Jump to content
Shipfriends

Λέρος (IMO 6813485)


Recommended Posts

Περασε κι απο μας αυτο.Εγω το ηξερα σαν ΔΗΜΗΤΡΑ του Αγουδημου και οχι σαν Λερος της ΔΑΝΕ.Οποιος εχει ταξιδεψει η ξερει κατι παραπανω,ας μας πει 2 λογια.Οι Ιταλοι φιλοι μας παντως,εχουν μοναδικες φωτο!Μαντεψτε που φτιαχτηκε:Castellamare di Stabia,εκει που ναυπηγουνται τωρα τα καινουργια cruise!

Edited by Nick the Greek
Link to post
Share on other sites

Το όμορφο βαπόρι αυτό το έφερε ο Στρίντζης το 1988 αν θυμάμαι καλά σαν Ionian Fantsy και την περιόδο 1990-91 μετονομάστηκε σε Ioniana Sea. Επίσ Στρίντζη δούλεψε στην Αδριατική και το 1992 ήρθε στο Αιγαίο και δούλεψε στα δωδεκάνησα τόσο από Ραφήνα όσο κι από Πειραιά. Το θυμάμαι χαρακτηριστικά στις εκλογές του 1993 όταν επέστρεφα από Ικαρία με το ΣΑΜΑΙΝΑ και είμαστε έξω από τα φανάρια το Ionian Sea μας ακολουθούσε κατά πόδας αλλά δεν πρόλαβε να μας περάσει μέχρι τα φανάρια.Ηταν μάλιστα την ημέρα που είχε φτάσει και το ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ στην Ελλάδα με πλοίαρχο τον Τάσο Τρέσσο κι είχε δέσει στην παγόδα.

Το 1994 πουλήθηκε από τον Στρίντζη κι αγοράστηκε από μια εταιρεία η οποία ουσιαστικά ήταν συνεργασία του Αγούδημου και της ΔΑΝΕ στα δωδεκάνησα. Ουσιαστικά σαν ΔΗΜΗΤΡΑ φορτωθηκε όλες τις άγονες των πλοίων της ΔΑΝΕ και του Αγούδημου κι έκανε συνδυασμένα δρομολόγια σε Κυκλάδες και δωδεκάνησα.Μετά από λίγα χρόνια μεταβιβάστηκε εξ ολοκλήρου στην ΔΑΝΕ και μετονομάστηκε ΛΕΡΟΣ συνεχίζοντας να κάνει άγονες στα δωδεκάνησα όμως αποκλειστικά πλέον. Τότε άρχισαν και τα οικονομικά προβλήματα της ΔΑΝΕ ΄΄οπου τα ΡΟΔΟΣ και ΠΑΤΜΟΣ ήταν δεμένα στην Αυλίδα με σοβαρές βλάβες (το ΠΑΤΜΟΣ μπλοκ) κι έτσι το ΛΕΡΟΣ για αρκετό διάστημα ήταν το μοναδικό βαπόρι που ξελάσπωνε την ΔΑΝΕ.

Κάποια στιγμή όμως η τύχη του του γύρισε την πλάτη κι όντας δεμένο στα 200αρια πήρε φωτιά και κάηκε ολοσχερώς. Μάλιστα το ΠΑΝΑΓΙΑ ΕΚΑΤΟΝΤΑΠΥΛΙΑΝΗ που ήταν κι αυτό δεμένο δίπλα του κάνοντας την ετησια του απομακρύνθηκε άρον άρον για να μην αρπάξει κι αυτό φωτιά.Τα αίτια της φωτιάς αποδόθηκαν στο ξεχασμένο κερί που είχε αναμμένο ένα μέλος του πληρώματος στην καμπίνα του μιας και το βαπόρι εκείνη την περίοδο ήταν σβηστό.

Έκ τότε έμεινε κάποια χρόνια στην ντάνα και κάποια στιγμή πουλήθηκε για σκραπ και διαλύθηκε στην Τουρκία αν δεν κάνω λάθος.

Σαν ΔΗΜΗΤΡΑ είχε ένα μικρό ατύχημα σε ξέρα στην Πάρο αλλά η ζημιά ήταν μικρή.

Ηταν ένα εξαιρετικά καλοτάξιδο βαπόρι με καλό δρόμο αλλά όπως σχεδόν όλα τα ιταλικά βαπόρια της εποχής του ήταν μονοτίμονο δυσκολεύοντας πολύ την μανούβρα του πλοίου.

Από πλοιάρχους θυμάμαι τον Κώστα Τζώρτζη και τον Αλέκο Παπαδέα επί στρίντζη, τον Γιώργο Λιόλιο και τον εξαιρετικό Γιώργο Κολυδά επί Αγούδημου και τον Στέφανο Παραδείση (σημερινός αρχιπλοίαρχος των Μινωικών) επί ΔΑΝΕ.

Σε αυτό το πλοίο έκανε και τα πρωτα του ναυτικά βηματα ο καπτα Φωτης Λαμπρινός ως ανθυποπλοίαρχος (σήμερα πλοίαρχος στο ΜΑΡΙΝΑ)πλαι στον δάσκαλο Γιώργο Κολυδα σε ένα βαπόρι και μια γραμμή μεγάλο σχολείο.

Edited by Earl Granville
Link to post
Share on other sites

στην αδριατικη πρωτοηρθε στα μεσα της 10ετιας του 70 σαν Canguro Bruno. εκανε πατρα ancona, σε συνεργασια με τους στριντζαιους και το (πρωτο) ionian star. κυκλοφορουσαν μαλλιστα και φυλλαδια με τα ονοματα και τα σινιαλα των 2 πλοιων. λογω του canguro στο πλαϊ στην πατρα πολλοι διεδιδαν οτι εκανε πρωτα δρομολογια στην... αυστραλια. εδενε στο 11 (οπως και το ionian star) και φανταζε θηριωδες.

το ξαναφεραν οι στριντζαιοι, οπως ειπε και ο earl μετα απο 10 χρονια ως ionian fantasy. περασε λιγο απο κυπρο ναυλωμενο και μετα δουλεψε αδριατικη. πριν ξεσπασει ο πολεμος στην γιουγκοσλαβια (νομιζω το 1990), εκανε πατρα ηγουμενιτσα dubrovnik ancona μια φορα την εβδομαδα και ενδιαμεσα ancona split (μαζι με το ionian glory και το αδερφο ionian harmony).

μετα το ξεσπασμα του πολεμου oι γραμμες της γιουγκοσλαβιας σταματησαν. το 92 (νομιζω 92 ηταν) ηταν να κανει ηγουμενιτσα bari, αλλα εφαγε τα μουτρα του και μετα απο 2-3 ταξιδια ναυλωθηκε στην cotunav. και το 93 πηγε cotunav, λευκο και με ονομα bihar. τα υπολοιπα ειπαν τα παιδια.

να σημειωσω εδω οτι οι στριντζαιοι ηθελαν να μπουν απο πειραια για δωδεκανησα παρα πολυ. οταν λεω ηθελα εννοω γραμμη κορμο και με καλο βαπορι, οχι αγονη απο ραφηνα ή πειραια οπως εγινε με τα ionian sea & ionian sUn

απο οτι θυμαμαι (νομιζω μας το ειχε επιβεβαιωσει και ο valencay παλιοτερα), οταν επιασε φωτια το ionian galaxy το 1991, το ionian sun αφησε τη γραμμη ραφηνα δωδεκανησα και πηγε αδριατικη, το sea ηρθε απο αδριατικη ραφηνα ανδρο τηνο μυκονο και το επτανησος εκανε τα δωδεκανησα (μεχρι να βγει ο αυγουστος).

ΥΓ: δεν εχω κανει λαθος. αδερφακι με το The Calypso ηταν

Edited by proud_ionian
υγ
Link to post
Share on other sites

Εγω το θυμαμαι οταν πρωτοηρθε στον Πειραια με τα χρωματα του Στριντζη, για μενα εκεινη την εποχη ηταν ενα αξιοσημειωτο γεγονος και μια μεγαλη αλλαγη στον ακτοπλοικο σκηνικο. Ως τοτε ο Στριντζης για μενα ηταν ενας περιφερειακος πλοιοκτητης απο το Ιονιο και τη Ραφηνα και η ελευση του Ionian Sea ηταν μεγαλο γεγονος. Και βεβαια εμπαινε σε μια γραμμη οπου ως τοτε ηταν αδιανοητο να κοντραρει κανεις τη ΔΑΝΕ. Μην ξεχναμε οτι εκεινη την εποχη, ηταν το μοναδικο πλοιο της ακτοπλοιας του Πειραια(αν δεν με απατα η μνημη μου) που ηταν βαμμενο μπλέ!(καντε συγκριση με τωρα).

Τοτε ειχε ξεκινησει δρομολογια Δευτερα - Τεταρτη - Παρασκευη με αναχωρηση απο Πειραια στις 1530 το μεσημερι. Αν δεν κανω λαθος δεν επιανε ολα τα νησια του κορμου, πρεπει να εμενε εξω η Καλυμνος ενω πρεπει να υπηρχαν και προσεγγισεις σε Αστυπαλαια ή/και Νισυρο-Τήλο. Με την πωληση του στη ΔΑΝΕ και τον Αγουδημο οπως ειπε και ο Earl αρχισε τα γαλαταδικα δρομολογια με περιεργες ωρες αφιξης και αναχωρησης, θυμαμαι χαρακτηριστικα επι Αγουδημου τα καλοκαιρια εκανε ενα δρομολογιο καθε Κυριακη στις 1930, για οποιο ποτε δεν ηταν στην ωρα του. Ενα αλλο χαρακτηριστικο που θυμαμαι, ηταν πως οι μηχανες του ηταν ιδιαιτερα θορυβωδεις. Στις αναχωρησεις απο τον Πειραια ο θορυβος ηταν αξιοσημειωτος. Γενικα ενα αξιοσημειωτο βαπορι της εποχης εκεινης, για μενα ηταν παντα λιγο "εξωτικο" και ιδιαιτερα συμπαθες.

Link to post
Share on other sites

Τα παιδιά έχουν πει τα περισσότερα για το πλοίο. Εγώ δε θα ξεχάσω το πλωριό του μπαλκονάκι και τα κύματα που έτρωγα εκεί όταν περνάγαμε το Κάβο Ντόρο, τις καμπίνες του κάτω από το γκαράζ και το πρώτο ασανσέρ που είχα δει σε πλοίο, πρύμα, κοντά στο εστιατόριο. Αν δε κάνω λάθος σε κάποιο σαλόνι του υπήρχε και ένα πιάνο.

Ταξίδεψα με αυτό για Δωδεκάνησα από Ραφήνα και Πειραιά, ως Ionian Sea, Δήμητρα και Λέρος και μάλλον με επηρρέασε τόσο πολύ ώστε σήμερα να ανήκω στην παρέα των shipfriends.

Link to post
Share on other sites

Ήταν Μάϊος του 1996 και ο υποφαινόμενος όφειλε να ταξιδέψει εππαγελματικώς στη Ρόδο. Δεδομένου ότι η "Ολυμπιακή" 'ηταν αναξιόπιστο μονοπώλιο (:D), τι να κάνω, αναγκάστηκα να πάω ακτοπλοϊκώς :P. Αργά το απόγευμα έφευγαν τα κανονικά βαπόρια, στις 13.00 έφευγε το "Δήμητρα" για άγονη Κυκλάδων-Δωδεκανήσων. Η επιλογή ήταν δεδομένη. Ξεκίνησε το καράβι και κατά τις 21.00 ήμασταν ανάμεσα Πάρο και Νάξο. Ύπαρχοι, Τρίτοι, Μηχανικοί, κλπ δυνάμεις πίεζαν τον Καπτά-Γιώργη (Κολυδά) "θα φάμε καπετάνιο;". Εκείνος απαντούσε αινιγματικώς: "Μήν βιάζεσθε". Οι περισσότεροι βιάσθηκαν, κάθησαν, έφαγαν γρήγορα και πήγαν στα πόστα τους για το ρεμέτζο στη Νάξο. Ξαφνικά και ενώ οι πάντες (πόσοι ήταν δηλαδή; τέλος πάντων ;)) είχαν αποβιβασθεί και επιβιβασθεί και το καράβι δεν έλεγε να σαλπάρει, μπουκάρει στιον καταπέλτη ένα παπί delivery κι' αρχίζει να ξεφορτώνει πίτσες, οι οποίες μεταφέρθηκαν από επίκουρο στο σαλόνι της Α', όπου απλώθηκαν σε τραπέζια μαζί με μπύρες και αναψυκτικά. Ο Καπτά-Γιώργης κάθισε, κάλεσε και όσους είχαν υπομονή και ακολούθησε γενικευμένη ευωχία έως την Δονούσα. Η ανοιχτή τηλεόραση έπαιζε το "Η κόρη μου η σοσιαλίστρια". Εκεί που ο πατήρ Κωνσταντάρας αναμένει την θυγατέρα Βουγιουκλάκη στο Ελληνικό, ακούγεται-στην ταινία-από τα μεγάφωνα του αεροδρομίου η ανακοίνωση "Άφιξη Ολυμπιακής Αεροπορίας εκ Λονδίνου, Βρυξελλών και Ζυρίχης"-ή κάπως έτσι. Οπότε γυρνάει φλεγματικός ο Καπτά-Γιώργης και λέει στους υπόλοιπους της παρέας: "Αυτό το αεροπλάνο θα ήτανε το Δήμητρα της Ολυμπιακής" :eek:.

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

Στην παρακατω καρτ ποσταλ δεν πρεπει να ειναι το ΛΕΡΟΣ(τουλαχιστον οχι αυτο που φαινεται μπροστα) αλλα μαλλον το αδερφο του και λιγοτερο φωτογραφημενο, CANGURO ROSSO στην Castellamare Di Stabia . Οπως και να χει βλεπουμε τα πλοια οπως ηταν στην αρχικη τους μορφη και χωρις παρεμβασεις.Δυστυχως δεν αναφερεται ημερομηνια αλλα λογικα πρεπει να ειναι καπου στα τελη του 60

gallery_1819_232_778286.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Όποια γνώμη και εάν έχει κανείς για την GA, η αλήθεια είναι ότι σε αυτή την εικοσαετία άφησε την δική της σφραγίδα (καλή ή κακή) στην ακτοπλοϊα. Και γι’ αυτό όποια «ανασκαφή» κι αν κάνεις, όλο και κάποιο ξεχασμένο πλοίο του καπτά Μάκη θα ανακαλύψεις. Μπορεί να μην το ταξίδεψα ποτέ και να μη με δένει τίποτε με το πλοίο, υπάρχουν όμως φίλοι που θα τους ξυπνήσει αναμνήσεις.

gallery_1833_180_309211.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Μπορεί η φωτογραφία να μην έχει ποιότητα έχει όμως ιστορική αξία. Πρώτη άφιξη των πλοίων, φωτογραφημένα στο Κερατσίνι στο μώλο της ΔΕΗ, άβαφα και με τα νέα ονόματα προχειρογραμμένα. ΙONIAN FANTASY & IONIAN HARMONY. H πορεία των δύο πλοίων στις ελληνικές θάλασσες ήταν μοναδική, Ελλάδα, Κύπρος, Ισραήλ, Ιταλία όργωσαν την ανατολική Μεσόγειο, αλλάζοντας το καθένα τουλάχιστον τρείς εταιρείες.

post-1854-0-25421100-1328558405_thumb.jp

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

ΛΕΡΟΣ για τη ΔΑΝΕ και ΔΗΜΗΤΡΑ για την GA Ferries, στη δεξαμενη του Περάματος και στον Πειραιά.

Ιonian Fantasy στη δεξαμενη Βασιλειάδη και στον Πειραιά.

IONIAN SEA μπλέ για τον ΣΤΡΙΝΤΖΗ στον Πειραιά, αλλά λευκό χωρίς "πλαινά" στην Πάτρα.

post-1854-0-91645700-1330032260_thumb.jp

post-1854-0-04543200-1330032285_thumb.jp

post-1854-0-67820300-1330032313_thumb.jp

post-1854-0-84692700-1330032620_thumb.jp

post-1854-0-27690300-1330032651_thumb.jp

post-1854-0-86546800-1330032701_thumb.jp

post-1854-0-18691700-1330032726_thumb.jp

post-1854-0-67107000-1330032965_thumb.jp

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

Μια δίκη μου ιστορία από το πλοίο...Πρέπει να ήταν καλοκαίρι ‘97 και τελικός προορισμός η Κως. Σάββατο του Αυγούστου αναχώρηση στις 10:00 με άφιξη ξημερώματα Κυριακής. Κοντά 20 ώρες. Παρότι υπήρχαν πιο γρήγορες επιλογές ο παππούς μου ως γνήσιος καραβολάτρης επέλεξε το ταξίδι μέσω άγονης. Λόγω της δουλειάς του σαν στέλεχος σε γνωστή εταιρεία ρυμουλκών / ναυαγοσωστικών αλλά και γνήσιου θαλασσινού ενδιαφεροντος σαν συγγραφέας σε ναυτιλιακά περιοδικά και γιωτινγκ συνηθίζαμε στα ταξίδια μας να επισκεπτόμαστε τη γέφυρα και να γνωρίζουμε τον πλοίαρχο και το τιμ της γέφυρας. Έτσι μεταξύ άλλων είχα γνωρίσει πιτσιρικάς τεράστιες μορφές όπως οι αείμνηστοι κάπτ. Μιχάλης Δεναξάς, Βαγγέλης Στάικος και στο προαναφερόμενο ταξίδι τον κάπτα Στέφανο Παραδείση. Με χαρά αφού γνωριστήκαμε μας επέτρεψε να πηγαίνουμε στη γέφυρα στα ρεμετζα.  Κάποια από αυτά ήταν μαγικά, ιδιαίτερα μετά από τα Καταπολα και την Αιγιαλη που πλέον είχε νυχτώσει και έπιανε Δωδεκανήσα η εμπειρία ήταν μοναδική...Στη βαρδιόλα... λιμάνια αυθεντικά, η υγρασία και το αεράκι τόσο που χρειαζόσουν μακρυμάνικο και ο κάπτεν στο γουοκι τόκι....

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
On 9/25/2009 at 11:11 PM, proud_ionian said:

το 92 (νομιζω 92 ηταν) ηταν να κανει ηγουμενιτσα bari, αλλα εφαγε τα μουτρα του και μετα απο 2-3 ταξιδια ναυλωθηκε στην cotunav.

 

Δώδεκα χρόνια μετά το παραπάνω post, έρχεται ο @FHFerry να μας χαρίσει μια εξαιρετικά σπάνια φωτογραφία του πλοίου με ελληνική σημαία, όνομα Ionian Sea και το φουγάρο της Cotunav. Είναι Ιούλιος του 1990 στη Genova της Ιταλίας. Πραγματικό ιστορικό κειμήλιο.

 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
On 9/25/2009 at 11:11 PM, proud_ionian said:

και το 93 πηγε cotunav, λευκο και με ονομα bihar. τα υπολοιπα ειπαν τα παιδια.

να σημειωσω εδω οτι οι στριντζαιοι ηθελαν να μπουν απο πειραια για δωδεκανησα παρα πολυ. οταν λεω ηθελα εννοω γραμμη κορμο και με καλο βαπορι, οχι αγονη απο ραφηνα ή πειραια οπως εγινε με τα ionian sea & ionian sUn

 

Επέστρεψε Οκτώβρη του 1993 από τη ναύλωση αυτή και ανέλαβε δρομολόγια από τον Πειραιά για τα Δωδεκάνησα με αναχωρήσεις Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή. Το δρομολόγιο ήταν Σύρο - Πάρο - Κώ - Ρόδο για μια φορά την εβδομάδα σκέτο. Μία φορά προσέθετε Αστυπάλαια - Κάλυμνο και στο τρίτο δρομολόγιο προσέθετε Νίσυρο - Τήλο. Πλοίαρχος ο Αλέκος Παπαδέας, Ύπαρχος στην αρχή ο Γιώργος Χαμεζόπουλος και εν συνεχεία ο Γιάννης Κοντόπουλος που σήμερα είναι στην Blue Star. Τάδε έφη ο καθοδηγητής μου.

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...