Jump to content
Shipfriends

Φόρτωση και προετοιμασία


Recommended Posts

Σιγουρα, ομως βοηθανε οι 2 καταπελτες οχηματων το μεγαλο γκαραζ στο deck 3 καθως και τα 3 μικροτερα για ιχ στο deck 1,deck 2,deck 4(παταρια) deck 5.Απο ολα τα λιμανια φορτωνονται πρωτα τα φορτηγα-νταλικες( και απο τους 2 καταπελτες) μετα οι επιβατες και τελευταια τα ιχ τα οποια συνωστιζονται στα μεγαλα γκαραζ,ενω μεχρι να παρκαρουν το πλοιο εχει αναχωρησει.Προσωπικα απο το συγκεκριμενο πλοιο σαν οδηγος δεν εχω τις καλυτερες εμπειριες.Το πληρωμα στο γκαραζ νομιζει οτι απευθυνεται σε προβατα που τα στοιβαζει στο μαντρι.Ενω σε μια περιπτωση σε φορτηγο που πηγα να παραλαβω το ειχαν πειραξει και παραλιγο να μου κανουν ζημια.

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Πως ακριβώς στοιβάζονται το ένα πάνω στο άλλο τα TEUs στα ro-ro (αν δε μιλάμε για geared roro οπως τα γιαπωνέζικα φορτηγοποστάλια πχ) ? 

Εχω δει στην Αμβέρσα να γίνεται αυτό με τα quay cranes στα πλοια της transfennica αλλά δε νομίζω ότι that's the case στη γενική περίπτωση..... 

Link to comment
Share on other sites

Όπως σωστά είπες, σε terminals που υπάρχει η υποδομή η φόρτωση γίνεται με γερανογέφυρες από την στεριά. Μια τέτοια περίπτωση είναι το Seelandkai του Lubeck και για να το καταλάβουν όσοι δεν ξέρουν τι λέμε, να μια φωτογραφία με τα roro Bore Bank και Genca επί τω έργω. Όπως βλέπετε υπάρχουν και οι ράμπες για roll-on/roll-off φορτίο αλλά ταυτόχρονα γίνεται και φόρτω-εκφόρτωση με τις γερανογέφυρες. Όταν δεν υπάρχει κάποιο roro, οι συγκεκριμένες θέσεις δέχονται μικρά feederάκια μόνο με containers.

 

Αν το terminal δεν έχει τέτοια κιμπαριλίκια, υπάρχει και άλλη λύση. Είναι κάποια οχήματα τύπου κλάρκ με εξειδίκευση στα εμπορευματοκιβώτια. Έτσι υπάρχει η κλασσική έκδοση του περονοφόρου οχήματος που με τις πηρούνες του σηκώνει από κάτω πρός τα πάνω το κιβώτιο

h25-32xm-application-shot-2.jpg

 

αλλά και η πιο εξελιγμένη έκδοση που το όχημα διαθέτει spreader και γραπώνει το κοντέινερ σαν γερανογέφυρα, σηκώνοντάς το από πάνω.

Toyota-Loaded-Container-Handler-Transpor

 

Και τα δυο προυποθέτουν πως υπάρχει χώρος για να μπούν στο γκαράζ και να ανέβουν τις ράμπες. Δε μου έρχεται στο μυαλό κάποια άλλη μέθοδος.

Link to comment
Share on other sites

Ας πούμε καταρχήν ότι ο συνδιασμός Container/Rolling cargo σε RO/RO είναι μια πολύ κακή "συνταγή" η οποία βρίσκει εφαρμογή πλέον σε πολύ "ειδικά" trades. Παλαιότερα έχει χρησιμοποιηθεί αρκετά (νομίζω είχα γράψει κάτι στην ενότητα Ro/Ro, στην οποία μάλιστα "χρωστάω συμπληρώσεις") κυρίως λόγω ελλείψεως υποδομών σε λιμάνια προσέγγισης.

Το Ro/Ro υστερεί σημαντικά για πολούς λόγους σε ανταγωνιστικότητα (για μεταφορά containers) σε σχέση με ένα containership (dwt, deck strengths, μέγεθος, έξοδα, καθυστέρηση). Ένα "καλό" για containers κλασικό Ro/Ro έχει λιγότερο από το 1/3 της χωρητικότητας του αντιστοίχου μεγέθους containership (συν βεβαίως τα προβλήματα του handling). Κατά συνέπεια τα containers για ένα Ro/Ro έρχονται στο "προσκήνιο" είτε αν δεν υπάρχει ικανό Rolling Cargo, είτε αν προορίζονται για λιμάνι χωρίς υποδομή. Αν εξαιρέσουμε τα terminals που έχουν gantry cranes η έστω γερανούς απαιτούμενης ανυψωτικής ικανότητας οι λύσεις για φόρτωση-εκφόρτωση containers είναι οι εξής

1- Περονοφόρο ή "Λύκος" (τα μηχανήματα που ανέφερε ο Nick). Πρωτα-πρώτα βέβαια πρέπει το deck strength να επιτρέπει το μικτό βάρος μηχανήματος/container. Ο ιδανικός τρόπος φόρτωσης για την βέλτιστη εκμετάλλευση του χώρου (αν και όχι για την ασφάλεια) είναι εγκάρσια στον άξονα του πλοίου (άρα θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη ασφαλίσεως -lashing- του φορτίου. Το μεν περονοφόρο μπορεί κατα βαση να χρησιμοποιηθεί μόνο για κενά 20' containers. Ο τύπος "Λύκου" που απεικονίζεται έχει πρόβλημα με το ύψος. Υπάρχουν όμως μηχανήματα που "πιάνουν" το container από το πλάι (φωτο1).

2- Rolltrailers (γνωστά και ως MAFI). Είναι ουσιαστικά χαμηλές πλατφόρμες με μικρές ρόδες τα οποία έλκονται από φορτηγά του terminal με έναν -ας πούμε- "ειδικό γάντζο" (gooseneck). Μπορούν να φορτώσουν και 2 containers (το ένα πάνω στο άλλο) αν βεβαίως το επιτρέπουν το ύψος και το deck strength. (φωτο2)

3- Cassettes. Είναι παρόμοια με τα rolltrailers αλλά χωρίς ρόδες. Μια πολύ χαμηλή ειδική πλατφόρμα μπαίνει από κάτω και τα "σηκώνει".

4- τα απλά semitrailers. Όπου δεν επιτρέπει το ύψος double stacking ή το deck strength δεν τίθεται θέμα ότι ο ταχύτερος και καλύτερος τρόπος είναι αυτός του φθηνού σχετικά και ευρέως διαδεδομένου εξοπλισμού.

Αν υπάρχουν απορίες στην διάθεσή σας.

 

side1.jpg

rolltrailer.JPG

Edited by pathfinder
Link to comment
Share on other sites

Έτσι ακριβώς, μερικά σχολιάκια ακόμη:

 

1) Ένα παράδειγμα εγκάρσιας στοιβασίας που αναφέρει ο φίλος pathfinder είναι αυτό που βλέπουμε εδώ, προσέξτε τα εμπορευματοκιβώτια δίπλα στο κομοδέσιο και πλώρα:

1_Altinia_11-07-09_Genova_9.jpg

 

2) Τα MAFI προσωπικά τα έχω δεί περισσότερο δημοφιλή σε PCTC(Pure Car Truck Carriers) και combi con/ro carriers παρά σε αμιγή roro. Βασικό τους πλεονέκτημα πως πάνω τους μπορείς να ασφαλίσεις φορτία όπως σκάφη, βαρέα και δυσκίνητα οχήματα αλλά και ερπυστριοφόρα οχήματα που αν κινούταν ιδία τη δυνάμη θα έκαναν ζημιές στα πανιόλα και τον καταπέλτη του πλοίου. Γενικά είναι πολύ καλή λύση ώστε να προσελκύσουν περισσότερο φορτίο τα roro αλλά και τα car carriers.

 

Είναι πολύ σωστό αυτό που λες όσον αφορά το έλλειμμα ανταγωνιστικότητας των roro έναντι των containerships, υπάρχουν βέβαια και niche markets. Τα πλοία της συγκεκριμένης γραμμής που είδαμε παραπάνω, είναι ταγμένα σε μεγάλο ποσοστό στη μεταφορά χαρτιού σχετικών προιόντων από τη Φινλανδία πρός την ηπειρωτική Ευρώπη. Οι πελάτες της γραμμής ζητάνε τη δυνατότητα μεταφοράς και roro cargo και containers οπότε και οι ναυτιλιακές το προσφέρουν σαν υπηρεσία. Το Genca και τα αδέλφια του έχουν και cellguides(έτοιμες κυψέλλες υποδοχής και ασφάλισης των εμπορευματικιβωτίων) από κατασκευής(πρέπει να βρώ κάτι φωτογραφίες τους από ψηλά που έχω) για να προσφέρουν αυτήν ακριβώς την επιλογή.

 

Γενικά η φόρτωση και η στοιβασία τέτοιων φορτίων και πλοίων είναι πραγματικά συναρπαστική.

Link to comment
Share on other sites

Υπάρχει αυτό το άρθρο που αναφέρεται στα Conro της ACL (με cellguides στο Weather Deck). Το προτίμησα από άλλες φωτογραφίες γιατί δίνει και μία εικόνα και του "τι καταπίνει" ένα τέτοιο πλοίο.
https://linervision.wordpress.com/tag/atlantic-container-line/

Βέβαια τα ConRo στις περισσότερες περιπτώσεις είναι ίσως πιο κοντά στο concept του containership παρά σε αυτό των RoRo-PCTC. Και γενικά είναι πλοία που όπως ανέφερε ο Nick δύσκολα στέκονται σε αγορές εκτός αυτών για τις οποίες φτιάχτηκαν

Κάποιες σειρές ConRo's είχε βγάλει στο παρελθόν η Sea Containers αρκετά από τα οποία ήταν ναυλωμένα στην Tarros (Grendi) με gantries. Τελευταίες της σειρές τα 3 type Boxer (κάποιο ναυλωμένο στην Adriatica - πιθανόν να ονομάζετο Espresso Levante) και type Contender γυρω στο 1980 (ένα σίγουρα πήγε στο R.N. για τον πόλεμο των Φώκλαντ).

Η Βορειοευρωπαική προσέγγιση ήταν περισσότερο μονάμπαρα Lo/Lo-Multipurpose με pontoon hatchcovers αλλά και ράμπα για το κατάμπαρο (π.χ. της Scan-Scott)

Όσο για τα rolltrailers οι προς δυσμάς γείτονες μας (Merzario, Grimladi, Messina κλπ.) τα χρησιμοποίησαν πάρα πολύ όταν τα RoRo ήταν "ψηλοτάβανα" για να φορτώνουν 2 σειρές containers στο Main Deck. Τα δε Cassettes τα ανέπτυξαν από κοινού σκανδιναβικές χαρτοβιομηχανίες και ναυτιλιακές αρχικά για την μεταφορά χαρτιού. Δεν πάει πολύς καιρός που πήρε το μάτι μου κάπου, ότι η Grendi έφερε αυτήν την "καινοτομία" (αν δεν κάνω λάθος καμμιά 30αριά χρονών πλέον) στην γείτονα. Εδώ μια εικόνα (4 20' Containers σε ενα Cassette).

https://www.ntliftec.com/applications/

 

Link to comment
Share on other sites

Αυτά τα con-ro της Sea Containers ήταν όντως πολύ ιδιαίτερα πλοία με κρένια κάποια από αυτά και με καταπελτάκια σε διάφορα περίεργα σημεία. Μάλιστα κάποια από αυτά τα είδαμε και από κοντά στην Ελλάδα μια και στη δεκαετία του 90 αντιπρόσωποι και των 2 κλάσεων που ανέφερες αγοράστηκαν από της Sarlis Container Services και έπιαναν κάθε εβδομάδα στον Πειραιά. Κάπου έχω και φωτογραφίες, πρέπει να τις βρώ και να τις ανεβάσω.

 

Αυτά τα πλοία της Scanscot που αναφέρεις ήταν παρόμοιο design με αυτά, προγενέστερο βέβαια. Επίσης εύφημος μνεία ανήκει και σε αυτά που έφτιαξε η Sloman, σειρά πλοίων που αποδείχτηκαν πολύ χρήσιμα και μακροβιότατα.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Αφού είδαμε τα link που βάζει ο @Nick the Greek από τα λιμάνια της Ευρώπης ας επανέλθουμε στη πραγματικότητα στην Ελλάδα.Η φωτογραφία είναι χαρακτηριστική.Δε σχολιάζω κάτι άλλο.

IMG_3202.jpg

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

On 1/2/2021 at 6:55 PM, ΝΟΜΙΚΟΣ said:

Αφού είδαμε τα link που βάζει ο @Nick the Greek από τα λιμάνια της Ευρώπης ας επανέλθουμε στη πραγματικότητα στην Ελλάδα.Η φωτογραφία είναι χαρακτηριστική.Δε σχολιάζω κάτι άλλο.

IMG_3202.jpg

On 12/29/2020 at 5:03 PM, mytilene said:

Εμείς εδώ θέλουμε να υπάρχει επαφή ....ξέρεις ποιός είμαι γώ, χριστοπαναγιες κλπ....να μπαίνει ο κόσμος από τον κεντρικό καταπέλτη γιατί ο επιβατών δεν ανοίγει επείδη αν ανοίξει.... θα πέσει στη θάλασα και δίπλα του να περνάει η ρόδα απο τον τράκτορα που περιμένει να περάσει ο μπάρμπας με το δέμα που ψάχνει τον ενας υπέυθυνος ρε παιδιά υπάρχει εδώ? που να το αφήσω τούτο??που δίπλα του εχει σταματήσει ενα ιχ για να ξεφορτώσει ενώ ο υπόλοιπος κόσμος περνάει κάθετα με βαλίτσες και εμποδίζει τον τράκτορα που βγαίνει και έξω το κύμα σκάει και έχει κάνει μούσκεμα όλους τους υπόλοιπους!!!ΕΛΛΑΣ.... ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΙΠΟΤΑ

Όλα αυτά που είπα στο topic του Δελτίου ΙΒΙΖΑ ...σε μια φωτογραφία!!!

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Εξαρταται τη διαταξη του καθε πλοιου και τις διαθεσιμες υποδομες.Αρκετα ,ειδικά στη Μάγχη, συνδέουν πάνω και κάτω γκαραζ με τα linkspan του λιμανιού,και γίνεται ταυτόχρονη φορτωση .Αλλα ,οπως πχ στην Ιταλία, έχουν εσωτερικές ράμπες, γίνεται δηλαδή το ίδιο είδος φόρτωσης με τη πρύμνη 

Υγ* Έχει ανεβάσει αρκετά βιντεάκια το τελευταιο καιρο ο nick που φαίνεται η διαδικασια

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, basilis89 said:

Οι εσωτερικές ράμπες, είναι προς την μεριά της πλώρης ή κανονικά προς την πρυμνη;

 

Αυτό θα έλεγα είναι δευτερεύον. Το βασικό είναι να πέφτουν και από τις δύο πλευρές, έτσι ώστε να διευκολύνεται η φορτω-εκφόρτωση, είτε δουλεύεις πλώρα, είτε δουλεύεις πρύμα. Του Κρήτη ΙΙ για παράδειγμα πέφτει μόνο πρός τα πρύμα. Δες βίντεο Robin Hood για να καταλάβεις. Η ίδια ράμπα που πέφτει πρός τα πρύμα όταν φορτώνει από πρύμα, πέφτει πρός τα πλώρα όταν το πλοίο ξεφορτώνει από πλώρα.

Link to comment
Share on other sites

Δες και κάτι άλλο, το κατάμπαρο του Nils Dacke το οποίο είναι drive through.

 

Μπαίνει το φορτηγό από πρύμα με τη μούρη και βλέπεις πως υπάρχει άλλος καταπέλτης για την έξοδο από την πλώρη. Έτσι μειώνονται οι μανούβρες και μεγιστοποιείται ο ωφέλιμος χώρος.

Link to comment
Share on other sites

το Nils Dacke και το Robin Hood έχουν μια ιδιαιτερότητα που το βοηθάει σε αυτό. Οι μηχανές επειδή είναι ηλεκτρομηχανές είναι τοποθετημένες σε σειρά στα πλάγια του σκαριού και έτσι κερδίζει σε χώρο στο κέντρο σαν προώση έχει δυο azipods της schottel

.

διόρθωση, τα azipods είναι στην επόμενη γενιά τα robin hood και Nils Dacke είναι με ηλεκτρομηχανές στα πλάγια αλλα μέ μοτέρ και άξονες.

Edited by Ermenegildo
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Φορτηγομάνα μάλλον😵. Σκέψου αυτό το "πράμα" να "παίρνει" απότομη στροφή στο δρόμο. Έχουμε δει και εδώ εξαίρετες στοιβασίες φορτηγών με "συμπληρώματα" τελευταίας στιγμής αλλά ελπίζω να μην τους φτάνουμε. Όσο για το "lashing" στα ρέλια και την παραμονή ανθρώπων δίπλα στο φορτηγό όταν "κλυδωνίζεται" τα λόγια περιττά. Πάντως ο πλοίαρχος μάλλον το γύρισε το πλοίο.

Edited by pathfinder
Link to comment
Share on other sites

Κομματάκι εκτός θέματος αλλά σχετικό με το παραπάνω: Ελληνικό βαπόρι(μεγέθους panamax) φορτώνει κάρβουνο σε αγκυροβόλιο της Ινδονησίας πρίν καμιά 20αριά χρόνια. Οι ναυλωτές λοιπόν έχουν κανονίσει ένα surveyor για να κάνει draft survey. Τέτοια τεχνογνωσία δεν υπάρχει τοπικά, οπότε φέρνουν κάποιον από ένα άλλο σημείο της Ινδονησίας. Έρχεται ο άνθρωπος, κάνει το αρχικό draft survey πρίν ξεκινήσει η φόρτωση, πηγαίνει μετά να δεί τον Έλληνα πλοίαρχο. Του λέει "Κάπτεν, έμαθα πως εδώ θα φορτώσεις μόνο 30 χιλιάδες τόνους και το υπόλοιπο φορτίο θα το φορτώσεις στο Χ μέρος στην Ινδονησία ε?". "Ναί" απαντάει ο πλοίαρχος. "Ε τότε κάπτεν πάρε με σε παρακαλώ μαζί σου με το πλοίο, εγώ εκεί μένω και από εκεί έρχομαι". Περίεργος ο πλοίαρχος, του λέει "Να σε πάρω αδερφέ αλλά γιατί μου το ζητάς αυτό, πιο γρήγορα δε θα πας σπίτι σου όπως ήρθες". Και η απάντηση του surveyor ήταν: "Κάπτεν, αν γυρίσω όπως ήρθα μπορεί να μη φτάσω ποτέ. Αναγκάζομαι να μπώ σε αυτά τα φέρρυ της κακιάς ώρας που έχουμε εδώ, κι αυτά συνέχεια βυθίζονται. Οπότε προτιμώ εσένα αν δε σε πειράζει".

 

Νομίζω τα λέει όλα η παραπάνω διήγηση.

Link to comment
Share on other sites

Φέρετρα τα κάνουν οι κερατάδες τα φέρρυ....

Τώρα που άρχισαν και αγοράζουν από Ιαπωνία μεριά τα μεγάλα φέρρυ και εννοώ τα σκαριά που επιθυμούσαμε να τα έχουμε εδώ... Τι κατάληξη θα έχουν με τέτοια "ναυτοσύνη"....

 

Πάμε λοιπόν σε ένα άλλο βιντεάκι!....

Φορτωση με container σε ro ro...

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...