)-αλλά και της V Μεραρχίας (Κρήτης) πραγματοποιήθηκε με νηοπομπές υπό την αρχηγία και με ευθύνη του ικανοτάτου πλοιάρχου Μεζεβίρη με τελικό προορισμό συνήθως Καβάλα, Αλεξανδρούπολη ή Θεσσαλονίκη και με ταχύτητες 4-5 knots λόγω της ταχύτητος που ανέπτυσσαν τα παλαιά ατμοκίνητα Φ/Γ που είχαν επιταχθεί. Πάντως η επιχείρηση ολοκληρώθηκε με μηδενικές απώλειες-αξαίρεση ο σημαιοφόρος Αθανασίου που "ανηρπάγη υπό των κυμάτων εκ της γεφύρας του Α/Τ Θύελλα κατά την διάρκεια σφοδροτάτης θαλασσοταραχής έξωθεν του κόλπου Αδάμαντος Μήλου".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η φωτογραφία είναι ιστορική, αλλά μάλλον όχι του 1940.

Παρατηρείστε τον κόσμο στην παραλία, υπάρχουν ένστολοι με λευκές στολές (αξιωματικοί του Λιμενικού? του Ναυτικού?) και θυμηθείτε ότι 28 Οκτωβρίου οι στολές είναι χειμερινές

Επίσης οι στολές των στρατιωτών μάλλον σε Α' Παγκόσμιο παραπέμπουν, παρά σε Β'.

*Η μεταφορά των δυνάμεων της Μεραρχίας Αρχιπελάγους (Μυτιλήνη, Χίος, Σάμος

Για τις στολές δεν ξέρω εάν είναι του Α ή του ΒΠΠ, αλλά η μεταφορά της 13ης Μεραρχίας (πρώην Αρχιπελάγους) δεν έγινε στις 28 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με την έκθεση του Ναυάρχου ε.α. Δημ. Λούνδρα (πεθερού της Ελένης Βλάχου), ο οποίος την 1/9/40 ανεκλήθη στην υπηρεσία και ανέλαβε Διοικητής Ανατολικών Νήσων (Χίο, Λέσβο, Σάμο, Λήμνο) με αποστολή την μεταφορά τη 13ης Μεραρχίας από τα νησιά στην Θράκη, η μετακίνηση του κυρίου όγκου της Μεραρχίας προς την Θράκη ολοκληρώθηκε στις 20-25/9/40. Συνεπώς, η φωτογραφία θα μπορούσε ενδεχομένως να είναι του Σεπτεμβρίου 1940.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ο ΝΗΡΕΥΣ έχει απόλυτο δίκιο.

Λεπτομερής αναδίφηση αρχείων και βιβλίων μη χρησιμοποιηθέντων την τελευταία 35ετία, απέδωσε το εξής αποτέλεσμα:

Προκειμένου να προληφθεί αιφνιδιαστική Βουλγαρική διείσδυση στον θύλακα του Έβρου εν συνδυασμώ με επίθεση της Ιταλίας από την Αλβανία, το ΓΕΣ απεφάσισε την ενίσχυση των δυνάμεων που επάνδρωναν τις τοποθεσίες αμύνης της Θράκης μέσω της προ-επιστρατεύσεως της ΧΙΙΙ Μεραρχίας (Αρχιπελάγους) κλιμακωτά και με παραμονή μόνο ενός τάγματος "μετά αναλόγων μεταγωγικών" σε Μυτιλήνη-Χίο-Σάμο.

Η μεταφορά στην Δυτική Θράκη (Αλεξανδρούπολη) έγινε από το τέλος Αυγούστου και μετά, "λόγω των κινδύνων ούς θα διέτρεχε μιά τοιαύτη μεταφορά, εάν επραγματοποιείτο με την κήρυξιν του πολέμου". Η μεταφορά έγινε σε τρείς διαδρομές ("δια νηοπομπών συνοδεία πολεμικών πλοίων"), που έφθασαν στην Αλεξανδρούπολη την 7η, 14η και 24η Σεπτεμβρίου 1940, "πρωϊνάς ώρας".

Επομένως, μετά την κήρυξη του πολέμου, θα μετεφέρθησαν μόνο επίτακτα υλικά και ελάσσονος σημασίες Μονάδες.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ήταν Νοέμβριος του 2008, πριν δύο χρόνια, όταν ο ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ ξεκίνησε να βάφεται με τα νέα σινιάλα της ENDEAVOR LINES. Και αυτή ήταν η πρώτη φωτογραφία στην οποία τον είχαμε δει με αυτά. Αν δεν κάνω λάθος μάλιστα, ήταν το πρώτο πλοίο της εταιρείας το οποίο βάφτηκε στα νέα χρώματα.

Δύο μήνες μετά, το πλοίο πήγε στην Χαλκίδα, στα ναυπηγεία της Αυλίδας για δεξαμενισμό. Στις 16 Ιανουαρίου του 2009 το βράδυ, φαινόταν ήδη στους χάρτες του AIS να βρίσκεται αρόδο έξω από τα ναυπηγεία. Την επόμενη ημέρα, Σάββατο 17, ξεκίνησα τ' αξημέρωτα για την Χαλκίδα για βόλτα, με βασικό σκοπό να φωτογραφήσω το πλοίο τελειωμένο πιά με τα νέα και κάπως ασυνήθιστα στα μάτια μας χρώματα του, αλλά και για όποια άλλη φωτό (πλοίων) ήθελε προκύψει.

Έφτασα πολύ νωρίς στην νέα γέφυρα της Χαλκίδας, γύρω στις 07.00, μέσα σε ένα πολύ μουντό και βροχερό σκηνικό, πέρασα στην Εύβοια και κατευθύνθηκα νότια για να μπορέσω να βρω κατάλληλο μέρος που να φαίνεται καλά το πλοίο και περίμενα κάμποση ωρίτσα μέχρι να "φωτίσει" λίγο το πρωινό. Μπόρεσα να το τραβήξω κάμποσες φωτογραφίες από μία παραλία με χωματόδρομο ο οποίος είχε μεταβληθεί σε βάλτο από την βροχή της περασμένης νύχτας, όπου και κόλλησε μία φορά το αυτοκίνητο και πολλές ...εγώ μιας και τα μποτάκια πού φόραγα βυθιζόντουσαν στην πολλή λάσπη. Κάμποσες φωτογραφίες λοιπόν του ιστορικού (πλέον) ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ, με καλύτερη κατά την γνώμη μου την αρκετά γνωστή πιστεύω σε όλους μας.

1_EROTOKRITOS_1.jpg

Μία φωτογραφία που έφτασε πλέον ο καιρός να σας ...αποκαλύψω, ότι ήταν (και παραμένει βέβαια) προιόν "ΜΟΝΤΑΖ" τη βοηθεία του Photoshop. Οι δύο original και τελείως απείραχτες (ούτε καν στους τόνους) φωτογραφίες από τις οποίες προέκυψε τελικά η παραπάνω, ήταν αυτές,

post-2102-0-96747500-1293309355_thumb.jp___post-2102-0-72574700-1293309384_thumb.jp

οι οποίες ήταν βέβαια δύο αρκετά καλές εικόνες, αλλά "κάτι" έλειπε κατά την γνώμη του καλλιτέχνη :P και από τις δύο ξεχωριστά. Έτσι, αποφάσισα και αφιέρωσα γύρω στα 15 λεπτά στο Photoshop, ώστε να βγει το αποτέλεσμα που έχετε δει στην γνωστή πιά φωτογραφία του ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ από την Χαλκίδα. Είναι βέβαια πιά στην κρίση του καθενός το αν μία τέτοια "παρέμβαση" αποτελεί αλλοίωση της αλήθειας της φωτογραφίας, είτε "ρεπορταζιακά" είτε εικαστικά. Εννοείται βέβαια πως κατά την προσωπική μου γνώμη δεν αποτελεί καμμία αλλοίωση της αλήθειας, γιατί αν πίστευα κάτι άλλο, πολύ απλά δεν θα έκανα αυτή την παρέμβαση. Το αντίθετο μάλιστα, θεωρώ πως με αυτό το μονταζάκι, μία όμορφη εικόνα ομόρφηνε ακόμα περισσότερο :) .

Edited by ΣΕΙΡΙΟΣ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κουιζ κυριοι, ειδικα για οσους εχουν πατησει τα πρωτα αντα: Σε αυτην εδω τη φωτο που εφτασε στα χερια μου πριν λιγο καιρο, διακρινεται ενα κοκκινο φερρυ στα αριστερα οπως την βλεπετε. Ποιο ειναι? Δεν ξερω, γι αυτο και σας ρωταω. Εγω λεω Λυδια μολις ηρθε στην Ελλαδα για την Ελμες αλλα δεν μπορω να το αποδειξω. Παρακαλω για τεκμηριωμενη απαντηση οσοι μπορειτε να εικασετε.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μήπως ένα εκ των Najd και Najd II που εμφανίζονται σε φωτογραφίες της εποχής στο Πέραμα?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gtogias προδιδεις την ηλικια σου :P

λυδια δεν ειναι γιατι ειχε διαφορετικα οκια. η πρωτη μου σκεψη ηταν το αιγαιο αλλα δε μου κολλαγε ο καθρεφτης.

τα najd δεν τα ηξερα ομολογω

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν εχω αλλες φωτο της εποχης απο το Περαμα για να συγκρινω αλλα βλεποντας μια στα γρηγορα το Σουηδο, δειχνει πως ενα Najd II εχει περασει απο Ελλαδα στα σιγουρα.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Φωτογραφίες από τη δεκαετία του καλού γούστου δείχνουν και τα δυο στο Πέραμα. Σε μια που δείχνει τον καθρέπτη του Najd II είναι ολόιδιο, όπως και το Najd.

To Najd II διαλύθηκε κιόλας στα μέρη μας

Share this post


Link to post
Share on other sites

απο οτι λεει η χωρα του ΙΚΕΑ, το najd και το πρωτο najd II εχουν περασει απο ελλαδα στα τελη των 70s.

αν η φωτο ειναι απο τοτε (78 γραφει και για τα δυο) τοτε πιθανον το εικονιζομενο ΙΟΝΙΣ να ειναι στην τελευταια φαση του fitting out

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δε νομιζω Proud, αφ' ενος το La Palma ηρθε στην Ελλαδα μεσα στη δεκαετια του 80, αφ' ετερου εψαξα στους Lloyds το φορτηγακι της φωτο που ειχε το ονομα Dalia II μεταξυ 1980 και 1985 οποτε αυτη ειναι η περιοδος που μιλαμε. Μαλλον ειναι το δευτερο Najd II λοιπον.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...