Jump to content
Shipfriends

Φόρτωση και προετοιμασία


Recommended Posts

On 12/12/2020 at 8:01 AM, pathfinder said:

2- Rolltrailers (γνωστά και ως MAFI). Είναι ουσιαστικά χαμηλές πλατφόρμες με μικρές ρόδες τα οποία έλκονται από φορτηγά του terminal με έναν -ας πούμε- "ειδικό γάντζο" (gooseneck). Μπορούν να φορτώσουν και 2 containers (το ένα πάνω στο άλλο) αν βεβαίως το επιτρέπουν το ύψος και το deck strength. (φωτο2)

rolltrailer.JPG

Να δούμε και ένα σχετικό βιντεάκι με mafi εξειδεικευμένα για βαγόνια μάλλον

 

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 9 months later...

Ηράκλειο: Επιτέθηκε σε ναυτικό γιατί ήθελε να βγει γρήγορα από το πλοίο

Quote

Αναστάτωση προκλήθηκε κατά την αποβίβαση των επιβατών από το πλοίο Κρήτη ΙΙ της ΑΝΕΚ Lines στις 7:00 το πρωί της Κυριακής όταν ο Ναύτης του πλοίου δέχτηκε επίθεση από επιβάτη.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες ο επιβάτης ενεπλάκη στη ρύθμιση της κυκλοφορίας των οχημάτων, με τον ναύτη να τον ενημερώνει πως αυτό δεν είναι δική του δουλειά.

Τότε ο επιβάτης επιτέθηκε στον εργαζόμενο του πλοίου ενώ για να ηρεμήσουν τα πνεύματα χρειάστηκε η επέμβαση του Λιμενικού Σώματος. Ο θερμόαιμος επιβάτης δεν συνελήφθη καθώς από την πλευρά του εργαζόμενου δεν υποβλήθηκε μήνυση.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Επιστροφή με το Blue Star Patmos από Νάξο. Μας οδήγησαν στο γκαράζ νο4. Όταν φτάσαμε Πειραιά, έβγαλαν ανακοίνωση να κατεβούμε στα γκαραζ για να αποχωρήσουμε. Δυστυχώς η αναχώρηση μας καθυστέρησε διότι 2 νταλίκες είχαν καθυστερήσει με αποτέλεσμα να μένουμε μέσα στο γκαράζ μισή ώρα. Θεωρω λαθος την ειδοποίηση έφοσον τα φορτηγά δεν είχαν εξέλθει του πλοίου. Θα μπορούσε να είχε προβλεφθεί.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Παιδιά έχω την έξης απορία,είχε συμβεί πρόσφατα στο δήλος με φορτηγό με φορτίο μάρμαρα τριαξονικό και ενώ είχε χώρο αρκετό στο γκαράζ αρνήθηκαν να το πάρουν επειδή του είπαν ότι ο πλοίαρχος δεν φορτώνει το συγκεκριμένο φορτίο λόγω ότι οι καιρικές συνθήκες είναι 6-7 μποφώρ.Υπάρχει κανονισμός που να το λεει αυτό? ?

Link to comment
Share on other sites

Κάτι που μπορώ να σκεφτώ είναι να έχει να κάνει με την αντοχή δαπέδου και το οριο στα μέσα δεσιματος του φορτηγού, που αν είναι σε οριακά επίπεδα με μπουνατσα, δεν θα το αναλάμβαναν με καιρό  

Link to comment
Share on other sites

Ο πλοιαρχος ειναι υπευθυνος για οτι γινει στο πλοιο κ ναι μπορει να αρνηθει για λογους ασφαλειας απο σκυλο μεχρι το προεδρο Τραμπ😂

Κ εννοειται οτι με το μποτζι οτι μπορει να φυγουν τα μαρμαρα κννα κανουν ζημια σε αλλα αμαξια διπλα η στο γκαραζ του πλοιου 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Οχι ελαφρα τη καρδία.

Quote

Εκπρόσωπος της ναυτιλιακής εταιρίας δήλωσε ότι αυτό έγινε για λόγους αποκλειστικά που αφορούν την ασφάλεια των πλοίων και βασίστηκε σε πορίσματα έρευνας που έγινε από ανεξάρτητο φορέα.

Η έρευνα αυτή ξεκίνησε μετά το περιστατικό που έγινε πριν ένα χρόνο με το πλοίο Felicity Ace στον Ατλαντικό, όπου η φωτιά που προκλήθηκε δεν έχει ξεκάθαρη πηγή, όμως η παρουσία ηλεκτρικών αυτοκινήτων επέτεινε τις επιπτώσεις της.

Οι άνθρωποι της εταιρίας παραδέχονται ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιάνουν φωτιά λιγότερο συχνά από τα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες. Όμως όπως επισημαίνουν το θέμα είναι οι δυνατότητες πυρόσβεσης που διαθέτουν τα πλοία, τα οποία δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις ιδιαιτερότητες μιας φωτιάς ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Όπως λέει εκπρόσωπος της εταιρίας, την φωτιά ενός συμβατικού αυτοκινήτου μπορεί να την διαχειριστεί το πλήρωμα. Για την φωτιά όμως ενός ηλεκτρικού απαιτούνται άλλες διαδικασίες και σίγουρα εξωτερική βοήθεια.

Η εταιρία πάντως υποστηρίζει ότι θα αναζητήσει τρόπους στο μέλλον ώστε να μπορεί να ξαναδεχθεί ηλεκτρικά στα πλοία της.

https://www.newsauto.gr/

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Σύλληψη πλοιάρχου Ε/Γ -Ο/Γ πλοίου στα Νέα Στύρα

Quote

Συνελήφθη απογευματινές ώρες χθες ο Πλοίαρχος Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου στα Νέα Στύρα, από στελέχη της Λιμενικής Αρχής Νέων Στύρων, για παράβαση των άρθρων 234 παρ. 1 και 235 παρ Η του Κ.Δ.Ν.Δ. και του άρθρου 291 του Π.Κ.

Συγκεκριμένα, κατά τον διενεργηθέντα έλεγχο από στελέχη της οικείας Λιμενικής Αρχής, διαπιστώθηκε η πλημμελής στοιβασία Ι.Χ.Ε οχημάτων στους χώρους έχμασης του πλοίου, καθιστώντας αδύνατη την πρόσβαση σε αυτά , τόσο από τους οδηγούς όσο και από το προσωπικό του πλοίου σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Προανάκριση διενεργείται από το Α΄ Λιμενικό Τμήμα Νέων Στύρων του Λιμεναρχείου Καρύστου.

 

Link to comment
Share on other sites

Η κοινοπραξία πλοίων Στύρων Αγίας Μαρίνας έβγαλε μια ανακοίνωση για το περιστατικό που αναφέρει ότι δεν είναι δικό της πλοίο, οπότε το περιστατικό φαίνεται ότι έγινε στον Κανάρη.

FB_IMG_1682017676468.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 5/25/2023 at 6:11 PM, basilis89 said:

Μπορεί να πάρει μικρά φορτηγά;

Και μεγάλα! Και αυτό και όλα τα ταχύπλοα. 

Το ερώτημα είναι Α) αν η εταιρεία θέλει κάτι τέτοιο (από επιλογή στην Ελλάδα δεν βάζουν φορτηγά. Εχω δε ακούσει κατά καιρούς και διάφορες ανοησίες ότι "σπάνε οι μηχανές" κλπ, λες και στα Κανάρια ή τη Βαλτική που φορτώνουν καθημερινά γεμάτες νταλίκες αλλάζουν κάθε χρόνο μηχανές), και Β) αν τα φορτηγά θα προτιμήσουν/δεχτούν να πληρώσουν ταχύπλοο. 

Edited by proud_ionian
quote/μεταφορά
Link to comment
Share on other sites

Επειδή μεταξύ άλλων κι εγώ το έχω αναφέρει για το ότι τα βαρέα οχήματα προκαλούν προβλήματα στα μπλοκ των μηχανών και στους μειωτηρες των ταχυπλοων κι επειδή θέλω να πάψω να είμαι ανόητος και να μην λέω ανοησίες , μπορείς να μου επιχειρηματολογήσεις πάνω σε αυτό ;;;

 

 

Επίσης εχει διαβάσεις το craft operating manual του πλοίου που εχει και αναφέρει οτι επιτρέπει την μεταφορά βαρέων οχηματων ;;;

επισης γνωρίζεις την μελέτη αντοχής του καταστρώματος του γκαράζ και το βάρος ανα άξονα που επιτρέπεται να φορτώσει ;;

Edited by Annivas
Link to comment
Share on other sites

Αυτοί λοιπόν λογικά κάνουν μη προβλεπόμενα πράγματα από τα 5 manual του HSC Code και απλά σπάνε τα βαπόρια. Επικίνδυνοι! 😁

received_548484257493222.thumb.jpeg.b95a1c75c15a758cf4bbedf7c16b5d95.jpeg

received_751039610035153.thumb.jpeg.13417e58b4d91e307c1659199744b925.jpeg

Φωτό δικές μου, πρόχειρες με κινητό. Αδερφό του χαισπιντ 6 το ένα, το άλλο μικρό ταχύπλοο (μεγέθους Άνδρος τζετ). 

Και αυτοί τα ιδια....

received_1389836898526204.thumb.jpeg.5b6f51e6dcbf3728c44bede168437b28.jpeg

received_785736406413276.thumb.jpeg.7ac6917d7fa869ce4e5d470136da69d2.jpeg

Eπισης δεν αποδίδω προσωπικό χαρακτηρισμό σε κανέναν. Το ότι κάτι είναι ανοησία δε σημαίνει ότι αυτός που το λέει είναι ανόητος, σημαίνει απλά ότι κάνει λάθος. 😏 

4 hours ago, Neptune said:

Ρώτα τους Αιολους αν σπάνε..

Είναι γεγονός ότι οι Αιολοι είχανε προβλήματα, συμφωνώ, αλλά είναι μια εξαίρεση. 

Link to comment
Share on other sites

Έχει μεγάλο ενδιαφέρον το όλο θέμα.Αν κάποιος έχει τις γνώσεις να μας ρίξει τα φώτα του.Πότε και πως μπορούν να φορτωθούν βαρέα οχήματα στα ταχύπλοα.

 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, giorgos_249 said:

Αυτοί λοιπόν λογικά κάνουν μη προβλεπόμενα πράγματα από τα 5 manual του HSC Code και απλά σπάνε τα βαπόρια. Επικίνδυνοι! 😁

received_548484257493222.thumb.jpeg.b95a1c75c15a758cf4bbedf7c16b5d95.jpeg

received_751039610035153.thumb.jpeg.13417e58b4d91e307c1659199744b925.jpeg

Φωτό δικές μου, πρόχειρες με κινητό. Αδερφό του χαισπιντ 6 το ένα, το άλλο μικρό ταχύπλοο (μεγέθους Άνδρος τζετ). 

Και αυτοί τα ιδια....

received_1389836898526204.thumb.jpeg.5b6f51e6dcbf3728c44bede168437b28.jpeg

received_785736406413276.thumb.jpeg.7ac6917d7fa869ce4e5d470136da69d2.jpeg

Eπισης δεν αποδίδω προσωπικό χαρακτηρισμό σε κανέναν. Το ότι κάτι είναι ανοησία δε σημαίνει ότι αυτός που το λέει είναι ανόητος, σημαίνει απλά ότι κάνει λάθος. 😏 

Είναι γεγονός ότι οι Αιολοι είχανε προβλήματα, συμφωνώ, αλλά είναι μια εξαίρεση. 

Και γιατί πρέπει οι Ισπανοί να κάνουν ντε και καλά το σωστό και οι Έλληνες να έχουν λανθασμένη άποψη?? Οι Ισπανοί είναι γνωστοί κανίβαλοι των πλοίων και πέραν αυτού δεν τα έχουν καλά με τις συντηρήσεις.

Καλό είναι να αφήσουμε την ειρωνεία περί 5 manual του HSC Code και ας επιχειρηματολογήσουμε έστω και με "ανοησίες".

Οι ΑΟΛΟΙ λοιπόν που αναφέρθηκε πολύ σωστά ο φίλος @Neptune και που πολύ πρόχειρα ξεπέρασες ότι αποτελούν εξαίρεση , ήταν η εξαίρεση που επιβεβαίωσαν τον κανόνα. Η ΝΕΛ ήταν η μοναδική εταιρεία που από κάποια στιγμή και έπειτα φόρτωνε νταλίκες φορτωμένες και κάποια στιγμή πήρε τα block των μηχανών στο χέρι. Φόρτωναν στην καμπούρα τους βάρη και κάποια στιγμή κατέρρευσαν. 

Πάμε όμως να δούμε κάποια "ανόητα" επιχειρήματα γιατί τα ταχύπλοα δεν πρέπει να φορτώνουν βαρέα οχήματα:

1) Σε κανένα craft operating manual (εγχειρίδιο κατασκευαστή) ταχύπλοου που τουλάχιστον έχω δει εγώ και πίστεψέ με έχω δει αρκετά, δεν αναφέρει ότι το ταχύπλοο δύναται να μεταφέρει φορτηγά οχήματα. Μονάχα σε κάποια ταχύπλοα επιτρέπονται συγκεκριμένος αριθμός mx 4 (όπως επιτρέπονταν και στους ΑΙΟΛΟΥΣ αλλά αυτοί έκαναν τα δικά τους) και μάλιστα σε σημεία προκαθορισμένα στο γκαράζ όπου το πανιόλο είναι ενισχυμένο και το επιτρεπόμενο βάρος / άξονα είναι πολύ μεγαλύτερο από το υπόλοιπο γκαράζ. Επίσης στα σημεία που είναι προκαθορισμένα για λεωφορεία υπάρχουν μόνιμα έχματα - χελώνες ενώ στο υπόλοιπο γκαράζ τα μόνιμα έχματα είναι D-Rings.

2) Eπειδή τα πλοία αυτά μεταφέρουν αποκλειστικά ΙΧ μοτοσυκλέτες και ελάχιστο αριθμό λεωφορείων γι αυτό κανένα Class Rule και κανένα Flag requirement δεν σε υποχρεώνει να έχεις θεωρημένο εγχειρίδιο στοιβασίας και έχμασης ( cargo securing manual)γι αυτά τα πλοία . Eπειδή ακριβώς δεν κουβαλάς βαρέα φορτία.

3) Όλη η φιλοσοφία αυτών των πλοίων περιστρέφεται γύρω από το λιγότερο δυνατόν βάρος. Τόσο στην κατασκευή όσο και στο φορτίο που κουβαλάνε ώστε με τα συστήματα του να βγαίνει όσο το δυνατόν έξω από το νερό και να μειώνει την αντίσταση. Μειώνοντας την αντίσταση , κερδίζεις σε ταχύτητα και σε θερμοκρασίες μηχανών/καυσαερίων. Εάν το φορτώσεις σαν γάιδαρο τότε η αντίσταση μεγαλώνει , οι θερμοκρασίες μηχανών , καυσαερίων αλλά και όλες οι ενδείξεις κοκκινίζουν κι από εκεί και πέρα ακροβατείς με την βλάβη.

4) Οι μηχανές που εφοδιάζονται τα ταχύπλοα είναι πολύστροφες, μιλάμε για 1000 και πλέον στροφές και το έργο που παράγουν είναι για ταχύτητα. Αντιθέτως στα συμβατικά τα οποία φορτώνουν νταλίκες και κουβαλάνε ένα πιο βαρύ σκαρί είναι μεσσόστροφες και στα φορτηγά ή τα γκαζάδικα που κουβαλάνε χιλιάδες τόνους φορτίο είναι αργόστροφες. Η αντιστοιχία είναι μοτοσυκλέτα , ΙΧ αυτοκίνητο φορτηγό. Και για να δώσω ένα παράδειγμα: εάν φορτώσεις ενα 8μ φουσκωτό με μια 350αρα μηχανή εξωλέμβια που δουλεύει στις 5500 στροφές τσιμεντόλιθους και προσπαθήσεις να τους μεταφέρεις με ταχύτητα , μέσα σε ελάχιστές διαδρομές αν όχι στην 1η διαδρομή η μηχανή θα στα δώσει στο χέρι. Εάν φορτώσεις τσιμεντόλιθους σε ένα τρεχαντήρι με μια εσωλέμβια μηχανή 70 ίππων των 1500 στροφών , το σκάφος θα τους μεταφέρει με 7 μίλια χωρίς πρόβλημα. 

5) Στα περισσότερα ταχύπλοα λόγω διάταξης του γκαράζ , αν ήθελε κάποιος να φορτώσει φορτηγά είναι από την μέση και πρύμα. Ακριβώς πάνω από μηχανές , άξονες , μειωτήρες όπου λειτουργούν σαν κάθετα βάρη ,αναπτύσσονται καμπτικές ροπές οι οποίες εκτονώνονται πάνω στον προαναφερθέντα εξοπλισμό. Όμως σε αυτό θα πρέπει να προστεθεί ότι στην Ελλάδα λόγω της φύσης των λιμανιών ερχόμαστε και προσθέτουμε πολλές φορές στην πρύμη κατάπελτες, embarkation επιβατών, τα οποία κι αυτά είναι κάθετα βάρη , επηρεάζουν το trim του πλοίου κ.ο.κ

6) Επίσης αυτά τα πλοία λόγω σχεδίασης και κατασκευής έχουν μικρό deadweight. Με 400 τόνους ή 500 εκ των οποίων οι 100-120 στους τρώνε οι επιβάτες με τις αποσκευές για ποιά φορτηγά μιλάμε? όχι θα πατήσουν μπάλα, θα μπουν και τα ζωνάρια μέσα.

7) Αυτά τα πλοία λόγω κατασκευής έχουν μεγάλο GM γι αυτό κι όταν κινούνται με πολύ μικρή ταχύτητα ( κατά την οποία δεν δουλεύουν τα σταθεροποιητικά τους συστήματα) μπαίνοντας σε λιμάνια που έχει ρεστία απέξω ή όταν τρώνε τα απόνερα τους,  κουνάνε υπερβολικά στον κυματισμό. Οπότε δεν προσφέρονται για τέτοιου είδους μεταφορές.

Αυτά από εμένα σχετικά με τα ταχύπλοα και τα φορτηγά.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Αν θυμαμαι καλα αυτος ηταν και ο λογος που εν μερει απετυχε και το Captain George απο την Αδριατικη.. φορτωνε φορτηγα και εκανε και ποσα κρακ απο κατω... 

Link to comment
Share on other sites

Ωραιο και ενδιαφερον το θεματακι που ανοιξε νταλικα σε ταχυπλοο...στην αδριατικη ο βεντουρης με το νυν μεγκα τζετ(τοτε thundercat1) εβαζε μεσα βαρεα οχηματα??

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Ermenegildo said:

Αν θυμαμαι καλα αυτος ηταν και ο λογος που εν μερει απετυχε και το Captain George απο την Αδριατικη.. φορτωνε φορτηγα και εκανε και ποσα κρακ απο κατω... 

Sorry, what ships are you talking about?

19 hours ago, giorgos_249 said:

Αυτοί λοιπόν λογικά κάνουν μη προβλεπόμενα πράγματα από τα 5 manual του HSC Code και απλά σπάνε τα βαπόρια. Επικίνδυνοι! 😁

received_548484257493222.thumb.jpeg.b95a1c75c15a758cf4bbedf7c16b5d95.jpeg

received_751039610035153.thumb.jpeg.13417e58b4d91e307c1659199744b925.jpeg

Φωτό δικές μου, πρόχειρες με κινητό. Αδερφό του χαισπιντ 6 το ένα, το άλλο μικρό ταχύπλοο (μεγέθους Άνδρος τζετ). 

Και αυτοί τα ιδια....

received_1389836898526204.thumb.jpeg.5b6f51e6dcbf3728c44bede168437b28.jpeg

received_785736406413276.thumb.jpeg.7ac6917d7fa869ce4e5d470136da69d2.jpeg

Eπισης δεν αποδίδω προσωπικό χαρακτηρισμό σε κανέναν. Το ότι κάτι είναι ανοησία δε σημαίνει ότι αυτός που το λέει είναι ανόητος, σημαίνει απλά ότι κάνει λάθος. 😏 

Είναι γεγονός ότι οι Αιολοι είχανε προβλήματα, συμφωνώ, αλλά είναι μια εξαίρεση. 

Also in Italy, an HSC that you know very well, carried many trucks ....

munnezza_035.jpg  munnezza_014.jpg

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, nomikos said:

Έχει μεγάλο ενδιαφέρον το όλο θέμα.Αν κάποιος έχει τις γνώσεις να μας ρίξει τα φώτα του.Πότε και πως μπορούν να φορτωθούν βαρέα οχήματα στα ταχύπλοα.

Το "μπορούν" είναι διάφορο του "αξίζει" (σαν εκμετάλλευση). Όπως έγραψε εκτενώς ο @Annivas οι κατασκευαστικοί περιορισμοί είναι εκείνοι που κάνουν τα ταχύπλοα όχι απαραίτητα ακατάλληλα αλλά άκρως αντιοικονομικά για βαρειά φορτία.

Το deadweight και το deck strength είναι οι κατεξοχήν περιοριστικοί παράγοντες. Όσο είναι κανείς μέσα στις προδιαγραφές δεν υπάρχει διαφορά ούτε με τις μηχανές, ούτε με το πλοίο οτιδήποτε και αν μεταφέρουν.

Link to comment
Share on other sites

Στην Ιαπωνία πάντως, φορτώνουν στα ταχύπλοά τους μέχρι άρματα μάχης και τεθωρακισμένα. Πχ στα Natchan Rera&World έχουν φορτωθεί κατά το παρελθόν, πάμπολα κατά τις ανάγκες άσκησης των Ιαπωνικών δυνάμεων αυτοάμυνας. Δεν ξέρω τι προδιαγραφές έχουν αυτά τα ταχύπλοα όμως μου φαίνεται αδιανόητο φορτίο γι'αυτά. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...