Jump to content
Shipfriends
ΣΕΙΡΙΟΣ

Ποντοπόρος. Νέα, Κινήσεις, Απορίες κλπ.

Recommended Posts

On 1/29/2018 at 1:04 PM, enas chiotis said:

Γνωρίζει καποιος τι έχει γίνει με τη diamlemos; Σε κάποια δικαστήρια πρέπει να είχαν μπλέξει και τα πλοία νομίζω δεν ταξιδεύουν (βλ. Angelic Grace στη ράδα του Πειραιά).

 

Καθυστερημένη η εξήγηση, αλλά τέλος πάντων. Χωρίς να θέλω να γίνω μεσημεριανή εκπομπή, ο συγκεκριμένος πλοιοκτήτης είχε παιδιά από 2 διαφορετικούς γάμους, με τα παιδιά από τον πρώτο γάμο να έχουν ενεργό ρόλο στην εταιρεία. Όταν απεβίωσε ο πλοιοκτήτης, μάντεψε, τα παιδιά από τον 2ο γάμο άρχισαν να έχουν απαιτήσεις που από τα παιδιά του 1ου γάμου εκρίθησαν υπερβολικές. Τη συνέχεια μπορεί κανείς να τη φανταστεί, δικαστικοί αγώνες, κατασχέσεις και τα λοιπά. Κάπως έτσι έφτασε η εταιρεία εκεί που έφτασε.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Περίεργο συμβάν διαδραματίζεται πάνω στο GRANDE TEMA στα χωρικά ύδατα της Βρετανίας.

Απ ότι γίνεται αντιληπτό απ το άρθρο, 4 Νιγηριανοί επιβιβαστηκαν λαθραια και απειλησαν το πληρωμα να παει κοντα στις ακτες προφανως για να βρεθουν στην Βρετανία. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Για να δούμε και τα κατορθώματα του Μιχάλη Ζολώτα και της εταιρείας του, NewLead, πρώην εισηγμένης στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης η οποία κατέρρευσε εν μέσω δικαστικών αποφάσεων, κατηγοριών για απάτες και πολλά άλλα. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, proud_ionian said:
Quote

Κατά την πρόσφατη τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές, η διοίκηση της Πειραιώς διευκρίνισε ότι τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματά της (Non Performing Exposures - NPEs) αυξήθηκαν στο τρίτο τρίμηνο, κατά περίπου 670 εκατ. ευρώ, λόγω δύο εταιρειών

Η μία είναι γνωστή.

Η Attica

Quote

Η άλλη αφορά σε δάνεια εταιρειών συμφερόντων ισχυρού παράγοντα της ναυτιλίας. Και όπως πληροφορείται η στήλη, η Πειραιώς δεν ήταν η μόνη εκ των πιστωτριών τραπεζών των παραπάνω εταιρειών, που επαναταξινόμησε τα δάνεια στα NPEs.

ποιος χρωστα 270 στην πειραιως;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κακά μαντάτα έρχονται για τη ποντοπόρο από μεριάς Κίνας και Βραζιλίας.. 

China and Brazil have submitted a paper to the International Maritime Organization (IMO) in support of applying mandatory efficiency rules to all the world’s existing 60,000 ships, not just the trickle of newly built ships each year at a 25-30 year replacement rate.

China is adding its diplomatic weight behind the same type of measures supported by nearly all European states led by France, Denmark, Germany, small island Pacific States, and Chile and Mexico.

“The proposed mandatory goal-based rating mechanism would provide impetus for ships to improve their operational performances through the most cost-effective approach. The merits of the mechanism lie in the flexibility in choosing suitable methods to achieve targets and the potential incentive strategies implemented by ports and other stakeholders for ships with superior performance. For ships with inferior performance, necessary corrective actions will be undertaken, thus ensuring the achievement of the levels of ambition of the Initial Strategy,” states the paper submitted by China and Brazil earlier this year.

China’s version lacks detail on enforcement, but experts suggest that could be hammered out in talks once the IMO resumes its meetings when the coronavirus passes.

China, as world’s largest exporter of goods, and largest shipbuilder, has huge clout inside the IMO. Its support was crucial to the adoption of the IMO’s Initial Strategy on GHG reduction in 2018, but it was unclear until recently whether Beijing would actually support the short-term measures needed to achieve this such as operational efficiency rules applying to existing ships.

Operational efficiency measures are viewed by many as the best way of quickly driving CO2 reduction because it incentivises the widest range of actions from slowing down, optimising port calls, to retrofitting sleeker hulls, new propellers, air bubble lubrication, and wind-assisted fletter motors / wing sails, all the way to new fuel types.

The NGOs in the Clean Shipping Coalition have submitted their own more ambitious version of a goal-based operational efficiency measure in line with a 1.5 degrees temperature goal, which they claim would be around an 80% improvement in carbon intensity by 2030.

IMO’s next gathering of the Marine Environmental Protection Committee (MEPC) has been shelved for the time being as the UK is in lockdown from the coronavirus. When the UN body resumes regular business and MEPC finally meets, short-term measures to cut shipping’s carbon footprint will be discussed.

 

Κοινώς ένα μπλοκ χωρών μαζί με κάποιες ΜΚΟ που μάχονται για μια "πιο οικολογική και καθαρή ναυτιλία" πιέζουν τον IMO ώστε να μπουν κανόνες (με άγνωστες κυρώσεις σε περίπτωση μη συμμόρφωσης ακόμα) για την υιοθέτηση ενός συστήματος που θα βελτιωσει την απόδοση όλης της αλυσίδας (ξεκινώντας πάντα από τον εύκολο στόχο που είναι τα πλοία) αλλά και παράλληλα θα περιορίσει το περιθώριο λειτουργίας σε σχέση με το operation , ηλικιακά καθώς και άλλα μέτρα εξοικονόμησης καυσίμων (retrofit συσκευών εξοικονόμησης καυσίμου)  κλπ κλπ. 

Οι αθεόφοβοι μέχρι και Hull retrofit προτείνουν 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Παρατηρώ στο ais, πλήθος από φορτηγά πλοία και δεξαμενόπλοια να βρίσκονται στην Τένεδο. Για ποιο λογο;

Περιμένουν να περάσουν τα στενα; δεν έχουν  ναύλο; ,ή δεν τους αφηνουν να δεσουν πουθενα εξαιτιας της καταστασης;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Υποθέτω πως είναι ένας συνδυασμός των 2 πρώτων αιτιών που ανέφερες.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Όχι ένα, τέσσερα ελληνόκτητα δεξαμενόπλοια στο στόχαστρο των ΗΠΑ για παραβίαση των κυρώσεων στη Βενεζουέλα. Πρόκειται για τα Athens Voyager, Chios I, Seahero και Voyager I. Στον ελληνικό ημερήσιο Τύπο αναφέρεται μόνο το ένα ως ελληνόκτητο, τα ονόματα και το Equasis λένε άλλα.

Λεπτομέρειες στην σχετική σελίδα των ΗΠΑ.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ευχαριστούμε φίλε gtogias για το θέμα. Ρίγη συγκίνησης με διαπέρασαν όταν διάβασα αυτό το κομμάτι από τα  links που παρέθεσες

Quote

"Οι εν λόγω εταιρείες μεταφέρουν πετρέλαιο που ουσιαστικά έχει κλαπεί από τον λαό της Βενεζουέλας”, ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Μάικ Πομπέο.

Τρομερά συγκινητικό για άλλη μια φορά το ενδιαφέρον της μεγαλύτερης Corporate Democracy της γής, για τους λαούς που υποφέρουν. Για τους άλλους λαούς βέβαια. Για τον δικό τους, ειδικά αν είσαι μειονότητα, ισχύουν άλλα.

 

Αλλά αυτά είναι γνωστά, να δούμε ποιά είναι τα πλοία και εταιρείες που εμπλέκονται, σύμφωνα με τους αδιάφθορους της Washington:

Athens Voyager, διαχειριστής και πλοιοκτήτης φέρεται να είναι η Chemnav με έδρα την Κηφισιά, ο τελικός πλοιοκτήτης φέρεται να λέγεται Κορώνης

Chios I, διαχειριστής και πλοιοκτήτης φέρεται να είναι η Dynacom(Προκοπίου)

Seahero, και μόνο από το όνομα καταλαβαίνει κανείς πως πρόκειται για πλοίο της Thenamaris/Ντίνος Μαρτίνος

Voyager I, διαχειριστής και πλοιοκτήτης φέρεται να είναι ο Μουνδρέας

 

Τα ονόματα τα αναφέρω όχι γιατί πιστεύω πως έχουν κάνει κάτι κακό, το αντίθετο. Τα αναφέρω γιατί τα κατά τα άλλα μαχητικά ελληνικά ΜΜΕ αλλά και διάφορα σχετικά sites με το αντικείμενο, προσποιούνται πως δεν καταλαβαίνουν που ανήκουν τα εν λόγω πλοία. Κατά τα άλλα να τους πιστεύετε όταν τους διαβάζετε, είναι άδολοι και χωρίς δεσμεύσεις. Όσον αφορά τις κατηγορίες, χωρίς να ξέρω λεπτομέρειες, είμαι σίγουρος πως είναι τρίχες κατσαρές. Η Thenamaris για παράδειγμα, δουλεύει πάρα πολύ με το Ιράν που έχει ανάλογο εμπάργκο και δουλεύει νομιμότατα διαμέσου του ΟΗΕ και του food programme. Δεν τους έχω για τόσο βλάκες να πάνε να σπάσουν το εμπάργκο της Βενεσουέλα κάτω από τη μύτη του βαψομαλλιά.

 

Αντίθετα, αυτό που θα είχε πραγματικό ενδιαφέρον θα ήταν να βλέπαμε ποιοί ήταν οι ναυλωτές και οι παραλήπτες των φορτίων σε κάθε περίπτωση. Αυτοί είναι οι πραγματικοί παραβάτες για μένα. Αλλά για να μην τους αναφέρουν οι yankees, εσείς τι λέτε, δε θα υπάρχει κάποιος λόγος?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Οι ναυλωτες ήταν όλοι oil majors με κάποιες περιπτώσεις η δουλειά να γίνεται μέσω trader. 

Το χειρότερο με τα OFAC δεν είναι μόνο ότι μπορούν να καταστρέψουν μια εταιρεία ακόμα και να μπεις για μερικές εβδομάδες (βλέπε PB tankers πέρυσι) είναι ότι ακολουθούν το βαπόρι για πάντα και αν αλλάξει 5 Owners (πραγματικά όχι εικονικά). 

Αυτά είναι τα κακά του να συνδέεις τη ναυτιλία (και όχι μόνο) με ένα συγκεκριμένο νόμισμα.. Εκεί που ο Αμερικανός ούτε σοβαρά κοιτάσματα πετρέλαιου έχει ούτε εμπορικό στόλο ξαφνικά γίνεται ο νταβατζης της γειτονίας. 

Η πλάκα θα είναι να τολμήσουν να τους βάλουν σαν εταιρείες στη λίστα και να πάνε τα ναύλα στο Θεό, κάτι ανάλογο σε μικρότερο βαθμό έγινε όταν έβαλαν την COSCO. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και φυσικά επιβεβαιώνονται αυτά που λέμε παραπάνω με τον Nereus, όχι γιατί είμαστε έξυπνοι αλλά γιατί όταν βγαίνει ο ΥΠΕΞ του άντρα της Μελανίας:D και κάνει αναφορά στις μονοβάπορες εταιρείες που σπάνε το εμπάργκο, ούτε καν στους διαχειριστές των πλοίων, είναι καμπανάκι για να το ψάξεις το θέμα.

 

Για δύο από τις παραπάνω εταιρείες, από τις οποίες έχω προσωπική άποψη θα μου φαινόταν απίστευτο να έχουν πάει φόρα-παρτίδα στη Βενεζουέλα με δικό τους πλοίο, έτσι πειρατικά και με κλειστό AIS, που λέει ο λόγος. Και έτσι φυσικά ήταν, τα πλοία αυτά στην κρίσιμη περίοδο ήταν ναυλωμένα από την Exxon και τη BP, σύμφωνα με πληροφορίες που δεν επιδέχονται αμφισβήτηση. Τα φορτία λοιπόν, δεν ήταν του Προκοπίου και του Μουνδρέα αλλά των 2 αυτών κολοσσιαίων εταιρειών, μάλιστα πολύ πιθανόν εξ΄ αιτίας των ναυλοσυμφώνων(γιατί με αυτές τις εταιρείες κλείνεις με τους δικούς τους όρους και ναυλοσύμφωνο), να μην είχαν οι πλοιοκτήτες επιλογή να αρνηθούν. Με λίγα λόγια τη συναλλαγή με τον Μαδούρο δε την έκανε ο Μαρτίνος, την έκανε η BP και η Exxon. 

 

Το ρεζουμέ είναι πως οι ΗΠΑ δε θέλουν ή δεν μπορούν να βγάλουν στη σέντρα την Exxon και τη ΒΡ. Κι έτσι επέλεξαν προσεκτικά να κατονομάσουν τις μονοβάπορες πλοιοκτήτριες εταιρείες, φαντάζομαι για να δείξουν πως κάτι κάνουν. Με τον ίδιο τρόπο που στο παρεθλόν και ενώ δημοσίως είχαν κηρύξει εμπάργκο στο Ρώσικο πετρέλαιο, αγόραζαν αργό από μια από τις μεγαλύτερες πετρελαιοπαραγωγικές χώρες της υφηλίου. Την Ελλάδα:D. Ρώσικο πετρέλαιο που έμπαινε από τη μία βάνα Ρώσικο στη Motor Oil, και από την άλλη βάνα έβγαινε ελληνικό.

 

Αυτά όλα για να ξεφεύγουμε λίγο και από τις επιφανειακές, ίσως ακόμη και ενοχικές αναφορές των ελληνικών ΜΜΕ. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minutes ago, Nick the Greek said:

να μην είχαν οι πλοιοκτήτες επιλογή να αρνηθούν.

Πολύ ενδιαφέρουσα όλη η ανάλυση. Αν θέλεις δώσε μερικές επιπλέον λεπτομέρειες σχετικά με το παραπάνω 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Εννοεί ότι μέσα σε κάθε ναυλοσύμφωνο υπάρχουν τα trade areas καθώς και τα  exclusions που συνήθως αναφέρουν εμπόλεμες ζωνες, περιοχές με περίεργο στάτους στη γεωπολιτική σκακιέρα, περιοχές που κάποιοι πλοιοκτήτες δεν θέλουν να πάνε επειδή π.χ τρώνε πολλά claims κλπ (West Africa) καθώς φυσικά και απαγορευμενες περιοχές λόγω εμπαργκο και κυρώσεων. 

Άμα ο ναυλωτης τέτοιου μεγέθους σου πει ότι θέλει να βάλετε μέσα στο ναυλοσύμφωνο ότι π.χ επιτρέπεται να πας Ιράν η Βενεζουέλα κοκ (φυσικά αναφέρει ρητά ότι σε περίπτωση προβλήματων σε αποζημιώνει κλπ) εσύ αν θες σαν πλοιοκτήτης να συνεχίσεις να τον έχεις πελάτη δεν μπορείς να πεις όχι.. 

 

Τα λέω λίγο περιληπτικά και μπακάλικα.. 

Edited by Nereus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ελληνόκτητο φορτηγό έχει θεματάκια στην Αυστραλία με χρωστούμενους μισθούς. Περιέργως πρόκειται για καλή εταιρεία. Μάλιστα, πρόκειται για το δεύτερο πλοίο της εταιρείας που αντιμετωπίζει πρόβλημα εκεί κάτω.

 

https://gcaptain.com/australia-bans-bulk-carrier-over-underpayments-to-crew/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μιλάμε για την Marmaras Navigation του Διαμαντίδη. Αν ήταν άλλη δικαιοδοσία που το ισχυρίζεται αυτό κι όχι η Αυστραλία, θα του έδινα μεγαλύτερη βαρύτητα. Αλλά γνωρίζοντας τον τρόπο που ενεργούν οι.... ας μην το ανοίξω για τους Αυστραλούς και την AMSA τους γιατί θα κάνει διάβημα η πρεσβεία τους, ας κρατήσουμε μικρό καλάθι. Θα ήθελα πολύ να έβλεπα και τον αντίλογο της εταιρείας. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Nick the GreekΈχεις απόλυτο δίκιο και η AMSA και γενικά το PSC στην Αυστραλία έχουν μια επιλεκτική σκληρότητα εφαρμογής των κανονισμών.. Μάλιστα έχουν και "αγαπημένες" εταιρείες.. Το ίδιο γίνεται σε μικρότερο βαθμό και στην Αμερική (Αμερικανική σημαία να έχεις και δεν πειράζει να έχεις και μερικές τρύπες στο Hull 😁) Τώρα για τη Marmaras έχω μια σχετικη άποψη για το πως κρατάει τα βαπόρια και είναι πολύ καλή.. αλλά τα τελευταία χρόνια ακούω και κάποια κακά σχόλια πάνω στο συγκεκριμένο θέμα (πληρωμάτων) .. Με κάθε επιφύλαξη φυσικά μιας και δεν ξέρω η είδα κάτι από πρώτο χέρι..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Έμαθα τις προάλλες κάτι ξεκαρδιστικό. Πολλοί από σας ίσως γνωρίζετε την ιστορία έλληνα πλοιοκτήτη της ακτοπλοίας που παλαιότερα ήταν ναυτολογημένος στο ίδιο του το πλοίο, για να εισπράξει σύνταξη από το ΝΑΤ:D. Αλλά ΟΚ, μικρό ψάρι ήταν, cult ήταν, δεν πρέπει να κάνει εντύπωση. Αυτό όμως που πραγματικά με κούφανε ήταν που έμαθα πως κάτι παρόμοιο γίνεται στην ποντοπόρο, και μάλιστα σε εφοπλιστική οικογένεια που είναι top-5 στην Ελλάδα με αμύθητη περιουσία. Αυτό όμως δεν εμποδίζει βασικότατο μέλος της οικογενένειας, λόγω του ότι κάπου μέσα στην αυτοκρατορία τους έχουν και κάτι λιόδεντρα, να εχει ασφαλιστεί στον ΟΓΑ και να παίρνει σύταξη των 400 ευρώ...:D:D:D.

 

Μακάριοι οι πλούσιοι την τσέπη και πτωχοί τω πνεύματι. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kάποτε σε εφοπλιστική εταιρεία της ακτοπλοίας (που δυστυχώς ανήκει πλέον στην ιστορία) ένας αρχικαπετάνιος έλεγε για τον πλοιοκτήτη πόσο του προξενούσε εντύπωση που περίμενε την σύνταξη του ΝΑΤ κάθε τέλος του μήνα, με πάσα αδημονία ρωτώντας συνεχώς το λογιστήριο της εταιρείας του αν μπήκαν τα χρήματα. Κάποια στιγμή δεν άντεξε και τον ρώτησε:

"Εσύ ένας ολόκληρος εφοπλιστής γιατί περιμένεις πως και πως την πενιχρή σύνταξη του ΝΑΤ?"

Κι η απάντηση αποστομωτική: " Αυτά είναι τα μόνα σίγουρα λεφτά".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...