Jump to content
Shipfriends
NHSOS XIOS

Τεχνικές φωτογραφίας

Recommended Posts

Ρε παιδια,πως βγαινουν αυτες οι φωτογραφιες:confused:Εγω και σε θεμελια να τσιμεντωσω την φωτογραφικη μου:D,παλι κουνημενη θα βγει η νυχτερινη φωτο εχω την εντυπωση...andreas κανε μας σεμιναρια:D αλλα μην μας πεις να αγορασουμε καμια High Definition camera,ειδικα σε μενα που ειμαι Χιωτης,...:P Μπραβο στην ruthi παντως...

post-709-128326982006_thumb.jpg

Edited by NHSOS XIOS

Share this post


Link to post
Share on other sites

μηπως πεφτει photoshop?tετοια τελειοτητα;

εκτος και αν ο φωτογραφος ειναι και στο επαγγελμα φωτογραφος!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ρε παιδια,πως βγαινουν αυτες οι φωτογραφιες:confused:Εγω και σε θεμελια να τσιμεντωσω την φωτογραφικη μου:D,παλι κουνημενη θα βγει η νυχτερινη φωτο εχω την εντυπωση...andreas κανε μας σεμιναρια:D αλλα μην μας πεις να αγορασουμε καμια High Definition camera,ειδικα σε μενα που ειμαι Χιωτης,...:P Μπραβο στην ruthi παντως...

Καλημέρα

Χωρίς να είμαι ειδικός, να αναφέρω μια τεχνική.

Ασχέτως της κατηγορίας της φωτογραφικής μηχανής, για να βγεί καλή νυχτερινή πρέπει να είναι ακουμπισμένη κάπου και επιπλέον να μην ππατάς το κουμπί λήψης. Στη θέση του να χρησιμοποιήσεις τη δυνατότητα φωτογραφήσης με καθυστέρηση (σε μερικές αναφέρεται ως αυτοφωτογράφηση) οπότε θα αποφύγεις το κούνημα.

Αυτά βέβαια αν το θέμα είναι σταθερό. Αν κινείται θα σου βγει αρκούντως καλλιτεχνική.:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Απο μενα ευχαριστω gtogias!

επειδη διαθετω μια μεση προς καλη φωτο μηχανη και εχει νυχτερινη ληψη ,αυτη την τεχνικη ενω το ειχα διαβασει καπου ,δεν το ειχα δωσει σημασια.Συγκεκριμενα ειχα διαβασει οτι δημιουργει κοκους (κουνημενη)ακομη και με το θορυβο του πατηματος.Ηξερα ομως για το μηχανισμο με το καλωδιακι που οπλιζεις απο μακρια ,αυτο με την χρονοκαθυστερηση δεν το ηξερα!Θα το εφαρμοσω.....και παλι ευχαριστουμε!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Απο μενα ευχαριστω gtogias!

επειδη διαθετω μια μεση προς καλη φωτο μηχανη και εχει νυχτερινη ληψη ,αυτη την τεχνικη ενω το ειχα διαβασει καπου ,δεν το ειχα δωσει σημασια.Συγκεκριμενα ειχα διαβασει οτι δημιουργει κοκους (κουνημενη)ακομη και με το θορυβο του πατηματος.Ηξερα ομως για το μηχανισμο με το καλωδιακι που οπλιζεις απο μακρια ,αυτο με την χρονοκαθυστερηση δεν το ηξερα!Θα το εφαρμοσω.....και παλι ευχαριστουμε!

Φίλε aeriko μια ακόμη τεχνική:

Με μηχανή compact ή μεσαίας κατηγορίας απέφυγε όσο μπορείς να χρησιμοποιείς επιλογές όπως αυτή που αναφέρει ως νυχτερινή λήψη. Συνήθως δεν βγαίνει κουνημένη αλλά εμφανίζει αρκετό "θόρυβο" ή αλλιώς κόκκο (αυτές τις χρωματιστές τελίτσες ιδιαίτερα στο μαύρο) που χρειάζονται μετά αρκετή επεξεργασία για να διορθωθούν. Προτίμησε την κλασσική επιλογή αυτόματης λήψης με τη μηχανή σταθερή, είτε σε κάποιο πεζούλι, καρέκλα κλπ είτε σε τρίποδο.

Σίγουρα οι πιο ειδικοί μπορούν να πουν πολλά στο θέμα, αυτά είναι απλώς καταγραφές από αντίστοιχες εμπειρίες.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Κοκκινο κοκο(θορυβο οπως τον λενε) δημιουργει οταν βαλεις μεγαλο ISO.Αυτο βεβαια διαφερει απο μηχανη σε μηχανη.Αν παρεις μια απλη και φτηνη μηχανη μπορει και στο ISO 200 να βγαλει μεγαλο θορυβο.Μια πολυ καλη ομως μπορει και με ISO 800 να εχεις μια πολυ καλη φωτογραφια

Ο gtogias εχει δικιο οσο αναφορα τη τεχνικη της χρονοκαθυστερησης.Για μενα ειναι η καλυτερη για οσους διαθετουν απλη μηχανη.Ουσιαστικα εξασφαλιζεις οτι η μηχανη δεν θα κουνηθει οταν πατησεις το κουμπι.

Πολυ καλη λυση ειναι να παρεις και ενα μικρο τριποδο.Οικονομικο και δεν ψαχνεις να βρεις μερος να ακουμπησεις ισια την μηχανη.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ευχαριστω για τις συμβουλες σας !

η αληθεια ειναι οτι ακομη ενα τριποδακι δεν αξιωθηκα να παρω.Και οσο για το Ιso που λες εχεις δικιο ,και αυτο το εχω υποψιν μου!αλλα θελει να πειραματιζεσαι συχνα για να πετυχεις αυτα που θελεις,Παραπονο δεν εχω βγαζει και στο αυτοματο παρα πολυ καλες φωτο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NHSOS XIOS ευχαριστουμε για την αφορμη να συζητησουμε περι φωτο τεχνικης και ορθως ανοιξες ξεχωριστα το θεμα,οχι μονο να βγαζουμε φωτο αλλα να λεμε και περι τουτου!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Προσωπικά πιστεύω ότι η τεχνολογία έχει κάνει άλματα κι ακόμη και τα αυτόματα προγράμματα μιας καλής ψηφιακής μηχανής εξασφαλίζουν μια αξιοπρεπή φώτο ενός πλοίου.

Υπάρχει μια ασύγκριτη διαφορά μεταξύ compact και Dslr.Αν πάρει κάποιος τον δεύτερο τύπο μηχανής δεν υπάρχει γυρσιμός στις compact διότι η διαφοορά είναι τεράστια και πολυ εμφανής. Όπως προσωπικά δεν αλλάζω την NIKON με καμία άλλη μάρκα στις Dslr.Θεωρώ ότι η ΝΙΚΟΝ έχει πολύ πιο ζωντανά χρώματα.

Από εκεί και πέρα για μία πρόοδο στις φωτογραφίες μεγάλο ρόλο παίζει η εμπειρία και η γνώση των λειτουργειών της μηχανής που έχεις στα χέρια σου.

Έπειτα και για να αποδίδουμε τα του καίσαρος άλλη φωτογραφία μπορώ να βγάλω εγώ ο ερασιτέχνης κι άλλη ένας επαγγελματίας.

Εγώ μπορεί να βαρέσω 10 φωτο στην σειρά σε ένα πλοίο για να μου βγουν 1-2 εμφανίσιμες ενώ ο επαγγελματίας και οι δέκα που θα βαρέσει ενδεχομένως να είναι όλες σωστές και θα κυμαίνονται από πολύ καλές έως ΄'αψογες.

Και για να ξεφύγουμε από την αποκλειστικότητα των πλοίων , όσες φορές έχω δοκιμάσει να βγάλω πορτρέτο σε κλειστό χώρο τα έχω κάνει μαντάρα παρόλο που έχω αξιοπρεπή μηχανή και καταφεύγω στην τίμια για τους ερασιτέχνες λύση του φλας.

Share this post


Link to post
Share on other sites

απευθυνομαι στον ΕΡΛ και οποιον αλλον ...

για πορτραιτο σε εσωτερικο χωρο εμενα μου ειπαν να ενεργοποιω το φιλτρο ND και μπορω να πω πως κανει το θαυμα του ειδικα σε πορτραιτα μπροστα σε παραθυρο που εχει και το απαιτουμενο φως!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ρε παιδια,πως βγαινουν αυτες οι φωτογραφιες:confused:...

Αν και η απάντηση ήδη εδόθει, έστω και με ερωτηματικό,

μηπως πεφτει photoshop?tετοια τελειοτητα;

να σας πω ότι αυτή η φωτογραφία δεν "βγαίνει". Απλά οι κρυφές αρετές της τονίζονται και αναδεικνύονται μέσα από κάποιο πρόγραμμα επεξεργασίας και θέλει μάλιστα και άρκετή ώρα δουλειάς για να βγει αυτό το αποτέλεσμα. Όταν λέω "κρυφές αρετές της" εννοώ τις πληροφορίες που κρύβονται είτε σε σκούρες είτε σε ανοιχτές περιοχές και με την κατάλληλη επεξεργασία μπορούν να αναδειχτούν. Δεν μιλάω βέβαια για το απόλυτο μαύρο ή για το "καμμένο λευκό" όπου εκεί δεν μπορείς να κάνεις απολύτως τίποτα. Για παράδειγμα, στην συγκεκριμμένη φώτο, η θάλασσα στην πρωτότυπη (μη επεξεργασμένη λήψη) κατά 99% δεν έχει αυτή τη φωτεινότητα και την λαμπρότητα των χρωμάτων. Πολύ απλά λοιπόν (για να μην σας πολυκουράζω με τεχνικούς όρους) στο στάδιο της επεξεργασίας επιλέχθηκε με κάποιο εργαλείο του προγράμματος μόνο η θάλασσα και τονίστηκαν - αναδείχτηκαν τα χρώματα που βλέπετε και τα οποία βέβαια ήδη προυπήρχαν (δεν έκανε δηλαδή κάποια ...μαιμουδιά ο φωτογράφος) αλλά πολύ πιό σκοτεινά.

...Προτίμησε την κλασσική επιλογή αυτόματης λήψης με τη μηχανή σταθερή, είτε σε κάποιο πεζούλι, καρέκλα κλπ είτε σε τρίποδο...
...Πολυ καλη λυση ειναι να παρεις και ενα μικρο τριποδο.Οικονομικο και δεν ψαχνεις να βρεις μερος να ακουμπησεις ισια την μηχανη.

Η μόνη αξιοπρεπής και καθόλου ακριβή λύση είναι το τρίποδο. Ακόμα και να βρεις κάποιο πεζούλι ή καρέκλα η οτιδήποτε άλλο σταθερό, κατά 99% δεν θα είναι στο καταλληλότερο "ύψος" φωτογράφησης. Για παράδειγμα, αν θελήσετε να φωτογραφήσετε ένα πλοίο και ακουμπήσετε την μηχανή σε μία μπίντα, το πιό πιθανό είναι η φωτογραφία να απεικονίζει το πλοίο από την μέση και κάτω.....

...Μια πολυ καλη ομως μπορει και με ISO 800 να εχεις μια πολυ καλη φωτογραφια...

Έχεις μείνει ...δύο χρόνια περίπου πίσω καλέ μου φίλε polmyt :). Η NIKON D700 (περίπου στα 2000 Ευρώπουλα, μόνο το "σώμα") τραβάει με σχεδόν μηδενικό κόκκο στα ISO 3200.

...Από εκεί και πέρα για μία πρόοδο στις φωτογραφίες μεγάλο ρόλο παίζει η εμπειρία και η γνώση των λειτουργειών της μηχανής που έχεις στα χέρια σου..

ΑΚΡΙΒΩΣ φίλε μου Earl, ΑΚΡΙΒΩΣ.

Πρώτος και απαράβατος κανόνας : "RTFM" (Μετάφραση μόνο μέσω ΠΜ :D).

Δεύτερος (και αυτός επίσης απαράβατος) : "Aν δεν "κάψεις" πολλά φιλμ, καλός φωτογράφος ΔΕΝ γίνεσαι". Και επειδή τα πολυαγαπημένα μας φιλμς μας "άφησαν χρόνους", ζωή να 'χουμε να τα ...θυμόμαστε, ας μεταφέρει ο καθείς κατά το δοκούν τον δεύτερο κανόνα στην σύγχρονη ψηφιακή εποχή.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Γειά σας παιδιά!

Η φωτογραφική τεχνική η οποία κρύβεται πίσω από τις εντυπωσιακές νυχτερινές λήψεις ονομάζεται HDR (High Dynamic Range). Η HDR φωτογραφίες είναι το αποτέλεσμα σύνθεσης περισσότερων φωτογραφιών διαβαθμισμένων ως προς την φωτεινότητα. Είναι αδύνατο να εξηγήσω εδώ με δυό λόγια την τεχνική αυτή, γιατί είναι αρκετά περίπλοκη. Όποιος ενδαφέρεται ας ψάξει στο διαδύκτιο όπου υπάρχουν άπειρες παραπομπές.

Απο τεχνικής άποψης απαιτείται ο εξής εξοπλισμός:

1) DSLR μηχανή

2) τρίποδο

3) τηλεκοντρόλ

Φιλικά

Ανδρεας

Share this post


Link to post
Share on other sites

Προφανώς και δεν έχω λόγο να αμφισβητήσω τα γραφόμενα των φίλων μιας και η δουλειά που παρουσιάζουν δείχνει ότι ξέρουν καλά το αντικείμενο.

Πράγματι, για να καταφέρεις να αποτυπώσεις καλές φωτογραφίες χρειάζεται πρώτα απόλα καλή γνώση του εξοπλισμού και βέβαια όσο πιο πολλές λήψεις. Και αν κάποτε δε γινόταν έυκολα λόγω κόστους του φιλμ, σήμερα πλεόν δεν υπάρχει δικαιολογία μιας και πλην ελαχίστων εξαιρέσεων οι κάρτες μνήμης έρχονται σε εξαιρετικά καλές τιμές.

Η μόνη πιθανή ένσταση είναι στο πόσο απαραίτητος είναι ο πανάκριβος εξοπλισμός. Πεποίθηση μου είναι ότι σε φυσιολογικές συνθήκες και με μέσο εξοπλισμό μπορείς να καταφέρεις αρκετά. Ενίοτε και με "φθηνό" εξοπλισμό μπορεί να τα καταφέρεις.

Πχ. η φωτογραφία:

http://www.shipfriends.gr/forum/photoplog/index.php?n=6938

Είναι τραβηγμένη με compact ψηφιακή μηχανή κατασκευής 2002, μόλις 5 megapixel, τη C-50 της Olympus. Μιας και δεν υπήρχε διαθέσιμο τρίποδο, τον ρόλο αυτού τον έπαιξε ένα τραπεζάκι.

Σίγουρα δεν φθάνει στο επίπεδο της δουλειάς που παρουσιάζει ο φίλος andreas αλλά με λίγο κόπο και αρκετές προσπάθειες όλοι μπορούν να καταφέρουν κάτι ανάλογο με την παραπάνω φωτογραφία.

Από κει και πέρα καλή η D-700 και οι αντίστοιχες αυτής αλλά νομίζω ότι δεν είναι προσιτές σε όλους. Και με μια υποδεέστερη κάτι μπορεί να γίνει.

Φυσικά ότι πληρώνεις, πάιρνεις. Νομίζω όμως ότι τη μεγάλη διαφορά την κάνει το μάτι και η γνώση χρήσης του διαθέσιμου εξοπλισμού.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Και με τις compact μηχανές σαφώς μπορεί να γίνει δουλειά όπως λέει ο φίλος gtogias. Απλά αποκτώντας εμπειρία έχοντας εξαντλήσει τις δυνατότητες μιας compact μηχανής ενδεχομένως να γίνεις πιο απαιτητικός και να μπεις στο τρυπάκι για κάτι πιο πάνω αν γενικότερα σου αρέσει η φωτογραφία και οι φώτο των πλοίων.

Γιατί η φωτογραφία είναι κάτι προσωπικό.Αν ικανοποιεί τον λήπτη η φωτογραφία της μηχανής του ή έχει βρει το σημείο των προσωπικών του απαιτήσεων για τους άλλους περισεύει.

H Dslr σου εξασφαλίζει αν ξέρέις να την χειριστείς μια πολύ καλή ποιότητα ακόμη και με δυσμενείς φωτογραφικές συνθήκες.

Προσωπικά πιστεύω ότι αυτή την εποχή όποιος θέλει dslr και δεν είναι φουλ επαγγελματίας ,για το χόμπυ μας που είναι οι φωτο πλοίων κι όχι μόνο μια πολύ καλή επιλογή για όσους το σηκώνει η τσέπη τους βέβαια είναι η ΝΙΚΟΝ η D 90 .Πολύ καλή μηχανή, με πολύ δυνατό ISO το οποίο μηδενίζει τον κόκο το βράδυ και τραβάει και video.

Σώμα + φακοί(μέσης λύσης) βγαίνει κανα 1.300αρι περίπου!!!

Για όποιον τα σηκώνει η τσέπη του είναι εξαιρετική επιλογή.Από εκεί και πέρα αν έχεις ήδη τους φακούς από κάποια παλαιότερη ΝΙΚΟΝ τότε μειώνεται κατά πολύ το κόστος.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σίγουρα η υπόθεση ποιας μηχανής ταιριάζει σε κάποιον είναι συνάρτηση καταρχήν της οικονομικής δυνατότητας, των απαιτήσεων και φυσικά του προσωπικού ύφους του καθενός.

Τα τελευταία 7 χρόνια έχω πειραματιστεί με μερικές μηχανές και σίγουρα προτιμώ και εγώ τις DSLR από τις compact. Σήμερα έχω μια D300 (που κοστίζει στο κέντρο της Αθήνας περίπου τα ίδια με τη D90) αλλά με τελείως άλλο επίπεδο δυνατοτήτων.

Μου αρέσουν όμως και μηχανές σαν τις DSLR της Olympus την E-510 ή την E-420 μιας και οι διαστάσεις τους είναι ιδανικές για να την κουβαλάς εύκολα μαζί σου κλπ.

Ότι όμως και να διαλέξει κανείς πρέπει να φροντίσει να εξαντλήσει τις δυνατότητες τις μηχανής του (της). Βγάλτε πολλές φωτογραφίες σε διάφορες συνθληκες για να τη μάθετε.

Share this post


Link to post
Share on other sites
...Από κει και πέρα καλή η D-700 και οι αντίστοιχες αυτής αλλά νομίζω ότι δεν είναι προσιτές σε όλους. Και με μια υποδεέστερη κάτι μπορεί να γίνει..

Μα και βέβαια, όχι μόνο "κάτι μπορεί να γίνει" φίλε gtogias αλλά και μπορείς να βγάλεις πολύ καλές φωτογραφίες με υποδεέστερη - φθηνότερη μηχανή. Ίσως να μην εκφράστηκα καλά, την D700 την ανέφερα μόνο και μόνο για την πολύ υψηλή ευαισθησία της σε ISO στην οποία μπορείς να βγάλεις καλές φωτογραφίες χωρίς κόκκο. Αλίμονο αν θα έπρεπε ο κάθε ερασιτέχνης φωτογράφος που κάνει απλά το χόμπυ του, να δώσει τόσα χρήματα για μία μηχανή.

Ακόμα μην ξεχνάμε ότι μία "υποδεέστερη" σημερινή μηχανή, με την ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, πριν ένα χρόνο θεωρείτο κορυφή στην κατηγορία της. Πριν 4 χρόνια είχα αγοράσει την ΝΙΚΟΝ D200 (καταπληκτική μηχανή) γύρω στα 2500 Ευρώ. Πριν 2 χρόνια, όταν κυκλοφόρησε η D300 την αγόρασα και αυτή πάλι γύρω στα 2500 ενώ ταυτόχρονα η D200 είχε πέσει στα 1200 !!! (μιλάμε βεβαίως για καινούργια, από την αντιπροσωπεία). Σήμερα στα 2500 Ευρώ αγοράζεις την D700, την D300 την βρίσκεις γύρω στα 1200, ενώ η D200 δεν κυκλοφορεί πλέον καινούργια.

Με λίγα λόγια, δεν χρειάζεται -και μάλιστα είναι κουτό- να κυνηγάς την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στον εξοπλισμό σου για να έχεις καλά αποτελέσματα στις φωτογραφίες σου (δεν μιλάμε βέβαια για επαγγελματίες φωτογράφους, εκεί είναι άλλα τα μέτρα και τα σταθμά). Υπέρ-αρκεί η σοβαρή ενασχόληση με το αντικείμενο, η καλή γνώση της φωτογραφικής σου μηχανής και γενικότερα του εξοπλισμού σου (...RTFM :D) και πολύ μα πάρα πολύ μεράκι.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εγώ όταν είχα πάρει μεταχειρισμένη την D100 ήταν την εποχή που μόλις είχε πρωτοβγει η D200 η οποία φάνταζε από άλλον πλανήτη.

Όμως θα συμφωνήσω με τον ΣΕΙΡΙΟ ότι για έναν ερασιτεχνη το να κυνηγά την τεχνολογία είναι ανωφελο. Είναι όπως οι υπολογιστές.Πέρνεις έναν και για κάμποσα χρόνια κάνεις την δουλειά σου.Τώρα αν το επαγγελμά σου υπαγορεύει μια υποστηριξη από τον υπολογιστη πολύ απαιτητικών προγραμμάτων και με συνεχή εξέλιξη τότε είσαι υποχρεωμένος να ακολουθεις την τεχνολογία.

Έτσι και στις φωτογραφικές μηχανές, αν πάρει κάποιος μια καλή μηχανή σε λογικά πλαίσια θα μπορεί να την χαρεί για πολλά χρόνια.Αν βέβαια είναι επαγγελματίας τότε αναγκαστικά θα ακολουθήσει την εξέλιξη.

Και το βασικότερο το είπαν ο ΣΕΙΡΙΟΣ κι ο gtogias.Χρειάζεται μια σοβαρή ενασχόληση , προπόνηση, και μεράκι.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Δεύτερος (και αυτός επίσης απαράβατος) : "Aν δεν "κάψεις" πολλά φιλμ, καλός φωτογράφος ΔΕΝ γίνεσαι". Και επειδή τα πολυαγαπημένα μας φιλμς μας "άφησαν χρόνους", ζωή να 'χουμε να τα ...θυμόμαστε, ας μεταφέρει ο καθείς κατά το δοκούν τον δεύτερο κανόνα στην σύγχρονη ψηφιακή εποχή.

Ο δευτερος κανονας ειναι η καλυτερη προπονηση και μαλιστα αυτο στις ψηφιακες μεταφραζεται με πολλες ληψεις στο ιδιο θεμα,ωστε να πετυχεις την καλυτερη εικονα(αλλαζοντας settings καθε φορα αλλα επειδη εγω βαριεμαι το αφηνω στο αυτοματο:D).Τωρα στην παρακατω φωτο,ουτε dslr ειχα,ουτε d100-200-300:p,ουτε επισης και τριποδο.Ειχα το απιστευτα σταθερο χερι μου:rolleyes: και το vibration της ΑΡΙΑΔΝΗΣ...Παρολαυτα,μετα απο 20(!)ληψεις καταφερα να πετυχω μια συμπαθητικη εικονα που βεβαια αν την βαλω σε κανονικη αναλυση,φαινεται ο 'θορυβος' που λετε παραπανω.:oΠαντως οταν αποφασισω να παρω μια ακριβη ψηφιακη-τριποδο-τηλεκοντρολ και λοιπα,θα πληρωνω και εναν φωτογραφο για να μου βγαζει τις φωτο:D

ΥΓ.Δεν σας ειρωνευομαι,πολυ ωραια μας τα εχετε πει μεχρι τωρα,απλα μ αρεσει να κανω και λιγο πλακα!

post-709-12832698208_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
...Τωρα στην παρακατω φωτο,ουτε dslr ειχα,ουτε d100-200-300,ουτε επισης και τριποδο.Ειχα το απιστευτα σταθερο χερι μου... και το vibration της ΑΡΙΑΔΝΗΣ...!

Έχοντας λοιπόν ως δεδομένα την ερασιτεχνική ψηφιακή του φίλου NHSOS XIOS, την έλλειψη τριπόδου, το ...απίστευτα σταθερό χέρι του :D και το vibration της ΑΡΙΑΔΝΗΣ, και εφόσον συμφωνούμε ότι όλα αυτά μας έδωσαν μία νυχτερινή φωτογραφία όχι και τόσο "δυνατή", σκέφτηκα να την πειράξω λίγο στο PHOTOSHOP ώστε να δούμε τι μπορούμε να διορθώσουμε σε μία έστω και μέτρια φωτογραφία (δεν μιλάω καν βέβαια για μία πολύ καλή λήψη στην οποία με την βοήθεια του PHOTOSHOP μπορείς να κάνεις -στην κυριολεξία- θαύματα).

Και ιδού λοιπόν το αποτέλεσμα.

Εδώ θα ήθελα να προθέσω κάτι ακόμα. Έχω ακούσει από κάποιους (ευτυχώς ελάχιστους :)) ότι δεν τους αρέσει καθόλου να "πειράζουν" τις φωτογραφίες τους και ότι θέλουν να τις παρουσιάζουν όπως ακριβώς τραβήχτηκαν. Επειδή δεν έχω κρατήσει ποτέ κρυφό το επάγγελμα μου, και βρίσκομαι στον χώρο της φωτογραφίας γύρω στα 30 χρόνια, θα μου επιτρέψετε να πω ότι αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο λάθος, και στις περισσότερες περιπτώσεις απλά ...ΜΥΘΟΣ ;). ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ απείραχτη φωτογραφία υπό την έννοια να τυπωθεί ή να παρουσιαστεί όπως ακριβώς τραβήχτηκε από την μηχανή. Και αυτό γιατί πολύ απλά ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ φωτογραφική μηχανή που να μπορεί να απεικονίσει ακριβώς αυτό που βλέπει το ανθρώπινο μάτι. Οι φωτογραφίες πάντα "πειραζόντουσαν". Είτε μέσα στον "αείμνηστο" σκοτεινό θάλαμο, με τα "κρατήματα", τις σκιάσεις με το χέρι, τις υπέρ ή υπό-εκθέσεις, τις "μάσκες", είτε στα υπερσύγχρονα φωτογραφικά εργαστήρια με την προσθαφαίρεση χρωμάτων και χρόνου τυπώματος. Έχει μήπως κανείς την εντύπωση ότι πηγαίνοντας πιό παλιά το φιλμάκι, ή τώρα την ψηφιακή κάρτα σε κάποιο φωτογραφείο για εκτύπωση, υπάρχει κάποιο μηχάνημα που κάνει αυτή τη δουλειά αυτόματα ??? Μία - μία διορθώνονται όλες οι φωτογραφίες, βλέποντας τες πιό παλιά μόνο σαν φωτιζόμενο αρνητικό στην "μάσκα" κάποιου πρίντερ, ή σε κανονική μορφή σε κάποια ΤFT οθόνη κάποιου PC σήμερα. (+magenta. -cyan, +yellow +ή- χρόνο). Και αυτό μπορείτε πάρα πολύ απλά να το διαπιστώσετε, πηγαίνοντας κάποιες φωτογραφίες για εκτύπωση σε δύο διαφορετικά φωτογραφεία. Επειδή το ανθρώπινο μάτι δεν είναι υπολογιστής ώστε δύο άνθρωποι να κάνουν τις ίδιες ακριβώς διορθώσεις, θα δείτε εμφανείς διαφορές ανάμεσα στις φωτογραφίες που θα παραλάβετε από το ένα και από το άλλο κατάστημα.

Προσωπικά αφιερώνω πάρα πολύ χρόνο στην διόρθωση των φωτογραφιών μου προτού τις ανεβάσω είτε στο προσωπικό μου site, είτε στο shipfriends. Tις διορθώνω χρωματικά, τονικά, αναδεικνύω τα χρώματα τους, τις κροπάρω, τις ισιώνω (αν κάποιες γέρνουν, με κίνδυνο να ...χυθεί η θάλασσα, μιας και ως γνωστόν ο ορίζοντας είναι πάντοτε οριζόντιος :D).

Αλλά αρκετά σας κούρασα για απόψε... Εδώ είμαστε για να τα λέμε..... :)

post-929-128326982084_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολυ ενδιαφερον το παραπανω μηνυμα σου Σειριε κι εν πολλοις χτυπας κεντρο σε ορισμενα πραγματα που σκεφτομουν κι εγω. Εφ΄οσον τα προγραμματα επεξεργασιας μπορουν να δωσουν πολυ βελτιωμενο αποτελεσμα, γιατι οχι? Στην τελικη η μεγαλη πλειοψηφια εξ' ημων ειμαστε απλοι ερασιτεχνες. Θα εκτιμουσα πολυ τα φωτα σου σχετικα με το πως μπορει μια φωτογραφια που εχει τραβηχτει κοντρα στον ηλιο ή με μεγαλη αντηλιά να επεξεργαστει με ικανοποιητικο αποτελεσμα στο photoshop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Η περίπτωση που αναφέρεις φίλε Nick είναι μία από τις δυσκολότερες που μπορεί κάποιος να αντιμετωπίσει στην διόρθωση των φωτογραφιών. Ακόμα και στο Photoshop πολύ λίγα πράγματα μπορείς να διορθώσεις σε μία φωτογραφία που έχει τραβηχτεί κόντρα στον ήλιο. Μπορείς σίγουρα να "φωτίσεις" το κυρίως θέμα, κάποιο πρόσωπο ή κάποιο πλοίο που είναι πολύ σκούρα μιας και δεν τα φωτίζει ο ήλιος όντας πίσω τους (σε αυτό δεν αναφέρεσαι ?), να τους δώσεις περισσότερο χρώμα, αλλά γενικά -επαναλαμβάνω- λίγα πράγματα μπορούν να διορθωθούν.

Παίρνω αφορμή όμως από αυτή την ερώτηση σου, για να υπενθυμίσω κάτι που είχα πει στο προηγούμενο ποστ μου.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ απείραχτη φωτογραφία υπό την έννοια να τυπωθεί ή να παρουσιαστεί όπως ακριβώς τραβήχτηκε από την μηχανή. Και αυτό γιατί πολύ απλά ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ φωτογραφική μηχανή που να μπορεί να απεικονίσει ακριβώς αυτό που βλέπει το ανθρώπινο μάτι.

Δεν έχετε άραγε αναρωτηθεί ποτέ παίρνοντας στα χέρια μία φωτογραφία σας που τραβήξατε κόντρα στον ήλιο, ότι εσείς βλέπατε αρκετά διαφορετικά το θέμα σας από το αποτέλεσμα που τελικά πήρατε ??? ;) Κάντε μία απλή δοκιμή. Τοποθετήστε ένα αντικείμενο κόντρα στον ήλιο, παρατηρήστε το για λίγο για να θυμάστε τις λεπτομέρειες που βλέπατε επάνω του, κατόπιν παρατηρήστε τον ουρανό -την φωτεινότητα, τα χρώματα του, τις λεπτομέρειες- και μετά τραβήξτε την φωτογραφία σας με την πιό ακριβή μηχανή που υπάρχει στο εμπόριο. Οι διαφορές σε αυτό που βλέπατε με τα μάτια σας με το αποτέλεσμα που πήρατε από την φωτογραφία σας θα σας εκπλήξουν. Γι αυτό επαναλαμβάνω για μία ακόμα φορά : ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ φωτογραφική μηχανή που να μπορεί να απεικονίσει ακριβώς αυτό που βλέπει το ανθρώπινο μάτι.

Γι αυτόν ακριβώς τον λόγο οι φωτογραφίες πρέπει να διορθώνονται -και διορθώνονται παντού στα επαγγελματικά εργαστήρια και φωτογραφικά καταστήματα- χρωματικά και τονικά ώστε να έρχονται όσο πιό κοντά σε αυτό που βλέπει το ανθρώπινο μάτι.

Το πέρασμα από την αναλογική στην ψηφιακή φωτογραφία εκτός από τις άπειρες ευκολίες που επέφερε στους φωτογράφους (ερασιτέχνες και επαγγελματίες), έφερε ταυτοχρόνως και αρκετές δυσκολίες (τουλάχιστον στην αρχή) και έκανε πολλούς επαγγελματίες (ναι καλά διαβάσατε, επαγγελματίες) να προβληματιστούν για πράγματα που μέχρι τότε δεν τους είχαν απασχολήσει. Για παράδειγμα, ενώ πριν όταν κάνανε μία φωτογράφηση στέλνανε τα φιλμ τους για εμφάνιση και εκτύπωση των φωτογραφιών ή δειγμάτων σε κάποιο εργαστήριο, αγοράζοντας και χρησιμοποιόντας την πρώτη ψηφιακή μηχανή τους είχαν πιά την δυνατότητα αμέσως μετά την φωτογράφηση να δουν το αποτέλεσμα της δουλειάς τους στην οθόνη κάποιου υπολογιστή. Εκεί λοιπόν ήταν που έγινε το "έλα να δεις" :D, άρχισαν τα κλάματα και τα απελπισμένα τηλέφωνα σε συναδέλφους, μέχρι και η σκέψη -που από πολλούς υλοποιήθηκε- για επιστροφή στις "παλιές καλές αναλογικές". Ο λόγος ήταν το ότι έβλεπαν στην οθόνη τους φωτογραφίες υποφωτισμένες, υπερφωτισμένες, κόκκινες, κίτρινες, μπλε, οι οποιές βέβαια πολύ απείχαν από την "άψογη" δουλειά τους που είχαν συνηθίσει να βλέπουν μέχρι τότε. Βλέπετε δεν ήταν πάρα πολλοί οι επαγγελματίες που γνώριζαν ότι οι άψογες μέχρι τότε λήψεις τους δεν ήταν μόνο αποτέλεσμα των ικανοτήτων τους αλλά και των ικανοτήτων του ανθρώπου εκτυπωτή των φωτογραφιών τους ο οποίος ξεστραβωνόταν στην κυριολεξία για να προσθαφαιρεί χρώματα και χρόνους εκτύπωσης ώστε να πάρει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Αυτή λοιπόν είναι η παγίδα που πέφτουν όσοι λένε "εγώ δεν επεμβαίνω καθόλου στις φωτογραφίες μου, δεν τις επεξεργάζομαι σε κανένα πρόγραμμα επεξεργασίας". Και είναι παγίδα διότι η πρωτότυπη φωτογραφία δεν είναι αυτή που τράβηξε η μηχανή μας, αλλά αυτή που είδαμε εμείς με τα μάτια μας ή αν θέλετε ακόμα και με την φαντασία μας πριν ακόμα την τραβήξουμε.

Επειδή αρκετά σας ζάλισα να κλείσω με μία σημαντικότατη παρατήρηση προς αποφυγή παρεξήγησης των λεγομένων μου. Όταν λέω ότι είναι απαραίτητη και επιβεβλημένη η επεξεργασία των φωτογραφιών μας, αναφέρομαι αυστηρά στις χρωματικές - τονικές διορθώσεις, σε κάποιο κροπάρισμα (μείωση του κάδρου) για να βγάλουμε απ' έξω κάτι το περιττό, κάποιο μικρό rotate ώστε να ευθυγραμμίσουμε κάποιον ορίζοντα που γέρνει (μιας και το χέρι μας την στιγμή της λήψης δεν είναι πάντα απόλυτα σταθερό). Δεν εννοώ σε καμμία περίπτωση την αλλοίωση της "αλήθειας" της φωτογραφίας, είτε με την αφαίρεση είτε με την πρόσθεση στοιχείων σε αυτή με ρετούς ή με μονταρίσματα. Με την προυπόθεση βέβαια ότι μιλάμε για φωτογραφία "πληροφόρησης-ρεπορτάζ", γιατί στην "καλλιτεχνική" φωτογραφία ΤΑ ΠΑΝΤΑ επιτρέπονται. Εδώ όμως μπαίνουμε σε κάποιες άλλες δυνατότητες των προγραμμάτων επεξεργασίας εικόνας (σε κάποιες περιπτώσεις δεοντολογικές ή αντιδεοντολογικές) στις οποίες όμως θα αναφερθώ -εκτενώς:D- αν υπάρχει ενδιαφέρον σε κάποιο άλλο ποστ.

Edited by ΣΕΙΡΙΟΣ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καταρχήν φίλε Σείριε να σε ευχαριστήσουμε για την συμβολή σου σε ένα θέμα που μάλλον ενδιαφέρει αρκετούς μιας και όλοι σε κάποια στιγμή θα τη βγάλουμε τη φωτογραφία, είτε ψηφιακή είτε ότι άλλο.

Αυτό που αναφέρεις για τα εργαστήρια σίγουρα ισχύει μιας και ακόμη και στο ίδιο μου έχει τύχει να μου τυπώσουν αλλιώτικα τις ίδιες φωτογραφίες. Η διαφορά ήταν η χειριστής. Η μία ήξερε τα χούγια μου η άλλη όχι.

Σήμερα βέβαια, με τη βοήθεια του Photoshop και του Silkypix ζητώ να μην τις πειράζουν.

Σίγουρα μια ψιλοπαρέμβαση σε πρόγραμμα επεξεργασίας απαιτείται και ας μας τρώει λίγο χρόνο παραπάνω. Κάτι η ευθυγράμμιση, κάτι το κροπάρισμα και οι διορθώσεις στην έκθεση και στα χρώματα, όλα βοηθούν.

Επιπλέον χαίρομαι που υπάρχουν και φωτογράφοι που παραδέχονται ότι "πειράζουν" τις φωτό τους. Τουλάχιστο να μην νιώθω τύψεις ότι το κάνω μόνο εγώ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ειμαι κ εγω υπερ του κρεπαρισματος(το ε,σχετικο με ανταυγες,μπερμαναν-τ κλπ:D)στις φωτο,δηλαδη καποιες διορθωσεις παντα,ειναι σχεδον αναγκαιες.Αφηστε που ειναι και το μονο σημειο ουσιαστικα,που 'παιζεις' με την φωτογραφια που εβγαλες;),διοτι με τις ψηφιακες ολα πια ειναι απλα,την 'σκληρη' δουλεια την αναλαμβανουν εκεινες:P.Ειμαι υπερ μαλιστα και του οταν ο φωτογραφος ζωγραφιζει πανω στην εικονα,εφοσον βεβαια δεν κανει την νυχτα να φαινεται μερα:D

ΥΓ.Δεν διαθετω το photoshop αλλα το picture manager του office και κανω τα 3 βασικα(κοψιμο-φως-χρωμα).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Η περίπτωση που αναφέρεις φίλε Nick είναι μία από τις δυσκολότερες που μπορεί κάποιος να αντιμετωπίσει στην διόρθωση των φωτογραφιών. Ακόμα και στο Photoshop πολύ λίγα πράγματα μπορείς να διορθώσεις σε μία φωτογραφία που έχει τραβηχτεί κόντρα στον ήλιο. Μπορείς σίγουρα να "φωτίσεις" το κυρίως θέμα, κάποιο πρόσωπο ή κάποιο πλοίο που είναι πολύ σκούρα μιας και δεν τα φωτίζει ο ήλιος όντας πίσω τους (σε αυτό δεν αναφέρεσαι ?), να τους δώσεις περισσότερο χρώμα, αλλά γενικά -επαναλαμβάνω- λίγα πράγματα μπορούν να διορθωθούν.

Σε αυτο αναφεροταν η ερωτηση που εκανα Σειριε. Το πλοιο το πετυχαμε με κοντρα ήλιο και απιστευτη αντανάκλαση του φωτος πανω στο νερο. Η φωτογραφια τραβηχτηκε χωρις σκιαστρο, με ολο το ζουμ του 70-300 και πραγματικα δεν βλεποταν οταν την ειδα στον υπολογιστη. Οχι οτι τωρα βλεπεται δηλαδη:P, αλλα την προσπαθησα λιγο στο photoshop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μετα απο ολες τις αναλυσεις που εχουμε κανει,ειπα να ακολουθησω τις συμβουλες σας και να πειραματιστω με ΜΥΤΙΛΗΝΗ κ ΘΕΟΦΙΛΟ.

Η αποσταση των 2 πλοιων απο μενα ειναι περιπου 500μετρα.Επελεξα την ρυθμιση 'νυχτερινο απομακρυσμενο τοπιο' και εκανα ζουμ x3(οπτικο).Επισης εβαλα τον χρονομετρητη στα 10sec(και με τα μπιπ μπιπ με πηρε πρεφα ολη η παραλια:D)και τοποθετησα την μηχανη σε σταθερο σημειο.Γιατι το αποτελεσμα δεν ειναι το καλυτερο?:D:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...