Jump to content
Shipfriends

Monohull, Catamaran,Trimaran ή Συμβατικό Ταχύπλοο??


Recommended Posts

οι θαλασσες μας ειναι ακομα πολυ γενικη περιοχη αναφορας.

Και δεν ειναι μονο οι θαλασσες μας αλλα και τα λιμανια, η αποσταση, η μεταφορικη ικανοτητα και πολλα αλλα.

Και οταν λες συμβατικο ταχυπλοο να υποθεσω εννοεις συμβατικο αλλα με μεγαλη ταχυτητα?

το καθενα παντως εχει τα υπερ και τα κατα. Γενικευση δεν γινεται με τιποτα πιστεωε με εχω γραψει μεγάλη μελετη για το operation τετοιων πλοιων.

Link to comment
Share on other sites

H άποψή μου είναι η εξής:

Για το Αιγαίο κατάλληλα είναι μόνο τα συμβατικά και για μικρές αποστάσεις όχι απαραίτητα ταχύπλοα .

Tα Monohull είναι στην πραγματικότητα trimaran με λίγο διαφορετική πλώρη. Και τα catamaran έχουν σχέση με αυτά. Αυτά τα 3 είδη είναι άκρως ακατάλληλα για τις θάλασσές μας (βλέπε Αιόλους). Δεν είναι δυνατό να κινούνται όλο το χρόνο.

Link to comment
Share on other sites

ουτε συμφωνω ουτε διαφωνω με την αποψη σου.

Αλλα να ρωτησω...θες να μου πεις οτι ταχυπλοα τυπου HSS Stena κλπ δεν κάνουν για του Αιγαιου τις θάλασσες?

Semi SWATH δηλαδη και με μεγεθος οπου οι χοντρες οι θαλασσες δεν το επηρεάζουν καθολου σε full speed.

Επειδη στην Ελλαδα γνωρισαμε high speed kai Αιολους που φτιαχτηκαν μονα τους στην Γαλλια (για τα τελευταια μιλαω) μην τα βαζουμε ολα στο ιδιο κλουβι.

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνω μαζι σου Αγγελε στο σχολιο για τα Semi SWATH. Δε νομιζω οτι ειναι ικανα να διασχιζουν επιτυχως τοσα χρονια την Ιρλανδεζικη θαλασσα με τα πολυ δυνατα νοτιοδυτικα σουελ, και δεν μπορουν να πανε μεχρι το Ηρακλειο η τη Μυκονο ας πουμε. Γενικοτερα ομως δε νομιζω οτι συμφωνω με τον τροπο με τον οποιο ο Π100 εθεσε και διατυπωσε το θεμα του προβληματισμου του. Και εξηγουμαι:

Σε θεωρητικο επιπεδο, το ιδανικο πλοιο για το Αιγαιο θα μπορουσε να ειναι για παραδειγμα ενα τριμαραν φτιαγμενο απο εξ' ολοκληρου απο χαλυβα, μηχανες διπλης καυσης(ντιζελ και φυσικο αεριο), υδροδυναμικες γραμμες σαν το Κεντερης και γκαραζ σαν τα Semi SWATH της Στενα με ταχυτητα 45 μιλια. Αυτο ομως θα ηταν κατι ανεφικτο η ακομα κι αν ηταν εφικτο θα ηταν αντιοικονομικο και εμπορικα καταδικασμενο εκ των προτερων λογω κοστους.

Αρα λοιπον θα ελεγα οτι ισως να ηταν πιο ευκολο να ψαχναμε για το πιο ευκολα εμπορικα και επιχειρησιακα εκμεταλλευσιμο πλοιο στο Αιγαιο σε μια συγκεκριμενη γραμμη και οχι εντελως γενικα.

Link to comment
Share on other sites

Καιρό το σκεφτόμουν να ανοίξω αυτό το topic μιας και πάντα αναρωτιόμουν πια τύπου πλοία είναι τα καλύτερα γενικά αλλά και πιο ειδικά για τις θάλασσες μας!!

Οι θάλασσές μας είναι πολλές. Σε κάθε θαλασσα είναι κατάλληλα πλοία διαφορετικού τύπου. ;) 1) Αιγαίο: Τα καταμαραν ,δηλ. 65-80 μέτρα είναι κατάλληλα , αλλά τα συμβατικά σίγουρα καλύτερα.

2) Χίο-Μυτιλήνη: Οι Αίολοι είναι μεγάλοι και καθόλου οικονομικοί. Καταμαράν μεγέθους Highspeed 4 είναι πιο κατάλληλα και 40 % πιο οικονομικά από αυτά.

4) Δωδεκαν.: Εκεί θα μπορούσε να δρομολογηθεί ένα τριμαράν , ίσως και μεγέθους του νέου της Fred olsen. Στα νησιά αυτά είναι πολύ σημαντικά και τα συμβατικά.

4)Κρήτη: Το 4 και η Θαλασσινή-->ειδικά αυτό είναι πιο οικον. από το 4 είναι κατάλληλα. Τα συμβατικά το καλοκαίρι καλύτερα.

Γενικότερα στην Ελλάδα δεν είναι και φοβερά επιτυχημένα τα γρήγορα.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ιδανικα πλοια για τις Κυκλαδες ειναι η σειρα της Πηνελοπης κτλ. Ανετα μεσα με καλο δρομο αντε και λιγο παραπανω 20-22, ευελικτα με ικανοποιητικο γκαραζ. Για Χιο Μυτιληνη θεωρω καλο ενα πλοιο σαν το Νησος Μυκονος ισως και λιγο μεγαλυτερο. Ο ιδιος τυπος παει και στα Δωδεκανησα. Για τις γραμμες της Κρητης ενα Blue Star 2 με περισσοτερες καμπινες. Οπως βλεπετε κρατιεμαι μακρια απο ταχυπλοα οποιουδηποτε τυπου λογω των συχνων τους βλαβων και του μργαλου κοστους λειτουργιας και γιατι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΒΑΠΟΡΙΑ ΠΟΥ ΕΓΩ ΑΓΑΠΗΣΑ. Αυτη ειναι η ταπεινη μου αποψη καθαρα με συναισθηματικους και απλους μαθηματικους τροπους.

Link to comment
Share on other sites

Ine tosi poli i paragontes pou kathorizoun to an ena ploio ine katalilo i mi gia kapia grammi pou tha prepi na eksetasoume mia mia tis periptosis. Se genikes pantos grames, tha simfoniso me ton Dino oxi giati exo aparetita kati me ta mi simvatika taxyploa alla giati ploia typou Ro/Pax exoun apodeixtei pio aksiopista stis ellinikes thalasses.Ine pio anthektika stous kerous, prosferoun megalyteri anesi, ine pio oikonomika, parexoun megaliteri pathitiki asfalia (paragontas vasikos gia ta aniparkta limania) ke alla polla.Pistevo lipon pos simvatika skafi me taxytites apo 22-27 k/h ine ta idanikotera gia to Aigaio.Tora os pros ta mi simvatika, ta catamaran (highspeed) exoun apodixthi pio aksiopista apo oti ta monohull (Aeolos). Vevea se afto pezi rolo ke i eteria tous. Afta ta skafi ine katalila mono gia mikres ke meses apostasis, diladi oxi peran ton 5 oron, giati meta ousiastika taleporoun perisotero ton epivati ke xanoun etsi to pleonektima tis taxytitas tus.

Link to comment
Share on other sites

Ιδανικα πλοια για τις Κυκλαδες ειναι η σειρα της Πηνελοπης κτλ. Ανετα μεσα με καλο δρομο αντε και λιγο παραπανω 20-22, ευελικτα με ικανοποιητικο γκαραζ. Για Χιο Μυτιληνη θεωρω καλο ενα πλοιο σαν το Νησος Μυκονος ισως και λιγο μεγαλυτερο. Ο ιδιος τυπος παει και στα Δωδεκανησα. Για τις γραμμες της Κρητης ενα Blue Star 2 με περισσοτερες καμπινες. Οπως βλεπετε κρατιεμαι μακρια απο ταχυπλοα οποιουδηποτε τυπου λογω των συχνων τους βλαβων και του μργαλου κοστους λειτουργιας και γιατι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΒΑΠΟΡΙΑ ΠΟΥ ΕΓΩ ΑΓΑΠΗΣΑ. Αυτη ειναι η ταπεινη μου αποψη καθαρα με συναισθηματικους και απλους μαθηματικους τροπους.

Για να μην ξαναγράφω τα ίδια, προσυπογράφω πλήρως την άποψη του Ντίνου. :) Και ιδιαίτερα τα τονισμένα με κόκκινο.

Τα ίδια περίπου (αναλυτικότερα και με μικροδιαφορές) είχα γράψει προ εξαμήνου, αλλά δυστυχώς τα έφαγε η μαρμάγκα και δεν τα έχω να τα ξαναβάλλω. :D

Όταν έχουμε δοκιμασμένες λύσεις (Απόλλωνες, Μυτιλήνη), εμείς ψαχνόμαστε με τα καταμαράν, τα monohull και τα τοιαύτα. :confused:

Link to comment
Share on other sites

προσωπικα θα το ξαναπω. συγκριση για ταχυπλοα καποιος που δεν εχει δει πως ειναι τα ταχυπλοα στο εξωτερικο κατασκευασμενα υπο νορμαλ συνθηκες δεν μπορει να κανει. Ουτε εγω μπορω να κανω. Πιστευω απλα χωρις να θελω να γινω επιθετικος σε κανεναν οτι απλα δεν εχουμε σωστα μετρα συγκρισης. Για μενα πχ ειναι απαραδεκτο να συγκρινουμε με βαση εναν αιολο. Κ αυτο γιατι ειδα πως φτιαχτηκε, και βλεπω και ακουω πως δουλεβει στην Ελλαδα

Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ Άγγελε, γενικώς δεν έχεις άδικο ότι τα κριτήρια μας δεν είναι αντικειμενικά, όμως θα πρέπει να λάβεις υπ’ όψη και τα παρακάτω.

Εγώ, προσωπικά, δεν είμαι ναυπηγός ούτε καν καραβομαραγκός μήτε εμπειρογνώμονας πλοίων και πολύ περισσότερο δεν είμαι πλοιοκτήτης.

Ένας απλός επιβάτης είμαι, δηλαδή ένας καταναλωτής ακτοπλοϊκών προϊόντων και υπηρεσιών.

Ως τέτοιος, λοιπόν, κρίνω με βάση αυτά που μου αρέσουν και με αυτά που βλέπουν τα μάτια μου και ακούν τα αυτιά μου.

Για τα πλοία που λές ότι υπάρχουν δεν τα γνωρίζω, όταν θα έρθουν και εδώ θα αξιολογηθούν και αυτά και τότε, ίσως, αλλάξω γνώμη.

Προς το παρόν κρίνω με τα δεδομένα που μπορώ να έχω.

.

Link to comment
Share on other sites

μα δεν εφερα αντιρηση οτι αυτα που ειπε ο ντινος δεν με καλυψαν.

ισα ισα για τις γραμμες που ξερω και για τις τεχνο-οικονομικες αναλυσεις που εχω δει για διαφορες γραμμες (απο φιλους, μελετες και αλλες πτυχιακες) σε λιγες περιπτωσεις ενα μη συμβατικο χωραει.

απλα εκανα την παρατηρηση που ειχα κανει και νωριτερα ωστε φιλοι του φορουμ να μην παρασυρθουν και να αποκλεισουν τετοια καραβια γιατι η υπαρχουσα εμπειρια τους τους δειχνει το αντιθετο.

μονο αυτο ;)

ετσι για να μην παρεξηγουμαστε

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
....Οταν πριν απο μέρες έγραφα ότι ο κ.Γιώργος Σπανός είναι ο επίσημος αντιπρόσωπος της BGV σε Ελλάδα και Κύπρο,το έγραψα, γιατί ο άνθρωπος

το δήλωσε στις 19/5 σε Ρ/Σ της Σάμου, ότι δηλαδή ο FRED OLSEN δεν είναι χαζός που δρομολόγησε BGV στα Κανάρια.

Αν λοιπόν οι Θεσσαλονικείς κατηγορούν εμμέσως πλήν σαφώς πλοία σαν το EL GRECO,DAEDALUS,και το ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ ότι αργούσαν και ο Ψωμιάδης λέει το κουφό ότι δηλαδή και νεότευκτο να είναι εάν αργεί....δεν μας κάνει, τότε για να να μην... αργούν 2 λύσεις υπάρχουν:

1)Να ζητήσουν απο την ΕΕ περισσότερα επιδοτούμενα αεροπορικά δρομολόγια με boeing προς Κρήτη,Σποράδες Κυκλάδες,Δωδεκάννησα,(Σάμο,Χίο,Μυτιλήνη έχουν ήδη 7/εβδομάδα,αλλά ATR 42/72) ή να γίνουν μέτοχοι της SKY EXPRESS,ώστε να αποκτήσει κι άλλα LEAR JET'S και να φθάνουν σε 1 ώρα.

2)Nα φέρει και να δρομολογίσει η KALLISTI FERRIES BGV, ώστε το Ηράκλειο να το κάνει 8-10 ώρες με 60 μίλλια.

Θα το δείτε όπως πάμε, ότι θα το δούμε το ..τέρας.

Για να μην ανοίγω άλλο θέμα σχετικά με τα πλοία BGV: Έδρα της εταιρείας το τεχνολογικό πάρκο Sophia Antipolis=Antibes στις μεσογειακές ακτές της Γαλλίας. Εκτός Γαλλίας αντιπρόσωποι στην Κίνα, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Ελλάδα. Ήδη από το Νοέμβριο έχουν παραγγελθεί από την Αγγλική CHIKARA SHIPPING 3 HSC Cargo and 2 RoPax vessels. Δεν είμαι καθόλου ειδικός στα συγκεκριμένα ναυτικά θέματα γι'αυτό παραθέτω την διευθυνση με τη φωτογραφία-μακέτα ενός από τα παραγγελθέντα και τρεις ακόμα διευθύνσεις όπου αναφέρονται τεχνικά χαρακτηριστικά των πλοίων για ενδεχόμενο σχολιασμό από τους ειδήμονες.

http://www.chikarashipping.com/page_2.htm

http://www.bgv-international.com/spip.php?article14

http://www.bgv-international.com/spip.php?article22

http://www.bgv-international.com/spip.php?article23

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Έχει πλέον ευρέως εκτιμηθεί ότι τα ταχύπλοα τύπου καταμαράν έχουν βγει άκρως προβληματικά.

Θα πρέπει όλοι μας να αναρωτηθούμε, αν πρέπει να υποβληθούν τα κατάλληλα «μέμο» στο ΥΕΝ ούτως ώστε να γίνει κάτι με αυτά τα σκάφη.

Εγώ χρόνια ολάκερα φωνάζω να αποσυρθούν και να πάνε για ανακύκλωση...τα Highspeed:D...που ως γνωστόν είναι τα πιό προβληματικά ταχύπλοα του Αιγαίου:P.
Link to comment
Share on other sites

Έχει πλέον ευρέως εκτιμηθεί ότι τα ταχύπλοα τύπου καταμαράν έχουν βγει άκρως προβληματικά.
Τα μονοχώλ ταχύπλοα είναι σαφώς σε πολύ καλύτερη μοίρα.Εν κατακλείδι θεωρώ ότι κάτι πρέπει να γίνει διότι οι βλάβες πια διαδέχονται η μία την άλλη, ο κόσμος υπερταλαιπωρείται, ο τουρισμός μας διασύρεται.

φιλε VILLY μολις απαντησες σε ενα ερωτημα, στο οποιο δεν εχει απαντησει οριστικα ουτε η ναυπηγικη επιστημη, ουτε οι 2 "Leaders" στην κατασκευη ταχυπλοων παγκοσμιως (Austal & Incat). Δεν ειμαι ναυπηγος, αλλα απο οσο ξερω στα ταχυπλοα που κυκλοφορουν στις θαλασσες διεθνως πρεπει να υπαρχει μια αναλογια 6:4 υπερ των καταμαραν. ασε που τα τελευταια χρονια βγαινουν τα καταμαραν τριπλης γαστρας (trimaran οπως καταχρηστικα λεγονται), που προσφερουν ακομη σταθεροτερες συνθηκες πλευσης.

στην ελλαδα, αν ρωτησεις καποιoν ποιο ταχυπλοο ξερει, οι πιο πολλοι ξερουν τα highspeed, που ως γνωστον ειναι διπλης γαστρας. αν βαλουμε πια εχουν παρουσιασει διαχρονικα τα περισσοτερα δομικα και μηχανικα προβληματα τοτε μαλλον τα μονης γαστρας θα εχουν τα περισσοτερα. βεβαια ολα αυτα ειναι και λιγο συγκυριακα. εξαρταται απο τι μεταχειριση ειχαν απο τους πλοιοκτητες τους και τι συντηρηση τους εγινε. τωρα με ποιο θρασσος θα παμε εμεις στο ΥΕΝ και θα του πουμε ξερεις κατι, να αβανταρεις τις 2 εταιρειες που εχουν καταμαραν μονης γαστρας και να θαψεις αυτες που εχουν διπλης, δεν ξερω.

μαλλον θα πρεπει να ζητησουμε να γινονται σωστα οι ελεγχοι και να εφαρμοζονται οι κανονισμοι, χωρις μεμους και μεμαδες

Link to comment
Share on other sites

Νομιζω το κυριο ζητημα σε αυτα τα πλοια δεν είναι τι τυπου είναι (cat / mono) αλλα ποιος είναι ο πλοιοκτήτης. Αντιστρόφως ανάλογα και με την σοβαρότητα της εταιρείας προκύπτουν και τα προβλήματα στα πλοια...

Όταν πρωτοήρθε το HS1 παρουσίαζε συνέχεια προβλήματα. Η εταιρεία έμαθε και στην συνέχεια όλα πήγαν καλώς για τα catamaran τους. Αντιστοιχα τα SR II-IV έχουν μέχρι τώρα μια θετική πορεία. Στον αντίποδα εταιρείες σχετικά απαράδεκτες -προσωπική άποψη- (ΝΕΛ παλαιότερα - SeaJets τωρα) φαίνεται να αντιμετωπίζουν προβλήματα. Με τα ίδια πλοία αν είχαν δομή της HSW για παράδειγμα, τα προβλήατα θα ήταν σαφώς λιγότερα

Link to comment
Share on other sites

Ενώ αν ηταν το 2005 που το ΠΑΝΑΓΙΑ ΘΑΛΑΣΣΙΝΗ διεσχιζε δις ημερησιως το Κρητικο ακούνητο και αλώβητο (?^%$#@)προβλημα κανένα. Ξεχναμε γρηγορα, και επανερχομαστε στη γνωστη θεωρια περι αποψεων...δημοκρατια εχουμε αλλωστε, οτι θελουμε μπορουμε να λεμε, ποσο μαλλον αν ειναι και με παραπλευρο ώφελος...αλοιμονο, και τι εγινε, μια κουβεντα ειπαμε, βαλε μια τσικουδια ακομα :o

Τα δυο τριμαραν που μας καταξευτιλισαν δημοσιως εις τον πλανητη ειναι κατασκευη της Incat - Tasmania, τύπου wave piercing και αρκετα γηρασμενα για ταχυπλοα. Εχουν μηχανες Ruston που οι φημες τις θέλουν απαιτητικές και δύστροπες σαν Αγγλίδες που είναι, και έχουν πίσω τους μια λαμπρή καρίερα έκαστο ανα τις θάλασσες του πλανήτη με αλλαγές παρτεναίρ (πλοιοκτητων-διαχειριστών) που σημαίνει πολλά. Αφου δεν κάνουν και το λένε αυτοί που ξέρουν, εμείς τι να πούμε, πάσο.

Απο εκεί μέχρι το ότι τα καταμαράν δεν κάνουν και πρέπει να τα διώξουμε, έχει δρόμο μακρύ, που ξεκινά απο το Βόρειο Αιγαίο και το περίφημο ΠΑΝΑΓΙΑ ΘΑΛΑΣΣΙΝΗ που διασχίζει αγέρωχο τα μπουγάζια και τις ρεματικές μέχρι το HIGΗSPEED I που ενώ όλοι το θεωρήσαμε καμμένο απο το 97 που ήρθε στο Αιγαίο, αυτό το άτιμο ζεί και βασιλεύει εις πείσμα μας (για πόσο ακόμα; ούτε ο Ολλανδός που το έφτιαξε δεν το πιστεύει οτι την παλεύει ακόμα).

Τα υπόλοιπα 4 ως γνωστόν είναι στη μαύρη λίστα ακόμα και της σημαίας Καμόρες και του Somalia MOU :P.

Tώρα απο την άλλη το CORSICA EXPRESS THREE ως γνωστόν αποδείχτηκε καλύτερο στο Ικάριο και απο το ΑΙΓΑΙΟΝ το αείμνειστο, και οι ΑΙΟΛΟΙ ιδανικοί για την άγονη, ενω ο ΚΕΝΤΕΡΗΣ ο μεγάλος ακατάληλο για το Αιγαίο..

Σας μπέρδεψα, ναι το παραδέχομαι, γιαυτό απο εδώ και στο εξής θα διαβάζω τους ειδικούς μπάς και πάρω χαμπάρι τι γίνεται με αυτά τα παλιοβάπορα που μας εχουν κάνει να ντρεπόμαστε που λεγόμαστε Έλληνες και θέλουμε να έχουμε και ακτοπλοϊα τρομαρα μας.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

δείτε τι έχει πάθη η νελ ποσα έχει σε ακινησία

Διαφωνω καθετα με αυτο. Μια νησιωτικη χωρα οπως εμεις θα πρεπει να εχει ταχυπλοα που να εξυπηρετουν τον τουρισμο της. Δε μπορω να φανταστω το Αιγαιο χωρις τα τωρινα ταχυπλοα που υπαρχουν.

Οσο για τη ΝΕΛ που αναφερεις, δεν θεωρω τη ΝΕΛ παραδειγμα καθως τα δικα της πλοια εχουν ιδιαιτεροτητες απο πλευρας .....φαγητου. Δες ομως τοσα χρονια η hsw που δουλευαν ολα τα ταχυπλοα μια χαρα, η aegeanspeedlines , η seajets και αλλες.....Η ΝΕΛ απλα δεν τη συμφερει να τα ταξιδεψει λογω καταναλωσης που εχουν.

Link to comment
Share on other sites

Διαφωνω καθετα με αυτο. Μια νησιωτικη χωρα οπως εμεις θα πρεπει να εχει ταχυπλοα που να εξυπηρετουν τον τουρισμο της. Δε μπορω να φανταστω το Αιγαιο χωρις τα τωρινα ταχυπλοα που υπαρχουν.

Εγω μπορω ανετα κι αν σκεφτεις οτι η εταιρια που δουλεψε καλυτερα τα ταχυπλοα στην χωρα μας(HSW)πουλαει το ενα μετα το αλλο,τοτε καταλαβαινεις οτι δεν συμφερουν και πολυ οι 'πετρελαιορουφηχτρες' :D Δες ποσο καιρο δουλευουν τα ταχυπλοα στην χωρα μας,βαλε και κατω που εχει φτασει το πετρελαιο και κανε την σουμα.Η κινηση μειωνεται δραματικα με την οικονομικη κριση,καλα καλα δεν βγαινουν τα συμβατικα υψηλων ταχυτητων αλλα και τα αρχαια ferry στις αγονες ;)

Link to comment
Share on other sites

Διαφωνώ με την άποψη αυτή NHSE XIE :P Το ότι πουλησε κάποια ταχύπλοα δεν σημαίνει οτι δεν μπορεί και να τα εκμεταλευτεί αποδοτικά. Τόσα χρόνια δηλαδή πως τα δούλευε? Υπάρχει μείωση της κίνησης αλλά με σωστό προγραμματισμό μπορούν να σταθούν κερδοφόρα έστω και οριακά. Άλλωστε τα ταχύπλοα κάθε χρόνο πάνω κάτω την ίδια χρονική εκμετάλευση είχαν, δεν έχει αλλάξει κάτι τελευταία. Το πετρέλαιο όντως είναι ακριβό και σε αυτό δεν θα διαφωνήσω. Η HSW μπορεί να πούλησε αλλά και αγόρασε ταυτόχρονα, HS6 και Hellenic Wind. Το θέμα βρίσκεται πιστεύω αρχικά στο κατα πόσο κάποια ταχύπλοα μπορούν να είναι κερδοφόρα με τις μικρότερες πιθανές απώλειες, κατανάλωση, μηχανολογικές αβαρίες.Των καιρό των "παχουλών" αγελάδων βγαίναν οικονομικά, τώρα όμως δεν μπορούν να ανταποκριθούν απο διάφορες απόψεις (π.χ. μεγάλη ηλικία) και αναγκαστικά φεύγουν. Ένας ακόμη λόγος που η HSW πουλάει είναι επειδή το αφεντικό δεν έχει την παραμικρή ιδέα σωστής εκμετάλευσης τέτοιας κατηγορίας πλοίων. Τα ταχύπλοα υπάρχουν για να εξυπηρετούν και να διευκολύνουν, άσχετα αν μερικοί απο τις πράξεις τους δείχνουν πως δεν γνωρίζουν πως γίνεται αυτό.

Link to comment
Share on other sites

Τα ταχύπλοα υπάρχουν για να εξυπηρετούν και να διευκολύνουν, άσχετα αν μερικοί απο τις πράξεις τους δείχνουν πως δεν γνωρίζουν πως γίνεται αυτό.

Θα συμφωνησω μαζι σου γενικα αλλα τωρα μου κινησςς τιν περιεργεια. Δηλαδη πως θα επρεπε να ειναι η σωστη αξιοποιηση προκειμενου να εξυπηρετουν στο μεγιστο βαθμο;

Link to comment
Share on other sites

Αν περιμένεις συγκεκριμένη απάντηση, άδικα θα περιμένεις. Αν γνώριζα επακριβώς, θα είχα και την συγκεκριμένη εργασιακή θέση. :D

Τους όρους εξυπηρέτηση και διευκόλυνση τους χρησιμοποιήσα απευθυνόμενος στον NHSOS XIOS που είπε ότι μπορεί να οριματιστεί το Αιγαίο χωρίς ταχύπλοα. Μπορούν να υπάρξουν και το αποδεικνύουν συγκεκριμένες εταιρίες που βασίζονται αποκλειστικά σε αυτά χωρίς να αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα προβλήματα.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Τα γεγονοτα των ΚΕΝΤΕΡΗΔΩΝ της Ιταλιας αλλα και των δικων μας(δεν νομιζω να θεωρειται επιτυχια να πηγαινουν με ταχυτητες συμβατικου σε αγονες η να δουλευουν 1 μηνα τον χρονο)με εβαλαν σε σκεψεις οτι τελικα τα monohull ειναι αρκετα πιο αποτυχημενα σαν ταχυπλοα απο τα catamaran.Μπορει να λεω και αρλουμπες :P αλλα η αληθεια ειναι οτι δεν εχω ακουσει να πηγαινει για scrap(η εστω να μην κουτσοδουλευει)καποιο high speed craft με διπλη καρινα.Απο το χωριο μας να παρουμε παραδειγμα(βλεπε highspeed)μεχρι την Ιταλια(υπαρχουν αρκετα τυπου flyingcat)η εστω ακομα και το νεοτευκτο LEONORA,εχουμε ενα δειγμα γραφης.

Θα μου πειτε οτι τα SPEEDRUNNER δουλευουν ακομα,δεκτο.Δεν ξερω πραγματικα τελικα τι απο ολα φταιει:ποσες καρινες εχουν,ποια ναυπηγεια τα κατασκευασαν,τι μηχανες φορανε,ποιες εταιριες τα εκμεταλλευονται,ποια ειναι η τιμη του πετρελαιου κλπ.

Εγω παντως 'ψηφιζω' catamaran εστω κι αν σχεδιαστικα μ αρεσουν μονο τα monohull :)

ΥΓ1.Με τις τιμες του πετρελαιου ομως ποσο θα 'ζησουν' ακομα τα ταχυπλοα :rolleyes:

ΥΓ2.Εννοειται οτι τα συμβατικα υψηλων ταχυτητων(ΝΗΣΟΣ,Blue Star)τρωνε ολα τα ντενεκεδακια αναψυκτικων ;)

Edited by NHSOS XIOS
Link to comment
Share on other sites

το καταμαραν είναι η καλύτερη σχεδιαστική επιλογή για ένα ταχύπλοο γιατί έχει το πολύ σημαντικό πλεονέκτημα της δημιουργίας πολύ λιγότερων κυματισμών κατά τη κίνηση του λόγω των πολύ λεπτών γαστρών που έχει,κατά συνέπεια χρειάζεται μικρότερη ισχύ και έχει χαμηλότερη κατανάλωση απο ένα μονογαστρο,επίσης πολλά μονόγαστρα είχαν και αεριοστρόβιλους σε κάποια waterjets (βλ κεντέρης) ώστε να μειωθεί το βάρος τους και να επιτύχουν χαμηλό εκτόπισμα ώστε να κινηθούν σε μεγάλες ταχύτητες,αυτό επιβάρυνε ακόμα περίσσοτερο την κατανάλωση και την οικονομική τους εκμετάλευση.

τα καταμαραν απο την άλλη εκτός του μικρότερου λειτουργικού κόστους έχουν και πολύ καλή ευστάθεια,το μόνο αδύναμο σημείο τους είναι η συμπεριφορά τους στη θάλασσα που είναι χειρότερη απο ένα monohull.

οπότε μπορεί να καταλάβει κάποιος γιατι τα δίγαστρα δουλέυουν σχετικά απροβλημάτιστα σε σχέση με τα μονόγαστρα ταχύπλοα,που ένα ένα αναπαύεται ορίστικά.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...