Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Στο θεμα 'Πορείες πλοίων' εχουμε δει απειρες φορες κρουαζιεροπλοια να κανουν μεσοπελαγες 'εκδρομες' την νυχτα,ωστε να φτασουν πρωι πρωι στον επομενο προορισμο τους.

Αυτο που παει να κανει ομως το AZAMARA QUEST δεν εχει προηγουμενο:DΕφυγε απ την Χιο πριν 2 ωρες περιπου και το επομενο λιμανι που θα πιασει ειναι το Κουσαντασι.Που θα παει η που θα αγκυροβολησει ωστε να περασουν 10ωρες:eek:,ενας θεος το ξερει...

Καταλαβαινω οτι πρεπει να γινεται καταναλωση εντος του πλοιου απο τους επιβατες αλλα μου φαινεται παραγινεται το κακο με το 'κρουαζιερα στο μεσο του πουθενα για να περασει η ωρα...':cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μα εάν δεν κάνει drifting (που λέτε και στη Χίο:rolleyes:) θα πρέπει να μείνει παραπάνω στο λιμάνι. Και όταν είναι δεμένο στο λιμάνι δεν μπορείς να τους μαντρώσεις για να στα ακουμπήσουν.;) Γα σκέψου να έφευγε στις 6 το πρωί για Κουσάντασι....ποιός θα έμενε μέσα? Απλώς όταν είναι κοντινές οι αποστάσεις είναι λίγο κοροϊδία η υπόθεση. Γι΄αυτό σε μια κρουαζιέρα θα πρέπει κανένας να αξιολογεί και τον χρόνο παραμονής στο λιμάνι. Διαφορετικά, πληρώνεις κερατιάτικα και δεν μπορείς να απολαύσεις το ξακουστό Chios by night:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Χωρίς κατά βάσιν να διαφωνώ με τους προλαλήσαντες, να κάνω λίγο τον "δικηγόρο του διαβόλου" :D, και να πω ότι το θέμα εξαρτάται από ποιά σκοπιά το βλέπει κανείς.

Όσοι πηγαίνουν μία κρουαζιέρα με κάποιο πλοίο πιστεύω ότι είναι όχι μόνο προετοιμασμένοι, αλλά και διατεθειμένοι να ζήσουν -και να απολαύσουν βέβαια- κάποιες ημέρες πάνω σε ένα πλοίο με όποια "χλιδή" και εμπειρίες αυτό προσφέρει. Σίγουρα στους σκοπούς μιας κρουαζιέρας είναι και το να δεις κάποια καινούργια μέρη, αλλά δεν νομίζω ότι είναι ο πρωταρχικός, μιας και αν κάποιος ήθελε κυρίως αυτό θα μπορούσε να μεταβαίνει σε αυτούς τους προορισμούς είτε με επιβατηγά πλοία της γραμμής, είτε με οποιοδήποτε άλλο μέσο (αεροπλάνο, αυτοκίνητο κλπ.), και να κάθεται βέβαια όσο χρόνο θέλει σε αυτά.

Εν τέλει και εν πάσει περιπτώσει, θεωρώ πως είναι βέβαιο, ότι από τους επιβαίνοντες σε κάποιο κρουαζιερόπλοιο το οποίο "κόβει" βόλτες χασομερόντας, ελαχίστότατοι είναι αυτοί που θα το καταλάβουν και -ακόμα περισσότερο- απειροελάχιστοι αυτοί που θα ενοχληθούν από αυτό, μιας και -διατί να το κρύψωμεν άλλωστε ??? :D- έχουν πολλάααααα πράγματα για να ...απασχοληθούν εν πλω !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν διαφωνω πανω κατω(εκτος απ το chios by night:rolleyes:)αλλα ταυτοχρονα εχω την εντυπωση πως οσοι βγαινουν για εκδρομες ολη την μερα,το βραδυ επιλεγουν τον υπνο και την ξεκουραση αντι να σπαταλησουν το κατιτις παραπανω μεσα στο πλοιο.(εχουν κι αλλη εξοδο την επομενη μερα;))

Δεν λεω να εξαντλουν ολα τα χρονικα περιθωρια παραμονης σε ενα λιμανι αλλα να τους κλεινουν 12ωρες μεσα ενω στην ουσια μπορουσαν να το κανουν 8ωρο η 6ωρο,ειναι πολυ.

Και εδω παει αυτο που λεει ο ΝΗΡΕΑΣ,να αξιολογεις την κρουαζιερα κ να μην πληρωνεις για την εξερευνηση του τριγωνου των Βερμουδων:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

O Σείριος έχει προσεγγίσει πολύ καλά το θέμα.Επειδή έτυχε να ακολουθήσω δύο κρουαζιέρες μία με το Cristal και μία με το Aquamarine στα λιμάνια όταν η ώρα απόπλου ήταν για παράδειγμα στις 9 το βράδυ , από τις 8:15 ήταν σχεδόν όλοι οι τουρίστες onboard οπότε σχεδόν σε όλα τα λιμάνια αναχωρήσαμε τουλάχιστον μισή ώρα νωρίτερα.

Τούτο σημαίνει ότι ναι μεν η περιήγηση ναι μεν τα ψώνια αλλά ο επιβάτης θέλει και το αραλίκι του στο βαπόρι, θέλει να εκμεταλλευτεί και τα events του πλοίου, ή την όποια χλιδή...γιατί διακοπές σημαίνει πάνω από όλα ξεκούραση.

Ειδικά εγώ στο Cristal είπα εδώ να μ'αφήσουν από τον Απρίλιο και να έρθουν να με παραλάβουν τον Οκτώβρη.:D

Μία άλλη παράμετρος είναι ότι η τιμή του εισιτηρίου περιέχει και τα γεύματα οπότε δεν υπάρχει λόγος να πληρώσει κανείς έξω να φάει σε εστιατοριο.Τούτο λοιπόν σε συνδυασμό με το ότι οι αναχωρήσεις σχεδόν πάντα είναι την ώρα του φαγητού ή μετά οι επιβάτες επιβιβάζονται στο πλοίο πολύ νωρίτερα από την αναχώρηση.Ακόμη και να περισεύει χρόνος μετά το φαγητό δεν πρόκειται ο αλλος να ξαναβγει έστω και για λίγο.

Με άλλα λόγια οι επιβάτες στην κρουαζιέρα ξεφεύγουν από την λογική των επιβατών της ακτοπλοίας.

Στην κρουαζιέρα θεωρούν ΄σημαντικό μέρος των διακοπών τους το πλοίο ενώ στην ακτοπλοία το πλοία ανάλογα τον επιβάτη είναι ένα αδιάφορο έως εκνευριστικό μεσό μεταφοράς πλην αναγκαίο για να φτάσει στον προορισμό του.

Όσο για την επιλογή της ξεκούρασης από το ναπιουν ποτά που αναφέρει ο φίλος NHSOS XIOS αυτό εξαρτάται από την ηλικία των επιβατών στο μεγαλύτερο ποσοστό τους. Στο Cristal που ήταν μεγάλες ηλικίες το βράδυ ήταν πολύ ήσυχα ενώ αντίθετα στο Aquamarine που ήταν πολλά γκρουπ με μικρή ηλικία το βράδυ έγινε τρελό ξεφάντωμα

Share this post


Link to post
Share on other sites

Συμφωνώ με τον Earl και κατά συνέπια με τον Σείριο.

Η επιλογή της κρουαζιέρας σαν τρόπου διακοπών γίνεται για διάφορους λόγους. Όλοι ξέρουν ότι σε 4-8 ώρες παραμονής απλά παίρνεις μία γεύση του τόπου που επισκέπτεσαι και μετά επιστρέφεις στην ασφάλεια, σιγουριά και σταθερή περιποίηση του πλοίου που φιλοξενείσαι. Έχοντας πληρώσει τα γεύματα και τα διάφορα τεκτενόμενα στο πλοίο, ουσιαστικά χωρίς να το πολυσκέφτεσαι, δεσμεύεσαι να επιστρέψεις ώστε να φας, να διασκεδάσεις.

Μια βόλτα σε ξενόγλωσσα forum που ασχολούνται μόνο με την κρουαζιέρα και μέλη τους είναι κυρίως αμερικάνοι και άγγλοι επιβάτες θα σας εκπλήξει. Ένα μεγάλο ποσοστό των επιβατών δεν ενδιαφέρεται για το πού βρίσκεται (φράσεις όπως "the islands" εμφανίζονται όποτε μιλάνε για προορισμούς στην Καραϊβική κυρίως) και πολλοί αναμένουν τις λεγόμενες sea days, μέρες που το πλοίο δε δένει σε κάποιο λιμάνι. Το πλοίο είναι ο προορισμός, ειδικά σε μέρη με φτωχό ιστορικό υπόβαθρο, που δεν έχουν πολλά να δει κανείς. Είναι ένα μέρος όπου τρως, πίνεις, διασκεδάζεις, κοιμάσαι, ξέρεις τί να περιμένεις και πάνω απ'όλα, θεωρητικά είναι και ένα ασφαλές περιβάλλον (crime-free enviroment).

Προσωπικά δε νομίζω ότι όσοι καταλαβαίνουν το drifting να τους ενοχλεί, αφού και "χόρτασαν" τον προηγούμενο προορισμό αλλά και δεν θέλουν να ξυπνάνε νωρίς νωρίς στον επόμενο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry αλλα αν ισχυουν ολα αυτα που λετε(και δεν το αμφισβητω),τοτε πραγματικα δεν υπαρχει λογος να τους μαντρωνουν στο βαπορι και να τους κανουν 10ωρες γυρους;)Αν ειναι τετοια οντως η διαθεση των επιβατων(να απολαυσουν το day at sea),μπορουν να το κανουν ανετα σε ενα λιμανι και μαλιστα,θα εχουν και θεα γιατι μεσοπελαγα,μονο απειρο μαυρο θα βλεπουν το βραδυ.(συν οτι μπορει να κουναει)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ένα μεγάλο ποσοστό των επιβατών δεν ενδιαφέρεται για το πού βρίσκεται (φράσεις όπως "the islands" εμφανίζονται όποτε μιλάνε για προορισμούς στην Καραϊβική κυρίως)

και πάνω απ'όλα, θεωρητικά είναι και ένα ασφαλές περιβάλλον (crime-free enviroment).

Συμφωνώ με τη κουλτούρα που κουβαλάνε πολλοί επιβάτες κρουαζιεροπλοίων. Μου έχει τύχει στη Μύκονο μια τέτοια παρέα να εκπλήσσεται που εκεί μιλάγανε Ελληνικά...γιατί νόμιζε ότι βρισκόταν...στο Κουσάντασι. Αλλού γι' αλλού...:D

Αυτό με την ασφάλεια θα πρέπει να είναι πρωτεύον ζήτημα κυρίως για τους Αμερικανούς και βλέπουμε και την αγωνιώδη προσπάθεια των εταιρειών να εμπεδώσουν αυτό το αίσθημα. Ειδικά σε περιπτώσεις βιασμών, μυστηριωδών θανάτων κλπ ... πληρώνουν όσο-όσο προκειμένου να ξεχασθεί η υπόθεση. Γεγονός που εκμεταλλεύονται δεόντως ορισμένοι επιτήδειοι.;)

Αν ειναι τετοια οντως η διαθεση των επιβατων(να απολαυσουν το day at sea),μπορουν να το κανουν ανετα σε ενα λιμανι
Προφανώς αδελφέ και συμφωνούμε στο εξής: δεν είμαστε το target group στο οποίο στοχεύουν οι κρουαζιέρες.:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αυτό με την ασφάλεια θα πρέπει να είναι πρωτεύον ζήτημα κυρίως για τους Αμερικανούς και βλέπουμε και την αγωνιώδη προσπάθεια των εταιρειών να εμπεδώσουν αυτό το αίσθημα. Ειδικά σε περιπτώσεις βιασμών, μυστηριωδών θανάτων κλπ ... πληρώνουν όσο-όσο προκειμένου να ξεχασθεί η υπόθεση. Γεγονός που εκμεταλλεύονται δεόντως ορισμένοι επιτήδειοι.;)

Φυσικά και αναφέρομαι στους Αμερικανούς, οι οποίοι έχουν διάφορες φοβίες, άλλες λογικές και άλλες όχι. Το πλοίο για αυτούς είναι μια όαση δίπλα σε ένα εξωτικό νησί στο οποίο θα ψωνίσουν, θα κολυμπήσουν αλλά μέχρι εκεί. Όλα τα άλλα μπορεί να είναι επικίνδυνα, άρα πίσω στο πλοίο, όπου όλα είναι σίγουρα. Επιπλέον να αναφέρω και έναν άλλο φόβο τους, που επηρρέασε τη βιομηχανία κρουαζιέρας, τον μόνιμο φόβο μετά τα τραγικά γεγονότα του 2001. Μάλιστα μετά το 2001 αυξήθηκαν οι αναχωρήσεις πλοίων από λιμάνια κοντά σε μεγαλουπόλεις με το μότο "Cruise from your home port" ώστε να προσελκυθούν όσοι απέφευγαν το αεροπλάνο και δεν θα πέταγαν μέχρι τη Φλόριντα.

Όσο για το κοινό που απευθύνονται, σίγουρα ανάλογα την εταιρία, το πλοίο και το ταξίδι, μπορεί κανείς να βρει κάτι που του ταιριάζει, χωρίς απαραίτητα να περνάει την ώρα του μέσα στο καζίνο του πλοίου ή να σβήνει τη δίψα του :D σε κάποιο μπαρ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ας δούμε ένα ακόμα χαρακτηριστικό (όσο και κάπως αστείο σαν εικόνα) Cruise Drifting.

Τα RUBY PRINCESS και EMPRESS "συναντώνται" μεσοπέλαγα, πράγμα λογικό αν υπολογίσουμε ότι το μεν πρώτο έχει φύγει από τον Πειραιά για την Μύκονο, ενώ το δεύτερο από την Μύκονο για τον Πειραιά.

Μόνο που αυτή η "συνάντηση" τους γίνεται συμπτωματικά :P σε εντελώς διαφορετικό σημείο και διαδρομή από αυτή που -λογικά- θα έπρεπε να ακολουθήσουν, και την οποία μας υποδεικνύει η -δική μου- κίτρινη γραμμή.

post-929-128326981518_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καλα τα πετρελαια δεν τα λυπουνται καθολου; Οτι καταναλωση γινει πρεπει να τα δινουν για πετρελαια.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Δεν πάνε με full speed ούτε καν με service speed. Συνήθως 11-12 μιλάκια πάνε.Αν έχουν δε 4 μηχανές πάνε με τις δύο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Γυρνας απο κρουαζιερα στην Μεσογειο και διηγησε στους φιλους οτι το Κουσαντασι απο τον Πειραια απεχει 32ωρες με ενα πλοιο:eek:Αν καποιος απο αυτους ξερει την γεωγραφια της περιοχης κ εφοσον ξεκαθαρισες οτι δεν εκανες το ταξιδι με φουσκωτη βαρκα...θα σε παρει με τις ντοματες:D

Το CELEBRITY SOLSTICE εφυγε χτες το βραδυ κι αυριο το πρωι θα ειναι στον ΠειραιαB),αυτο θα πει days at sea...

ΥΓ Απ οτι εχω καταλαβει τελικα,οταν στο προγραμμα ειναι το Κουσαντασι,χανεσαι και στον χωρο και στον χρονο:P

post-709-128326981808_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ακριβως τα παραπανω που γραφω,ισχυουν και για το EQUINOX που ξεκινησε χτες το βραδυ απο Κουσαντασι και θα φτασει....αυριο το πρωι Πειραια...Αυτο θα πει κρουαζιερα:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Απ οτι εχω καταλαβει τελικα,οταν στο προγραμμα ειναι το Κουσαντασι,χανεσαι και στον χωρο και στον χρονο :P

Το ΜΑΡΙΝΑ χτες απο Χιο για Κουσαντασι :D

post-2049-0-93729600-1316253335_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/2/2020 at 11:36 AM, hayabusagr said:

Αν δεν κάνω λάθος παρόμοιες κινήσεις έχουν κάνει και πλοία άλλων εταιρειών. Μου κάνει όμως φοβερή εντύπωση το ότι καίνε καύσιμα για κάτι τέτοιο, η είναι τόσο χαμηλό πια το κόστος μπροστά στην «διαφήμιση» που πετυχαίνουν ;

Έτσι κι αλλιώς χρησιμοποιούν μηχανές για να είναι εν πλω. Για ένα κρουαζιερόπλοιο είναι αδύνατον να κανει drifting αν υπάρχει swell και κυματισμός, οπότε ταξιδεύει, έστω και με την ελάχιστη δυνατή ταχύτητα. Οπότε τι να πηγαινει δυσμάς-ανατολάς και τούμπαλιν, τι να ζωγραφίζεις στο χάρτη.

3 hours ago, proud_ionian said:

πλακα πλακα, ωραια γραμμη για επιδοτηση αυτο :D 

Να την κάνουμε την 37η γραμμή του covid19 :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Nikos_Chania said:

Έτσι κι αλλιώς χρησιμοποιούν μηχανές για να είναι εν πλω. Για ένα κρουαζιερόπλοιο είναι αδύνατον να κανει drifting αν υπάρχει swell και κυματισμός, οπότε ταξιδεύει, έστω και με την ελάχιστη δυνατή ταχύτητα. Οπότε τι να πηγαινει δυσμάς-ανατολάς και τούμπαλιν, τι να ζωγραφίζεις στο χάρτη.

θέλω να πω, δεν θα είχε περισσότερο νόημα να βρούν ένα λιμάνι ή έστω ένα αγκυροβόλιο κάπου και να μείνουν εκεί ; λιγότερο δεν θα κόστιζε ;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Πολλές φορές δεν υπάρχουν διαθέσιμοι ντόκοι για όλα τα κρουαζιερόπλοια, όπως επίσης δεν υπάρχουν αρκετά σημεία προς αγκυροβολία.

Στο κομμάτι τους κόστους, δεν μπορώ να σου απαντήσω για τα καυσιμα που καιει με το slow steaming. Όμως μπορώ να σου πω οτι:

Προσέγγιση σε ένα λιμάνι απαιτεί κόστη:

-Παραβολής

-Τέλη και φόροι

-Πρακτόρευση

-Υπηρεσίες λιμένος (πλοηγός, καβοδέτες)

Επίσης ακόμα και στο αγκυροβόλιο του Πειραιά ισχύει χρέωση για παραμονή πέραν του 24ωρου, συν έξοδα πρακτόρευσης.

Για αυτό αν εχεις δει ovation, constellation και jewel ots ειναι στον Αη Γιωργη φουνταρισμένα (δεν ειναι αγκυροβολιο δικαιοδοσιας καποιας αρχης για να υπαρχει κοστος παραμονης).

Αν βρει καποιο σημειο να μπορει να φουνταρει εξω απο τα χωρικά υδατα της εκαστοτε χωρας, ακομα καλυτερα. Αλλά δύσκολα θα βρεθουν βυθίσματα σε τέτοιες αποστάσεις.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σχετικά με τα κρουαζιερόπλοια που βρίσκονται στην χώρα μας, το πλήρωμα τους είναι το ίδιο από την αρχή της καραντινα να φανταστω;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Σωστα. 
Σε γενικές γραμμές αλλαγές πληρωμάτων δεν γίνονται παγκοσμίως  και ολα τα κοντρατα των ναυτικών έχουν παρει extension 

Edited by Annivas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Απ' ότι ακούω η Κίνα αρχίζει πολύ σιγά και επιτρέπει(με διάφορες διαδικασίες) ενώ και η Σιγκαπούρη δειλά-δειλά αρχίζει να επιτρέπει με συγκεκριμένες διαδικασίες. Μια εξ' αυτών όπως μαθαίνω είναι πως ο εισερχόμενος(on-signer) ναυτικός πρέπει να έχει πρόσφατες εξετάσεις κλπ, ενώ το πλοίο πρέπει να περιμένει στο λιμάνι μέχρι να αναχωρήσει η πτήση του εξερχομένου(off-signer) ναυτικού. Φαντάζομαι η λογική είναι πως θα βάλουν το πλοίο σε αναγκαστική καραντίνα αν μέχρι να φύγει ο εξερχόμενος, βρεθεί να έχει συμπτώματα. Δεν μπορώ να φανταστώ πως θα τον επιστρέψουν επάνω στο πλοίο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Αυτήν τη στιγμή επάνω στη ρότα των γραμμών της Κρήτης(το Κύδων Παλάς περνάει από δίπλα), τα Celebrity Constellation και Celebrity Infinity κάνουν drifting το ένα παράλληλα με το άλλο και φαίνεται να έχουν κατεβάσει ένα από τα tenders που μεταφέρει κάτι/κάποιον(?) από το ένα στο άλλο. Πολύ ασυνήθιστη εικόνα κι αναρωτιέμαι τι συμβαίνει.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Το Constellation μεταφέρει τα ινδικής καταγωγής μέλη του πληρώματος του στο Infinity το οποίο θα τα επαναπατρίσει.

 

Δεν γνωρίζω γιατί αυτή η "τραμπα" δεν έγινε στον Πειραιά αλλά μεσοπέλαγα..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Άν έχουν κάτι τέτοιο είναι παράνομο, δεν αλλάζουν έτσι αέρα-πατέρα πληρώματα στη μέση του πελάγους.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Εχω την εντύπωση πως σε διεθνή ύδατα επιτρέπεται , και ισως οι ανθρωποι δε θεωρούνται ναυτικοί αλλα passengers . Επιπλέον ισως να μην εχουμε παρει πρέφα κανένα ειτε διεθνή ειτε εγχώριο κανονισμό τωρα με τον covid. 

Δηλαδη για παράδειγμα να μη μπορούσε να δέσουν κοντά τα 2 σελέμπριτι στον Πειραιά απο θέμα τύπου και μονο και να τους επέτρεψαν ανοιχτα , αν θεωρείται αγκυροβόλιο εκει κάτω γιατι τελευταια εχουν σταματήσει πολλά πλοία 

υ.γ. Γνωρίζω πως καποιο πλοιο θα αδειάσει πλήρωμα μεσοπέλαγα σε διεθνή  και θα το παρει μετα ρυμουλκο .ειχα την απορία και μ είπανε οτι επιτρέπεται . Περισσότερα σε μερικές εβδομάδες υποθέτω θα φανεί και στο τραφικ για τους περίεργους 😛 

 

 

 

Edited by Petros P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...