Jump to content
Shipfriends

Κρουαζιερόπλοια & κρουαζιέρα : Νέα, Κινήσεις, Απορίες κ.α.


Recommended Posts

14 hours ago, mpolo said:

Αναμμένο σημερα το πλοιο οπως και το αδερφο του διπλα με φωτα σε καταστρωματα και σαλονια. 

 

1 hour ago, proud_ionian said:

Ετοιμάζονται για... Κίνα.

 

Για να δούμε τι έχει φύγει μέχρι σήμερα για κόψιμο από πλευράς κρουαζιεροπλοίων, σαν αποτέλεσμα της πανδημίας ως επί το πλείστον, αν και για κάποια πλοία θα μπορούσε να πεί κανείς πως θα έφευγαν έτσι κι αλλιώς:

 

Carnival Fantasy

Carnival Imagination

Carnival Inspiration

Columbus

Costa Romantica

Costa Victoria

Karnika

Monarch

Sovereign

Marella Celebration

Marella Dream

Horizon

Grand Celebration

Magellan

Marco Polo

Astor

Superstar Libra

Ocean Dream

Boudicca

Albatross

Fuji Maru

Metropolis

Starry Metropolis

Amusement World

Leisure World

Enchanted Capri

 

Το όλον 26 πλοία.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Το επόμενο κρουαζιερόπλοιο που πάει για διάλυση είναι το Dragon (IMO 7125861), πρώην Sun Viking, Superstar Sagittarius, Hyundai Pongnae, Pongnae, Omar III, Long Jie, Oriental Dragon. Σαν Sun Viking ήταν ένα από τα πρώτα κρουαζιερόπλοια(τρία το σύνολο) της Royal Carribean που έβαλαν τις βάσεις για την μετέπειτα εκτόξευσή της. Η τιμή του τετιμημένου ήταν στα 4.9 εκατομμύρια ντάλλαρς ή 516 δολλάρια ανα ldt, συμφωνα με την Tradewinds.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Πάει και το Fuji Maru (IMO 8700474), έφτασε στο Πακιστάν πρίν λίγες ημέρες με τελευταίο του όνομα το Jin. Το άλλο αξιοσημείωτο είναι πως ο αγοραστής που το σκραπάρησε λέγεται Last Voyage DMCC και έχει έδρα το Dubai. Σα να λεμε Γραφείο Τελετών "Το Καλό Ταξίδι" :D.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 3 months later...

Μακροσκελές το κείμενο, αλειυθέν από τη Ναυτεμπορική, αξίζει τον κόπο όμως. Δείχνει πως δεν είναι πυρηνική φυσική, θέληση και κοινή λογική θέλει. Και ομιλώ φυσικά για το θέμα της -απολύτως αναγκαίας σε μέρη όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος- εκλογίκευσης των αριθμών επισκεπτών που δέχονται οι τουριστικοί προορισμοί της χώρας. Το παράδειγμα του Dubrovnik είναι ενδεικτικό.

 

Quote

 

Όταν το 2017 ο Μάτο Φράνκοβιτς αναλάμβανε τη δημαρχία του Ντουμπρόβνικ, η μεσαιωνική αυτή πόλη ήταν ήδη στον κατάλογο με τους προορισμούς που «ξεχειλίζουν» από τουρίστες (σχεδόν 36 ανά κάτοικο), προκαλώντας πονοκέφαλο στους μόνιμους κατοίκους, που ένιωθαν φιλοξενούμενοι σε ...ξένη πόλη, τις αρμόδιες δημοτικές αρχές που έπρεπε να διαχειριστούν τα προβλήματα που φέρνει ο «υπερ-τουρισμός», αλλά και τους τουριστικούς πράκτορες, που έμοιαζαν να μην μπορούν πλέον να διαχειριστούν την κατάσταση.

 Ήταν τότε, που ο νέος δήμαρχος της γραφικής κροατικής πόλης, που μοιάζει βγαλμένη από παραμύθι, αποφάσισε να «βάλει τάξη» και να προσπαθήσει να προωθήσει ένα μοντέλο βιώσιμου τουρισμού για την πόλη του, που ιδίως μετά το εξαιρετικά δημοφιλές «Game of Thrones», που γυρίστηκε στο Ντουμπρόβνικ, γνώρισε μια άνευ προηγουμένου τουριστική φρενίτιδα.

 

Μάλιστα, δεν δίστασε να πάρει μερικές «μη δημοφιλείς» αποφάσεις, όπως λέει, προκειμένου το «μαργαριτάρι της Αδριατικής» να μην χάσει τη λάμψη του στον βωμό του ανεξέλεγκτου τουρισμού.

«Ήμουν μόλις στη δέκατη μέρα από την ανάληψη των καθηκόντων μου, όταν ο διεθνής Τύπος έγραφε για τον "θάνατο του Ντουμπρόβνικ", με αφορμή το φαινόμενο του "υπερ-τουρισμού". Τότε σκέφτηκα πως θα πρέπει να βρω μια μέση οδό μεταξύ της ανάπτυξης, που φέρνει χρήματα σε έναν τόπο και της βιωσιμότητας. Ξεκινήσαμε, λοιπόν, την προσπάθεια προώθησης ενός βιώσιμου τουριστικού μοντέλου με γνώμονα την αρχή: αν οι κάτοικοι του Ντουμπρόβνικ είναι χαρούμενοι, τότε οι τουρίστες θα είναι δέκα φορές πιο χαρούμενοι! Κι αυτό επειδή, παρά το γεγονός ότι η οικονομία της πόλης βασιζόταν κατά 80% από τα έσοδα της τουριστικής βιομηχανίας, οι ίδιοι οι κάτοικοι δεν ήταν ευτυχισμένοι», ανέφερε ο δήμαρχος της μεσαιωνικής πόλης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, στο περιθώριο συνεδρίου που διοργάνωσε στην πόλη η Μεσογειακή Ένωση Πρακτορείων Ειδήσεων ΑΜΑΝ.

 

 «Το Ντουμπρόβνικ δεν είναι πλέον μια πόλη με "υπερ-τουρισμό" κι αυτό είναι κάτι που πετύχαμε, παίρνοντας δύσκολες αποφάσεις», σημείωσε, εξηγώντας πως μεταξύ των αποφάσεων αυτών ήταν η μείωση των τραπεζοκαθισμάτων κατά 40% προκειμένου να «ανοίξει» περισσότερο ο δημόσιος χώρος αλλά και των υπαίθριων πάγκων πώλησης σουβενίρ σε ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό.

 «Στην επίτευξη του στόχου για βιώσιμο τουρισμό, σημαντική είναι η πολιτική βούληση. Αν δεν υπάρχει πολιτική βούληση δεν μπορούμε να έχουμε τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Βέβαια, για να λάβεις τις απαραίτητες πολιτικές αποφάσεις πρέπει να είσαι έτοιμος να κάνεις πολλούς "εχθρούς", αφού τα μέτρα που παίρνεις δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλή», ανέφερε χαρακτηριστικά ο 40χρονος δήμαρχος του Ντουμπρόβνικ.
 

Τρίπτυχο δράσεων με γνώμονα τη βιωσιμότητα

 Προκειμένου ν' αντιμετωπίσει την κατάσταση, η δημοτική αρχή του Ντουμπρόβνικ αποφάσισε να «απλώσει» τις δράσεις της στη βάση του τριπτύχου: επισκέπτες από κρουαζιερόπλοια, ημερήσιοι ταξιδιώτες και τουρίστες που διανυκτερεύουν στην πόλη.

Ειδικότερα για τα κρουαζιερόπλοια, καθώς είχαν σημαντικό θετικό αποτύπωμα στην τοπική οικονομία, έγινε αμέσως κατανοητό ότι τυχόν μείωσή τους θα είχε σοβαρό αντίκτυπο. Γι' αυτόν τον λόγο έγινε επικοινωνία με τους ιθύνοντες της Cruise Lines International Association ώστε να βρεθεί λύση. Οι μεταξύ τους συζητήσεις κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι δεν μπορούν να φιλοξενούνται, ταυτόχρονα, στην πόλη περισσότεροι από 4000 επιβάτες από το πολύ δύο κρουαζιερόπλοια.

«Μάλιστα, επειδή οι περισσότεροι τουρίστες, μόλις κατέβαιναν από το πλοίο, απλώς έτρεχαν να βγάλουν μερικές selfie με φόντο τα μνημεία της παλιάς πόλης και στη συνέχεια αναχωρούσαν, λόγω της περιορισμένης ώρας παραμονής στην πόλη, αποφασίσαμε να προτείνουμε να πληρώνουν λιγότερο τα κρουαζιερόπλοια για μεγαλύτερη διάρκεια παραμονής», εξήγησε ο κ. Φράνκοβιτς, σύμφωνα με τον οποίο αυτή ήταν μια επιτυχημένη ιδέα αφού κατέδειξε ότι το πρόβλημα δεν ήταν ο αριθμός των επισκεπτών αλλά η ροή. Κι αυτό επειδή αντί να υπάρχει καθημερινή ροή κρουαζιερόπλοιων στο Ντουμπρόβνικ ώστε να μην υπάρχει συνωστισμός, οι προσεγγίσεις γίνονταν τρεις φορές την εβδομάδα (Πέμπτη, Παρασκευή και Κυριακή), με αποτέλεσμα η πόλη να μην μπορεί να «σηκώσει» το βάρος.

Για τους ημερήσιους ταξιδιώτες παρατηρήθηκε ότι περίπου 100-140 λεωφορεία έφταναν καθημερινά στην πόλη, χωρίς κανέναν σχεδιασμό, απροειδοποίητα κατά μία έννοια, με αποτέλεσμα να επιτείνουν το φαινόμενο του συνωστισμού. Η δημοτική αρχή, λοιπόν, αποφάσισε τη σύσταση ενός ηλεκτρονικού συστήματος (bus webshop), όπου τα προσερχόμενα λεωφορεία κλείνουν ημέρα και ώρα άφιξης καθώς αν δεν το κάνουν αυτό και φτάσουν απροειδοποίητα στην πόλη θα κληθούν να πληρώσουν ένα πολύ μεγάλο ποσό (αντί για 100 ευρώ που καλούνται να καταβάλουν μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος, 2000 ευρώ σε περίπτωση μη συμμόρφωσης).

«Η πληροφόρηση και ο έλεγχος είναι ζωτικής σημασίας για την επίτευξη του στόχου της τουριστικής βιωσιμότητας», επισήμανε ο δήμαρχος του Ντουμπρόβνικ, σύμφωνα με τον οποίο ο δυσκολότερος «γρίφος» που κλήθηκε να λύσει ήταν αυτός των επισκεπτών που διανυκτερεύουν στην πόλη (περίπου 3,5 διανυκτερεύσεις ανά μέσο όρο). Γι' αυτούς, λοιπόν, δημιουργήθηκε μια εφαρμογή με προτάσεις για την καλύτερη μέσα και ώρα για επίσκεψη, λαμβάνοντας υπόψη τον συνολικό αναμενόμενο αριθμό των τουριστών.

Η δημοτική διοίκηση υπό τον Φράνκοβιτς δεν έμεινε, όμως, μόνο στα παραπάνω μέτρα, αλλά εισήγαγε τον θεσμό του Dubrovnik pass, που κοστίζει 250 kuna (περίπου 35 ευρώ) και σού δίνει πρόσβαση στα αξιοθέατα της πόλης, ποσό πολύ χαμηλό, αν αναλογιστεί κανείς τα χρήματα που πρέπει να καταβάλλει ο επισκέπτης για πρόσβαση στα μουσεία και τους υπόλοιπους χώρους ενδιαφέροντος. Ενδιαφέρον είναι επίσης το σύστημα του Smart Parking (έξυπνο παρκάρισμα), που σύμφωνα με τον δήμαρχο είναι το μεγαλύτερο αντίστοιχο σε παγκόσμια κλίμακα, αλλά και το car pooling με 30 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που είναι διαθέσιμα για τους επισκέπτες.

 Με αφορμή δε, τις ψηφιακές εφαρμογές που χρησιμοποιεί εκτενώς ο Δήμος του Ντουμπρόβνικ, ο κ. Φράνκοβιτς εξηγεί πως «η ψηφιοποίηση πάει χέρι χέρι με τον βιώσιμο τουρισμό».
 

«Η βιωσιμότητα στον τουρισμό θέλει συνεχή προσπάθεια»

Παρά το γεγονός, ωστόσο, ότι πολλά έχουν γίνει για να κερδηθεί το «στοίχημα» του βιώσιμου τουρισμού, η παλιά πόλη, που ανήκει στον κατάλογο των μνημείων της UNESCO, ακόμη και στα μέσα Οκτωβρίου, με σύμμαχο τον καλό για την εποχή καιρό, έσφυζε από ζωή, με μεγάλο αριθμό τουριστών να προσπαθούν ν' ανακαλύψουν κάθε κρυμμένη «μυστική» της γωνιά.

«Ξεκινήσαμε το 2017 την προσπάθεια για βιώσιμο τουρισμό και τα πρώτα αποτελέσματα άρχισαν να φαίνονται από τα μέσα του 2018, αλλά περισσότερα -μακροπρόθεσμα- αποτελέσματα γίνονται ορατά ακόμη και τώρα καθώς χρειάστηκαν 3-4 χρόνια για να υλοποιήσουμε τα μέτρα που ελήφθησαν- και πάλι δεν είναι αρκετά. Χρειαζόμαστε κάθε μέρα να σχεδιάζουμε νέες δράσεις, να αναπτύσσουμε νέα εργαλεία για να πετύχουμε τον στόχο του βιώσιμου τουρισμού στο Ντουμπρόβνικ», παραδέχθηκε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Φράνκοβιτς.

Ωστόσο, έσπευσε να προσθέσει πως η πόλη δεν έχε πλέον τα (ταυτόχρονα) τεράστια πλήθη τουριστών του παρελθόντος και έχει καταφέρει να αλλάξει την παλιά διεθνή εικόνα μιας πόλης υπερπλήρους, που δεν μπορεί να διαχειριστεί την τουριστική της ροή.

Όσο για το αν είναι ικανοποιημένοι οι κάτοικοι; «Οι άνθρωποι δεν είναι ποτέ ικανοποιημένοι. Θέλουν πάντα περισσότερα, αλλά αυτό μας κάνει κι εμάς επιτυχημένους καθώς αν είναι κάποιος ικανοποιημένος δεν έχεις εσύ, ως δημοτική Αρχή, το κίνητρο για να προσπαθήσεις για περισσότερα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος του Ντουμπρόβνικ, μιας πόλης που φέτος υποδέχθηκε πάνω από 1,3 εκατ. τουρίστες.

 Για τον ίδιο, όπως είπε, το σημαντικό είναι όσοι τουρίστες επισκέπτονται την πόλη, να περνούν τόσο καλά ώστε να επιστρέφουν!

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Δυστυχώς, δε βλέπω να γίνεται κάτι τέτοιο σε εμάς ...

Ποιος θα πάρει τέτοιες αποφάσεις και δε θα τον πάρουν με τις πέτρες;

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Για να δούμε λίγο αριθμούς των Big-3 της κρουαζιέρας, αριθμοί οι οποίοι καταδεικνύουν το γιατί βλέπουμε τόση αναταραχή με τη μορφή πωλήσεων και άλλων κινήσεων περιορισμού κόστους(πχ αλλαγή σημαίας).

 

Η Carnival έχει μακροπρόθεσμο χρέος 35 δισεκατομμύρια δολλάρια.

Η Royal Caribbean έκλεισε το 2022 με 1.9 δισεκατομμύρια δολλάρια στα κόκκινα αντί 4.8 δισεκατομμύρια το 2021. Μείωση μεν year-on-year, χασούρα δε. Το συνολικό μακροπρόθεσμο χρέος τους φτάνει τα 21.3 δισεκατομμύρια δολλάρια.

Σε καλύτερη κατάσταση η NCL με μακροπρόθεσμο χρέος μόλις 12 δισεκατομμύρια δολλάρια.

 

Δεν κάνω περαιτέρω ανάλυση με δείκτες κλπ, όσοι ενδιαφέρεστε μπορείτε να τα βρείτε σε διάφορα sites οικονομικού περιεχομένου. Με άλλα λόγια η πανδημία έχει εν πολλοίς τελειώσει, πλήν όμως οι πληρότητες δεν είναι εκεί για να καταστήσουν τις εταιρείες κερδοφόρους. Αυτό που άκουγα από τη Μύκονο το καλοκαίρι είναι πως εξαιρετικά σπάνια έβλεπες πλοίο με μεγάλη πληρότητα.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ευκαιρίας δοθείσης με το Costa Magica/Mykonos Magic ,θεωρώ πως ειναι σχεδόν απίθανο να το διαχειριστεί κάποιος γεμιζοντας το. Απο οπου και αν το δείς αυτή τη στιγμή μεγάλοι operators που θα μπορούσαν να το κάνουν afford δεν υπάρχει ,παρα μονο αν είναι να πωληθεί σε ανταγωνιστή της Carnival που δε το πιστεύω. Και δε το γράφω στο  θέμα του πλοιου αλλα εδώ στο γενικο,γιατι θα ερθουν και άλλα καράβια στο μέλλον αυτου του μεγέθους για να "κλείσει" βιβλία η Carnival

Ας σκεφτούμε, Ambassador , παίζει και αυτή μπάλα σε μεγέθη Celestyal παροτι εχει να κάνει με την αγγλική αγορά. Για αυτο και οταν είχα μαθει για την πωληση του , μ εκανε εντυπωση που ακουσα για Ambassador,δεν πιστευα με την καμια Seajets.

Αρα ας "αποοδομήσουμε " τις εταιρείες .

1. Mano Cruises,δυσκολα θα το γεμιζε

2.Nicko Cruises, ακουγεται πως δυσκολα γεμιζει το Vasco da Gama,οποτε ποσο μαλλον το Costa Magica.

3.Azamara ,not their style.

Ισως κάποια Margaritaville να έκανε νόημα,ή κάποια Κινέζικη που ο θεός και η ψυχή της.

Οσον αφορά τη Celestyal,ακομα και μια ωραία κρουαζιέρα 9-10 ημερών σε Αδριατική και East Med να έκανε ,δύσκολα θα έφτανε στο να γεμίσει έστω και μεχρι 2000 επιβάτες.

Ο Έλληνας έχει φυγει απο την λογική της κρουαζιέρας,θα με ενδιέφερε να μάθω ποσοι Έλληνες πάνε πλέον. Οπότε για να πετύχαινε ενα project θα ηταν Lowcost σχετικά κρουαζιέρες, που να εξιτάρουν τον Έλληνα / Κύπριο να κάνει. Πλέον με ενα φτηνό αεροπορικό +τρενα μπορείς να δείς πολλά μέρη που θα εβλεπες σε κρουαζιέρα με κόστος λιγότερο της κρουαζιέρας.

Ομορφη κρουαζιέρα πάντως έκανε το 2013 το Μάτζικα με Αιγαιο-Αδριατικη και θυμάμαι πως καλή καμπίνα με μπαλκόνι ειχε Οκτώβρη μηνα καπου στο 700ευρω το ατομο για 7 η 8 μέρες. Αυτό θεωρω οτι θα πετυχαινε αν εκανε με αυτες τις τιμές ολο το χρονο

Link to comment
Share on other sites

Υπάρχει και η Marella, αν και αυτοί ψωνίζουν συνήθως από τους ''συνεταίρους'' τους Royal Caribbean (νομίζω έχει το 50%) της TUI.

Μπορεί δλδ να ψωνίσουν κάνενα Grandeur ots. Πάντως τους λείπει ένα πλοίο στο Βορρά.

Επίσης στο προσκήνιο είναι η αναβίωση της ισπανικής Pullmantur.

Δε θα απέκλεια εντελώς και την Ambassador τώρα που η Costa αποφάσισε να κρατήσει το Fortuna.

Υπάρχουν διάφορες Τούρκικες ή Κινεζικές εταιρείες που θα μπορούσαν να το τσιμπήσουν.

Τέλος, ξεπετάγονται και νέες (δες Croisieres de France) οπότε ποτέ δε μπορείς να ξέρεις.

Πάντως σε κίνδυνο απομάκρυνσης από την Carnival βρίσκονται αρκετά ακόμη πλοία όπως:

Carnival Cruise Line: Carnival Elation & Carnival Paradise.

Costa Cruises: Costa Fortuna.

Holland America Line: Volendam & Zaadam.

P&O Cruises: Aurora.

P&O Cruises Australia: Pacific Explorer.

 

Και για εσωτερική μετακίνηση παίζουν πολύ τα:

Costa Deliziosa από Costa σε Carnival.

Grand Princess από Princess σε P&O Australia.

Arcadia από P&O σε Holland America.

Sorry έγιναν merged τα 2 άσχετα μεταξύ τους post που έκανα (τα κουλά του συγκεκριμένου forum, δε φταίω :P )

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ένα πολύ ενδιαφέρον αρθράκι με αφορμή την τελευταία λαοσύναξη των κρουαζιεράδων στο Μαιάμι και το πως βλέπουν την βιομηχανία αυτή μέσα στις επόμενες δεκαετίες. Οι ενδιαφερόμενοι μπορείτε να το διαβάσετε, εγώ για να μην πλατειάζω, παραθέτω το μακέτο του κρουαζιεροπλοίου του 2100, όπως το οραματίζεται το Meyer Werft.

Meyer-vision-of-cruising-2100.c7d2a2.jpg

 

Δε χρειάζεστε εμένα για να σας πω ότι θα είναι φούλ στο sustainability και θα καίει φούντα Καλαματιανή:D αντί για πετρέλαιο. Οι πλατφόρμες που βλέπετε είναι για την προσγείωση drones και διαφόρων άλλων πτητικών συσκευών. Αυτό που ξεχώρισα? Η παντελής απουσία εστιατορίων με τη μορφή που τα ξέρουμε. Κι αυτό γιατί σύμφωνα με το Meyer Werft αντί για φαγητό θα τρώμε κουμπιά με θρεπτικά συστατικά όπως οι αστροναύτες, οπότε γιατί να καθόμαστε και να συναναστρεφόμαστε αδίκως? Ο καθένας στην πολυθρόνα του με ακουστικά:rolleyes:. Ευτυχώς θα πεθάνω νωρίς και δεν θα ζήσω αυτόν τον αφόρητα βαρετό κόσμο. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Η σημερινή ηλεκτρονική έκδοση της Tradewinds φιλοξενεί μια ιστορία που δεν ξέρω αν είναι να γελάσεις ή να κλάψεις διαβάζοντάς την. Θα την πώ περιληπτικά και θα αφήσω τα σχόλια σε σας. Η ιστορία ξεκινά την Πρωτοχρονιά του 1959 οπότε και ο επαναστατικός στρατός του Fidel Castro τελικά κατανικεί τον πρόεδρο Batista και τον αναγκάζει να εγκαταλείψει την χώρα. Ακολουθεί η εκκομμουνιστοποίηση(αν είναι δόκιμη η έκφραση) του νησιού-κράτους, μιας χώρας που μέχρι εκείνο το σημείο ήταν προτεκτοράτο των ΗΠΑ, σχεδόν πλήρως ελεγχόμενη και κυβερνητικά αλλά και σε επίπεδο οικονομίας από Αμερικανικές εταιρείες. Χαρακτηριστικές είναι κάποιες σκηνές από την ταινία Ο Νονός νο. 2 αν θυμάμαι καλά, όπου ο Michael Corleone πάει στην Κούβα για business. Οι γνωρίζοντες λένε πως αντικατοπτρίζουν την τότε πραγματικότητα. Αναλαμβάνει τα ηνία ο Fidel λοιπόν, και αυτό που ακολουθεί από την πλευρά των ΗΠΑ είναι το embargo που γνωρίζουμε εν πολλοίς μέχρι και σήμερα.

 

Ολόκληρα 57 χρόνια αργότερα, το 2016 δηλαδή, ο Barack Obama χαλαρώνει τις κυρώσεις και -σε αυτό που αφορά την ιστορία μας- δίνει για πρώτη φορά τη δυνατότητα σε εταιρείες κρουαζιέρας με βάση τις ΗΠΑ να προσεγγίσουν την Κούβα στα πλαίσια των κρουαζιερών τους. Οι τέσσερις μεγάλες εταιρείες κάνουν ακριβώς αυτό και έτσι Carnival, Norwegian, Royal Caribbean και MSC περιλαμβάνουν πια την Κούβα στα προγράμματά τους ως το 2019 οπότε και ο Donald Trump επαναφέρει τη σκληρή μορφή των κυρώσεων. Ως εδώ καλά. Το 1996 όμως έχει περάσει στις ΗΠΑ μια ομοσπονδιακή νομοθεσία γνωστή ως Helms-Burton Act, η οποία στο τρίτο της κομμάτι αναφέρει ρητώς ότι αποτελεί ομοσπονδιακό αδίκημα για οποιανδήποτε εταιρεία ή φυσικό πρόσωπο χρησιμοποιήσει τις λιμενικές εγκαταστάσεις της Havana. Γιατί αυτό? Μα γιατί ως το 1959 αυτές ανήκαν στην Αμερικανική εταιρεία Havana Docks, η οποία υφίσταται ακόμη και σήμερα. Και προφανώς μετά την επανάσταση πέρασαν στον έλεγχο του Κουβανικού κράτους. Το τρίτο αυτό κομμάτι της νομοθεσίας παρέμενε ανενεργό και ανεφάρμοστο από όλους τους Αμερικανούς προέδρους έκτοτε. Και σωστά το μαντέψατε, και αυτό άλλαξε επί Δονάλδου Τράμπ.

 

Εδώ νομίζω αρχίζετε να καταλαβαίνετε τι έχει παιχτεί. Με το που κατέστησε ο Trump ενεργό το συγκεκριμένο κομμάτι της νομοθεσίας, στα καπάκια η Havana Docks προσέφυγε στα δικαστήρια εναντίον των 4 μεγάλων εταιρειών, διεκδικώντας αποζημείωση για τις ζημιές που υπέστη από την παραβίαση της νομοθεσίας. Τολμώ να πιθανολογήσω εδώ πως ο βαψομαλλιάς εραστής πορνων πολυτελείας ήξερε πολύ καλά τι έκανε, και γιατί το έκανε. Πήρε λίγα χρόνια να εκδικαστεί η υπόθεση, δικηγόροι, έρευνες, γνωμοδοτήσεις, τελικά τον περασμένο Ιανουάριο το ομοσπονδιακό δικαστήριο του Miami έβγαλε απόφαση υπέρ της Havana Docks, καταδικάζοντας τις εν λόγω 4 εταιρείες κρουαζιέρας να πληρώσουν συνολικά 451 εκατομμύρια δολλάρια(ω ναί), ισομερώς κατανεμημένα. Ποσό που αντιστοιχεί σε ζημίες, δικαστικά έξοδα και άλλα διάφορα. Οι εταιρείες πήγαν στο ταμείο παρακαταθηκώνε και δανείωνε, κατέθεσαν τα ποσά που αντιστοιχούν σε δικαστικά και άλλα έξοδα, και προχώρησαν στην κατάθεση έφεσης εναντίον της πρωτόδικης απόφασης, έφεση που θα εκδικαστεί κάποια στιγμή από το Εφετείο στην Atlanta. Απίθανη ιστορία.

Link to comment
Share on other sites

Fund raising ;)

Δεν είναι η μόνη. Πολλές εταιρίες, κυρίως αμερικανικές, που είχαν συμφέροντα στην Κούβα πριν την επανάσταση εξακολουθούν να υφίστανται, άλλες λειτουργώντας κανονικά και άλλες ως σφραγίδες και όλες περιμένουν τη... Μεταπολίτευση στην Κούβα για να κάνουν ταμείο. Μέχρι τότε χρηματοδοτούν Αμερικανούς πολιτικής, κυρίως ρεπουμπλικάνους.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
8 hours ago, Nick the Greek said:

Σύμφωνα με το Shipping Italy, η ζημιά της Costa Crociere για τη χρήση 2022 ανέρχεται στα 2.082 δισεκατομμύρια ευρώ. 

 

8 hours ago, Nick the Greek said:

Σύμφωνα με το Shipping Italy, για τη χρήση 2022 η MSC Cruises σημείωσε ζημιές περίπου 1.5 δισεκατομμύρια ευρώ. 

Θα είχε ενδιαφέρον η παράθεση των αποτελεσμάτων όλων των μεγάλων παικτών παγκοσμίως. Πιστεύω πως θα ξεπερνούσαμε τα 20 δις.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Συνέχεια δράσεων από διάφορες πόλεις ώστε να μετριαστεί η επίδραση των γιγαντιαίων κρουαζιεροπλοίων στο οικοσύστημά τους. Το Amsterdam λοιπόν προτίθεται να τα διώξει από το λιμάνι έτσι ώστε να μειωθεί η επιβάρυνση και να έρχονται μόνον εκείνοι που έχουν πάρει εκδρομές με τουριστικά λεωφορεία. Να δώ πότε θα αρχίσουμε και εδώ να ορθολογίζουμε λίγο τα πράγματα.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...