Jump to content
Shipfriends

Άγιος Γεώργιος (ΙΜΟ 7432733)


Recommended Posts

  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

H αλήθεια είναι ότι εδώ από όσο έχω παρακολουθήσει, η συζήτηση αναλώνεται στο αν τελικά το πλοίο μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της γραμμής ή όχι. Παρακολουθώντας όμως τα διάφορα site και κυρίως σε σελίδες καραβολατρικού ή και καλά καραβολατρικού περιεχομένου στο facebook η κριτική πριν καν πραγματοποιήσει το ατυχές πρώτο δρομολόγιο ήταν πρωτοφανή και λυσσαλέα . Στο δε άκουσμα της προσάραξης στη Σαντορίνη , μόνο που δεν έστησαν πανηγύρι με οργανοπαίχτη τον Βασίλη Σαλέα☺️ 

Από εκεί και πέρα να πω δυο πράγματα για το πλοίο και το εγχείρημα. Όσο αφορά το πλοίο , σίγουρα έγινε μια σοβαρή προσπάθεια από πλευράς ιδιοκτητών κάτι που πιστοποιείται από το γεγονός ότι το ξαναέφεραν σε operational κατάσταση , έπειτα από 7 χρόνια παροπλισμό, με μία σπασμένη μηχανή και με τον κεντρικό ηλεκτρολογικό πίνακα εξαφανισμένο.. Δεν ξέρω αν θα έπρεπε να έχουν κάνει και άλλα , αλλά το γεγονός ότι γυρίζει η προπέλα εδώ και 5 μήνες χωρίς σοβαρά μηχανικά θέματα είναι ένα γεγονός.

Τώρα το πλοίο έχει ιδιαιτερότητες που όλοι ξέρουμε και καταγράφονται σωστά στο άρθρο κάτι που αυτόματα το κατατάσσει σε ένα πλοίο με περιορισμένες ελικτικές ικανότητες , οι οποίες σε γραμμή πέραν της μίας και δύσκολης προσέγγισης δημιουργούν καθυστερήσεις, δυσκολίες, ρίσκο κλπ. Για παράδειγμα ακόμη και 20 χρόνια νεότερο να ήταν όπως ήταν επί Γιαννάτου, θα είχε στη συγκεκριμένη γραμμή τα ίδια προβλήματα τα οποία όμως δεν αντιμετώπισε σε μια γραμμή με αβέρτα λιμάνια όπως η Πάτρα Ηγουμενίτσα Μπρίντιζι. Από την άλλη όμως τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο από την στιγμή που το Λίσσος με ακριβώς ίδιες ιδιαιτερότητες κατάφερε να προσεγγίζει την Χίο με όλους τους καιρούς. Πέραν από τον καπτα Διαμαντή , το πλήρωμα ήταν μία όμαδα και από τους καλύτερους που κυκλοφορούσαν τότε στις ειδικότητες τους.

Το αυτό θα πρέπει να ακολουθηθεί και στο Όλυμπος, η επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό. Δεν γνωρίζω το πλήρωμά του και δεν ξέρω ούτε μπορώ να τους κρίνω.Ούτε μόνος του ο πλοίαρχος μπορεί να φέρει την άνοιξη, άλλωστε τις μάχες τις κερδίζει ο στρατηγός με τους φαντάρους του. Όμως σίγουρα οι απανωτές αλλαγές πλοιάρχων και καλό δεν κάνουν στην επίτευξη του στόχου και ίσως έχουν κάτι να πουν.

Από εμπορικής πλευράς είναι γεγονός ότι το Ρέθυμνο θα το κέρδιζε μόνο με απευθείας σύνδεση, όμως κι αυτό από capacity δεν νομίζω να μπορούσε να στηρίξη από μόνο του ένα πλοίο χειμώνα καλοκαίρι.. Στην προσπάθειά του όμως να κερδίσει μερίδιο από την πίτα, ίσως θα έπρεπε να κόψει την Μήλο μειώνοντας έτσι αρκετά τον χρόνο ταξιδίου.

 

 

Edited by Annivas
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Villandry said:

Αφού η εταιρεία γνωρίζει ότι το πλοίο της είναι ακατάλληλο για τα λιμάνια που εξυπηρετεί (εντάξει βέβαια, δε μιλάμε για τον Άγιο Κήρυκο, τον Αγιο Ευστράτιο ή την Κάλυμνο και τη Σίκινο), γιατί το δρομολόγησε;

 

Απλό,στην Σαντορίνη υπήρχε θέμα με τα φορτηγά και τις μεταφορικές οπότε θέλανε να δρομολογήσουν ένα πλοίο.Βρέθηκε αυτό,και είπαν ας βάλουμε και την Μήλο που είναι τουριστικός προορισμός και μεγάλο νησί οπότε ας βάλουμε και την Μήλο.Και που θα τελειώσουμε το δρομολόγιο;Ηράκλειο;Δεν θα έχουμε κίνηση αφού κανείς δεν θα μας προτιμήσει λόγω διάρκειας ταξιδιού.Α,ας το βάλουμε στο Ρέθυμνο μιας και που υπάρχει πρόβλημα ακτοπλοϊκής σύνδεσης.Μια χαρά,έχουμε το πλοίο που τους είχε συνδέσει συναισθηματικά με το 2012 και τους σπάμε και τον ακτοπλοϊκό αποκλεισμό.Και μια χαρά κόσμο θα έχουμε(μάλλον δεν υπολόγισαν τις δυσκολίες του πλοίου και τις παραμονές στα λιμάνια)και έτσι δημιουργούνται οι 14,5 ωρούλες ταξιδιού +τις καθυστερήσεις.Από'τι φαίνεται δεν εξυπηρετεί τους Ρεθυμνιώτες και δεν έχει κόσμο.Δυστυχώς πρέπει να αγοράσει ή να ναυλώσει για το καλοκαίρι ένα πλοίο που να πηγαίνει απευθείας Ρέθυμνο αλλά ειδικά τώρα με τον ιό και πολύ τους είναι το καράβι αυτό

24 minutes ago, Annivas said:

 

Από εμπορικής πλευράς είναι γεγονός ότι το Ρέθυμνο θα το κέρδιζε μόνο με απευθείας σύνδεση, όμως κι αυτό από capacity δεν νομίζω να μπορούσε να στηρίξη από μόνο του ένα πλοίο χειμώνα καλοκαίρι.. Στην προσπάθειά του όμως να κερδίσει μερίδιο από την πίτα, ίσως θα έπρεπε να κόψει την Μήλο μειώνοντας έτσι αρκετά τον χρόνο ταξιδίου.

 

 

Και εγώ αυτό σκέφτηκα αλλά πόσο να το μειώσει;2 ώρες;και πάλι κερδίζεις να πας από Χανιά,οπότε μία τρύπα στο νερό.Καλύτερα να έχουν ένα ακόμα νησί που θα τους φέρει έσοδα παρά να το βγάλουν και πάλι να μην έχει κόσμο για Ρέθυμνο αφόυ και οι 13 ώρες(μαζί με καθυστερήσεις)πάλι είναι πολλές.

Link to comment
Share on other sites

Μπορεί και να κερδίσουν ακόμη και 3 ώρες συνυπολογίζοντας την αργοπορία του στα stand by , σίγουρα όμως Θα κερδίσουν πολύ στο απευθείας Σαντορίνη το καλοκαίρι, όλο και κάτι παραπάνω θα πάρουν για Ρέθυμνο.από επιβάτες ειδικά αυτούς που δεν έχουν όχημα και θα εξορθολογιστούν οι καθυστέρησεις.

Εάν καταφέρει να φεύγει 21:00 από Πειραιά, στις 05:00 είναι δεμένο Σαντορίνη και το αργότερο 09:00 Ρέθυμνο θα είναι πολύ καλύτερο.

 

Edited by Annivas
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Nick the Greek said:

Εδώ στο Shipfriends συγκεκριμένα δε νομίζω πως έχουμε κάνει καν αναφορά στους ναυτικούς πέραν από την αλληλουχία αλλαγών στους πλοιάρχους, πόσω δε μάλλον με απαξιωτικά σχόλια. Αν ανατρέξει κανείς στις προηγούμενες σελίδες, η όποια κριτική έχει να κάνει με τις επιλογές της εταιρείας, κι όχι με τους ναυτικούς. Για να αντιμετωπίζει τόσα προβλήματα προσέγγισης διαχρονικά και με διαφορετικούς πλοιάρχους, το μόνο σίγουρο είναι πως δεν είναι πρόβλημα ανθρωπίνου δυναμικού. Η καταλληλότητα του για τα λιμάνια, το επίπεδο συντήρησης, η στήριξη(ή έλλειψη αυτής) από τις τοπικές κοινωνίες, τα δρομολόγια και τα ωράρια, μάλλον δεν είναι ευθύνη του πληρώματος.  

Στην ανάρτηση μου σαφώς και δεν αναφέρομαι για το Shipfriends. η πρώτη πρόταση ήταν μόνο μια γενική τοποθέτηση. Σε όλα τ άλλα συμφωνώ απόλυτα  άλλωστε και το μήνυμα μου στο ίδιο πνεύμα είναι.

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Annivas said:

Μπορεί και να κερδίσουν ακόμη και 3 ώρες συνυπολογίζοντας την αργοπορία του στα stand by , σίγουρα όμως Θα κερδίσουν πολύ στο απευθείας Σαντορίνη το καλοκαίρι, όλο και κάτι παραπάνω θα πάρουν για Ρέθυμνο.από επιβάτες ειδικά αυτούς που δεν έχουν όχημα και θα εξορθολογιστούν οι καθυστέρησεις.

Εάν καταφέρει να φεύγει 21:00 από Πειραιά, στις 05:00 είναι δεμένο Σαντορίνη και το αργότερο 09:00 Ρέθυμνο θα είναι πολύ καλύτερο.

 

Έχεις δίκιο,χάνει χρόνο όταν έχει λιμάνια γιατί όπως είπε το ellinikiaktoploia για τις ιδιαιτερότητες του πλοίου,πρέπει να κόβει αρκετά πριν ταχύτητα.Επίσης όντως θα έκανε πολύ πράμα στο απευθείας Σαντορίνη και θα κερδίζουν πολύ μέρα στην Σαντορίνη οι επισκέπτες.Τώρα για το Ρέθυμνο...πάλι δεν νομίζω να κάνει παπάδες από κόσμο,μπορεί λίγο καλύτερα.Σίγουρα θα προτημιθεί από αυτούς που δεν έχουν αμάξι αλλά πάλι δεν θα έχει πολύ κόσμο...

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, pavlos said:

Κατά την γνώμη μου  αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι δεν πρέπει να κρίνουμε πλοίαρχους / αξιωματικούς και πληρώματα από το σπίτι μας την στιγμή που δεν γνωρίζουμε τις επικρατούσες συνθήκες κατά την διάρκεια των συμβάντων (αυτό αφορά όλα τα βαπόρια). Το συγκεκριμένο καράβι  προφανώς εχει κάποιες ιδιαιτερότητες οι οποίες δυσκολεύουν τους χειρισμούς κατά την διάρκεια των προσεγγίσεων. Ανάλογο θέμα εχει και το Πρεβελης (το οποίο κατά καιρούς  εχει υποστεί καθυστερήσεις λόγω απαγόρευσης απόπλου από τα κατά τοπους λιμεναρχεία λόγω μικροσυμβαντων ) απασχολώντας τον τύπο ηλεκτρονικο και μη για ανούσια συμβάντα και δεχόμενο κι αυτό ιδιαίτερα κακοπροαίρετη κριτική. Αναφέρομαι στο Πρεβελης για έναν και μόνο λογο. Το συγκεκριμένο βαπόρι  εξυπηρετεί με μεγάλη συνέπεια  χειμώνα/καλοκαιρι για δέκα και πλέον χρονια  μια πολύ δύσκολη γραμμή με πολλές και δύσκολες προσεγγίσεις (Αναφη,Κασος,Καρπαθος,Διαφανι) παρόλα αυτά όλα ξεχνιούνται στην στιγμή και μόλις συμβεί το παραμικρο αρχίζουν οι κριτικές και τα σχολια. Αρα λοιπόν δεν είναι θέμα μόνο του Όλυμπος. Από εκεί και περα σημαντικο  ρολο παιζουν κι οι διοικητικές επιλογές / αποφάσεις κάθε εταιρείας  οι οποίες πάντα κρίνονται από το αποτέλεσμα και σε ικανο βαθος χρόνου. Το να κατηγορούμε τρίτους πάντα είναι η εύκολη λύση.


@pavlos συμφωνω σε αυτο που εστιαζεις και ειδικα για το Πρεβελης το εχουμε δει πολλες φορες.
Ενω οντως εχει μια αξιοπρεπεστατη πορεια 11+ χρονια τωρα στην Κασοκαρπαθια, παρα τις δυσκολιες του σε μανουβρα και ταξιδεμα, με την πρωτη ευκαιρια η κριτικη ειναι εντονη και το ακομα χειροτερο, σχεδον μηδενιστικη.

Οσον αφορα το Olympus ομως, περα απο το αν το περιμενουν στη γωνια με το παραμικρο, επι της ουσιας πιστευω οτι ειναι ακομα πιο ζορικο απο το Πρεβελης στη μανουβρα, με διακριτο και σαφες σκαλοπατι επιπλεον δυσκολιας.
Οποτε μου φαινεται πιο δυσκολο να εχει εστω παρουσια αναλογη του Πρεβελης ακομα και αν τα λιμανια στα οποια προσεγγιζει ειναι λιγο πιο ευκολα απο της Κασοκαρπαθιας.
Δεν το αποκλειω, αλλα θα ειναι δυσκολο.
 

Link to comment
Share on other sites

Το βαπόρι δεν ήταν άγνωστο στα μερη μας συνεπώς οι όποιες ιδιαιτεροτητες του ήταν γνώστες.Δεν είμαι ειδικός άλλα ίσως σημαίνει ότι η επιλογή του να μην ήταν η πιο κατάλληλη. Κατά την άποψη μου  σε κάθε γραμμή το πιο βασικό κλειδί είναι η ΣΩΣΤΗ επιλογή του πλοίου για τις ανάγκες της. Κι αυτό καθορίζεται από πολλούς παράγοντες αλλά πρώτα με τις υπάρχουσες υποδομές στα λιμάνια. Θεωρώ ότι με αυτή την βάση πρέπει να γίνεται η επιλογή του κατάλληλου καραβιού. Π.χ τι νόημα έχει να βρεθεί ένα φθηνό βαπόρι στην αγορά με καλά χαρακτηριστικα από θέμα χωρητικοτητας / ταχυτητας / κατανάλωσης κλπ  όταν δεν μπορεί γι άλλους λόγους να αντεπεξέλθει στις συνθήκες των λιμανιών που πρόκειται να εξυπηρετήσει.  Στο άλλο που είπες , οταν ένα  βαπόρι εξυπηρετεί όπως ανέφερες  μια πολύ δύσκολη γραμμή με συνέπεια 11 ετών και με την πρώτη ευκαιρία δέχεται κριτική τότε πως μπορεί να είναι διαφορετικά τα πράγματα για το Όλυμπος που για διάφορους λόγους σε τόσο  σύντομο χρονικό  διάστημα έχει δώσει τόσες αφορμές. Επιμένω σε αυτό που είπα και στην προηγούμενη ανάρτηση μου το να ρίχνουμε ευθύνες σε τρίτους είναι η εύκολη λύση. 

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

On 5/20/2020 at 12:39 PM, MARKOS2008 said:

 

9 hours ago, togias_k said:

Ενδιαφεροντα μεν αλλα εκτος τοπου και χρονου και τα δυο παραπανω αρθρα.Το μεν πρωτο μου θυμιζει εντονα αντιστοιχα πραγματα που γραφοντουσαν λιγο πριν σταματησει τα δρομολογια του το ιδιο πλοιο ως Ελλη Τ (πολεμος συμφεροντων κλπ κλπ),το δε δευτερο ειναι καθαρα για εσωτερικη καραβολατρικη καταναλωση.Λες και διαβαζει κανεις σοβαρος ανθρωπος τι γραφουν οι καπετανιοι του πληκτρολογιου σε ομαδες του fb περα απο μερικους του συναφιου μας που μπαινουμε στις ομαδες αυτες για να γελαμε.

Η ουσια ειναι οτι το πλοιο εχει αποτυχει επιχειρησιακα πριν καν ξεκινησει.Οι αναβολες της εναρξης δρομολογησης του ειχαν γινει κυριολεκτικα ανεκδοτο στο Ρεθυμνο ενω μετα και τα ατυχηματα που ειχε το πλοιο εχασε καθε σημαδι αξιοπιστιας που μπορει να ειχε οσο καλες προθεσεις κι αν ειχε ο πλοιοκτητης(αυτο δεν το αμφισβητω).Κανεις ταξιδιωτης δεν θα κατσει να ασχοληθει αν εχει μπαταριστες,τουμπαριστες 'η αναποδες στριφογυριστες μηχανες 'η αν ειναι μονοτιμονο,τριτιμονο 'η δεκατιμονο.Θα παει με την ΑΝΕΚ 'η με τις Μινωικες που ξερει πρωτον και κυριοτερο οτι το δρομολογιο θα γινει και ξερει και τι ωρα θα φτασει στον προορισμο του.Η σχεδιαση του δρομολογιου οχι μονο δεν εξυπηρετει κανεναν επιβατη,αλλα ουτε τα φορτηγα της Κρητης που απο την επαναφορα του δρομολογιου ειναι μετρημενα στα δακτυλα του ενος χεριου σε καθε του δρομολογιο ενω και με την κατασταση για τον επομενο ενα χρονο θα ειναι αχρειαστο και για την Σαντορινη μιας και φετος δεν θα κινηθει τιποτα αρα δεν θα υπαρχει και η εμπορευματικη κινηση που υπηρχε τα προηγουμενα χρονια.

Οι Ρεθυμνιωτες καραβολατρες θα πρεπει να καταλαβουν οτι ''το καραβι για το Ρεθυμνο'' ΔΕΝ ειναι το Olympus οσο και αν η θυμηση του Ελλη Τ τους εμποδιζει να δουν την πραγματικοτητα..

Edited by MILTIADIS
Link to comment
Share on other sites

Το άρθρο δεν το ανέβασα εδώ για να δείξω ότι έχει δίκιο και ούτε το υποστηρίζω.Απλά το ανέβασα γιατί λέει κάτι παραπάνω για το πλοίο.Και συμφωνώ ότι η εταιρία έχει αποτύχει με την αξιοπιστία της αλλά στην Σαντορίνη εξυπηρετεί τις μεταφορικές από διάφορες αλυσίδες αν θυμάμαι καλά.Αν δεν ναυλώσει ή αγοράσει πλοίο το καλοκαίρι για απευθείας Ρέθυμνο...όπως ήρθε, μεταβολή και πίσω!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Τελικά καποια πράγματα είναι πιο απλά από όσο φαίνονται. 10 μέρες έχουμε να ακούσουμε το πλοίο, από τότε που δένει στα καύσιμα στη Σαντορίνη και όχι στο main facility.

Link to comment
Share on other sites

On 6/2/2020 at 3:33 PM, Strofalos said:

Τελείωσε η κορονοεπιδότηση μάλλον... 

μάλλον ο φίλος εννοεί οτι δεν εχουμε ακουσει για άλλες στενές επαφές με το ντόκο.

το οποίο βέβαια θα έπρεπε να είναι το αυτονόητο όπως και για οποιοδήποτε άλλο βαπόρι.

Link to comment
Share on other sites

Τέλος επιδοτήσεως και επανάκαμψη του πλοίου στις αναχωρήσεις της Παρασκευής. Δυστυχώς πρέπει να είναι το μόνο από τα σημερινά που δεν έφυγε με πατημένη μπάλα λόγω Αγίου Πνεύματος, ήταν στον αφρό όπως το είδα να φεύγει.

Link to comment
Share on other sites

K όμως νομίζω ότι είναι λάθος η θέση του επιβάτικου λιμένα για νοτιάδες.  τα παλιά επιβατικά του Ρέθυμνου  εδεναν εκεί που τώρα είναι ο εμπορικός λιμένας. Οταν το πλοιο είναι ιδιαίτερος ο αέρας γίνεται σύμβουλος κ είμαι σίγουρος ότι οι καπετάνιοι ξέρουν να τον εκμετάλλευονται. 

Link to comment
Share on other sites

Σωστος.

Καπετανιος του πληκτρολογιου δεν θελω να ειμαι απλα θα εκφρασω δυο απορίες μου με βαση αυτα που γνωριζω.

Το Ολυμπος χθες αλλα και σε καθε προσεγγιση στο Ρεθυμνο εισερχεται στο λιμανι κοντα στο πρασινο γιατι τα βαθη λογικα δε το επιτρεπουν.Εκτελει δεξια στροφη για να δεσει στη προβλητα στη μαρινα.Θα το βοηθουσε για να στριψει να εισερχεται στο λιμανι απο πιο Νοτια δηλαδη κοντα στο κοκκινο.Δε το αφηνουν ομως τα βαθη που ερχονται φερτα υλικα απο τη παρακειμενη παραλια.Το λιμανι μπαζωνεται απο ΝΑ και Α ανεμους με τα ρευματα που αυτοι δημιουργουν και τα χαλαρα ευκολα μεταφερσιμα υλικα της παραλιας που και αυτη βρισκεται ΝΑ.

Για το λογο αυτο το βαπορι πρεπει να δενει στι παλιες θεσεις εκει που εδενε Πρεβελης και Αρκαδι ιδιως με ΝΑ ανεμους βαζοντας τον ανεμο στη πλωρη.Στη περιπτωση αυτη ομως για να στριψει η πλωρη πανω στον ανεμο πρεπει το βαπορι να εχει ταχυτητα πανω στη μανουβρα και να εχει γρηγορες κινησεις στα προσαναποδα.Οπως ολοι γνωριζουμε το Ολυμπος δεν τα εχει.

Συνεπως η χθεσινη προσεγγιση ειχε παρα πολυ μεγαλο βαθμο δυσκολιας.Η πρυμνη παρασυρθηκε απο τον ανεμο και δεν γυρισε πανω σε αυτον.Η πλωρη κρατηθηκε απο την αριστερη αγκυρα που ειχε φουνταρει με αποτελεσμα το βαπορι να ακουμπησει μονο στη πρυμνη.

Ισως με λιγο προσω και με τη βοηθεια του ανεμου ο καπετανιος να πλαγιοδετουσε στις παλιες θεσεις και να μη γινοταν ζημια.

Σιγουρα ομως αυτοι που ηταν στη γεφυρα γνωριζουν περισσοτερα.Τους αξιζουν συγχαρητηρια που προσεγγιζουν αυτο το βαπορι σε αυτα τα ακαταλληλα λιμανια.

Και αναφερω πως καταθετω τη γνωμη μου χωρις να θελω να γινω καπετανιος του πληκτρολογιου.

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Έχει γίνει πολύς λόγος κατά καιρούς για τα βυθίσματα του πλοίου και του λιμανιού του Ρεθύμνου, η άχρηστη πληροφορία της ημέρας είναι πως απέπλευσε με βύθισμα 5.9 μέτρα πρύμα, σύμφωνα με το draft survey μου. Το αναφέρω γιατί ήταν σχετικά φορτωμένο σήμερα.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Με τη βοήθεια του χρονου εχει βρει τα βηματα του και δε μας εχει απασχολησει ξανα.Το τελευταιο καιρο ο βαπορας 19αρι με σχεδον γεματο το κατω γκαραζ.Για Σαντορινη βγαζει καμια 20αρια κομματια καροτσες και εχει αρχισει και δουλευει ικανοποιητικα.

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...