Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Καθίζηση και ρωγμές στον προβλήτα του λιμένα ΦΡΥ Κάσου

Πηγη: ΥΕΝ

Καθίζηση και ρωγμές παρουσιάστηκαν στον προβλήτα του λιμένα ΦΡΥ Κάσου, απογευματινές ώρες χθες, κατά την εκτέλεση εργασιών κατασκευής προσήνεμου μόλου. Από την οικεία Λιμενική Αρχή ο ανωτέρω χώρος αποκλείστηκε για λόγους ασφαλείας, ώστε να μην προσεγγίζουν οχήματα και επιβάτες ενώ δεν επιτρέπεται ο κατάπλους των πλοίων μέχρι αποκατάστασης της ζημιάς.

Προανάκριση διενεργείται από τη Λιμενική Αρχή Κάσου ενώ στην περιοχή μεταβαίνει κλιμάκιο τεχνικών του Λιμενικού Ταμείου Δωδεκανήσου προς εκτίμηση των ζημιών και ανάληψη περαιτέρω απαιτούμενων ενεργειών αποκατάστασης.

Τα πλοία Πρέβελης και Ιεράπετρα αναγκαστικά προσεγγίζουν στον ανατολικό προβλήτα λιμένα ΦΡΥ Κάσου

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Να που μια φορά ζητήθηκε η άποψη των πλοιάρχων για τις εργασίες σε ένα λιμάνι

Πηγη: KASOS BLOG

Σύσκεψη για το υπό εκτέλεση λιμενικό έργο στο λιμάνι της Κάσου

Στις 1/09/2009 ελάβαμε πρόσκληση από το ΥΕΝΑΝΠ όπως παρευρεθούμε σε σύσκεψη με θέμα το υπό εκτέλεση έργο στο λιμάνι Κάσου , στις 3/9/2009 ημέρα Πέμπτη και ώρα 14:00.

Ο Δήμος την ίδια ημέρα 1/9/09, έκανε σύσκεψη στο Δημοτικό κατάστημα από Πλοιάρχους εν ενεργεία και Συνταξιούχους , όπου έγινε ευρύτερη συζήτηση σχετικά με την καταγγελίες για την πορεία και εκτέλεση του προσήνεμου Μόλου.

Οι Πλοίαρχοι συνέταξαν ομόφωνα ανοικτή επιστολή ότι συμφωνούν για την ορθότητα κατασκευής του έργου και ότι με την αποπεράτωση του θα είναι ένα άνετο και ασφαλές Λιμάνι για κάθε είδους πλοία, την ανοικτή επιστολή συνυπέγραψαν 40 Πλοίαρχοι.

Στις 3/9/09 παρευρέθη εις Αθήνα επιτροπή του Δήμου από τον κ. Δ.Ερωτόκριτο Δήμαρχο Κάσου, τον κ.Α. Χατζηπετρο Πρόεδρο του Δ.Σ και Πλοίαρχο Ε.Ν, και την κα. Ευαγγελία Δημητρίου Δημοτική Σύμβουλο .

Στην Σύσκεψη επίσης παρευρέθησαν,

Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου

Ο Υπεύθυνος Ναύαρχος Λ.Σ από Γενική Γραμματεία Λιμένος & Λιμενικής Πολίτικης & Διεύθυνσης Λιμενικών Υποδομών .

ΥΠΕΧΩΔΕ Διεύθυνση Λιμενικών έργων - αεροδρομίων .

Ένωση Επιχειρήσεων ακτοπλοΐας

Αντιπρόσωπος ΠΕΠΕΝ

Αντιπρόσωπος ΑΝΕΚ.

Στην σύσκεψη συζητήθηκε από όλες τις πλευρές η πορεία του λιμενικού έργου και αποφασίστηκε η συνέχιση του σύμφωνα με την υπάρχουσα μελέτη, βάζοντας τέλος στις διάφορες καταγγελίες, και τέλος θέλω να ευχαριστήσωμεν τους (40) σαράντα συνταξιούχους και εν ενεργεία Πλοιάρχους οι οποίοι με τις υπογραφές τους την 1η Σεπτ. υπεστήριξαν την ορθότητα της υπάρχουσας μελέτης για την συνέχιση και ολοκλήρωση του λιμενικού έργου.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 7 years later...
On 3/3/2020 at 1:52 PM, Strofalos said:

Λίγο δύσκολο να πάει το 2 στην Κασοκαρπαθία καθώς, σύμφωνα με δήλωση του ίδιου του Σακέλλη προ ετών, το λιμάνι της Κάσου είναι ακατάλληλο τόσο για πλοία του τύπου Blue Star 1/2 όσο και για τύπου Patmos/Delos.
Τώρα βέβαια θα μου πείτε, το Πάτμος πάει ήδη στο νησί, όσο και το Χίος. Λέτε να μεγάλωσε το λιμάνι και να χωράει και το Blue Star 2??
Πέρα από το καλαμπούρι, το 2 προσωπικά, το θεωρώ απίθανο να πάει στην γραμμή. Πιο πιθανό να πάει το Διαγόρας εκεί κάτω.

Καλά, ( η ειρωνία δεν πάει προς τα σας @Strofalos) τα ίδια έλεγαν και για τα μεγάλα Μπλου στη Χίο, ότι δε χωράνε, μέχρι που εβαλε ο Διαμαντής το Λισσος και το Κρήτη, δε γίνομαι προσωπολατρης, ας τα έβαζε και κάποιος Ζαφείρης... 

Μετά, όταν χρειάστηκε μια χαρά μπήκαν, ας μη μας δουλεύουν οι σεβαστοί κύριοι της Μπλου.

Οκ, δέκα μέρες το χρόνο δε θα μπουν στην Κάσο, αλλά τις υπόλοιπες θα μπουν, όπως και τον Αύγουστο.

Ας υπάρχουν αυτές οι ιστορίες για το ΣΕΕΝ, το ΥΕΝ και τα άλλα λήγοντα σε ΕΝ.

Εκεί που μας συμφέρει μπορούμε, εκεί που ΔΕΝ, το ρίχνουμε στα λιμάνια.

Υ.Γ. Έτσι υποβαθμίζουν τα πληρώματα τους, από τη στιγμή που μπαίνουν δυσκολότερα πλοία, μπαίνουν και τα δικά τους. Δεν υπάρχει θέμα ικανοτήτων.

Edited by proud_ionian
move
Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ και επαυξάνω φίλε μου @Villandry !!!
Και να προσθέσω εδώ και την ιστορία με το Λιμάνι της Καλύμνου και τα μεγάλα Μπλου Σταρ που δεν χωρούσαν μέχρι εκείνο το πρωινό του Αυγούστου πρόπερσι που είδαν το 192 μέτρων Κρήτη στο μέσα λιμάνι του  νησιού και νόμιζαν οι Καλύμνιοι ότι κάνουν πουλάκια τα μάτια τους!!!
Και για να επιστρέψουμε στο Διαγόρας, καλό θα είναι η εταιρία να μην το ξεσκίσει στέλνοντάς το στις εσχατιές του Αιγαίου αλλά να το κρατήσει για το Β. Αιγαίο σε ένα πιο ξεκούραστο δρομολόγιο. Δεν είναι και κάνας μπέμπης ο Ιάπωνας, τα'χει τα χρονάκια του...

Link to comment
Share on other sites

Αρχικά να προσδιορισουμε τι εννοούμε όταν συζητάμε για το αν μπαίνει ή όχι ενα βαπόρι σε ένα λιμάνι. 

Αν μπαίνει υπό ιδανικές συνθήκες μπουνατσας ή έστω μέχρι 3-4 άντε 5 μποφόρ του χειρότερου για το λιμάνι ανέμου (σορόκος για την Κασο); 

Αν μπαίνει, με την πλειονότητα των πλοιαρχων, με 7-8-9 ή περισσότερα μποφόρ τοπικά, του χειρότερου για το λιμάνι ανέμου;

Αν μπαίνει, με μικρή μερίδα πλοιαρχων, με 7-8-9 ή περισσότερα μποφόρ τοπικά, του χειρότερου για το λιμάνι ανέμου;

Το Μπλου Σταρ 2, υπό ήπιες καιρικές συνθήκες νομίζω μπαίνει στην Κάσο, με προσοχή και σεβασμό, άλλα γενικά δεν είναι ένα λιμάνι που μπορούμε να πούμε ότι είναι ασφαλές να μπαίνει όταν αρχίζουν να ζορίζουν τα πράγματα...

Ευτυχώς με τα παρόντα δρομολόγια οι Μπλε προσεγγίζουν μόνο 1 φορά τη βδομάδα στην Κασο σε αντίθεση με το Πρεβελης που έχει 4-6 προσεγγίσεις ανάλογα την εποχή... 

 

Edited by Captain_Nionios
Link to comment
Share on other sites

Νομίζω πως το έθεσα με σαφή τρόπο.

Στην περίπτωση του Λισσος δεν έμπαινε σύμφωνα με δηλώσεις της εταιρείας πλοίο σαν το Μπλου Σταρ 1 στη Χίο, εντέλει μπήκε, μπαίνει και θα μπαίνει, ακόμη και μεγαλύτερο  ( και πιο δυσκίνητο από αυτό). Το Σάμος μπαίνει καθημερινά και με κάθε καιρό εδώ και χρόνια.

Στην Κάλυμνο υπήρχε η Καραμέλα του λιμανιού παλιότερα, ότι μέσα δε μπαίνεις, μπήκε το Κρήτη -με ευνοϊκές συνθήκες μέσα-. Το παραβλέπουμε. 

Στο έξω όμως γιατί πάνε όλα; Ενώ πριν δεν υπήρχε τέτοια διάθεση.

Εκεί που θέλω να καταλήξω εγώ, εξαρχής, είναι στο ότι τα περισσότερα λιμάνια δουλεύονται, αυτό εξαρτάται από το κέρδος που έχει η κάθε εταιρεία. Αν δεν υπάρχει αυτό, φυτρώνουν οι δικαιολογίες.

Link to comment
Share on other sites

Για να απαντήσουμε στο ερώτημα του να μπαίνει η να μη μπαίνει ένα βαπόρι σε ένα λιμάνι πρέπει να λάβουμε υπόψιν και τις ιδιαιτερότητες που έχει το κάθε ένα.Για παράδειγμα στη Κάσο με 6 μποφόρ Σορόκο που είναι σίγουρο ότι οι ριπές θα είναι πολύ περισσότερο ένα βαπόρι σαν το BS2 δεν μπαίνει.Όπως επίσης αριστερή στροφή δύσκολα μπορεί να κάνει(στη Χίο τα μεγάλα μανουβράρουν με δεξια και αριστερή στροφή).Σε κάποιες περιπτώσεις ο κύκλος δεν τετραγωνίζεται όπως και να το κάνεις.Αυτές οι οριακές προσεγγίσεις είναι για να γίνονται σπανίως.Γιατί όταν γίνονται συνήθεια μπορεί να γίνει ζημιά.Στα παραδείγματα που αναφερθήκατε υπήρχαν πλοίαρχοι που ξεπέρασαν το ρίσκο και ήταν βέβαιοι ότι μπορούσε να γίνει προσέγγιση.Υπάρχουν όμως και άλλοι που δεν θα έπερναν το ρίσκο και κατά τη γνώμη μου καλά κάνουν.

Link to comment
Share on other sites

Σίγουρα, η ασφάλεια πάνω απ'όλα,
Απλά, αυτό που λέμε με τον @Villandry είναι πως το αν μπαίνει ένα πλοίο σε ένα λιμάνι βασίζεται στα μέτρα. 10 το λιμάνι, 5 το πλοίο, άρα μπαίνει. 10 το λιμάνι, 8-9-10-11 κτλ το πλοίο, αρα δεν μπαίνει. Ξεκάθαρο το ένα, ξεκάθαρο και το άλλο. Αν είναι 10 το λιμάνι και 5 το πλοίο και ακούμε πως δεν χωράει, με μια ακολουθία δικαιολογιών από πίσω, τότε αλλού έχει τον λάκκο η φάβα. Στην Κάσο πχ, αν μπεις στο μαπς και μετρήσεις την απόσταση των προβλητών από τα κοντινότερα σημεία βλέπεις πως είναι 250-300 μέτρα τόσο ο κυμματοθραύστης στον βοριά, όσο και τα βράχια στην Ανατολή. 250 το λιμάνι, 175 το πλοίο, άρα μπαίνει. Το ίδιο και στην Κάλυμνο, και στην Χίο, και αλλού. Απλά πόσες μέρες ο καιρός δεν επιτρέπει σε ένα πλοίο μεγέθους BS2 να προσεγγίσει τον λιμάνι της Κάσου? Της Καλύμνου?? Της Χίου?? 10-20-50??? Σίγουρα πάντως λιγότερες από εκείνες που μπορεί να προσεγγίσει. Ε, εκείνες ας μην πιάνει στο νησί, και τις υπόλοιπες (που αθροιστικά μέσα στον χρόνο θα είναι πολλές) μέρες που ο καιρός είναι βολικός ας πιάνει.
Πέρσι που περνούσα καλοκαίρι με το μεγάλο ΒS από Κάλυμνο, κάναμε κοντά μια ώρα καθώς στο έξω λιμάνι οι νταλίκες και τα αμάξια ήταν ουρά, το ένα πίσω από τ'άλλο, και κάνανε πορεία μέχρι να μπούν στο πλοίο. Περιορισμένος ο χώρος, μιλιούνια η κίνηση, ξημερωθήκαμε στο λιμάνι. Πριν 5 χρόνια, ίδια εποχή, που περνούσα με τον Διαγόρα Κυριακάτικα και δέσαμε στο μέσα λιμάνι, κάτσαμε 20-25 λεπτά με πολύ περισσότερη κίνηση για να μπει μέσα. Και στις δύο περιπτώσει ο καιρός ήταν ένα 4αράκι max 5. Και στις δύο περιπτώσεις και τα δύο πλοία θα μπορούσαν να δέσουν στο μέσα λιμάνι ασφαλέστατα. Οοοοοχι όμως, μέσα το μεγάλο δεν χωράει. Το πως χώρεσε το Κρήτη όμως, απορίας άξιο.
Σκεφτείτε τι θα ένιωσαν οι Χιώτες ακούγοντας την εταιρία πως ένα συγκεκριμένο πλοίο της δεν χωράει στο λιμάνι τους, ξεσηκώνοντας παράλληλα τους Μυτιληνιούς πως μένει το νησί τους πίσω λόγω της Χίου, και μερικά χρόνια μετά Ω ΤΟΥ ΘΑΥΜΑΤΟΣ το αδύνατο να γίνεται δυνατό, και τώρα ξεχειλώνεται το θαύμα με τον δεινόσαυρο Σάμος να πιάνει καθημερινά.
Ας πάει, ας μπει, και αν είναι κακός ο καιρός ας φεύγει. Μην αναιρεί ο ένας πλοίαρχος την δουλειά του άλλου σε περιπτώσεις που αντικειμενικά μια δουλειά μπορεί να γίνει αλλά δεν γίνεται λόγω "συγκεκριμένης γραμμής" που δίνεται από την εκάστοτε εταιρία.
Αυτό λέμε και οι δύο και δεν αφήνουμε καμία μομφή προς τους πλοιάρχους ή οποιονδήποτε άλλο.

Link to comment
Share on other sites

Παλαιότερα υπήρχαν πολλοί μύθοι. Για το λιμάνι της Χίου από την εποχή αγοράς του Θεόφιλου από την Nel Lines , για το Καρλόβασι όπου το Δημητρούλα δεν χωρούσε και μόλις μπήκε ο Πήγασος μετά μπήκε κι αυτό (εκ τότε έχουν μπει σε μεμονωμένα ταξίδια Αριάδνη, Νήσος Ρόδος, κλπ) και πολλά άλλα παραδείγματα οι μύθοι των οποίων κατέπεσαν και για να μην κρυβόμαστε για την κατάπτωση αυτών στις περισσότερες περιπτώσεις "ευθύνεται" ο καπτα Διαμαντής Παπαγεωργίου.

Το Blue Star 2 είναι αναμφίβολα ένα πλοίο μεγάλο για το λιμάνι της Κάσου αλλά για να μην γελιόμαστε αφού μπαίνει το Πρέβελης με παρόμοια βυθίσματα και με απείρως χειρότερες ελικτικές ικανότητες και πιο αδύναμα βίντζια  πιστεύω ότι μπαίνει κι αυτό. Το μεγαλύτερο μήκος σε σχέση με το Πρέβελης, θα το βοηθούν οι ελικτικές ικανότητές του και κυρίως τα δύο τιμόνια με τις μεγάλες γωνίες . Μοναδικό θέμα τα έξαλά του . Πιστεύω ότι μπορεί να μπει αλλά οκ αν πέσει σε μια σοροκάδα όπως η σημερινή το να σφυρίξει τρεις και να χαιρετήσει σε ένα δρομολόγιο δεν χάθηκε κι ο κόσμος, ούτε αποτελεί λόγο για να μην εξυπηρετήσει την Κάσο για λίγες ημέρες.

Edited by Annivas
Link to comment
Share on other sites

Ενδιαφερουσα η κουβεντα και οι αποψεις.

Νομιζω οτι το αν μπαινει ή οχι ενα βαπορι σε ενα λιμανι ειναι κατι το οποιο μαλλον δεν μπορουμε να ορισουμε με ρητο και απολυτα σαφη τροπο.

Υπο ιδανικες ή ηπιες συνθηκες το μεγεθος της λιμενολεκανης και τα βυθισματα αρκουν, σωστο.

Αλλα οταν ο αερας αυξηθει, πολυ σημαντικο ρολο παιζει το σχημα της λιμενολεκανης που οριοθετει τις απαιτησεις της μανουβρας και οχι μονο τα απολυτα νουμερα.

Στην Κασο για παραδεγμα δε μετραει μονο η αποσταση του λιμενοβραχιονα απο τον ντοκο, που ειναι ηδη αρκετα μικρη.
Αλλα κυριως το οτι το μηκος του λιμενοβραχιονα απο το 2010 ειναι αρκετα μακρυ και το οτι, επιπροσθετα, απο τη δυτικη πλευρα το λιμανι ειναι πληρως κλειστο.
Αρα το βαπορι με ενα δυσκολο καιρο (ειδικα σοροκο) ειναι αρκετα πιθανο να μην προλαβει να βγει και να πεσει πανω στο λιμενοβραχιονα, οχι μονο αν δεν προσεγγισει προσπαθωντας να βγει, αλλα ακομα και μετα απο επιτυχη προσεγγιση προσπαθωντας να βγει.
Εχουν συμβει και οι δυο εκδοχες με εξαιρετικους πλοιαρχους, πραγμα που αποδεικνυει τη δυσκολια του λιμανιου.

Αν λοιπον το "βαπορι μπαινει" σημαινει οτι αποδεχομαστε το οτι μπορει και να μην προσεγγισει 10 φορες το χρονο, τοτε παω πασο.
Νομιζω ομως πως τα παραπονα ειναι πολλα ακομα και αν δεν προσεγγισει 3-4 φορες το χρονο...
Οποτε ετσι το "βαπορι μπαινει" σημαινει στην πραξη, εστω και υποσυνειδητα, να μην χανει καμια προσεγγιση.

Ειμαστε σιγουροι οτι οι νησιωτες θα θεωρησουν οτι ειναι λογικο-ανεκτο καποιο βαπορι να χανει 10 φορες το χρονο την προσεγγιση;

Edited by Captain_Nionios
Link to comment
Share on other sites

Προφανώς και θα αντιδράσουν αν και στην Κάσο οι ίδιοι οι κάτοικοι γνωρίζουν τα προβλήματα του λιμανιού και ανάλογα τον καιρο αντιλαμβάνονται ποτε τα πράγματα ειναι δύσκολα και ποτε δεν ειναι για την προσέγγιση ενός πλοίου .

ωστοσο η κουβέντα ξεκίνησε με το αν θα μπορούσε  να κανει προέκταση προς καρπαθο και Κάσο το μεγάλο μπλου σταρ για ένα μήνα κι όχι σε ετήσια βάση . 
Μιλαμε για 5-6 προσεγγίσεις οποτε γι αυτο είπα οτι αν χάσει την μια με καμια δυνατή σοροκαδα δεν χάλασε ο κόσμος . 
 

 

Link to comment
Share on other sites

Οντως, την ξεχειλώσαμε την κουβέντα.
Η οποία κουβέντα ξεκίνησε από την προτεινόμενη τράμπα του Χίος με το 2, το οποίο 2 ΜΙΑ φορά χρειάστηκε να προσεγγίσει το λιμάνι του νησιού (τότε στην πρόσκρουση του Κορνάρος με τον Λαδά) και "το αφεντικό" της εταιρίας είπε πως αυτό είναι αδύνατο, εξου και το συμπέρασμα πως αν στην μία φορά που χρειάστηκε να πάει το 2 στην Κάσο δεν γινόταν τότε και τις 3-4 που θα χρειαστεί στην σκάντζα του Χίος τότε είναι αδύνατο επίσης.
Αν όμως πραγματοποιηθεί αυτή η σκάντζα τότε δεν είναι πως δεν χωράει το συγκεκριμένο πλοίο στο συγκεκριμένο λιμάνι αλλά κάποιος άλλος λόγος παίζει.

Link to comment
Share on other sites

Νομιζω οτι το να συζηταμε και κατι περισσοτερο απο απλες ειδησεις δεν ειναι κακο, δεν ξεχειλωσαμε την κουβεντα.

Με αφορμη τις 3-4 πιθανες προσεγγισεις του Μπλου Σταρ 2 στην Κασο και μιας και αναφερθηκαν και αλλα λιμανια (Καλυμνος), καναμε μια κουβεντα για το πως οριζουμε το "βαπορι μπαινει" σε ενα λιμανι ή οχι.

Δεν ηταν το θεμα μας οι 3-4 προσεγγισεις που ισως χρειαστει να κανει το Μπλου Σταρ 2. Αυτες λογικα θα γινουν αν οι συνθηκες το επιτρεπουν.

Απο τα γραφομενα μας καταλαβαινω οτι υπαρχει ανεκτικοτητα στο να χαθουν περιπου 10 προσεγγισεις το χρονο και εμεις να συνεχιζουμε να θεωρουμε οτι το "βαπορι μπαινει", πραγμα στο οποιο συμφωνω.

Ομως ξαναλεω, επειδη εχω ζησει και ακουσει διαφορα.
Δεν ξερω κατα ποσο αυτη η λογικη ανεκτικοτητα, που εμεις αναφερουμε, διδεται και απο μεγαλη μεριδα των κατοικων των νησιων.
Εχω ακουσει πολυ ασχημα λογια για πολλους καπετανιους και για βαπορια, απο καπετανιους της προβλητας...

Link to comment
Share on other sites

το θεμα ειναι γιατι κλεισανε το λιμανι τους.και απο τοτε δημιουργηθηκε το προβλημα αν ηταν ανοιχτο θα εμπενε και το σουπερφαστ μεσα.οι νισυρος πως εχει ανοιχτο λιμανι οι συμη πως εφτιαξε το καινουριο λιμανι της και μπαινουν ολα.αρα θελανε αλιευτικο καταφυγιο και τα κανανε μανταρα.ας καθοντε τωρα να περιμενουν το πρεβελης και να αφησουν την γκρινια γιατι και αυτο το πως μπαινει μεσα το σκεφτετε ο καπετανιος. για ρωτηστε τον καπεταν διαμαντη τι νιλες εχει φαει στη κασο με το πρεβελης και παρολα αυτα εμπαινε και με κακοκαιριες και προσπαθουσε παντα να εξυπηρετησει τους κατοικους.

Link to comment
Share on other sites

Aυτό ακριβώς φίλε μου!!! Οι περισσότεροι έχουν τη νοοτροπία να κόψουν την ρεστία για τα καίκια όπως έκαναν και στην Κάλυμνο κι έτσι τα λιμάνια γίνονται φάκες και κιούρτοι για τα βαπόρια!!!

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, manos75 said:

το θεμα ειναι γιατι κλεισανε το λιμανι τους.και απο τοτε δημιουργηθηκε το προβλημα αν ηταν ανοιχτο θα εμπενε και το σουπερφαστ μεσα.οι νισυρος πως εχει ανοιχτο λιμανι οι συμη πως εφτιαξε το καινουριο λιμανι της και μπαινουν ολα.αρα θελανε αλιευτικο καταφυγιο και τα κανανε μανταρα.ας καθοντε τωρα να περιμενουν το πρεβελης και να αφησουν την γκρινια γιατι και αυτο το πως μπαινει μεσα το σκεφτετε ο καπετανιος. για ρωτηστε τον καπεταν διαμαντη τι νιλες εχει φαει στη κασο με το πρεβελης και παρολα αυτα εμπαινε και με κακοκαιριες και προσπαθουσε παντα να εξυπηρετησει τους κατοικους.

Όλοι οι κατά καιρούς πλοίαρχοι του Πρεβελης υπερβάλλουν ευατους  για να εξυπηρετησουν το νησί

Link to comment
Share on other sites

Καπτα-Νιόνιο ισχύουν αυτά που αναφέρεις.
Μιας και έχω περάσει τόσα καλοκαίρια στο νησί και έχω κάνει τόσες κουβέντες με ντόπιους, μπορώ, πιστεύω, να σας μεταφέρω λίγο το "κλίμα" από εκεί...
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που έπαιζε με το λιμάνι ήταν τα βάθη του. Στην αρχική φάση σχεδίασης του έργου (1980) ο προσήνεμος μόλος ήταν να κατασκευαστεί 100 μέτρα πιο κοντά στην προβλήτα από το σημείο που είναι τώρα σε μια "ράχη" που κάνει ο βυθός σε εκείνο το σημείο με βύθισμα 12 μέτρα. Λόγω που τα πλοία μεγάλωναν και από σκαριά μέχρι 100 μέτρα (τύπου Νηρέας) που έκαναν την γραμμή της Κασοκαρπαθίας πήγαμε σταθερά σε πλοία άνω των 100 μέτρων (τύπου Βεργίνα) τα σχέδια άλλαξαν και ο κυματοθραύστης επανασχεδιάστηκε το 1992 κάπου στα 100 μέτρα βορειότερα (στο σημείο που είναι τώρα) με βαθηκά που κυμαίνονται από 24 μέχρι 29 (στο σημείο που είναι το φανάρι) μέτρα. Διπλάσιο βύθισμα σημαίνει διπλάσιες ποσότητες βράχων που με την σειρά του σημαίνει διπλάσια δρομολόγια μαουνών με υλικά..με λίγα λόγια το κόστος κατασκευής πολλαπλασιάστηκε. Με τα χίλια ζόρια η αύξηση της πίστωσης εγκρίθηκε. Ας είναι καλά και οι "χρυσές εποχές" που ζούσε η χώρα εκείνη την περίοδο. Οταν στα μέσα περίπου του 90 μπήκε στην γραμμή το Ιεράπετρα και κρίνοντας από τα μεγέθη των πλοίων σε σχέση με την πρόοδο των εργασιών, έστειλαν οι πλοίαρχοι της γραμμής αίτημα στο δημοτικό συμβούλιο του νησιού για να πάει ο κυματοθραύστης ακόμα 100 μέτρα παραέξω για να μην γίνει το λιμάνι επικίνδυνο για τα πλοία. Αν πήγαινε ακόμα 100 μέτρα έξω, τα βάθη κυμαίνονται από 36 μέχρι 40 μέτρα. Ακόμα περισσότερα χρήματα δηλαδή, κάτι που το αρνήθηκε κατηγορηματικά το ΥΠΕΧΩΔΕ. Οπότε το λιμάνι έγινε όπως είναι τώρα.
Κατά την γνώμη μου, το ιδανικότερο σημείο για να γινόταν ασφαλές, φθηνό και μεγάλο (ή στο μέγεθος που θες) λιμάνι είναι στα νότια του νησιού στον κόλπο της Χελάτρου. Αλλά δύσκολα πείθεις κάποιον να πηγαίνει σε έναν έρημο κόλπο 15χλμ μακρυά για να εξυπηρετείται από το πλοίο.
Γιατί τώρα χρειάστηκε να κάνουν κυματοθραύστη στο λιμάνι και δεν το άφησαν ανοιχτό όπως της Σύμης και την Νισύρου?? Γιατί στο σημείο που είναι το λιμάνι, πάνω στο μάτι του βοριά, έρχεται η θάλασσα συζώντανη, ελλείψει νησιών και κόλπων που θα έσπαγαν τον κυματισμό. Το καινούργιο λιμάνι της Σύμης π.χ. είναι μέσα σε προστατευμένο κόλπο και ο κυματισμός που βγάζει είναι πολύ μικρός. Πάρα πολλές φορές μπορεί να είναι ο καιρός 2-3 και να έχει δυνατό ρεστίο όπου κανένα βαπόρι δεν θα μπορούσε να μείνει σταθερό και να μην κουνιόταν ο καταπέλτης πάνω-κάτω. Καλά, αν έχει και φουρτούνα άστο...δεν το συζητώ...
Και τέλος, πιστεύω πως αν είναι και μπει στην γραμμή το μεγάλο μπλου σταρ και σε μια μέρα (ή 5-10 μέρες) που έχει καιρό έρθει το πλοίο και δεν πιάσει 5-10 φορές, το μεγαλύτερο ποσοστό των ντόπιων δεν θα πει τίποτα καθώς βλέπουν και το πλοίο και το λιμάνι και τον καιρό. Δόξα το Θεό, οι περισσότεροι είναι ναυτικοί και όχι ξενοδόχοι ή τουριστικοί οδηγοί και έχουν μια ιδέα από θάλασσα.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...