Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Δεν είναι δουλειά του ΣΑΣ να αξιολογεί τους διαγωνισμούς. Μόνο δίνει σύμφωνη γνώμη για να προκηρυχθούν. Μετά τη λήξη του διαγωνισμού επιτροπή ανοίγει τους φακέλους και αξιολογεί τα δικαιολογητικά, για να βγάλει την εταιρεία -ες που προκρίνεται. Αν είναι όλα ΟΚ, προχωρά η σύναψη σύμβασης μεταξύ της εταιρείας και του υπουργείου.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 836
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

 

Ναι, η διατύπωση μου ήταν λανθασμένη, γνωρίζω την διαδικασία, απλά είχα την εντύπωση ότι περνάνε και από το Σ.Α.Σ για το τελικό ΟΚ και αυτό εννοούσα.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ομόφωνα «ναι» από το ΣΑΣ για το Thunder, αλλά μέχρι την Παρασκευή η απόφαση του υπουργού για την έκτακτη δρομολόγησή του το καλοκαίρι

Quote

Με ομόφωνη απόφασή του το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) δέχθηκε την έκτακτη δρομολόγηση του επιβατηγού ταχύπλοου οχηματαγωγού πλοίου «Θάντερ» στη γραμμή Θήρα-Νάξος-Μύκονος-Πειραιάς κατά τη θερινή περίοδο, όπως προκύπτει και επισήμως από τη δημοσιοποίηση χθες των αποφάσεων του ΣΑΣ, που πραγματοποιήθηκε στις 13 Δεκεμβρίου 2019.

Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τη νομοθεσία «το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών συνεδριάζει τουλάχιστον 6 φορές στη διάρκεια του έτους. Η απόφαση του Υπουργού για την αποδοχή ή μη της γνώμης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών εκδίδεται εντός 30 ημερών από την ημερομηνία συνεδρίασης αυτού». Η σχετική προθεσμία λήγει την προσεχή Παρασκευή και συνεπώς θα έπρεπε να δημοσιοποιηθεί η σχετική απόφαση-γνωμοδότηση του ΣΑΣ πριν από την εκπνοή της σχετικής προθεσμίας.

Όλα είναι πλέον στα χέρια του υπουργού, (μάλιστα χθες κυκλοφορούσαν φήμες για επιστροφή του θέματος και πάλι στο ΣΑΣ), ο οποίος σύμφωνα με τη νομοθεσία μπορεί να μην αποδεχθεί τη γνώμη του ΣΑΣ, επικαλούμενος μεταξύ άλλων και λόγους όπως τη μη ύπαρξη έκτακτων συγκοινωνιακών αναγκών. Θα πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι σπανίως υπουργός Ναυτιλίας δεν ενέκρινε ομόφωνη απόφαση του ΣΑΣ για την εκπρόθεσμη ή έκτακτη δρομολόγηση πλοίου επικαλούμενος τη μη ύπαρξη συγκοινωνιακών αναγκών, ειδικά όταν πρόκειται για νέο πλοίο, το οποίο έχει ζητήσει να δρομολογηθεί σε μια ώρα (απόγευμα από Πειραιά) που αρχικά δεν υπήρχε δρομολογημένο άλλο πλοίο. Στη συνέχεια περίπου στην ίδια ώρα εμφανίσθηκε και πλοίο άλλης ακτοπλοϊκής εταιρείας, τροποποιώντας ήδη εγκεκριμένο δρομολόγιό του. Όμως και πάλι το ΣΑΣ ακολούθησε τους κανόνες που εφαρμόζει σε τέτοιες περιπτώσεις («κανόνες ΣΑΣ») και ενέκρινε ομόφωνα και τα δύο αιτήματα. Μάλιστα σύμφωνα με την απόφαση το «Θάντερ» θα αναλάβει και την εξυπηρέτηση γραμμής δημόσιας υπηρεσίας.

Σύμφωνα με τη γνωμοδότηση του ΣΑΣ, εγκρίνεται ομόφωνα η έκτακτη δρομολόγηση του «Θάντερ» από 01-06-2020 μέχρι και 30-09-2020 και εκτέλεση δρομολογίων στη γραμμή Θήρα-Νάξος-Μύκονος-Πειραιάς και επιστροφή με αναχώρηση από Θήρα την 07:30 και από Πειραιά τη 15:50, με υποχρέωση προσέγγισης τρεις φορές την εβδομάδα σε λιμένα Ανάφης, καθώς και μία φορά την εβδομάδα σε λιμένα Θηρασιάς. Η παραμονή, πρόσδεση, ο ελλιμενισμός και η μεθόρμιση του «Θάντερ» σε λιμένα Θήρας πραγματοποιούνται σύμφωνα με υποδείξεις οικείας λιμενικής αρχής, αναφέρει η γνωμοδότηση. Επίσης το ΣΑΣ ομόφωνα θετικά ενέκρινε άλλα 17 θέματα-αιτήματα ακτοπλοϊκών εταιρειών που αφορούν τροποποιήσεις δρομολογίων.

Υ.Γ: Η έγκριση της δρομολόγησης του θα περάσει από 40 κύματα μέχρι να μπει η υπογραφή

Link to comment
Share on other sites

Μάλλον οι εμπλεκόμενοι δεν πρέπει να χαν περάσει καλά στο στρατό, τα καψόνια θα πήγαιναν σύννεφο. Δε μπορώ να δώσω άλλον χαρακτηρισμό σε αυτή την αίτηση δρομολόγησης. Από τη μία βλέπουμε εταιρείες να μην ικανοποιούν τις δεσμεύσεις τους, όχι σε ελεύθερες δρομολογήσεις, αλλά σε επιδοτούμενες και μάλιστα με τις ευλογίες του υπουργείου, πράγμα πέρα από κάθε λογική. Οι ανάγκες των νησιών να ιεραρχούνται με βάση τη δημοσιότητα που παίρνει το θέμα τους. Από την άλλη να υπάρχουν υποχρεωτικοί και αυστηροί όροι σε εταιρείες που αν μη τι άλλο έχουν δείξει μια συνέπεια. 

Δε νομίζω πως η αντιμετώπιση είναι ισότιμη, αλλά αυτό είναι χαρακτηριστικό της εποχής και της χώρας μας, όχι απλά του κλάδου της ναυτιλίας.

Link to comment
Share on other sites

Πολύ φοβάμαι ότι η χρονοτριβή, με αναβολή σε δυο διαδοχικά Συμβούλια,  στην αργοπορημένη δημοσίευση των αποφάσεων του Σ.Α.Σ , στην εξάντληση των χρονικών περιθωρίων που υπάρχει για να υπογραφεί από τον Υπουργό δεν είναι θετικό μήνυμα . Αν και συνηθίζεται η υπογραφή του υπουργού να είναι τυπική και απλά να επικυρώνει τις αποφάσεις του Σ.Α.Σ, όπως π.χ του Προέδρου της Δημοκρατίας στα προεδρικά διατάγματα εντούτοις εδώ μάλλον έχει μπλέξει η υπόθεση.

Και μια ακομη διάσταση του θέματος απο το protothema https://www.protothema.gr/economy/article/963447/aktoploia-to-paraskinio-stin-kathusterisi-egrisis-dromologion/

Link to comment
Share on other sites

Ανεβαίνει το θερμόμετρο των επιχειρηματικών συγκρούσεων στην ακτοπλοΐα, με τον υπουργό Ναυτιλίας, Γιάννη Πλακιωτάκη, να βρίσκεται εν όψει κρίσιμων αποφάσεων.

Quote

Το αίτημα της Fast Ferries για τη δρομολόγηση του νεοαποκτηθέντος ταχύπλοου «Θάντερ» το καλοκαίρι του 2020 (εισάγεται ως έκτακτη δρομολόγηση για τη σεζόν 2019-2020), αλλά και οι τροποποιήσεις ορισμένων δρομολογίων ταχυπλόων και συμβατικών πλοίων της Golden Star Ferries έχουν προκαλέσει την αντίδραση της SeaJets, η οποία επικαλούμενη τη νομοθεσία θεωρεί ότι δεν πρέπει να δοθεί άδεια έκτακτης δρομολόγησης στο «Θάντερ». Η κατάσταση έχει γίνει περίπλοκη, καθώς το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) έπειτα από αναβολές έδωσε τελικά την ομόφωνα θετική γνωμοδότησή του για τη δρομολόγηση του «Θάντερ» αλλά και για τα τροποποιημένα της Golden Star Ferries. Όμως τις τελικές αποφάσεις θα λάβει ως η νομοθεσία ορίζει ο υπουργός Ναυτιλίας. 

Εντατικές διαβουλεύσεις

Σήμερα και αύριο αναμένονται στο υπουργείο εντατικές διαβουλεύσεις των εκπροσώπων των εταιρειών με τον υπουργό Γιάννη Πλακιωτάκη και τις αρμόδιες υπηρεσίες, προκειμένου στη συνέχεια να ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις. Ο κ. Πλακιωτάκης δεν έχει αποφασίσει ακόμη, καθώς τις τελευταίες ημέρες ενημερώνεται συνεχώς για τα επιχειρήματα της κάθε πλευράς και αναζητά, όπως αναφέρει στους συνεργάτες του, μία λύση δίκαιη και σύμφωνη πάντα με τη νομοθεσία και την καλύτερη εξυπηρέτηση των νησιών.

Η ιστορία

Πώς έχει όμως το όλο θέμα αναφορικά με την έκτακτη δρομολόγηση του «Θάντερ». Η εταιρεία Fast Ferries αγόρασε τον περασμένο Αύγουστο ένα ταχύπλοο επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο, στο πλαίσιο διεύρυνσης της επιχειρηματικής της δραστηριότητας. Ας σημειωθεί ότι είναι το πρώτο πλοίο που έρχεται στην ελληνική ακτοπλοΐα μετά τις εκλογές του 2019, γεγονός που έχει τη σημασία του, σύμφωνα με τους ανθρώπους της Fast Ferries, που θεωρούν ότι οι εκλογές σηματοδότησαν μια αλλαγή επί το θετικότερον στο επιχειρηματικό και επενδυτικό περιβάλλον. 

Ένα πλοίο για να δρομολογηθεί έχει σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο δύο επιλογές. Πρώτον, να δηλωθεί στο πλαίσιο τακτικής εμπρόθεσμης δρομολόγησης, γεγονός που σημαίνει ότι το «Θάντερ» θα δηλωνόταν τον Ιανουάριο του 2020 για να κάνει δρομολόγια το καλοκαίρι του 2021, δηλαδή έπειτα από δύο χρόνια σχεδόν. Η δεύτερη επιλογή είναι να δρομολογηθεί ως έκτακτη δρομολόγηση, με βάση όμως τους «κανόνες του ΣΑΣ», που σημαίνει δρομολόγιο σε ώρες που δεν θα ανταγωνίζονταν ευθέως υφιστάμενα στη γραμμή πλοία.

Το αίτημα της Fast Ferries

Στο πλαίσιο αυτών των δυνατοτήτων η Fast Ferries κατέθεσε ένα αίτημα για έκτακτη δρομολόγηση του πλοίου από 01-06-2020 μέχρι και 30-09-2020 και εκτέλεση δρομολογίων στη γραμμή Θήρα-Νάξος-Μύκονος-Πειραιάς και επιστροφή. Το πλοίο θα φεύγει από τον Πειραιά το απόγευμα και από τη Σαντορίνη το επόμενο πρωί. Στη συγκεκριμένη γραμμή την εν λόγω ώρα δεν υπήρχε άλλο πλοίο από Πειραιά, ενώ από Σαντορίνη το πρωί αναχωρεί περίπου την ίδια ώρα ένα συμβατικό της Blue Star Ferries, το οποίο όμως εξυπηρετεί και άλλα νησιά.

Τον περασμένο Οκτώβριο η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και ενώ δεν υπήρχε κάποια αντίρρηση από άλλη εταιρεία ανέβαλε τη συζήτηση στο ΣΑΣ για τη δρομολόγηση του «Θάντερ», με το σκεπτικό ότι θα πρέπει να είχαν πρώτα εκδοθεί οι ανακοινώσεις όλων των πλοίων που προσεγγίζουν Σαντορίνη. Και ενώ το αίτημα του «Θάντερ» δεν συζητήθηκε στο ΣΑΣ του Οκτωβρίου, στη συνέχεια η SeaJets με υπόμνημά της (21/11) ζήτησε να μη γίνει δεκτή η αίτηση της Fast Ferries, επικαλούμενη την παρουσία πολλών πλοίων που εξυπηρετούν τα συγκεκριμένα νησιά, άρα δεν εκπληρώνεται η προϋπόθεση της ύπαρξης «συγκοινωνιακών αναγκών» που προβλέπει η νομοθεσία για να γίνει δεκτή η εκπρόθεσμη δρομολόγηση.

Το «Naxos Jet»

Παράλληλα κατέθεσε και τροποποίηση δρομολογίου πλοίου της, του «Naxos Jet», το οποίο το «έφερε» πάνω σχεδόν στα δρομολόγια που είχε ζητήσει το «Θάντερ», όπως υποστηρίζει η Fast Ferries. Στο υπόμνημά της η SeaJets επισημαίνει ότι η έκτακτη δρομολόγηση πλοίου γίνεται μόνο όπως ορίζει η νομοθεσία, δηλαδή να υπάρχει κάποια συγκοινωνιακή ανάγκη που δεν μπορεί να καλυφθεί. Επίσης αναφέρεται αναλυτικά στην πληθώρα των ακτοπλοϊκών συνδέσεων που υπάρχουν τη θερινή περίοδο μεταξύ του Πειραιά και γενικότερα της Αττικής με Νάξο Μύκονο και Σαντορίνη και υπογραμμίζει ότι η γραμμή εξυπηρετείται υπερ-επαρκώς και με πληθώρα πλοίων.

Υπενθυμίζεται ότι το άρθρο 7 του νομού 2932 αναφέρει ότι «Με απόφαση του Υπουργού επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση των διατάξεων της παραγράφου 1 του άρθρου τρίτου, να δρομολογηθεί επιβατηγό ή οχηματαγωγό, επιβατηγό ή φορτηγό πλοίο, για την εκτέλεση συγκεκριμένου ή συγκεκριμένων δρομολογίων, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις που ορίζονται στην παράγραφο 2 του άρθρου τρίτου και πρόκειται να καλυφθούν έκτακτες ή επείγουσες συγκοινωνιακές ανάγκες, οι οποίες δεν μπορεί να εξυπηρετηθούν εγκαίρως από τα ήδη δρομολογημένα πλοία».

Η Fast Ferries στην αρχική της αίτηση αναφέρεται ότι προκειμένου το πλοίο να δρομολογηθεί με βάση το συγκεκριμένο άρθρο επιλέγει να το δρομολογήσει απόγευμα, που δεν υπάρχει καμία αναχώρηση επιβατηγού ταχύπλοου από Πειραιά για Μύκονο-Νάξο-Θήρα και αντιστοίχως δεν υπάρχει πρωινή αναχώρηση ταχυπλόου πλοίου από τα νησιά για τον Πειραιά.
Επίσης η εταιρεία επικαλείται παλαιότερες αποφάσεις του ΣΑΣ που ενέκρινε έκτακτες δρομολογήσεις νεοφερμένων πλοίων στην ελληνική ακτοπλοΐα, όπως των Tera Jet, Speed Runner IV, Golden Express, κ.ά.

Η πρακτική του ΣΑΣ

Συνήθης πρακτική πάντως στο ΣΑΣ είναι στην περίπτωση νεοφερμένου πλοίου που θα δρομολογηθεί σε γραμμή που εξυπηρετείται ήδη ως έναν βαθμό από άλλα πλοία, το νέο πλοίο να δρομολογείται σε ώρες που δεν ανταγωνίζεται ευθέως τα υφιστάμενα πλοία, που έχουν δρομολογηθεί εμπρόθεσμα. Και τούτο γιατί σε διαφορετική περίπτωση για να δρομολογηθεί ένα νεοαποκτηθέν πλοίο στην ελληνική ακτοπλοΐα θα πρέπει να περιμένει τουλάχιστον έναν χρόνο για «να πάρει σειρά» με βάση τη διαδικασία της εμπρόθεσμης τακτικής δρομολόγησης. Ποιος πλοιοκτήτης θα μπορεί να προχωρά σε αγορά πλοίου και να υπολογίζει ότι θα το αξιοποιήσει τουλάχιστον έναν χρόνο μετά. 

Έτσι, στο τελευταίο ΣΑΣ της 13ης Δεκεμβρίου εγκρίθηκαν ομόφωνα τόσο το αίτημα της Fast Ferries για την εκπρόθεσμη δρομολόγηση του «Θάντερ» στη γραμμή Θήρα-Νάξος-Μύκονος-Πειραιάς και επιστροφή, όσο και του «Naxos Jet» της SeaJets, το οποίο από τον Πειραιά θα αναχωρεί πρώτο (15.30), ενώ το «Θάντερ» θα ακολουθεί (αναχώρηση 15.50), στο πλαίσιο των «κανόνων του ΣΑΣ».

Αντιδράσεις και για τις αλλαγές

Αντιδράσεις υπάρχουν και για την τροποποίηση του δρομολογίου του «Superrunner» της Golden Star Ferries, το οποίο θα θέλει να εκτελεί δρομολόγια στη γραμμή Ηράκλειο-Θήρα-Νάξο-Μύκονο, αντί των γραμμών που ξεκινούν από Ραφήνα για Πάρο, Νάξο, Μύκονο, Σαντορίνη, Ίο. Δηλαδή το πλοίο μεταδρομολογείται από τη Ραφήνα στο Ηράκλειο, αντικαθιστώντας ένα συμβατικό που είχε στη συγκεκριμένη γραμμή η Golden Star Ferries. Και αυτή η τροποποίηση δρομολογίου εγκρίθηκε ομόφωνα από το ΣΑΣ. 
Σήμερα Δευτέρα και αύριο Τρίτη, όπως αναφέρουν πληροφορίες της «Ν», ο κ. Πλακιωτάκης θα έχει διαβουλεύσεις με όλους τους εμπλεκόμενους, προκειμένου να εξευρεθεί μια λύση και να επανέλθει η ηρεμία στον ακτοπλοϊκό κλάδο.

 

Link to comment
Share on other sites

Πάντως δεν έχω καταλάβει πού ακριβώς είναι το πρόβλημα. Σύμφωνα με το άρθρο πρώτα έγινε η αίτηση από τη Fast Ferries και έπειτα από τη SeaJets. Και οι δύο εκπρόθεσμες ήταν, και μάλιστα η SeaJets το είχε το πλοίο τον Ιανουάριο του 2019 για να ζητήσει αυτό το δρομολόγιο ενώ η Fast Ferries όχι. Άρα με ποια λογική η SeaJets ζητάει να απορριφθεί το αίτημα για το Thunder (ενώ ζητάνε κι εκείνοι το ίδιο δρομολόγιο), και κυρίως, με ποια λογική το Νάξος Τζετ έχει προτεραιότητα στα ωράρια συγκριτικά με το Thunder; 

Link to comment
Share on other sites

Επειδή και καλά είχε δηλωθεί στις ετήσιες δηλώσεις (έστω σε άλλη γραμμή) 

Την έντονη διαμαρτυρία του εξέφρασε ο Δήμος της Ανάφης, προς τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη, μπροστά στο ενδεχόμενο της επικείμενης μη δρομολόγησης του πλοίου Thunder της FAST Ferries.

Η αγωνία και η απόγνωση των νησιωτών εντείνεται καθημερινά, καθώς αναιτιολόγητα καθυστερεί -από τον Υπουργό- η υπογραφή  για τα δρομολόγια της νέας σεζόν και μάλιστα την ώρα που το αρμόδιο όργανο ΣΑΣ έχει ομόφωνα συμφωνήσει σε αυτά ήδη από τις 13.12.2019!
Για να δούμε ποια θα είναι τελικά η συνέχεια σε αυτό το σήριαλ, γιατί όπως ακούγεται το θέμα έχει φτάσει πολύ ψηλά

_20200116_164109.JPG

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

Εγκρίθηκαν τα δρομολόγια GSF και Thunder

Quote
Από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανακοινώνονται τα εξής :
 
1. Εγκρίθηκαν, μεταξύ άλλων, τα δρομολόγια της εταιρίας Golden Star Ferries, στη γραμμή από Ραφήνα έως Μύκονο και Νάξο, καθώς και τα δρομολόγια από Ηράκλειο Κρήτης προς τα παραπάνω νησιά.
  2. Εγκρίθηκε, η έκτακτη δρομολόγηση του ταχύπλοου Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου “Thunder” της εταιρίας Fast Ferries από Πειραιά για Νάξο, Σαντορίνη με προσέγγιση και στα λιμάνια της Ανάφης και της Θηρασιάς.
 

 

Edited by kerkini
Link to comment
Share on other sites

Μέσα στον Ιανουάριο θα συνεδριάσει το Σ.Α.Σ; Να μάθουμε τι θα γίνει με την γραμμή Αλεξανδρούπολη - Σαμοθράκη - Λήμνο. Γιατί αν υπάρξει πρέπει να ξεκινήσει άμεσα διαφημιστική καμπάνια, για να μαθευτεί και πιθανόν να φέρει κάποιο θετικό αποτέλεσμα για το νησί, γιατί δεν είναι ότι καλύτερο, αυτήν την γραμμή την ήθελε περισσότερο η Αλεξανδρούπολη για να προωθήσει τα προϊόντα του Έβρου στην Λήμνο, οπότε κοντά στον βασιλικό ποτίζετε και η γλάστρα (Σαμοθράκη)...

Link to comment
Share on other sites

Βλέπω ότι στην έγκριση του Thunder δεν αναφέρει τη Μύκονο. Από ότι καταλαβαίνω δεν είναι παράλειψη της ανακοίνωσης, αλλά το ΥΕΝ ενέκρινε το δρομολόγιο χωρίς τη Μύκονο!! Έτσι ώστε να χρυσώσει το χάπι στην εταιρεία που αντιδρά για την δρομολόγηση του Thunder🤔

Βέβαια δεν γίνεται αναφορά για την ώρα αναχώρησης που ενέκρινε το ΥΕΝ για το Superrunner από το Ηράκλειο για Κυκλάδες. Ενώ δεν γίνεται κάποια αναφορά για τα μικρά ταχύπλοα της Golden Star Ferries, εάν πήραν την υπογραφή από τον Υπουργό?? 

Link to comment
Share on other sites

  • proud_ionian changed the title to Σ.Α.Σ. || Γενική Συζήτηση
  • 1 month later...

@express skiathos ευχαριστώ για την απάντηση. Στην πραγματικότητα δεν ήθελα να κάνω ερώτηση, αλλά να εκφράσω την έκπληξη που βγήκε η ανακοίνωση χωρίς τα θέματα. Τελευταία έβγαιναν ταυτόχρονα και έχουμε μόλις δύο εργάσιμες ανάμεσα στην ανακοίνωση και τη συνεδρίαση

Edited by kerkini
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Για να γίνω λίγο κακός, η εξέλιξη της ιστορίας με τον ιό, δίνει και άλλο ένα πάτημα ώστε να μη γίνει ΣΑΣ, αν το ΥΕΝ δεν έχει κάποιο λόγο να θέλει να γίνει.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...